Toon posts:

Heeft een Geluidskaart nut?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen!
Ik ga jullie even vermoeien met een ongelofelijke n00bvraag!

Ik ben een slaapkamerproducer zeg maar maar ik heb alleen een onboard geluidskaart (asusp5kDeluxe).
Ik heb Philips SPA9300 speakers, die gewoon via headphones ingang werken..
Nu hoor ik gigantisch veel goede verhalen over de m-audio Audiophile 2496, deze is ook goed te betalen maar ik vroeg me dus af; zou het uberhaupt zin hebben voor mij om een/deze geluidskaart aan te schaffen?
Zal ik enig verschil merken qua geluidskwaliteit met deze speakers?
MIDI latency gaat in ieder gaval drastisch omlaag als ik het goed heb?
Ik heb ook een Sennheiser HD595

Alvast bedankt! :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 15:45
Ik zou m'n geld eerder besteden aan degelijke monitor speakers, zo'n simpel 2.1 setje vertekend het geluidsbeeld nogal sterk waardoor je nooit een fatsoenlijke mix kunt maken. Voorheen had je bij Feedback de Phonic p8 welke voor het geld (rond de 100,- euro per actieve speaker) buitengewoon goed is.
Daarna zou ik kijken naar de plaatsing en opstelling en wat reflecties tegengaan. En dan pas de geluidskaart.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit echt heel krap op mn werkplekje en heb ook niet echt ruimte voor andere speakers, dus das helaas geen optie.
Ik zit er zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/5pjrwi.jpg
:P

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
Ik heb die geluidskaart gehad, en is een heel prettig dingetje, maar ik had 'm dan ook aangesloten aan een Luxman met B&W speakers.
Met die philipsjes zou ik nergens in investeren. Investeer eens in een grotere kamer, en dan een echte amp, of actieve speakers.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12 12:58

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

offtopic: hee! een mede renoiser :D

maar inderdaad: investeer in fatsoenlijke speakers, daarna in een goede opstelling en dan pas je geluidskaart (al zal je latency wel enorm verbeteren met die m-audio)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:44
Een goede geluidskaart heeft zeker nut, maar het moet wel in verhouding staan tot de speaker. Op je koptelefoon ga je wel verbetering horen, maar op je speakers minimaal denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk! Geen geluidskaart dus :P
Wie weet volgend jaar dan, als ik als het goed is ga verhuizen :)

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

http://feedback.nl/?id=55&b=PHPP8

phonic P8 bij feedback eindhoven. is basically een behringer uit de truth serie die weer gewoon exact hetzelfde zijn als *shit, merk vergeten*. iig: prima geschikt voor monitoring en supergoedkoop nu :)

voor die prijs krijg je er _nooit_ spijt van. (al zal je wel moeten wennen - hele andere categorie geluid als die philipsen)

[ Voor 31% gewijzigd door powerflux op 04-06-2008 11:55 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 15:45
Deze is wel passief, dus reken er nog een stereo versterker bij. Wellicht kun je iets bouwen voor op je bureau waar de speakers op komen te staan zodat ze links en rechts van de monitor komen en tevens iets naar achteren. Richting de raam opening.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus dat zou betekenen dat dat ik 2 van die zou moeten kopen (=160 eu) en daarbij nog een versterker (=? eu) en daar nog die geluidskaart bij (=80 eu).
Word wel een heel stuk duurder dan ik in gedachte had.
Wat voor versterker zou ik daar bij moeten hebben?
En weet iemand de afmetingen van die speakers (of waar ik die kan vinden?)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De woofer is 20cm in doorsnede staat er bij, dus dan moet je een aardig beeld hebben van hoe groot ze zijn?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 14:18
Met de speakers zul je zoiezo minder ruis en vervorming hebben dan met je onboard. Maar het echte verschil zul je horen als je die mooie sennheisser van je opzet.

