Toon posts:

Asus P5K-V start / boot niet 2

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

Verwijderd

Topicstarter
En een vervolg op het vorige topic hierover...

Ik heb onlangs een moederbord asus p5k-v gekocht. Op eerste zicht wel een goed mobo'tje.
Configuratie:

Asus p5k-v
Intel Core 2 Duo E8400 CPU
4 hd's (1 terra totaal)
2 DVDR stations
2GB Ram (1 reepje)
Asus Geforce 6600GT

Hetvolgende probleem heb ik op twee opeenvolgende moederborden gehad:

Systeem start de eerste maal op, alles gaat goed, ik configureer boot priority's, en we zijn vertrokken...
Na de POST, een bericht in de zin van: unrecognized cpu, update your bios to unleash its full power... Nochtans, hiervoor had ik nagekeken in de bios, en de cpu werd wel degelijk herkend in het menu waar je je clock ratio kunt instellen.

We gaan verder... Windows installeren (xp pro)

Installatie verloop perfect, ik kan voor de eerste maal windows opstarten, en beslis van de mobo drivers te installeren. ik installeer één van de drivers, reboot required. OK, we gaan heropstarten...
Pc valt uit, gaat terug aan en... Niks meer, schermen gaan zelf niet meer aan, geen piepjes of niks. Het groene ledje op het mobo brand wel.

Ik heb alle mogelijke kaarten/schijven aan-en afgekoppeld, zonder enig resultaat.
Hierover staat een andere topic op het forum met dezelfde titel.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik een atx 300 watt 20 pin voeding heb. Ok, weinig, maar het systeem startte op. Het mobo is echter wel voorzien op een 24 pin voeding. Ik denk niet dat het hieraan kan liggen, vermits het systeem kon starten en een volledige windows installatie aankon.
Het systeem had gewoon niet moeten starten indien dit het geval was.

Misschien ligt het aan de boodschap van: unrecognized cpu.. dus bios update.. maar hoe een bios gaan updaten als je schermen zelf niet aan gaan?

En dit op twee moederborden.... raar probleem.

Help pls

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens bij Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Staan zat tips in om uit te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hetmeeste hiervan al geprobeerd. Zojuist het systeem op een houten plank gezet (om te zien of ik geen kortsluiting had met de kast...) zelfde probleem.
De pc heeft gestart, dus.. ik snap het niet goed...

Bedankt anyway :-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:14:
Heb hetmeeste hiervan al geprobeerd. Zojuist het systeem op een houten plank gezet (om te zien of ik geen kortsluiting had met de kast...) zelfde probleem.
De pc heeft gestart, dus.. ik snap het niet goed...

Bedankt anyway :-)
Probeer de dingen die je nog niet hebt uitgeprobeerd eens, het probleem moet je vanzelf tegenkomen op die manier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En een vervolg op het vorige topic hierover...
Welk vorige topic :?

Dit is de eerste topic die je (onder dit account) op dit forum post :o

http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Je mag maar één account hebben en deze mag je niet met anderen delen
Lijkt me vrij duidelijk. Los daarvan, je vermeldt veel te weinig info in je topicstart om je goed te kunnen helpen. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat er evt iets in een ander topic staat is leuk en wel, maar:
1) zonder link naar ander topic is dit een vrij zinloze kreet
2) hoe dan ook hoort in een topicstart volledige info

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.