Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 01:09
Ga games spellen zowel in windows 98 als DOS

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 21:22

salient

Want omdat ik herhaal

Robin4 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:57:
Ga games spellen zowel in windows 98 als DOS
Voor Windows 98 spellen heb je eigenlijk niets aan een MT-32 omdat spellen uit die tijd simpelweg het apparaat niet meer ondersteunen. Een Gravis Ultrasound is voor Windows spellen ook zeker niet de aangewezen geluidskaart.
In DOS daarentegen heb je dan een prima combo met de AWE, GUS en MT-32. De SC-55 is dan geen must (afgezien van de kwaliteit) omdat je met de GUS via MegaEM vrij acceptabel General MIDI ondersteuning hebt in de spellen.

--

• Tetsuo55
  • Laatst online: 28-10 14:54

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Dit is mischien niet helemaal wat je in gedachte had.

Ik heb het op de volgende manier aangepakt:

Core2duo systeem
X-fi geluidskaart
Ati HD 4850

Dit zijn niet bepaald retro-vriendelijke onderdelen, dat probleem heb ik als volgt opgelost:

Dos games: DosBox, dit programma emuleert bijna alle dos-generatie videokaarten en geluidskaarten inclusief de voodoo kaarten.

Win9X games: Hier heb ik 2 opties

Met XP als host:
1. Het spel werkt perfect in windowsXP, eventueel met compatibility modes
2. Het spel loopt via hardware emulators/wrappers zoals dgVoodoo of vmware
Met 98se als host:
1. Het spel werkt perfect in windows98
2. Het spel loopt via hardware emulators/wrappers zoals dgVoodoo

Adventure games lopen uiteraard via ScummVM

Op deze manier heb ik via emulatie alsnog toegang tot de beste hardware voor elke individuele game, terwijl mijn pc relatief simpel is.

(er komt en moment in the toekomst dat dosbox wn98 volledig gaat ondersteunen inclusief wrappers voor glide, voor directx zal waarschijnlijk ook een emu/wrapper komen)

[ Voor 30% gewijzigd door Tetsuo55 op 09-08-2008 18:55 ]

• Robin4
Welke geluidskaart is de beste?

Gravis Ultrasound Max of de Creative SB AWE64 Gold.

Ik denk zelf de laaste omdat de Gravis ultrasound 32 stemmig is en de SB 64 stemmig.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47
Als videokaart zou ik echt een 3DFX Voodoo Banshee 16MB aanraden. Daar heb ik vroeger erg lang plezier van gehad mede doordat hij alles lekker kon draaien. De rest van de specs was een 333MHz Intel Celeron CPU met 256 of 512MB RAM. Ik kon er prima Quake 3, Driver, Black & White enzo erop spelen.

Ik heb/had tevens de beste driver pack voor de Voodoo Banshee samengesteld die er zover ik weet bestaat. Na het installeren van die pack werkt alles perfect zover dat mogelijk was met deze 3DFX kaart. Ik heb deze driver pack niet op mijn huidige pc maar er is nog een kleine kans dat ik de CD waar ik ze op gebrand heb nog kan terug vinden in een kast bij mijn vader. Want daar ligt die kaart momenteel geloof ik :P

[ Voor 41% gewijzigd door Sir_Hendro op 07-09-2008 01:12 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
ik snap niet dat iedereen hier praat over soundblaster.. voor mij is de ultieme soundcard uit die tijd nog steeds de turtlebeach met super a3d ondersteuning in hl etc :P

• Robin4
Iemand die antwoord op me bovenstaande vraag kan geven?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Qua verschil in geluid zou ik het niet weten. Wat compatibiliteit betreft zou ik voor de Soundblaster AWE64 Gold gaan :). Zeker met DOS games zal dit uitmaken, die werken zo goed als allemaal out-of-the-box met de Soundblaster.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59

Cyphax

Moderator LNX
Hoewel ik uit m'n hoofd maar 1 DOS-game, die uberhaupt geluidskaarten ondersteunt, kan opnoemen die je verder niet de keuze geeft (en da's Rise of the robots) zou ik voor alle zekerheid ook voor de Sound blaster gaan. Ik verwacht wel dat je met een GUS ook uit de voeten zou moeten kunnen, maargoed, dan bestaat de kans dat er een game tussenzit die geen geluidskaart gaat gebruiken.

Saved by the buoyancy of citrus

• Robin4
Oke dus niet elke game ondersteunt die gravis ultra sound Max? En die soundblaster dus wel.

En dan heb ik nog een andere vraag. Ik heb nog 2 x samsung spinpoint 320GB liggen Sata. Eigenlijk kan ik niks meer met die schijven, en verkopen lijkt me ook niks op te leveren. Ik wil ze dus in die game pc gaan zetten met van die verloopjes van IDE naar sata. Nou zit ik te twijfelen om het geheel aan te sluiten op het moederbord of op een losse software raid kaart. Nou kan ik uiteraard niet alle kaarten anders kwijt want wil er ook nog een USB 2.0 kaart erin zetten. Krijg ik met die moederbord IDE aansluiting niet een hoop snelheidsverlies? En krijg ik meer snelheid op een losse kaart?
Of zal het kwa snelheid nog wel mee vallen dat het traag zou zijn?

