Ik heb de Engelse versie. Weet niet of de app ook in NL is te krijgen. Zo niet nu, dan misschien wel in de nabije toekomst. App is zeer de moeite waard.BastiaanN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:15:
[...]
Inderdaad![]()
[...]
Ook multilanguage of alleen in het engels?
Ik weet niet op welke universiteit je zit, maar via mijn universiteit kan het in ieder geval: http://www.utwente.nl/ict...s/handleidingen/symb.doc/Glacier schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:27:
[...]
Dat van die N95 had ik ook..maar alles werkt nu prima
Een vraagje: ik zou graag gebruik maken van het WLAN van de universiteit, maar daarvoor moet je en certificaat hebben (surfnet ofzoiets), zodat je in kan loggen met je studentlogin. Bestaat er zoiets voor de N82?
FW v30.0.019 NL nu beschikbaar! Edit oops dat weten julie al...
Updaten ging makkelijk en alle instellingen zijn weer bewaard gebleven!
Updaten ging makkelijk en alle instellingen zijn weer bewaard gebleven!
[ Voor 12% gewijzigd door ElectroSpace op 19-09-2008 12:25 ]
werkt zoiets ook op hogescholen?bartbh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:51:
[...]
Ik weet niet op welke universiteit je zit, maar via mijn universiteit kan het in ieder geval: http://www.utwente.nl/ict...s/handleidingen/symb.doc/
Daar heb je namelijk ook een GUEST en onbeveiligd netwerk. Alleen als ik dan naar een site wil, moet je inderdaad iets van een "certificaat?" hebben..
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Dit weet je zeker (dat het niks kost)?Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:
[...]
'Op basis van netwerk' kost je geen dataverkeer. Je GSM gebruikt dan GSM - masten om je positie te bepalen. Dit is echter vrij onnauwkeurig, en kan niet dienen als een vervanger voor 'echte' GPS.
Maar is het wel een vervanger voor A-GPS? Aangezien je op de N82 al een normale GPS hebt
Verwijderd
Ja. Google Maps Mobile gebruikt bijvoorbeel deze methode ook op andere telefoons zonder ingebouwde GPS ontvanger om te bepalen waar je je ongeveer bevindt. Deze methode is echter niet bepaald nauwkeurig.barzi schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:09:
[...]
Dit weet je zeker (dat het niks kost)?
Maar is het wel een vervanger voor A-GPS? Aangezien je op de N82 al een normale GPS hebt
Je moet het niet zien als een vervanger voor (A-)GPS, maar als een aanvulling. Als je bijvoorbeeld Nokia Maps opstart op je N82, zul je merken dat Nokia Maps je in eerste instantie laat zien waar je je ongeveer bevindt (op basis van netwerk dus). Wanneer er verbinding is gemaakt met de positieserver en je een GPS- fix hebt, krijg je pas je nagenoeg exacte positie te zien op de kaart.
Hoe heb je dit gedaan? eerst een backup, nieuwe FW erop en daarna backup restoren? en vervolgend het progje geinstalleerd, ik krijg nl een certificaatfoutBastiaanN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:35:
Er is weer een nieuwe permissie hack uit voor de 30.x firmware, misschien dat je via daar de "online delen" button van het active standby scherm kan gooien
Edit: iets anders gevonden!
[...]
Edit2: zelf net geinstalleerd, gaat erg makkelijk! gewoon een .sis installeren en weg is het WLAN,Search en Share Online. Erg overzichtelijk scherm nu
Nadeel: je bent een gemodificeerde install server nodig (gehackt toestel)
/me vraagt permissie aan een mod om het bestandje te uppen.
Hierbij de file: ActiveStandby-Mod.zip
[ Voor 17% gewijzigd door Megapaul op 19-09-2008 17:15 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Dat programmatje kan je alleen draaien als je telefoon gehacked is. Helaas is er nog geen hack voor V3 van de firmware. Ik verwacht deze wel snel (zoals altijd).Megapaul schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:14:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? eerst een backup, nieuwe FW erop en daarna backup restoren? en vervolgend het progje geinstalleerd, ik krijg nl een certificaatfout
over welke hack hebben jullie het?
Hoe "hack" ik mijn N82?
Hoe "hack" ik mijn N82?
En waar vind ik informatie daarover?BastiaanN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:35:
Nadeel: je bent een gemodificeerde install server nodig (gehackt toestel)
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Niemand dus hier die geen geheugen bij z'n telefoon had?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Nee, denk het niet. Overigens is de Nokia kaartja dat je er bij krijgt van zeer slechte kwaliteit. Heel veel mensen hebben hier problemen mee gehad. In dat opzicht ben je beter af een kaartje van een ander merk te kopen. Maar goed, ik begrijp dat je wel een volledige levering wilt.JT schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:15:
Niemand dus hier die geen geheugen bij z'n telefoon had?
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Google is your friend
Weet iemand trouwens hoe je de N82 kan downgraden? En iemand waar ik V20 van de firmware kan downloaden (als bestand dus)?
[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-09-2008 20:04 ]
Die hack is er al hoorbarzi schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:33:
[...]
Dat programmatje kan je alleen draaien als je telefoon gehacked is. Helaas is er nog geen hack voor V3 van de firmware. Ik verwacht deze wel snel (zoals altijd).
Is niet mogelijk. Wel bij een nokia service point maar zelf is er geen mogelijkheid voor.barzi schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:24:
[...]
Google is your friend
Weet iemand trouwens hoe je de N82 kan downgraden?
[ Voor 35% gewijzigd door BastiaanN op 19-09-2008 20:10 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Thanks. Zie je DM inbox.BastiaanN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:05:
[...]
Die hack is er al hoor
[...]
Is niet mogelijk. Wel bij een nokia service point maar zelf is er geen mogelijkheid voor.
Ik heb een heel irritant probleem. Wanneer ik aan het navigeren ben met bijvoorbeeld Sygic of NAV4ALL heb ik het probleem dat wanneer ik even uit het programma wil (voor bijvoorbeeld een sms lezen of telefoon opnemen) dat het hele programma automatisch wordt afgesloten door de N82. Weet iemand een manier om dat te verkomen? Want het is heel erg irritant, want elke keer moet ik dan opnieuw de bestemming aangeven als 't gebeurd. Bedankt! 
edit: Thanks Johantjuuh! Het werkt idd.
edit: Thanks Johantjuuh! Het werkt idd.
[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 20-09-2008 22:19 ]
Dubbelklikken op de menu toets, dan kom je in je hoofdmenu.nlboy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:49:
Ik heb een heel irritant probleem. Wanneer ik aan het navigeren ben met bijvoorbeeld Sygic of NAV4ALL heb ik het probleem dat wanneer ik even uit het programma wil (voor bijvoorbeeld een sms lezen of telefoon opnemen) dat het hele programma automatisch wordt afgesloten door de N82. Weet iemand een manier om dat te verkomen? Want het is heel erg irritant, want elke keer moet ik dan opnieuw de bestemming aangeven als 't gebeurd. Bedankt!
