Toon posts:

Asus P5K-V start / boot niet Nieuwe poging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En een vervolg op het vorige topic hierover...zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298854

Ik heb onlangs een moederbord asus p5k-v gekocht. Op eerste zicht wel een goed mobo'tje.
Configuratie:

Asus p5k-v, core2duo Ready, core2Quad ready, 1333FSB
Intel Core 2 Duo E8400 CPU 1333FSB
500 Watt PSU Enlight ATX Power Tank
2 DVDR stations (TssCorp + BenQ) IDE
1 x 2GB DDR2 800 van V-data
Asus Geforce 6600GT 512Mb PCI-E
4 HD's:
WD 150GB SATA
MAXTOR 500GB SATA
MAXTOR 300GB SATA
WD 100GB SATA

Hetvolgende probleem heb ik op twee opeenvolgende moederborden gehad:

Systeem start de eerste maal op, alles gaat goed, ik configureer boot priority's, en we zijn vertrokken...

Na de POST, een bericht in de zin van: unrecognized cpu, update your bios to unleash its full power... Nochtans, hiervoor had ik nagekeken in de bios, en de cpu werd wel degelijk herkend in het menu waar je je clock ratio kunt instellen.

We gaan verder... Windows installeren (xp pro)

Installatie verloop perfect, ik kan voor de eerste maal windows opstarten, en beslis van de mobo drivers te installeren. ik installeer één van de drivers, reboot required. OK, we gaan heropstarten...
Pc valt uit, gaat terug aan en... Niks meer, schermen gaan zelf niet meer aan, geen piepjes of niks. Het groene ledje op het mobo brand wel. PC afzetten, power cable uittrekken helpt niet.

Tests uitgevoerd:

Ram verwisseld naar kingston ddr2 1gb : geen resultaat

Alle schijven/dvdr behalve de primaire schijf afgekoppeld: geen resultaat

Nieuw moederbord gekocht (in geval dat het eerste DOA was): geen resultaat, behalve, opnieuw een geslaagde, officiële XP pro installatie.

Grafische kaart verwijderd en getest op on board graphics: geen resultaat

Het enige dat ik kon bedenken is dat ik een atx 300 watt 20 pin voeding heb, en dat dit problemen zou kunnen geven, (toch vraag ik me dan af waarom ik een windows installatie perfect heb kunnen uitvoeren). Nu ben ik mij een 500Watt 24pin voeding gaan kopen: geen resultaat

CMOS reset: geen resultaat

Specs van het moederbord nagekeken: alles perfect binnen specs

Misschien ligt het aan de boodschap van: unrecognized cpu.. dus bios update.. maar hoe een bios gaan updaten als je schermen zelf niet aan gaan? En waarom heb ik dan weer een installatie probleemloos kunnen uitvoeren?

CPU probleem misschien? Nochtans werkt goed op het eerste zicht

En dit op twee moederborden.... raar probleem.

Help pls

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Waarom ga je niet gewoon verder in je oude topic :? Zo oud is jouw laatste reactie niet (22 juni, die topic highjacker niet meegerekend).
Zie nu pas dat jij de TS niet was van dat topic. Zelfde title's zijn verwarrend :+

Je hebt in de tussentijd al heel wat geprobeerd, mooi zo :) Je hebt alleen nog niet je CPU vervangen het probleem is er nog steeds. Ik acht de kans groot dat het toch daaraan ligt. Probeer ergens een goedkope C2D vandaan te halen of een andere S775 CPU om te testen. Anders kun je bij de lokale PC boer misschien nog wel een CPU'tje lenen/daar testen (misschien voor een kleine vergoeding).

edit:
Ik zie net dat dit nu dus al je 3 2de topic is (Asus P5K-V start / boot niet 2). Dit is denk ik toch niet helemaal de bedoeling. Zie even Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! (het eerste topic is trouwens nog gewoon open, dus waarom blijf je nieuwe openen :?)

[ Voor 26% gewijzigd door Bitage op 04-07-2008 21:24 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CPU's gaan zelden defect.

Wellicht en honky-tonky voeding..al is die BIOS melding mbt je CPU ook iets dat je niet aan je voorbij moet laten gaan. Om dat zeker te weten zul je toch echt je BIOS moeten updaten, hoe dan ook.

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je moet gewoon even een processor zien te bemachtigen die wel boot. Dan bios flashen, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

bedankt voor de reacties. Ondertussen Bios geflashed en alles gaat perfect!

Thanx !