Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Charlie932: Thanks. Radio is vandaag gelukt, eindelijk "din tools" weten te bemachtigen. Was gister voor niks naar de praxis gereden, vandaag bij de mediamarkt meer geluk.
@MadMan: Ah, cool. Dat ga ik ze dan zeker laten doen. Thanks voor de tip!
@Waypoint: De handleiding is een zeer grote hulp en verder is het een beetje trial and error
Vandaag dus eindelijk de radio eruit gekregen, daarna kon de rest uit het dash gesloopt worden. Na uitbouwen van alle onderdelen blijkt echter dat er verschil is tussen de 1999 donor en de 2003 opknapper: het multifunctionele display en de airco/kachelbediening hebben andere aansluitingen.
Foto's van vandaag:
Eindelijk laat die rot radio los!

En los is het paneel

Alles netjes op z'n plek, alleen nog niet vast gezet ivm incompatible plugjes.
Dat ziet er al weer heel anders uitXorZ schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:26:
Alles netjes op z'n plek, alleen nog niet vast gezet ivm incompatible plugjes.
[afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@SChief: Het is tot nu toe wel een leuk project ja. Hoop dat 'ie volgende week weer helemaal in orde is.
Vandaag de overige benodigde onderdelen besteld, deze komen a.s. maandag/dinsdag binnen. Verder niks kunnen doen vandaag aangezien ik eerst andere display en aircounit nodig heb. Kon ik helaas niet meer voor morgen in huis hebben en donderdag ga ik op vakantie. Dus vanaf maandag weer verder!
XXXVI

Leuk dat het zo goed gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door TF op 16-07-2008 18:22 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik meen - in dit topic zelfsTF schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:21:
hij loopt stationair wel hoog, of had je net gas gegeven? En zie ik daar een airbagsysteemlampje (mooi galgje-woorD) branden?
Leuk dat het zo goed gaat.
Tof project
[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 16-07-2008 19:05 ]
@TF: Ja, moet even kijken of misschien toch de passagiers airbag verdwenen is... en anders is het idd iets wat een resetje nodig heeft ivm demontage/montage van die in het stuur. 1200rpm is volgens mij vrij normaal? Maar kan zijn dat ik net even gas had gegeven om te testen of de teller het deed.
@Rob.. : Meeste aftermarket spul is zo mega lelijk dat ik dat niet wil hoor, plus dat dat lastiger passend te krijgen is
Wat me best opviel, de kofferklep van de CL is even groot als de motorkap van de Astra, zo lijkt het.
Het vordert aardig en nu hij ook weer loopt moet dat een fijn gevoel zijn
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Volgens mij zit de boordcomputer er ook nog niet in?Destruction schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:02:
Zie ik het verkeerd of heb je geen tellerstand e.d meer in beeld?
Het vordert aardig en nu hij ook weer loopt moet dat een fijn gevoel zijnFeli's daarmee
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Haha, ja! Geweldige auto overigens!SChief schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 19:52:
Leuk om te zien dat hij loopt, en de klokkenwinkel in orde is.
Wat me best opviel, de kofferklep van de CL is even groot als de motorkap van de Astra, zo lijkt het.
Is die ook van jou? Zag 'm op eerdere foto's ook al staan.
Nou ja... als je wilt weten hoeveel kilometer je gereden hebt is 't wel praktisch heXorZ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:38:
Mja, dat viel mij ook al op... maar denk dat dat inderdaad komt omdat het computer/display gevalletje er nog niet is. Dat arriveert maandag met de overige onderdelen, daarna kan ik ook het dash weer dichtschroeven. Hopelijk werkt het danHoewel het verder niet een essentieel onderdeel is natuurlijk.
En de meldingen dat ie onderhoud nodig heeft enzo komen daar toch ook op?
I'm not weird, I'm a limited edition
Dat bedoelde ik dus toen ik zei hoe ga je hem ooit nog verkopen. Je zal altijd het hele verhaal moeten uitleggen.MadMan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:29:
Als je de tellerstand nog weet van je oude tellers dan kun je die in de nieuwe unit (laten) programmeren. Dat is helemaal legaal en wel zo netjes voor onder andere de NAP zodat je geen rare vragen krijgt mocht je hem later willen verkopen.
"Ja hij lag helemaal uit elkaar maar ik heb hem zelf weer in elkaar gezet..."
"Ow echt, interessant..."
"Jahaa was een leuke klus"
"Goh, en U bent moneur dan of zo..."
"Euh nee hoor gewoon als experiment..."
"Goh en waren de onderdelen niet duur dan?"
"Nee hoor die heb ik van een andere sloop astra afgehaald... Was goed te doe-... Hallo? Hallo? Hey waar gaat u heen?"
"We denken er nog even over na... doei"
Tenminste zo zou het bij mij gaan
Ik begrijp dat het motormanagment nog wel aanwezig is dus? Je hebt best kans dat daar ook de tellerstanden in opgeslagen zijn. Bij mijn BMW is dat in ieder geval zo. Daar geeft de tellerunit ook subtiel aan als er iets niet klopt (doormiddel van een stip bij de tellerstand).
Goed om in iedergeval te lezen dat de motor nog goed werkt, dat zou echt een domper zijn geweest.
Wat betreft de airbag fout, het is normaal dat een airbag computer een fout blijft geven na een storing. Dit is puur ter indicatie dat er dus een storing is geweest en dat je naar de garage moet omdat de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden. Om deze uit te krijgen wordt het dus een tripje naar de Opel-garage. Zij kunnen je ook gelijk vertellen wat er mis is/was.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
@lowrider: Sure, dat is zo.
@911GT2: Lol
@deepbass909: Ik ga het volgende week wel meemaken.
Foto's van vandaag.
Achterkant na montage bumper, kenteken verlichting en achterlichten:

Voorkant:
Voorschermen behoeven nog wat boutjes:

Kap dicht:

Grill erin:

Het lijkt al een echte auto
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
De donor was 2900E incl transport naar Amsterdam. Verder heb ik bumpers, airco console, multifunc. display van de sloop voor 400E. Lichtunits en grill komen van winparts voor totaal 200E. Denk zo'n 2000E nog te kunnen vangen voor de donor als ik er klaar mee ben. Dus dan heeft het geintje totaal 1500E gekost. Heb er zelf tot nu toe 16 uur aan sleutel werk inzitten.JT schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:31:
Leuk om te zien hoe je alles weer opbouwt. Hoeveel was je kwijt voor de donor?
Net weer verder gegaan, nu met het midden stuk van het dashbord.
Foto's:
Multi functionele display past:

Airco/kachel bediening past ook

Wat klik en wrik werk...

Hoera, het display werkt!

Ziet er weer netjes uit:

De boel weer even gestart, alle controls werken, lampjes/indicatoren doen het, airco werkt ook weer perfect.
Morgen de radio erin zetten, heb een fijn mp3 Sony geval besteld.
Hoe is het met je kilometerstand?
Bumpers zijn andere kleur ja, dus er gaat even gespoten moeten worden.MikeyMan schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:30:
Maar; als ik het goed begrijp zijn je bumpers nu wel een andere kleur, of niet?
Hoe is het met je kilometerstand?
KM stand kijk ik naar als de rest klaar is en ik nieuwe kentekenpapieren heb, dan rijd ik 'm naar de dealer voor computer reset en checkup. Wil bijv. niet dat als ik een keer hard rem alle airbags uitklappen omdat ik iets verprutst heb
Ik heb nog geen idee, expert wilde vorige week langskomen om iets te bespreken, maar toen was ik op vakantie. Z'n collega stond toen bij de schadeboer op zoek naar de Astra, maar kon die niet vinden (joh..). Ze waren erg verbaasd dat ik zelf aan het sleutelen was geslagen. Dus ze komen nu een dezer dagen langs, dan zal ik wel meer horen.TF schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:35:
En hoeveel heeft de verzekering uitgekeerd? Ik bedoel, levert je noeste arbeid dan nog wat op?
heeft de verzekering de auto niet gezien zoals hij door de politie gevonden is???XorZ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb nog geen idee, expert wilde vorige week langskomen om iets te bespreken, maar toen was ik op vakantie. Z'n collega stond toen bij de schadeboer op zoek naar de Astra, maar kon die niet vinden (joh..). Ze waren erg verbaasd dat ik zelf aan het sleutelen was geslagen. Dus ze komen nu een dezer dagen langs, dan zal ik wel meer horen.
Dat kan je wel wat geld schelen denk ik (negatief!)
Uiteraard wel, op basis van dat bezoek is 'ie ook total loss verklaard. Ze bieden m vervolgens aan bij verschillende sloop bedrijven tbv vaststellen restwaarde. Blijkbaar waren er nog wat vragen. Ik heb de verzekering te kennen gegeven dat ik gewoon voor uitkering dagwaarde minus restwaarde kies en het wrak zelf zou behouden.jmderonde schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:31:
[...]
heeft de verzekering de auto niet gezien zoals hij door de politie gevonden is???
Dat kan je wel wat geld schelen denk ik (negatief!)
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
mace schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:09:
Anders gebruik je de rest van je donorauto toch voor een kitcar ofzo.
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Of.....mace schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:09:
Anders gebruik je de rest van je donorauto toch voor een kitcar ofzo.