Ik ging van een onboard oplossing (hd audio) naar een x-fi extreme music In combinatie met een sennheisser pc 161. Er ging een wereld voor me open, ik hoorde ineens extra dingen in muziek en films :p

Nu sinds die openbaring is er een receiver, een paar b&w's een dual sub bijgekomen :p

Je geluidskwaliteit valt of staat met je output. Als je je veel met audio bezig houdt is het dus zoiezo aan te raden om een goeie kaart te halen. Met je headset zul je dan een gigantisch profijt hebben. Monitor speakers kunnen altijd nog.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Als je zowiezo veel met muziek bezig bent en maken, is idd een goeie geluidkaart al een pre om de latc, ruis (minder), in/out voor mic en luidsprekers (of die erg goeie koptelefoon van je) en het werken op goeie volume (onder de 0db+ mix grens).
Maar laat creative AUB laten staan. Echt het is en blijft een gamer merk maar heeft geen fuck te maken met echt kwaliteits geluid. Je wilt namelijk geen gekleurde sound maar zo "flat" en eerlijk mogelijk om gewoon een dergelijk mix temaken. Laat staan dat ik niet over de drivers begin van Creative.
Ik snap het nog steeds niks van die kerels. Ze hebben nu al een geruimetijd EMU, 1 van de betere "budget" recording makende interface bedrijven en nog krijgen ze het voorelkaar op prut temaken.

Raad je aan om eens de Startpost's te lezen in How to become a producer en DJ-topic. Hier kan je best al veel opdoen wat het beste voor je is. Trouwens een goeie setup om muziek te maken / opnemen, groeit. Je koopt echt niet alles in 1keer. Neem de tijd om iets uit teproberen en groei mee met je materiaal. Leer het goed te gebruiken in detail en ga dan een stap verder.
Succes.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24
Ik ging van een onboard oplossing (hd audio) naar een x-fi extreme music In combinatie met een sennheisser pc 161. Er ging een wereld voor me open, ik hoorde ineens extra dingen in muziek en films
Ik ging van een Terratec EWS 88MT naar een Audigy 2 ZS en X-Fi, en werd depressief van de geluidskwaliteit. In verband met mijn home cinema, wat off-topic is, ben ik op een gegeven moment naar een Club3D Theatron Agrippa gegaan. Een wereld ging voor mij open. Extreem zuiver. Alleen al naar de kaart gekeken te hebben moest dit ook wel (de Agrippa is een gerelabelde Auzen).

Echter heb ik nog niets gehoort wat er in stereo, wat on-topic is, maar iets dichtbij mijn eerdere Terratec EWS 88MT kwam.

Deze geluidskaart is ongeveer 90 euro waard tweedehands, en is een echte multitracker. Als producer heb je hier geheid wat aan! Midi in/uit, 8 mono in/uit en nog een DX8.1 uitgang en digitaal in/uit over COAX.

M-Audio wordt vaak geprezen en Terratec vaak vergeten, vaak zijn het nog dezelfde kaartjes maar is de Terratec even netter afgewerkt voor minder geld. De 2496 is gewoon een low budget versie.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Dekaasboer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:36:
Met je headset zul je dan een gigantisch profijt hebben. Monitor speakers kunnen altijd nog.
even hier commentaar op: mixen op koptelefoons geeft totaal ander resultaat als op speakers, hou daar dus rekening mee..

had niet gezien dat die P8's passief zijn. dan misschien toch een truth van behringer of een ander merk want anders is het per versterker weer anders hoe het uitpakt?

van de andere kant, M-audio zelf (en andere dergelijke merken) hebben prima betaalbare versterkers.

misschien is het een idee naar de ESI nEAR serie te gaan luisteren. de ESI nEar 04 gaat al voor 160 weg per set (wel een stuk kleinere woofer enzovoorts) maar is wel actief. ook een gerespecteerd merk, zeker voor hun geluidskaarten.

die P8 is volgens mij een Behringer TRUTH B2030P, en dan heb je daar ook nog de B2030A versie van voor rond de 300 per paar. en daar is echt niks mis mee :)

[ Voor 53% gewijzigd door powerflux op 04-06-2008 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja het gaat nu wel over bedragen die ik momenteel niet kan missen...
..al zou ik best een paar goede monitor speakers willen hebben :P
In ieder geval voor alle info, als iemand nog iets toe te voegen heeft, laat t gerust weten :)

Verwijderd

Die Phonic P8(A)'s zijn géén Behringers!
Ik heb zelf toen zitten twijfelen en ze bij Feedback naast elkaar gehoord. Het verschil is overduidelijk: de Phonic klinkt vele malen beter...!

