Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
je moet van de converter versie 2.3 gebruiken, met de 2.1 zie je POI's niet in McGuider, heb hetzelfde gehad met de flitspalen omzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06 18:44

KSH

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:28:
heb je misschien ipv auto bij voertuigsoort een fiets of voetganger ingesteld?
Thnx, dat was dus idd het geval....

Gelukkig wordt nu gewoon de correcte tijd weergeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:24:
je moet van de converter versie 2.3 gebruiken, met de 2.1 zie je POI's niet in McGuider, heb hetzelfde gehad met de flitspalen omzetten..
Thanks!

Werkt echt prima. En voor die prijs. Altijd Tomtom op mijn PPC gehad maar dit is werkt minstens even goed en veel goedkoper _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Anoniem: 199679 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:43:
...En onlogisch inzoomen bij kleine straatjes houdt je scherp. Ik heb nooit 100% op m'n navigatie vertrouwd, ...
Dat je niet 100% moet uitgaan van wat de navigatie aangeeft lijkt me duidelijk. Echter is het zeer gevaarlijk als je navigatie onduidelijk is. De gepriegelde weergave in Sygic zoals ik beschreef heeft tot gevolg dat je langer gaat turen naar het schermpje en dat leidt de aandacht af van het daadwerkelijke verkeer om je heen.

Eyecandy is leuk als je stilstaat of aan het wandelen bent, maar in een drukke stad moet je navigatiesysteem je helpen en wel op zo'n manier dat je snel en duidelijk op je route gehouden wordt. Een snelle blik op het scherm zou meteen de huidige situatie aan je duidelijk moeten maken. Echter mijn ervaring met Sygic is juist dat ik te lang moet kijken en zelfs dan rij ik verkeerd.

Ik zeg niet dat Sygic niet goed is maar wel dat ze hier echt aandacht aan moeten besteden omdat dit denk ik het punt is waar Sygic het duidelijk verliest van TomTom (wat wel een beetje de standaard is). Wanneer ze in een nieuwe versie dit opgelost hebben, nou dan is het wellicht niet meer nodig om beide systemen geïnstalleerd te hebben. Ik wacht dus wel met spanning af met welke verbeteringen ze komen....

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263931

Barfman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Volgens mij kan je de KML file converteren naar een ITF file die je dan in je Itinerary folder kan zetten.

http://freegeographytools...skml-conversion-utilities
Ik ga het gauw proberen, ik laat wel even weten of het werkt. THX! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik kom toch elke dag wat vreemde dingen tegen, als ik in Maarssen op de safariweg rijdt en aangeef dat ik naar huis wil (Uitgeest) dan zegt McGuider in Maarssen dat ik deze weg nog 20kilometer moet volgen... erm 20km? wat dacht je van na 600meter rechts en daarna na 1 kilometer weer rechts de snelweg A2 op? het vreemde is dat als ik de route iets eerder laat beginnen voordat ik op de safariweg zit hij dit dus wel netjes aangeeft als ik op de safariweg rijdt dat ik na x meter rechts moet en dan na 1 km weer rechts.

de geschatte aankomsttijd is veeel te krap genomen, het is mij nog niet gelukt om op de geschatte tijd die in het begin van de route aangegeven wordt te halen, ook niet met stiekem de hele weg iets te hard rijden. stel dat hij bij aanvang aangeeft dat ik er om 18:14 ben en ik rij met 140 over de snelweg presteert hij het nog om de aankomsttijd op te laten lopen. oftewel McGuider is veel te optimistisch bij aanvang van de route.

wat dan wel weer leuk is; nu ik weet hoe ik zelf custom geluiden kan toevoegen en bij de flitspalen kan gebruiken heb ik mijn dochter van 3 in laten spreken "kijk uit papa een flitspaal" ik rij bijna om om langs een flitspaal te rijden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:42:
de geschatte aankomsttijd is veeel te krap genomen, het is mij nog niet gelukt om op de geschatte tijd die in het begin van de route aangegeven wordt te halen, ook niet met stiekem de hele weg iets te hard rijden. stel dat hij bij aanvang aangeeft dat ik er om 18:14 ben en ik rij met 140 over de snelweg presteert hij het nog om de aankomsttijd op te laten lopen. oftewel McGuider is veel te optimistisch bij aanvang van de route.
Volgens update McGuider de aankomst tijd ook minder vaak dan TT, wat je zegt, kan some een minuut of 5 in de file staan en de tijd blijft gelijk, en met TT was het sport om binnen de wet wat minuten van je aankomsttijd af te snoepen, gaat met McG echt niet lukken :D
wat dan wel weer leuk is; nu ik weet hoe ik zelf custom geluiden kan toevoegen en bij de flitspalen kan gebruiken heb ik mijn dochter van 3 in laten spreken "kijk uit papa een flitspaal" ik rij bijna om om langs een flitspaal te rijden haha
Misschien een kleine tutorial? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Mini tutorial om eigen flitspaalmelding/NP geluid toe te voegen in McGuider
de geluidsbestanden binnen McGuider zijn OGG bestanden met een wav extensie

wat je dus kan doen is:
Download een leuk wavje/mp3tje of whatever van het grote internet, of nog leuker, maak er zelf 1 of laat je vriending/kinderen wat inspreken, open deze met bijv Audacity(opnemen en cutten etc gaat ook goed met Audacity) en exporteer het bestand als OGG bestand. Hernoem het bestand.ogg naar bestand.wav en je geluidje zelf is klaar voor McGuider
Kopieer dit bestand naar de Res\sounds map waar onder andere ook Beep.wav etc staat

ga nu naar de map Res\skin en open de application.skin met notepad en zoek onderstaande code op en voeg het vetgedrukte toe (met aanpassing naar je juiste wav bestand , in mijn geval flitspaal.wav)
<!-- tento listbox treba pouzit bez "items" -->
<listBox id="listBox.managePOI.selectSound" bitmapSound="_b.checkOff"
items="
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.ring
managePOI.ring
managePOI.ring
managePOI.beep
managePOI.beep"
sounds="
Sounds\Flitspaall.wav
Sounds\Beep.wav
Sounds\Beep2.wav
Sounds\Beep3.wav
Sounds\Beep4.wav
Sounds\Bell.wav
Sounds\Phone.wav
Sounds\Ring.wav
Sounds\Whistle.wav
Sounds\Beep2.wav"
icons="
_i.alertBeep
_i.alertBeep
_i.alertBeep
_i.alertBeep
_i.alertBeep
_i.alertRing
_i.alertRing
_i.alertRing
_i.alertAlarm
_i.alertAlarm"/>
sla het bestand op en start McGuider op, als je nu een waarschuwing bij een nuttige plaats wilt hebben met je custom geluidje, Kies je dus voor waarschuwen bij NP en bij de keuze voor welk geluid zal je custom geluidje nu bovenaan staan.

Suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 29-07-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
Q-bone schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Of je zet je DM (direct message) even aan :*) of je update je profiel, zodat er een mail adres zichtbaar is... kunnen andere je weer helpen :+
Klik dan ook even op mijn profiel als je dan toch bezig bent :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:42:
ik kom toch elke dag wat vreemde dingen tegen, als ik in Maarssen op de safariweg rijdt en aangeef dat ik naar huis wil (Uitgeest) dan zegt McGuider in Maarssen dat ik deze weg nog 20kilometer moet volgen... erm 20km? wat dacht je van na 600meter rechts en daarna na 1 kilometer weer rechts de snelweg A2 op? het vreemde is dat als ik de route iets eerder laat beginnen voordat ik op de safariweg zit hij dit dus wel netjes aangeeft als ik op de safariweg rijdt dat ik na x meter rechts moet en dan na 1 km weer rechts.

