Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mike11 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:13:
Nee ik heb alleen wel eens nav4all gehad is weer wat anders werkte wel redelijk.

Heb trouwens ook nog tomtom op mijn pc staan maar wil liever sygic.
Overigens nog welkom op GoT :)

Als je met je reactie refereert naar een reactie van iemand anders, gelieve bij dat betreffende bericht even de quote knop gebruiken :)

Probeer de versie eens te downloaden die Q-Bone gebruikt. Een beta van drive als ik het goed heb ( een paar posts eerder vind je het antwoord. )

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199679

Ziet er alweer een stuk beter uit, komt deze versie in een gratis update? of zit je ons lekker te maken met niks? ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 199679 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:23:
Ziet er alweer een stuk beter uit, komt deze versie in een gratis update? of zit je ons lekker te maken met niks? ;) :D
Zover nu bekend zijn de minor software updates gratis. d.w.z. dat als je v7.x hebt je ook voor de hele 7.x reeks de updates ontvangt. Versie 8 zul je dan bijv. weer moeten dokken, maar dat is vrij gebruikelijk.

Overigens wordt er op dit moment gewerkt aan een update tooltje vergelijkbaar met TomTom Home en zijn ze zelf ook nog niet helemaal over hun update policy uit.

Wat mij overigens opvalt is dat Sygic nu ook het afslag nummer aangeeft (of deed hij dat al? :P)
"Neem de afslag, 17" zegt ze nu.

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 15-07-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike11
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09-2008
BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:21:
[...]

Overigens nog welkom op GoT :)

Als je met je reactie refereert naar een reactie van iemand anders, gelieve bij dat betreffende bericht even de quote knop gebruiken :)

Probeer de versie eens te downloaden die Q-Bone gebruikt. Een beta van drive als ik het goed heb ( een paar posts eerder vind je het antwoord. )
Ja bedankt,

maar waar kan ik die vinden dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mike11 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:11:
[...]
Ja bedankt,

Daarvoor zul je je helaas tot je eigen bronnen moeten wenden, warez zijn op GoT niet toegestaan.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

[...]
Ja bedankt,
Aangezien je het natuurlijk over de [quote] knop had, deze zit rechtsboven en ziet er zo uit : Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 15-07-2008 22:54 . Reden: verkeerde knop natuurlijk | damn toch wel goede ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Aangezien je het natuurlijk over de [quote] knop had, deze zit rechtsboven en ziet er zo uit : [afbeelding]
offtopic:
Zoals je wellicht nog niet was opgevallen, heeft hij mijn 2e post netjes gequote :D
Maar goed, het is al laat enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59
Ziet er prima uit 7.6 helemaal met TMC ingeboud straks.
Ik weet niet of TMC perse uit de air moet gevangen worden om tmc te heten
Of heet het ook al tmc als de file informatie gedownload word..?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Hoe kan je trouwens een routeberekening vooraf maken zonder een reisschema te maken ?
Dus startpunt en eindpunt opgeven ongeacht waar je op dit moment je bevindt en de route laten berekenen/tonen en evt demo ?

(in TomTom6 is dit te doen mbv 1e optie in hoofdmenu2)

[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 16-07-2008 07:01 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:20:
Ziet er prima uit 7.6 helemaal met TMC ingeboud straks.
Ik weet niet of TMC perse uit de air moet gevangen worden om tmc te heten
Of heet het ook al tmc als de file informatie gedownload word..?
Wikipedia: Traffic Message Channel
Er komt overigens wel de mogelijkheid om ook via internet file info te downloaden :)
Xymox schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 06:59:
Hoe kan je trouwens een routeberekening vooraf maken zonder een reisschema te maken ?
Dus startpunt en eindpunt opgeven ongeacht waar je op dit moment je bevindt en de route laten berekenen/tonen en evt demo ?

(in TomTom6 is dit te doen mbv 1e optie in hoofdmenu2)
Niet. McGuider wil altijd je posititie waar je je nu bevind bij in de berekening stoppen. Ik heb het aangekaart, en heb gemerkt dat ze er in de beta al aan gesleuteld te hebben. Het is nu al mogelijk om een reisschema te berekenen alleen wordt direct daarna nog een keer het reisschema berekent incl. de positie waar je je nu bevind :P Verwacht dus wel dat dit in de nieuwe update aanwezig is.

Overigens, een workaround wat ik gebruik op dit moment,
  1. 1. GPS Uitschakelen
  2. 2. Bestemming opgeven bij "Navigeer Naar"
  3. 3. Je krijgt nu een melding dat er geen GPS beschikbaar is, en kies voor "Plek op kaart"
  4. 4. Kies nu je Startplaats.
Zodra ik meer info heb laat ik het hier weten, de mensen bij Sygic hebben het erg druk en hebben dus niet altijd evenveel tijd om op mijn vragen in te gaan, komt vanzelf! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Q-bone

Dusss...

[...]
Ja bedankt,

Of je zet je DM (direct message) even aan :*) of je update je profiel, zodat er een mail adres zichtbaar is... kunnen andere je weer helpen :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:15
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:41:
Niet. McGuider wil altijd je posititie waar je je nu bevind bij in de berekening stoppen. Ik heb het aangekaart, en heb gemerkt dat ze er in de beta al aan gesleuteld te hebben. Het is nu al mogelijk om een reisschema te berekenen alleen wordt direct daarna nog een keer het reisschema berekent incl. de positie waar je je nu bevind :P Verwacht dus wel dat dit in de nieuwe update aanwezig is.
Dit is niet waar. Ik heb, als ik nog geen GPS-bereik heb, de mogelijkheid om na het intypen van de route te kiezen voor de mogelijkheden:

1. Wachten op bruikbaar signaal
2. Laatst bruikbare positie
3. adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Vanochtend een test route gedaan met v7.52.630. Voorheen gebruikte ik v7.52.314. De nieuwere beta versie maakt er een potje van :) Ik werd tussen huis en werk (geheel binnen Den Haag, slechts 6km) continue terug gestuurd, met omleidingen en u-bochten. McGuider was continue aan het herberekenen. Kortom...een grote puinhoop.

Vanavond weer terug naar de vorige beta versie....daar verloopt de routeberekening altijd prima.

