Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:21:
[...]
Heb op google gezocht en bij www,mcguider,com staat wel de installatie maar daar kom ik nie uit.
Komt om dat je de verkeerde versie hebt, of de verkeerde mappen in combinatie met de verkeerde versie gebruikt. Gewoon origineel kopen, ben je van alle problemen af.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:24:
[...]

onder Maps bij mij is een map genaamd "nld" en daarin een bestand van 55mb genaamd nld.pak en license.txt, ik heb zelf een "nld.mlm" bestand gemaakt en in de "nld" map gezet en "nld.pak" verwijdert en getest, hetzelfde foutmelding. Daarna heb k "nld.pak" terug gezet en nog eens getest maar nog steeds hetzelfde.
nld.mlm moet NIET in de nld map! Ik zou zeggen pas gewoon toe zoals ik eerder aangaf, dan weet je zeker dat het goed is....en met "Bij mij staan onder maps" bedoel ik dan ook direct eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:21:
[...]

Heb op google gezocht en bij www,mcguider,com staat wel de installatie maar daar kom ik nie uit.
Tsja het spijt mij wel, maar dan houdt het een beetje op. De installatie is dermate eenvoudig, plus je kunt met een beetje Googlen er zo ontzettend veel over vinden....je MOET er dan wel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na TomTom 7 en Sygic geprobeerd te hebben, heb ik ook iGo 8 geprobeerd.
Deze laatste is nu mijn favoriet. Zie mijn vergelijking hier: iGo 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Alleen heel erg jammer dat hij alleen beschikbaar is voor windows mobile :(

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
[edit]foutje...

[ Voor 74% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 16-08-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
boaty schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:08:
Alleen heel erg jammer dat hij alleen beschikbaar is voor windows mobile :(
Inderdaad erg jammer, had 'm graag willen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:29:
Na TomTom 7 en Sygic geprobeerd te hebben, heb ik ook iGo 8 geprobeerd.
Deze laatste is nu mijn favoriet. Zie mijn vergelijking hier: iGo 8
Ieder zn ding niet? :P
Overigens zitten er een hoop extra route mogelijkheden (waaronder economisch) in de nieuwe beta van sygic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb McGuider versie 7.50408 build 0-630 D met kaartversie 7.54
geìnstalleerd op de nieuwe nokia 6210 navigator.

De applicatie werkt prima, gpsfix zonder problemen.

Alleen de zinnen worden steeds afgebroken (ook bij bv de UK-stem)
ik heb al meer mensen teruggelezen in dit topic met dezelfde problemen, maar kan nog geen oplossing vinden.

na 300 meter rec....is toch wel kneuterig.
kijk ik met mijn neus en is er al oplossing voor of is dit een bug waaraan nog gewerkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:27:
[...]

Ieder zn ding niet? :P
Overigens zitten er een hoop extra route mogelijkheden (waaronder economisch) in de nieuwe beta van sygic :)
Nou, dat is een mooie aanvulling op Sygic, want de keuzemogelijkheid was nu wel erg beperkt.
Concurrentie is altijd goed, daar worden de andere navigatie systemen alleen beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Zojuist McGuider op een N82 geprobeerd te installeren. Dit ging hopeloos mis. Ten eerste ging de dataoverdracht al verschrikkelijk langzaam. Nadat ik alle mappen op de geheugen kaart gezet had duurde het erg lang voordat de installatie begon. Na een minuut of 5 gaf de telefoon aan dat het sygic niet geinstalleerd kon worden en dat het via bestandsbeheer moest proberen. M'n telefoon was ook verschrikkelijk traag geworden. Niet meer te gebruiken dus. Ook niet na opnieuw opstarten.

De telefoon werkt nu alleen nog lekker als de geheugenkaart eruit is. Dan kan ik de telefoon gewoon gebruiken zoals ik gewend ben. Als ik de geheugenkaart weer plaats is het weer mis en kan ik niets meer met de telefoon. Aansluiten via de datakabel en de bestanden er weer afhalen lukt niet. Krijg wel een externe geheugen kaar in m'n explorer (PC) maar zodra ik er op klikt komt direct autoplay op. En dan nog 10x vaker. Helemaal vaag dus.

Nu ga ik maar eens een kaartlezer regelen om zodoende m'n geheugenkaart te formatteren.... balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timo002 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:57:
Zojuist McGuider op een N82 geprobeerd te installeren. Dit ging hopeloos mis. Ten eerste ging de dataoverdracht al verschrikkelijk langzaam. Nadat ik alle mappen op de geheugen kaart gezet had duurde het erg lang voordat de installatie begon. Na een minuut of 5 gaf de telefoon aan dat het sygic niet geinstalleerd kon worden en dat het via bestandsbeheer moest proberen. M'n telefoon was ook verschrikkelijk traag geworden. Niet meer te gebruiken dus. Ook niet na opnieuw opstarten.

De telefoon werkt nu alleen nog lekker als de geheugenkaart eruit is. Dan kan ik de telefoon gewoon gebruiken zoals ik gewend ben. Als ik de geheugenkaart weer plaats is het weer mis en kan ik niets meer met de telefoon. Aansluiten via de datakabel en de bestanden er weer afhalen lukt niet. Krijg wel een externe geheugen kaar in m'n explorer (PC) maar zodra ik er op klikt komt direct autoplay op. En dan nog 10x vaker. Helemaal vaag dus.