Precies. Het lijkt erop dat McGuider "te ver" vooruit kijkt. en ik vermoed dat dit ook de reden is dat de routeberekening de spijker helemaal mis slaat als je in een dichtgebouwd gebied komt. De straatjes zitten dan te kort voor je om Sygic een nauwkeurige route te laten berekenen, en zodoende raakt de software in de war... Just guessing, maar het lijkt me een goede aanname :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-07 12:22
Ik vertrek vannacht met de auto naar Praag. Maar ik zit nog te twijfelen of ik het aandurf met Sygic of dat ik voor de zekerheid toch de TomTom maar mee neem. Helemaal nu ik die verhalen hoor dat Sygic problemen heeft dat hij te ver vooruit wil rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:45:
Ik vertrek vannacht met de auto naar Praag. Maar ik zit nog te twijfelen of ik het aandurf met Sygic of dat ik voor de zekerheid toch de TomTom maar mee neem. Helemaal nu ik die verhalen hoor dat Sygic problemen heeft dat hij te ver vooruit wil rekenen.
Ik zou TomTom erbij meenemen :) you'll never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
BastiaanN schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:04:
[...]

Ik zou TomTom erbij meenemen :) you'll never know.
Denk dat ik dat voor de zekerheid inderdaad maar even doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Als je een route plant van Zeist naar Den Haag wordt je vanaf de A27 bij Lunetten naar de parallelrijbaan van de A12 gestuurd. Mij lijkt het logischer om dan meteen de hoofdrijbaan op te rijden, waar de maximumsnelheid ook nog 20 km/h hoger ligt.

En als je over de Waterlinieweg rijdt vanuit Utrecht richting Houten moet je bij Hoograven de afslag nemen om vervolgens gelijk weer de Waterlinieweg op te rijden. Lijkt me niet echt logisch.

Verder duurt het plannen van een rit van Zeist naar Lelystad vele malen langer dan een rit naar ons vakantieadres in Tsjechië. Hoe kan dat?

Het gaat om McGuider 7.50328, build 630. Kaarten v7.54.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferdo op 31-07-2008 11:25 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferdo schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:18:

Verder duurt het plannen van een rit van Zeist naar Lelystad vele malen langer dan een rit naar ons vakantieadres in Tsjechië. Hoe kan dat?

Het gaat om McGuider 7.50328, build 630. Kaarten v7.54.
Misschien heeft hij een hekel aan Lelystad. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdvc
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10-2023
Weet iemand toevalling of je ook My Poi voetbal clubvinder kunt converteren naar McGuider?

Of is er een andere oplossing om alle voetbalclubs in Nederland toe te voegen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 15:18
Als je zo'n kaartje koopt, krijg je dan altijd de updates (nieuwe mappen, nieuwe software) gratis binnen?

Of moet je daar elk jaar voor betalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
edvdvc schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:34:
Weet iemand toevalling of je ook My Poi voetbal clubvinder kunt converteren naar McGuider?

Of is er een andere oplossing om alle voetbalclubs in Nederland toe te voegen.

Alvast bedankt
Als het een .ov2 bestand is dan kun je 'm omzetten naar .upi zodat ie in McGuider te gebruiken is. Dit doe je mbv Ov2Upi Translator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdvc
Ok dank je
dafmay schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:29:
[...]

Als het een .ov2 bestand is dan kun je 'm omzetten naar .upi zodat ie in McGuider te gebruiken is. Dit doe je mbv Ov2Upi Translator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oh en gebruik wel versie 2.3. Met een oudere versie worden de bestanden niet herkend door Sygic.

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 02-08-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvdvc
Gedaan en het werkt perfect...bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
aaajeetee schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:08:
Als je zo'n kaartje koopt, krijg je dan altijd de updates (nieuwe mappen, nieuwe software) gratis binnen?

Of moet je daar elk jaar voor betalen ofzo?
Ze hebben de update policy nog niet bekend gemaakt, maar hebben mij verzekerd dat je de software updates en minor map upgrades gewoon gratis ontvangt. Maar als je een map hebt van 2008 en daarna bijv. een map van 2009 wilt moet je een map upgrade aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

DieterVDW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:45:
Iemand van jullie Sygic al eens proberen gebruiken om te wandelen?
Ik zie geen verschil tussen de routeplanning voor auto of voor te voet, behoorlijk dramatisch...
Ik heb m vandaag eens meegenomen de bossen in.
Auto geparkeerd, positie opgeslagen en een paar uur in het wilde weg wandelen.
Daarna navigeer naar opgeslagen punt.
Het viel me op dat het gele driehoekje (de richting waar mijn auto zich bevindt) wat springerig is, daarna ingesteld als wandelaar en dat was een stuk rustiger.
Deze optie is echt een verademing om te wandelen en het wandelt een stuk prettiger met een N82 in je zak ipv een TomTom XL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

Ik heb nog wel een vraagje, wat houdt dat min en plusteken in in het main screen bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 107119 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:43:
Ik heb nog wel een vraagje, wat houdt dat min en plusteken in in het main screen bovenin?
in en uitzoomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183548

Weet iemand of ik op mijn Nokia N95 8Gb Sygic McGuider kan installeren, deze gsm beschikt alleen over 8 Gb intern geheugen en mist de mogelijkheid van SD geheugenkaarten. Bij voorbaat dank voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 183548 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:47:
Weet iemand of ik op mijn Nokia N95 8Gb Sygic McGuider kan installeren, deze gsm beschikt alleen over 8 Gb intern geheugen en mist de mogelijkheid van SD geheugenkaarten. Bij voorbaat dank voor de informatie.
Het zou wel moeten kunnen. Je kunt iig de inhoud van het kaartje laten overzetten naar je telefoongeheugen en dan gratis een nieuwe code ontvangen voor het interne geheugen, dan kun je alsnog gebruik maken. Of de installer het slikt is even een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Niet online
BastiaanN schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

Ze hebben de update policy nog niet bekend gemaakt, maar hebben mij verzekerd dat je de software updates en minor map upgrades gewoon gratis ontvangt. Maar als je een map hebt van 2008 en daarna bijv. een map van 2009 wilt moet je een map upgrade aanschaffen :)
Kun je ook al wat zeggen over de introductiedatum van de update die 'na de zomer' zou komen?
Ik ben van plan om mcguider aan te schaffen, maar zit er natuurlijk niet op de wachten dat wanneer ik nét versie 7.5 heb aangeschaft, versie 8 wordt geïntroduceerd :)
De versie met TMC functie, is dat eigenlijk versie 8...? Of is dat een update van 7.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 00:36
Kan je die mcguider ook zo instellen dat hij op een fiets / scooter te gebruiken is?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Koen-BE schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:35:
[...]

Kun je ook al wat zeggen over de introductiedatum van de update die 'na de zomer' zou komen?
Ik ben van plan om mcguider aan te schaffen, maar zit er natuurlijk niet op de wachten dat wanneer ik nét versie 7.5 heb aangeschaft, versie 8 wordt geïntroduceerd :)
De versie met TMC functie, is dat eigenlijk versie 8...? Of is dat een update van 7.5?
Exacte releasedatum is nog niet bekend. Hij wordt in elk geval wel gereleased onder de 7.x tak. Ik draai op het moment 7.60 beta dus het zal wel iets in die trent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
Anoniem: 183548 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:47:
Werkt op mijn N95 8GB.

Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221264

Hoe goed ik ook zoek, ik vind _NERGENS_ een optie om de route die ik afgelegd heb op te slaan, en om deze dan in de toekomst te gaan gebruiken.

Situatie: werk->woon verkeer, 50km, voor 90% doenbaar met snelweg MAAR altijd file dus ik rij halverwege binnendoor. McGuider protesteert en wilt me telkens terug de snelweg opwerken, uiteraard ken ik de "betere" binnenwegjes. Op het einde van de trip kan ik nog mijn afgelegde route bekijken maar ik vind nergens een "opslaan" of "exporteer" of iets dergelijks. Is dit aanwezig, zoja hoe doe je zoiets?