Ik dacht misschien handig om te vermelden ihkv de verschillende McGuider (beta) versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
pim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Dit is niet waar. Ik heb, als ik nog geen GPS-bereik heb, de mogelijkheid om na het intypen van de route te kiezen voor de mogelijkheden:

1. Wachten op bruikbaar signaal
2. Laatst bruikbare positie
3. adres.
Lees voordat je gaat schreeuwen dan ook eerst even de rest van mn post ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 11:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Iemand van jullie Sygic al eens proberen gebruiken om te wandelen?
Ik zie geen verschil tussen de routeplanning voor auto of voor te voet, behoorlijk dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:15
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Lees voordat je gaat schreeuwen dan ook eerst even de rest van mn post ;)
Oke, sorry, ik zie alleen niet in m'n post dat ik schreeuw. Maar ik had wat jij schreef verkeerd begrepen denk ik. Maar misschien was dat van mij ook wel handig om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
DieterVDW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:45:
Iemand van jullie Sygic al eens proberen gebruiken om te wandelen?
Ik zie geen verschil tussen de routeplanning voor auto of voor te voet, behoorlijk dramatisch...
BastiaanN in "Het Sygic McGuider Topic" ? :?
pim89 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:
Oke, sorry, ik zie alleen niet in m'n post dat ik schreeuw. Maar ik had wat jij schreef verkeerd begrepen denk ik. Maar misschien was dat van mij ook wel handig om te vermelden.
Ik had mijzelf inderdaad ook op een andere manier kunnen uiten. Maar ik bedoelde echter alsof het op mij overkwam dat je mijn post niet helemaal had gelezen B)

[ Voor 39% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Jahaaa de selectiemogelijkheid is er. Maar als je dan een route plant dan stuurt 'm je niet door 1-richtingsstraten etc etc . De route die 'm dan voorstelt (in mijn ervaringen) is totááál geen wandelroute en helemaal niet de kortste weg.
In Barcelona stuurde 'm mij 7 blokken naar het noorden, dan 1 blok naar oost, en dan weer 7 blokken naar het zuiden, om dus eigenlijk 1 blok naar het oosten te gaan ... Nogal waardeloze wandelroute dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
DieterVDW schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:22:
[...]
Jahaaa de selectiemogelijkheid is er. Maar als je dan een route plant dan stuurt 'm je niet door 1-richtingsstraten etc etc . De route die 'm dan voorstelt (in mijn ervaringen) is totááál geen wandelroute en helemaal niet de kortste weg.
In Barcelona stuurde 'm mij 7 blokken naar het noorden, dan 1 blok naar oost, en dan weer 7 blokken naar het zuiden, om dus eigenlijk 1 blok naar het oosten te gaan ... Nogal waardeloze wandelroute dus.
Als je had opgelet zijn dat afbeeldingen van een beta versie die ik gisteren heb verkregen via het testers netwerk. De laatste final versie beschikt nog helemaal niet over deze mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218593

Zojuist is mijn McGuider Europa door UPS bezorgd. Nu probeer ik de inhoud van het kaartje naar mijn pc te kopieeren, zodat ik het daarna op mijn 4GB-kaartje kan zetten. Maar bij het kopieeren van de maps naar de pc kom ik al in de problemen. Nu heb ik op een ander topic iets gezien over een verificatiecode die je nodig schijnt te hebben om de boel naar een ander kaartje over te zetten, maar op dit topic zie ik daar niets over en ook in het zeer beknopte boekje vind ik het niet terug.

Wie kan mij helpen? (Sorry dat het verhaal misschien een beetje vaag is, ik weet ook niet welke foutmelding de pc gaf bij de kopieerpoging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:48:
Zojuist is mijn McGuider Europa door UPS bezorgd. Nu probeer ik de inhoud van het kaartje naar mijn pc te kopieeren, zodat ik het daarna op mijn 4GB-kaartje kan zetten. Maar bij het kopieeren van de maps naar de pc kom ik al in de problemen. Nu heb ik op een ander topic iets gezien over een verificatiecode die je nodig schijnt te hebben om de boel naar een ander kaartje over te zetten, maar op dit topic zie ik daar niets over en ook in het zeer beknopte boekje vind ik het niet terug.

Wie kan mij helpen? (Sorry dat het verhaal misschien een beetje vaag is, ik weet ook niet welke foutmelding de pc gaf bij de kopieerpoging.)
Normaliter kun je gewoon de content naar je pc kopiëren zonder code of wat dan ook. Dit heb ik ook gedaan met mijn 2GB SD. Daarna terugkopiëren naar de nieuwe SD en even telefoneren met teleatlas voor de nieuwe code, dan kun je hem gebruiken.

dus, het ligt iig niet aan de verificatie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik ga het nog een keer proberen. Maar ik begrijp dat ik hoe dan ook die nieuwe code nodig heb, ook als ik hem niet eerst vanaf het originele kaartje op mijn N82 installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:38:
Bedankt, ik ga het nog een keer proberen. Maar ik begrijp dat ik hoe dan ook die nieuwe code nodig heb, ook als ik hem niet eerst vanaf het originele kaartje op mijn N82 installeer?
Dat klopt, de code wordt gegenereerd a.d.h.v. de UUID van het sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag: moet ik alle landen op het SD-kaartje laten staan? Of kan ik ook alles wat ik niet nodig heb eraf halen en dan bepaalde landen terugzetten wanneer ik ze wel nodig heb? (Ik neem aan van wel, maar ik wil het toch graag even zeker weten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:27:
Nog een vraag: moet ik alle landen op het SD-kaartje laten staan? Of kan ik ook alles wat ik niet nodig heb eraf halen en dan bepaalde landen terugzetten wanneer ik ze wel nodig heb? (Ik neem aan van wel, maar ik wil het toch graag even zeker weten...)
Ik zou in elk geval eerst even heel europa er opzetten, daarvoor een licentie regelen bij TeleAtlas en daarna de landen die je niet nodig bent verwijderen. Ik weet het namelijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals bedankt. Dat kan ik dan meteen even vragen, als ik toch moet bellen voor die licensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Q-bone

Dusss...

@bastiaan, is er eigenlijk iets bekend over wanneer de nieuwe versie van mcguider uit komt? Zou graag van mijn drive af willen stappen :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Q-bone schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:13:
@bastiaan, is er eigenlijk iets bekend over wanneer de nieuwe versie van mcguider uit komt? Zou graag van mijn drive af willen stappen :+
Hij staat gepland op eind zomer 2008. Nog even wachten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik nu op http://activate.sygic.com/ alles invul, krijg ik dan ook de juiste code?

EDIT: nee dus, de productcode moet eerst worden ontgrendeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 16-07-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:26:
[...]
Wat mij overigens opvalt is dat Sygic nu ook het afslag nummer aangeeft (of deed hij dat al? :P)
"Neem de afslag, 17" zegt ze nu.
Dat doet ze bij mij ook al....
Trouwens... wie heeft de griekse mevrouw al geprobeerd? Ik versta geen woord Grieks, maar ze klinkt wel sensueel :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 199679 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:25:
[...]
Dat doet ze bij mij ook al....
Trouwens... wie heeft de griekse mevrouw al geprobeerd? Ik versta geen woord Grieks, maar ze klinkt wel sensueel :9 ;)
Inderdaad :9~ :P

Vraag me af of het mogelijk is om je eigen stemmen te maken net zoals bij StomStom. Denk het wel want het zijn gewoon .pak bestanden met wat .wav files erin.

Ik vond van TomTom, Bram altijd een fijne stem om mee te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike11
Q-bone schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:47:
[...]

Of je zet je DM (direct message) even aan :*) of je update je profiel, zodat er een mail adres zichtbaar is... kunnen andere je weer helpen :+
Ok tot nader orders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191095

Q-bone schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:56:
[...]

Heb exact hetzelfde ;) zie eerdere posts. Welke versie heb je draaien? de drive beta? of mcguider zelf? Misschien kun je de nieuwe beta delen? zodat deze bijvoorbeeld ook op de n78 getest kan worden 8)
Heb hetzelfde probleem met de N78! :(

Versie Sygic McGuider 7.52.514 Beta.

