• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn er mensen die RotateMe aan de praat hebben gekregen? Het lukt me nog steeds niet..

En nog iets: ik wil instellen dat als ik een sms krijg, de telefoon iets langer blijft trillen dan maar 1x..maar dat kan ik nergens vinden..iemand enig idee hoe ik dat fix? Ik mis wel eens sms'jes als ik mijn telefoon per ongeluk op het normale profiel heb staan (met zowel een ringtone als trillen). Hij trilt dan namelijk maar vrij kort.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:57:
Heeft iemand het voorelkaar gekregen om @home mail op de N82 binnen te halen ?? Ik heb echt alles al geprobeerd. Dwz: handmatig instellen , met ingaande en uitgaande mailserver van @home (mail.home.nl) met de ingaande mailserver van @home en de uitgaande/smtp server van HI (mijn telco )middels het vertsuren van de instellingen via de nokia site en me helemaal suf gegoogled. Echter tot nu toe geen succes, hij blijft maar hangen op verbinden met mailbox en vervolgens na enige tijd een timeout. Heb ook bij inloggegevens mijn gebruikersnaam geprobeerd met én zonder @home.nl er achter.
De meeste problemen met mobiel internet (waaronder dus ook dergelijke mailproblemen) ontstaan door de WAP proxyservers van de netwerken. Naar mijn mening doen die dingen meer slecht dan goed en adviseer ook iedereen om dat uit te zetten. De operator portals zijn dan niet meer bereikbaar.

Uitzetten doe je als volgt:
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Toegangspunten
Selecteer hier het internetprofiel dat je gebruikt
Druk dan Opties > Bewerken > Opties > Geavanceerde instellingen
Proxyserveradres: <leeg maken>
Proxypoortnummer: op 0 zetten

Als je toch nog graag van de diensten op de operatorportal gebruik wilt maken, dan kun je ook je huidige profiel kopiëren en hem mailverbinding noemen en daar dan specifiek de proxy uitzetten.

Verwijderd

:( |:( Heb de proxy instellingen weggehaald, maar nog steeds lukt het niet om mijn email van @home binnen te halen. Snap er echt niks van, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn ?

• robertwebbe
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:47:
:( |:( Heb de proxy instellingen weggehaald, maar nog steeds lukt het niet om mijn email van @home binnen te halen. Snap er echt niks van, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn ?
Waar heb je hem gekocht?
Wellicht kunnen ze je daar helpen.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Quadesh schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:27:
Ik heb een klein probleem met m'n N82. Wanneer ik wordt gebeld wordt de naam niet weergegeven terwijl het nummer dat erbij hoort EXACT op dezelfde manier in m'n telefoon staat. Weet iemand wat hier het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?
Dit probleem heb ik nu ook met 1 persoon.. Hoe kan ik dit oplossen?
Het nummer staat 1x in mijn telefoonboek(en niet op mijn sim telefoonboek) en het nummer is exact(zelfs +316 ipv 06) hetzelfde als waarmee ik word gesmst..

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Firmware V30.0.0.19 is er. Ik krijg hem alleen nog niet te zien in de update software. Iemand die weet hoe je de product code ook al weer kan checken ? Die moet namelijk Euro1 zijn (=0558752).

Changelog (volgens all about Symbian):
- Nokia Maps 2.0 now built-in
- Full N-Gage client now built-in
- Nokia Search 4.0 now with Google plug-in
- Share online 3.0
- Enablers for Comes With Music (watch this space)
- Download! application updated (v 3.1.50)
- Upgrade to Music Player, with new visualisations
- Update for Flash Lite 3 (improved viewing of sites like YouTube)
- Current consumption improvements (for e.g. WLAN scanning)
- New baseline for VoIP (with significant error corrections)
- Incoming call number is displayed in additon to name of the contact
- Realplayer supports FLV format (i.e FLV files can be played directly like MP4)
Meer info

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-09-2008 23:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb net geupdate met productcode 0558752 maar hier zit geen Nederlands in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Klopt. Dat is de UK ROM (en produktcode). Nu EURO2 nog.

0549174 is EURO1
0551513 is EURO2

[ Voor 38% gewijzigd door roma0803 op 12-09-2008 11:19 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

ik vindh et irritant dat er in mijn hoofdscherm 'zoekopdrachtinternet en mijn inhoud' staat. Maar ik wil de stand-by modus wel gebruiken. Het lijkt niet te kunnen om alleen deze regen te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

TF schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:01:
ik vindh et irritant dat er in mijn hoofdscherm 'zoekopdrachtinternet en mijn inhoud' staat. Maar ik wil de stand-by modus wel gebruiken. Het lijkt niet te kunnen om alleen deze regen te verwijderen
Via een hack kan het volgens mij, ben het wel eens ergens tegen gekomen maar kan het zosnel niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
TF schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:01:
Misschien ben je nog niet overtuigd van deze functie?
Als je bijvoorbeeld een naam intypt, of een gedeelte, dan gaat het toestel zoeken en toont dan de persoon in contactpersonen, smsjes, mailtjes, etc. Ik gebruik het zelf best wel veel, vooral als ik even niet meer weet hoe een persoon ook alweer heet, dat toets ik een gedeelte van de bedrijfsnaam in en dan verschijnen alle personen die ik in mijn contacpersonen heb staan die bij dat bedrijf werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50
goede mobiele portal site...misschien iets voor de in de start post?

http://mauce.mobi/

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

robertwebbe schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:25:
[...]

