Auto (Opel Astra G) herbouwen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

Topicstarter
Mijn auto was gestolen en is later door de politie terug gevonden. Heel fijn natuurlijk, alleen blijkt dat er wat onderdelen vanaf gestript zijn. Helaas dermate veel dat de verzekering besloten heeft dat het een gevalletje total loss is.

Lijstje van onderdelen die missen:
Onder de kap:
- Luchtfilter
- Buis

Buitenkant:
- Spiegels
- Antenne
- Bumper voor
- Bumper achter
- Koplamp units
- Achterlamp units
- Pinkers
- "Dingetje" in skirt
- Velgen

Binnenkant:
- Tellerunit
- Middenconsole
- Boordcomputer
- Klok
- Kachel/airco bediening
- Radio
- Asbak / aansteker
- Dashboard kastje
- Deurpanelen
- Spiegel bediening
- Raam bediening
- Deur openers

Nu heb ik besloten dat ik m zelf ga fixen met sloop onderdelen en daarna ga laten spuiten zodat 't geen lapjes Astra wordt. Heb echter nog nooit zoiets ondernomen...

Nu heb ik wat vragen alvast... een tellerunit uit een willekeurige Astra G, 1.6 benzine, schakel (5 bak); gaat dat passen? Idem voor boord computer en kachel bediening? Wat voor een gereedschap moet ik allemaal hebben? Ik heb een boor, hamer, verschillende tangen, een berg schroevendraaiers (oa torx set). En kan ik proberen m te starten zonder dat boordcomputer er is en er een luchtfilter op zit? Heb inmiddels wel al knop op de pook gezet en een nieuwe tankdop geplaats.

Wat is vervolgens het beste stappenplan? Ik dacht zelf:
- Boordcomputer, teller unit, luchtfilter
- Zorgen dat 'ie start
- Middenconsole monteren
- Wassen
- Schuren
- Deuren e.d. demonteren
- Spuiten
- Buitenwerk monteren
- Binnenwerk monteren
- Velgen monteren

Uiteraard ben ik redelijk handig met computers, kabels e.d. zullen dus geen probleem zijn. Het lijkt me een flinke klus :)

Gezien de topics die hier regelmatig voorbij komen, waar ik graag meelees, zijn er volgens mij de nodige Tweakers die dit regelmatig gedaan hebben en dus ongetwijfeld de juiste tips hebben :)

Geen topic zonder foto's uiteraard:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2243.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2244.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2249.jpg

En zo was 'ie in betere tijden:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0009.jpg

Ik weet dat het "slechts" een Opel Astra is, maar het was m'n eerste auto, dus hij heeft toch een zeker emotionele waarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:44
En kan ik proberen m te starten zonder dat boordcomputer er is en er een luchtfilter op zit? zou ik niet doen zonder luchtfilter als je motor vuil aanguidg heb je een probleem en zonder boord pc kan je de auto waarschijnlijk niet eens starten

Gereedschap zorg voor een multimeter.

En verder veel succes :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Bedenk wel dat je zo richting de 1000 euro kwijt bent aan onderdelen. En bij het vervangen van de teller mis je de oude stand, dat is bij het eventueel verkopen ook vervelend om uit te moeten leggen (schept niet echt vertrouwen in je bak zegmaar).
Verder is het een berg werk, naast je gereedschap heb je zeker weten iets van een vraagbaak (boek) nodig om bijv. de kachel en computer aansluiting op te zoeken.
Om mijn verhaaltje samen te vatten, dit project doe je dus niet uit economisch opzicht (het is goedkoper om een nieuwe oude te kopen, evt deze als donor gebruiken) maar puur voor het sleutelen, dus als je tijd hebt leuk, anders niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@wouter37: Thanks. Multimeter heb ik idd ook.

@j-a-s-p-e-r: Het gaat aan onderdelen waarschijnlijk zo rond de 1800E zijn zelfs. Plus spuiten van de hele bedoeling is nog een keer zo'n 2500E :( Maar goed, wat ik zei, ik doe het omdat het karretje m'n eerste autootje is en ik 'm dus niet naar de sloop wil brengen. Gelukkig was 'ie all risk verzekerd en krijg ik dagwaarde uitgekeerd, dus als het goed is kan ik het daarvan bijna doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat je niet weet wat je op je hals haalt aan tijd en kosten maargoed...

Misschien kun je op www.schadeautos.nl even kijken bij de demontageautos.
Of je koopt een demontage auto voor onderdelen.

Overigens zou ik de rest van de onderdelen gewoon op marktplaats zetten, en dan de carosserie naar de sloop brengen.

[ Voor 22% gewijzigd door Master__R op 07-07-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit nog proberen te repareren is wat ze in het Engels 'throwing good money after bad' noemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 10:33
je zult m iig niet zomaar verkocht krijgen, dus eens met alt-92

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik weet niet of er een Opelforum is (zal haast wel) maar wat je denk ik beter kan doen is via zon forum een demontage dag houden. Er zit nog wel een goed blok in je auto en allemaal andere onderdelen die goed zijn, ik zou proberen dat te verkopen en van dat geld + verzekering een nieuwe kopen. Het lijkt me echt veel werk om alles weer goed in elkaar te krijgen, en dan zal je altijd zien dat het aankomt op van die lullige dingen als een boordcomputer van een 1.8 die niet werkt in een 1.6 bijvoorbeeld. Ik snap uiteraard wel dat het geen fijne gedachte is om je auto zo weg te doen, ik ben mn auto nu een week kwijt (staat bij garage) en ik mis em al. Maar toch denk ik dat het niet veel zin heeft om dit nog te gaan monteren allemaal.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Het probleem dat je gaat krijgen met kabels ed. ik zou er niet aan willen beginnen. Je gaat de auto opnieuw opbouwen met twijfelachtige onderdelen. Ook al kun je ze terugbrengen en misschien ruilen bij de sloop. Het zal nooit een echt goede garantie zijn dat het goed gaat werken. Tevens het verkrijgen van alle schroeven e.d. Ik denk persoonlijk dat je je teveel op de hals haalt. Ook al is het sentiment. Ik zou de onderdelen eraf halen die nog redelijk te verkopen zijn. Stoelen dashboard etc etc. En misschien krijg je nog wat terug voor het blik. En daarna op zoek gaan naar een andere.