Iemand al een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb, in verband met de komende vakantie, een NP-categorie aangemaakt met de naam Schotland. Hierin staan, bijvoorbeeld, de ferryterminal van IJmuiden, die van Newcastle en de eindbestemming, in Schotland dus. Als ik vervolgens probeer te navigeren naar een van deze NP's, krijg ik steevast de melding "Sorry, er is geen schotland in dit gebied". Terwijl ik wel de goede kaarten aan elkaar heb gekoppeld. Dit begrijp ik niet, ze staan er echt in. Wat bedoelt hij met "dit gebied"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:42:
Ik heb, in verband met de komende vakantie, een NP-categorie aangemaakt met de naam Schotland. Hierin staan, bijvoorbeeld, de ferryterminal van IJmuiden, die van Newcastle en de eindbestemming, in Schotland dus. Als ik vervolgens probeer te navigeren naar een van deze NP's, krijg ik steevast de melding "Sorry, er is geen schotland in dit gebied". Terwijl ik wel de goede kaarten aan elkaar heb gekoppeld. Dit begrijp ik niet, ze staan er echt in. Wat bedoelt hij met "dit gebied"?
Ja, die is ook nieuw voor mij. Ik zal eens kijken of ik hem kan reproduceren.

Edit;
Ja een beetje raar. Maar je kunt blijkbaar alleen navigeren naar een nuttige-plaats in de buurt. Je kan niet navigeren naar een nuttige plaats die tever wegligt :? Beetje raar als je het mij vraagt. Workaround is om ze tijdelijk in de NP categorie favorieten toe te voegen ipv de NP-Categorie "schotland".

Ik ga hier natuurlijk even een mailtje over sturen naar Sygic ;)

[ Voor 22% gewijzigd door BastiaanN op 16-07-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet ik nu in dezelfde categorie een NP die dichter bij huis is, dan vindt hij die wel. Het lijkt dus alsof een NP binnen een bepaalde straal van de huidige locatie moet zijn. Zou je dat ergens kunnen instellen? Ik heb niets in die richting kunnen vinden.

EDIT: we gingen even langs elkaar heen...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 16-07-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:53:
Zet ik nu in dezelfde categorie een NP die dichter bij huis is, dan vindt hij die wel. Het lijkt dus alsof een NP binnen een bepaalde straal van de huidige locatie moet zijn. Zou je dat ergens kunnen instellen? Ik heb niets in die richting kunnen vinden.

EDIT: we gingen even langs elkaar heen...
Er zou naast "Nuttige Plaats in de buurt" ook gewoon een optie moeten zijn waarmee je naar een willekeurige nuttige plaats kan navigeren zonder dat er een x aantal kilometers aangekoppelt zit, kans is overigens groot dat ze hier al mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friebo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:
Op mijn nokia N78 doet McGuider het perfect, op een puntje na. Bij de navigatie wordt het laatste woord afgebroken. Sla linksaf wordt dan dus Sla link....

Is dit een bekend probleem, en zoja, bestaat er een oplossing voor?
Dat is dus ook mijn "probleem" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de TomTom gebruikte ik favorieten bijna nooit, omdat het al gauw een rommeltje wordt. Met NP-categorieen kan alles meteen mooi worden geordend. Op deze manier kan ik McGuider dus - nog - niet gebruiken, blijkbaar. Geen ramp, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:42:
In de TomTom gebruikte ik favorieten bijna nooit, omdat het al gauw een rommeltje wordt. Met NP-categorieen kan alles meteen mooi worden geordend. Op deze manier kan ik McGuider dus - nog - niet gebruiken, blijkbaar. Geen ramp, wel jammer.
Ik geef ze eerst wel even de tijd om mijn huidige waslijst af te werken :P daarna stuur ik even deze suggestie het testers netwerk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268099

BastiaanN schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:57:
/me Heeft wat eye-candy van de nieuwe sygic :D (Ja heb zelf de echte beta :P)
  1. Ze hebben rare waarschuwingsscherm wat herzien, er staat nu een iets duidelijkere tekst
  2. Een heleboel route mogelijkheden toegevoegd _/-\o_
  3. Software is een stuk duidelijker, een heleboel teksten zijn herzien.
Voor de opletters onder ons, nee de TMC zit hier nog niet in verwerkt, ja er staat Sygic Drive maar hij gaat eigenlijk door het leven als McGuider 1.5 :)

Natuurlijk geen eye-candy zonder plaatjes:

[afbeelding] [afbeelding]

offtopic:
@ Modjes; Sorry voor het niet gebruiken van de edit knop, zag pas na het plaatsen van dit bericht dat ik de laatste poster was :+
Is het ook mogelijk in de laatste update om een aangepaste snelheid aan te geven (bij tomtom kon je tot 66 km/u aangeven. Ging de route nog wel over de snelweg en had je een extra tijdbuffer ivm files in de spits. Onder de 66 ging je van de snelweg af.)

En is het in de update mogelijk om via snelcodes het menu te bedienen zoals in TomTom Nav?
code 665 was bijvoorbeeld uitzetten.
code 51 dag of nacht stand.
Delete toets geluid mute
joystick toets links volume zachter (en tevens herhaling laatste uitgesproken instructie)
joystick toets rechts volume harder (en tevens herhaling laatste uitgesproken instructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 268099 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:33:
[...]

Is het ook mogelijk in de laatste update om een aangepaste snelheid aan te geven (bij tomtom kon je tot 66 km/u aangeven. Ging de route nog wel over de snelweg en had je een extra tijdbuffer ivm files in de spits. Onder de 66 ging je van de snelweg af.)

En is het in de update mogelijk om via snelcodes het menu te bedienen zoals in TomTom Nav?
code 665 was bijvoorbeeld uitzetten.
code 51 dag of nacht stand.
Delete toets geluid mute
joystick toets links volume zachter (en tevens herhaling laatste uitgesproken instructie)
joystick toets rechts volume harder (en tevens herhaling laatste uitgesproken instructie)
Voor beide, nee. maar die shortcuts hebben voor veel meer mensen toegevoegde waarde dus daar gaat nog even een mailtje over de deur uit :)

Wat bedoel je overigens met de eerste? ik heb het nog nooit gezien in TomTom.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 17-07-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt beweerd dat McGuider slechts een keer overgezet kan worden op een ander kaartje, althans, zo had ik het begrepen. Dit is echter een misvatting, blijkt nu, want als ik de kaarten op een derde sd-kaart overzet, met het bestand licence.txt waarin de code staat die ik gisteren van TeleAtlas heb gekregen, doet hij het ook gewoon. Wat ze dus blijkbaar bedoelen, is dat je maar een keer zo'n code krijgt.

Die code hangt volgens mij gewoon aan de apparaatcode, of hoe noem je dat. In het licentiebestand van de illegale probeerversie die ik hiervoor gebruikte staat gewoon dezelfde code, die ik ooit heb gegenereerd op een malifide website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:51:
Er wordt beweerd dat McGuider slechts een keer overgezet kan worden op een ander kaartje, althans, zo had ik het begrepen. Dit is echter een misvatting, blijkt nu, want als ik de kaarten op een derde sd-kaart overzet, met het bestand licence.txt waarin de code staat die ik gisteren van TeleAtlas heb gekregen, doet hij het ook gewoon. Wat ze dus blijkbaar bedoelen, is dat je maar een keer zo'n code krijgt.

