Ik vind het vreemd dat je geen geld hebt ontvangen.
Na ontdekking van de diefstal heb je direct aangifte gedaan bij de politie en melding gemaakt bij je verzekeraar neem ik aan.
Als verzekerde kun je niet meer doen, jij hebt aan je verplichtingen voldaan als je bovengenoemde dingen uitgevoerd hebt.
Vervolgens ga ik er vanuit dat je de auto pas weer terug gekregen hebt nadat deze door de politie weer vrijgegeven is.
Het is nu aan je verzekeraar om aan te tonen dat er geen sprake is geweest van diefstal.
De verzekeraar probeert hier de bewijslast om te draaien.
Heb je een rechtsbijstands verzekering? Zo ja, deze zaak direct bij hen melden.
Heb je een kopie van het expertise/onderzoeks rapport van je verzekeraar gekregen? Zo nee, alsnog opvragen. Deze moeten ze je verstrekken.
Indien je verzekeraar niet meewerkt, alsnog schriftelijk (aangetekend) om schadevergoeding verzoeken, dan wel de bewijzen aan te laten leveren waaruit blijkt dat je auto niet gestolen is geweest. Stel hierbij een redelijke termijn van 14 dagen.
Voldoet de verzekeraar niet aan je eisen als gesteld in je aangetekende brief, volg dan de klachten procedure als vermeld op de site van het Kifid (
www.kifid.nl)
Het komt er eigenlijk op neer dat je verzekeraar je beschuldigd heeft van fraude en het doen van valse aangifte! En dit zonder bewijzen.
Heeft je verzekeraar je nu ook in het systeem vertrouwelijke mededelingen gesignaleerd? Ik denk het niet, want dat had Fortis je niet als klant geaccepteerd.
Dit lijkt me je zaak alleen maar sterker te maken. Als je verzekeraar de bewijzen had dat de auto niet gestolen is geweest, hadden ze je in het systeem vertrouwelijke mededelingen gesignaleerd. Geen een verzekeraar zou je dan als klant accepteren. Tevens zou de verzekeraar dan aangifte tegen je hebben gedaan bij de politie i.v.m. fraude/poging tot fraude. Blijkbaar hebben ze dit niet gedaan. Logisch ook, want ze hebben geen bewijzen.
Nogmaals, laat het hier niet bij zitten!
Succes.