In ieder geval veel suc6 als je er toch aan gaat beginnen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Dat het financieel niet het beste idee is lijkt me duidelijk. Ik doe het omdat het me een erg leuk project lijkt, ben redelijk auto fanaat (jaja, toch was de eerste een Astra) en kijk er naar uit om eens een flink sleutel iets te doen. Uiteraard had ik wel liever gehad dat men gewoon van andermans spullen af zou blijven. Wat ik me precies op de hals haal weet ik inderdaad niet, maar hij hoeft ook niet volgende week weer klaar te zijn. Het is niet m'n primaire auto gelukkig. :) En verkocht hoeft 'ie in principe nooit, tenzij ik failliet ga, maar dan heb ik toch grotere problemen ;)

@Master__R: Thanks, daar staan idd wat potentiele kandidaten. Morgen eens even rondje bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door XorZ op 07-07-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:43

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Euhr weet je zeker dat hetgene wat er nog over is goed is? Kan me zo voorstellen dat ze er eerst een stukje mee gereden hebben. Verder lijken me de te vervangen onderdelen niet al te moeilijk.

En spuiten? Probeer de onderdelen in kleur te krijgen, dat is een stuk goedkoper, en astra's zat.

www.onderdelenlijn.nl is handig. En staan je onderdelen niet gewoon op marktplaats? Ik weet niet hoelang je hem kwijt bent geweest.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 11:49
Ik vind het anders geen lelijke auto, zeker niet als het je eerste is, je bent er trots op!
Als je gewoon graag wil sleutelen aan je auto, is dit natuurlijk het ideale moment...
Als je al weet dat het je 1800 euro gaat kosten, en je wil er gewoon voor gaan, zou ik zeggen, dit is je kans!
Zou mij zelf ook best leuk lijken (ook al is het niet leuk dat ze hem gestript hebben), om die auto gewoon weer op te bouwen.
Is het persé nodig hem te spuiten?
Zitten er geen krassen in het interieur? Want je kunt wel netjes die zaken terug gaan bouwen, maar als vervolgens wat er nog wel in zat er niet meer uit ziet, is het jammer van je tijd en geld...

Laat je niet ontmoedigen doordat mensen gaan zeggen dat het weggegooid geld is, of dat het nu eenmaal een soort van schadebak blijft.
Als je voor jezelf na gaat of je het kunt betalen, wat het precies gaat kosten, of je er tijd en vooral of je er zin in hebt, is dit best een leuk project om te doen...
Die interieur delen er op schroeven valt allemaal best mee, koop of zoek in elk geval een Vraagbaak of een Haynes als die er van is, en natuurlijk goed kijken op het Opel forum...

Waar je wel problemen mee kan krijgen als je dus niet de juiste schroeven hebt.
Als de schroeven te groot of te klein zijn, zul je nooit alles weer netjes terug kunnen bouwen helaas.

Starten kun je best proberen, eventueel trek je gewoon even een panty waar het luchtfilter hoort te zitten, en kijk je of de auto uberhaupt wel start...
Weet je zeker dat ze ook niks van het motorgedeelte zoals de computer er uit gehaald hebben?

Je moet wel een goed overzicht gaan maken wat je mist en wat het je kan gaan kosten...
1800 euro voor een mooi project waar je veel van kan leren, hoeft niet persé veel te zijn, maar bedenk wel dat als je deze auto ooit gaat verkopen hij véél minder waard gaat zijn dan die 1800 euro die je ook nog eens bovenop de aanschaf prijs hebt uitgegeven...

[ Voor 52% gewijzigd door eX0duS op 07-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@AkroBatik: Alles ziet er goed uit, het is "netjes" gedemonteerd; alle stekkertjes e.d. zijn gewoon nog heel. Dus het lijkt een click&go Ikea-Astra pakket te worden :) De wielen die er nu onder zitten zijn een "kado" van de dieven, ze hebben zelfs nog wieldoppen + een reserve wiel in de achterbak achter gelaten.

Verder heeft de auto net eind mei een nieuwe koppeling en nieuwe stuurbekrachtigings dinges gekregen wat bij elkaar tegen de 3000E liep. Dus hij kan nog vele km's mee.

Onderdelen lijn heb ik inderdaad vandaag al gebruik van gemaakt, was dus van plan om komende week even een rondje NL te doen met een busje om onderdelen op te halen. Maar het eerder aangehaalde idee van een donor auto is misschien net even makkelijker; dan heb ik meteen de juiste schroefjes e.d. :)

@eX0duS: Precies! :) Spuiten is misschien niet perse nodig, maar als het financieel uitkan doe ik dat meteen zodat er geen kleur verschillen zijn. En misschien meteen tijd voor een fris kleurtje. Schade aan het interieur hebben ze niet aangericht.

[ Voor 13% gewijzigd door XorZ op 07-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ook even bij de verzekering navragen hoe dat zit met toekomstige schades. Want volgens mij kan een auto die total loss verklaard is en waarvoor uitgekeerd is later niet opnieuw schade geclaimed worden.
Ik zou toch even navragen hoe dat precies zit als je schade moet claimen op jouw verzekering of de verzekering van de tegenpartij (misschien kan je hem wel opnieuw laten taxeren ofzo).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:56:
Ik zou ook even bij de verzekering navragen hoe dat zit met toekomstige schades. Want volgens mij kan een auto die total loss verklaard is en waarvoor uitgekeerd is later niet opnieuw schade geclaimed worden.
Ik zou toch even navragen hoe dat precies zit als je schade moet claimen op jouw verzekering of de verzekering van de tegenpartij (misschien kan je hem wel opnieuw laten taxeren ofzo).
Ah, dat is een goede ja! Helemaal niet aan gedacht. Zal morgen even mn verzekerings adviseur bellen. Anders gewoon uit verzekering halen en later bij een andere maatschappij ofzo. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat maakt niks uit, die gegevens zullen bij elke verzekeraar op te vragen zijn.

Misschien is 't een betere optie om 'm nog verder te slopen en in onderdelen te verkopen ? Levert ws. ook wel 1800 euro op :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Goed, ik begrijp dat het concept "Opel Astra G herbouwen" stuit op veel onbegrip of zelfs afschuw :P

Laten we er anders vanuit gaan dat het gaat om een Lincoln Mark IV, Ferrari 250, VW Beetle of Corvette Stingray... welke stappen te nemen als je vanuit de staat uit de OP weer naar een pareltje wilt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:07:
Dat maakt niks uit, die gegevens zullen bij elke verzekeraar op te vragen zijn.