Die code hangt volgens mij gewoon aan de apparaatcode, of hoe noem je dat. In het licentiebestand van de illegale probeerversie die ik hiervoor gebruikte staat gewoon dezelfde code, die ik ooit heb gegenereerd op een malifide website.
Als het goed is staat in de licence.txt <codeoriginelesd>-<codeteleatlas>. Bij mij werkt het overzetten naar een andere SD niet, wellicht omdat het totaal een ander type is, kan het niet vertellen. Heb je hem daarna ook helemaal opnieuw geinstalleerd? Maar dan nog, ze doen bij Sygic uberhaubt niet moeilijk om het nog een keer extra over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb 'm niet opnieuw geinstalleerd. Overigens werkt het derde - en vermoedelijk ook het tweede - kaartje niet op m'n MIO P360 PDA met die code, wat natuurlijk logisch is als het samenhangt met de apparaatcode. Dus het originele kaartje kan je overal in stoppen, het tweede kaartje alleen in het apparaat waar de activeringscode bij hoort, in mijn geval de N82. Dus daar komt die dodgy website weer van pas... tenzij ze bij TeleAtlas ook daar een code voor verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 218593 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:05:
Nee, ik heb 'm niet opnieuw geinstalleerd. Overigens werkt het derde - en vermoedelijk ook het tweede - kaartje niet op m'n MIO P360 PDA met die code, wat natuurlijk logisch is als het samenhangt met de apparaatcode. Dus het originele kaartje kan je overal in stoppen, het tweede kaartje alleen in het apparaat waar de activeringscode bij hoort. Dus daar komt die dodgy website weer van pas... tenzij ze bij TeleAtlas ook daar een code voor verstrekken.
Ah, dat zou inderdaad heel erg goed kunnen :) Zuinig zijn op het originele sdtje dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plaats ik nu de data op de gewone SD-kaart van mijn PDA, dan komt McGuider met een andere apparaatcode. Die hangt blijkbaar toch samen met het kaartje, of het soort kaartje. En hier werkt de activeringscode voor het micro-SD-kaartje niet. (Maar eerder genoemde website weer wel.)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 17-07-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 20:39
Ik ben eens wat aan het proberen met Sygic McGuider.

Ik heb de Benelux kaart en de Franse kaart. Ik heb het .mlm bestandje aangepast zodat het programma een multikaart kiest.

Maar als ik nu wil navigeren naar een adres in Frankrijk kan dat niet. De enige landenkeuzes die ik krijg zijn België Nederland en Luxemburg. Ik kan wel navigeren naar een adres in Frankrijk maar dan moet ik eerst de Franse kaart kiezen. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?

Waarschijnlijk deed ik iets verkeerd. Ik heb wat zitten rommelen op de sd-kaart met de bestanden en het .mlm bestand. Nu gaat het in ieder geval wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Kwakky op 17-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Kwakky schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:12:
Ik ben eens wat aan het proberen met Sygic McGuider.

Ik heb de Benelux kaart en de Franse kaart. Ik heb het .mlm bestandje aangepast zodat het programma een multikaart kiest.

Maar als ik nu wil navigeren naar een adres in Frankrijk kan dat niet. De enige landenkeuzes die ik krijg zijn België Nederland en Luxemburg. Ik kan wel navigeren naar een adres in Frankrijk maar dan moet ik eerst de Franse kaart kiezen. Klopt dit of doe ik iets verkeerd?
Je doet hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd ;) het moet de naam van de folder zijn die je opneemt in het .mlm bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Wat betreft het feit dat als je een bluetooth headset of carkit aansluit, de gesproken aanwijzingen over dit audioapparaat gaan ipv over de interne speaker van de telefoon, zal daar nog een optie voor komen?

Dat je dus kunt kiezen via een optie of je de telefooninstellingen wilt volgen of altijd kiest voor de interne speaker van de telefoon. Weet jij daar toevallig iets van Bastiaan? Ik heb gehoord/gelezen/ergens opgevangen dat dat bij TomTom wel mogelijk is.

Ik gebruik dus nu ook een Piet versie 8) en vind dit toch nog wel een van de dingen die ik mis, mocht ik Sygic echt gaan gebruiken en aanschaffen (heb hem nu een paar keer wat getest hier en daar tijdens het rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:56:
Wat betreft het feit dat als je een bluetooth headset of carkit aansluit, de gesproken aanwijzingen over dit audioapparaat gaan ipv over de interne speaker van de telefoon, zal daar nog een optie voor komen?

Dat je dus kunt kiezen via een optie of je de telefooninstellingen wilt volgen of altijd kiest voor de interne speaker van de telefoon. Weet jij daar toevallig iets van Bastiaan? Ik heb gehoord/gelezen/ergens opgevangen dat dat bij TomTom wel mogelijk is.

Ik gebruik dus nu ook een Piet versie 8) en vind dit toch nog wel een van de dingen die ik mis, mocht ik Sygic echt gaan gebruiken en aanschaffen (heb hem nu een paar keer wat getest hier en daar tijdens het rijden)
Zover ik weet zijn ze daar op dit moment (nog) niet mee bezig. Volgens mij is overigens die optie bij tomtom ook alleen aanwezig in NavCore 7 welke alleen op Windows Mobile en PNA systemen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:41:
[...]

Wat bedoel je overigens met de eerste? ik heb het nog nooit gezien in TomTom.
Je kan bij TT als je de soort route kiest (kortste, snelste, wandel, fiets) ook kiezen voor aangepaste snelheid, dan kan je een snelheid invullen, bijvoorbeeld 80km.h als je met een aanhanger rijdt, dan kiest TT de route gebaseerd op die snelheid... als je 80 kiest zal een snelweg eerder gemeden worden als er een N weg directer loopt, maakt voor een auto met aanhanger toch niet uit, die mag niet harder, en heeft dus niks aan de snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 199679 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:31:
[...]
Je kan bij TT als je de soort route kiest (kortste, snelste, wandel, fiets) ook kiezen voor aangepaste snelheid, dan kan je een snelheid invullen, bijvoorbeeld 80km.h als je met een aanhanger rijdt, dan kiest TT de route gebaseerd op die snelheid... als je 80 kiest zal een snelweg eerder gemeden worden als er een N weg directer loopt, maakt voor een auto met aanhanger toch niet uit, die mag niet harder, en heeft dus niks aan de snelweg...
Ah! Nog nooit opgemerkt dat dit er zat eigenlijk :) Maar lijkt me inderdaad een erg handige feature. Gooien we bij in de e-mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
ik heb flitspalen bestand upi en nog enkele andere upi bestanden voor mijn werk (totaal 6 verschillende upi bestanden)
ik heb deze in map BE gezet en icoontjes aangepast en in in res/icons
maar als ik bij nuttige plaatsen kijk kan ik die nergens terugvinden
ik heb kaartversie 7.54 en versie 7.50408

heb icoontjes(bmp?) ook al eens in BE gezet zonder resultaat

iemand enig idee?
thx

edit : ondertussen gelukt

[ Voor 3% gewijzigd door MrProper op 19-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike11
Heee,

hij doet het me sygic mcguider na veel pogingen toch aan de praat gekregen. :) :)

alleen op me n95 bij me foto's staan een aantal plaatjes van sygic(in me foto galerij)
kan ik die gewoon verwijderen?
en ook bij men dictafoon heleboel test bestandjes kan ik dat ook verwijderen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268492

