Helaas mis ik in dit subforum een topic zoals in het fotografieforum:
Help, ik wil een dSLR.
In dit topic kun je onder andere om een goedkeuring vragen van een gekozen camera.
Ik zou namelijk hetzelfde willen omtrent mijn keuze van een moederbord/processor/geheugen combinatie, namelijk goedkeuring van medetweakers, en eventuele opmerkingen en aanpassingen.
Doel:
Een prijs/prestatie technisch goed systeem, waarbij het budget niet hoger is dan €150 a €200. Omdat mijn oude S939 moederbord de geest heeft gegeven, zoek ik een nieuwe basis, waarbij ik oude componenten hergebruik. Het volgende heb ik nog:
Help, ik wil een dSLR.
In dit topic kun je onder andere om een goedkeuring vragen van een gekozen camera.
Ik zou namelijk hetzelfde willen omtrent mijn keuze van een moederbord/processor/geheugen combinatie, namelijk goedkeuring van medetweakers, en eventuele opmerkingen en aanpassingen.
Doel:
Een prijs/prestatie technisch goed systeem, waarbij het budget niet hoger is dan €150 a €200. Omdat mijn oude S939 moederbord de geest heeft gegeven, zoek ik een nieuwe basis, waarbij ik oude componenten hergebruik. Het volgende heb ik nog:
- 120 GB Maxtor HD (IDE)
- ATI X1600 Pro
- Zalman AlCu 7000
- Antec Aria m-ATX case
- NEC DVD-rewriter (IDE)
- Vista Business (wordt waarschijnlijk weer vervangen door XP Prof. SP3)
- Ubuntu (dualboot)
- Huis, tuin en keuken apps: Office, internet, DVD branden, MP3 rippen
- Veel foto-bewerking: RAW files via Canon DPP naar CS2
- Ontwikkeling: Visual Studio, Oracle Forms, Java e.d.
- Af en toe gamen: CoD, NFS underground e.d.
- Mijn systeem draait erg schoon. Op AVG 7.5 na geen automatische updatemanager’s e.d.
- Gigabyte GA33M-S2L
- Intel E2200 of Intel E7200
- Team Elite DDR2 800 MHz PC-6400 CAS 5
- ik heb goedkoop 800 Mhz geheugen gekozen. Is dit de bottleneck?
- Ga ik verschil merken in gebruik tussen de E2200 en de E7200? Is die laatste zijn meerprijs van €40 waard?
- Als ik mijn HD met Vista aansluit op het nieuwe mobo, start Vista dan op??? Dit ivm mail die ik uitteraard niet recentelijk heb gebackupped.