Bedankt! :)
Edit: bij mij verschijnt rijbaanbegeleiding niet (België, maakt dit iets?), ook al staat het aan in de opties?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 221264 op 04-08-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 221264 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:06:
Hoe goed ik ook zoek, ik vind _NERGENS_ een optie om de route die ik afgelegd heb op te slaan, en om deze dan in de toekomst te gaan gebruiken.

Situatie: werk->woon verkeer, 50km, voor 90% doenbaar met snelweg MAAR altijd file dus ik rij halverwege binnendoor. McGuider protesteert en wilt me telkens terug de snelweg opwerken, uiteraard ken ik de "betere" binnenwegjes. Op het einde van de trip kan ik nog mijn afgelegde route bekijken maar ik vind nergens een "opslaan" of "exporteer" of iets dergelijks. Is dit aanwezig, zoja hoe doe je zoiets?

Bedankt! :)
Edit: bij mij verschijnt rijbaanbegeleiding niet (België, maakt dit iets?), ook al staat het aan in de opties?
Shit heb ik net Sygic van m'n N95 afgegooid....

Uit m'n hoofd kun je een reisplan oid maken met bepaalde punten...ik weet alleen niet meer hoe dat binnen Sygic wordt genoemd. Bastiaan...jij weet dit vast wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 04-08-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik ook gevonden ja, maar ik wil het plan maken aan de hand van de zojuist afgelegde route, ik ga niet nog eens X aantal punten manueel ingeven terwijl ik er net ben doorgereden en McGuider toch alles netjes gelogd heeft (maar waar zit die info...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 221264 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:57:
Dat heb ik ook gevonden ja, maar ik wil het plan maken aan de hand van de zojuist afgelegde route, ik ga niet nog eens X aantal punten manueel ingeven terwijl ik er net ben doorgereden en McGuider toch alles netjes gelogd heeft (maar waar zit die info...)
Ik geloof dat je dit kan doen via de gpslog. Pin me er niet op vast, heb het nog niet geprobeerd. de GPSLog moet je wel activeren voordat je de route gaat rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Een vraag mbt. poi's, de meeste TT poi's worden beschikbaar gesteld per type (30/40/50...km/h) en niet per land, hoe ga je hiermee om met Sygic? Dit omdat je je poi's per kaart moet kopiëren, zet je gewoon alle files in iedere kaarten map? Of is hier een ander handig trucje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Yorick81 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:33:
Een vraag mbt. poi's, de meeste TT poi's worden beschikbaar gesteld per type (30/40/50...km/h) en niet per land, hoe ga je hiermee om met Sygic? Dit omdat je je poi's per kaart moet kopiëren, zet je gewoon alle files in iedere kaarten map? Of is hier een ander handig trucje voor?
Als je een multimap hebt aangemaakt kun je ze in één van de landen uit de multimap plaatsen en dan zul je ze op alle locaties moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
BastiaanN schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:37:
[...]

Als je een multimap hebt aangemaakt kun je ze in één van de landen uit de multimap plaatsen en dan zul je ze op alle locaties moeten hebben :)
Met multimap doel je op het samenvoegen van maps in 1 .mlm bestand neem ik aan?
Andere vraag, kan je de geluids waarschuwingen ook meenemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Yorick81 op 05-08-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Yorick81 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:43:
[...]

Met multimap doel je op het samenvoegen van maps in 1 .mlm bestand neem ik aan?
Andere vraag, kan je de geluids waarschuwingen ook meenemen?
Een .mlm bestand inderdaad.
De geluidsbestanden kan je niet zo gebruiken als bij TomTom. Je kunt wel custom sounds toevoegen aan Sygic, iemand hier in het draadje heeft wel een tutor geschreven hoe dit moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 15:21
Anoniem: 107119 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:39:
[...]
Ik heb m vandaag eens meegenomen de bossen in.
Auto geparkeerd, positie opgeslagen en een paar uur in het wilde weg wandelen.
Daarna navigeer naar opgeslagen punt.
Het viel me op dat het gele driehoekje (de richting waar mijn auto zich bevindt) wat springerig is, daarna ingesteld als wandelaar en dat was een stuk rustiger.
Deze optie is echt een verademing om te wandelen en het wandelt een stuk prettiger met een N82 in je zak ipv een TomTom XL :P
Ik weet hoe ik een positie moet opslaan, maar hoe navigeer je daarnaartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
BastiaanN schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:50:
[...]

Een .mlm bestand inderdaad.
De geluidsbestanden kan je niet zo gebruiken als bij TomTom. Je kunt wel custom sounds toevoegen aan Sygic, iemand hier in het draadje heeft wel een tutor geschreven hoe dit moet :).
Gevonden! Bedankt voor je snelle reactie, straks het systeem eens test opweg naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Nu heb ik de poi's ingesteld (kan ze gewoon selecteren om weer te geven) maar ik zie geen enkele snelheidscontrole??
Ik heb de files aangepast en de bmp files door de converter gehaald, de upi files heb ik in 1 enkele map directory gezet, in mijn geval de 1e (maps\and), de bmp files heb ik in de sounds folder gezet (res\icons)

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Yorick81 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:16:
Nu heb ik de poi's ingesteld (kan ze gewoon selecteren om weer te geven) maar ik zie geen enkele snelheidscontrole??
Ik heb de files aangepast en de bmp files door de converter gehaald, de upi files heb ik in 1 enkele map directory gezet, in mijn geval de 1e (maps\and), de bmp files heb ik in de sounds folder gezet (res\icons)

Heeft iemand nog tips?
Heb jij op dat moment ook die betreffende .mlm ingeladen? Als je bijvoorbeeld benelux en europe hebt en je laad benelux in dan laat hij ze niet zien als je ze in het land AND (dus europe) hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Versie: McGuider 7.50408 met kaart 7.54 op een HTC S730 in combinatie met een Holux GPSlim 236 Bluetooth GPS.

Het vreemde is dat ik geen GPS fix krijg, ook al zie ik vrijwel alle satelietten en zijn ze allemaal groen in "GPS Status". Er staat: "Aan het wachten op gel..." met daaronder "Controleer GPS Antenne". Al wacht ik een uur, ik krijg geen "geldig signaal".

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb COM8: toegekend aan de GPS. Het aanpassen van de baudrate maakt geen verschil.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:39:
[...]
Vanaf welke versie zit deze optie erin? Ik kan alleen kiezen voor snelste of vermijd snelwegen
jefklak schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:06:
[...] Op het einde van de trip kan ik nog mijn afgelegde route bekijken maar ik vind nergens een "opslaan" of "exporteer" of iets dergelijks. Is dit aanwezig, zoja hoe doe je zoiets?
Hoe kijk je je afgelegde route dan terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:25:
[...]

Ik geloof dat je dit kan doen via de gpslog. Pin me er niet op vast, heb het nog niet geprobeerd. de GPSLog moet je wel activeren voordat je de route gaat rijden
Bedankt voor je reply. Enig idee waar die gps log te vinden is in de menu? Ik heb me gsiteren rot gezocht... Nergens iets om het te enablen ofzo... Ben je zeker dat deze feature reeds in de laatste niet-beta versie zit?

Edit: die rijbaanbegeleiding zie ik nooit tijdens het navigeren :'( Het staat nochtans in de opties (advanced... en dan die keuzemenu "rijbaanbegeleiding" vinkje aan) maar ik zie het nooit. Heeft dit iets te maken met de maps zelf ofzo? Enkel getest op Belgische wegen. McGuider versie 7.54 dacht ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 221264 op 06-08-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183548

[/quote]
Bedankt voor de info, ik ga het proberen :)
hav0c schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

Werkt op mijn N95 8GB.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 183548 op 06-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Devster schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:24:
Versie: McGuider 7.50408 met kaart 7.54 op een HTC S730 in combinatie met een Holux GPSlim 236 Bluetooth GPS.