Nu ga ik maar eens een kaartlezer regelen om zodoende m'n geheugenkaart te formatteren.... balen.
Klinkt als een oplossing. Wel eerst gewoon even alle directories en bestanden kopieren naar je pc mbv de kaartlezer. Dan heb je altijd nog een backup van bepaalde mappen die je nodig zou kunnen hebben. Daarna formatteren (FAT32)....

edit : gaat het om de standaard bijgeleverde Nokia kaartje? Die is namelijk welbekend van zeer slechte kwaliteit en erg langzaam. Beter bijv een sdhc kaartje van Sandisk aanschaffen...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 18-08-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd Sygic McGuider op mijn nokia N95 8G te installeren, maar bij het openen van het bestand SetupSymbianS60.sis geeft de telefoon aan dat het bestand niet kan worden geopend, omdat het bestandstype niet wordt ondersteund. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en kan iemand mij wellicht helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:39:
Ik heb geprobeerd Sygic McGuider op mijn nokia N95 8G te installeren, maar bij het openen van het bestand SetupSymbianS60.sis geeft de telefoon aan dat het bestand niet kan worden geopend, omdat het bestandstype niet wordt ondersteund. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en kan iemand mij wellicht helpen?
Ik vermoed dat de versie van het .sis bestand niet compatible is met Symbian S60 9.2 3rd Edition...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een E71 en wilde even kijken of sygic mcguider draait op deze nog niet gesupporte telefoon. En ik moet zeggen, hij werkt prima. Op de natuurlijke bekende bugs na dan.

Nou heb ik wel een aantal vragen over de optie wegwijzerinstellingen
Je hebt een aantal optie waaronder "schakel wegwijzerinformat...."

Wat doet deze functie? want als ik deze selecteer zie ik geen verschil met de optie "voorkeursrichting"

En als je dan volgende doet dan kan je ook weer kiezen uit drie optie. Bij mij is "volledig" en "eenvoudig" hetzelfde en bij "een lijn" zie ik helemaal geen bord meer.

Zijn er mensen die hier iest over kunnen uitleggen/zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 23:37:
[...]

Ik vermoed dat de versie van het .sis bestand niet compatible is met Symbian S60 9.2 3rd Edition...
Dank voor de reactie, maar wat kan ik hier aan doen? Heb er niet zoveel verstand van namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:39:
Klinkt als een beschadigde sis file. De reactie van dafmay houdt geen stand omdat de sis file alleen maar voor Symbian 9.2 3rd FP1 is ontwikkeld (of je moet toevallig de UIQ versie hebben, weet niet zeker of dat dezelfde file is). Je moet dus waarschijnlijk opzoek naar een andere versie, of probeer anders eens de bestanden opnieuw naar je telefoon te kopieren.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:22:
Ik heb sinds vorige week een E71 en wilde even kijken of sygic mcguider draait op deze nog niet gesupporte telefoon. En ik moet zeggen, hij werkt prima. Op de natuurlijke bekende bugs na dan.

Nou heb ik wel een aantal vragen over de optie wegwijzerinstellingen
Je hebt een aantal optie waaronder "schakel wegwijzerinformat...."

Wat doet deze functie? want als ik deze selecteer zie ik geen verschil met de optie "voorkeursrichting"

En als je dan volgende doet dan kan je ook weer kiezen uit drie optie. Bij mij is "volledig" en "eenvoudig" hetzelfde en bij "een lijn" zie ik helemaal geen bord meer.

Zijn er mensen die hier iest over kunnen uitleggen/zeggen?
Daar zou eigenlijk moeten staan "Schakel wegwijzerinformatie in" het zet dus de wegwijzer informatie aan, de blauwe en groene borden bovenin het sygic scherm. Dat er verder geen verschil zit in de settings is min of meer een bug, en is al opgelost in de beta :)

[ Voor 27% gewijzigd door BastiaanN op 19-08-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:29:
[...]

Klinkt als een beschadigde sis file. De reactie van dafmay houdt geen stand omdat de sis file alleen maar voor Symbian 9.2 3rd FP1 is ontwikkeld (of je moet toevallig de UIQ versie hebben, weet niet zeker of dat dezelfde file is). Je moet dus waarschijnlijk opzoek naar een andere versie, of probeer anders eens de bestanden opnieuw naar je telefoon te kopieren.
Ik ben met je eens dat het ook een beschadigd .sis bestand kan zijn. Maar ik ben wel degelijk .sis bestanden tegen gekomen welke niet op mijn N95 konden worden geinstalleerd. Ik kreeg dan dezelfde melding als Marijn44. Dus ja, op zoek gaan naar een andere versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:29:
[...]
Ik ben met je eens dat het ook een beschadigd .sis bestand kan zijn. Maar ik ben wel degelijk .sis bestanden tegen gekomen welke niet op mijn N95 konden worden geinstalleerd. Ik kreeg dan dezelfde melding als Marijn44. Dus ja, op zoek gaan naar een andere versie....
Jawel, maar ik doelde op het feit dat mcGuider niet voor een andere versie dan Symbian 9.2 is uitgekomen, dus andere sis files zijn er niet van :P m.u.v. UIQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

Jawel, maar ik doelde op het feit dat mcGuider niet voor een andere versie dan Symbian 9.2 is uitgekomen, dus andere sis files zijn er niet van :P m.u.v. UIQ.
Ah, op die fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Sygic Drive 7.5 geïnstalleerd op mijn N95 8GB alleen maakt hij na lang zoeken nog steeds geen verbinding met de satelieten. Controleer GPS-status wordt er gezegt.
Ik heb in het menu de sateliet status opgevraagt en die vind ik ook niks. (En ja.. ik stond buiten, tel. open geschoven, handen er vanaf en een zonnige hemel)
Ik snap niet waarom hij 't niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zie mijn reactie in het N95 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:02:
[...]
Klinkt als een oplossing. Wel eerst gewoon even alle directories en bestanden kopieren naar je pc mbv de kaartlezer. Dan heb je altijd nog een backup van bepaalde mappen die je nodig zou kunnen hebben. Daarna formatteren (FAT32)....

edit : gaat het om de standaard bijgeleverde Nokia kaartje? Die is namelijk welbekend van zeer slechte kwaliteit en erg langzaam. Beter bijv een sdhc kaartje van Sandisk aanschaffen...
Kaartje geformatteerd met behulp van een kaartlezer. Uiteraard eerst even de map images eraf gehaald (verder geen nuttige informatie op staan).
Mijn geheugenkaart zat er vol, had namelijk ook al tal van kaarten van Nokia Maps erop staan. Weet niet of deze volle kaart er voor gezorgd heeft dat de telefoon niet kon installeren en daardoor volledig van slag raakte.