Ik heb een vraag is er een mc guider voor de nokia N95 8GB ik vind alleen maar een mc guider voor de N95.
Zo ja dan zou ik graag weten of die goed werkt op de nokia N95 8GB groeten van john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mike11 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:42:
Heee,

hij doet het me sygic mcguider na veel pogingen toch aan de praat gekregen. :) :)

alleen op me n95 bij me foto's staan een aantal plaatjes van sygic(in me foto galerij)
kan ik die gewoon verwijderen?
en ook bij men dictafoon heleboel test bestandjes kan ik dat ook verwijderen? :?
Een nadeel van Symbian toestellen is dat ze alle plaatjes en .wav files die ze kunnen vinden in de gallerij drukken. Files op hidden zetten lost het probleem op.

zie;
http://voiceofteenagers.b...n-pictures-or-videos.html
Anoniem: 268492 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:43:
Ik heb een vraag is er een mc guider voor de nokia N95 8GB ik vind alleen maar een mc guider voor de N95.
Zo ja dan zou ik graag weten of die goed werkt op de nokia N95 8GB groeten van john
Ja hoor, in principe hetzelfde toestel, alleen de 8GB versie heeft meer ram en meer opslag capaciteit, zou alleen voordelen moeten opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
Ik heb McGuider draaien op mijn medion PNA150, doet het allemaal perfect moet ik zeggen.
Via het tooltje om POI's om te zetten heb ik alle flitspalen en bmp's omgezet vanuit tomtom en ingesteld, werkt ook allemaal perfect, maar.... ik heb bij de POI's ook aparte geluiden, waar kan ik deze kwijt binnen McGuider? het mapje sounds staan wel wat geluiden in, maar als ik mijn tomtom ogg's converteer naar wav's en ze daar bij plaats zie ik ze mooi niet binnen McGuider.
Iemand een idee?

edit: denk het al gevonden te hebben, kan het thuis pas testen, maar kwam dit dus tegen:

je zou extra regels toe moeten voegen in de application.skin file en de ogg bestanden behouden,maar alleen de extensie veranderen naar .wav

nog een edit:
het werkt :) in application.skin staat een gedeelte over welke geluiden er beschikbaar zijn voor de poi's , de tomtomgeluiden die een ogg extensie hebben renamen naar .wav en naar de sounds dir kopieren, daarna de code aanpassen in application.skin
ziet er bij mij nu zo uit ( beetje lang, maar heb 21 extra geluiden toegevoegd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
<!-- tento listbox treba pouzit bez "items" -->
<listBox id="listBox.managePOI.selectSound" bitmapSound="_b.checkOff" 
items="
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.alarm
managePOI.ring
managePOI.ring
managePOI.ring 
managePOI.beep
managePOI.beep" 
sounds="
Sounds\bnl_flitspalen_30.wav
Sounds\bnl_flitspalen_50.wav
Sounds\bnl_flitspalen_60.wav
Sounds\bnl_flitspalen_70.wav
Sounds\bnl_flitspalen_80.wav
Sounds\bnl_flitspalen_90.wav
Sounds\bnl_flitspalen_100.wav
Sounds\bnl_flitspalen_110.wav
Sounds\bnl_flitspalen_120.wav
Sounds\bnl_rlc_30.wav
Sounds\bnl_rlc_50.wav
Sounds\bnl_rlc_60.wav
Sounds\bnl_rlc_70.wav
Sounds\bnl_rlc_80.wav
Sounds\bnl_rlc_90.wav
Sounds\bnl_rlc_100.wav
Sounds\bnl_rlc_120.wav
Sounds\bnl_rlc_130.wav
Sounds\trajact_start.wav
Sounds\trajact_eind.wav
Sounds\bnl_oprit_all.wav
Sounds\Beep.wav 
Sounds\Beep2.wav 
Sounds\Beep3.wav 
Sounds\Beep4.wav 
Sounds\Bell.wav 
Sounds\Phone.wav 
Sounds\Ring.wav 
Sounds\Whistle.wav 
Sounds\Beep2.wav" 
icons="
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertBeep 
_i.alertRing 
_i.alertRing 
_i.alertRing 
_i.alertAlarm
_i.alertAlarm"/>

[ Voor 79% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 21-07-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friebo schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:17:
Op mijn nokia N78 doet McGuider het perfect, op een puntje na. Bij de navigatie wordt het laatste woord afgebroken. Sla linksaf wordt dan dus Sla link....

Is dit een bekend probleem, en zoja, bestaat er een oplossing voor?
Heeft iemand hier al een oplossing voor? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 191095 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor? _/-\o_
Zoals al 5x eerder gevraagd, en geantwoord;
Wachten op de nieuwe versie. Je gebruikt op dit moment een Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Laatst online: 23-05 13:19
Barfman schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:01:
Misschien leuk voor in de startpost, er is een programma (Sygic Colors) waarmee je alles kan aanpassen binnen sygic.

- Change Colors, Font Types and Sizes,
- Extract and change icons and bitmaps
- Change roads visibility and draw style.
- Import Color & Font configuration from another sygic folder.
- en nog veel meer.....

Er staan wat screenshots op de site.

Sygic Colors
Hoi,
Ik heb McGuider draaien op mijn Touch Diamond, maar vanwege de VGA resolutie zijn zowel de teksten als de ikoontjes bijzonder lastig leesbaar :)
Met Sygic Colors schijn ik dat zelf aan te kunnen passen, maar de link werkt niet (meer?). Enig idee waar ik die tool nog kan krijgen?

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
j0bro schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:47:
[...]

Hoi,
Ik heb McGuider draaien op mijn Touch Diamond, maar vanwege de VGA resolutie zijn zowel de teksten als de ikoontjes bijzonder lastig leesbaar :)
Met Sygic Colors schijn ik dat zelf aan te kunnen passen, maar de link werkt niet (meer?). Enig idee waar ik die tool nog kan krijgen?
Sygic Colors
Heb er gelijk even de beta versie bijgedaan.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
j0bro schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:47:
[...]

Hoi,
Als je wilt, post je resultaten! Indien je er veel aan hebt, dan neem ik het geheel op in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer een paar "verkeerde pijlen" gevonden, en iedere keer zijn er meer dan 2 richtingen om uit te kiezen als het fout gaat, lijkt dus structureel.

Nog iets: Ik had al vermeld dat bij het melden van tankstations langs de route de tankstations aan de snelweg niet worden gemeld. Hierbij een uitzondering: de Total op de A58 richting Eindhoven, net voorbij Tilburg ;)
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1800/image7vl4.th.jpg

En nog een algemene vraag:
Weet iemand waarom de verkeersborden in McGuider de ene keer groen zijn en de andere keer blauw? Betekent dat iets, en zo ja, wat dan? Heb het nog niet kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:12:
[...]

Inderdaad :9~ :P

Vraag me af of het mogelijk is om je eigen stemmen te maken net zoals bij StomStom. Denk het wel want het zijn gewoon .pak bestanden met wat .wav files erin.

