Toon posts:

Ik zoek een kleine lcd tv met de volgende eigenschappen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik weet niet of er hier nu al een topic voor is. Maar ik ben druk aan het bladeren naar schermen die aan de volgende eisen voldoen.

Prijsklasse : 200 tot 400 euro
Aansluitingen : d-sub ( normaal pc vga ) en component
Contrast : hoger dan 2000:1 ( ben van plan ook donkere/duistere games te spelen en films te kijken )
Formaat : Breedbeeld ( ongeacht 16:10 of 16:9 )
Resolutie : Minimaal gelijk aan 720p of hoger ( het liefst eigenlijk 720p exact )

Heeft er iemand toevallig een aanrader?

En mijn excuses als ik een bestaand topic hiervoor over het hoofd gezien heb.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja en hij moet als het kan ook een antenne tuner hebben zodat ie als een normale tv te gebruiken is

Verwijderd

kijk eens hier: [TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 3] effe zoeken in topics

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:51:

Formaat : Breedbeeld ( ongeacht 16:10 of 16:9 )
Resolutie : Minimaal gelijk aan 720p of hoger ( het liefst eigenlijk 720p exact )
dat is je eigen tegenspreken... exact 720p (1280x720) is 16:9 en het maakt niet uit of het 16:9 of 16:10 is :?

En er zijn wel genoeg topics op GoT die je op weg kunnen helpen ;)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
Kom je dan niet gewoon uit op een 17inch widescreen? een 17 of 19inch heeft normaal de resolutie van 1280X1024, dus daar past 720P strak in, al heb je dan nog wel die rand onder en boven. Dus een widescreen zou je dan moeten hebben opzich, lijkt me

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:57:
[...]

dat is je eigen tegenspreken... exact 720p (1280x720) is 16:9 en het maakt niet uit of het 16:9 of 16:10 is :?

En er zijn wel genoeg topics op GoT die je op weg kunnen helpen ;)
Klopt maar hoe dan ook hoef je alsnog niet up te scalen van 1280x720 naar bijvoorbeeld 1440xbla bla.. dat wil ik eigenlijk vermijden als het kan. Met 16:10 kan je tenminste gewoon 2 zwarte balken erbij hebben..

Btw goed nederlands gesproken is een uiting als "het liefst" geen vereiste maar een wens. Dus mag het ook wel degelijke verschillen dus is het geen tegenspraak.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:05:
Kom je dan niet gewoon uit op een 17inch widescreen? een 17 of 19inch heeft normaal de resolutie van 1280X1024, dus daar past 720P strak in, al heb je dan nog wel die rand onder en boven. Dus een widescreen zou je dan moeten hebben opzich, lijkt me
Zijn er geen 20 of 22 inches die dezelfde resolutie hebben en aan te raden zijn?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Zijn er geen 20 of 22 inches die dezelfde resolutie hebben en aan te raden zijn?
nee, die zitten al weer hoger. Ik zie zelfs na wat zoeken dat veel 17inch widescreen ook al hogere resoluties hebben. Ik zag een oude Samsung 730mw http://www.mrgadget.com.a...lcd-monitortv-p-1144.html
Deze heeft de goede resolutie, en tv tuner, maar verder ook niet echt wat kwa specs, en wordt ook niet meer verkocht volgens mij

Maar ik denk dat je iets gaat krijgen met een hogere resultie. Ik weet dat samsung een aantal schermen heeft met tv tuner, en ook phillips en lg heb ik zien staan in magazijn van mijn werk, welke ook een tv tuner hadden. Dan zit je echter wel met een 20/22 inch, en niet met die resolutie, maar maakt die dan zoveel uit? Dan zou je in mijn ogen net zo goed voor een 24inch kunnen gaan met full hd (1080P), ben je in 1X klaar, full hd, fatsoenlijk grote scherm enz. 17inch met film kan prima, doe ik ook wel eens met de pc, maar dan zit ik der niet meer als 2 meter van af, omdat het anders gewoon klein wordt...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:17:
[...]

nee, die zitten al weer hoger. Ik zie zelfs na wat zoeken dat veel 17inch widescreen ook al hogere resoluties hebben. Ik zag een oude Samsung 730mw http://www.mrgadget.com.a...lcd-monitortv-p-1144.html
Deze heeft de goede resolutie, en tv tuner, maar verder ook niet echt wat kwa specs, en wordt ook niet meer verkocht volgens mij

Maar ik denk dat je iets gaat krijgen met een hogere resultie. Ik weet dat samsung een aantal schermen heeft met tv tuner, en ook phillips en lg heb ik zien staan in magazijn van mijn werk, welke ook een tv tuner hadden. Dan zit je echter wel met een 20/22 inch, en niet met die resolutie, maar maakt die dan zoveel uit? Dan zou je in mijn ogen net zo goed voor een 24inch kunnen gaan met full hd (1080P), ben je in 1X klaar, full hd, fatsoenlijk grote scherm enz. 17inch met film kan prima, doe ik ook wel eens met de pc, maar dan zit ik der niet meer als 2 meter van af, omdat het anders gewoon klein wordt...
Opzich is een afwijkende resolutie geen ramp, ook al ben ik niet kapot van scaling. Wat veel belangrijker is is de contrast waarde... samsung heeft er veel in de 20 inch klasse die maar 1000:1 hebben.. wat echt alles behalve genoeg is om bijvoorbeeld games zoals Doom 3 op te kunnen spelen.

Maar een 24inch 1080p gaat volgens mij weer meer als 400 euro kosten is het niet?

Ben eigenlijk voornamelijk benieuwd of er concrete aanraders zijn van iemand. Ben van plan de xbox360 en de pc erop aan te sluiten.. maar em des ondanks ook als tv te gebruiken.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
Samsung heeft een pc scherm met tv tuner, niet de 2032mw maar een nieuwere (zonder lelijke ronde rand onderaan, en 22 inch). Een precies 720 scherm heb ik nog nooit gezien eigenlijk. Ga je kijken naar kleine lcd tv's met vga ingang dan zal de resolutie erg laag zijn.
Contrast uit de specs zegt verder niet veel, je moet daarvoor even wat vergelijkende testen lezen om een idee te krijgen hoe het contrast in werkelijkheid is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:22

kraats

Ik rol

Is een Sony KDL-20B4030 niks voor je? Normaal contrast is 700:1, maar dynamisch veel hoger (claimen ze zelf).
Deze tv's zijn qua prijs nu heel aantrekkelijk omdat veel mensen 'm bij hun grote Bravia hebben gekregen. Gaan ze voor rond de 300 euro weg in plaats van boven de 500 euro. Ik heb er ook nog één voor je in de aanbieding als je behoefte hebt ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-02 10:04
Mijn ouders hebben gister een nieuwe tv gekocht voor op de slaapkamer , namelijk een : LG 26LC41.
Is in de makro in belgië in de aanbieding voor € 399.

Misschien daar eens naar kijken ?

• ShittyOldMan
Ik bedoelde deze. Volgens mij zijn het wel allemaal brakke speakers die er in zitten, maar met een pc speakerset met voldoende ingangen kun je dat ook oplossen.

Er zijn dus maar een paar PC monitoren met tv tuner erbij. Dat is anders dan een TV met pc ingang erbij, vooral in resolutie.

[ Voor 0% gewijzigd door ShittyOldMan op 05-07-2008 21:09 . Reden: url fixed ]

Verwijderd

En wat heb je zelf al uitgezocht? Helemaal niets blijkbaar. Een minimale inzet verwachten we hier toch wel :). Laat eerst eens zien wat je zelf hebt gevonden. Lees ook eens Welke TV moet ik kopen? door. Kan je nog wat leren m.b.t. contrast ratio's ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:37:
En wat heb je zelf al uitgezocht? Helemaal niets blijkbaar. Een minimale inzet verwachten we hier toch wel :). Laat eerst eens zien wat je zelf hebt gevonden. Lees ook eens Welke TV moet ik kopen? door. Kan je nog wat leren m.b.t. contrast ratio's ;).
Niet nodig, ik heb zelf al een sony vph-1252qm crt beamer en een infocus x1 gekoppeld aan een sony s7700 met psm1 scaler card. Ben al zo een 6 jaar lid van het htforum. Wil je soms fotos van mijn thuisbios zien, dan staat het je vrij om mij te mailen. Het liefst had ik een crt met 9 inch lenzen, voordat we daar weer aan of opmerkingen over gaan leveren. En ja ik heb ook alles isf gecalibreerd. Helaas ontbreekt mij op dit moment nog een spyder om zelf beeldwaarden mee uit te meten, maar die komt er nog.

Echter was ik gewoon benieuwd of iemand een uitblinker kon aanraden wat niet het geval blijkt te zijn. Gezien er honderden modellen in deze prijsklasse en grootte zijn.

Mocht je nog willen weten wat ik zoal aan audio zoals mijn lexicon dc-1, magnepan speakers of electrocompaniet eindversterking heb ben je ook welkom. En ook qua kabels van nordost en supra zal het mij niet slecht afgaan. Ik heb alleen voor normaal tv kijken het tot nu toe nog altijd afgezworen bij een die hard 50hz crt tv.. omdat dat het meest filmische is. Maar met de komst van de xbox360 en het feit dat ik niet dag en nacht mijn projectoren wil hebben draaien, zeker in de zomer niet heb ik overwogen een lcd te halen.

Kunnen we nu weer normaal doen graag? Dankje...

PS: aannemen dat iedereen een drool is is vrij pauperig vind je niet? Misschien dat jij wat moet leren op sociaal gebied? ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:29:
Samsung heeft een pc scherm met tv tuner, niet de 2032mw maar een nieuwere (zonder lelijke ronde rand onderaan, en 22 inch). Een precies 720 scherm heb ik nog nooit gezien eigenlijk. Ga je kijken naar kleine lcd tv's met vga ingang dan zal de resolutie erg laag zijn.
Contrast uit de specs zegt verder niet veel, je moet daarvoor even wat vergelijkende testen lezen om een idee te krijgen hoe het contrast in werkelijkheid is.
Klopt, daarom ben ik al zeker ook niet kapot van dynamisch contrast. Daar houd je namelijk niet veel van over. Ook de infocus x1 projector die ik heb haalt echt geen pure 2000:1. Maar wat ik wel zeker weet is dat ik 1000:1 of lager eigenlijk zelf niet te raggen vind om het ff op zn boers te zeggen. Doom3 vind ik dan ook een spel die wel als waardige maatstaaf voor gamen gebruikt kan worden ivm met contrast waarde.

@ Kraats nee dankje, maar wel bedankt voor het aanbod :P

@ Ibfranky.. hmm dat is wel interessant. Eens verder over na gaan lezen, thnx for the tip :D

Zelf had ik deze gezien : LG22" W2252TQ
Echter weet ik niet zeker of 8000:1 dynamisch is, wat zn reeele waarde is en of deze over een tv tuner beschikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 20:36 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:18:
Kunnen we nu weer normaal doen graag? Dankje...
Steek eens een hand in eigen boezem... In Het algemeen beleid #topicplaatsen staat duidelijk dat we eigen initiatief verwachten. Leuk dat je bekend met met de materie, laat dat dan ook blijken. "Wat moet ik kopen"-topics zijn enkel levensvatbaar als de TS laat zien wat ie zelf al gevonden heeft.

Aan je reacties te zien is het toch echt wel nodig om eens naar Welke TV moet ik kopen? te kijken. Het belangrijkste heb je namelijk blijkbaar niet niet gedaan: naar de winkel gaan kijken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Steek eens een hand in eigen boezem... In Het algemeen beleid #topicplaatsen staat duidelijk dat we eigen initiatief verwachten. Leuk dat je bekend met met de materie, laat dat dan ook blijken. "Wat moet ik kopen"-topics zijn enkel levensvatbaar als de TS laat zien wat ie zelf al gevonden heeft.

Aan je reacties te zien is het toch echt wel nodig om eens naar Welke TV moet ik kopen? te kijken. Het belangrijkste heb je namelijk blijkbaar niet niet gedaan: naar de winkel gaan kijken.
Dan had er ook gewoon op regels gewezen kunnen worden ipv de stelling in te nemen dat ik niets begrijp van contrast waarden en te impliceren dat ik over iets zit te zwetsen waar ik geen verstand van heb. Moderators moeten objectief blijven en ze mogen ook respectvol blijven. Dit vond ik dat duidelijkerwijs niet. Er word gewoon geimpliceerd dat ik de ballen verstand heb over waar ik heel dit topic zowat al over praat. Eens of niet?

Ik had inderdaad gehoopt dat de gemiddelde tweaker zelf ook genoeg in zulke materie verdiept is, omdat er hier ook genoeg andere ht fanaten ( ook van htforum.nl ) zitten. Als iemand een aanrader had op basis van meer als een blinde aankoop was het wel handig geweest zodat ik niet onnodig veel tijd vanuit mijn eigen erin stop. Is dat zo vreemd om te denken?

Maar nogmaals.. sorry dan dat ik niet zelf een model hierbij vermeld heb.

Mag ik nu met respect behandeld worden door je collega mod? Jij vind het toch ook niet nodig om er wise-ass opmerkingen bij te dumpen of wel dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 20:55 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:48:
Mag ik nu met respect behandeld worden door je collega mod? Jij vind het toch ook niet nodig om er wise-ass opmerkingen bij te dumpen of wel dan?
Niemand wordt hier zonder respect behandeld. Na een opmerking als deze:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:51:
Contrast : hoger dan 2000:1 ( ben van plan ook donkere/duistere games te spelen en films te kijken )
Is het niet zo raar dat er een opmerking over contrast wordt gemaakt. De contrast waarde en het spelen in het donker zijn helemaal niet zo bepalend. Voor donkere ruimtes heb je juist helemaal geen hoog contrast nodig. Wat wel van belang is, is dat het scherm lekker zwart is. Dat kun je aan de contrastwaarde echter niet aflezen.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:59:
[...]

Niemand wordt hier zonder respect behandeld. Na een opmerking als deze:

[...]

Is het niet zo raar dat er een opmerking over contrast wordt gemaakt. De contrast waarde en het spelen in het donker zijn helemaal niet zo bepalend. Voor donkere ruimtes heb je juist helemaal geen hoog contrast nodig. Wat wel van belang is, is dat het scherm lekker zwart is. Dat kun je aan de contrastwaarde echter niet aflezen.
Dude er staat spelen van donkere/duistere games... niet in een donkere ruimte. Ik weet dat dat alleen van belang is met mijn projectoren. Samen met de gain van je projectie scherm. Maar je leest nu toch echt zelf iets wat er niet staat.

Ik wil dus alleen aangeven dat ik graag spellen zoals resident evil & doom 3 speel en dat ik graag horror films kijk. En waar hebben deze vaak onder te lijden? Juist onder een lage contrast waarde en daarbij komend een grijzig beeld. En een verlies in het detail wanneer er donker beeld te zien is.

Maar goed ik zou zeggen pleur het topic maar op slot, ik ga terug naar het htforum voor dit soort vragen. Dit is inmiddels te ver offtopic.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 21:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:00:
[...]

Dude er staat spelen van donkere/duistere games... niet in een donkere ruimte. Ik weet dat dat alleen van belang is met mijn projectoren.
"Dude",

deze mensen proberen je te helpen. Het is niet nodig om in de verdediging of aanval te gaan, wees gewoon duidelijk. Een van de regels op het forum is dat je niet 2 berichten na elkaar in hetzelfde topic mag posten binnen 24uur, die regel heb je hier al 3x overtreden.

Heb jij ergens verstand van? Omschrijf dat dan duidelijk, zodat mensen dit weten en je gericht kunnen helpen. Kijk je eigen topicstart eens door: het is alsof je naar de slager gaat en precies verteld aan welke eigenschappen je stukje vlees moet doen. Dat er 20 verschillende vleessoorten zijn die aan die eisen voldoen is iets dat de slager weet, maar jij niet als je dat niet aangeeft.

Wees duidelijk in je reacties en ook netjes tegenover de mensen hier die allemaal in hun vrije tijd jou proberen te helpen! En dan al helemaal de moderators die hier ook onbetaald in hun vrije tijd zitten om het forum netjes en leesbaar te houden.

Ga eerst eens al de eisen naast elkaar zetten. Je hebt nu een topicstart, daarna geef je aan dat er ooke en antenne tuner bij moet, daarna laat je pas weten dat het voor de pc/Xbox is,etc

Maargoed, als je frustraties hebt tegenover een moderator moet je hem maar gewoon een PM sturen. Dan blijft dit topic namelijk ontopic en jaag je ook niemand het harnas in zodat mensen bereid en gewillig zjin je te helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:06:
[...]

"Dude",

deze mensen proberen je te helpen. Het is niet nodig om in de verdediging of aanval te gaan, wees gewoon duidelijk. Een van de regels op het forum is dat je niet 2 berichten na elkaar in hetzelfde topic mag posten binnen 24uur, die regel heb je hier al 3x overtreden.

Heb jij ergens verstand van? Omschrijf dat dan duidelijk, zodat mensen dit weten en je gericht kunnen helpen. Kijk je eigen topicstart eens door: het is alsof je naar de slager gaat en precies verteld aan welke eigenschappen je stukje vlees moet doen. Dat er 20 verschillende vleessoorten zijn die aan die eisen voldoen is iets dat de slager weet, maar jij niet als je dat niet aangeeft.

Wees duidelijk in je reacties en ook netjes tegenover de mensen hier die allemaal in hun vrije tijd jou proberen te helpen! En dan al helemaal de moderators die hier ook onbetaald in hun vrije tijd zitten om het forum netjes en leesbaar te houden.

Ga eerst eens al de eisen naast elkaar zetten. Je hebt nu een topicstart, daarna geef je aan dat er ooke en antenne tuner bij moet, daarna laat je pas weten dat het voor de pc/Xbox is,etc

Maargoed, als je frustraties hebt tegenover een moderator moet je hem maar gewoon een PM sturen. Dan blijft dit topic namelijk ontopic en jaag je ook niemand het harnas in zodat mensen bereid en gewillig zjin je te helpen :)
Sjonge jonge wat een zeik.. dat van de tv tuner kan ik nog net in komen. Daarom heb ik het er echter ook meteen erbij vermeld, en ja dat had ik in dezelfde post mogen doen. Maar de rest...
moet ik dan meteen heel mijn verleden en cv online gaat zetten om te voorkomen dat iemand mij voor een noob uitmaakt op het onderwerp waar ik het zelf over heb?

Waarom kan de mod mij zelf niet een pm sturen als mij meent dat ik toe ben aan een extra cursus "wat is contrast waarde voor dummies" toe ben? Als het dan toch al niet op een normale manier gebracht kan worden, ipv de suggestieve manier. Dat is niet helpen in je vrije tijd, dat is mensen afzeiken in de vrije tijd.

Voor de rest te jammer dat ik een topic hier niet kan sluiten.. nog een reden om het maar bij htforum.nl te houden blijkbaar.

PS: vergeet niet, ik heb niets aan te merken over voodooless. Alleen over koeitje zijn suggestieve manier van posten. Daar ben ik niet van gediend. Alles kan me gezegd worden en ik laat me ook op zaken wijzen... indien netjes en respectvol. Maar blijkbaar mag ik dat dus niet verlangen omdat ik zelf iets doe wat niet overeenstemd met het forum beleid? Interessante stelling..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 21:16 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:00:
Dude er staat spelen van donkere/duistere games
Sorry.. maar nog steeds, dan zijn er toch nog weer andere dingen van belang. Zoals de kleurdiepte van het scherm. Als je maar 6 bits hebt (vaak met dither), kun je nog veel contrast hebben, dan zie je nog steeds weinig met donkere beelden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:08:
[...]

PS: vergeet niet, ik heb niets aan te merken over voodooless. Alleen over koeitje zijn suggestieve manier van posten. Daar ben ik niet van gediend. Alles kan me gezegd worden en ik laat me ook op zaken wijzen... indien netjes en respectvol. Maar blijkbaar mag ik dat dus niet verlangen omdat ik zelf iets doe wat niet overeenstemd met het forum beleid? Interessante stelling..
We hebben allemaal onze slechte kanten. Zo ben ik ook niet erg gediend van dit soort verwijten. Ik neem aan dat je bekend bent met de toevoegende waarde van een smilie in een post? Maar goed, je slaat al ons advies in de wind en vertoont zelf geen inzet, zelfs nadat ik had gevraagd wat je zelf al uitgezocht uit. Zelf eerst iets uitzoeken is de eerste stap naar een goed topic op GoT. Je kan niet zomaar een random lijstje met dingen in een topic gooien en dan roepen 'help mij mijn handje vasthouden". Welke mogelijkheden er zijn is perfect uit te zoeken m.b.v. het internet of naar de winkel gaan. En zoals voodooless al aangaf: contrast waarde zegt vrij weinig. Je kan daar niet aan af lezen hoe zwart het zwart is. Dus laten we niet vastlopen in een discussie over contrast waardes, die is hier niet op zijn plek. Toon wat inzicht door zelf wat dingen uit te zoeken of er hangt hier dadelijk een mooi slotje aan.

Verwijderd

Serieus, wat is er zo vreemd aan het vragen van een paar tips voordat je de winkel ingaat zodat je je wat beter kunt oriënteren. Ik denk heus niet dat TS vraagt dat jullie alles voor hem doen, maar gewoon om wat advies vraagt. Zeker met die duizenden modellen die op het moment op de markt zijn, is er nauwelijks uit te komen wat nou redelijk is en wat niet.
Tuurlijk snapt iedereen wel de tips dat je naar de winkel moet gaan wil je echt goed zicht krijgen. Jullie vragen om duidelijkheid, maar dat vraagt de TS ook door te vragen waar hij/zij het best voor kan kiezen in die prijsklasse. Ik vind zijn beschrijving toch redelijk duidelijk, hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:51:
[...]