Dus, opnieuw geformatteerd, opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het gewoon perfect!

En inderdaad, standaarde kaartje van Nokia erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Timo002 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:36:
[...]

Kaartje geformatteerd met behulp van een kaartlezer. Uiteraard eerst even de map images eraf gehaald (verder geen nuttige informatie op staan).
Mijn geheugenkaart zat er vol, had namelijk ook al tal van kaarten van Nokia Maps erop staan. Weet niet of deze volle kaart er voor gezorgd heeft dat de telefoon niet kon installeren en daardoor volledig van slag raakte.

Dus, opnieuw geformatteerd, opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het gewoon perfect!
...
Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

ik ga dit weekend op reis en ga gebruik maken van mcguider. Nou heb ik de route alvast bekeken via de menu optie `Route-instructies tonen` maar bij sommige punten staat er N/A. Zijn dit echt stukken route waar mcguider geen info over heeft om hoef ik me geen zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan jullie:

Als ik met Mcguider wil navigeren naar de Middenstraat in Beesd, brengt de navigatie mij naar de Middenstraat in Rumpt (dorpje vlak naast het dorp Beesd).
Kan iemand hier even kijken of dat bij jou ook zo is? Want dit is natuurlijk niet erg handig als dit bij meerdere dorpen het geval is.
Rumpt ligt ten zuidwesten van Beesd en de middenstraat aldaar ligt direct onder de Dorpsdijk.

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

TF

bla bla

mijn McGuider op de N82 staat op spaanse taal... erg irritant en ik kan niet vinden waar ik dat moet veranderen. Kan iemand mij helpen?

Edit al gevonden, er waren meer opties bij instellingen dan alleen pagina 1 .... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door TF op 20-08-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:29:
Vraagje aan jullie:

Als ik met Mcguider wil navigeren naar de Middenstraat in Beesd, brengt de navigatie mij naar de Middenstraat in Rumpt (dorpje vlak naast het dorp Beesd).
Kan iemand hier even kijken of dat bij jou ook zo is? Want dit is natuurlijk niet erg handig als dit bij meerdere dorpen het geval is.
Rumpt ligt ten zuidwesten van Beesd en de middenstraat aldaar ligt direct onder de Dorpsdijk.

Alvast bedankt!
Graag wil ik je even wijzen op de "waarschuwing" onderaan dit topic. Verder, sommige versie's van sygic hebben problemen met het navigeren met Q2 maps. Probeer eens of je naar de plaats dreumel kan navigeren (zoek even in dit topic naar dreumel voor meer info) heb je dit probleem ook, moet je terugschakelen naar de Q1 maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Graag wil ik je even wijzen op de "waarschuwing" onderaan dit topic. Verder, sommige versie's van sygic hebben problemen met het navigeren met Q2 maps. Probeer eens of je naar de plaats dreumel kan navigeren (zoek even in dit topic naar dreumel voor meer info) heb je dit probleem ook, moet je terugschakelen naar de Q1 maps.
Ik heb het volgende:

McGuider
Versie 7.50408
Build: 0/630 D
Kaart versie: 7.54

Als ik ga zoeken op de plaats 'Dreumel' staat die erin inderdaad tussen, dit is dus geen probleem.

edit: hoe weet ik of ik Q1 of Q2 maps heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Hoi ik heb de mobile versie 7.50514 build 630 en hij zegt kaart versie 7.54.

Echter na het opstarten geeft hij aan dat er geen kaarten aanwezig zijn.

Heeft iemand dit ook gehad?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Btje schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:55:

Als ik het goed heb zijn er 2 mogelijkheden :

- Kaart in de juiste map plaatsen (bijvoorbeeld...Maps\NLD\nld.pak)
- Kaart heeft geen licensie

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 22-08-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Btje schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 07:55:

dan mis je waarschijnlijk het .mlm bestand in de sdroot/Maps hierin moeten de mapnamen van alle kaarten die je wilt inladen staan omgesloten in [ en ] dus bijv [nld] [lux] etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Dit is hulp bij warez.

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 24-08-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe Bleutooth GPS muis. Bij TomTom is het zo dat bij het opstarten automatisch bluetooth wordt ingeschakeld en de muis gevonden wordt. Bij Sygic moet ik eerst zelf bluetooth aanzetten en dan handmatig laten zoeken naar de GPS, niet erg handig. Kan Sygic dit niet uit zichzelf zoals TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:35:
hoop dat iemand kan helpen, heb sygic dus geinstalleerd op n82, nu alleen nog kaarten activeren maar die site is uit de lucht? iemand een oplossing dat je op een andere manier kan activeren?
groeten
http://navigation.teleatl...2008-sd-kaart-pr6449.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09-2024
goededag allen , het lukt maar niet om een verzamel map te maken , de mlm map die ik wil maken kan ik niet saven , wie help met een verzamel map te maken , nld , bel , lux , deu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 15:43

TF

bla bla

het kaarten activeren is uit de lucht inderdaad. Ik wed dat de meesten hier hun kaarten via die site hebben geactiveerd.

Zal niet lang duren voor er weer een mirror is... tot die tijd kun je het ook altijd legaal aanschaffen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
beugie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:34:
goededag allen , het lukt maar niet om een verzamel map te maken , de mlm map die ik wil maken kan ik niet saven , wie help met een verzamel map te maken , nld , bel , lux , deu.
Iets specifieker mag best. Hoezo kun je niet saven? welke foutmelding krijg je? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Vandaag even een nieuwe sygic versie geïnstalleerd v7.52.630 (Tele Atlas McGuider) Routes (her)berekenen gaat een stuk vlotter dan versie 7.52 408. Ook schijnt er in deze versie 3d buildings te zitten, maar die ben ik nog niet tegengekomen. En het lijkt erop dat bij mij in ieder geval het krijgen van een fix beduidend sneller gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 24-08-2008 00:00 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Barfman schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:58:
Vandaag even een nieuwe sygic versie geïnstalleerd v7.52.630 (Tele Atlas McGuider) Routes (her)berekenen gaat een stuk vlotter dan versie 7.52 408. Ook schijnt er in deze versie 3d buildings te zitten, maar die ben ik nog niet tegengekomen. En het lijkt erop dat bij mij in ieder geval het krijgen van een fix beduidend sneller gaat.
Volgens mij is dit een fake release van Piet Piraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Iemand een idee hoe je GPS coordinaten invoert?