Misschien ben je nog niet overtuigd van deze functie?
Als je bijvoorbeeld een naam intypt, of een gedeelte, dan gaat het toestel zoeken en toont dan de persoon in contactpersonen, smsjes, mailtjes, etc. Ik gebruik het zelf best wel veel, vooral als ik even niet meer weet hoe een persoon ook alweer heet, dat toets ik een gedeelte van de bedrijfsnaam in en dan verschijnen alle personen die ik in mijn contacpersonen heb staan die bij dat bedrijf werken.
Mee eens. Ik gebruik deze functie steeds vaker. Zeker makkelijk als je een agenda hebt dat een paar jaren terug in de tijd gaat. Je vindt dingen supersnel. Met de komende update zit de Google zoekmachine er waarschijnlijk ook in.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Is opgelost :+

[ Voor 97% gewijzigd door catt4u op 12-09-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
barzi schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:28:
[...]

Dit probleem heb ik nu ook met 1 persoon.. Hoe kan ik dit oplossen?
Het nummer staat 1x in mijn telefoonboek(en niet op mijn sim telefoonboek) en het nummer is exact(zelfs +316 ipv 06) hetzelfde als waarmee ik word gesmst..
Iemand?

En is er een manier om een snellere GPS fix te krijgen, behalve via netwerk/A-gps?
Ik hoorde ook dat iemand (wou, ik weet niet of die het heeft gedaan of het een idee was) 1x in de 3 dagen een bestandje downloaden via WiFi (thuis) en dat bevatte de positie van de satellieten. Hetzelfde idee als A-GPS dus, maar dan download je het 1x in de 3 dagen thuis. Weet iemand hoe je dit kan doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-09-2008 22:28 ]

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik kwam dit nog tegen
Nokia code

These Nokia codes will work on most Nokia mobile phones, however we accept no responsibility of any kind for damage done to your phone whilst trying these Nokia secret codes.

Nokia code Code function
*3370# This Nokia code activates Enhanced Full Rate Codec (EFR) - Your Nokia cell phone uses the best sound quality but talk time is reduced my approx. 5%
#3370# Deactivate Enhanced Full Rate Codec (EFR)
*#4720# Activate Half Rate Codec - Your phone uses a lower quality sound but you should gain approx 30% more Talk Time
*#4720# With this Nokia code you can deactivate the Half Rate Codec
*#0000# Displays your phones software version, 1st Line : Software Version, 2nd Line : Software Release Date, 3rd Line : Compression Type
*#9999# Phones software version if *#0000# does not work
*#06# For checking the International Mobile Equipment Identity (IMEI Number)
#pw+1234567890+1# Provider Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+2# Network Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+3# Country Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
#pw+1234567890+4# SIM Card Lock Status. (use the "*" button to obtain the "p,w" and "+" symbols)
*#147# This lets you know who called you last (Only vodofone)
*#1471# Last call (Only vodofone)
*#21# This phone code allows you to check the number that "All Calls" are diverted to
*#2640# Displays phone security code in use
*#30# Lets you see the private number
*#43# Allows you to check the "Call Waiting" status of your cell phone.
*#61# Allows you to check the number that "On No Reply" calls are diverted to
*#62# Allows you to check the number that "Divert If Unreachable (no service)" calls are diverted to
*#67# Allows you to check the number that "On Busy Calls" are diverted to
*#67705646# Phone code that removes operator logo on 3310 & 3330
*#73# Reset phone timers and game scores
*#746025625# Displays the SIM Clock status, if your phone supports this power saving feature "SIM Clock Stop Allowed", it means you will get the best standby time possible
*#7760# Manufactures code
*#7780# Restore factory settings
*#8110# Software version for the nokia 8110
*#92702689# Displays - 1.Serial Number, 2.Date Made, 3.Purchase Date, 4.Date of last repair (0000 for no repairs), 5.Transfer User Data. To exit this mode you need to switch your phone off then on again
*#94870345123456789# Deactivate the PWM-Mem
**21*number# Turn on "All Calls" diverting to the phone number entered
**61*number# Turn on "No Reply" diverting to the phone number entered
**67*number# Turn on "On Busy" diverting to the phone number entered
12345 This is the default security code
press and hold # Lets you switch between lines

*#7370825538# (*#res_wallet) ____ M-Cüzdan kodunu ve içeriðini sýfýrlar
*#335738# 6230i ile ilgili birþeymiþ ama ne olduðunu denemedim
*#2820# Bluetooth adresini gösterir
*35*0000# bloke__ kimse arayamaz seni
#35#0000# BLOKE iptal
*#7370# format
*#65220# --------------

*#2820# - bluetooth cihaz adresi
*21*telno# yes - tüm Yönlendir
*21*11*telno# yes - tüm Ses yönlendir
*21*25*telno# yes - tüm Data yönlendir
*21*13*telno# yes - tüm Fax yönlendir
*67*telno# yes - mesgul ise yönlendir
*61*tel*s cevap yoksa s saniye sonra yönlendir
*62*telno# yes kapsamdisi ise yönlendir
#002#tüm yönlendirme iptal
*43#aramaBekletme
#330*0000# arama engelleme iptal
#31#telno yes - numara gösterme iptali
**04*eski pin*yeni pin*yeni pin# - pin deðiþtirme
**042*eski pin2*yeni pin2*yeni pin2# - pin2 deðiþtirme
**05*puk*yeni pin*yeni pin# - pin blok kaldýrma
**05*puk2*yeni pin2*yeni pin2# - pin2 blok kaldýrma

3370, 4720 (EFR, FR) kullanýlmamaktadýr. bu seçenek opreatöre baðlýdýr
Veel zijn er niet te snappen maar wie weet iemand met tijd over die enkele codes wil uitproberen

A life? Where can I download it??