Misschien is 't een betere optie om 'm nog verder te slopen en in onderdelen te verkopen ? Levert ws. ook wel 1800 euro op :)
Tja, maar ik denk niet dat je voor 2 x 2000 euro een vergelijkbare astra terug koopt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatst stond er op mp een schade opel astra g, dat zou een manier kunnen zijn om aan een hele rits onderdelen en onderdeeltjes te komen.

Werkplaatshandleiding is via de astra club (ook handig voor info en handige klussers) wel aan te komen en ook erg handig tijdens het herbouwen, en anders een kopie van de dealer zien te ritselen, beetje vriendjes zien te worden kan ook handig zijn voor onderdelen trouwens. :+

Maar erg veel succes, zwaar klote dat ze je auto hebben gestript! Hou osn op de hoogte van je vorderingen. :)

Edit:
Even snel opgezocht en volgens mij kan je hier een goede aanhebben, velgen, interieur, kabelboom etc, lijkt me goedkoper als alle onderdelen los:
http://link.marktplaats.nl/159829146

Dus voor iets meer als 2000 euro heb je een goede astra met voorschade, ideaal lijkt mij. :)
En je leert er nog wat van, en het is zonde om deze astra verloren te laten gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 07-07-2008 22:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

AkroBatik schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:31:
[...]

Tja, maar ik denk niet dat je voor 2 x 2000 euro een vergelijkbare astra terug koopt.
Plus de opbrengst van de verzekering he :)

Plus dat het spuiten van zo'n auto, wil je het goed doen, ook gauw richting de 2,5K gaat.
Allemaal geld wat je in 'n auto steekt die nog steeds behoorlijk aan het afschrijven is de komende jaren.

Maar @ TS, als je 't echt wilt doen kan je inderdaad misschien beter een goede sloopdonor vinden, met flinke frontschade oid. Kan je iig het halve interieur en achterkant van plukken.
Ik zou zoveel mogelijk particulier zoeken ook, en bij slopers op zoek naar de noodzakelijke schroefjes e.d.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Ik wil sowieso geen andere Astra kopen, ik wil gewoon dat de mijne weer leeft :) Dat me dat wat extra geld en een hoop tijd gaat kosten, soit. Het is tenslotte niet m'n daily driver en hoeft in de toekomst ook niet verkocht te worden.

@Joopieboy: Thanks, ik heb inmiddels ook wat vergelijkbare bakkies gevonden via schadeautos.nl. Morgen ga ik eens rondbellen en zo'n ding scoren. Lijkt me inderdaad makkelijk om alles in 1 keer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

XorZ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:02:
Ik wil sowieso geen andere Astra kopen, ik wil gewoon dat de mijne weer leeft :) Dat me dat wat extra geld en een hoop tijd gaat kosten, soit. Het is tenslotte niet m'n daily driver en hoeft in de toekomst ook niet verkocht te worden.

@Joopieboy: Thanks, ik heb inmiddels ook wat vergelijkbare bakkies gevonden via schadeautos.nl. Morgen ga ik eens rondbellen en zo'n ding scoren. Lijkt me inderdaad makkelijk om alles in 1 keer te hebben.
Alles in 1 keer zal niet lukken, maar je kan dmv een sloper/schadebak wel ineens een hoop onderdelen in 1 keer kopen, bv een heel interieur met bijbehorende schroefjes etc.

Maar wel vaag dat ze je auto zo netjes gestript hebben terug gevonden. Opzich wel een voordeel hoeft er niet extra schade gebeuren hersteld te worden, maar ze hebben wel veel, en ook apparte onderdelen gejat, alsof ze zelf een schade bak moesten herstellen lijkt het wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Ja, heb me ook erg verbaasd; waarom WEL een tankdop meenemen, maar geen airbags? En waarom ze me een reservewiel en 5 wieldoppen kado hebben gedaan is me ook een raadsel. Maar goed, het maakt weder opbouw wel makkelijker, dus ik ben iig een beetje blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
IK heb zelf bijna hetzelfde gedaan. Een advies doe het niet. Tenzij je 100 % weet waar je mee bezig bent. Ik ben wel begonnen vanuit een ander standpunt. maar toch.

Ik ben Full-time automonteur en heb er veel tijd en geld ingestoken. en nu nog kom ik af en toe problemen tegen. Die ik wijt aan deze klus. Hier kan je het hele verslag lezen. http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=27457

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Respect voor jouw werk, maar ik zie toch wel verschil, deze is met een normale gelijkwaardige 1600 astra gewoon plug en play en met een werkplaats handleiding zo weer in elkaar te zetten, zwart wit gesteld. ;)
Geen uitgebreid soldeer/las/hak en breek werk om de boel weer in elkaar te zetten.
Opzich, het word best veel werk om alles terug te zetten en uit te zoeken waar je wat mist en wat je nodig hebt ervoor enzo, maar is te doen omdat er verder niks gesloopt is.

Btw, ik vind dit topic best leuk merk ik. :+
Bookmarked. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@injectie: Holy shit.. dat is wel zo'n beetje het pentagon herbouwen na 9/11 versus een flinke ikea kast in elkaar zetten hoor :) Ik hoef geen laswerk te doen, niks te buigen, niks motorisch, etc.. gewoon klikkerdeklik bumpertjes, lampjes en binnenin wat gehannes met kabeltjes enzo (hoewel dat uiteraard allemaal zwaar tegen gaat vallen, i know, i know). :P

edit: Wat Joopieboy zegt dus.

[ Voor 4% gewijzigd door XorZ op 07-07-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

injectie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:21:
IK heb zelf bijna hetzelfde gedaan. Een advies doe het niet. Tenzij je 100 % weet waar je mee bezig bent. Ik ben wel begonnen vanuit een ander standpunt. maar toch.

Ik ben Full-time automonteur en heb er veel tijd en geld ingestoken. en nu nog kom ik af en toe problemen tegen. Die ik wijt aan deze klus. Hier kan je het hele verslag lezen. http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=27457
Ik heb jouw verhaal niet gelezen, wellicht als ik een keer tijd heb, maar bij deze Astra gaat het voornamelijk om randapparatuur waar die van jou in elkaar zat (als ik het allemaal goed begrijp).

voortaan topic refreshen voor reageren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:+

@injectie, heb nu je verhaal doorgelezen maar wat een beesten werk was dat. :X
Lijkt me dat je dat liever niet nog een keer hoeft te doen, pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Joopieboy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:24:
Respect voor jouw werk, maar ik zie toch wel verschil, deze is met een normale gelijkwaardige 1600 astra gewoon plug en play en met een werkplaats handleiding zo weer in elkaar te zetten, zwart wit gesteld. ;)
Geen uitgebreid soldeer/las/hak en breek werk om de boel weer in elkaar te zetten.
Opzich, het word best veel werk om alles terug te zetten en uit te zoeken waar je wat mist en wat je nodig hebt ervoor enzo, maar is te doen omdat er verder niks gesloopt is.