Of de menutoets ingedrukt houden, (dan krijg je alle actieve progamma's te zien) en dan kan je bijvoorbeeld STANDBY kiezen.
De Universteit Twente iddbartbh schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:51:
[...]
Ik weet niet op welke universiteit je zit, maar via mijn universiteit kan het in ieder geval: http://www.utwente.nl/ict...s/handleidingen/symb.doc/
Thnx voor de link!
Oh, 8gb kaartje staat al in de bestellingroma0803 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:49:
[...]
Nee, denk het niet. Overigens is de Nokia kaartja dat je er bij krijgt van zeer slechte kwaliteit. Heel veel mensen hebben hier problemen mee gehad. In dat opzicht ben je beter af een kaartje van een ander merk te kopen. Maar goed, ik begrijp dat je wel een volledige levering wilt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Bij heel veel applicaties die ik op mijn N82 wil installeren krijg ik de melding "bestand beschadigd".
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Het lijkt me sterk dat zoveel applicaties beschadigd zijn
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Het lijkt me sterk dat zoveel applicaties beschadigd zijn
Hmm... hierover heb ik meer reports gelezen op internet. Heb je een hard reset gedaan voor of na de update van je firmware? Ik meen gelezen te hebben dat mensen die een hard reset hebben gedaan, deze melding vaker krijgen. Ook bij installatiebestanden die voorheen geen problemen gaven.
Het moet niet gekker worden.
Na het blijven trillen na het krijgen van een smsje heb ik nu ook nog eens last van storingen tijdens het bellen.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb al een reset gedaan (en back-up terug gezet) maar het blijft.
Slimmer om even contact op te nemen met Hi of is hier iets voor te vinden?
(wil namelijk geen 2 weken zonder mijn N82 zitten)
Na het blijven trillen na het krijgen van een smsje heb ik nu ook nog eens last van storingen tijdens het bellen.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb al een reset gedaan (en back-up terug gezet) maar het blijft.
Slimmer om even contact op te nemen met Hi of is hier iets voor te vinden?
(wil namelijk geen 2 weken zonder mijn N82 zitten)
A life? Where can I download it??
opnieuw je firmware erop zetten dan zou het weer goed moeten zijn.roma0803 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:45:
Hmm... hierover heb ik meer reports gelezen op internet. Heb je een hard reset gedaan voor of na de update van je firmware? Ik meen gelezen te hebben dat mensen die een hard reset hebben gedaan, deze melding vaker krijgen. Ook bij installatiebestanden die voorheen geen problemen gaven.
Er zijn meerdere mensen met dit proleem en dat kwam meestal odat ze de telefoon dmv een code hadden gereset.
Na mijn avontuur om naar EURO1 te flashen en daarna weer EURO2 eroverheen te zetten, blijf ik toch nog wel met wat restandjes Engels zitten die er niet horen. Ik denk dat ik nog maar eens ga flashen maar dan ervoor en erna een *#7370# reset.
Ik heb mijn firmware opnieuw geplaatst, harde reset.
En nou blijf ik een krakend geluid houden, net had ik zelfs even helemaal geen geluid.
Iemand nog een idee?
[edit] Maar even naar de primafoon gegaan die me door verwijzen naar een service point.
En nou blijf ik een krakend geluid houden, net had ik zelfs even helemaal geen geluid.
Iemand nog een idee?
[edit] Maar even naar de primafoon gegaan die me door verwijzen naar een service point.
[ Voor 21% gewijzigd door Ruffian op 20-09-2008 15:47 ]
Iemand enig idee hoe ik mijn toestel helemaal reset?
Als ik via 7370 reset blijven er toch nog programma's op staan die ooit geinstalleerd zijn.
Ik wil een echte reset.
Dankzij N82.nl:
[Green]+[def3]+[*+] Hiermee formatteer je je toestel. Gebruik deze code wanneer de gewone formatteercodes niet werken of wanneer je toestel niet wil rebooten.
Maar ben ik dan alles kwijt? Ook symbian zeg maar?
[Deze code doet niet veel meer dan 7370 in mijn ogen]
[edit] Blijkbaar staan die andere programma's ingesteld op mijn sd kaartje
[edit2] Wat me opvalt als ik het toestel op luidspreker zet doet alles het wel goed.
Als ik via 7370 reset blijven er toch nog programma's op staan die ooit geinstalleerd zijn.
Ik wil een echte reset.
Dankzij N82.nl:
[Green]+[def3]+[*+] Hiermee formatteer je je toestel. Gebruik deze code wanneer de gewone formatteercodes niet werken of wanneer je toestel niet wil rebooten.
[edit2] Wat me opvalt als ik het toestel op luidspreker zet doet alles het wel goed.
[ Voor 61% gewijzigd door Ruffian op 20-09-2008 16:14 ]
Verwijderd
Zijn er ook positieve berichten over de nieuwe firmware?
Ik twijfel nog om het te doen, of is het een must?
En ik vind de wlan en de agenda functie al irritant op het bureaublad, nu krijgen we er nog 1 bij... Is daar al een oplossing voor?
En ik vind de wlan en de agenda functie al irritant op het bureaublad, nu krijgen we er nog 1 bij... Is daar al een oplossing voor?
Lijkt wat sneller, heb verder nog geen voor of nadelen bemerkt (van 20-.30 gegaan)
En de visualisations van de music player reageren nu op de muziek, in plaats van dat ze gewoon een animated gifje afspelen
Ik had ook geen geheugenkaartje erbij, maar ik heb 'm via Marktplaats gekocht. De verkoper zei wel dat hij er ook geen bij had gehad.
Standby menu uitschakelen en key shortcuts gebruiken... zo doe ik het in ieder gevalVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:54:
Hij is sneller, camera lijkt betere foto's te maken, rotatie werkt nu weer lekkerVerwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:54:
Verwijderd
Hoe bedoel je shortcuts?[...]
Standby menu uitschakelen en key shortcuts gebruiken... zo doe ik het in ieder geval
Zet je active standby maar eens uit in de instellingen (instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> standby-modes -> Act. standby). Maar goed, niet bepaald een relax oplossing want dan heb je gewoon een leeg standby-screen zoals op je oude s60 v2 symbian. Je agenda items staan dan dus niet meer vermeld op je standbyscreen, iets dat voor mij dus echt onmisbaar is.
Vorige week dinsdag de N82 binnen gekregen, via de HI shop.
Gistermorgen zaten er opeens allemaal strepen in beeld waarvan er een aantal na loop van tijd verdwenen. 4 bleven er echter zitten. Hierop heb ik de klantenservice gebeld die hebben me verteld het hele pakket weer terug te sturen ivm de 8 dagen die daar voor staan.
Moet dus nog even wachten op een andere
Gistermorgen zaten er opeens allemaal strepen in beeld waarvan er een aantal na loop van tijd verdwenen. 4 bleven er echter zitten. Hierop heb ik de klantenservice gebeld die hebben me verteld het hele pakket weer terug te sturen ivm de 8 dagen die daar voor staan.
Moet dus nog even wachten op een andere

Bij mij beginnen nu de 2 onderste en buitenste toetsen (# en *) al iets te verslijten, het lak laagje laat in de hoeken gewoon los 
Even op in haken; zijn er mensen die hun toetsenbordje + bovenste deel van de cover al hebben vervangen, zoja is het een beetje goed te doen?
Even op in haken; zijn er mensen die hun toetsenbordje + bovenste deel van de cover al hebben vervangen, zoja is het een beetje goed te doen?
[ Voor 35% gewijzigd door BastiaanN op 22-09-2008 09:34 ]
bij het green + def3 verhaal wordt er als het ware gewoon een complete "image" terug gezet zodat het toestel weer helemaal vers is. Ook al je programma's worden verwijderd en ook de preinstalled games zoals snake zijn daarna verdwenen.Ruffian schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:56:
Iemand enig idee hoe ik mijn toestel helemaal reset?
Ik wil een echte reset.
Dankzij N82.nl:
7370 zou je meer kunnen zien als een soort schijfopruiming waarbij alle user files worden weggegooid (beschadigde systeem bestanden worden dan NIET vervangen).
edit: whoops, volgende keer zal ik braaf op edit drukken...

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 22-09-2008 08:41 ]
Ik heb eigenlijk al een langer probleem met mijn WLAN op de n82, misschien dat iemand me hiermee kan helpen. Ik heb thuis een draadloos router van FON en wanneer ik de browser start doet het internet het gewoon. Maar wanneer ik verder ga browsen ontvangt hij helemaal geen data maar. Kortom, De eerste pagina laadt hij wel altijd(heb uiteraard meerdere sites geprobeerd) maar daarna blijft hij haken op '0 kb'.
Iemand een oplossing hiervoor?
Verwijderd
Heb ik ook, erg slechte kwaliteit moet ik zeggen. Heb ook veel stof achter het schermpje.
BastiaanN schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:35:
Bij mij beginnen nu de 2 onderste en buitenste toetsen (# en *) al iets te verslijten, het lak laagje laat in de hoeken gewoon los
je toegangspunt opzoeken bij de instellingen en dan gevanceerde instellingen. Daar staat iets van een energiebeheer item. Die staat standaard aan en moet je uit zetten. Ik weet even niet precies hoe de menu-items heten, maar ik denk dat je er wel uit komt.kenkreutzer schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:42:
Ik heb eigenlijk al een langer probleem met mijn WLAN op de n82, misschien dat iemand me hiermee kan helpen. Ik heb thuis een draadloos router van FON en wanneer ik de browser start doet het internet het gewoon. Maar wanneer ik verder ga browsen ontvangt hij helemaal geen data maar. Kortom, De eerste pagina laadt hij wel altijd(heb uiteraard meerdere sites geprobeerd) maar daarna blijft hij haken op '0 kb'.
Je batterij gaat dan wel super hard leeg, maar je blijft je connectie met FON behouden (dat is het probleem, FON kan er niet tegen de werking van de energie safer van de Nokia)
[edit]: item staat niet bij toegangspunt maar bij Wireless LAN instelling
Dus:
menu -> instrumenten -> instellingen -> verbinding -> Wireless LAN -> opties -> Geavanc. instellingen -> [ja] kiezen -> Energiespaarstand op [uit] zetten.
Eventueel energieniv lager zetten zodat je batterij weer iets langer meegaat.
[ Voor 13% gewijzigd door elpino.rv op 22-09-2008 11:58 ]
Ik vroeg me af of er een programma bestaat die geprekken die korter als een minuut duren afrond naar 1 minuut en daarna wel alles per seconde berekend.
Ik heb zelf vaak korte geprekken, komt omdat de andere persoon niet in de gelegenheid is om langer te bellen maar de provider (iig de mijne vodafone) rekent de 1e minuut volledig.
Dus het logboek van je telfoon klopt dan niet helemaal stel je heb 10 gesprekken van 30 seconden
dan heb je 5 min gebeld volgens je logboek maar je het 10 minuten gebeld
Ik heb zelf vaak korte geprekken, komt omdat de andere persoon niet in de gelegenheid is om langer te bellen maar de provider (iig de mijne vodafone) rekent de 1e minuut volledig.
Dus het logboek van je telfoon klopt dan niet helemaal stel je heb 10 gesprekken van 30 seconden
Ik heb door gebruik-buiten-de-garantie al wat dingen aan mijn n82 moeten doen:BastiaanN schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:35:
- nieuw LCD scherm: € 35,- en 15 minuten werk (valschade)
- toetsenbord+joystick: € 27,95 en 25 minuten werk (waterschade)
- nieuwe batterij: € 19,95 en 2 minuten werk (waterschade)
Draadloos laden op onze Zon
Er zit een barst in het glaasje van m'n lens en een licht deukje in de lenscover. Is gebeurd tijdens mn zomervakantie. Waarschijnlijk valt dat niet binnen de garantie. Volgens mij is dat ook niet heel makkelijk zelf te repareren, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. Ik maak weinig foto's en video's. Op foto's merk je van de barst weinig, mits genomen overdag/goed licht. In het donker of met slecht licht zie ik een wazige weinig contrasthebbende vlek. Beetje jammer, maar niet dramatisch (voor mij).
Sowieso schrijf je zo!
De speaker was kapot en ze hebben hem opgestuurd.
Ik ben mijn N82 dus rond de 20 dagen kwijt (was een schatting).
Gelukkig heb ik nog een oude HP iPAQ614c liggen (en hopelijk voor Nokia gaat die niet wennen)
Ik ben mijn N82 dus rond de 20 dagen kwijt (was een schatting).
Gelukkig heb ik nog een oude HP iPAQ614c liggen (en hopelijk voor Nokia gaat die niet wennen)
Dat de gesprekken van korter dan een minuut worden afgerond op één minuut komt door de GSM-operatoren. (niet alleen Voda doet datMegapaul schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:54:
Ik vroeg me af of er een programma bestaat die geprekken die korter als een minuut duren afrond naar 1 minuut en daarna wel alles per seconde berekend.
Maar heel toevallig wordt daar morgen over beslist in EU verband om gesprekken per seconde af te rekenen en dat gaat dan gelden voor alle operatoren
Het is dan net zoals met de vorig jaar overeen gekomen afspraken over maximum tarieven voor gesprekken in- en vanuit het buitenland en de (nog verder te verlagen) kosten voor sms berichten
Verwijderd
Is er nog steeds niemand die een oplossing voor het opname probleem? En dan bedoel ik dat het microfoontje nogal kraakt als je videootjes opneemt. Dit is overigens alleen bij het ruwe blaaswerk zoals festivals / discotheken etc.