Het vreemde is dat ik geen GPS fix krijg, ook al zie ik vrijwel alle satelietten en zijn ze allemaal groen in "GPS Status". Er staat: "Aan het wachten op gel..." met daaronder "Controleer GPS Antenne". Al wacht ik een uur, ik krijg geen "geldig signaal".

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb COM8: toegekend aan de GPS. Het aanpassen van de baudrate maakt geen verschil.
Ook mee liggen worstelen. Je moet onder Bluetooth van Windows Mobile een extra compoort toekennen aan je GPS ontvanger. En dan in McGuider deze poort instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 31014 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Ook mee liggen worstelen. Je moet onder Bluetooth van Windows Mobile een extra compoort toekennen aan je GPS ontvanger. En dan in McGuider deze poort instellen.
Dat heb ik gedaan, zowel op COM1 als COM8 (COM4 is bezet door de kreupele interne GPS). Het resultaat blijft gelijk.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Anoniem: 221264 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:19:
[...]
Edit: die rijbaanbegeleiding zie ik nooit tijdens het navigeren :'( Het staat nochtans in de opties (advanced... en dan die keuzemenu "rijbaanbegeleiding" vinkje aan) maar ik zie het nooit. Heeft dit iets te maken met de maps zelf ofzo? Enkel getest op Belgische wegen. McGuider versie 7.54 dacht ik.
Dan zal dat in die kaarten niet zitten, ik ben van de week terug gekomen uit Praag & daar geeft men dit ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38
Ik heb Sygic McGuider gekocht voor mijn i600 en liep al meteen tegen problemen aan. Zo bleek officieel alleen de i607 ondersteund te worden. Na gemaild te hebben met de helpdesk, bleek het een probleem met de sdcard.dll te zijn. Gekopieerd uit het i600-topic:
Je moet voor je de kaart plaatst in \drive\windows mobile\drivers\default en \drive\windows mobile\drivers\ppc de sdcard.dll vervangen voor een andere versie. De patch vind je op http://www.sygic.com/downloads/sdcard_wmpatch2.zip. Hierna de kaart plaatsen en installeren. Het activeren zou nu (automatisch of handmatig) moeten lukken. Als je je kaart eerst plaatst wordt je serienummer geblokkeerd en moet je eerst bellen met Sygic of een andere activatie-site bezoeken (warez). Geloof me, dat wil je niet :D Hierna kan je navigeren waar je maar wil :)

Krijg je tenslotte letters waar je cijfers wilt en andersom, dan schakel je met de Fn-toets om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
NEOeo schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:57:
[...]

Ik weet hoe ik een positie moet opslaan, maar hoe navigeer je daarnaartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Devster schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:53:
[...]

Dat heb ik gedaan, zowel op COM1 als COM8 (COM4 is bezet door de kreupele interne GPS). Het resultaat blijft gelijk.
Ondertussen doet hij het :? Ik weet het niet zeker, maar een restart van de telefoon heeft het wellicht opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 221264 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor je reply. Enig idee waar die gps log te vinden is in de menu? Ik heb me gsiteren rot gezocht... Nergens iets om het te enablen ofzo... Ben je zeker dat deze feature reeds in de laatste niet-beta versie zit?

Whoops, hij zit inderdaad in de 7.62 beta... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo

Ferdo

Hoe komt het dat McGuider zeker drie minuten nodig heeft om een route van Zeist naar Lelystad te berekenen? Met een route naar ons vakantieadres in Tsjechië is het minder lang bezig.

Audioscrobbler profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ferdo schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:16:
Hoe komt het dat McGuider zeker drie minuten nodig heeft om een route van Zeist naar Lelystad te berekenen? Met een route naar ons vakantieadres in Tsjechië is het minder lang bezig.
9 5 seconden hier. Van Zeist naar Lelystad op mijn Nokia N82.geen straatnamen ingevoerd, gewoon zeist en lelystad.

@ McGuider 7.60717 Build: 0/1398D Kaartversie 7.54 :)
Zal als ik tijd heb 7.50 er eens bijpakken.

Edit;

11 8 seconden @ McGuider 7.50408 Build: 0/630D Kaartversie 7.54

[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 08-08-2008 11:35 . Reden: Ik tel te snel! :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268099

Beetje late reactie...was weg op vakantie
BastiaanN schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:41:
[...]

Voor beide, nee. maar die shortcuts hebben voor veel meer mensen toegevoegde waarde dus daar gaat nog even een mailtje over de deur uit :)

Wat bedoel je overigens met de eerste? ik heb het nog nooit gezien in TomTom.
Is het ook mogelijk in de laatste update om een aangepaste snelheid aan te geven (bij tomtom kon je tot 66 km/u aangeven. Ging de route nog wel over de snelweg en had je een extra tijdbuffer ivm files in de spits. Onder de 66 ging je van de snelweg af.)

Waarschijnlijk bedoeld voor als je met aanhanger rijd of vrachtwagen, kun je de max km/u instellen.
Maar zoals ik zij, ik gebruik het om wat extra tijdbuffer te hebben met vertragingen door file.

Dit kun je instellen in de Berperkte Snelheid optie (Planning-voorkeuren).
Te vinden via
Wijzig voorkeuren / volgende / volgende / Planning-voorkeuren / Berperkte snelheid.

shortcut 5661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 268099 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:03:
Beetje late reactie...was weg op vakantie

[...]

Is het ook mogelijk in de laatste update om een aangepaste snelheid aan te geven (bij tomtom kon je tot 66 km/u aangeven. Ging de route nog wel over de snelweg en had je een extra tijdbuffer ivm files in de spits. Onder de 66 ging je van de snelweg af.)

Waarschijnlijk bedoeld voor als je met aanhanger rijd of vrachtwagen, kun je de max km/u instellen.
Maar zoals ik zij, ik gebruik het om wat extra tijdbuffer te hebben met vertragingen door file.

Dit kun je instellen in de Berperkte Snelheid optie (Planning-voorkeuren).
Te vinden via
Wijzig voorkeuren / volgende / volgende / Planning-voorkeuren / Berperkte snelheid.

shortcut 5661
Ja, de suggestie is al voorgelegd aan het management door de sygic medewerker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo

Ferdo

BastiaanN schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:22:
[...]

9 5 seconden hier. Van Zeist naar Lelystad op mijn Nokia N82.geen straatnamen ingevoerd, gewoon zeist en lelystad.

@ McGuider 7.60717 Build: 0/1398D Kaartversie 7.54 :)
Zal als ik tijd heb 7.50 er eens bijpakken.

Edit;

11 8 seconden @ McGuider 7.50408 Build: 0/630D Kaartversie 7.54
Zonder adresinvoer is het hier inderdaad ook eerder secondenwerk. Hier ging het echter om een route vanaf mijn woning naar die van mijn zus, dus meer specifiek. En daar heeft het programma kennelijk meer moeite mee. :?

Een route naar een kennis in Den Haag gaat weer een stuk sneller. :)

Gaat om v. 7.50408, kaart 7.54 op een HP iPaq 514 (OS: WM 6.1).

Audioscrobbler profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268099

Foutje in routeplanning qua pijlen rijrichting en aanwijzingen met stem.

route te utrecht. Amsterdamsestraatweg naar Croeselaan.
[url="http://ma ps.google.nl/maps?f=d&saddr=Amsterdamsestraatweg+%4052.108810,+5.085950&daddr=52.082249,5.110273&hl=nl&geocode=3242664291207694775,52.108810,5.085950&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=14&sll=52.09666,5.09716&sspn=0.039494,0.063944&ie=UTF8&z=14"]Google Maps[/url]
Ze zijn er nu met wegwerkzaamheden bezig, dus je moet al goed opletten met rijbaanwisselingen. ach.