Btw, ik vind dit topic best leuk merk ik. :+
Bookmarked. :P
Las breek en hakwerk hoefde ik ook niet te doen. Motorisch ach ik kon erbij op dat moment.

Idd wat jij zegt dingen die je mist erbij zoeken is en probleem. Maar je komt zoveel tegen.

@TS
Ik vermoed idd zoals eerder werd vermeld dat ze jouw auto hebben gebruikt om een schadebak op te lappen. Kijk ook goed naar dingen die je niet ziet. als ze bv de airbags hebben gestolen. ga dan ook maar uit van de stuurunit voor de airbags. Die is meestal ook onbruikbaar na activering van die dingen. Je ziet het niet maar je merkt het later.
ook ken ik gevallen van verhuurbedrijven die een auto verhuurden in het weekend. met enkel duizenden kilometers op de teller. die ze s'maandags terugkregen met een compleet verotte motor. Bleek dat ze deze in het weekend hadden gewisseld. Jij zegt dat je motor momenteel niet draaid. Kijk dus ook goed naar sporen dat ze je deze niet hebben gewisseld. Verder kunnen er ook hele lullige dingen verdwenen zijn die je op het eerste gezicht niet mist.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@injectie: Daar heb je natuurlijk gelijk in. Voor zover ik kon zien zijn de airbags nog intact. Zal morgen eens een diepere blik onder de motorkap werpen om te kijken of ik sporen zie van vervanging blok, maar het lijkt me sterk dat ze al die moeite zouden doen ipv hun eigen blok op marktplaats te verkopen ofzo. Velgen verwisselen is natuurlijk een wat snellere klus dan een compleet blok vervangen, bovendien zijn velgen wel handig om de auto ergens heen te rollen en te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat ik niet snap, waarom hebben ze het interieur er niet uitgehaald?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Ik snap dat ook niet, net als dat de airbags er nog in zitten en (morgen dus checken..) het blok en andere technische meuk. Misschien zijn ze onderbroken terwijl ze bezig waren? Op de motorkap zitten ook vrij typische vlekken; net alsof je twee handjes ziet en de afdruk van een hoofd er tussen; alsof iemand er op gelegd is voor controle/boeien. Maar dat is uiteraard stille hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

AkroBatik schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:14:
Wat ik niet snap, waarom hebben ze het interieur er niet uitgehaald?
Dat brengt niet veel op.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
MadMan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:22:
[...]

Dat brengt niet veel op.
Een tankdop en antenne toch ook niet (buiten dat je die in 30sec meeneemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mijn auto was gestolen en is later door de politie terug gevonden. Heel fijn natuurlijk, alleen blijkt dat er wat onderdelen vanaf gestript zijn.
En toch nog sarcasme kunnen opbrengen. Respect! :+
Je hele auto is kaal gast haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
flashin schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:25:
[...]
En toch nog sarcasme kunnen opbrengen. Respect! :+
Je hele auto is kaal gast haha :D
Kan uiteraard gaan zitten snikken in een hoekje, maar daar krijg ik mn onderdelen niet mee terug ;)
Life's a bitch, fuck it.. ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

XorZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:25:
[...]

Een tankdop en antenne toch ook niet (buiten dat je die in 30sec meeneemt)?
Het kan natuurlijk ook zijn dat de dief zijn eigen auto heeft opgeknapt met die onderdelen :X
XorZ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:45:
Lijstje van onderdelen die missen:
Onder de kap:
- Luchtfilter nieuw kopen, rond de 20,-
- Buis sloop, rond de 5,- a 10,-

Buitenkant:
- Spiegels sloop, rond de 40,- a 60,-
- Antenne sloop, rond de 15,-
- Bumper voor sloop, rond de 75,-
- Bumper achter sloop, rond de 75,-
- Koplamp units sloop, rond de 150,- a 200,- voor beide
- Achterlamp units sloop, rond de 90,- a 125,- voor beide
- Pinkers sloop, rond de 30,- a 50,- voor beide
- "Dingetje" in skirt sloop, zou ik gratis mee proberen te krijgen bij de rest
- Velgen sloop, rond de 100,- voor een setje staal, rond de 250,- voor lm

Binnenkant:
- Tellerunit sloop, rond de 100,-
- Middenconsole sloop, rond de 75,- a 125,-
- Boordcomputer ik neem aan dat je de ECU bedoeld, is lastig te zeggen
- Klok 15,- max als het alleen een klokje is
- Kachel/airco bediening hoort bij de middenconsole
- Radio 2de hands op mp ofzo, rond de 50,-
- Asbak / aansteker sloop, 15,- a 20,-
- Dashboard kastje sloop, 30,- max
- Deurpanelen sloop, rond de 75,- a 125,- voor allemaal
- Spiegel bediening hoort bij de spiegels
- Raam bediening hoort bij de deurpanelen als het in de panelen zat, anders sloop rond de 10,-
- Deur openers hoort bij de deurpanelen
En dan zit je dus al op minstens 970,- tot 1205,- de ECU niet meegerekend en dan neem ik aan dat je alles zelf monteert.
De onderdelen die in kleur zijn moet je gewoon even goed voor zoeken, maar zeker voor een astra moet dat goed te vinden zijn op een sloop.

[ Voor 75% gewijzigd door MadMan op 08-07-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Probeer het trouwens wel allemaal met originele onderdelen te doen wat het plaatwerk betreft, imitatie is het altijd net niet, en veel meer werk om goed te laten passen. Als het al past.
Dit is voor de verkoop wel handig.

Overigens zou ik eerst proberen om te starten voor er andere onderdelen gekocht worden.