ermee doen!
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
@Mace & wouter37: Gaaf idee!! Zijn er gave kitcars op basis van de Astra G?
@Angeloonie: Juist... je hebt blijkbaar veel vertrouwen in mijn sleutel kunsten, dus mocht ik 'm aan dergelijke derbies willen laten meedoen dan wil jij wel sturen?
Ik neem aan dat die kieren tussen de motorkap en de voorschermen veroorzaakt worden doordat er nog wat boutjes in moeten?
Zijn de koplampen die je er nu in hebt standaard, dus hetzelfde als origineel. Ze lijken iets anders. Het ziet er beter uit, maar kan ook gezichtsbedrog zijn door de foto.
Gaat dit voor de verzekering geen problemen opleveren als je je auto nu al weer half in elkaar hebt zitten, of hebben ze er al eerder naar gekeken?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Koplampen zijn donkere, vond ik net wat mooierJozz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:45:
Mooi topic.
Ik neem aan dat die kieren tussen de motorkap en de voorschermen veroorzaakt worden doordat er nog wat boutjes in moeten?
Zijn de koplampen die je er nu in hebt standaard, dus hetzelfde als origineel. Ze lijken iets anders. Het ziet er beter uit, maar kan ook gezichtsbedrog zijn door de foto.
Gaat dit voor de verzekering geen problemen opleveren als je je auto nu al weer half in elkaar hebt zitten, of hebben ze er al eerder naar gekeken?
Radio zit er inmiddels ook in, maar geeft geen sjoege, dus morgen even met een multimeter in de weer om te kijken offie wel stroom krijgt. Lampen doen het inmiddels wel allemaal.
Zit nog te wachten op een brief van de RDW om aan te geven dat ik weer de aansprakelijke eigenaar ben, daarna krijg ik nieuwe kentekenpapieren en kan ik kentekens laten maken. Daarna kan 'ie de weg weer op en richting spuiter en dealer tbv computer reset
Lijkt me toch niet zo ingewikkeld als hij al total loss verklaard is (dagwaarde hebben ze vast zo gevonden). Ik hoop niet dat je genaaid wordt, lijkt er een beetje op dat ze het verdacht vinden dat je het wrak wilde houden zo.XorZ schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:27:
[...]
Koplampen zijn donkere, vond ik net wat mooierDe kieren kwamen idd door het ontbreken van boutjes, die zitten er nu in dus alles zit weer mooi strak. Verzekering vindt het allemaal prima, woensdag expert over de vloer gehad, maar weet nog steeds niet wat ik vergoed krijg
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ga je er nu trouwens nog een startonderbreker of alarm inzetten?
Misschien is een stuurslot een optie.
@mace: Startonderbreker schijnt erin te zitten volgens de verzekerings expert... idem voor stuurslot; als je stuur draait zonder sleutel in contact slaat 'ie vast.
Vandaag even verder gegaan met de radio, doet het nu prima. Bleek dat de accu wat meer juice nodig had
Verder even lampjes in de koplampen gemonteerd.
Verder kwam een vriend z'n auto (Ford) droppen zodat we samen een sub in kunnen bouwen. Dus ook daar even mee aan de slag geweest.
Foto's:
Astra aan het opladen:

Dash met radio, alles weer compleet dus

Voorbereidingen aan de Ford:

Nooit gedacht dat ik dat geklus aan auto's leuk zou vinden
Ik bedoelde meer zoiets:XorZ schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:31:
@mace: Startonderbreker schijnt erin te zitten volgens de verzekerings expert... idem voor stuurslot; als je stuur draait zonder sleutel in contact slaat 'ie vast.

Ziet er weer netjes uit
Handig, kan je de autodieven ook nog van je afslaan!Joopieboy schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:13:
Of een in de vorm van een honkbal knuppel:
[afbeelding]
Multifunctionabel!
Leuke bak, die Focus ST van je vriend trouwens
Wat voor mercedes heb je voor dagelijks gebruik?
@Destruction: Velgen zet ik over ja
@WeirdEye: Thanks
Foto's van vandaag, subje erin gebouwd:
Kabels naar de achterbak:

De boel weer starten aan de kabels.. speciaal voor Joopieboy met de Mercedes in beeld

Kabels bijna weggewerkt:

Let niet op de rommel

Morgen komen weer nieuwe onderdelen; pook, pookhoes, luchtfilter/huis en tellers die correcte km/h geven (deze gaat tot 200km/h, hoort tot 220km/h in).
En die mercedes is ook echt een dikke bak.
De Astra is handig als ik een keer het centrum in moet, of idd iets groots van bijv. de ikea moet meenemen. Verder rijd ik het liefst in de Mercedes aangezien die lekker luxe is (stoelmassage, stoelverkoeling,etc)
@eX0duS: Wees gerust, de CL krijgt genoeg de sporen op mooie zondag middagen
Wel respect dat je het gedaan hebt!
die BenzXorZ schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:27:
@JT: Ik ga het wel merken. Ondanks de vervelende oorzaak heb ik er iig erg veel lol in
@Mace & wouter37: Gaaf idee!! Zijn er gave kitcars op basis van de Astra G?
@Angeloonie: Juist... je hebt blijkbaar veel vertrouwen in mijn sleutel kunsten, dus mocht ik 'm aan dergelijke derbies willen laten meedoen dan wil jij wel sturen?
tja voor de kitcar kan je altijd de motor en remmen gebruiken
of er een kitcar bestaat die het hele onderframe nodig heeft dat denk ik niet
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
@wouter37: Hmm, een kitcar vanaf scratch opbouwen is misschien wat lastig hiero, kan me voorstellen dat parkeerbeheer wat moeite heeft met een "geparkeerd" onderstel + blok zonder kentekens...
Voor de liefhebbers zal ik van 't weekend wel even wat goede foto's van de mercedes maken, ik vind het zelf een mooie wagen en het rijdt zalig. Vooral met zomers weer, raampjes en dak open.. heerlijk
@ Xorz: Ziet er goed uit joh. Zijn echt weinig mensen die em hadden gehouden als ze em zo terug zouden vinden. Nog heel even doorwerken, en je hebt weer een volwaardige auto.
Verder zit ik nog te wachten op nieuwe papieren, eerder kan 'ie niet de weg op. Wel inmiddels goede tellerunit geinstalleerd en die werkt perfect, geeft nu ook kmstand aan.
Zoals beloofd heb ik vanmiddag fotos geschoten van de Mercedes.