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Sinds twee dagen nu ook eigenaar van dit toestel. Had hiervoor de N73. Eigenlijk de N82 gekozen vanwege het formaat van het toestel. Hou niet van klein, kleiner, kleinst...
Toestel koppelt aan m'n wifi router, dus da's ook mooi. Welke messenger gebruiken jullie? En is die dan ook instelbaar zodat het alleen WLAN gebruikt? Heb geen internet abo erbij namelijk...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Als ik mijn contactenlijst open gaat dit razend snel, maar open ik dan een contact duurt dit zeker 2 minuten.
Iemand dit zelfde probleem (of een oplossing)

A life? Where can I download it??

• Perzikvrucht
Hoe snel hebben jullie een fix zonder A-GPS oid (dus alleen geïntegreerde GPS gebruiken en meer niet)? Bij stilstaan(buiten/in huis) en rijdend(op de fiets)?

Met nokia maps (weet niet of dat verder uitmaakt?). Ik krijg namelijk maar geen fix..

[ Voor 21% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-09-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:15:
Hoe snel hebben jullie een fix zonder A-GPS oid (dus alleen geïntegreerde GPS gebruiken en meer niet)? Bij stilstaan(buiten/in huis) en rijdend(op de fiets)?

Met nokia maps (weet niet of dat verder uitmaakt?). Ik krijg namelijk maar geen fix..
Binnenshuis: max 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:40:
[...]

Binnenshuis: max 20 seconden.
En welke programma gebruik je dan? Ook nokia maps?
Ik krijg namelijk maar geen fix binnenshuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:42:
[...]

En welke programma gebruik je dan? Ook nokia maps?
Ik krijg namelijk maar geen fix binnenshuis..
Ja Nokia Maps. Binnenshuis lukt het meestal wel een fix te krijgen. Ook in kantoorgebouwen maar dan duurt het vaak wel iets langer. Grote betonnen gebouwen kunnen echter problemen geven als je ver van het raam af bent. Andere omstandigheden kunnen ook een rol spelen. Heb je een begane grond woning en veel bomen rond je huis dan zal het een stuk lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:15:

Rijdend bijna onnmogelijk en volgens mij heb ik A-gps aanstaan (zou niet weten waar ik dit kan veranderen) en in huis (vinex) ook bijna onmogelijk... Als ik ik de auto zit en stilsta ongeveer een minuut. Is altijd zo geweest, snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb nu eindelijk een fix (binnenshuis), alleen duurt het berekenen van een route lang(nog steeds bezig). Niet eens een lange route, 2km lang ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:23:
[...]

Rijdend bijna onnmogelijk en volgens mij heb ik A-gps aanstaan (zou niet weten waar ik dit kan veranderen) en in huis (vinex) ook bijna onmogelijk... Als ik ik de auto zit en stilsta ongeveer een minuut. Is altijd zo geweest, snap er niks van.
Vreemd. Ook rijdend gaat het bij mij snel. Ook max. 20 seconden. Je kunt trouwens zien of ie gebruik maakt van A-GPS/internet. Staat rechtsonder in beeld hoeveel kb ie al gedownload heeft. Als dat 0 is kan ie kennelijk een fix maken zonder internet.

Google maps werkt nog ietsje sneller maar daarvoor heb je sowieso internet nodig ivm ophalen kaartgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan iemand mij vertellen hoe ik achter de productcode van m'n n82 kan komen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik achter de productcode van m'n n82 kan komen ?
Die staat achter je batterij.
Ook kun je het opvragen via NSS (Nenemis Service Suite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Ik heb sinds een tijdje last van dat de Nokia N82 opeens de WEB-key van onze draadloze router vergeet (heel irritant, want wij hebben een redelijk lange code). Weet iemand misschien een oorzaak waardoor het komt? :)

En hoe kan ik er voor zorgen dat de Nokia N82 automatisch verbinding maakt met KPN Internet, zodat ik voortaan niet elke keer de verbinding moet selecteren als ik het internet op ga?

Thanks!

[ Voor 31% gewijzigd door nlboy op 15-09-2008 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nlboy schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:50:
Ik heb sinds een tijdje last van dat de Nokia N82 opeens de WEB-key van onze draadloze router vergeet (heel irritant, want wij hebben een redelijk lange code). Weet iemand misschien een oorzaak waardoor het komt? :)

En hoe kan ik er voor zorgen dat de Nokia N82 automatisch verbinding maakt met KPN Internet, zodat ik voortaan niet elke keer de verbinding moet selecteren als ik het internet op ga?

Thanks!
Bij mij werkte het om de router eenmalig toe te voegen via de wlan wizard, dan wordt (althans bij mij) de sleutel wel onhouden.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
sinds de laatste keer dat ik hem geformat heb doet mijn n82 vrij irritant...
iedere boot wilt hij iets installen en daarna krijg in een untrusted software found ding... bij app manager staat alles installed en er staan volgens mij geen sys bestanden meer op de memory kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand suggesties van het converteren van videos die gemaakt zijn op een N82 naar een formaat waar de computer wat meer mee kan? Ik wil een filmpje opgenomen op mijn N82 gebruiken in Adobe Premiere maar noch premier, noch tientallen progjes die ik heb geprobeerd om MP4/3GP te converteren naar AVI of iets dergelijks kunnen ermee omgaan. Googlen heeft alleen geleid tot een ongelooflijke scala aan progs die video converteren voor gebruik op de N82 maar andersom is niks te vinden. Ik heb ook alle 3 de delen van het N82 topic doorgezocht en vond daar ook alleen informatie over het converteren van video naar de N82 toe.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dafz0r schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:44:
iedere boot wilt hij iets installen en daarna krijg in een untrusted software found ding... bij app manager staat alles installed en er staan volgens mij geen sys bestanden meer op de memory kaart...
Toevallig navigatie software geinstalleerd ? Of een thema ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Tutti-frutti schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
[...]

beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:38:
[...]