En voor de kleur moet je op schadeautos.nl inderdaad gewoon de goede donorkleur zoeken, liefst uit hetzelfde jaar ivm verkleuring, als je hem dan even goed (laat) poetsen zie je ook geen kleurverschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

XorZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:18:
Ik snap dat ook niet, net als dat de airbags er nog in zitten en (morgen dus checken..) het blok en andere technische meuk. Misschien zijn ze onderbroken terwijl ze bezig waren? Op de motorkap zitten ook vrij typische vlekken; net alsof je twee handjes ziet en de afdruk van een hoofd er tussen; alsof iemand er op gelegd is voor controle/boeien. Maar dat is uiteraard stille hoop :P
Misschien meer iets om je te "plagen", zulke afdrukken lijken vaak ook alsof er een vrouwelijk figuur is genomen op de motorkap. ;) :+
Master__R schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:29:
Probeer het trouwens wel allemaal met originele onderdelen te doen wat het plaatwerk betreft, imitatie is het altijd net niet, en veel meer werk om goed te laten passen. Als het al past.
Dit is voor de verkoop wel handig.

Overigens zou ik eerst proberen om te starten voor er andere onderdelen gekocht worden.

En voor de kleur moet je op schadeautos.nl inderdaad gewoon de goede donorkleur zoeken, liefst uit hetzelfde jaar ivm verkleuring, als je hem dan even goed (laat) poetsen zie je ook geen kleurverschil meer.
Dat word lastig 1 in dezelfde kleur, zoals die ik op de vorige pagina poste is iig een 1600 met een overeenkomend interieur en alles. Het spuiten is dan (naar mijn idee) niet het grootste probleem van alles, ben je ook gelijk van steenslag en alles af.
Bv als je een schade auto met voorschade hebt, en je gaat kijken naar welke body parts je nodig hebt die gespoten moet hebben, heb je alleen de voorbumper en achterbumper. Sideskirts zijn zwart plastic dus hoeven niet gespoten te worden. En bij een met voorschade moet je toch een andere voorbumper halen en dan kan je die iig wel in kleur proberen te vinden. En als je je achterbumper moet laten spuiten kan je bv de handvaten ook weer meenemen.
Dus ik zou zelf kijken naar een goede 1600 astra g met leuke voorschade, maar niet zo erg dat de motor is geraakt. Dan kan je ontbrekende en gelijkwaardige onderdelen terugplaatsen vanuit de donor auto, en kan je bv de tellerbak en alles terugzetten mocht die missen.

Plaatwerk is trouwens een no go met imitatie spul, de mazda van pap die achterop een ander was geschoven bij de vorige eigenaar is met imitatie rommel gerepareert, nou geen enkele lijn liep recht met de orginele koets, dan is je zijscherm bv wel wat goedkoper maar de extra kosten om hem een beetje recht te krijgen is het niet waard. Maar volgens mij is dit niet aan de orde toch?

Maar XorZ, heb je de auto verder al bekeken en geïnspecteerd?
En hoe zit het met het kenteken, verzekering en alles? Hij is toch niet uitgeschreven of wat dan ook? En ik neem aan dat hij financieel total loss is verklaart, zo ja kan je hem nog op de weg laten zetten. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MadMan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:38:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat de dief zijn eigen auto heeft opgeknapt met die onderdelen :X
Lijkt me dat de dief eerder bij een wat duistere garage werkt. Een auto demonteren is niet iets wat je zo maar doet en het lijkt me heel sterk dat iemand een Opel heeft waar al die onderdelen kapot/kwijt zijn en waarvan de bodyparts er nog goed genoeg uit zien om hem wel op te knappen (deuren/motorkap/klep hebben ze laten zitten, waarschijnlijk omdat het te veel werk was dit van de auto te strippen).

Echt klote om je auto zo aan te treffen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@MadMan: Zoiets kwam ik ook op uit, maar denk dat ik net goedkoper kan eindigen met een donorwagen waar ik de resten weer van verkoop. Tevens is het handig om meteen een compleet interieur enzo te hebben, hoef ik alleen nog los voor of achterbumper en lampen te scoren.

@Master__R: Sowieso originele onderdelen ja, die AutoStyle meuk komt er niet aan ;-)

@Joopieboy: Kenteken platen zijn er nog wel, bewijs 1&2 echter niet; die zaten in het dashboard kastje. Die heb ik dus gister opnieuw aangevraagd bij de RDW, als die binnen zijn kan ik nieuwe platen laten maken met duplicaat code (zo'n 1tje boven eerste streep). Hij is nog gewoon verzekerd en in de wegenbelasting, dus hij mag zodra de nieuwe platen er zijn de weg op.

Maar ik wacht nu even op uitsluitsel van m'n verzekering hoe het werkt qua verzekeren na total loss verklaring. Als ik 'm erna nooit meer kan verzekeren wordt het toch een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verzekeren zal geen probleem zijn. Je kan kiezen bij total loss verklaring of je afstand doet van het wrak -> wordt verkocht per opbod, of dat je het wrak aanvaard met bijbetaling tot de dagwaarde. Kies je voor het laatste kan je de auto op gaan knappen en gewoon gaan rijden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Marzman schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:59:
[...]

Lijkt me dat de dief eerder bij een wat duistere garage werkt. Een auto demonteren is niet iets wat je zo maar doet en het lijkt me heel sterk dat iemand een Opel heeft waar al die onderdelen kapot/kwijt zijn en waarvan de bodyparts er nog goed genoeg uit zien om hem wel op te knappen (deuren/motorkap/klep hebben ze laten zitten, waarschijnlijk omdat het te veel werk was dit van de auto te strippen).

Echt klote om je auto zo aan te treffen.
Het is momenteel een trend om nieuwe auto's voor onderdelen te strippen. Bij de overburen van mijn ouders is op een nacht de complete e-klasse mercedes leeggehaald. Zonder enige echte vorm van schade. Zelfde principe als hier. Onderdelen kunnen namelijk los beter verkocht worden op het moment. Wat je wel vaak ziet is dat in ieder geval stuurairbags worden meegenomen. Deze schijnen goed op te brengen. Veel auto's die in NL total loss verklaard worden gaan op export naar het Oost-blok. Daar is de vraag naar "goedkope" onderdelen dus ook redelijk sterk aanwezig. En derhalve zijn er dus ook voldoende stropersbendes die auto's op deze manier "plukken". Iets dat ook vanwege de inmiddels vele easy stekkertjes makkelijker te doen is als pak en beet 10 jaar terug.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@AkroBatik: Sure, maar ze zullen niet zo blij worden als ik over een maand schade aan voorbumper en koplampen meld... en 2 weken later "een aanrijding van achter".. en weer een week later "radio gejat" en zo stap voor stap het wel allemaal vergoed krijgen om te (laten) fixen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Verzekeren na het klussen blijkt geen enkel probleem te zijn, het is dus een go. Heb net een donorwagen geregeld die overmorgen gaat worden afgeleverd. Voordeel van de donor is dat ik meteen goed kan zien hoe het in elkaar zat, dus dan moet het ook wel lukken om het in mijn auto vast te zetten :)