Bij IGO8 lukt het perfekt, maar bij Sygic heb ik het nog niet helemaal door blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Bij Expansys ligt hij voor drie tientjes minder. :)

Ik zie hier mensen hun versie upgraden. Kan dat ergens langs de legale weg, want op de officiële McGuider-site vind ik er niks over terug?

[ Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 25-08-2008 11:33 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

iMars

Full time prutser

Z-Dragon schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:00:
[...]
Bij Expansys ligt hij voor drie tientjes minder. :)

Ik zie hier mensen hun versie upgraden. Kan dat ergens langs de legale weg, want op de officiële McGuider-site vind ik er niks over terug?
Dat scheelt nog al ;-) Bedankt voor de tip.

Echter heb ik een vraag, en mijn vraag bevindt zich in het grijze gebied tussen legaal en illegaal.
Momenteel heb ik TomTom op mijn N95, omdat ik hiervoor een Windows Mobile had met een gekochte versie TomTom, en wilde niet nog een keer software kopen als ik al legaal TomTom had.

Maar voordat ik ander navigatie software koop (moet wel, want wordt gek van het geklooi om iedere keer TomTom aan de praat te krijgen op mijn N95). Is er een mogelijkheid om het eerst te proberen? Laten we eerlijk wezen, voor 49 euro ga ik niet moeilijk doen, dat koop ik ipv illegaal te downloaden. Maar wil eerst zien hoe het werkt en hoe het er uit ziet op mijn N95.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Mooi om te weten: POI Plaza heeft nu ook POI's voor Sygic/McGuider. Gratis en voor nix ;)

Vraagje: welke versie wordt door Expansys verkocht? Is nl. niet erg duur lijkt mij zo.

offtopic:
Wel een vreemde ervaring om Expansys als goedkoopste te zien.

@BastiaanN
Heb jij zicht op een releasedatum voor de versie met verkeersinfo? Dan vooral de info via een dataverbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door roma0803 op 25-08-2008 13:04 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
voor 49 euro wil ik inderdaad best investeren in goede navigatie.
Vraag is alleen of ze nu deze versie aan het dumpen zijn omdat er een upgrade zit aan te komen.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ik heb 'm zelf na drie keer knipperen bij Expansys gekocht. Het is niets meer dan een klein plastic doosje met een microSD-kaartje in een SD-adapter en een miniSD-adapter erbij. Op de binnenkant staat een productcode die je kunt gebruiken om online een activatiecode te laten berekenen. Het microSD-kaartje bevat alle landen van Europa, gecombineerd in meerdere multimaps.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Welke versie van de software en van de maps?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Z-Dragon schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:16:
Ik heb 'm zelf na drie keer knipperen bij Expansys gekocht. Het is niets meer dan een klein plastic doosje met een microSD-kaartje in een SD-adapter en een miniSD-adapter erbij. Op de binnenkant staat een productcode die je kunt gebruiken om online een activatiecode te laten berekenen. Het microSD-kaartje bevat alle landen van Europa, gecombineerd in meerdere multimaps.
Exact hetzelfde als bij TeleAtlas dus :)
roma0803 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:30:
@BastiaanN
Heb jij zicht op een releasedatum voor de versie met verkeersinfo? Dan vooral de info via een dataverbinding.
Err.. Nee. Ik heb het nog niet voorbij zien komen in een van de beta's. De planning was na de zomer maar dat is binnenkort al. Zodra ik meer weet laat ik het horen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BastiaanN op 25-08-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
roma0803 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:30:
Welke versie van de software en van de maps?
McGuider Version 7.50408 | Build 0/630 D
Map version 7.54

App. mgr. geeft als versienummer 7.52(409).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:11:
Ik heb een externe Bleutooth GPS muis. Bij TomTom is het zo dat bij het opstarten automatisch bluetooth wordt ingeschakeld en de muis gevonden wordt. Bij Sygic moet ik eerst zelf bluetooth aanzetten en dan handmatig laten zoeken naar de GPS, niet erg handig. Kan Sygic dit niet uit zichzelf zoals TomTom?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Een collega heeft v7.52.409 op zijn Win Mobile 6.0 geinstalleerd, of in ieder geval getracht. Na installeren van .exe bestand was een soft reset nodig. Na soft reset kreeg hij allerlei meldingen van .dll's. Bij het starten van Sygic verschijnt kort het opstartscherm, maar daarna sluit het programma weer af. Ik mis zelf helaas de kennis van Win Mobile. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn.

Ik weet dat alle folders en kaart op de goede plekstaan, inclusief het .mlm bestand. Die heb ik immers zelf voor hem gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 25-08-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik krijg nu "Unexpected error" op mijn N82 met Sygic McGuider v7.52(409). Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Dat betekent vaak dat McGuider z'n systeembestanden niet kan vinden. De mapjes moeten direct op je geheugenkaart staan, dus niet ondergebracht in weer een andere map.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Heb ook maar de legale versie via Expansys besteld. Via Expansys... wie had dat gedacht....

Maar goed, ik heb nog een Piet P versie liggen. Het valt me wel op dat, zodra je een paar POI's toevoegt, het programma dramatisch aan performance inlevert. Schokkend wijst ie me de weg. Zolang ik op de (snel) weg zit is dat nog niet zo'n probleem. Maar in de stad ben ik de afslag reeds lang voorbij eer McGuider me links of recht wijst. Ik hoop wel dat dat in een komende release verbeterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
roma0803 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:43:
Heb ook maar de legale versie via Expansys besteld. Via Expansys... wie had dat gedacht....

