Super do is makkelijker uit te leggendeadinspace schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:05:
Uit de sudo site maak ik op dat het su in sudo afkomstig is van het Unix command "su". En su staat daar niet voor "super user", maar voor "switch user" of "substitute user". Het zou daarmee dus "switch user do" of "substitute user do" worden
Ikzelf vind het wel behulpzaam om het "do" te lezen als een afkorting voor "during operation". Daarmee zou sudo voluit iets als "switch user during operation" worden, wat wel duidelijk omschrijft wat het doet.
Als je de tijd hebt zijn problemen een uitdaging... Anders heb je imo sowieso al niet de goede mentaliteit voor tweakers.netIk ben verbaasd dat je niet al lang gillend weg bent gerend, het zit je niet echt mee geloof ik
Voor zover ik weet zijn er een hoop libs speciaal gecompileerd voor 64bit. Kan ik fout hebben natuurlijk. Wat ik wel weet is dat de 64bit cd van hardy niet wordt geaccepteerd als 'repo' terwijl de 32bit variant wel wordt geaccepteerd. Dat zegt natuurlijk ook al wat.Welke libs zou je dan moeten vervangen? Volgensmij is het prima mogelijk om een 64-bit kernel te draaien met een volledig 32-bit userspace.
Live-cd starten, desbetreffende schijf mounten als dat nog niet gebeurd is, via 'grub-install' grub installeren. Doe even 'man grub-install' voor meer informatie, die heb ik hier zo niet, maar het is heel simpel.MsG schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:13:
Dezelfde schijf als de Ubuntu schijf nu dus. Kan ik het nog fixen via de Live CD?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.