Mijn auto was gestolen en is later door de politie terug gevonden. Heel fijn natuurlijk, alleen blijkt dat er wat onderdelen vanaf gestript zijn. Helaas dermate veel dat de verzekering besloten heeft dat het een gevalletje total loss is.
Lijstje van onderdelen die missen:
Onder de kap:
- Luchtfilter
- Buis
Buitenkant:
- Spiegels
- Antenne
- Bumper voor
- Bumper achter
- Koplamp units
- Achterlamp units
- Pinkers
- "Dingetje" in skirt
- Velgen
Binnenkant:
- Tellerunit
- Middenconsole
- Boordcomputer
- Klok
- Kachel/airco bediening
- Radio
- Asbak / aansteker
- Dashboard kastje
- Deurpanelen
- Spiegel bediening
- Raam bediening
- Deur openers
Nu heb ik besloten dat ik m zelf ga fixen met sloop onderdelen en daarna ga laten spuiten zodat 't geen lapjes Astra wordt. Heb echter nog nooit zoiets ondernomen...
Nu heb ik wat vragen alvast... een tellerunit uit een willekeurige Astra G, 1.6 benzine, schakel (5 bak); gaat dat passen? Idem voor boord computer en kachel bediening? Wat voor een gereedschap moet ik allemaal hebben? Ik heb een boor, hamer, verschillende tangen, een berg schroevendraaiers (oa torx set). En kan ik proberen m te starten zonder dat boordcomputer er is en er een luchtfilter op zit? Heb inmiddels wel al knop op de pook gezet en een nieuwe tankdop geplaats.
Wat is vervolgens het beste stappenplan? Ik dacht zelf:
- Boordcomputer, teller unit, luchtfilter
- Zorgen dat 'ie start
- Middenconsole monteren
- Wassen
- Schuren
- Deuren e.d. demonteren
- Spuiten
- Buitenwerk monteren
- Binnenwerk monteren
- Velgen monteren
Uiteraard ben ik redelijk handig met computers, kabels e.d. zullen dus geen probleem zijn. Het lijkt me een flinke klus
Gezien de topics die hier regelmatig voorbij komen, waar ik graag meelees, zijn er volgens mij de nodige Tweakers die dit regelmatig gedaan hebben en dus ongetwijfeld de juiste tips hebben
Geen topic zonder foto's uiteraard:

En zo was 'ie in betere tijden:

Ik weet dat het "slechts" een Opel Astra is, maar het was m'n eerste auto, dus hij heeft toch een zeker emotionele waarde
Lijstje van onderdelen die missen:
Onder de kap:
- Luchtfilter
- Buis
Buitenkant:
- Spiegels
- Antenne
- Bumper voor
- Bumper achter
- Koplamp units
- Achterlamp units
- Pinkers
- "Dingetje" in skirt
- Velgen
Binnenkant:
- Tellerunit
- Middenconsole
- Boordcomputer
- Klok
- Kachel/airco bediening
- Radio
- Asbak / aansteker
- Dashboard kastje
- Deurpanelen
- Spiegel bediening
- Raam bediening
- Deur openers
Nu heb ik besloten dat ik m zelf ga fixen met sloop onderdelen en daarna ga laten spuiten zodat 't geen lapjes Astra wordt. Heb echter nog nooit zoiets ondernomen...
Nu heb ik wat vragen alvast... een tellerunit uit een willekeurige Astra G, 1.6 benzine, schakel (5 bak); gaat dat passen? Idem voor boord computer en kachel bediening? Wat voor een gereedschap moet ik allemaal hebben? Ik heb een boor, hamer, verschillende tangen, een berg schroevendraaiers (oa torx set). En kan ik proberen m te starten zonder dat boordcomputer er is en er een luchtfilter op zit? Heb inmiddels wel al knop op de pook gezet en een nieuwe tankdop geplaats.
Wat is vervolgens het beste stappenplan? Ik dacht zelf:
- Boordcomputer, teller unit, luchtfilter
- Zorgen dat 'ie start
- Middenconsole monteren
- Wassen
- Schuren
- Deuren e.d. demonteren
- Spuiten
- Buitenwerk monteren
- Binnenwerk monteren
- Velgen monteren
Uiteraard ben ik redelijk handig met computers, kabels e.d. zullen dus geen probleem zijn. Het lijkt me een flinke klus
Gezien de topics die hier regelmatig voorbij komen, waar ik graag meelees, zijn er volgens mij de nodige Tweakers die dit regelmatig gedaan hebben en dus ongetwijfeld de juiste tips hebben
Geen topic zonder foto's uiteraard:

En zo was 'ie in betere tijden:

Ik weet dat het "slechts" een Opel Astra is, maar het was m'n eerste auto, dus hij heeft toch een zeker emotionele waarde