Als je op een Mac werkt, dan is er FFMpeg, daarmee kun je een heel scala video omzetten naar een bepaald type. Maar ook Quicktime Pro, wat ook voor windows is te krijgen, kun je video exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafz0r schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:44:
Komt waarschijnlijk door enkele j2me midlets die je op je n82 hebt staan, die kan die bijna nooit goed herinstalleren bij een firmware reset... Die dingen zijn er nogal irritant af te halen omdat ze op de kaart niets herkenbaars meer in zich hebben, heten bijv. opeens 47323eab ofzo.
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:32:
Heeft iemand suggesties van het converteren van videos die gemaakt zijn op een N82 naar een formaat waar de computer wat meer mee kan? Ik wil een filmpje opgenomen op mijn N82 gebruiken in Adobe Premiere maar noch premier, noch tientallen progjes die ik heb geprobeerd om MP4/3GP te converteren naar AVI of iets dergelijks kunnen ermee omgaan. Googlen heeft alleen geleid tot een ongelooflijke scala aan progs die video converteren voor gebruik op de N82 maar andersom is niks te vinden. Ik heb ook alle 3 de delen van het N82 topic doorgezocht en vond daar ook alleen informatie over het converteren van video naar de N82 toe.

Alvast bedankt!
MP4 is zover ik weet een redelijk ondersteund formaat. Bijv. Win. Mediaplayer kan hier zonder problemen mee omgaan.

probeer het anders eens met SUPER, een gratis conversion tool.
http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html

of, makkelijker nog:
http://sourceforge.net/projects/mp4cam2avi/

eerste 2 linkjes bij googelen naar "mp4 to avi"..

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanN op 15-09-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Ruffian schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 09:03:
Ik kwam dit nog tegen

[...]

Veel zijn er niet te snappen maar wie weet iemand met tijd over die enkele codes wil uitproberen
Dit is turks, al wil je iets weten kun je het aan mij vragen, ik vertaal het wel eventjes?

en daarnaast heeft de N82 dezelfde data+video kabel? als de N95...

[ Voor 9% gewijzigd door forzabesiktas op 16-09-2008 10:30 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fatihbatur schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:27:
[...]
en daarnaast heeft de N82 dezelfde data+video kabel? als de N95...
Zelfde video kabel als de N95; ik kan dit bevestigen, gebruik deze zelf ook! Data kabel niet dacht ik, N82 is micro-USB, N95 is mini-USB (zoals je op vele camera's vindt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik heb een irritatant geluidsprobleem. Als ik gebeld wordt via mijn bluetooth headset (nokia hs-4w), dan blijft het volume staan. Maar zodra ik opneem, zie ik de streepjes van het volume teruglopen tot nul en hoor ik dus niets meer. Ik heb als eens de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, en dan was ik er even van af. Maar nu is het weer terug. Ik kan nergens een optie vinden waar het eventueel aan kan liggen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets waar ik mij aan irriteer is de manier waarop je de smsjes moet lezen. als je verder wilt lezen springt hij in 1x een heel stuk naar onder zodat je niet comfortabel "door" kunt lezen, je moet eerst het woord weer opzoeken dat je het laatst gelezen hebt, mijn voorkeur zou uitgaan naar het scrollen per regel. Iemand enig idee of dit mogelijk is? het zelfde geldt voor het lezen van e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Nee, helaas niet mogelijk met de interne clients. Voor mail weet ik niet of dat anders gaat met Nokia Email of SEVEN (beta). Maar het is idd een vervelende manier van scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo,

Vandaag heb ik de N82 binnengekregen. Heb er al een beetje mee gespeeld, leuk dingetje.

Alleen volgens mij werkt de camera niet naar behoren. Ik krijg ontzettend wazige/blurry foto's. Alle instellingen staan op normaal. Wanneer ik focus (door het knopje ligt in the drukken) dan zie ik in het midden die 4 hoekjes (van 90graden) rood worden.
Ik heb maar 1x gehad dat die 4 hoekjes groen werden toen ik de instellingen op macro had staan, maar toen kreeg ik ook totaal geen scherp beeld. Hier is een foto die ik net heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img26.picoodle.com/data/img26/3/9/16/f_16092008002m_c3e5fce.jpg

Als ik naar de lens kijk, zie ik geen vuiligheid of niets.

ik gebruik de nieuwste firmware (v20.0.062)

Is er iets wat ik fout doe? Kan ik het probleem verhelpen of moet ik hem gaan terugsturen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halima schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:28:
Hallo,

Vandaag heb ik de N82 binnengekregen. Heb er al een beetje mee gespeeld, leuk dingetje.