Ik heb zelf de P8A's en kan je zeggen dat het echt waar voor je geld is...

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12 20:18
Ik zit een beetje te twijfelen of ik een apart topic moet aanmaken of moet aansluiten...
Ik heb een aantal opties om mijn B&W DM603 S3s aan te sturen, budgetair heel uiteeenlopend...
- PC (optisch) > Marantz SR4300 > B&W (momenteel)
- PC (audiophile 2496) > Marantz SR4300 > B&W (audiophile heb ik momenteel in andere pc)
- PC (optisch) > NAD C352 > B&W
Het verschil zit (onder meer) in de dac, alleen ik kan niet echt plaatsen of de audiophile een veel betere dac heeft dan de SR4300. Is de C352 significant beter dan de rest? (zouden jullie ervoor gaan?)

De CSL/OT kroeg !

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24
Dadona schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:59:
Ik zit een beetje te twijfelen of ik een apart topic moet aanmaken of moet aansluiten...
Ik heb een aantal opties om mijn B&W DM603 S3s aan te sturen, budgetair heel uiteeenlopend...
- PC (optisch) > Marantz SR4300 > B&W (momenteel)
- PC (audiophile 2496) > Marantz SR4300 > B&W (audiophile heb ik momenteel in andere pc)
- PC (optisch) > NAD C352 > B&W
Het verschil zit (onder meer) in de dac, alleen ik kan niet echt plaatsen of de audiophile een veel betere dac heeft dan de SR4300. Is de C352 significant beter dan de rest? (zouden jullie ervoor gaan?)
Ik kan zeggen dat voor stereo een Club3D Theatron Agrippa icm een Marantz SR7200 af te raden is, als je jezelf producer wil noemen. Sorry, ik ben erg blij met mijn set, maar voor stereo krijg ik tranen in mijn ogen. De digitale chips in dergelijke versterkers verpesten het voor stereo, en kleuren geluid onwijs veel. Nieteens op een mooie manier zoals een oude buis het kan.

Zoals ik eerder de topicstarter een beetje aanraadde, ga lekker voor een Terratec EWS 88MT. Moet je voor 90 euro tweedehands kunnen scoren, en is een aanwinst bij de beginnende producer. Goed geluid hoeft geen vermogen te kosten. Zet je SR4300 lekker bij de TV met nog een setje B&W's, leuk voor films! Ga voor stereo liever iets naar de eerder genoemde monitoren kijken. Ik ben geen fan van nearfields, maar ze zien er goed uit. De genoemde P8 zijn wellicht niet actief, maar er is ook een actieve versie van. Aan de prijs te zien kan je er geen buil aan vallen. Niets is gratis, en als je kijkt naar krk's en weet ik wat, is de prijs een lachertje.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraag!
Ik heb nu mn midi board via USB aangesloten en heb toch 'last' van latency.
Moet ik m als ik een geluidskaart heb dan via MIDI aansluiten?
Want een geluidskaart veranderd niets aan usb snelheden he? :P

**voelt zich stom**

• Moraelyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-08-2024
Latency heeft niets te maken met het aansluiten via USB of midi. Dit heeft te maken met instellingen van de geluidskaart in Renoise. Ik zou daar eens bij kijken en de latency zo laag mogelijk zetten.

Verwijderd

Moraelyn schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:45:
Latency heeft niets te maken met het aansluiten via USB of midi. Dit heeft te maken met instellingen van de geluidskaart in Renoise. Ik zou daar eens bij kijken en de latency zo laag mogelijk zetten.
Je moet je sample settings voor plugins/inout lager zetten. Meestal heb je de keuze tussen 32/64/128/256/512/1024 hoe hoger hoe meer latency maar ook minder cpu vretend. Dus neem op in lage sample en mix en bewerk met vele plugins op een hogere setting.
Pagina: 1