Planet verminkt internet? voert DNS updates niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• peterkps1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 11:09
Ik heb het volgende probleem met planet, en ik weet zeker dat ik neit de enige ben!

we hebben een domein verhuisd van Planet naar Argeweb. Tot zover geen probleem.
Maar planet kan/wil hun DNS niet aanpassen! Als mensen mail sturen van af een niet planet abbo (dus zonder gebruik te maken van de mailserver van planet) gaat het goed en wordt netjes de juiste MX-record gebruikt om de mail bij de juiste mailserver af te leveren.

Als de mail wel via mail.planet.nl word verstuurd blijft de mail dus in de pop-boxen bij planet binnen komen. Ik vermoed dat mail.planet.nl dus alleen in de DNS van planet kijkt en daar staat dus dat planet de mail af moet werken, wat dus niet meer is.

Nu heb ik al met de helpdesk van planet gebeld, maar dan kom je dus weer in de grote molen terecht. Moet een formuliertje hier, een telefoontje daar, en wat nog meer...... Planet zou terugbellen en het zou worden opgelost.

Nu zijn we 2 weken verder en het probleem is er nog steeds.(en nog steeds geen bericht van planet gehad.)

Wie weet me te vertellen hoe ik dit zo snel mogelijk goed geregeld kan krijgen ???? en waarom planet hun DNS-servers niet netjes up-to-date houdt ?? _/-\o_

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
De ervaring die ik met de Planet helpdesk heb is best goed hoor. Gewoon online dat vragending invullen en dan dat mailtje versturen, en meestal krijg je dan binnen een week een uitgebreid antwoord terug. Anders moet je maar even opnieuw mailen en vertellen dat je al een keer hebt gemailed.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Heb je de diensten bij planet al wel opgezegd?

I'm not as think as you stoned I am

• peterkps1
WooK schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:23:
Heb je de diensten bij planet al wel opgezegd?
Uiteraard, de domeinen zijn ook al verhuisd.. en als ik via bv www.dnsstuff.com ga kijken naar de mx-records e.d. dan staan die ook allemaal netjes zoals ik het wil.

Alleen die mailserver van planet blijft de oude mx-records gebruiken.

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb *EXACT* hetzelfde probleem gehad. Gewoon de helpdesk bellen en het probleem duidelijk uitleggen, dan lossen ze het binnen 48 uur op. Je moet alleen wle geluk hebben dat je een technisch persoon aan de lijn krijgt anders dan moet je eerst 10x uitleggen wat het probleem is, en dan begrijpen ze het nog niet. suc6

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

peterkps1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:29:
[...]

Uiteraard, de domeinen zijn ook al verhuisd.. en als ik via bv www.dnsstuff.com ga kijken naar de mx-records e.d. dan staan die ook allemaal netjes zoals ik het wil.

En als je een dns query uitvoert tegen een Planet DNS server? Want dan krijg je dus uitsluitsel of er nog verkeerde records staan bij Planet.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Heb inderdaad precies hetzelfde probleem gehad na een verhuizing een maand geleden. Website en dergelijke allemaal in orde, mail blijft fout gaan. Inderdaad met de helpdesk gebeld, eerste persoon snapte er niks van, de tweede zei al dat ie het in orde ging maken toen ie het woord email hoorde :9
Het automatische bericht bij de helpdesk voordat je een persoon aan de lijn krijgt geeft trouwens al zeker een maand het bericht dat ze problemen met hun DNS server hebben...

[ Voor 22% gewijzigd door Mieze op 02-11-2006 13:43 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:12
Het klopt inderdaad dat planet er een troep van maakt, ik werk bij een hostingbedrijf en we hebben bijna wekelijks overstappers van planet die precies hetzelfde probleem ondervinden. En planet leert er maar niet van. Enige wat je kan doen is planet blijven bellen tot ze dit oplossen.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

peterkps1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:29:
[...]

zo uiteraard is het niet hoor :) En domeinen verhuizen betekent niet automatisch het stopzetten van de diensten. Als de klant nog betaalt, hebben ze recht op o.a. dns gebruik dus laat planet alles zoals het stond. Ik zou ook niet naar dnsstuff kijken maar naar de dns servers van planet zelf. Kun je geen dig uitvoeren op hun nameservers? Overigens zou ik eens bij argeweb aankloppen. Die zijn ook gebaat bij een snelle oplossing lijkt me.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 01:25
peterkps1, stuur mij even een mailtje als je wilt. Kan ik even kijken wat ik voor je kan doen.

@ WooK
Jou'n conclusie is onjuist. Op het moment dat het domein verhuisd is heeft te oude provider geen rechten meer op de SOA records. Wel kan het zo zijn dat er voor een bepaalde tijd parallel mx records worden gedraaid, dit voor DNS'en welke hun update nog niet hebben gehad. Het domein staat nog in de mailertable wat voor deze problemen zorgt. Er is dus geen MX meer aanwezig. Echter is dit dan nog niet zoals het hoort. Dit is niet toegestaan omdat je dan communicatie op over een bepaald domein verhinderd. :)
Hoe dan ook, soms gaat er wel eens wat fout. Niemand doet dit bewust.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Jappo112 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:12:
peterkps1, stuur mij even een mailtje als je wilt. Kan ik even kijken wat ik voor je kan doen.

@ WooK
Jou'n conclusie is onjuist. Op het moment dat het domein verhuisd is heeft te oude provider geen rechten meer op de SOA records. Wel kan het zo zijn dat er voor een bepaalde tijd parallel mx records worden gedraaid, dit voor DNS'en welke hun update nog niet hebben gehad. Het domein staat nog in de mailertable wat voor deze problemen zorgt. Er is dus geen MX meer aanwezig. Echter is dit dan nog niet zoals het hoort. Dit is niet toegestaan omdat je dan communicatie op over een bepaald domein verhinderd. :)
Hoe dan ook, soms gaat er wel eens wat fout. Niemand doet dit bewust.
het gaat ook niet om rechten maar om plichten maargoed. Overigens lijkt het mij zelfs logisch dat de nieuwe isp de zonefile overneemt voordat het overal bekend is anders is het vragen om problemen...
Maarja, doe je ding zou ik zeggen ;)

• peterkps1
Jappo112 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:12:

......
@jappo112.. je hebt mail..

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-12 11:15
WooK schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:42:
[...]

het gaat ook niet om rechten maar om plichten maargoed. Overigens lijkt het mij zelfs logisch dat de nieuwe isp de zonefile overneemt voordat het overal bekend is anders is het vragen om problemen...
Maarja, doe je ding zou ik zeggen ;)
De nieuwe ISP moet het domein al in z'n DNS hebben, anders kan een verhuizing niet eens plaatsvinden. Planet moet echter slave draaien en dat doen ze niet.

@peterkps1: melding is gisteren aangemaakt
Pagina: 1