"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja inddVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:51:
Waar blijft MSI Wind Deel 3? Ik krijg straks nog afkick verschijnselen....

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
Nu wordt er gewoon helemaal niets meer gedaan. Dit vind ik helaas wel erg slecht.
[Ervaringen] MSI Wind - Deel 2
En nu graag weer ontopic! Zowel hier ALS daar.
Nadat ik de details gefinalized heb (er zit stiekem toch flink veel werk in om dit zo makkelijk en soepel te laten lopen) zal ik eerst mijn distribiteurs op de hoogte brengen, daarna de dealers en dan natuurlijk ook via deze post.
@laminaatplaat, sorry maar dat kan ik niet uitzoeken voor je. Je zou het kunnen proberen om een mail te sturen naar notebook-info@msi.eu met je vraag. Misschien dat zij jou kunnen helpen maar hou er wel rekening mee dat we geen support geven op externe software dus of je een heel erg helpvol bericht terug krijgt is niet aan mij. En anders al deze tweakers eens vragen, kom hier al 3 jaar en vind nog steeds de meest ideale plek om dingen op te zoeken, te bespreken en discussieren.
Daarnaast heb ik ook een update neergezet over de zwarte MSI WIND.
Overigens excuus voor de lange afwezigheid.. Auto vond het nodig om zichzelf in de vangrail te boren..
[ Voor 36% gewijzigd door Moneta op 05-08-2008 23:17 ]
That's the way the cookie crumbles.
Wel jammer, maar dan komt de wind toch te laat. Inmiddels heb ik een eeepc 1000h gekocht en ben er erg blij mee. Ook het feit dat ik dan meteen een 6cell accu heb en niet afhankelijk ben van een omruilactie was voor mij een belangrijke factor.
Het is echt onfortuinlijk geweest dat MSI zoveel problemen heeft gehad met levering tot nu toe. Misschien een herkansing voor de Wind versie 3 of 4?
Moet ik dan het complete moederbord vervangen of bestaat er een mogelijkheid om het onboard geheugen uit te schakelen, zodat je toch kunt doorwerken op een bijgeplaatste geheugenchip?
Verwijderd
1 Bedankt voor de info!Moneta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:14:
@ Acer 8103 / Theo
Nadat ik de details gefinalized heb (er zit stiekem toch flink veel werk in om dit zo makkelijk en soepel te laten lopen) zal ik eerst mijn distribiteurs op de hoogte brengen, daarna de dealers en dan natuurlijk ook via deze post.
Overigens excuus voor de lange afwezigheid.. Auto vond het nodig om zichzelf in de vangrail te boren..
2 Sterkte
Theo
Zou opzich wel handig zijn maar nee, het complete moederbord moet dan vervangen worden.wt1nsw schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:53:
Stel mijn onboard geheugen gaat defect buiten de garantie.
Moet ik dan het complete moederbord vervangen of bestaat er een mogelijkheid om het onboard geheugen uit te schakelen, zodat je toch kunt doorwerken op een bijgeplaatste geheugenchip?
bedankt voor de vorige reactie. (over dat onboard geheugen).
Maar ik heb nog een vraag:
Hoe zit het met de Pixel garantie?
Bij hoeveel defecte pixels wordt een scherm/notebook vervangen? Welke grens is er bij MSI getrokken?
[ Voor 35% gewijzigd door wt1nsw op 12-08-2008 02:13 ]
-Is er al wat bekend wanneer de 6cells versie gaat komen in NL en
wat de 3cells gebruikers moeten gaan betalen als ze een 6cells accu willen.
Sorry, antwoord stond al in de openingspost van het andere topic, was 't alweer vergeten

[ Voor 45% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-08-2008 22:13 ]
Ik wacht ook op de 6-cells accu in de msi-wind en zie dat die nu in de usa al leverbaar is.
Wanneer (maand) is deze uitvoering leverbaar in nl ? Als ik daarop nog tot volgend jaar moet wachten is dan de accu om te ruilen ?
edit: bij nadere bestudering van deze thread zie ik dat hierover al veel gepost is dus blijkbaar is dit een relevante vraag. Antwoorden ben ik niet tegen gekomen en vanuit msi is het de laatste tijd angstvallig stil. Zou dat soms komen, omdat de concurrentie (Asus, Acer, Lenovo, Dell) de markt gaat overstromen met deze dingetjes en dus de prijzen wel eens onder druk kunnen komen te staan ??
We zullen zien...even wachten nog maar...
[ Voor 45% gewijzigd door intraxi op 21-08-2008 19:32 ]
Verwijderd
Alle MSI wind laptops worden nu nog verkocht met een 3 cell batterij en na ongeveer 2 weken zou een optionele 6 cell batterij geleverd kunnen worden voor 75 euro. Vind ik nogal teleurstellend. Dus dan zou deze laptop met 6 cell komen op 475 eurotjes. Vind ik erg veel omdat je bijv. van Acer een complete laptop hebt voor 499 euro.
Verwijderd
Staat op de laptop Xp met sp3 of sp2?
Xp home met sp3...Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:33:
Ik ben aan het zoeken geweest, maar kon het antwoord niet vinden.