Zou wel mooi zijn als je de mic minder gevoelig kan afstellen oid. Het moet toch wel kunnen op de een of andere manier, had hiervoor een samsung D600 en die nam ook perfect op. Lijkt me niet dat de mic zoveel slechter is bij de N82.
Zou wel mooi zijn als je de mic minder gevoelig kan afstellen oid. Het moet toch wel kunnen op de een of andere manier, had hiervoor een samsung D600 en die nam ook perfect op. Lijkt me niet dat de mic zoveel slechter is bij de N82.
Verwijderd
Ik heb ook stof achter mijn display. Het beperkt zich gelukkig nog tot een aantal korrels die met name bij daglicht goed zichtbaar zijn, dus er valt nog prima mee te leven. Maar het wordt heel langzaamaan wel meer, dus ik vrees dat ik voordat ik hem een jaar heb nog wel eens terugga naar de Hi- shop. Valt dit wel onder de garantie? Heeft iemand hier ervaring mee?Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 03:35:
Heb ik ook, erg slechte kwaliteit moet ik zeggen. Heb ook veel stof achter het schermpje.
[...]
Verwijderd
Ik heb nu sinds vrijdag de nieuwe firmware en praktisch gezien zie ik niet heel veel verschillen. Irritant is inderdaad de nieuwe Flickr / Ovi 'homescreen plugin' waardoor je minder afspraken op het beginscherm ziet. Waarom is er geen (officiele) mogelijkheid deze uit te zetten? Ik gebruik Flickr best wel eens, maar om er nu een snelkoppeling op het beginscherm voor te hebben...?Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:54:
Ik heb de nieuwe functie 'My Nokia' geactiveerd en heb nu al 2 smsjes gehad met tips voor je N82. Lijkt me meer van toegevoegde waarde voor de beginnende Nokia gebruiker, dus ik ga deze binnenkort weer uizetten.
Het draaien van het scherm is nog steeds best gevoelig, al gaat het draaien zelf nu erg soepel op het scherm (blijft niet half hangen). Maar waarom kantelt hij nog steeds in elk scherm behalve het beginscherm? Als ik een sms aan het typen ben is er geen situatie denkbaar dat ik mijn scherm zou willen kantelen. Dat doet hij nu wel als ik hem per ongeluk iets schuin houd.
Verder lijkt het alsof de 'Zoekopdr: Internet en Mijn Inhoud' functie nog trager is geworden. Op zicht lijkt een 'Desktop Search' me heel handig op een toestel als deze, maar er valt lastig te werken met deze functie. Typen gaat traag (zoekt namelijk realtime als je typt), en als je de applicatie probeert tesluiten blijft deze ook nog eens 10 - 15 seconden 'hangen'. Tenslotte is deze plugin nu ook nog eens twee regels hoog ipv 1 (waarom? WAAROM?
Helaas is de weergave van de SMS inbox niet onder handen genomen en zie je nog steeds geen details.
Kortom: ik ben wat teleurgesteld dus hier vast mijn wenslijstje voor de volgende firmware
- Detailweergave van SMS inbox zoals bij de E-serie toestellen (waarom zij wel....?)
- Het aantal plugins op het beginscherm kunnen aanpassen zoals bij de E- serie
- Ingebouwd tooltje om het kantelen van het scherm te kunnen configureren
Wie helpt me aanvullen?
Zwaar voor (of maak je toestel dan wel hackableVerwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:05:
[...]
Kortom: ik ben wat teleurgesteld dus hier vast mijn wenslijstje voor de volgende firmware![]()
- Detailweergave van SMS inbox zoals bij de E-serie toestellen (waarom zij wel....?)
- Het aantal plugins op het beginscherm kunnen aanpassen zoals bij de E- serie
- Ingebouwd tooltje om het kantelen van het scherm te kunnen configureren
Wie helpt me aanvullen?
[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 22-09-2008 18:09 ]
Net ook geupdate en vind het nou niet echt een vooruitgang; niet alleen worden er twee regels extra in beslag genomen door Zkopdr. en Online delen, maar tevens verdwijnt de regel met je afspraken als je die dag geen items hebt en taken niet uitgevoerd hebt.
Verder lijkt de telefoon wat trager door de menus te gaan (delen vh scherm worden geupdate voor andere delen) maar de applicaties zelf iets sneller. Misschien nog maar een keer rebooten zo.
Verder lijkt de telefoon wat trager door de menus te gaan (delen vh scherm worden geupdate voor andere delen) maar de applicaties zelf iets sneller. Misschien nog maar een keer rebooten zo.
Ik heb mijn firmware niet geupdate, ook heb ik geen harde reset uitgevoerd.roma0803 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:45:
Is het update van mijn firmware aan te raden (voor onder meer dit probleem)?
Ik ben erg tevreden over de nieuwe firmware. Als werkt net wat vloeiender en ik heb het idee dat het geluid van de mp3 speler stukken verbeterd is. Vollere bas en helderder geluid.
Ik heb regelmatig een vastloper met mijn N82 die ik nu ongeveer 3 maand heb. Vooral vaak als ik mijn muziekspeler open. Dat is 1 op de 4 keer dat hij vastloopt. Soms ook wel bij een andere applicatie maar minder. Terwijl ik daarnaast niks heb openstaan. Daarnaast heb ik ook vaak dat mijn mp3's zomaar halverwege het nummer stoppen of doorgaan op het volgende nummer, terwijl de mp3's op mijn pc gewoon werken. Ik heb het meerdere keren gekopieerd en verwijderd maar het ligt echt aan de mobiel omdat het elke keer weer gebeurd. En het zijn altijd specifieke mp3's, anderen hebben er nooit last van.
Verder heb ik ook minimaal 2 keer per week de melding dat ik mijn simkaart moet plaatsen, zomaar uit het niets. Ik schud mijn mobiel niet alle kanten op ofzo dat hij los schiet(hoewel dat ook gewoon moet kunnen).
Zou ik hiermee teruggaan? ik heb verder geen verzekering en ik weet niet hoe het precies met de garantie zit. Ook heb ik hem online gekocht bij Hi, dus ik weet niet precies waar ik ermee heen moet.
Verder heb ik ook minimaal 2 keer per week de melding dat ik mijn simkaart moet plaatsen, zomaar uit het niets. Ik schud mijn mobiel niet alle kanten op ofzo dat hij los schiet(hoewel dat ook gewoon moet kunnen).
Zou ik hiermee teruggaan? ik heb verder geen verzekering en ik weet niet hoe het precies met de garantie zit. Ook heb ik hem online gekocht bij Hi, dus ik weet niet precies waar ik ermee heen moet.
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Ik vind inderdaad dat het toestel wat vlotter reageert. Ik merk dit vooral in mijn sms inbox (waar ten tijde van schrijven ongeveer 300 berichten in staan) ook de muziekspeler is naar mijn inziens wat sneller geworden.Xander84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:22:
Ik ben erg tevreden over de nieuwe firmware. Als werkt net wat vloeiender en ik heb het idee dat het geluid van de mp3 speler stukken verbeterd is. Vollere bas en helderder geluid.
Bij mij functioneert na de update de batterij meter niet helemaal lekker. Soms na 2 uur begint de telefoon al te mekkeren van batterij bijna leeg terwijl ik er daarna nog prima 2 dagen mee verder kan zonder dat ik hem hoef op te laden...
Ja, ik heb inderdaad ook het idee dat de geluidskwaliteit echt erg sterk verbeterd is (hoewel ik de bas nu net iets te "vol" vind en niet superstrak). Voor de rest inderdaad helderder en meer detail te horen, flinke verbetering in ieder geval (beluister altijd mijn muziek met de Senheisser PX100). Heb helaas nu al wel 2x vastloper gehad, beide keren in de musicplayer. Daarvoor liep ie eigenlijk nooit vast, wat ik ook aan het klooien was.Xander84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:22:
vogelaarke135
Hmm. Geen idee of het sinds de nieuwe firmware is. Maar ik heb nu al 2x dat ik een ontvangen gesprek (niet anoniem) niet in m'n geschiedenis zie staan en een verzonden bericht staat ook niet tussen verzonden berichten. Dit gebeurt bij verschillende nummers, niet 1 bepaald contact ofzo. Zijn er meer die hier last van hebben?
Wel dom, de vertaalfout bij de audio instellingen van de media player zit er nog steeds in. Loudness en die stereoverbreding handel staat aan als je hem op uit zet en andersom (staat uit als ze op aan staan). Beetje slordig
Verder merk ik weinig veranderingen, voor m'n gevoel ook niet sneller ofzo. Gewoon net zo snel als eerst, heb nooit het idee gehad dat ie traag was.
Iemand enig idee waarom ik nog niet kan updaten?
Heb productcode 0563300 en heb nu:
V20.0.062
28-02-08
RM313
N82 (85.01)
Heb productcode 0563300 en heb nu:
V20.0.062
28-02-08
RM313
N82 (85.01)
Bij mijn huidige V20 (Euro2) staat dat gewoon goed vertaald .....Sick Nick schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:30:
Wel dom, de vertaalfout bij de audio instellingen van de media player zit er nog steeds in. Loudness en die stereoverbreding handel staat aan als je hem op uit zet en andersom (staat uit als ze op aan staan). Beetje slordig
In hehoofdscherm staan een aantal dingen:
zkopdrac...
geen items vandaag(agenda)
wlan scan
en sinds de update online delen, hoe kan ik deze wissen zodat ze niet meer in beeld staan heb gezocht maar kan ze niet vinden.
Las ook dat iemand zei dat de medoaplayer een andere kleur is geworden na de update is de mediaplayer hetzelfde als muziekspeler ja toch!!!
zkopdrac...
wlan scan
en sinds de update online delen, hoe kan ik deze wissen zodat ze niet meer in beeld staan heb gezocht maar kan ze niet vinden.
Las ook dat iemand zei dat de medoaplayer een andere kleur is geworden na de update is de mediaplayer hetzelfde als muziekspeler ja toch!!!
Beide dingen vind je hier wel als je de zoekfunctie gebruiktErikE12 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:13:
zkopdrac...
wlan scan

De tekst duidt op de functie onder de toets. Dus als er UIT staat schakel je die functie UIT. Zo zie ik het tenminste...Sick Nick schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:30:
Wel dom, de vertaalfout bij de audio instellingen van de media player zit er nog steeds in. Loudness en die stereoverbreding handel staat aan als je hem op uit zet en andersom (staat uit als ze op aan staan). Beetje slordigVerder merk ik weinig veranderingen, voor m'n gevoel ook niet sneller ofzo. Gewoon net zo snel als eerst, heb nooit het idee gehad dat ie traag was.
Juist maar de grap is dus dat wanneer stereoverbreding geactiveerd is er UIT staatHakkie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:11:
[...]
De tekst duidt op de functie onder de toets. Dus als er UIT staat schakel je die functie UIT. Zo zie ik het tenminste...
Verwijderd
Na de software update was ik het stand by scherm ook zat en heb toen Handy Shell geprobeerd. Echt een super handig programma'tje!dafmay schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:18:
Probeer Handy Shell eens...is echt een enorme verbetering t.o.v. het standaard standbyscherm. Men is nog hard bezig met de app, het is net nieuw. Ik heb 'm al een week of 2 draaien (volledige versie) en ik ga niet meer terug naar het oude beperkte/onoverzichtelijke standbyscherm.
Ik zit alleen met 1 probleem, er blijft in het stand-by scherm maar zo'n geel envelopje staan dat ik 2 nieuwe sms berichten heb. Als ik er dan op klik kom ik in mn inbox en staan er geen ongelezen smsjes tussen.
Ik heb het al geprobeerd op te lossen door al m'n berichten te verwijderen (uit mn inbox, ontwerpen, verzonden en outbox), Handy Shell verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, mn telefoon opnieuw opgestart... maar niks helpt! Hij blijft weergeven dat ik 2 nieuwe sms berichten heb!
Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Heb gezocht maar kan het niet vinden!!BastiaanN schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:44:
[...]
Beide dingen vind je hier wel als je de zoekfunctie gebruikt
Is bij mijn V20 in ieder geval niet zo, bij Uit is het geluid bijna mono zoals te verwachten met speakers die 10 cm uitelkaar zijn geplaatst. Met 'spatial' aan lijkt het iets ruimtelijker maar ben je wel die 'zware bass' kwijt omdat het vnl lage tonen dempt t.o.v . de hogere tonen die meer plaatsing hebben ....BastiaanN schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:24:
[...]
Juist maar de grap is dus dat wanneer stereoverbreding geactiveerd is er UIT staat
Met de positionering van de speakers van de N73 was het geluid wel beter stereo. Goede oordoppen nog weer beter, met mijn CX500 weer wat overdreven...
[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 23-09-2008 23:12 ]
zit er geen berichtenteller op de n82?
of is hier een extern programma voor te downen?
vind t wel irritant dat ik niet kan zien hoeveel smjes je verstuurd en ontvangen hebt.
of is hier een extern programma voor te downen?
vind t wel irritant dat ik niet kan zien hoeveel smjes je verstuurd en ontvangen hebt.
Stop chasing the dream, you're already living it
Ik vind het niet erg dat jij niet kan zien hoeveel sms'en ik heb verstuurd ...Qosmic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:16:
Handige functie voor wat je wil is de Log applicatie waar je recente oproepen etc kunt zien .