We hebben allemaal onze slechte kanten. Zo ben ik ook niet erg gediend van dit soort verwijten. Ik neem aan dat je bekend bent met de toevoegende waarde van een smilie in een post? Maar goed, je slaat al ons advies in de wind en vertoont zelf geen inzet, zelfs nadat ik had gevraagd wat je zelf al uitgezocht uit. Zelf eerst iets uitzoeken is de eerste stap naar een goed topic op GoT. Je kan niet zomaar een random lijstje met dingen in een topic gooien en dan roepen 'help mij mijn handje vasthouden". Welke mogelijkheden er zijn is perfect uit te zoeken m.b.v. het internet of naar de winkel gaan. En zoals voodooless al aangaf: contrast waarde zegt vrij weinig. Je kan daar niet aan af lezen hoe zwart het zwart is. Dus laten we niet vastlopen in een discussie over contrast waardes, die is hier niet op zijn plek. Toon wat inzicht door zelf wat dingen uit te zoeken of er hangt hier dadelijk een mooi slotje aan.
Wanneer je niet zeker weet of iemand kaas van een onderwerp gegeten heeft of niet dan behoor je je te behouden van dat soort uitspraken. Die smiley komt eerder over alsof je betweterig wil zijn dan wat anders.

En hang er een slotje aan.. please... ik heb geen behoefte meer aan een antwoord op tweakers. Zeker niet als ik eerst mezelf moet gaan bewijzen wat ik wel niet aan kennis en apparatuur in huis heb voordat ik serieus genomen kan worden. Dat is te zielig voor woorden. Ik ben niet zo een showoff figuur.

En over 6 bits kleuren diepte.. right, ik mag de 1e crap schermen tegen komen die niet in staat zijn 16bits kleuren weer te geven. Maar goed, misschien moeten we ook brandveiligheid in overweging nemen? Hell misschien zelfs de klasse van het product? Waarom niet het politieke standpunt van de fabriekant zoals de land van herkomst. Sorry hoor, maar zo kunnen we blijven verzinnen totdat jullie je gelijk krijgen. |:( Een duidelijk ja deze "bla bla" , nee ik weet het niet of je moet meer info geven had ook gekund. Maar wat er niet staat is ook niet van belang voor mij, zo simpel is het.

Van mij apart leg je me een ip ban op, ik zal er geen seconde van wakker liggen na al dit gezeik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 22:55 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33
Tjonge, jonge....peace man! En jij hebt het over respect? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 05-07-2008 23:07 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• ShittyOldMan
In 99 van de 100 gevallen gaat het om iemand die hier een vraag neer dumpt en zelf geen onderzoek doet. Vandaar het misverstand. Had zelf even een voorbeeld gegeven van een monitor welke je naar eigen onderzoek al had gevonden dan was er niks aan de hand.

Wat betreft de 6 bit, de meeste schermen met een TN paneel gebruiken 6bits per kleur ipv 8 bits, en daarmee niet de volle 24bits kleuren kunnen weergeven. Dit wordt opgelost door dithering. Daarnaast wil het zo zijn dat alle 22" schermen TN schermen zijn, deze bestaan niet in de betere variant PVA, IPS of MVA, wat wel het geval is met bijv. 24". Maar die zijn weer richting de 600 a 800 euro.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:49:
En over 6 bits kleuren diepte.. right, ik mag de 1e crap schermen tegen komen die niet in staat zijn 16bits kleuren weer te geven.
3x6 is nog altijd 18...

Maar blijkbaar denk je alle kennis in huis te hebben om zelf een keuze te maken, en heb je dus onze kennis niet nodig. Veel succes...
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:31:
Serieus, wat is er zo vreemd aan het vragen van een paar tips voordat je de winkel ingaat zodat je je wat beter kunt oriënteren.
Daar is helemaal niets vreemd aan. Daarom hebben we ook Welke TV moet ik kopen? ! Als iemand denk dit niet nodig te hebben, en vervolgens ook nog een topic opent zonder enige blijk te geven van eigen inzet, dan is de kans op overleven van dit topic extreem klein.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.