Toon posts:

m-audio monitors en geluidskaart!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag beste mensen,

Ik heb een maand of wat geleden een topic aangemaakt over het aanschaffen van een M-Audio - Audiophile 2496 icm met Philips SPA9300 speakers, dit bleek weinig tot geen zin te hebben tenzij ik monitors zou aanschaffen, hier had ik totaal geen geld voor dus het topic bloedde helaas een beetje dood.

Nu heb ik een financiele meevaller achter de rug (kleintje maar hoor) en aangezien ik echt verder wil met muziek produceren leek het me leuk om weer een beetje rond te gaan snuffelen met wat er allemaal te krijgen is.
Nu ben ik nog steeds niet rijk dus het idee van de M-Audio - Audiophile 2496 blijft.
Nu zag ik echter bij M-Audio ook bureau monitortjes te koop staan zoals de M-Audio DX4 en M-Audio Sudio Pro 3.
Deze zijn niet zo groot (ik heb weinig, zeer weinig ruimte) en actief, wat mij weer geld voor een versterker bespaard O-)

Nu was mijn vraag, zal deze combi (1 van de 2) netjes werken, of kan ik beter wachten tot ik een shitload aan geld heb zodat ik meteen grooter/duurder spul kan kopen?
Ik zit btw gewoon in een kamer dus geen acoustics oid, het gaat mij er puur om dat ik een zuiver geluid heb bij het produceren.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

die monitoren ken ik niet
maar weet wel dat de Audiophile 2496 erg erg erg lekker geluid geeft
gebruik hem op mijn ROTEL versterker met 2 JK luidsprekers en op het geluid heb ik niks aan te merken is gewoon erg goed

neem alleen wel in acht dat je in principe maar 2 dingen tegelijk kan opnemen omdat de andere 2 ingangen digitaal zijn.

voor de rest veel suc6 met zoeken en je keuzes maken (zou toch wel graag willen weten waar je uiteindelijk voor kiest en hoe je het vind)

Verwijderd

Ik ben heel lang op zoek geweest naar aktieve speakers voor mijn M-audio kaart (Audiophile 192) en ben uiteindelijk uitgekomen op aktieve speakers van Audioengine. Beetje moeilijk te vinden in Nederland, ik heb ze via wifimedia in Arnhem. Zelf luisteren is natuurlijk altijd het beste, maar de lange lijst van (positieve) reviews en awards op de website van Audioengine kan ook helpen. Zelfs bladen als Stereophile (die zich eigenlijk alleen met high-end bezig houden) zijn positief over deze (kleine) luidsprekers.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Probeer ze inderdaad te beluisteren, volgens mij was dat ook het advies in het eerdere topic. Neem wat professioneel gemixte muziek mee welke gelijk is aan je eigen stijl. De monitor welke aan je formaat eisen voldoet en het beste klinkt is degene welke je moet hebben. Met een cd'tje langs Feedback is een goede start.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
Mijn advies is toch om even door te sparen. Vooral omdat je muziek wilt gaan produceren is niets belangrijker dan een paar goede monitor speakers. Je kan eens kijken naar krk 5 serie. Deze kosten 150 euro per speaker (300 euro de set), maar dan heb ook iets goeds staan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou die Audiophile trouwens werken op vista 64 bit?
En op een Asus p5k deluxe?
Ik heb geen idee waar ik op dat gebied op moet letten :$

Verwijderd

van de M-audio site:

Windows Vista 64-Bit Drivers are currently in a private beta program. These drivers are not yet available for general download. In order to access the drivers at the present time you must become a member of the Vista 64-Bit Beta driver group.

Nog niet onder Vista-64 dus, maar er wordt (blijkbaar) aan gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Damn

Verwijderd

ik gebruik optogenblik de beta drivers voor xp64 die wel gewoon te downloaden zijn weet niet of het een must is om vista ( 8)7) te draaien. en om toch de 64 bit ondersteuning te houden deze opmerking :P

Verwijderd

Topicstarter
Je kan geen drivers installeren van een ander systeem.
Dan krijg je een melding dat het niet de juiste drivers zijn en dan word de installatie afgebroken, helaas.

Wat is anders een goede vervanger van die m-audio?
Beetje zelfde kwaliteit en prijs :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand een soorgelijke geluidskaart als die audiophile?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken naar de Emu 1212m of de ESI Juli@. Voor beide kaarten zijn Vista x64 drivers beschikbaar, ik heb echter geen idee wat de kwaliteit van deze drivers is. Ben deze kaarten zelf tegen gekomen toen ik opzoek was naar een goede geluidskaart om audio via mij HTPC op mijn hifi set af te spelen. Uiteindelijk ben ik voor een Audiopile USB gegaan maar ik neem aan dat deze met dezelfde drivers werkt als de PCI variant, geen x64 drivers dus.

• Raymond
  • Laatst online: 23:31

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het lijkt alsof ze bij de officiele distrubuteurs goedkoper zijn.
hier dus

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 22:05 ]

Verwijderd

aanbieding maken bij iets dat een prijsverlaging is bij de distrubuteur netjes lol

en hoezo:::

Dan krijg je een melding dat het niet de juiste drivers zijn en dan word de installatie afgebroken, helaas.

die snap ik niet helemaal ?

• Raymond
DAt zijn toch andere modellen, of zie ik iets over het hoofd?
Niet dat ik wil zeggen dat feedback zo goedkoop is, maar je zou best eens naar een ander merk dan m-audio kunnen kijken. Alesis ken ik ook van andere producten en volgens mij is het best een goed merk. Als je dan zo'n leuke monitor met DSP voor 200 euro kan krijgen is dat volgens mij best een leuke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:11:
aanbieding maken bij iets dat een prijsverlaging is bij de distrubuteur netjes lol

en hoezo:::

die snap ik niet helemaal ?
Nou jij stelde voor om gewoon andere drivers te installeren voor die geluidskaart right?
Ik heb toevallig een MIDIcontroller van M-Audio gekocht en toen ik daarvoor drivers wilde installeren bleek dat er helemaal geen drivers voor vista 64bit bestonden.
Toen heb ik geprobeerd om drivers voor vista 32bit te installeren maar dat lukt dus niet.
Zodra je de installatie start word je versie van vista herkent en de installatie afgebroken, beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen.
Een andere versie driver installeren gaat dus gewoon niet.
Raymond schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:16:
DAt zijn toch andere modellen, of zie ik iets over het hoofd?
Niet dat ik wil zeggen dat feedback zo goedkoop is, maar je zou best eens naar een ander merk dan m-audio kunnen kijken. Alesis ken ik ook van andere producten en volgens mij is het best een goed merk. Als je dan zo'n leuke monitor met DSP voor 200 euro kan krijgen is dat volgens mij best een leuke prijs.
Ja het zullen de VXT series wel zijn.
Ik ben op zicht wel bereid om €250,- neer te leggen voor goede monitors maar voor dat geld heb ik er gewoon maar 1!! en wat moet ik nou met 1 monitor, ik wil toch een beetje stereo geluid kunnen produceren natuurlijk.
En €500,- is me weer een beetje te veel, ik moet ook nog steeds een geluidskaart kopen he :)

• Raymond
Nee, het zijn niet de VXT series. Want die staan ook nog op de feedback site, met zelfde of lagere prijzen als de prijzen op de m-works site. En de prijzen op de m-works site zijn ex btw en bij feedback zijn ze volgens mij inc btw.

krk spul bij feedback:
http://www.feedback.nl/?id=52&a=207&q=krk

Maar het is verder maar een suggestie, meer bedoeld om je ook eens naar andere merken te laten kijken. Ben je al eens bij zo'n winkel geweest om je eens wat voor te laten lichten?

Verwijderd

ik had het eigenlijk meer over overstappen op xp64.
ben je van al je driver problemen af (althans voor de m audio drivers)
maar ja dat moet ook maar weet net kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Nee die winkels zitten allemaal uren reizen bij mij vandaan om de een of andere reden..
..als ik mn OV eindelijk binnen heb zal ik er ongetwijfeld eens heen gaan.
Pagina: 1