Alleen volgens mij werkt de camera niet naar behoren. Ik krijg ontzettend wazige/blurry foto's. Alle instellingen staan op normaal. Wanneer ik focus (door het knopje ligt in the drukken) dan zie ik in het midden die 4 hoekjes (van 90graden) rood worden.
Ik heb maar 1x gehad dat die 4 hoekjes groen werden toen ik de instellingen op macro had staan, maar toen kreeg ik ook totaal geen scherp beeld. Hier is een foto die ik net heb gemaakt:
[afbeelding]

Als ik naar de lens kijk, zie ik geen vuiligheid of niets.

ik gebruik de nieuwste firmware (v20.0.062)

Is er iets wat ik fout doe? Kan ik het probleem verhelpen of moet ik hem gaan terugsturen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten
Je zou dan inderdaad bijna denken dat het een hardware probleem is, want veel fout kun je niet doen. Gewoon niet bewegen, die knop licht indrukken, wachten tot het groen is, en dan doordrukken.

Zijn alle instellingen van je de camera goed ingesteld? (Standaard instellingen zijn normaal gewoon al in orde). En heb je alle doorzichtige plakkertjes verwijderd? Neem aan van wel maar je weet maar nooit :P

Eventueel zou je eens je toestel kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Hopelijk werkt dat. Je kunt dit doen door *#7370# in te geven en te 'bellen'. De code die je moet opgeven is 12345.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Kev0 bedankt! Het is gelukt!

Gewoon terug naar de factorysettings en nu werkt het prima! Nog maals bedankt :) Ik was al bang dat ik dat ding moest terug sturen.

Bewijs dat het weer goed is:
Afbeeldingslocatie: http://img28.picoodle.com/data/img28/3/9/16/f_16092008004m_f4dd098.jpg

*is opgelucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha geen probleem hoor. Mooi dat het nu wel werkt, de foto is inderdaad een heel stuk beter :) Veel plezier nog met de Nokia N82 dan!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roma0803 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:46:
Nee, helaas niet mogelijk met de interne clients. Voor mail weet ik niet of dat anders gaat met Nokia Email of SEVEN (beta). Maar het is idd een vervelende manier van scrollen.
haha, kom er net achter dat er toch wel enige vorm van logica in dat scrollen zit! als je naar beneden scrolled komt de laatste regel (wat op een lijn past) van de tekst die voorheen zichtbaar was nog een keer weer op het scherm, de regel direct daaronder is het begin van het vervolg. Stom dat me dit nog nooit opgevallen was :P maar toch bedankt voor de reactie! :)

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 16-09-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi heeft iemand hier iets van vernomen stond op een andere site......

HALLO MENSEN IK HEB NOKIA GEBELD EN ER IS ER 1 IN DE MAAK HIJ MOCHT HET NUMMER NIET GEVEN MAAR TOCH GEDAAN HIJ KON ALLEEN ZEGGEN V30
EN GAAT OP SABIAN 9.3 DRAAIEN NET ALS N78 HIJ ZIJ JE MOET NOG FF GEDULD HEBBEN MAAR HIJ IS IN TEST FASEN IK HOOP JULLY GEINFORMEERD TE HEBBEN IK WOU HET EERDER MAAR LUKTE NIET EN ER ZOUDEN FLIKE VERBETERINGEN ZIJN EN DE TOESTEL WORDT SNELLER

DUS IK HOOP DAT NOKIA NU OPGAATSCHIETEN MET DIE NIEUWE FIRMWARE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Dude... spelling en caps hoef je natuurlijk niet letterlijk over te nemen als dat er dan zo uit ziet.

Verder wacht ik geduldig op de EURO 2 firmware update. Ik heb niet echt problemen met mijn toestel, maar nieuwe dingetjes zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:13:
Hoi heeft iemand hier iets van vernomen stond op een andere site......

HALLO MENSEN IK HEB NOKIA GEBELD EN ER IS ER 1 IN DE MAAK HIJ MOCHT HET NUMMER NIET GEVEN MAAR TOCH GEDAAN HIJ KON ALLEEN ZEGGEN V30
EN GAAT OP SABIAN 9.3 DRAAIEN NET ALS N78 HIJ ZIJ JE MOET NOG FF GEDULD HEBBEN MAAR HIJ IS IN TEST FASEN IK HOOP JULLY GEINFORMEERD TE HEBBEN IK WOU HET EERDER MAAR LUKTE NIET EN ER ZOUDEN FLIKE VERBETERINGEN ZIJN EN DE TOESTEL WORDT SNELLER

DUS IK HOOP DAT NOKIA NU OPGAATSCHIETEN MET DIE NIEUWE FIRMWARE
Eerlijk gezegd lijkt me dit eerder geschreven door een puistige tien jarige. Verder lijkt het mij ontzettend sterk dat de n82 op symbian 9.3 zou gaan draaien omdat veel applicaties hierdoor niet meer zouden werken en het commercieel gezien onintressant zou zijn voor nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik dus ook vandaar een beetje raar verhaal.
We wachten wel af,ik denk dat de nieuwe firmware er wel snel zal zijn.
BastiaanN schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:25:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt me dit eerder geschreven door een puistige tien jarige. Verder lijkt het mij ontzettend sterk dat de n82 op symbian 9.3 zou gaan draaien omdat veel applicaties hierdoor niet meer zouden werken en het commercieel gezien onintressant zou zijn voor nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:35:
Ja dat dacht ik dus ook vandaar een beetje raar verhaal.
We wachten wel af,ik denk dat de nieuwe firmware er wel snel zal zijn.
[...]
dit stond op het n82 forum, het zou dan fp2 moeten zijn maar volgens mij krijgt de n82 dat niet.
hoop dat de update snel bechikbaar is voor de euro 2 versie van de n82 (productcode 0551513).

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:48:
[...]

dit stond op het n82 forum, het zou dan fp2 moeten zijn maar volgens mij krijgt de n82 dat niet.
hoop dat de update snel bechikbaar is voor de euro 2 versie van de n82 (productcode 0551513).
Hoop ook dat deze snel beschikbaar is voor de Euro 2 versie.

Ik vind het een beetje raar dat de euro 2 versie best een ruime tijd later uit komt dan de euro 1 versie. Iemand enig idee waarom er zo'n tijdsverschil in zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Never FP2 op de N82, dat gaat niet gebeuren.
Changes/improvements made from MCU SW version 20.0.062 to version 30.0.019:

- Alarm : Updates to Calender for Alarm related Issues
- Audio : Enhancement to Radio Apps
- Barcode reader: Decoded data view, Unsaved barcode with no links, optios list is in wrong order
- Bluetooth Enhancements
- Browser Enhancements

- Core Telephony: Security, USIM, PCP, TTY related fixes, E.g.
- From PCP: Aino: WCDMA - OTC - USIM - Freeze GSM Access and Security disabled
- CommonTsy copy-error: From PCP: Aino: WCDMA - OTC - USIM - Freeze GSM Access and Security disabled
- From PCP: Cert Non-pass: TC 31.9.2.1 (51.010-1) PCS1900
- TTY doesn't work (QC defect ID 188)

- Video Editors fix & Enhancements
- Email fixes and enhancements

- Music Player enhancement & Fixes, for e.g.
- Orange XML - GSM/WCDMA - OTC - Refreshing Music Library - Looks like app has locked up
- Phone hangs while playing the video "Batman Begins"

- Java Core Run-time and Java Extension Fixes and Enhancements, e.g.
- SFR - GSM/WCDMA - OTC - Misc : Applications stored on the mass memory are very slow
- When playing OMA1 protected files in a J2ME app using JSR135 throws an exception in S60 3.1 devices

- Lifeblog Enhancement wrt DB file
- Maps2.0 related Fixes and Enhancement need to maturize the same
- N-Gage related Error Fixes and Enhancements
- Camera Related Enhancements and fixes
- Security Fixes
- ASR enhancement
- Share Online Related Fixes needed for Maturization of application.
- SIP enhancements and Fixes
- SMS Related Fixes and Enhancements
- Telephony adaptation Related Fixes and Enhancements
- UPnP Enhancements
- Video Center Enhancements
- VoIP Related Error Fixes and Enhancements
- Flash Lite3 Related Enhancements and Fixes
- WLAN related Fixes and Enhancements
- Sharaku Restore Factory Settings Misses Data for N-Gage in UDA

- New features/functionalities:

- Full NGI (N-gage Application)
- Settings Wizard Update
- Maps 2.0
- Online Share 3.0
- Mosh & Ovi Bookmark
- Startup Setting Update
- One Way Refresh over PIM
- Default Calender Year to be 2008
- ASR Improvements
- Mobile Search 4.0 with Google Plugin
- VMBX call divert Indicator Removal for Orange variant
- Download Client Version Update to 3150
- N-gage Trial Games on UDA: Snakes Subsonic and Block Breaker.
- Snakes Only in MEA Region
- Block Breaker Game in Indonesia & Philipines Region

• robertwebbe
De mensen die, net als ik, soms wat moeite hebben om geludig af te wachten totdat de update er is voor de EURO2's; als je je productcode wijzigt naar EURO1 dan staat er geen Nederlands meer in en ook is er geen Nederlandse T9 ondersteuning meer.
Ook kun je niet meer de update draaien en de EURO2 er overheen flashen. Bij bepaalde productcodes is het wel mogelijk om gewoon de software er nog een keer in te flashen maar bij de eerder genoemde EURO1 dus niet. Je zult dan naar een NSP moeten om dat te laten doen. En ze dan maar vertellen dat je met de productcode hebt lopen spelen omdat je niet kon wachten....

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3206/2865151824_f75ae0ebe1_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 17-09-2008 10:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:32:

Alvast bedankt!
Ik gebruik http://www.008soft.com/mpeg-to-avi.htm, hartstikke simpel en snel!

Verwijderd

Sinds een weekje ben ik ook in het bezit van de N82, bevalt me heel goed. Hiervoor had ik een N73, ook met veel plezier gehad overigens. Sommige dingen die de N73 had, mis ik nu wel. Bijvoorbeeld: Het kopiëren/plakken van een tekst (1), de sms-berichten in je inbox op 1 regel kunnen zetten (zodat je ook de tijd rechts meteen hebt staan)(2) en de 2 verschillende web-browsers (Web en Diensten)(3). Ook kon je tijdens het typen van een tekst het # lang ingedrukt houden en kon je wisselen tussen 'abc' en '123' (4).Kan ik deze opties ook nog op de N82 verkrijgen?

Verder heb ik, sinds ik in het menu Online Delen heb gezeten, hiervan ook een overzicht op mijn 'bureaublad' staan, dit vind ik een beetje vervelend, mijn hele bureaublad staat ongeveer vol nu. Kan ik dit ergens verwijderen?

Graag hoor ik van jullie!