Maar goed, ik heb nog een Piet P versie liggen. Het valt me wel op dat, zodra je een paar POI's toevoegt, het programma dramatisch aan performance inlevert. Schokkend wijst ie me de weg. Zolang ik op de (snel) weg zit is dat nog niet zo'n probleem. Maar in de stad ben ik de afslag reeds lang voorbij eer McGuider me links of recht wijst. Ik hoop wel dat dat in een komende release verbeterd wordt.
Ik neem aan van wel, de performance in de 7.6x beta is al sterk verbeterd, en bij elke nieuwe build merk ik een goed verschil. Als het goed is gaat het POI systeem ook op de schop dus even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Zijn er mensen die Sygic McGuider op een Nokia E71 hebben draaien? Hoe is dat nu het scherm in de breedte staat? Is dat hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... ik merkte laatst dat toen ik de grens overging, McGuider de landinformatie wilde tonen, maar dat er niks zichtbaar was. Alleen een wit scherm. Is dit een bekend probleem?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik gebruik dit pakket sinds vorige week en het bevalt erg goed. Leuk is ook dat je een informatiepagina krijgt als je de grens overgaat. Het is in ieder geval beter dan tomtom. De bediening is nagenoeg hetzelfde, maar je hebt nieuwere kaarten en de rijbaanassistent. Die is echt superhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Vandaag een Piet P versie van een medetweaker gekregen, even gauw een nederlandse map kunnen scoren (ja ik weet, niet netjes, niet legaal). Maar ik ben nu al tevreden. Het beeld is soepeler dan die van TomTom. Het menu is wel even wennen, net even een andere indeling als dat van TomTom. Wat ik erg mooi vind, is dat ie links aan geeft op welke rijbaan je moet rijden:
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/796/image9iq2.jpg
die 4 pijltjes, 3 gele en 1 witte

Alleen op basis van wat ik nu zie, heb ik al genoeg kunnen testen om te bepalen dat ik dit ga kopen. Dat is de 50 euro meer dan waard.

Wat ik me afvraag, is of er binnenkort niet een nieuwere versie uitkomt, en dus misschien heel even moet wachten met kopen. Iemand geruchten gehoord?

Wat Driek zegt:
Driek schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:56:
voor 49 euro wil ik inderdaad best investeren in goede navigatie.
Vraag is alleen of ze nu deze versie aan het dumpen zijn omdat er een upgrade zit aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
webmail schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:23:
Vandaag een Piet P versie van een medetweaker gekregen, even gauw een nederlandse map kunnen scoren (ja ik weet, niet netjes, niet legaal). Maar ik ben nu al tevreden. Het beeld is soepeler dan die van TomTom. Het menu is wel even wennen, net even een andere indeling als dat van TomTom. Wat ik erg mooi vind, is dat ie links aan geeft op welke rijbaan je moet rijden:
[afbeelding]
die 4 pijltjes, 3 gele en 1 witte

Alleen op basis van wat ik nu zie, heb ik al genoeg kunnen testen om te bepalen dat ik dit ga kopen. Dat is de 50 euro meer dan waard.

Wat ik me afvraag, is of er binnenkort niet een nieuwere versie uitkomt, en dus misschien heel even moet wachten met kopen. Iemand geruchten gehoord
[...]
Het is zeker een mooi pakket, maar met zo nu en dan hickup in de navigatie. Lees dit forum eens door, is meer dan voldoende over te vinden...

Nieuwe versie wordt aan gewerkt...en ook dat had je in dit topic kunnen lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

dafmay schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:40:
[...]

Het is zeker een mooi pakket, maar met zo nu en dan hickup in de navigatie. Lees dit forum eens door, is meer dan voldoende over te vinden...

Nieuwe versie wordt aan gewerkt...en ook dat had je in dit topic kunnen lezen....
Hmmm, van die hickup heb ik niks gemerkt, op twee ritten van bij elkaar ongeveer 250km (had ik niks over gelezen in de topic, mja heb ook niet elk bericht met 200% focus gelezen ;)).
In het begin van de topic wordt er over een update gesproken, die zomer 2008 uit zou moeten komen, ik had dat niet echt geinterpreteerd als een nieuw versie, maar een gratis update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
bij tomtom heb ik zelf ong 5 categorieën gemaakt met daarin elk 100tal klanten
ik heb deze echter geconverteerd voor gebruik met McGuider maar dit lukt dus niet
Ik kan bij tomtom navigeer naar POI en dan mijn categorie....alle klanten staan dan volgens afstand gerangschikt
Zou dit binnenkort mogelijk zijn in McGuider of ?
idem voor flitspalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Grappig dat hier een topic over is, had ik nog niet gezien.
Zelf ook een keer een Sygic navigatie programma mogen uitproberen (geen idee meer of dit McGuider was, kan ook best Drive zijn). Zag er allemaal erg netjes uit. Enige grote nadeel vond ik toen de routeberekening, die sloeg echt helemaal nergens op... Ik kreeg routes langs de meest onlogische wegen. Maar als ik het goed begrijp zou dit dus bij de McGuider versie beter moeten zijn ivm Drive?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:26
Wat ik bij McGuider mis is een optie om iets snel te zoeken. Met Route66 kan ik bijv. intype "martini" en dan krijg ik alle resultaten met martini in de naam. Dit is handig als je bijv. zoekt naar de naam van een ziekenhuis maar het adres ervan niet weet. Nuttige plaatsen werken alleen als je in de buurt bent van de plek waar je naar op zoek bent. Ik zocht een keer naar dusseldorf airport, omdat ik het adres niet wist kon ik deze niet vinden. Bij nuttige plaatsen werd die pas getoond toen de afstand ~ 50KM was.

Maar voor de rest een zeer goede navigatiesysteem. Gebruik het (bijna) dagelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mavi schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:24:
Wat ik bij McGuider mis is een optie om iets snel te zoeken. Met Route66 kan ik bijv. intype "martini" en dan krijg ik alle resultaten met martini in de naam. Dit is handig als je bijv. zoekt naar de naam van een ziekenhuis maar het adres ervan niet weet. Nuttige plaatsen werken alleen als je in de buurt bent van de plek waar je naar op zoek bent. Ik zocht een keer naar dusseldorf airport, omdat ik het adres niet wist kon ik deze niet vinden. Bij nuttige plaatsen werd die pas getoond toen de afstand ~ 50KM was.