Het tweede tabblad bevat de log met alle inkomende en uitgaande berichten, oproepen, WLAN connecties en sms / packet data.
Aantal dagen voor logging op 30 zetten, bij opties het filter 'Messages' kiezen en dan zie je hoeveel je hebt verstuurd (blauw) en hebt ontvangen (groen) in de afgelopen maand.
Dat is natuurlijk nog niet 100% wat jij wil, maar de sms gebruikersinterface is helaas niet de sterkste kant van Symbian de Nokia Nseries (bv ook geen datum/tijdstip).
Verwijderd
Heeft niet per definitie met Symbian te maken, maar met het feit dat de N82 kennelijk een iets aangepaste SMS interface heeft, vergeleken met de E- series. Op die toestellen zie je de tijd / datum wel terug in de lijst. Het kan dus wel op Symbian. Alleen niet op de N82.emmerx schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:02:
[...]
Dat is natuurlijk nog niet 100% wat jij wil, maar de sms gebruikersinterface is helaas niet de sterkste kant van Symbian (bv ook geen datum/tijdstip).
Ik heb het antwoord op de volgende vraag nergens beantwoord kunnen vinden, het zou best kunnen zijn dat het niet mogelijk is...
Tijdens het gebruik van de muziekspeler wil ik graag de speakers uitschakelen, zodat er geen kabaal door de bus heen schalt wanneer m'n hoofdtelefoon er uit wordt gerukt of gewoon geen goed contact maakt (wat best vaak gebeurt).
Is er een manier om tijdens het luisteren van muziek, of tijdens het gebruiken van een hoofdtelefoon, automatisch of handmatig de speaker uit te zetten?
Tijdens het gebruik van de muziekspeler wil ik graag de speakers uitschakelen, zodat er geen kabaal door de bus heen schalt wanneer m'n hoofdtelefoon er uit wordt gerukt of gewoon geen goed contact maakt (wat best vaak gebeurt).
Is er een manier om tijdens het luisteren van muziek, of tijdens het gebruiken van een hoofdtelefoon, automatisch of handmatig de speaker uit te zetten?
hoi
Verwijderd
Heb het zelf al opgelost!Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:26:
[...]
Na de software update was ik het stand by scherm ook zat en heb toen Handy Shell geprobeerd. Echt een super handig programma'tje!
Ik zit alleen met 1 probleem, er blijft in het stand-by scherm maar zo'n geel envelopje staan dat ik 2 nieuwe sms berichten heb. Als ik er dan op klik kom ik in mn inbox en staan er geen ongelezen smsjes tussen.
Ik heb het al geprobeerd op te lossen door al m'n berichten te verwijderen (uit mn inbox, ontwerpen, verzonden en outbox), Handy Shell verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, mn telefoon opnieuw opgestart... maar niks helpt! Hij blijft weergeven dat ik 2 nieuwe sms berichten heb!
Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Was eigenlijk heel simpel, gewoon met "de cursor" op het envelopje gaan staan en 2x op de C drukken!

Het volgende is het geval, ik heb mijn telefoonsoftware geupdate naar de nieuwste versie V 30.0.019.
Als ik nu met het programma Mobitubia (online / offline youtube player) een filmpje binnen haal en ik sla deze op dan zie ik wel een icoontje in mijn galerij verschijnen maar kan hem niet openen via mijn galerij.
Wel kan ik het *.flv bestand openen via het programma Mobitubia.
Vraag is nu hoe kan ik icoontje uit me galerij kan krijgen.
Ik kan wel elke keer een gedownload youtube filmpje als verborgen zetten via x-plore.
Maar is er nog een andere, makkelijkere oplossing????
Als ik nu met het programma Mobitubia (online / offline youtube player) een filmpje binnen haal en ik sla deze op dan zie ik wel een icoontje in mijn galerij verschijnen maar kan hem niet openen via mijn galerij.
Wel kan ik het *.flv bestand openen via het programma Mobitubia.
Vraag is nu hoe kan ik icoontje uit me galerij kan krijgen.
Ik kan wel elke keer een gedownload youtube filmpje als verborgen zetten via x-plore.
Maar is er nog een andere, makkelijkere oplossing????
Sinds drie maanden ben ik in bezit van een N82. Ik ervaar alleen de laatste paar dagen problemen met de levensduur van mijn batterij. Als ik deze volledig heb opgeladen zie ik hem al gaande weg leeglopen. Binnen een half dag tot drie-kwart is hij leeg. Nu heb ik wel gelezen dat allerlei applicaties op de achtergrond (zoals wifi scanner) invloed hebben op de levensduur. Ik heb echter niks aanstaan.
Nu lees ik hier en daar wel dat de batterijduur van de N82 niet een pluspunt is maar ik vind dit heel erg. Normaal gesproken kon ik 2 a 3 dagen ermee doen.
Nu ik hier toch bezig ben, ik merk ook dat ik last heb van stof onder mijn scherm. De oorzaak hiervoor ligt hem denk ik in de bekende kier bij het usb slot. Nu kan dit misschien zo veel kwaad maar ik stoor me hier wel aan. Heb ik hier nog invloed op als consument?
Nu lees ik hier en daar wel dat de batterijduur van de N82 niet een pluspunt is maar ik vind dit heel erg. Normaal gesproken kon ik 2 a 3 dagen ermee doen.
Nu ik hier toch bezig ben, ik merk ook dat ik last heb van stof onder mijn scherm. De oorzaak hiervoor ligt hem denk ik in de bekende kier bij het usb slot. Nu kan dit misschien zo veel kwaad maar ik stoor me hier wel aan. Heb ik hier nog invloed op als consument?
Voor zover mijn informatie rijkt, is dit niet mogelijk. Ik gebruik overigens elke dag in de trein mijn mp3 speler en dit voorval is bij mij nog niet voorgekomen, misschien moet je denken aan een headset met een wat langer snoer?Phrantic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:05:
Ik heb het antwoord op de volgende vraag nergens beantwoord kunnen vinden, het zou best kunnen zijn dat het niet mogelijk is...
Heb je toevallig je packet-gegevens verbinding staan op "Wanneer Beschikbaar" ipv "Wanneer nodig" of heb je bijv. automatisch e-mail ophalen aanstaan? Kijk eens bij active verbindingen (menu -> instrumenten -> connect. -> verb.beh. -> Act. gev.verb.) of daar een of meer items staan.Sinds drie maanden ben ik in bezit van een N82. Ik ervaar alleen de laatste paar dagen problemen met de levensduur van mijn batterij. Als ik deze volledig heb opgeladen zie ik hem al gaande weg leeglopen. Binnen een half dag tot drie-kwart is hij leeg. Nu heb ik wel gelezen dat allerlei applicaties op de achtergrond (zoals wifi scanner) invloed hebben op de levensduur. Ik heb echter niks aanstaan.