Ik vond van TomTom, Bram altijd een fijne stem om mee te navigeren.
Hoe kan ik een dergelijk .pak bestand openen? Want zo kan ik misschien het afkappen van de woorden die ik tegenkom in versie: 7.50.408 en 7.52.514 tijdelijk oplossen...?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roxy707
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:38
Anoniem: 199679 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:

En nog een algemene vraag:
Weet iemand waarom de verkeersborden in McGuider de ene keer groen zijn en de andere keer blauw? Betekent dat iets, en zo ja, wat dan? Heb het nog niet kunnen ontdekken
Was mij ook al opgevallen. Kan het zijn dat als je op de snelweg zit de borden blauw zijn en als je nog de snelweg op moet, de borden groen zijn? Ik zal er eens op letten de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 199679 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:
Ik heb weer een paar "verkeerde pijlen" gevonden, en iedere keer zijn er meer dan 2 richtingen om uit te kiezen als het fout gaat, lijkt dus structureel.
Klopt, ze hadden de fout ook al gevonden. het had iets te maken met de instructies van de volgende afslag, die werden onbedoeld samengevoegd ofzo.

Maar goed, we wachten af :)
Anoniem: 191095 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:27:
[...]

Hoe kan ik een dergelijk .pak bestand openen? Want zo kan ik misschien het afkappen van de woorden die ik tegenkom in versie: 7.50.408 en 7.52.514 tijdelijk oplossen...?! :P
Gewoon met een archiver die .pak files aankan (google ftw! :)). Het vreemde is echter dat ik de wav files niet in mijn winamp kan afspelen. Misschien dat hier ook nog weer een vage codering ofzo overheen zit, eens informeren.

[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 22-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Klopt, ze hadden de fout ook al gevonden. het had iets te maken met de instructies van de volgende afslag, die werden onbedoeld samengevoegd ofzo.

Maar goed, we wachten af :)
Ah, dat zou heel goed kunnen ja, want het was me ook al opgevallen dat ik bij het 1e verkeerslicht verkeerde pijlen kreeg en bij de 2e helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
volgens mij zijn de wav bestanden eigenlijk ogg bestanden met een wav extensie, misschien dat wat verklaard BastiaanN?

ik heb ook een vreemd foutje/bugje/unwanted feature gevonden.
als ik over de weg rij die in het plaatje aangegeven staat, zegt McGuider dat ik rechtsaf moet, terwijl het plaatje van McGuider net als de googlemaps 1 rechte weg laten zien.
Het lijkt er op dat McGuider de zeer flauwe bocht op de kruising die dus gewoon rechtdoor is als een rechtsaf ziet, probleem is dus dat je ook daadwerkelijk rechtsaf kunt, maar dan kom je niet op je bestemming ;)
het stukje route googlemaps:
http://maps.google.nl/map...0.018797&ie=UTF8&t=h&z=16

versie 7.50408, kaart 7.54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:58:
volgens mij zijn de wav bestanden eigenlijk ogg bestanden met een wav extensie, misschien dat wat verklaard BastiaanN?

als ik over de weg rij die in het plaatje aangegeven staat, zegt McGuider dat ik rechtsaf moet, terwijl het plaatje van McGuider net als de googlemaps 1 rechte weg laten zien.
Het lijkt er op dat McGuider de zeer flauwe bocht op de kruising die dus gewoon rechtdoor is als een rechtsaf ziet, probleem is dus dat je ook daadwerkelijk rechtsaf kunt, maar dan kom je niet op je bestemming ;)
het stukje route googlemaps:
http://maps.google.nl/map...0.018797&ie=UTF8&t=h&z=16

versie 7.50408, kaart 7.54
Zou kunnen! heb je ze kunnen afspelen dan? anders ga ik dat even proberen.

Dat heb ik toevallig gisteren avond ook gemerkt in Almelo. Echter zei ze wel van "Flauwe bocht naar links" maar het is inderdaad erg verwarrend. Ik ga dit ook even mailen :)

Wat ik overigens ook een beetje dom vind is de spraak op de snelweg "Over 100 meter zometeen rechtsaf slaan". Waar komt die zometeen weg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik ben met de ogg's even vanuit gegaan van de poi geluiden die ik zelf toegevoegd heb, dat zijn dus ogg bestanden waarvan alleen de extensie naar wav gezet is. normale wav bestanden kan mcguider niet afspelen en de ogg's wel, ik zal vanavond thuis is kijken of ik de stemmen ook op de pc kan laten afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:58:
Zelfde issue hier >

http://maps.google.nl/map...oflg=ptk&ie=UTF8&t=h&z=17

[ Voor 39% gewijzigd door Xymox op 23-07-2008 14:51 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Phoolie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:38:
[...]
Waarom zou het niet werken dan?
Ik heb McGuider v7.52 en krijg een unexpected error en start verder niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:17
Anoniem: 77857 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Vreemd, het zou wel gewoon moeten werken. Misschien moet je anders eens proberen een mail te sturen naar die lui van Sygic, die schijnen vrij goed en snel te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier:

http://maps.google.nl/map....002441,0.004699&t=h&z=18

En nog 2 rotonde errors:
Ik was te ver gereden en kreeg het verzoek op de volgende rotonde te keren. op de 3D kaart was inderdaad een volledige draai te zien op de rotonde, maar het symbooltje onderin gaf aan dat ik scherp naar rechts de rotonde af moest.

Andere: De dame verslikte zich: "Rechtsaf op de rotonde, de 1e afslag, daarna gelijk rechtsaf" Ze bedoelde met gelijk rechtsaf waarschijnlijk dat ik de rotonde afmoest, want er was verder geen rechtsaf te bekennen...dat bleek ook op de rotonde, want toen had ze zich hersteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 199679 op 23-07-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Het wordt nog druk :P
ik ga morgen ofzo wel even deze op het testnetwerk pompen, zit namelijk ook in de laatste beta.

[ Voor 69% gewijzigd door BastiaanN op 23-07-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132653

Anoniem: 77857 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Let er wel op dat je de ECHTE 7.52 versie hebt, die dus aangeduid word met Sygic McGuider, NIET Sygic Driver.
Driver werkt inderdaad niet naar behoren, McGuider werkt opzich goed, maar af en toe knalt hij er nog uit. aangezien ik op de motor zit moet ik het van de spraak hebben en als je dan bij een kruispunt aankomt en het blijft angstvallig stil in je oortje baal je wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Anoniem: 132653 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:53:
[...]

Let er wel op dat je de ECHTE 7.52 versie hebt, die dus aangeduid word met Sygic McGuider, NIET Sygic Driver.
Driver werkt inderdaad niet naar behoren, McGuider werkt opzich goed, maar af en toe knalt hij er nog uit. aangezien ik op de motor zit moet ik het van de spraak hebben en als je dan bij een kruispunt aankomt en het blijft angstvallig stil in je oortje baal je wel een beetje.
Unexpected error: krijg je als je (te) oude maps gebruikt in een nieuwere versie en/of een update niet goed uitvoert. Niet alleen het .sis bestand installeren bij een update maar ook alle (gewijzigde) bijbehorende mappen en bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Maar wat is nou het verschil tussen Driver en McGuide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263931

Op internet zijn veel toertochten (oa. voor motorrijders) te downloaden, de zogenaamde GPS tracks. Is het ook mogelijk om deze onder Sygic te gebruiken.
Deze bestanden hebben vaak de extensie .kml of .itn of .mps.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 77857 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:24:
Maar wat is nou het verschil tussen Driver en McGuide?
Drive = OEM Markt
McGuider = Consumenten markt

Kortom, vrijwel het zelfde. Alleen McGuider is meer toegespits naar de consument m.b.t. updates e.d.
Anoniem: 263931 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:32:
Op internet zijn veel toertochten (oa. voor motorrijders) te downloaden, de zogenaamde GPS tracks. Is het ook mogelijk om deze onder Sygic te gebruiken.