Eerste stuk door Daalse tunnel is goed.
het gaat fout na de tekst na de regel. "na 200m links aanhouden"

Er komen dan 4 rijrichtingpijlen in beeld 2x links (grijs) 2x rechtdoor (groen)
Zou moeten zijn 2x links (groen) 2x rechtdoor (grijs) 1x rechts (grijs)
Stem: Na 200m zometeen rechts afslaan
Zou moeten zijn Na 200m Links afslaan

Dan komt heel erg kort nog een rijrichting 2x rechtdoor (groen)
zou dus pijl naar links bij moeten.

Na de tekst "Flauw links afslaan" komt weer n rijrichting
1x links (grijs) 2x rechtdoor (groen) 2x rechts (groen)
zou moeten zijn:
1x links (grijs), 1x rechtdoor (groen), 1x rechtdoor (grijs=busbaan), 2x rechts (grijs)

Daarna nog een rijrichting met 1x rechtdoor (groen) 1x rechtdoor (grijs=busbaan)
Die is wel goed.

En als je het traject omdraait (Beginpunt wordt eindpunt en vice versa) heb je soortgelijke foutjes, maar wel minder.

Je ziet dat er op zo'n heel kort stukje van nog geen 2 km heel erg veel foutjes gemaakt kunnen worden, waardoor je flink verkeerd kunt rijden.

En dan nog een foutje.
Utrecht.
Route Hispanioladreef - Grenadadreef of vise versa.
De straat ertussen (haitidreef) is voetgangersgebied. er past geen auto door
Googlemaps

Hoop dat ik t n beetje duidelijk heb kunnen maken. ;(

McGuider Ver 7.50408 build 0/630 D
Map ver 7.54

ciao

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 268099 op 10-08-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 268099 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:12:
....

Hoop dat ik t n beetje duidelijk heb kunnen maken. ;(

ciao
Hint: kijk eens naar de topic warning helemaal onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268780

[b]Hoi all,

Ik krijg ook unexpected error!!!
ik heb een n95N 8GB.
ik denk dat het met Firmware te maken heeft.
in de handleiding staat geschreven:
(je telefoon te voorzien van de laatste firmware v20.0.015 of hoger)

waar kun je zo'n firewal downloaden?
het is nu alleen mogelijk om v 15.0.015

gr,
rizo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268780

ik wil insteleren op mijn nokia =
Sygic McGuider 7.52 buil 409 retail
tel driver=
RM -320
nokia n95 8gb (02.01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 268780 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:27:
[b]Hoi all,

Ik krijg ook unexpected error!!!
ik heb een n95N 8GB.
ik denk dat het met Firmware te maken heeft.
in de handleiding staat geschreven:
(je telefoon te voorzien van de laatste firmware v20.0.015 of hoger)

waar kun je zo'n firewal downloaden?
het is nu alleen mogelijk om v 15.0.015

gr,
rizo
Je vraag m.b.t. de firmware van het toestel kan je beter stellen in Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Kan niemand mij vertellen hoe in navigeer naar een opgeslagen punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
NEOeo schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:05:
Kan niemand mij vertellen hoe in navigeer naar een opgeslagen punt?
Volgens mij komt dit punt in de "geschiedenis" te staan met een icoontje dat lijkt op een punaise. Dus kiezen voor geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 268780 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:30:
ik wil insteleren op mijn nokia =
Sygic McGuider 7.52 buil 409 retail
tel driver=
RM -320
nokia n95 8gb (02.01)
Daar is een foute PietPiraat(TM) van die precies die error geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Als ik probeer een kaartcoordinaat in te voeren kan dit wel maar als ik op "klaar" druk gebeurt er niets.
Ik vermoed dat ik een formatfout maak.
Zijn er mensen hier die dit wel lukt of weten hoe dit moet?

edit: Sygic McGuider 7.540408 build 0/630 D op een nokia n73

edit2: navigeren gaat overigens vrijwel vlekkeloos :soms ijlt de dame een beetje na "ga nu linksaf" terwijl ik al 50 meter verder ben 8)7 verder een leuke applicatie!

[ Voor 37% gewijzigd door dragunova op 10-08-2008 22:28 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 18:46

Oof

Ik heb dezelfde Piet Piraat versie en ook de foutcode op mijn Nokia E90. Tomtom werkt zover ik weet alleen met een hack. Dus ik had graag deze navigatie, ik lees van alles over dat je het wel kan laten werken maar welke versie moet je dan wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270717

Ik wou de McGuider versie 7.52.514beta installeren, wie kan me daar mee op weg helpen, krijge een foutmelding of werkt ie niet op de n78?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 270717 op 10-08-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oof schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:32:
Ik heb dezelfde Piet Piraat versie en ook de foutcode op mijn Nokia E90. Tomtom werkt zover ik weet alleen met een hack.
Wat TT betreft...je hebt zeker geen hack nodig! Slechts 2 kleine apps installeren en gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 09:24

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Tip: Zorg dat de geheugenkaart waarop je Mcguider zet gedefragmenteerd is. Dat komt de snelheid van het opstarten van McGuider en het berekenen van routes meer dan ten goede.

Voorbeeld, het uitrekenen van een route vanuit 'La Côte Saint André' in Frankrijk, waar ik woon, naar mijn ouders in Maastricht neemt minder dan 1 minuut in beslag als ik het originele McGuider SD-kaartje gebruik. Ik heb de boel echter gekopieerd naar een 8GB SD-card en dezelfde route uitrekenen naam meer dan 10 minuten in beslag.... Na het defragmenteren van het 8GB-kaartje wordt de route weer binnen een minuut berekend.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ralph Smeets schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:09:
Tip: Zorg dat de geheugenkaart waarop je Mcguider zet gedefragmenteerd is. Dat komt de snelheid van het opstarten van McGuider en het berekenen van routes meer dan ten goede.

Voorbeeld, het uitrekenen van een route vanuit 'La Côte Saint André' in Frankrijk, waar ik woon, naar mijn ouders in Maastricht neemt minder dan 1 minuut in beslag als ik het originele McGuider SD-kaartje gebruik. Ik heb de boel echter gekopieerd naar een 8GB SD-card en dezelfde route uitrekenen naam meer dan 10 minuten in beslag.... Na het defragmenteren van het 8GB-kaartje wordt de route weer binnen een minuut berekend.
Goeie tip! Ik kan het beamen. Zelf heb ik ook een 8GB kaartje en defragmenteren komt snelheid zeker ten goede, ook bij gebruik van mp3's en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:50:
[...]

Wat TT betreft...je hebt zeker geen hack nodig! Slechts 2 kleine apps installeren en gaan....
Hacken is het vinden van toepassingen, die niet door de maker van het middel bedoeld zijn. Complexiteit speelt hierbij geen rol, ook het gebruik van een wasknijper om te voorkomen dat je broekspijp tussen je fietsketting komt is een hack.
Dus, een hack ;)
Ralph Smeets schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:09:

Toch erg vreemd! je zou namelijk denken dat een sd kaartje geen accesstime heeft? :)

[ Voor 45% gewijzigd door BastiaanN op 11-08-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258838

Ik heb Sygic McGuider ook geprobeerd op mijn Touch Diamond. Ik had al TomTom 7 draaien en Sygic ernaast gezet. Grafisch gezien mooi, de rijbaanbegeleiding is een plus. Ook duidelijk welke borden je moet volgen. Er zijn ook een aantal minpuntjes:

- je kunt alleen de snelste route kiezen of snelste route met mijden van snelweg (TT7 kan ook kortste route, maar ook daar mis ik een optimale route)

- Sygic had niet in de gaten dat ik een afslag nam (TT7 op precies hetzelfde punt wel) en dacht dat ik gewoon op de hoofdrijbaan verder ging

- Sygic raakt van slag als je een aantal keren anders dan de route afslaat, vooral wanneer je in de bebouwde kom een aantal keren kort achter elkaar afslaat. De nieuwe route berekenen duurt dan zo lang, dat je de volgende draai al weer gemaakt hebt. Oftewel, Sygic loopt dan achter de feiten aan. Ik zat volgens Sygic zelfs op een hoofdrijbaan, terwijl ik gewoon deze via een viaduct gekruisd had.