Ben benieuwd, heb er nog zin in... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

XorZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:34:
Verzekeren na het klussen blijkt geen enkel probleem te zijn, het is dus een go. Heb net een donorwagen geregeld die overmorgen gaat worden afgeleverd. Voordeel van de donor is dat ik meteen goed kan zien hoe het in elkaar zat, dus dan moet het ook wel lukken om het in mijn auto vast te zetten :)

Ben benieuwd, heb er nog zin in... :P
Heel veel succes, en hou ons op de hoogte met leuke verhaaltjes en vooral veel foto's! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Zal ik zeker doen. Ben echt heel erg benieuwd wat ik allemaal ga aantreffen en hoe ik mezelf haat over een week :P

Ik heb trouwens die bak gekocht jij had gevonden op marktplaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

XorZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:08:
Zal ik zeker doen. Ben echt heel erg benieuwd wat ik allemaal ga aantreffen en hoe ik mezelf haat over een week :P

Ik heb trouwens die bak gekocht jij had gevonden op marktplaats. :)
Haha leuk! :)
Voor welk bedrag heb je hem gekocht uiteindelijk?

En heb je al een werkplaatshandleiding gevonden/gekopieerd/gekocht3?

Voeg me trouwens eens op msn toe, kunnen we wat makkelijker babbelen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel het natuurlijk een verschrikkelijke gebeurtenis is, lijkt het me ook een leuk project. En hoewel sommigen het hier rijkelijk overdrijven, zal het inderdaad geen klus van een dag worden.

Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Snap overigens je overweging wel hoor. Ik rij momenteel ook nog in m'n eerste auto, en ben er zodoende ook redelijk aan verknocht. Heb dan ook al meer dan de aankoopprijs in dat 14 jaar oude barrel gestopt. Maargoed, hijs nu wel helemaal naar m'n zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Het is inderdaad flink balen, maar ik zie er wel een leuke uitdaging in. Weet zeker dat het geen klusje van een middagje is ja :)

Ik rijd er dan wel niet meer regelmatig mee, maar heb 'm aangehouden puur omdat het m'n eerste auto is. Na de Astra ben ik inmiddels bezig met m'n 5de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was exact mijn idee...

Als ik aan het werk ben wil van de mijne een sleeper-project maken... Turbootje en 4wd erin... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Ik denk dat het voor de rest van Nederland een stuk veiliger is als ik me verre houd van aanpassingen aan onderstel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 23:29
Joopieboy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:35:
[...]
En heb je al een werkplaatshandleiding gevonden/gekopieerd/gekocht3?
als XorZ even in zn mailbox kijkt ( info@... ) dan heeft ie een werkplaatshandleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Ik zou die wagen niet meer herstellen, zelfs al is die van emotionele waarde. De kans dat je er problemen mee gaat krijgen al dan niet met grote kosten als gevolg. het kans dus goed zijn dat al die stukken koopt en een week later de auto in pan staat en je er schade aan hebt die veel meer kost dan je voor al die stukken hebt moeten betalen. Ik weet niet hoe het zit met de APK maar in Belgie is het zo dat je een total lose verklaarde auto moeten laten keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:25:
[...]

als XorZ even in zn mailbox kijkt ( info@... ) dan heeft ie een werkplaatshandleiding ;)
Cool! Dat mail ding doet het niet meer, zou je m naar vincent @ true punt nl kunnen sturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
XorZ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Cool! Dat mail ding doet het niet meer, zou je m naar vincent @ true punt nl kunnen sturen? :)
toch niet je dedicated server die dood is he? :+
zojuist verzonden. heb ook nog nog het TIS technische informatie en reparatie DVDtje liggen, mail me maar als je iets die ook wilt hebben.

maar zijn de ECU units voor deze auto nog enigzins (betaalbaar) te bestellen?

[ Voor 7% gewijzigd door ChaosZ0ne op 08-07-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:17:
[...]

toch niet je dedicated server die dood is he? :+
zojuist verzonden. heb ook nog nog het TIS technische informatie en reparatie DVDtje liggen, mail me maar als je iets die ook wilt hebben.

maar zijn de ECU units voor deze auto nog enigzins (betaalbaar) te bestellen?
Dedicated doet nog, maar zo veel spam dat ik account heb stil gezet ;-) Thanks, het is binnen iig, zo even unrarren! Nu eerst even eten!

ECU zit er nog in, wat mist is de boordcomputer voor klok, lampjes en sleutelcode e.d. Maar die trek ik wel uit de donor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Gaan die wel matchen? Soms kan de beveiliging voor een deel ook in de ECU zitten. Bij de wat uitgebreidere startonderbrekers wordt bijv. de benzinetoevoer en/of de ontsteking onderbroken.

edit: hoe weet je trouwens of je nog meer mist :? Misschien zijn er wel dingen die je over het hoofd hebt gezien (onder de motorkap/dashboard uiteraard)

edit2: die boordcomputer moet je misschien ook nog inregelen. Aangezien er meerdere dingen worden bestuurd vanuit deze module, kunnen er opties aan of uit worden gezet. Bijv. elektrische ramen ja/nee. Zo is het iig geregeld met de comfortmodule bij VW.

[ Voor 56% gewijzigd door _Christiaan_ op 08-07-2008 21:42 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
oei... dan mag ik heel hard hopen dat dat gaat werken, ik heb wel eens gehoord dat die sleutelcode in meerdere onderdelen zit, die je daarmee ook moet vervangen( als die code dus niet matcht)

Edit: Spuit12

[ Voor 4% gewijzigd door ChaosZ0ne op 08-07-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Dat is inderdaad de vraag of het gaat werken. In elk geval start 'ie momenteel gewoon zonder de zappersleutel, maar gewoon met een kale. Dus eventueel kan ik ook gebruik maken van deze sleutel.

Evt. programmeren van de computer kan de dealer doen, die zit op duwafstand van de locatie waar 'ie nu staat. En worst case moet het spul nieuw door de dealer worden geleverd; kosten 350E.