• roma0803

roma0803

Lost

robertwebbe schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:35:
De mensen die, net als ik, soms wat moeite hebben om geludig af te wachten totdat de update er is voor de EURO2's; als je je productcode wijzigt naar EURO1 dan staat er geen Nederlands meer in en ook is er geen Nederlandse T9 ondersteuning meer.
Ook kun je niet meer de update draaien en de EURO2 er overheen flashen. Bij bepaalde productcodes is het wel mogelijk om gewoon de software er nog een keer in te flashen maar bij de eerder genoemde EURO1 dus niet. Je zult dan naar een NSP moeten om dat te laten doen. En ze dan maar vertellen dat je met de productcode hebt lopen spelen omdat je niet kon wachten....

[afbeelding]
Bedankt voor deze update. Goed om te weten. Je zegt dus dat, wanneer je je Product Code terugzet naar EURO2, je niet opnieuw de nieuwste firmware kunt laden met NL, zodra deze beschikbaar is? Hoe kom je aan deze kennis?

• robertwebbe
Ervaring uit het verleden met andere toestellen en productcodes.

[ Voor 72% gewijzigd door robertwebbe op 17-09-2008 12:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:43:
Sinds een weekje ben ik ook in het bezit van de N82, bevalt me heel goed. Hiervoor had ik een N73, ook met veel plezier gehad overigens. Sommige dingen die de N73 had, mis ik nu wel. Bijvoorbeeld: Het kopiëren/plakken van een tekst (1), de sms-berichten in je inbox op 1 regel kunnen zetten (zodat je ook de tijd rechts meteen hebt staan)(2) en de 2 verschillende web-browsers (Web en Diensten)(3). Ook kon je tijdens het typen van een tekst het # lang ingedrukt houden en kon je wisselen tussen 'abc' en '123' (4).Kan ik deze opties ook nog op de N82 verkrijgen?

Verder heb ik, sinds ik in het menu Online Delen heb gezeten, hiervan ook een overzicht op mijn 'bureaublad' staan, dit vind ik een beetje vervelend, mijn hele bureaublad staat ongeveer vol nu. Kan ik dit ergens verwijderen?

Graag hoor ik van jullie!
1. Kan nog steeds, als je een tekst aan het typen zet je de cursor achter een woord en druk je op *. In het menu dat verschijnt staan knippen / plakken ook bij.
2. De SMS weergave valt helaas niet zo aan te passen, staat bij veel N82 gebruikers wel op het wensenlijstje als ik me niet vergis. Misschien in de binnenkort te verschijnen firmware - update? Las wel iets over 'SMS enhancements'.
3. De N82 heeft de 'Diensten' browser niet meer; WAP en het 'gewone' internet worden met 'Web' gecombineerd.
4. Volgens mij werkt dat op de N82 ook zo.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

juist, wat hij hierboven zegt dus :+ Alleen is selecteren met het hekje ingedrukt houden en niet met sterretje (dan krijg je de symbolen).

[ Voor 85% gewijzigd door Sick Nick op 17-09-2008 12:56 ]

[afbeelding]
Ik ga je toch tegenspreken. In de nieuwe recentere versie van pc suite heb je alsnog de mogelijkheid om je firmware te reflashen. als je de download files weggooid en je zet je product code terug zet hij dezelfde firmware versie er op, alleen dan de euro2 versie, moet deze wel uitzijn natuurlijk :P

Nevermind, klopt inderdaad in de nieuwe pc suite versie werkt het dus ook niet :X

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 17-09-2008 19:13 ]

• roma0803

roma0803

Lost

Dus jij hebt vanaf heden een Engelse foon? Maar hoe kun je EURO2 her-flashen? Deze is er nog niet eens dus je kunt het niet proberen. Downgraden gaat natuurlijk niet.

roma0803 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:17:
Dus jij hebt vanaf heden een Engelse foon? Maar hoe kun je EURO2 her-flashen? Deze is er nog niet eens dus je kunt het niet proberen. Downgraden gaat natuurlijk niet.
Eh nee, een collega van mij wel :P ik kan niet zonder T9! en gezien mijn vriendin geen ster is in engels... dan maar wachten :>

Maar dus her en der gelezen dat mensen die dit met de vorige firmware hadden gedaan ook in de problemen kwamen én de hierboven geposte screenshot van de nieuwste versie is.

[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 17-09-2008 20:28 ]

Latest available software for Nokia N82, product code 0551513
Version: 30.0.019

Daar is hij dan voor EURO2! straks als ik thuis ben maar even upgraden

• NokNok12
  • Laatst online: 01-08 20:42
BastiaanN schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:57:
Latest available software for Nokia N82, product code 0551513
Version: 30.0.019

Daar is hij dan voor EURO2! straks als ik thuis ben maar even upgraden
nu aan het updaten

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
En nog nergens gecrasht ofzo? :*)

• NokNok12
nee hoor mijn N82 is weer helemaal up to date :)

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
NokNok12 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:12:
[...]

nee hoor mijn N82 is weer helemaal up to date :)
Is jou n82 origineel EURO2? Mijne was namelijk EURO1 en nu EURO2. Overigens heb ik de phone wel in Nederland aangeschaft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:48:
[...]

1. Kan nog steeds, als je een tekst aan het typen zet je de cursor achter een woord en druk je op *. In het menu dat verschijnt staan knippen / plakken ook bij.
2. De SMS weergave valt helaas niet zo aan te passen, staat bij veel N82 gebruikers wel op het wensenlijstje als ik me niet vergis. Misschien in de binnenkort te verschijnen firmware - update? Las wel iets over 'SMS enhancements'.
3. De N82 heeft de 'Diensten' browser niet meer; WAP en het 'gewone' internet worden met 'Web' gecombineerd.
4. Volgens mij werkt dat op de N82 ook zo.
Bedankt voor de tips. Helaas werkt nr.4 toch echt niet bij mij, als ik dat doe wisselt het bij mij tussen de volgende optie en de huidige optie. Dus als ik Abc heb, gaat het naar abc en weer terug naar Abc. Heb ik abc en houd ik het # lang in gedrukt, ga ik van abc naar 123 en weer terug.