Meer in het grote Mercedes topic (thanks Joopieboy)
XorZ in "Het grote Mercedes-Benz topic"
Wel een beetje rondshoppen voor een spuiter; kan een hoop schelen...
@Joopieboy: Thanks
[ Voor 12% gewijzigd door XorZ op 03-08-2008 20:19 ]
Geen leads, maar als het niet je daily driver is kun je natuurlijk laten doorschemeren dat ze 'm een paar weken mogen houden/tussendoor/zwart spuiten. En zelf demonteren/schuren etc scheelt ook altijd.XorZ schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:19:
@MikeyMan: Ik heb er tot dusver 3 gebeld en gaven allemaal als indicatieve pricing 2500~3000e voor een volledige spuitbeurt. Iemand nog suggesties voor een goede en goedkope spuiter in Amsterdam (of omgeving)?
@Joopieboy: ThanksVind 't zelf ook een mooie bak
Nederlands is makkelijker als je denkt
SeatRider schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:20:
[...]
Geen leads, maar als het niet je daily driver is kun je natuurlijk laten doorschemeren dat ze 'm een paar weken mogen houden/tussendoor/zwart spuiten. En zelf demonteren/schuren etc scheelt ook altijd.
Ik zie het al voor me... Zit de auto net helemaal in elkaar, staat hij vervolgens weer een paar dagen met de sleutels en schroevendraaiers in z'n handen om de bumpers, spiegels, etc er weer af te halen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Update, na een korte vakantie tussendoor. Na lang wachten waren vrijdag eindelijk de RDW papieren binnen, dus zaterdag nieuwe platen laten maken. Vandaag veel detail werk gedaan, oa. chrome logo op de grill gemonteerd, kabels naar de sub weggewerkt, opgeruimt binnenin en lampen in de koplamp units gezet. Nu nog even de velgen overzetten.
Zo staat 'ie er nu bij (plaat voor hangt scheeft door een foutje van mij... morgen even fixen):