We'll see, ben heeeeeeel erg benieuwd hoe/of het gaat lukken :)

edit: Of er nog meer mist weet ik niet zeker, heb nooit eerder de boel zo ontdaan van onderdelen gezien... maar dat kan ik mooi zien als ik de donor ontdoe van de middenconsole en tellerunit. Remmen en handrem doen het in elk geval ook nog, dus ik denk dat er onder de wagen niks weg is. Fingers crossed zeg maar ;)

[ Voor 26% gewijzigd door XorZ op 09-07-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zal wel goed komen, je hebt iig de boordcomputer en de hele mik dankzij de sloper, dan moeten ze bij de dealer even de gegevens van je auto opzoeken en kunnen ze het zo herprogrammeren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Hij heeft dus ook alweer gelopen?

Verder, respect dat je er nog aan begint.. Ik had afstand van het ding gedaan, het blijft gokken hoe de dief/'tijdelijke eigenaar' ermee om is gegaan :P Die kan wel flink hebben geragd en who knows what aan voorwerk voor kapotgaan hebben verricht :P

Anyway, ik bookmark hem ook, en hoop op updates en pics :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:28
Erg veel succes met het herbouwen!
Laatst hier ook aan het klussen geweest, en bijna alle panelen en dergelijke zitten vooral met een raar soort klik systeem vast. Ik vond het echt een ramp!

offtopic:
Toevallig voor mij ook de werkplaats handleiding? Zelfde auto hier staan maar dan station ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

succes!
ga je hem schorsen tot hij klaar is of duurt het niet zo lang?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Sorry maar ik kan niet anders dan je voor gek verklaren. No offence hoor.

Maar het herbouwen kost je gewoon veel tijd en moeite. Realiseer je dat je auto zelfs na herbouw nog steeds financieel totall loss is. Verkopen gaat namelijk niet meer, dus je leverd eigenlijk je inruilwaarde in.

Das het financieele praatje. Nu het praktische. Je krijgt hem nooit zo mooi als hij eerst was, je moet alles in dezelfde staat of beter zien te vinden... succes daarmee, zeker als je sloop onderdelen wilt gaan gebruiken. Er is een reden dat dat sloop onderdelen zijn ;)

Maar goed ik ben wel benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

aan de andere kant: als ik zie op het citroen-forum.nl wat voor barrels er uit frankrijk worden getrokken en enige tijd later RDW binnen rijden... jammie!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

911GT2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:27:

Maar het herbouwen kost je gewoon veel tijd en moeite. Realiseer je dat je auto zelfs na herbouw nog steeds financieel totall loss is. Verkopen gaat namelijk niet meer, dus je leverd eigenlijk je inruilwaarde in.

Das het financieele praatje. Nu het praktische. Je krijgt hem nooit zo mooi als hij eerst was, je moet alles in dezelfde staat of beter zien te vinden... succes daarmee, zeker als je sloop onderdelen wilt gaan gebruiken. Er is een reden dat dat sloop onderdelen zijn ;)

Hoezo kan je hem niet meer verkopen als hij financieel total loss is? EN is daar nog wat aan te laten doen?

En btw over de onderdelen. Hij heeft een sloper gekocht met goed interieur en alles. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:53

TF

bla bla

cool! goed idee zeg. houdt ons op de hoogte met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Nou, vanmiddag is de donor Astra aangekomen :) Helaas nog geen goede sleutel plek gevonden, dus eerst in de weer om 'm te verzekeren, parkeervergunning te kopen, etc.

Dit is 'm dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0212.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0215.jpg

Snel even aan de slag met de console, dankzij de manual van ChaosZ0ne :)
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0210.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0211.jpg

Morgen verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Leuk project! Heb je je eerste scooter ook nog? 8)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
M'n eerste brommer is helaas gestolen... maar beide brommers die ik verder heb gehad staan beide idd nog bij m'n ouders in de schuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:53

TF

bla bla

wat heb je voor de donorauto precies betaald en wat wil je er weer voor terugvangen als jij deze niet meer nodig hebt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuke donor wagen! Ziet er niet slecht uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

911GT2 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:27:

Weet je wel wat financieel totall loss betekend? Als ik morgen een schade krijg waarbij m'n voorwiel en draagarm kapot gaan, zal de verzekering mijn auto ook financieel totall loss verklaren, want de reparatie kosten liggen boven de dag waarde. Dat wil niet zeggen dat ik er niet voor zou mogen kiezen om hem toch te repareren. Technisch totall loss is wat anders, dan is de technische schade zo groot dat er geen garantie meer zou zijn dat hij na herstel weer veilig is.

Ik vind het een leuk en dapper project en in feite niks anders dan wat iemand anders met old-timer doet. Het voordeel is, dat je je auto gelijk echt van binnen tot buiten leert kennen :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk project :) Heb ook een Astra G als eerste karretje, te zonde om weg te doen ;) Zou iemand mij die werkplaatshandleiding kunnen/willen opsturen (aoening @ gmail)? Heb het e.e.a. nog wat ik wil vertimmeren aan mn auto. Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 11:07
Ik ben blij dat je er alsnog voor bent gegaan, ondanks de ontmoedigingen hier. Met je eerste auto heb je een speciale band, en ik versta je beslissing dan ook. Veel succes met hermonteren (lijkt me in elk geval geen onmogelijk titanenwerk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22-05 11:49
Die donor auto ziet er anders niet eens zo slecht uit, veel succes er mee!
Helaas niet dezelfde kleur, dat word dan wel spuiten helaas...

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 11-07-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Zo, vandaag is de Astra thuis gebracht. Eerst even bij de politie op bezoek geweest want hij bleek nog als gestolen te staan opgegeven. Na bezorging parkeer vergunning gehaald en even wat wezen klussen.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0217.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0218.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0220.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0222.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0224.jpg

Het valt me eigenlijk best mee tot nu toe, hoewel het wel redelijk wat tijd kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik denk dat het nog aardig meevalt qua ingewikkeldheid. Als ik de onderdelenlijst zo bekijk zijn het veelal niet-technische onderdelen die je er zo op kan schroeven/klikken. Dus je hoeft weinig echt zelf te modden (met dremel oid)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat veel tijd kost is de interieur delen zo aansluiten dat het niet rammelt en er geen kieren enzo ontstaan. Laat btw even checken of die velgen niet krom zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door AkroBatik op 11-07-2008 18:18 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Zitten ook een paar mooie velgen om de donorauto als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Alleen jammer dat je geen donor in dezelfde kleur hebt gezocht, nu zit je alsnog met spuitkosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Vandaag uiteraard weer even een paar uurtjes wezen sleutelen. Problemen tot nu toe: Ik krijg de radio in de donor-Astra niet los, waardoor de rest van de middenconsole ook niet verwijderd kan worden. Ben even naar de Halfords gereden om te kijken hoe zo'n autoradio eruit ziet en het blijkt dat die in de Astra een extra beveiliging heeft; ipv los halen met metalenvorkjes moet er iets met een ini-mini inbus gedaan worden :(

Verder iets te snel de klokkenunit los gehaald, dus die krijg ik nu niet meer goed erin gezet. Volgens de handleiding moet ik echter het stuur er eerst uithalen, terwijl ik m eruit heb gekregen zonder dat te doen :) Maar goed, dat los ik morgen wel op.