Iemand enig idee?
Beats me, ik denk het haast niet... Zal het eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 263931 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:32:

Iemand enig idee?
Volgens mij kan je de KML file converteren naar een ITF file die je dan in je Itinerary folder kan zetten.

http://freegeographytools...skml-conversion-utilities

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 25-07-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
Ik heb dus afgelopen week mijn Nokia N78 binnengekregen, en aangezien Nokia Maps mij niet bevalt heb ik andere GPS software gekocht. Ik had Route 66 gekocht alleen bleek dit niet te werken omdat zodra ik het menu 'Opties' wilde openen heel Route 66 crashte en afsloot. Dit is volgens Route 66 het gevolg van een wijziging in de hardware/productie/besturingssysteem (is me niet helemaal duidelijk wat precies) van de N78. Nu ben ik echter huiverig om een ander navigatiesysteem aan te schaffen, en is mijn vraag of er mensen zijn die Sygic gewoon goed werkend hebben op hun Nokia N78 en of er mensen zijn die (soortgelijke) problemen hebben met de N78.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
boaty schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:54:
Ik heb dus afgelopen week mijn Nokia N78 binnengekregen, en aangezien Nokia Maps mij niet bevalt heb ik andere GPS software gekocht. Ik had Route 66 gekocht alleen bleek dit niet te werken omdat zodra ik het menu 'Opties' wilde openen heel Route 66 crashte en afsloot. Dit is volgens Route 66 het gevolg van een wijziging in de hardware/productie/besturingssysteem (is me niet helemaal duidelijk wat precies) van de N78. Nu ben ik echter huiverig om een ander navigatiesysteem aan te schaffen, en is mijn vraag of er mensen zijn die Sygic gewoon goed werkend hebben op hun Nokia N78 en of er mensen zijn die (soortgelijke) problemen hebben met de N78.
De huidige versie van McGuider werkt helaas nog niet goed op de N78, ik geloof dat je hem niet kunt opstarten omdat je dan een "Unexpected Error" krijgt. De betaversie van Drive doet het wel máár kapt de stemmen af.

De eerst volgende update kan er wel mee overweg, maar die komt pas ná de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 22:41
Hmm dat is balen, zijn er nog meer mensen die dit kunnen bevestigen (of hopelijk ontkennen ;) )?

[ Voor 17% gewijzigd door boaty op 26-07-2008 11:46 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
Op mijn N73 met Holux externe GPS werkt Sygic zéér slecht: niet alleen blijft om de paar seconden het beeld een hangen en springt de lokatie een beetje heen en weer, de lokatie wordt zeer slecht geupdate: een ritje over een klaverblad laat zien dat je al weer (letterlijk) honderden meters (>500m) op de snelweg rijdt terwijl Sygic nog hangt op het klaverblad...

Met Tomtom werkt dit vlekkeloos, dus op zich moet de combi N73/Holux goed werken...maar niet met Sygic,

meer mensen met dit probleem?

N73, laatste versie
Sygic McGuider 7.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 28-05 13:08
stefijn schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:48:
Op mijn N73 met Holux externe GPS werkt Sygic zéér slecht: niet alleen blijft om de paar seconden het beeld een hangen en springt de lokatie een beetje heen en weer, de lokatie wordt zeer slecht geupdate: een ritje over een klaverblad laat zien dat je al weer (letterlijk) honderden meters (>500m) op de snelweg rijdt terwijl Sygic nog hangt op het klaverblad...

Met Tomtom werkt dit vlekkeloos, dus op zich moet de combi N73/Holux goed werken...maar niet met Sygic,

meer mensen met dit probleem?

N73, laatste versie
Sygic McGuider 7.52
Ik heb hetzelfde probleem gisteren geconstateerd op mijn E65. Ik heb Sygic Drive 7.50514 en de laatste firmware op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nou vanmiddag was het gebruik van McGuider dramatisch.

Route van Gouda naar speeltuin de Kievit in Berkel en Rodenrijs :
In het centrum(pje) van Berkel met veel straatjes links en rechts was het overzicht op het navigatiescherm zeer onduidelijk. Het driehoekje in het beeld wat de eigen positie voorstelt was zeker 2 straten dikker (groter) en was daardoor erg moeilijk te bepalen waar ik me bevond op de kaart. Uiteraard dus fout gereden en moest omkeren. Het beeld bleef te lang achter zodat de oriëntatie binnen de kaart en de echte omgeving gewoon onmogelijk was. Ik werd door de leuke dame telkens ergens anders heen gestuurd en besloot maar even te stoppen om het zaakje even te tijd te gunnen een correcte route te laten geven. Met die route nogmaals een poging gewaagd, maar kwam ergens bij een kerk uit en de navigatie bleef maar rondjes om te kerk voorstellen.

Meteen gestopt en TomTom6 ingeschakeld. Wat een verademing : de route op de kaart was veel duidelijker. De straten waren goed breed aangegeven en kon prima zien waar ik mij bevond.
Ook het synchroon houden van de beweging van de kaart tov de auto is met TomTom beter.
Ook werd er een compleet andere eindlocatie gegeven en zonder moeilijk turen naar het scherm reed ik binnen 5 minuten recht op het doel af !

Hier laat Sygic echt een steek vallen. Op drukke plekken met veel straten en onoverzichtelijke situaties is de kaart veel te veel uitgezoomd. Ook als je verkeerd rijdt, moet je niet te snelle manoeuvres maken anders blijft het beeld achter de feiten aanlopen.

Op snelwegen is Sygic ideaal, maar in de stad is TomTom wat mij betreft de betere.

/Edit
Oh ja, hier de gebruike versie : 7.50514 0/630 kaart 7.54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb afgelopen week wat dingen overgenomen van mede-tweakers en die dus allemaal zelf opgehaald. Zodra ik met McGuider in een stuk van een stad komt waar veel straatjes e.d. vlak naast elkaar zitten krijg ik inderdaad het zelfde, De kaart gaat hakkelen, het wordt onoverzichtelijk (idd te ver uitgezoomt) en de routeberekening raakt zelf ook in de war. Zodra er weer wat minder straatjes zijn gaat het spontaan weer goed.

Zowel met 7.50 als 7.60 blijft dit een probleem.