Staat op de laptop Xp met sp3 of sp2?
Verwijderd
Inmiddels weer een maandje verder, ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe staat het ermee Mr. Moneta?Moneta schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:14:
@ Acer 8103 / Theo
Theo
Verwijderd
Theo
gewoon die batterij kopen lijkt me...Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:45:
Ik zie nu dat er bij Informatique al de 6 cells in de prijslijst staat a €79, alleen de zwarte en nog niet op voorraad. Maar de winkels zijn dus al op de hoogte gebacht dat ie eraan komt, nu willen wij nog vveten hoe we aan de upgrade-actie kunnen meedoen![]()
![]()
Theo
Wit ook, zie http://www.informatique.nl/123325Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:45:Ik zie nu dat er bij Informatique al de 6 cells in de prijslijst staat a €79, alleen de zwarte en nog niet op voorraad.
Verwijderd
Inderdaad!! (meteen een upjeejtje schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:07:
Ik denk dat meneer Moneta niet meer reageert op de omruilactie. Leuk dat het werd geopperd, maar het is al lange tijd dood qua berichten van de MSI kant.
MSI Netbook U100 Wind 10.2", N270, 120GB (wit)
Even een linkje uit een webshop, zie hem voor de rest nog nergens.
[ Voor 12% gewijzigd door jvdmeer op 15-09-2008 13:16 . Reden: URL-fout ]
Vreemd, bij de specs staat gewoon:jvdmeer schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:10:
Ik ben benieuwd wanneer deze beschikbaar komt, de 120 GB versie:
Harde schijf: 80 GB - Serial ATA-150
KLopt, foutje in de URL. moet zijn: http://www.4launch.nl/shop/product/059416JBS schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:33:
[...]
Vreemd, bij de specs staat gewoon:
Harde schijf: 80 GB - Serial ATA-150
heb bij pcmegastore.nl een pre-order geplaatst, volgens hun wordt de 80 Gb versie uitgefaseerd en is de 120 GB versie leverbaar vanaf eind september-begin oktoberjvdmeer schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:10:
Ik ben benieuwd wanneer deze beschikbaar komt, de 120 GB versie:
Hij heeft ook Mac OSX 10.5.4 (?) geinstalleerd en heeft hier weinig tot geen problemen mee.
Geen 6 cell accu en (dus) niet de eerder voor oktober aangekondigde Wind upgrade (verbeterd touch path, 160Gb disk en 6 cell accu) voor ongeveer dezelfde prijs als de huidige Wind..J-roenn schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:20:
[...]
heb bij pcmegastore.nl een pre-order geplaatst, volgens hun wordt de 80 Gb versie uitgefaseerd en is de 120 GB versie leverbaar vanaf eind september-begin oktober
Verwijderd
Geachte Mr Moneta,Moneta schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:22:
Beste Tweakers,
Naar aanleiding van alle reacties, vragen en conclusies en goedkeuring van de moderators open ik hierbij dit topic.
15. Q. Word er een actie op touw gezet om de klanten met 3 cell met korting te upgraden naar 6 cell?
A. Ik kan bevestigen dat ik akkoord heb om dit op te zetten. Details zullen later bekend worden gemaakt.
Kunt u ons hierop nu duidelijkheid verschaffen........
Theo
Verwijderd
Moneta schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:22:
Beste Tweakers,
Naar aanleiding van alle reacties, vragen en conclusies en goedkeuring van de moderators open ik hierbij dit topic.
15. Q. Word er een actie op touw gezet om de klanten met 3 cell met korting te upgraden naar 6 cell?
A. Ik kan bevestigen dat ik akkoord heb om dit op te zetten. Details zullen later bekend worden gemaakt.
Ik kan me niet voorstellen dat Mr. Moneta opeens geen bezoekjes meer pleegt op dit forum: vandaar dat ik dit maar weer eens onder de aandacht breng, en hoop dat er een reactie komt.Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:30:
[...]
Geachte Mr Moneta,
Kunt u ons hierop nu duidelijkheid verschaffen........
Theo
Erg jammer dat Mr. Moneta NIETS meer van zich laat horen. We werden fantastisch op de hoogte gehouden om de verkoop te stimuleren (niks mis mee), maar waarom worden we nu als melaatse beschouwd. De eerste kopers die mischien wel door de aangekondigde 6 cells accu upgrade-actie over de streep zijn getrokken hebben nu toch wel recht om een beetje duidelijkheid. Zeker nu MSI alweer een opvolger bekend heeft gemaakt.
Theo
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 08:26 ]
Verwijderd
Ja, hallo. Is hij nu opeens verplicht hier te reageren op vragen over de MSI? Hij heeft geen overeenkomst met GoT ofzo, hoor? Sterker nog, hij heeft duidelijk aangegeven dat dit topic een beperkte periode open stond voor vragen. De tijd die hij daarna er nog in gestoken heeft, is alleen maar aardig. Zie ook de TopicStart!