Velgen van de donor zijn goed, merk iig niks met rijden dus die zet ik over naar de andere. 22 Aug moet de blijver sowieso APK, dus dan zullen ze dat wel testen.

@MadMan: Klopt, maar heb 'm voornamelijk voor het binnenwerk. Bumpers heb ik in primer besteld en als de verzekering goed genoeg uitkeert laat ik m geheel in een fris kleurtje spuiten. Z'n lak is sowieso al niet al te best meer.

Foto's van vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0225.jpg

Handleiding bij de hand..
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0226.jpg

Linker deurpaneel, bediening en spiegel overgezet
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0235.jpg

Donor wordt leger..
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0242.jpg

Dash + deur passagierskant, lijkt weer zoals het hoort!
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0245.jpg

Het begint ergens op te lijken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_0246.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door XorZ op 12-07-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
Hehe, dapper dat je er aan begonnen bent, maar wel te begrijpen. Lijkt me op zich heel prettig om zoveel resultaat van je werk te hebben, al is het om een klote-reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Leuk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dit is trouwens wel murphy's law uitdagen...

d-day = klaar
d-day +1 aanrijding/gejat/etc

hoop het niet voor je uiteraard! keep up the work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik er best lol in heb :) Als je na veel gepiel zo'n deur weer "als nieuw" hebt is dat best kicken eigenlijk. Verder leer ik er ook nog buren door kennen; een hoop mensen komen even een praatje maken :P

@Jazzper: Dat kan natuurlijk altijd gebeuren ja... zou jammer zijn, maar dan alsnog wel een leuk projectje gedaan ;)

[ Voor 21% gewijzigd door XorZ op 12-07-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

val je in ieder geval niet in een zwart gat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 10:14
Ik neem aan dat je de stoelen ect ook gaat overzetten van de donor? Die zitten namelijk 100x beter dan die je nu hebt :P (je moet wel ff langs de dealer om de airbaglampjes uit te krijgen omdat je de stekker los hebt gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb je trouwens al reacties van de buren gehad? Zou toch fronsen als ik iemand een auto zag omkattten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

XorZ schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:12:
@MadMan: Klopt, maar heb 'm voornamelijk voor het binnenwerk. Bumpers heb ik in primer besteld en als de verzekering goed genoeg uitkeert laat ik m geheel in een fris kleurtje spuiten. Z'n lak is sowieso al niet al te best meer.
Ach so, dan maakt het inderdaad niet uit. Goeie deal dan zou ik zeggen :)
Jazzper schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:18:
Heb je trouwens al reacties van de buren gehad? Zou toch fronsen als ik iemand een auto zag omkattten :p
Omkatten is heel iets anders :P Tenminste ik neem niet aan dat TS ook de chassisnummers uit zijn donor gaat slijpen en in zijn auto gaat lassen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

MadMan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:27:
[...]

[...]

Omkatten is heel iets anders :P Tenminste ik neem niet aan dat TS ook de chassisnummers uit zijn donor gaat slijpen en in zijn auto gaat lassen :o
no shit, sherlock :p

je snapt neem ik aan wat ik bedoelde (2 auto's naast elkaar en onderdelen omzetten. En ja dat is wat anders dan het 'omkatten' zoals we het kennen, maar vond het wel mooi woordgebruik) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
Buren vinden het wel grappig, reacties varieren van "wtf ben jij aan het doen?" tot "woohoo, wat is hier vannacht mis gegaan met inparkeren?!" :P Sta nu ook vrij asociaal geparkeerd; neem drie plekken in met 2 auto's, maar aangezien het weekend is is dat geen probleem; plek zat.

Zo dus de stuurkolom verwijderen, volgens de handleiding een behoorlijk pittige klus, moet nl. ook airbag eruit halen, etc. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Zet je de stoelen ook over? Die sport stoelen zitten namelijk erg goed al zeg ik het zelf, zeker vergeleken met de standaard stoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er goed uit, lekker bezig!

Trouwens, valt het mee of tegen tot zover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Jazzper schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:29:
[...]

no shit, sherlock :p

je snapt neem ik aan wat ik bedoelde
_O- juh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Topicstarter
@IceFreak: Nee, stoelen van de donor hebben geen zij airbags. En heb liever airbag dan sportstoel :)

@Joopieboy: Het valt me eigenlijk mee, zoals wat ik vandaag moest doen was volgens de werkplaats manual "Difficult. Suitable for experienced DIY mechanic" maar is me wel gelukt. En tot eergister was het meest complexe DIY werk een ikea boekenkast... dusse.. :)

Foto's van vandaag:

Stuur moet er dus uit om de tellers te kunnen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2252.jpg

Eerst airbag eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2255.jpg

Stuurtje eraf:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2257.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2258.jpg

Kalere bedoeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2262.jpg

Tellers passen! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2264.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2267.jpg

En alles weer in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2269.jpg

En (links) onderin bij de instap ook weer netjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.truewebdesign.nl/~vincent/Astra/IMG_2272.jpg

Verder nog de pinkers en kentekenplaat verlichting over gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 22-05 08:44
de tellers nog getest voordat je alles weer vast had geschroefd?

Leuk hé een auto verbouwen :*)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Laatst online: 17:36
Een fraai gezicht is dat.... hoe je alles weer erg mooi in je blauwe auto overzet!

Is het met de radio inmiddels ook gelukt? Deze kreeg je er niet uit toch bij de donor? (of heb ik iets gemist met lezen??)

[ Voor 3% gewijzigd door Charlie932 op 13-07-2008 20:59 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Als je de tellerstand nog weet van je oude tellers dan kun je die in de nieuwe unit (laten) programmeren. Dat is helemaal legaal en wel zo netjes voor onder andere de NAP zodat je geen rare vragen krijgt mocht je hem later willen verkopen.

Pagina: 1 2 3 Laatste