- De aankomsttijd lijkt te worden berekend aan de hand van de toegestane maximum snelheid en niet aan de ingestelde maximum snelheid (ik had 90 km per uur ingesteld. Over 60 km over de snelweg (120 km/uur) gaf Sygic een half uur aan, terwijl dit 45 minuten had moeten zijn

Maar al met al was ik best wel te spreken over Sygic. Nieuwere kaarten dan TT7 en de mogelijkheid om een aantal kaarten samen te voegen (Benelux en Duitsland) scheelt opslag op de geheugen kaart.

Wat ik tot nu toe mis bij navigatie systemen is een goede balans tussen afstand en (verwachtte) reistijd. Wanneer de brandstofkosten ook meegenomen zouden worden, zou dit perfect zijn. Op mijn route binnendoor kiest hij nog vaak de onlogische routes die niet echt korter zijn en ook niet sneller. Met TT7 is dit precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

BastiaanN schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:53:
[...]

[...]

Dus, een hack ;)

[...]

Toch erg vreemd! je zou namelijk denken dat een sd kaartje geen accesstime heeft? :)
Ik denk dat je seek time bedoelt, de tijd die gaat zitten als er van sector verwisseld moet worden ;) Deze heeft een SD-card inderdaad niet, maar er zijn nog meer factoren die een rol spelen. Zo gebruikt FAT32 een lijst waarin maximaal 2^32 clusters in worden beschreven en hun relatie met de volgende cluster. Een 8GB kaartje heeft normaalgesproken een clustersize van 4kb, wat dus betekent dat de FAT32 8GB/4k = 2097152 = 2M verwijzingen heeft naar volgende clusters. Gezien elke verwijzing richting een 32-bits FAT32 entry verwijst, neemt de FAT32 bij een 8GB kaartje dus 8MB in beslag. Dat betekent dus ook dat er telkens in 8MB aan data gezocht moet worden om een
bestand te vinden. Als de SD-card erg gefragmenteerd is, dan wordt dat zoeken moeilijker en neemt dit dus meer tijd in beslag.

Maar we drijven af, laten we het bij McGuider houden hier ;)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38
Anoniem: 258838 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:08:
Ik heb Sygic McGuider ook geprobeerd op mijn Touch Diamond. Ik had al TomTom 7 draaien en Sygic ernaast gezet. Grafisch gezien mooi, de rijbaanbegeleiding is een plus. Ook duidelijk welke borden je moet volgen. Er zijn ook een aantal minpuntjes:

- je kunt alleen de snelste route kiezen of snelste route met mijden van snelweg (TT7 kan ook kortste route, maar ook daar mis ik een optimale route)

- Sygic had niet in de gaten dat ik een afslag nam (TT7 op precies hetzelfde punt wel) en dacht dat ik gewoon op de hoofdrijbaan verder ging

- Sygic raakt van slag als je een aantal keren anders dan de route afslaat, vooral wanneer je in de bebouwde kom een aantal keren kort achter elkaar afslaat. De nieuwe route berekenen duurt dan zo lang, dat je de volgende draai al weer gemaakt hebt. Oftewel, Sygic loopt dan achter de feiten aan. Ik zat volgens Sygic zelfs op een hoofdrijbaan, terwijl ik gewoon deze via een viaduct gekruisd had. Weet je zeker dat bovenstaande problemen niet aan de ingebouwde GPS liggen? (ook al heeft Tom-Tom er geen last van?) Met mijn van origine TomTom BT GPS heb ik nergens last van en krijg ik een nauwkeurigheid van 5meter, misschien eens proberen met een BT GPS om dat uit te sluiten

- De aankomsttijd lijkt te worden berekend aan de hand van de toegestane maximum snelheid en niet aan de ingestelde maximum snelheid (ik had 90 km per uur ingesteld. Over 60 km over de snelweg (120 km/uur) gaf Sygic een half uur aan, terwijl dit 45 minuten had moeten zijn
Ik geef vrachtwagen in als voertuig en de tijden kloppen aardig die Sygic weergeeft, ik rij wel alleen 's nachts, dus dan kan ik ook continu 90 km/u rijden

Maar al met al was ik best wel te spreken over Sygic. Nieuwere kaarten dan TT7 en de mogelijkheid om een aantal kaarten samen te voegen (Benelux en Duitsland) scheelt opslag op de geheugen kaart.

Wat ik tot nu toe mis bij navigatie systemen is een goede balans tussen afstand en (verwachtte) reistijd. Wanneer de brandstofkosten ook meegenomen zouden worden, zou dit perfect zijn. Op mijn route binnendoor kiest hij nog vaak de onlogische routes die niet echt korter zijn en ook niet sneller. Met TT7 is dit precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270907

Even schetsen.

Ik heb een tijd geleden van PietPiraat (TM) een versie mogen ontvangen, met volgende eigenschappen:

McGuider
Versie 7.50408 Build: 0/630 D
Kaartversie: 7.54

Als hardware gebruik ik een Samsung SGH I-550, met interne GPS-ontvanger.

GPS en zo aan de praat gekregen, route kunnen berekenen enz. Dit lukt allemaal. MAAR...

Na één audio signaal (bijv. volg deze weg voor x km), krijg ik voor de rest van de rit niks meer te horen. Iemand hier ervaringen mee (gehad)?

Verder ondervind ik ook dat bij het afsluiten van de applicatie deze blijft hangen op het 'bevestigingsscherm' (weet je zeker dat je de toepassing wil verlaten?), met rechtsbovenaan de melding 'Opslaan'... Gezien de tijd (soms enkele minuten), lijkt hij veel op te slaan, maar dit lijkt me vreemd...

Iemand een idee? Bedankt voor de feedback !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228471

Kan iemand mij vertellen of er ook kaarten van Mexico zijn voor Sygic ??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258838

Miglow schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Weet je zeker dat bovenstaande problemen niet aan de ingebouwde GPS liggen? (ook al heeft Tom-Tom er geen last van?) Met mijn van origine TomTom BT GPS heb ik nergens last van en krijg ik een nauwkeurigheid van 5meter, misschien eens proberen met een BT GPS om dat uit te sluiten
Vandaag nog gecontroleerd, precies dezelfde route met TomTom en deze ziet wel dat ik de afslag genomen heb. Dus ligt het niet aan de GPS, maar ik denk dat Sygic een grotere marge neemt om te bepalen wanneer je op een andere rijbaan zit.
Miglow schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Ik geef vrachtwagen in als voertuig en de tijden kloppen aardig die Sygic weergeeft, ik rij wel alleen 's nachts, dus dan kan ik ook continu 90 km/u rijden
Ik zou verwachten dat dit ook werkt, wanneer je auto kiest en maximumsnelheid van 90 km per uur instelt. Dat is dus blijkbaar niet zo (foutje van Sygic). Daarnaast kan ik me voorstellen dat wanneer je vrachtwagen kiest, sommige binnenwegen genegeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Anoniem: 258838 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:08:

Heb ik met Sygic 7.50.514, mappen v7.54 ook last van op mijn Nokia 6120c. Na 10 seconden komt Sygic er pas achter dat ik op een andere weg reed.