Dus effe niet zo flauw reageren.Moneta schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:22:
[...] Iedereen kan zijn vraag stellen tot zondag, zondag middag zal ik dan proberen alle vragen te beantwoorden tenzij ik op kantoor je vraag zou moeten uitzoeken.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Geachte heer Moneta,
Zijn er plannen om de Wind U100 met 6 cell te introduceren op de nederlandse markt?
Zo ja, wanneer en voor welke prijs?
Zal deze een synaptics touchpad hebben?
bvd.
Even voor de duidelijkheid, ik kom hier in mijn vrije tijd en af en toe zelfs onder werktijd om vragen van jullie te beantwoorden. Ik ben bij MSI werkzaam als retail manager. Dit betekent dat ik in mijn eentje te maken heb met 3000+ dealers in Nederland en belgie. Dit verschilt van de normale shop op de hoek tot de webshop en retailer. Ik heb ook nog een persoonlijk leven en kom hier daarom niet dagelijks.
Ik snap best dat je niet blij bent dat het upgradeprogramma niet doorgaat. Ik ben daar eerlijk gezegd ook niet blij mee maar als alle tekenen tot het succesvol lanceren negatief zijn, heeft het dan nog nut om een programma te lanceren? Voor mij niet in iedergeval. Jammer, klote en kut, ik weet het. Ik sta eventueel open voor suggesties dus als je ideeen hebt, laat maar horen. Hou er wel rekening mee dat MSI niet van plan is verlies te lijden op de batterijen. Wij hebben nergens gezegd dat we vanaf begin een 6 cell gingen leveren en altijd correct gecommuniceerd. MSI ziet het dan ook niet als verplichting om dit perse te doen.
@Philflow
Die plannen zijn er zeker, zogauw de levering van de 6 cell gegarandeerd stabiel is kunnen we hierop overstappen. Vooralsnog niet in ieder geval. Ik persoonlijk denk dat dit gebeurt met de lancering van de U120 maar nogmaals, onzeker!
Over de touchpad, hmm ik zou het niet weten. Had ik het geweten zou ik het ook niet melden denk ik want stel dat MSI met de eerste levering ervoor kiest om met Synaptics uit te leveren en de 2de niet, krijg ik weer klachten. Waarom is die synaptics tp zo belangrijk?
De Wind U100 met 6 cell is inmiddels goed verkrijgbaar in duitsland zie ik:
http://geizhals.at/deutschland/a371146.html
Hij wordt daar de Luxury edition genoemd. Kost slechts 370 euro, wel vreemd want over het algemeen .zijn de laptops is duitsland niet goedkoper dan hier. Ik hoop dus dat we dit type snel in Nederland krijgen, anders ga ik voor de Samsung NC10
Het voordeel van de Synaptics touchpad is dat deze een scollzone heeft waar je met je vinger overheen kunt schuiven, i.t.t. de Sentelic waar je moet tappen om te scollen. Verder heeft de Synaptics ook ondersteuning voor gebaren met meerdere vingers, two finger scrolling, left, right en knijpen om te zoomen. Synaptics biedt dus meer functies.
Er zijn wel verschillende prijzen, maar de specs lijken identiek....
Of moet dit ander geheugen zijn als er in een PC gaat.
Geen ervaring met laptops, krijg morgen mijn Wind en wil hem wel upgraden naar 2 gig.
Dat gaat helaas niet werken, in notebook / netbooks zit SODIMM-geheugen.HeZz schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:37:
Kan ik een gewoon reepje DDR2-667 geheugen van 1024MB er in prakken?
Of moet dit ander geheugen zijn als er in een PC gaat.
Geen ervaring met laptops, krijg morgen mijn Wind en wil hem wel upgraden naar 2 gig.
Maar die kosten je de kop niet, zie daar voor de Pricewatch.
wie ?intraxi schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:18:
Weet iemand het verschil tussen de typenrs.: u100-444eu en u100-041eu ?
Er zijn wel verschillende prijzen, maar de specs lijken identiek....
[ Voor 92% gewijzigd door JBS op 27-12-2008 14:13 ]
Maar is het nu wel of niet mogelijk om met de touchpad in de MSI WIND te scrollen?
Me vriendin heeft de MSI Wind U100-261EU Pink Intel Atom N270, 2 GB, 10, 160 GB.
Als dit mogelijk is hoe moet dat dan? Of hoe kan je het instellen?
Daar zal MSI geen antwoord op kunnen geven gezien de Wind niet met Mac OS X wordt geleverd.
Maar mijn vraag was of dit ook mogelijk was met XP erop.
Maar ik zal eens op de MSI site kijken naar dat tooltje. Bedankt voor de tip.
Zou wou ik weten of de U115 ook in andere kleuren dan het huidige zwart-grijs uitkomt zoals de U100?
En geldt er voor de Wind een internationale collect & return garantie? Dus kan ik kiezen in welk land ik hem koop?
Op deze eerste vraag vind ik nergens een antwoord, ook niet als ik persoonlijk mail naar MSI.
Sinds kort de U100plus, slechts 199,- en hij bevalt goed.
Kan iemand mij uitleggen waar de "burn recovery" voor bedoeld is?
Er zit toch al een CD bij met winXP, en misschien ook wel een herstel partitie.
www.casarodriguillo.com
Verwijderd