[DOMEIN] Van Planet naar andere hoster verhuisd

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo,

Ik heb een klant die altijd zijn domein bij Planet onder gebracht had. Deze is inmiddels naar mij verhuisd, alleen krijgt hij van HetNet, Planet, KPN, enz. geen mail. Nu heb ik al gebeld met Planet en hun beweren dat de domein niet meer actief is op hun nameservers.

Nu ben ik van mening dat boven genoemde ISP's gebruik maken van de zelfde DNS servers, of iig dat de DNS server van die ISP's met elkaar syncen.

Hoe kan ik erachter komen, dat de mailservers van bovengenoemde ISP's nog het oude IP gebruiken van het verhuisde domein? Ik ben nu namelijk bang dat Planet alleen het pakket voor email heeft weggegooid, maar in hun eigen DNS nog niets hebben aangepast.

Is daar een soort van Nameserver lookup voor? Heb al e.a. getest met nslookup, maar kom er geen wijs uit.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Wanneer exact is het domain verhuisd, wat waren de TTL's, en waar staan momenteel de MX record(s) op? :)

Wat betreft je vraag: een Planet / KPN / HetNet klant (zonder eigen dns / caching dns router) vragen om een ping naar je mail A-record te doen?
Eventueel lief aan de helpdesk vragen of ze je het IP-adres kunnen geven dat zij krijgen bij een ping (aangenomen dat ze hun eigen verbindingen gebruiken, wat niet altijd het geval is)

Ook http://www.iptools.com/ kan je van handige informatie voorzien

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Planet = prutsers.

Dit gebeurt structureel bij hun, heb t al vele malen eerder gezien. Zolang hun de DNS niet fatsoenlijk op orde hebben en verhuisde domeinen eruit gooien blijft ie lekker 'lokaal' resolven omdat ie m zelf kent, ipv dns request te forwarden.

Probleem met MX record bij Planet?
Planet verminkt internet? voert DNS updates niet door
Verwijderd in "[Exchange 2003] Mail naar gebruiker komt..."

Dit speelt al jaren..... (zie oa replys in laatst genoemde topic)

En zo zullen er ongetwijfeld meer topics zijn over dit probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 07-07-2008 11:25 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Het domein is verhuisd zeg je. Ik neem aan dat jij ook de nameservers beheert dan nu?

Ik begrijp uit je TS dat Planet aangeeft dat zij het domein niet langer onder beheer hebben (hun nameservers hebben het domein niet meer).

Lijkt me handig om te weten wat de situatie is:

Beheer jij alleen het domein, maar niet de nameservers en MX servers?
Of heb jij alle 3 onder je beheer, maar er kan niet gemaild worden naar jouw mailservers?

Ook het vermelden van het domein zou niet gek zijn, dan hoeven wij ook niet maar wat te raden.

Iets meer informatie/inzet van jouw kant is dus zeker gewenst.

Verwijderd

Ik ben dus niet de enige die je omschrijving wat vaag en karig vind ....
Maar - keurig in lijn met hetgeen DJSmiley schrijft - KPN/Plane/HetNet maakt het werk veelal niet af.

Als je klant zijn domeinen verhuisd zonder de onderliggende abonnementen op te zeggen heb je echt feest (al is dat niet totaal onterecht) . Dus zorg er voor, dat dat in ieder geval goed is geregeld.