- Sygic raakt van slag als je een aantal keren anders dan de route afslaat, vooral wanneer je in de bebouwde kom een aantal keren kort achter elkaar afslaat. De nieuwe route berekenen duurt dan zo lang, dat je de volgende draai al weer gemaakt hebt. Oftewel, Sygic loopt dan achter de feiten aan. Ik zat volgens Sygic zelfs op een hoofdrijbaan, terwijl ik gewoon deze via een viaduct gekruisd had.
Ervaar hetzelfde. In dopren maakt het je knettergek. Vandaar dat ik Sygic voorlopig niet gebruik
- Tevens ervaar ik een lag in de werkelijk positie en de door sygic getoonde.

- Stem wordt soms afgekapt.

Desalniettemin, als alle issues zijn verholpen wordt Sygic mijn eerste keus. Mooie graphics en duidelijk , lane assist, goedkoop, goede support, etc. Ik heb vanalles geprobeerd (TomTom, Navigon, Nokia Maps, Sygic, Garmin). Navigon vind ik ook mooi. Echter betreffende accuraatheid is TomTom 6 nog steeds de beste voor mijn Nokia 6120c v5.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Ik heb dus ook een nokia 6120c en zoek een goede (en duidelijke) navigatie hulp.
Waarschijnlijk schaf ik sygic aan maar ik heb nog een paar extra vragen: Maakt het uit welke BT dongle ik koop (oftewel, krijg ik lag in sygic?) zo ja, welke adviseren jullie?.
Is de stem helder via de nokia te horen (ik heb geen carkit).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Sneezzer schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:37:
Ik heb dus ook een nokia 6120c en zoek een goede (en duidelijke) navigatie hulp.
Waarschijnlijk schaf ik sygic aan maar ik heb nog een paar extra vragen: Maakt het uit welke BT dongle ik koop (oftewel, krijg ik lag in sygic?) zo ja, welke adviseren jullie?.
Is de stem helder via de nokia te horen (ik heb geen carkit).
Ik heb een ADAPT AD-300 BT GPS receiver en een Rikaline 6032. Beide laten lag zien. Bij TomTom, Nokia Maps, Navigon zie ik met beide muizen geen lag, waardoor ik concludeer dat het aan de McGuider software moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Vreemd allemaal. Op mijn i780 heb ik met de redelijk brakke interne gps geen last van lag en ook niet met een externe gps muis. Garmin Mobile XT daarentegen, die met de i780 wordt geleverd en ik in eerste instantie gekocht heb, laat een lag met de interne muis zien en heeft zo ongeveer elk probleem dat jullie met Sygic beschrijven....

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Mappen v7.54: Worden er bij de nieuwste versie van McDriver ook nieuwe kaarten gebruikt?
Ik mis in FR namelijk nogal wat kleine wegen en enkele wegen die bij mij in de buurt zijn aangepast staan nog in de oude situatie. (rotondes en afslagen die nog niet bekend zijn, eenrichtingverkeer waar je mag doorrijden volgens McDriver)
Overigens kent TomTom deze wegen in Fr wel, Google Maps en Nokia Maps heeft ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De McGuider versie die ik heb (v7.50408) heeft kaartversie 7.54. Ten opzichte van Garmin Mobile XT die Navtec-kaarten heeft, zijn de kaarten van McGuider een stuk beter en ook uitgebreider. Bijvoorbeeld:
• La Ruchèle (een dorp in de Chartreuse bij Grenoble) staat wel in McGuider maar niet in Garmin Mobile XT
• Een stuk van de weg Route des Plaines (tussen Colombe en Paladru) wordt door Garmin Mobile XT gezien als een onverharde weg, net als in TomTom 6 en wordt in McGuider wel goed gezien als verhard.

Voor mijn gevoel zijn de kaarten van McGuider dus up to date en recent.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rderooij
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ralph Smeets schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:37:
...
• La Ruchèle (een dorp in de Chartreuse bij Grenoble) staat wel in McGuider maar niet in Garmin Mobile XT
• Een stuk van de weg Route des Plaines (tussen Colombe en Paladru) wordt door Garmin Mobile XT gezien als een onverharde weg, net als in TomTom 6 en wordt in McGuider wel goed gezien als verhard.
Voor mijn gevoel zijn de kaarten van McGuider dus up to date en recent.
Garmin ken ik niet, kan ik niet beoordelen.
De kaarten van TT6 zijn 2 jaar oud.
Ik heb het over TT7 / 8? (zojuist bij Media Markt gecheckt) die bijvoorbeeld wel hier http://maps.google.nl/?ie...pn=0.008619,0.014935&z=16 een rotonde zien of hier http://maps.google.nl/?ie...pn=0.004306,0.007467&z=17 een afslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... Die eerste geeft inderdaad geen rotonde in McGuider.... En bij die tweede mis ik inderdaad ook een hoop....

Vreemd.... Ik zou toch verwachten dat een product dat ik vorige week op de site van Teleatlas heb gekocht, de laatste kaartversie heeft. Denk dat ik eens een mailtje richting support Teleatlas ga sturen...

Eerste fout komt ook voor in de Navtec kaart van Garmin Mobile XT. En van de tweede klopt nog minder in Garmin Mobile XT dan in McGuider.....

[ Voor 18% gewijzigd door Ralph Smeets op 13-08-2008 15:23 ]

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178260

Ik heb een Nokia N95 en heb hierop Sygic versie 7.54.409 geinstalleerd. Ik gebruik dit al een tijdje en heb de volgende kanttekeningen die misschien nuttig zijn voor anderen.

Eerst kon ik niet navigeren naar kleinere plaatsen en moest zoeken via de gemeente waar de plaatsjes toe behoren bijv. Dreumel of Melick. Op een forum stond dat je kaarten van Q1 2008 moest hebben ipv. Q2 2008. Dit probleem is inderdaad nu opgelost.

Ook dacht ik in het begin dat navigeren naar een huisnummer niet werkte. De praktijk wijst uit dat dit wel degelijk werkt. Je ziet deze alleen niet in de routebeschrijving verschijnen. De navigatie brengt je wel tot vlak voor de deur van je bestemming.

Ik heb de in dit forum gegeven tip om de memory-card te defragmenteren, ter harte genomen en het resultaat is indrukwekkend. Hij krijgt sneller een GPS-fix en het berekenen van de route gaat ook veel sneller.

Toch heb ik nog een aantal zaken waar iemand mij misschien mee kan helpen:
1) zoals reeds gezegd gebruik ik de Nokia N95. Als ik een gevonden lokatie als favoriet wil opslaan is het aantal te gebruiken karakters beperkt.Volgens mij is dit max. 13.Kan ik dit op de een of andere manier wijzigen ?
2) In TomTom kon ik vooraf een route berekenen via geavanceerde planning.In Sygic lukt me dit niet. Ik wil dus als ik geen GPS-fix heb, of me op een lokatie C bevindt toch een route kunnen plannen van A naar B.Is dit mogelijk met Sygic ?
3) ik weet niet hoe ik een plaatje moet toekennen als ik zelf een categorie nuttige plaats heb aangemaakt via het programma ov2UPI translator.Ik kan dan alleen kiezen voor de generic bmp van dit programma.Het voordeel van een nuttige plaats is nl. dat het aantal karakters dat hiervoor beschikbaar is groter is dan bij favorieten (zie punt 1).Alleen kan ik dan alleen navigeren naar een nuttige plaats als deze binnen een x-aantal km's van mijhn huidige positie ligt. Ik kan dus nooit navigeren naar een nuttige plaats die verder weg ligt. Is dit te omzeilen ?