Maar voor de rest een zeer goede navigatiesysteem. Gebruik het (bijna) dagelijks :)
Beide punten worden opgelost in de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 19:16

Q-bone

Dusss...

al iets bekend over de release datum?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Laatst online: 15:26
BastiaanN schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Beide punten worden opgelost in de nieuwe versie :)
Kijk dat is wel goed om te horen. Met deze functies erbij heb ik geen andere navigatiesysteem nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb het ook maar aangeschaft voor mn nokia e66.

werd een beetje moe van die piet poraat versies. 50 euro wil ik best uitgeven voor een goede navaigatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Q-bone schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:59:
al iets bekend over de release datum?
Ik weet nog niks verder :) Zodra ik het hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik heb al meerdere malen mail gestuurd naar sygic ivm beta testen het is een beetje jammer dat ik 0 reactie terug krijg, wilde graag voor zorgen dat het product beter wordt. Verder ben ik teverden over de versie die ik nu heb draaien, nu ik weet dat de punten die ik had in een volgende release opgenomen zijn. Ik hoop dat ik ooit nog eens wat te horen krijg van ze, want geen reactie op 3 mails siert ze niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 07:40:
Ik heb al meerdere malen mail gestuurd naar sygic ivm beta testen het is een beetje jammer dat ik 0 reactie terug krijg, wilde graag voor zorgen dat het product beter wordt. Verder ben ik teverden over de versie die ik nu heb draaien, nu ik weet dat de punten die ik had in een volgende release opgenomen zijn. Ik hoop dat ik ooit nog eens wat te horen krijg van ze, want geen reactie op 3 mails siert ze niet..
Waar heb je naartoe gemaild? via het contact formulier op hun site krijg je eigenlijk 0,0 response

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
via het formulier 1 maal en de 2 andere keren naar het adres wat jij mij gegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lijkt me ook wel wat beta tester, maar via de site inderdaad geen antwoord gekregen helaas. Maar als ik het goed begrijp is er dus een ander adres wat je nog kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:28:
via het formulier 1 maal en de 2 andere keren naar het adres wat jij mij gegeven hebt.
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook nog geen response terug heb gehad. Waarschijnlijk zijn ze er druk met het klaarmaken van de laatste build voor de beta testers. Het is bij mij wel eens gebeurd dat ik een week of twee moest wachten op antwoord.
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:55:
Lijkt me ook wel wat beta tester, maar via de site inderdaad geen antwoord gekregen helaas. Maar als ik het goed begrijp is er dus een ander adres wat je nog kan gebruiken?
support[at]sygic[dot]com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een opmerking/vraag over Sygic. Ik heb Sygic McGuider v7.52.409 op mijn moeder haar n95 ingesteld en ik kwam wat rare dingen tegen. Niet kunnen vinden hoe of wat...

1. Kan alleen een straat invoeren, geen huisnr..
2. Op een locatie waar je maar 30 mag geeft die een bord van 50 weer..
3. Op een locatie waar je maar 60 mag geeft die een bord van 80 weer..

Puntjes die ik zeer slordig vind...weet niet of dit inmiddels al is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Voor die laatste twee puntjes moet je denk ik bij de kaartenfabrikant zijn. Die info is bij de kaarten opgeslagen, niet in de navigatiesoftware. Op TomTom en iGo wordt die info ook lang niet altijd correct weergegeven.

Huisnummer moet je gewoon in kunnen voeren. Als je een straatnaam invoert krijg je een lijstje met straten die aan die straat grenzen, maar je kunt daarboven ook gewoon een nummer intoetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferdo op 02-09-2008 14:52 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:45:
Had een opmerking/vraag over Sygic. Ik heb Sygic McGuider v7.52.409 op mijn moeder haar n95 ingesteld en ik kwam wat rare dingen tegen. Niet kunnen vinden hoe of wat...

1. Kan alleen een straat invoeren, geen huisnr..
2. Op een locatie waar je maar 30 mag geeft die een bord van 50 weer..
3. Op een locatie waar je maar 60 mag geeft die een bord van 80 weer..

Puntjes die ik zeer slordig vind...weet niet of dit inmiddels al is aangepast.
1. Dit werkt gewoon hoor, gewoon het nummer intikken.
2 en 3. Kan me goed voorstellen dat de kaart hier en daar een foutieve max snelheid weergeeft, want ook gemeentes en overheid passen snelheden op wegen nogal eens aan he. En een kaart loopt daarin altijd achter de feiten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
Heeft iemand sygic al geprobeerd op een htc touch pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdo schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:50:
Voor die laatste twee puntjes moet je denk ik bij de kaartenfabrikant zijn. Die info is bij de kaarten opgeslagen, niet in de navigatiesoftware. Op TomTom en iGo wordt die info ook lang niet altijd correct weergegeven.

Huisnummer moet je gewoon in kunnen voeren. Als je een straatnaam invoert krijg je een lijstje met straten die aan die straat grenzen, maar je kunt daarboven ook gewoon een nummer intoetsen.
Zal eens kijken naar het huisnummer gebeuren.
hars73 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:52:
[...]

1. Dit werkt gewoon hoor, gewoon het nummer intikken.
2 en 3. Kan me goed voorstellen dat de kaart hier en daar een foutieve max snelheid weergeeft, want ook gemeentes en overheid passen snelheden op wegen nogal eens aan he. En een kaart loopt daarin altijd achter de feiten aan.
Max. snelheid klopt niet. Snelheden die hier gelden staan al een tijd vast. 80 rijd je op een N-weg, maar niet een weg die er parralel aangegrensd. Is altijd 60 geweest.