[ Voor 78% gewijzigd door Robin4 op 07-09-2008 20:39 ]

• Robin4
Kan iemand mij vertellen of die Samsung hardeschijven veel snelheid gaan verliezen als ik ze aansluit op die ultra DMA /33 controller. En de geluidskaart die laat ik zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 08-09-2008 21:35 ]

• salient
  • Laatst online: 11-11 21:22

salient

Want omdat ik herhaal

Robin4 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:35:
En de geluidskaart die laat ik zo.
Geen interesse meer in de MT-32 en/of de SC-7?

--

• Robin4
Ja nog steeds, maar het geld is zowat op. Komt nog niet echt geld erbij. Ben opzoek naar werk.

• Robin4
Oke ik ben weer a live and kicking. Ik heb werk gevonden en het geld komt langzaam weer op me rekening. Ik kan nog niet veel uitgeven maar doe het in beetjes.

Ik ben opzoek naar 2x voodoo II kaarten i.c.m interne lus en externe door verbind kabel.

Als iemand iets leuks heeft liggen hoor ik het graag.

Liefst Creative Voodoo II 12MB PCI in SLI met al het spul erbij of
Diamond Monster 3d II 12mm PCI in SLI met al het spul erbij of
3dfx Voodoo 3 1000 PCI in SLI met al het spul erbij.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Hmmmmzzz.... ik heb nog ergens een frikkin' huge kaart met 3DFX chips met een doorluskabel. Misschien is dit wat je zoekt. Ik heb nog zo'n grote kaart, maar met andere chips, weet zo even niet welke. Ik zal eens een keer kijken voor je ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 10:55

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

weet nog dat ik een viper met P233 had en dat ik Carmageddon 2 niet mooi kon draaien; toen ik een Creative Voodoo 2 12 mb eraan koppelde was dat alsof ik 3 videokaarten erbij plugde, fantastisch was dat.

Spellen als MS Flighsim 95/98 waren ook vet, en natuurlijk Leisure Suits Larry & Worms.

T60P Widescreen

• Robin4
Aangezien ik er nou windows 98 SE erop heb staan, begin ik wel echt te twijfelen om er wat anders erop te zetten. Want een goede virusscanner of een goede spyware scanner is gewoon weg bijna niet meer te vinden.
De meeste programmas hebben zowat minimaal windows 2000 nodig. Wat zouden jullie doen? Want met een oude virusscanner zitten en andere oude software (Spyware doctor 4) zit ik eigenlijk niet zo op te wachten...

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Koppel hem dan los van het internet, lijkt mij de beste/effectiefste oplossing. Anders proberen of een hedendaagse scanner niet stiekem toch werkt ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Robin4
Ik wil er wel erop blijven kunnen internetten, vooral handig om updates op te halen als windows 98 upnieuw word geinstalleerd. En op dit moment de enigste pc die nog werkend is.. dan is het toch wel makkelijk om ook internet erop te kunnen blijven gebruiken.

Daarnaast ben ik al wezen zoeken naar virusscanners. Alle nieuwe scanners vereisen toch echt minimaal windows 2000. Een oude scanner gebruiken lijkt me niet echt handig aangezien het daarna niet meer te updaten valt.

Daarnaast ben ik ook opzoek naar snellere hardware. Want zelfs internet loopt er al voor geen meter er meer erop. Terwijl er al meer dan 512mb aan geheugen erin zit. En met minder loopt ie alleen maar slechter.

De beste aankoop tot nu toe van dit systeem was wel het nieuwe microsoft wired 500 toetsenbord voor 11 euro.
Daar heb ik helemaal nog geen spijt van gehad. Typed echt super. _/-\o_
En een 17inch tft scherm voor 50 euro _/-\o_
En de boxensysteem van qware voor 5 euro mag er ook best wel wezen :9 komt goede sound uit die speakers.

[ Voor 37% gewijzigd door Robin4 op 31-10-2008 13:47 ]

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 22:02
Hoe staat het eigenlijk met je project?

Toen ik dit forum doorlas kreeg ik allemaal ouderwetse gevoelens.

Diamond Monster 3D Voodoo Banshee :P

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:00
P3BF (BX-440)
1GB Ram
Geforce 6800 XT unlocked naar GF6800GT pipes/speeds
P3-S Tualatin 1400
Binnenkort eens win98 met Voodoo2 SLI instaleren

Zin om Toca 1 te spelen :-)

• SimD
Echt, geweldige periodes waren dat!

Denk dat wij altijd een ander gevoel hierbij zullen hebben dan mijn, of ons, toekomstige generatie.

AMD K6 400 mhz! pff... wat was dat ding snel voor die tijd!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

cool project! ben benieuwd naar de resultaten :))

zorg je wel voor een superzware midtower kast met scherpe randen erin zodat je tijdens het inbouwen enkele schrammetjes aan overhoud?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37

mace

Sapere Aude

Goeie oude AMD K6, gewoon een gekietelde 486. :P

• SimD
Haha ja K6 was geweldig ding!

Mijn eerste computer als cadeau van mijn ouders. Ging naar de middelbare school.

AMD K6 400 mhz
256 SDram
Diamond Monster 3D Voodoo Banshee 16 mb AGP 8x (dacht ik) Jammer genoeg ging deze in de loop van tijd stuk. Ik kreeg elke keer bsod bij het opstarten. Deze werd vervagen door een Diamond Viper 32 mb PCI kaart.
Harddisk 4 gb
Asus mobo.

17 inch Likon monitor.

Ja, ik ben pas 24. Jeugd sentiment....

[ Voor 68% gewijzigd door SimD op 11-05-2011 10:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste