Criminele praktijken ja, dat is als je een misdrijf pleegt. Een aanpassing aan je auto die niet mag is een overtreding, geen misdrijf, dus niet crimineel dus volgens de FAQ toegestaan. De reactie van Francis onder jouw reactie is maar weer een voorbeeld van hoe een topic kan ontsporen door mensen die zo graag moraalreacties plaatsen. Doe dit anders gewoon per PM.Chevy454 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:07:
[...]
Als het kan dan kan het worden gebruikt voor criminele doeleindes. Als je naar de FAQ kijkt dan is het bespreken van dergelijke dingen verboden. Het is voor interpretatie vatbaar maar als de discussie tot de conclusie komt dat het wel kan dan is het goed fout volgens de FAQ en volgens de wet.
[...]
Ik ben zelf overigens niet van plan om een anti-IR systeem in m'n auto te bouwen, maar ik ben erg heel benieuwd of het kan
Mijn digicam (redelijk recent model van Sony) neemt alleen IR op als ik de schakelaar van IR omzet. Ik denk dat sommige camera's bij magere lichtomstandigheden automatisch omschakelen naar IR of gemengd IR/zichtbaar licht.Widow schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:02:
De huidige camera's die in flitspalen zitten zijn geen IR camera's, maar "gewone" 11mpix camera's. Ze kunnen alleen wel infrarood licht zien, net zoals een gewone digicam. Schijn maar is met je IR afstandsbediening in je digicam, zie je ook dat een digitale camera gewoon IR kan zien. En zo is dat met de flitspalen ook. De flitser is alleen infrarood, dus die zie je niet flitsen, maar de camera kan het wel zien.
Over die terugflitsers, zoiets is eenvoudig te maken en dat deden ze 20 jaar geleden ook al, alleen waren ze toen met zichtbaar licht. Dat idee was dat er een flitslamp boven het kenteken zat die terugflitste in de camera, en niet indirect via je kenteken. Probleem is alleen dat als je daarmee gepakt werd, je een boete kreeg voor het vernietigen van bewijsmateriaal (of iets in die strekking) en die was hoger dan de boete van de overtreding meestal
Ik had trouwens op TV een tijdje geleden iets gezien over de nieuwe infraroodcamera's. Deze zijn veel kleiner dan de traditionele camera's en ze flitsen ook niet. Ik ben die kleine camera's alleen nog nooit tegengekomen
NOSIG