Morgen of overmorgen gaat 'ie naar de spuiter, daarna op 4 sept. naar de dealer voor een grote beurt en nieuwe APK. Daarna kan 'ie de weg weer op!
Btw, wat is dat op je koplamp voor iets?
Chromen spiegels? Ze zien er meer uit als de spiegels van de andere Astra, want die mist ze zo te zienJoopieboy schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:27:
Ziet er netjes uit, die chromen spiegels zien er ook goed uit. Trouwens, wissel die velgen eens om.
Btw, wat is dat op je koplamp voor iets?
Aangezien het luchtfilter ook gejat is en ik niet op de sloop voldoende onderdelen kon vinden om het te herstellen had ik een panty gebruikt, maar die werd vrij snel opgeslokt... gelukkig was ik net op tijd om m terug te kunnen trekken
XorZ, ik zou trouwens je sideskirts laten meespuiten, zoals je kon zien op de foto die ik je had doorgestuurd ziet dat er heel netjes uit. En met de kleur die jij in ogen hebt zou je de stootstrips ook mee laten nemen om te spuiten, en de sideskirts meegespoten maakt het net even wat dikker.
[ Voor 53% gewijzigd door Joopieboy op 20-08-2008 15:27 ]
Verwijderd
Volgens mij is de luchtfilterbak voor elke Astra G hetzelfde, maar dit kan je het beste even vragen op het Opel Forum
Ioniq 5 P45
@Spiller: Oud Zuid, 2 vergunningen per adres, alleen mogen niet beide auto's op 1 naam staan helaas. Dus voor beide Astra's heb ik "koop"vergunningen; 260e per maand per auto.
De verzekering heeft besloten dat de auto niet gestolen is geweest omdat er geen braaksporen zijn, dus ze weigeren uit te keren. Voor het moment laat ik dus alleen even spiegels en bumpers spuiten, tot ik mijn oorlog met ze gewonnen heb. Erg irritant, zou niet weten waarom ik zelf de boel zou strippen, geld claimen en weer opbouwen... niet echt dat je daar beter van wordt ofzo
XorZ schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:31:
Deze week verder weinig kunnen doen ivm andere zaken. Inmiddels reactie van verzekering; ik krijg 4000e uitgekeerd.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dat was wat de expert had vast gesteld, de verzekaar zelf vindt dus dat het niet bewezen is dat de auto daadwerkelijk gestolen is.Xander schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:03:
Kan een verzekeraar zo makkelijk terugkomen op eerdere toezeggingen dan?
[...]
Of: Als je bumpers en spiegels worden gestolen zonder dat ze je auto meenemen dekt een all-risk verzekering dat ook niet?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een kul-argument van je verzekeraar. Neem aan dat je het er niet bij laat zitten?
ik herinner me vroeger een keer de de Corsa A van een oom van me open te hebben gemaakt met een AXA fietssleutel...
@Xander: Da's een goede, die zal ik toevoegen in mijn brief.
In elk geval zou ik vermelden dat je hun aan hun eerdere toezeggingen houdt aangezien het afwezig zijn van braaksporen al bij de eerste schouwing door de expert gemeld had moeten worden en nu na de reparaties niet meer te controleren valt (tenzij dat met name in het expertise rapport is vermeld).
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 21-08-2008 02:05 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zijn dat die kleine ankers in de deur? Bij 2x dicht had onze omega dat wel .. dan was de deur echt niet open te breken. Wel typisch dat ze het daar op gaan gooienXorZ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:17:
Ik ben het er uiteraard ook niet mee eens, dus heb degene die erover besloten had gebeld en die bleef maar herhalen dat zonder braaksporen het niet mogelijk is om een Astra uit 2003 te stelen. Dat inderdaad parkeerbeheer, politie etc de auto zonder problemen mee kunnen nemen was volgens hem niet waar. Ik heb de Opel garage hier gebeld of het mogelijk is om een Astra G, 2003 te stelen zonder braaksporen en volgens hun is dat mogelijk, tenzij de auto op "deathlock" staat. Blijkbaar heeft een of ander genie bedacht dat het handig is om een "niet echt goed op slot" en "goed op slot" feature in te bouwen. Ik heb in elk geval een brief gemaakt die ik morgen op de bus doe in verweer op hun argumenten. Ben zelden zo pissig geweest, hoe verzinnen ze het?!
*empty*
Wise enough to play the fool
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Wise enough to play the fool
260 euro per maand per auto!?!XorZ schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:49:
@Spiller: Oud Zuid, 2 vergunningen per adres, alleen mogen niet beide auto's op 1 naam staan helaas. Dus voor beide Astra's heb ik "koop"vergunningen; 260e per maand per auto.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Kan me niet voor stellen dat de meest modale auto niet open te breken is zonder schade. Het dievengilde is natuurlijk gebaad bij een effectieve oplossing voor dit model.XorZ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 01:17:
Ik ben het er uiteraard ook niet mee eens, dus heb degene die erover besloten had gebeld en die bleef maar herhalen dat zonder braaksporen het niet mogelijk is om een Astra uit 2003 te stelen. Dat inderdaad parkeerbeheer, politie etc de auto zonder problemen mee kunnen nemen was volgens hem niet waar. Ik heb de Opel garage hier gebeld of het mogelijk is om een Astra G, 2003 te stelen zonder braaksporen en volgens hun is dat mogelijk, tenzij de auto op "deathlock" staat. Blijkbaar heeft een of ander genie bedacht dat het handig is om een "niet echt goed op slot" en "goed op slot" feature in te bouwen. Ik heb in elk geval een brief gemaakt die ik morgen op de bus doe in verweer op hun argumenten. Ben zelden zo pissig geweest, hoe verzinnen ze het?!
.
Ik heb een klein vermoeden dat het Orion Direct is, ik heb nml. ook deze waardeloze verzekeringsmaatschappij, die heeft ook van dit soort geintjes.tazzman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:59:
Zouden wij mogen weten welke maatschappij dit is? Dan weten we meteen waar we onze auto's NIET hoeven te verzekeren.
Het is zoals Joopieboy zegt idd de OHRA, gewoon direct dus zonder tussenpersoon. Ben druk in conclaaf met ze en hoop op een goede uitkomst. In elk geval net besloten dat ik toch voor een full paint ga, dus hij ziet er dan iig weer helemaal top uit
En? Hoe staan de zaken er op dit moment voor? Ben ernstig benieuwdXorZ schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:33:
Het is zoals Joopieboy zegt idd de OHRA, gewoon direct dus zonder tussenpersoon. Ben druk in conclaaf met ze en hoop op een goede uitkomst. In elk geval net besloten dat ik toch voor een full paint ga, dus hij ziet er dan iig weer helemaal top uit
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May