[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 26-09-2008 13:15 ]
Packet-gegevens verbinding staat op "Wanneer nodig". Verder heb ik geen verbindingen omdat ik deze allemaal verwijderingen omdat internet geen onderdeel is van mijn abonnement. Ik heb de telefoon aangepsat m.b.t dual mode zodat deze alleen op gsm staat.BastiaanN schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:11:
Heb je toevallig je packet-gegevens verbinding staan op "Wanneer Beschikbaar" ipv "Wanneer nodig" of heb je bijv. automatisch e-mail ophalen aanstaan? Kijk eens bij active verbindingen (menu -> instrumenten -> connect. -> verb.beh. -> Act. gev.verb.) of daar een of meer items staan.
Heb je toevallig de nieuwe update binnen gehaald? Deze lijkt ook invloed te hebben op de batterij-indicator. Voor de update redde ik volgens de indicator max 1 a 1,5 dag op een batterij. Nu lijkt ie 2 a 2,5 dag mee te gaan.AversusZ schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:57:
Sinds drie maanden ben ik in bezit van een N82. Ik ervaar alleen de laatste paar dagen problemen met de levensduur van mijn batterij. Als ik deze volledig heb opgeladen zie ik hem al gaande weg leeglopen. Binnen een half dag tot drie-kwart is hij leeg. Nu heb ik wel gelezen dat allerlei applicaties op de achtergrond (zoals wifi scanner) invloed hebben op de levensduur. Ik heb echter niks aanstaan.
Nu je het zeg ik heb die update ook binnengehaald 3 dagen terug en hij gaat naar mijn idee ook veel langer mee, verder erg tevreden over dit apparaat.Neophyte_NL schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:20:
[...]
Heb je toevallig de nieuwe update binnen gehaald? Deze lijkt ook invloed te hebben op de batterij-indicator. Voor de update redde ik volgens de indicator max 1 a 1,5 dag op een batterij. Nu lijkt ie 2 a 2,5 dag mee te gaan.
tip : Handy shell is top progje vergemakkelijkt heb gebruikersgemak enorm.
Nog geen enkele update gedaan maar dat ga ik inderdaad maar proberen. Bedankt voor de tip.Neophyte_NL schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:20:
[...]
Heb je toevallig de nieuwe update binnen gehaald? Deze lijkt ook invloed te hebben op de batterij-indicator. Voor de update redde ik volgens de indicator max 1 a 1,5 dag op een batterij. Nu lijkt ie 2 a 2,5 dag mee te gaan.
Niemand die mij kan helpen met onderstaand probleem??!!
ErikE12 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:13:
zkopdrac...
wlan scan
Zoals al eerder gemeld...gebruik de zoekfunctie. Of lees de handleiding van het toestel eens rustig door. Komop joh, doe zelf eens wat moeite. Ik ben de 1e die je zal helpen met vragen, maar dit slaat alles. Het is een van de standaard functies van het toestel, en zeer makkelijk te vinden.ErikE12 schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:14:
Niemand die mij kan helpen met onderstaand probleem??!!
[...]
tip..standby scherm
Ik heb sinds 1 dag ook een nokia n82, en wil de telefoon z'n firmware updaten. Alleen nokia software updater zegt dat de telefoon al up to date is.
Firmware versie:
Huidige: 20.0.062
Update: 20.0.062
Iemand idee wat het is? En hoe ik hem wel kan updaten?
Firmware versie:
Heb hier hetzelfde probleem, denk dat het even een kwestie van afwachten is totdat de update voor ons beschikbaar is..Flasherrr schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:14:
-knip-
En je gebruikt PC Suite voor de Nseries??Flasherrr schreef op zondag 28 september 2008 @ 18:14:
Ik heb sinds 1 dag ook een nokia n82, en wil de telefoon z'n firmware updaten. Alleen nokia software updater zegt dat de telefoon al up to date is.
Firmware versie:
Hmmm...mijn telefoon trilt niet meer 
Ik vrees dat ik eens aan de soft reset moet....wat moet ik dan allemaal backuppen? Wat wist hij allemaal?

Ik vrees dat ik eens aan de soft reset moet....wat moet ik dan allemaal backuppen? Wat wist hij allemaal?
Je bent hem niet toevallig aan het opladen? Dan trilt ie niet nee, geen idee waarom maar dat hebben alle nokia's.
sjezus, lezen/zoeken mensen echt helemaal niet meer ofzoGlacier schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:02:
Hmmm...mijn telefoon trilt niet meer

Jawel hoor, maar de informatie was nogal vaag of tegenstrijdig, dus wilde ik het graag even weten van mensen die daadwerkelijk een N82 hebbendafmay schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:06:
sjezus, lezen/zoeken mensen echt helemaal niet meer ofzo
Zal ik voortaan overal bijzetten wat ik heb gezocht?
Ben met je eens dat de verhalen over backup maken, en vooral terugzetten er van, tegenstrijdig zijn. Ik had echter ook niet goed gelezen, dacht dat je op een hard reset doelde. Ik denk echter wel dat een soft reset de kans op oplossen van jouw tril issue niet zal oplossen. Denk dat je veel meer kans hebt met een hard reset. En dan komt het backuppen weer in beeld. Ik zet nooit een backup terug na hard reset / fw update...geeft alleen maar problemen. Phonebook maak ik backup op SD-kaartje voor de zekerheid. Daarna weer sync-en met Outlook voor calendar, tasks, enz.Glacier schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:37:
[...]
Jawel hoor, maar de informatie was nogal vaag of tegenstrijdig, dus wilde ik het graag even weten van mensen die daadwerkelijk een N82 hebben
Zal ik voortaan overal bijzetten wat ik heb gezocht?
Is zeker handig om iets meer info er bij te vermelden, zodat mensen in ieder geval weten dat je reeds moeite hebt gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 29-09-2008 17:47 ]
Thanks, morgen is ff proberen!elpino.rv schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:53:
[...]
je toegangspunt opzoeken bij de instellingen en dan gevanceerde instellingen. Daar staat iets van een energiebeheer item. Die staat standaard aan en moet je uit zetten. Ik weet even niet precies hoe de menu-items heten, maar ik denk dat je er wel uit komt.
Je batterij gaat dan wel super hard leeg, maar je blijft je connectie met FON behouden (dat is het probleem, FON kan er niet tegen de werking van de energie safer van de Nokia)
[edit]: item staat niet bij toegangspunt maar bij Wireless LAN instelling
Dus:
menu -> instrumenten -> instellingen -> verbinding -> Wireless LAN -> opties -> Geavanc. instellingen -> [ja] kiezen -> Energiespaarstand op [uit] zetten.
Eventueel energieniv lager zetten zodat je batterij weer iets langer meegaat.