Wil ook niet perse Sygic blamen, als het aan de kaart fabrikant ligt, dan zou ik graag andere kaarten gebruiken. Zijn er andere kaarten naast versie 7.54?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misanthropia schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:53:
Bijna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ze zijn nu bezig om sygic te optimaliseren voor vga schermen. Zo komen er in de nieuwe versie dynamische iconen e.d. die er voor zorgen dat ze op elk scherm even groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Laatst online: 20-05 19:27
Dag McGuiders,

Ik heb ook belangstelling voor deze TomTom concurent en heb even een "Oefenversie" geinstalleerd.
De versie 7.50408-0/630D-7.54 Q geen idee.
Deze heb ik op de welbekende, zeer oude, T-Mobile MDA2 met 400Mhz processor, 128MB RAM, ook wel de Qtec 2020 of O2 XDAII genoemd, gezet. TomTom 6 draait hier ook op. Dit icm met Windows Mobile 6 Professional.
Installatie is overigens fluitje van een cent. Programma ziet er allemaal gelikt uit moet ik zeggen.
Nu dan mijn vraag:
Zijn er forumgenoten die met een soortgelijke configuratie ervaring hebben? Of is er iemand die mij kan adviseren een probleem te verhelpen?
De reden dat ik dit vraag is dat McGuider er de gewoonte van maakt vast te lopen, waarna ik dan een soft reset moet doen.
Dit is natuurlijk niet echt werkbaar en voor mij dus grote twijfel, ondanks de lage prijs, deze software aan te schaffen. Wie kan mij overtuigen dit toch maar wel te doen? ;)

3 sept update: Hij liep vandaag weer vast, maar nu op het moment dat er in mijn PDA een agenda afspraak "oppupte". Had ik in het verleden ook met TomTom op het moment als de telefoon ging. :?

[ Voor 9% gewijzigd door dijks005 op 03-09-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dijks005 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:05:
Dag McGuiders,

Ik heb ook belangstelling voor deze TomTom concurent en heb even een "Oefenversie" geinstalleerd.
De versie 7.50408-0/630D-7.54 Q geen idee.
Deze heb ik op de welbekende, zeer oude, T-Mobile MDA2 met 400Mhz processor, 128MB RAM, ook wel de Qtec 2020 of O2 XDAII genoemd, gezet. TomTom 6 draait hier ook op. Dit icm met Windows Mobile 6 Professional.
Installatie is overigens fluitje van een cent. Programma ziet er allemaal gelikt uit moet ik zeggen.
Nu dan mijn vraag:
Zijn er forumgenoten die met een soortgelijke configuratie ervaring hebben? Of is er iemand die mij kan adviseren een probleem te verhelpen?
De reden dat ik dit vraag is dat McGuider er de gewoonte van maakt vast te lopen, waarna ik dan een soft reset moet doen.
Dit is natuurlijk niet echt werkbaar en voor mij dus grote twijfel, ondanks de lage prijs, deze software aan te schaffen. Wie kan mij overtuigen dit toch maar wel te doen? ;)
Zal er vast mee te maken hebben dat het een "oefenversie" is. Ook wordt er geadviseerd om het te installeren op een 'schoon' geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Laatst online: 20-05 19:27
Tja, kaartje komt net uit de verpakking, brandschoon dus en ik begrijp uit dit topic dat mijn "oefenversie" de meest recente is. Mogelijk nog iemand met tips voor (tegen) de vastlopertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb sygic samen met route en tomtom nu op m'n nieuwe E66 om te proberen welke ik het beste zal kunnen aanschaffen. Aangezien tomtom tegenwoordig niet meer op mobiele versies concentreer ben ik blij dat er een nieuwe partij is gekomen.

Een paar vragen though:

Is het inderdaad niet mogelijk om de volledige postcode in te voeren? Ik kon alleen maar de 4 cijfers invoeren en daarna moest ik de straat zelf kiezen. Vrij onhandig vind ik.

En hoe sluit je sygic snel af? Tijdens het testen had ik het "uitgezet" dacht ik, maar de programma bleef draaien en heeft de helft van de stroom weggesnoept. Niet handig als ik ergens naar toe rij, winkelen en als ik terugkom dat m'n telefoon zonder stroom zit.

[ Voor 60% gewijzigd door kmf op 03-09-2008 00:58 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Mooi topic dit, wordt meer op de hoogte gehouden van mijn favo navigatie software als bij TeleAtlas.
iig, wat ik wilde vragen is of er al wat meer bekend is over de TMC functie (ook roaming via umts/gprs?)
en de release data van de nieuwe versie.

ik wil het :P
had mij ook opgegeven voor betatesting maar heb geen reactie meer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 12:34
Pe Nis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:32:
Zijn er mensen die Sygic McGuider op een Nokia E71 hebben draaien? Hoe is dat nu het scherm in de breedte staat? Is dat hinderlijk?
Ik heb hem draaien, ziet er goed uit hoor, is ook goed te volgen. Alleen de GPS fix gaat mij nog niet snel genoeg. Ik heb het zowel met A-GPS aan als uit geprobeerd... De eerste 4 a 5 satalieten gaan snel, daarna duurt het soms 3 minuten.

*edit: probleem opgelost: PisPix in "Het Nokia E71 en Nokia E66 Topic"

[ Voor 9% gewijzigd door PisPix op 03-09-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vandaag voor het eerst mcguider geprobeerd op m'n E66. Verliep vrij goed.

Maarre... hoe kan ik favorites invoeren?
En het zal wel handig zijn als de snelheidsborden/waarschuwing aan te passen zijn zodat ze zoals tomtom werken (dus naast de rijsnelheid)

Ik lees hier dat je het voor 50 euro kan kopen? waar is dat nou?

[ Voor 11% gewijzigd door kmf op 03-09-2008 11:53 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
kmf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:53:
Vandaag voor het eerst mcguider geprobeerd op m'n E66. Verliep vrij goed.