Ik wil als laatste aangeven dat ik over het algemeen zeer tevreden ben met dit softwarepakket. Het is duidelijk,heeft nieuwere kaarten,text-to-speech,rijbaanbegeleiding en navigeert snel.
Als bovengenoemde punten in een mogelijke nieuwe release zouden worden opgelost is het helemaal een top-produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hello people,

Had laatst wel de vraag gesteld of iemand iets wist over het installeren van de McGuider versie 7.52.541beta of desnoods een andere navi maar nog geen reactie... help iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 270717 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:54:
hello people,

Had laatst wel de vraag gesteld of iemand iets wist over het installeren van de McGuider versie 7.52.541beta of desnoods een andere navi maar nog geen reactie... help iemand?
Dat mogen we hier helaas niet doen aangezien het om gekraakte software gaat. Ik vind ook dat je dit allemaal wel heel erg makkelijk zelf kunt vinden met simpel Google zoekwerk...

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 178260 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:51:
Ik heb een Nokia N95 en heb hierop Sygic versie 7.54.409 geinstalleerd. Ik gebruik dit al een tijdje en heb de volgende kanttekeningen die misschien nuttig zijn voor anderen.

Eerst kon ik niet navigeren naar kleinere plaatsen en moest zoeken via de gemeente waar de plaatsjes toe behoren bijv. Dreumel of Melick. Op een forum stond dat je kaarten van Q1 2008 moest hebben ipv. Q2 2008. Dit probleem is inderdaad nu opgelost.
Dit probleem heb je niet bij de originele versie van Sygic. Ik kan dus gewoon navigeren naar Dreumel met de Q2 maps.

Ik heb de in dit forum gegeven tip om de memory-card te defragmenteren, ter harte genomen en het resultaat is indrukwekkend. Hij krijgt sneller een GPS-fix en het berekenen van de route gaat ook veel sneller.
Yep, ik kan ook blij mededelen dat het in de beta 7.60 al stukken sneller gaat! ook lijkt de route keuze wat logischer te zijn en gaat het programma ook sneller akkoord met een andere route (d.w.z. dat hij niet telkens weer begint te schreeuwen van links af om je weer op de hoofdweg te krijgen maar gewoon netjes de route binnendoor berekend die je zelf ook van plan was om te rijden :) ) De route van mijn huis naar mijn werk (45KM) wordt zelfs binnen 4 seconden berekend!

Toch heb ik nog een aantal zaken waar iemand mij misschien mee kan helpen:
1) zoals reeds gezegd gebruik ik de Nokia N95. Als ik een gevonden lokatie als favoriet wil opslaan is het aantal te gebruiken karakters beperkt.Volgens mij is dit max. 13.Kan ik dit op de een of andere manier wijzigen ?
Nee, niet dat ik weet. dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat de text te lang is voor het scherm. In de beta zit nu een methode in die de tekst verkleint op het moment dat het groter wordt dus wellicht dat ze hier in de nieuwe versie nog wat aan doen.

2) In TomTom kon ik vooraf een route berekenen via geavanceerde planning.In Sygic lukt me dit niet. Ik wil dus als ik geen GPS-fix heb, of me op een lokatie C bevindt toch een route kunnen plannen van A naar B.Is dit mogelijk met Sygic ?
Er is op dit moment alleen een workaround. Je kan namelijk gewoon zonder gps-fix een start punt kiezen op de kaart en zodoende een route vooruit berekenen. Ook kan je als je wel een gps-fix hebt tijdelijk je gps disablen. Je gaat gewoon naar navigeren naar... kiest waar je heen wilt en dan krijg je de vraag van sygic hoe je verder moet, hier kan je dan zeggen van punt op kaart en vervolgens daarin je start locatie opzoeken.

3) ik weet niet hoe ik een plaatje moet toekennen als ik zelf een categorie nuttige plaats heb aangemaakt via het programma ov2UPI translator.Ik kan dan alleen kiezen voor de generic bmp van dit programma.Het voordeel van een nuttige plaats is nl. dat het aantal karakters dat hiervoor beschikbaar is groter is dan bij favorieten (zie punt 1).Alleen kan ik dan alleen navigeren naar een nuttige plaats als deze binnen een x-aantal km's van mijhn huidige positie ligt. Ik kan dus nooit navigeren naar een nuttige plaats die verder weg ligt. Is dit te omzeilen ?
Ja, je kunt je plaatsen toevoegen aan de nuttige plaats "favorieten" daarna kun je navigeer naar -> favorieten gebruiken om naar de plek van bestemming te navigeren.

Ik wil als laatste aangeven dat ik over het algemeen zeer tevreden ben met dit softwarepakket. Het is duidelijk,heeft nieuwere kaarten,text-to-speech,rijbaanbegeleiding en navigeert snel.
Als bovengenoemde punten in een mogelijke nieuwe release zouden worden opgelost is het helemaal een top-produkt.
Ik heb inmiddels al een hoop feedback terug ontvangen van sygic over de ingestuurde bugs. In elk geval de bug met de licht schuine wegen en rijbaan begeleiding zijn al opgelost in de nieuwe beta. Aan de andere foutjes wordt nog gewerkt :) Ik zal binnenkort wat meer info posten.

• Pe Nis
Hallo BastiaaN. Ik kijk er naar uit.

• dafmay
Pe Nis schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:29:
Hallo BastiaaN. Ik kijk er naar uit.
Oi...same here!

Anoniem: 243721

hav0c schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:06:
[...]

Werkt op mijn N95 8GB.

Hoe heb je aan het werk gekregen, want ik krijg telkens "unexpected error" ?

• dafmay
Anoniem: 243721 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:50:
[...]

Hoe heb je aan het werk gekregen, want ik krijg telkens "unexpected error" ?
Zie Anoniem: 198824 in "Het Sygic McGuider Topic"

edit : alle mappen (incl kaart) op geheugen plaatsen...sis bestand installeren...voila.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 14-08-2008 15:31 ]

heb net een Nokia n95 8GB aangeschaft, dus ben beetje newbie. ik heb de minder legale versie van Sygic McGuider7.52.409 gedownload, om eerst te testen of het wel werkt. Ik heb de volgende mappen in een folder gezet en naar de root van geheugen gekopieerd:
  • drive
  • maps
  • private
  • res
  • resources
  • sys
  • SetupSymbianS60.sis
Daarna heb k "SetupSymbianS60.sis" geïnstalleerd, maar krijg k "unexpected error".

• dafmay
Anoniem: 243721 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:01:
heb net een Nokia n95 8GB aangeschaft, dus ben beetje newbie. ik heb de minder legale versie van Sygic McGuider7.52.409 gedownload, om eerst te testen of het wel werkt. Ik heb de volgende mappen in een folder gezet en naar de root van geheugen gekopieerd:
  • drive
  • maps
  • private
  • res
  • resources
  • sys
  • SetupSymbianS60.
Daarna heb k "SetupSymbianS60.sis" geïnstalleerd, maar krijg k "unexpected error".
Ik gok dat de mappen niet goed staan. Bij mij staan onder Maps:

- een directory genaamd NLD, met daarin de kaart
- het nld.mlm bestand, met daarin de tekst [nld]
- license.txt

dafmay schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:07:
[...]

Dat mogen we hier helaas niet doen aangezien het om gekraakte software gaat. Ik vind ook dat je dit allemaal wel heel erg makkelijk zelf kunt vinden met simpel Google zoekwerk...
Heb op google gezocht en bij www,mcguider,com staat wel de installatie maar daar kom ik nie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:47:
[...]

Ik gok dat de mappen niet goed staan. Bij mij staan onder Maps:

- een directory genaamd NLD, met daarin de kaart
- het nld.mlm bestand, met daarin de tekst [nld]
- license.txt
onder Maps bij mij is een map genaamd "nld" en daarin een bestand van 55mb genaamd nld.pak en license.txt, ik heb zelf een "nld.mlm" bestand gemaakt en in de "nld" map gezet en "nld.pak" verwijdert en getest, hetzelfde foutmelding. Daarna heb k "nld.pak" terug gezet en nog eens getest maar nog steeds hetzelfde.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.