[ Voor 198% gewijzigd door deimos op 30-09-2008 00:58 ]
Een harde reset heeft iig niet geholpen..ding trilt nog steeds niet als ik gebeld worddafmay schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:45:
Ben met je eens dat de verhalen over backup maken, en vooral terugzetten er van, tegenstrijdig zijn. Ik had echter ook niet goed gelezen, dacht dat je op een hard reset doelde. Ik denk echter wel dat een soft reset de kans op oplossen van jouw tril issue niet zal oplossen. Denk dat je veel meer kans hebt met een hard reset. En dan komt het backuppen weer in beeld. Ik zet nooit een backup terug na hard reset / fw update...geeft alleen maar problemen. Phonebook maak ik backup op SD-kaartje voor de zekerheid. Daarna weer sync-en met Outlook voor calendar, tasks, enz.
Is zeker handig om iets meer info er bij te vermelden, zodat mensen in ieder geval weten dat je reeds moeite hebt gedaan
Ook update gedaan en heb zeker niet het gevoel dat de batterij langer meegaat hoor, al 2 streepjes kwijt op 1 dag, en normaal blijft die eerst een volle 24u op 100% en dan de volgende 24u zakt ie om de zo veel uur een streepje. Wat wel mogelijk is is dat de batterij-indicatie nu 'juister' is, en dus een beter beeld geeft van hoe vol ie nu werkelijk is...
Voor de rest lijkt het wel of alles sneller gaat, dus dat is wel goed. Spijtig van die extra link naar "online delen", geen idee wie daar in hemelsnaam zat op te wachten!? En die Handy Shell is het voor mij toch ook niet helemaal, lelijker, drukker, en geen mogelijkheid voor een eigen achtergrond in te stellen, en je oude Stand-By scherm zit gewoon op de achtergrond.
Als we maar genoeg klagen zit die extra link er in de volgende firmware niet meer bij :-)
Voor de rest lijkt het wel of alles sneller gaat, dus dat is wel goed. Spijtig van die extra link naar "online delen", geen idee wie daar in hemelsnaam zat op te wachten!? En die Handy Shell is het voor mij toch ook niet helemaal, lelijker, drukker, en geen mogelijkheid voor een eigen achtergrond in te stellen, en je oude Stand-By scherm zit gewoon op de achtergrond.
Als we maar genoeg klagen zit die extra link er in de volgende firmware niet meer bij :-)
Hmm vreemd en irritant. Toch maar eens langs een Nokia service center gaan, denk ik dan? Ik zie geen andere oplossing voorhanden.Glacier schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:22:
[...]
Een harde reset heeft iig niet geholpen..ding trilt nog steeds niet als ik gebeld word
Pff , ik kom er maar niet uit.
Welke dingen moet ik afzetten, als ik geen extra kosten wil van 3G/GPRS/en andere toestanden?
Ik wil enkel op internet/GPS/mail checken als ik op een wifi zit, voor de rest geen sattelieten enzo, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, als iemand me kan helpen?
(net hele herlaadkaart erdoor gejaagd)
Ik heb proberen te zoeken maar ik snap niet echt hoe dat werkt hier :x
dit is ook men eerste smartphone, vandaar ..
Welke dingen moet ik afzetten, als ik geen extra kosten wil van 3G/GPRS/en andere toestanden?
Ik wil enkel op internet/GPS/mail checken als ik op een wifi zit, voor de rest geen sattelieten enzo, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, als iemand me kan helpen?
(net hele herlaadkaart erdoor gejaagd)
Ik heb proberen te zoeken maar ik snap niet echt hoe dat werkt hier :x
dit is ook men eerste smartphone, vandaar ..
[ Voor 5% gewijzigd door geemfriek op 30-09-2008 17:32 ]
Je kunt gewoon alle accesspoints voor packet data verwijderen, dan ben je 100% zeker dat je geen 3G/GPRS kosten maakt.
Dat doe ik ook als ik naar het buitenlang ga, wil geen risico lopen om een flinke rekening te krijgen omdat ik hier wel intensief internet gebruik. Zal je zien dat ik wat vergeet uit te zetten en zo flink wat MBtjes er doorheen jaag. Dus inderdaad gewoon alle toegangspunten verwijderen (de wifi dingen kan je laten staan natuurlijk).
Dank u, danku
is het ook best dat de dingen die ik verwijder even opschrijf, niet? 
edit: MMS toegangspunt is geen grote boosdoener zeker?
edit: MMS toegangspunt is geen grote boosdoener zeker?
[ Voor 24% gewijzigd door geemfriek op 30-09-2008 19:11 ]
Ik heb wel wat gevonden maar dan is heel het scherm leeg. Ik wil alleen online delen en wlan scan weg hebben uit het scherm!!dafmay schreef op zondag 28 september 2008 @ 12:37:
[...]
Zoals al eerder gemeld...gebruik de zoekfunctie. Of lees de handleiding van het toestel eens rustig door. Komop joh, doe zelf eens wat moeite. Ik ben de 1e die je zal helpen met vragen, maar dit slaat alles. Het is een van de standaard functies van het toestel, en zeer makkelijk te vinden.
tip..standby scherm
Maar zal wel verder zoeken.
Dat kan inderdaad niet zonder je telefoon te hacken. Dan heb je dacht ik zo'n beetje de vrije hand in hoe jij het standby scherm wilt indelen.ErikE12 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:21:
[...]
Ik heb wel wat gevonden maar dan is heel het scherm leeg. Ik wil alleen online delen en wlan scan weg hebben uit het scherm!!
Sinds ik de update heb gedaan (afgelopen weekend), valt het me ineens op dat spontaan het rode lichtje van de camera op begint te lichten / knipperen! Wanneer ik dan het camera klepje open en sluit gaat het lichtje na een keer knipperen weer uit.
Om te controleren waar het aan zou kunnen liggen (openstaande progjes, vreemde handelingen, klap op de telefoon,...). Heb ik mn telefoon gewoon eens op de kop weggelegd, dus zonder er iets mee te doen / aan te hebben staan. Na een paar uur (ondertussen ben ik gewoon aant werk
) niks te zijn gebeurd, knipperde hij toch weer een paar keer. En even later bleef hij gewoon continue branden!
Ik vind dit echt een vreemd verhaal en het lijkt me aan de firmware update te liggen! Heeft iemand meer dit probleem? Dat hoop ik dan, anders kan ik mn telefoon ook nog eens gaan opsturen ook...
Om te controleren waar het aan zou kunnen liggen (openstaande progjes, vreemde handelingen, klap op de telefoon,...). Heb ik mn telefoon gewoon eens op de kop weggelegd, dus zonder er iets mee te doen / aan te hebben staan. Na een paar uur (ondertussen ben ik gewoon aant werk
Ik vind dit echt een vreemd verhaal en het lijkt me aan de firmware update te liggen! Heeft iemand meer dit probleem? Dat hoop ik dan, anders kan ik mn telefoon ook nog eens gaan opsturen ook...