Maarre... hoe kan ik favorites invoeren?
En het zal wel handig zijn als de snelheidsborden/waarschuwing aan te passen zijn zodat ze zoals tomtom werken (dus naast de rijsnelheid)

Ik lees hier dat je het voor 50 euro kan kopen? waar is dat nou?
expansys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook het gevoel dat hij soms wel wat optimistische reistijden berekend? Vanaf mijn huis naar Amsterdam heeft hij 67km aan in 42 minuten. ANWB geeft ongeveer dezelfde afstand aan, maar dan in 53 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:14:
Hebben jullie ook het gevoel dat hij soms wel wat optimistische reistijden berekend? Vanaf mijn huis naar Amsterdam heeft hij 67km aan in 42 minuten. ANWB geeft ongeveer dezelfde afstand aan, maar dan in 53 minuten.
klopt wel :) heb ik ook al een paar keer gehad, vervelend maarja, tomtom doet het niet heel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dit zelfde probleem op een Nokia N78 (Sygic McGuider 7.50408 Build: 0/630D, Kaartversie 7.54). Aan het einde van elke zin wordt het laatste woord voortijdig afgekapt. Heeft iemand hier een oplossing voor of weet iemand van de betatesters of de laatste beta misschien wel werkt op een Nokia N78? Ik heb al een mailtje gestuurd naar Sygic hierover, maar wacht nog op antwoord.
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:22:
[Friebo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:
Op mijn nokia N78 doet McGuider het perfect, op een puntje na. Bij de navigatie wordt het laatste woord afgebroken. Sla linksaf wordt dan dus Sla link....

Is dit een bekend probleem, en zoja, bestaat er een oplossing voor?]

Heeft iemand hier al een oplossing voor? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:14:
Ik ben er wel achter dat als heel nederland met zn kont op het strand 8) zit dat de tijden van Sygic redelijk haalbaar zijn, helaas is niet iedereen het hele jaar op vakantie. Zijn dus erg theoretisch, bovendien kloppen redelijk wat snelheden niet in de kaartgegevens. heb al meerdere snelwegen gezien waar het 100 is en volgens sygic 120, 1 keer zelfs 80 in een 30 km zone _O- (gelukkig maar een klein stukje, maar toch) dus dan klopt de berekening als snel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er specifieke dingen die je wilt weten? Vriend van me heeft het net geïnstalleerd namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 18:37 ]

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Voor €50 ga ik hem ook aanschaffen. Ik wacht wel eerst op de nieuwe versie.
Overigens wel een redelijke prijs, want je koopt tegenwoordig voor 150 al een compleet navigatiesysteem.
Met de PietPraat versie 7.50408-0/630D naar Fr gereden en ik heb een paar opmerkingen. Wellicht voor de Beta testers onder ons om dit door te geven (of misschien is het al opgelost).
- zodra mijn externe GPS module uitvalt (batterij leeg) blijft Sygic aangeven dat hij ontvangst heeft, hij bevriest als het ware. In een stad ontdek je dat wel maar op de franse snelwegen (blauwe streep met links en rechts groen) valt dat niet heel snel op.
- In luxemburg mag je tegenwoordig 130 (Sygic geeft 120 aan), maar wellicht komt dit door verouderde kaarten
- Bij Breda de grens over en toen gaf hij nog zeker 20 km aan dat we richting Breda gingen (bordje boven de weg)
- In Fr pakte hij nog wel eens "witte" weggetjes terwijl er een "geel" weggetje naast lag. Dit zou ik niet verwachten bij instelling: snelste.

En als laatste het meest irritante:
- Bij verkeerd rijden (even plassen, je kent het) gaf sygic aan dat hij ook een route kende langs de afslag die ik net genomen had. Vervolgens na 5 km slingeren ontdekken dat je moet omdraaien omdat de weg doodloopt. :? In dat geval mag hij dat ook wel direct aangeven! Hoef ik niet die 5 km heen en terug te rijden.

• Batsu
rderooij schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:03:
Voor €50 ga ik hem ook aanschaffen. Ik wacht wel eerst op de nieuwe versie.
Overigens wel een redelijke prijs, want je koopt tegenwoordig voor 150 al een compleet navigatiesysteem.
Ik denk niet dat de nieuwe versie dezelfde prijs zal hebben maar dat is maar een vermoeden!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

rderooij schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:03:
En als laatste het meest irritante:
- Bij verkeerd rijden (even plassen, je kent het) gaf sygic aan dat hij ook een route kende langs de afslag die ik net genomen had. Vervolgens na 5 km slingeren ontdekken dat je moet omdraaien omdat de weg doodloopt. :? In dat geval mag hij dat ook wel direct aangeven! Hoef ik niet die 5 km heen en terug te rijden.
Heb je "u-bochten" toevallig uitstaan?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• BastiaanN
  • Niet online
Voor de mensen die nog wachten op een response van Sygic kan ik het volgende mededelen:

Ze zijn momenteel bezig met het verhuizen naar een nieuw pand. Tijdens deze verhuizing loopt alles wat hectisch en hebben ze momenteel wat problemen, natuurlijk gaan de deadlines even voor beta requests van users e.d. maar ze beloven hier spoedig op terug te komen :)

Ik heb ook wat nieuws met informatie over de update. Deze wordt gratis beschikbaar gesteld aan alle huidige mcguider klanten. ook klanten die hun pakket nog niet hebben geactiveerd omdat deze op dit moment nog niet compatible is voor hun apparaat. Een precieze datum kunnen ze mij nog niet geven maar ze beloven dat het er nu toch echt aan zit te komen :)

• roma0803

roma0803

Lost

Bedankt voor de update BastiaanN. Goed om te horen dat de update gratis is voor bestaande klanten. Hebben die toch voor 50 Euro straks een mooi pakket te pakken.

Nu maar hopen dat de verhuizing voorspoedig verloopt.... ;)

• Barfman
  • Laatst online: 18:06
Ik wacht het nog even een half jaartje af voordat ik het ga kopen. Er is namelijk ook een IGO8 voor symbian in de maak, en het schijnt begin volgend jaar officieel uit te komen. Wat ik van IGO8 heb gezien, overtreft die alles.

System | Racing is in my Blood

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.