Edit; staat overigens reeds op het testnetwerk :)

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 27-07-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

offtopic:
Ik zie hier wel eens mooie screenshots. Ik heb een N95, hoe doe je dat ?
Is handig om wel eens een duidelijke screenshot te laten zien, een plaatje zegt soms meer dan woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Xymox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:02:
offtopic:
Ik zie hier wel eens mooie screenshots. Ik heb een N95, hoe doe je dat ?
Is handig om wel eens een duidelijke screenshot te laten zien, een plaatje zegt soms meer dan woorden...
offtopic:
Inderdaad makkelijk zoiets, Screenshot v3.03

Wat houd dat BrowseZoom=45000000 in de settings.ini in, ik zat er even mee te spelen, maar zag niet echt wat veranderen. Ik dacht misschien kan je wat meer inzoomen als je in drukke straatjes komt, maar helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 27-07-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Laatst online: 27-05 01:29

KSH

Gebruik momenteel de versie 7.52, maar vanaf het ene op het andere moment doet Sygic heel erg raar met de tijdsaanduiding. Hij geeft bij een rit van een uur namelijk aan dat de resterende tijd 20 uur is.

Heb de regionale setting gewoon op GMT+1 staan (Amsterdam, etc). Als ik de tijd op huidige tijd zet, dan wordt wel de tijd wel correct weergeven.

Wie o wie heeft de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
heb je misschien ipv auto bij voertuigsoort een fiets of voetganger ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Xymox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:13:
Nou vanmiddag was het gebruik van McGuider dramatisch.

Route van Gouda naar speeltuin de Kievit in Berkel en Rodenrijs :
In het centrum(pje) van Berkel met veel straatjes links en rechts was het overzicht op het navigatiescherm zeer onduidelijk. Het driehoekje in het beeld wat de eigen positie voorstelt was zeker 2 straten dikker (groter) en was daardoor erg moeilijk te bepalen waar ik me bevond op de kaart. Uiteraard dus fout gereden en moest omkeren. Het beeld bleef te lang achter zodat de oriëntatie binnen de kaart en de echte omgeving gewoon onmogelijk was. Ik werd door de leuke dame telkens ergens anders heen gestuurd en besloot maar even te stoppen om het zaakje even te tijd te gunnen een correcte route te laten geven. Met die route nogmaals een poging gewaagd, maar kwam ergens bij een kerk uit en de navigatie bleef maar rondjes om te kerk voorstellen.

Meteen gestopt en TomTom6 ingeschakeld. Wat een verademing : de route op de kaart was veel duidelijker. De straten waren goed breed aangegeven en kon prima zien waar ik mij bevond.
Ook het synchroon houden van de beweging van de kaart tov de auto is met TomTom beter.
Ook werd er een compleet andere eindlocatie gegeven en zonder moeilijk turen naar het scherm reed ik binnen 5 minuten recht op het doel af !

Hier laat Sygic echt een steek vallen. Op drukke plekken met veel straten en onoverzichtelijke situaties is de kaart veel te veel uitgezoomd. Ook als je verkeerd rijdt, moet je niet te snelle manoeuvres maken anders blijft het beeld achter de feiten aanlopen.

Op snelwegen is Sygic ideaal, maar in de stad is TomTom wat mij betreft de betere.

/Edit
Oh ja, hier de gebruike versie : 7.50514 0/630 kaart 7.54
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Laatst was ik in Antwerpen, precies het zelfde probleem. Sygic is op dit moment mooi met veel eye candy, maar echte goede werkende functionaliteiten zoals bij TomTom (van wat ik hoor) en Garmin (van wat ik zelf gebruik) bied het nog niet.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 23:56
Hey, ligt het aan mij, of is er een verandering in het enthousiasme over Sygic zichtbaar? In het begin van het topic was het een en al lof, en nu vooral kritiek op het gebruiksgemak...

Of ben ik iets te kort door de bocht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
mschut schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:28:
Hey, ligt het aan mij, of is er een verandering in het enthousiasme over Sygic zichtbaar? In het begin van het topic was het een en al lof, en nu vooral kritiek op het gebruiksgemak...

Daar lijkt het wel sterk op. Wat mij persoonlijk betreft, inderdaad een getemperd enthousiasme. Ik krijg namelijk vaak een re-routing, zelfs met u-turns. Ook met alternatieve route als keuze, gaat de standaard route huis>werk (Den Haag, 6km) niet goed. TT doet dat wel in 1x prima, geen enkel probleem.

Dus ja, TT heeft bij mij nu even de voorkeur. Ondanks de mooie rijbaan-begeleiding optie bij Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGuider is duidelijk nog niet zo af als TT, maar er wordt aan gewerkt, dus voor degenen die kunnen wachten, gewoon het forum blijven volgen, en voor degenen die niet kunnen wachten: McGuider is een prima navigatieprog met zeer ruime dekking voor weinig geld. Er zitten wat functies op die ik op m'n TT niet had, en er missen ook wat functies die ik bij TT erg handig vond. Hoe dan ook: ik heb in ieder geval geen spijt van mijn aankoop. En onlogisch inzoomen bij kleine straatjes houdt je scherp. Ik heb nooit 100% op m'n navigatie vertrouwd, dat doen alleen mensen die een rotonde rechtover rijden en in de verse beton klem komen te zitten omdat de rotonde niet bekend was, of die rijden een trap af een fietstunnel in omdat dat volgens het kastje moest |:( :D
Klopt, daarom bij deze mijn eerder genoemde probleem in beeld: ;)

Stel, Ik moet een heel eind rijden, voornamelijk snelweg, en daarna nog een stukje 80 en eventueel bebouwde kom. op een gegeven moment wil ik weten hoelang het nog rijden is naar het volgende tankstation op de route, want dorst/honger/wc/tanken (doorhalen wat niet van toepassing is)
Dus ik druk op een knop en krijg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2011/screenshot0004lj0.jpg

Dus "klik" en dan krijg ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/3740/screenshot0005iq8.jpg

Weet iemand ergens in nederland een stuk snelweg waar je 116 km achtereen GEEN tankstation tegenkomt? Ik ook niet, en in dit geval kom ik er zeker 4 tegen voordat ik van de snelweg ga. Die op 116 km is de eerste die ik NA de snelweg tegenkom...Tankstations langs de snelweg tellen blijkbaar niet als "op de route" met tot nu toe 1 uitzondering, de Total op de A58 bij Tilburg :D

Wel jammer want juist deze functie is zeer handig.

Maar goed, dit was dus een herhaling van een eerder gemeld probleem, maar nu met plaatjes, zodat ik mezelf ook snap als ik het teruglees

Mcguider 7.50408 0/630D met kaart 7.54 op de N95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mschut schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:28:

Ach ik weet het niet. Ik vind het nog steeds een prima programma. Het raakt alleen nog in de war bij dichtbebouwde gebieden en ik vermoed dat daar binnenkort wel verandering in komt, ze zijn daar inmiddels al mee bezig... ook de automatische zoom wordt getuned en de gebruiker heeft straks de mogelijkheid dit zelf aan te passen.

True, het heeft zo z'n issues, maar het systeem is vrij jong en ik verwacht dat het wel helemaal goed komt, in elk geval geen spijt van mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Het toevoegen van poi's is me toch nog niet helemaal duidelijk. Ik heb de ov2 naar een upi geconverteerd en in de map NLD geplaats. Als ik bij POI's toevoegen kijk zie ik geen extra categorie (zoals bij Tomtom bnl_flitspaal_all oid)

Heb ook een bmptje gemaakt van 256k (al is dit niet noodzakelijk als ik het goed heb begrepen)

Iemand een idee?
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Let op:
Als je je probleem plaatst, vermeld dan altijd het versienummer en welke Sygic (Mobile, Drive, McGuider) je precies gebruikt.