Hebben jullie trouwens ook dat wanneer je batterij leeg is en opgeladen dient te worden, je hem aan de lader gooit en hij dan nog 1-2 keer piept met de melding 'batterij is leeg'?

• NokNok12
Orcie schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:21:
[...]

Is jou n82 origineel EURO2? Mijne was namelijk EURO1 en nu EURO2. Overigens heb ik de phone wel in Nederland aangeschaft.
origineel euro2

Verwijderd

Op mijn N73 kon ik tijdens het internetten de sneltoetsen gebruiken (bv in je Hotmail: 1 ingedrukt houden: Vorig bericht, 4: beantwoorden, 7: verwijderen, # : Naar onderkant scherm). Dit werkt op mijn N82, kan ik dit ergens instellen?

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
@NokNok12

Ook mijn update is gelukt.
Weet jij misschien hoe je op het hoofdscherm dat "Zkopdr: internet en mijn inhoud & online delen* weg kan halen (en de rest wel kan blijven staan?
Thanks

P.S. Het lijkt er nu trouwens op dat GpsD (tomtom) niet meer werkt :?

[ Voor 15% gewijzigd door Vonkie op 18-09-2008 14:19 ]

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
Ik heb ook geupdate ..

Ja dat zoekopdracht vind ik ook irritant, vooral omdat het 2 regels in beslag neemt. Als er alleen zoekopdracht zou staan zou ik het beter vinden ..

Bij mij werkt GPSD met Tomtom nog gewoon ..

• Orcie
  • Laatst online: 08-09 12:23
Kunnen jullie melden of updaten na het veranderen van productcode werkt? Op andere sites hoorde ik verhalen over kapotte telefoons.

• robertwebbe

[afbeelding]
Ik heb vandaag weer wat geleerd :)

Na het terugzetten van de productcode bleek het dus toch wel mogelijk te zijn om weer EURO2 te herflashen. Blijkbaar ligt het dus aan de huidig ingestelde productcode waar naar wordt gekeken of een herflash mag of niet. Hij starte nog wel op in het Engels maar Nederlands staat nu weer in het rijtje van beschikbare talen :) Lucky me! :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3218/2867919646_208f267acc.jpg?v=0

• Perzikvrucht
En.. duidelijke veranderingen (snelheid oid)?

Verwijderd

Ik ben nu ook aan het updaten en ben over de helft!
Heb het toestel vorige week gekocht in de Hi-shop en kon zonder voorbereidingen gewoon de update uitvoeren.. Nu afwachten of die het einde ook gaat halen natuurlijk, toch weer spannend elke keer, nadat mijn N73 een keer gecrashed is tijdens het updaten :(

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50
ter info voor iedereen die nu naar V30 upgrade en een gehackte telefoon had:

V30 is vooralsnog niet volledig hackbaar.
Definitieve antwoorden zijn er nog niet maar hou daar rekening mee.
Work around is er wel...eerst hack installeren op je phone en dan update naar V30.
Vanwege UDP ondersteuning op je telefoon blijft alles dan intact, inclusief je hack

Greetz

info: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=23386

[ Voor 8% gewijzigd door basix op 18-09-2008 15:52 ]

Verwijderd

Nou het was nog even spannend, kreeg tot tweemaal toe een Phone Recovery, kreeg mn toestel niet meer aan enzo :s.. Vervolgens een Connection Lost, nog maar eens mn batterij er uit gehaald en toen hoorde ik weer een vertrouwd bliepje! Hij ging weer aan! Nu is die geupdate!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

TF

bla bla

Bewaart hij alle instellingen bij een update? Ik vind backuppen niet erg, maar weer vanaf fabrieksinstellingen alles weer goed zetten heb ik echt een hekelt aan

• roma0803

roma0803

Lost

UDP=User Data Preservation. Ja dus, hij bewaart al je programma's en instellingen gewoon terwijl hij de firmware update.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
kreeg een error

batterij eruit, erin en oplader erop, gaat niet meer aan, al aantal keren geprobeerd

en nu? :'(

edit: hij gaat weer aan, crisis averted

[ Voor 72% gewijzigd door Tiduz op 18-09-2008 17:53 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Glacier
  • Niet online
Ik heb ook succesvol geupdate :)
Ben benieuwd of de rotation weer goed is gefixt, vanavond maar eens even kijken of ik nu weer fatsoenlijk vanuit bed kan sms'en :P

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Updaten gaat dus zomaar, zondat dat je iets hoef te back-uppen.. Mooi!

Zijn er grote verschillen te merken??

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• roma0803

roma0803

Lost

Johantjuuh schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:59:
Updaten gaat dus zomaar, zondat dat je iets hoef te back-uppen.. Mooi!

Zijn er grote verschillen te merken??
Nee, ik merk geen grote verschillen. Eigenlijk maar een paar kleine. Rotation gaat niet meer zo hysterisch snel. Mediaplayer heeft een blauwe play knop ipv een groene en er is iets anders aan mijn lijst sms-jes. Weet niet wat eigenlijk. O ja, een nieuwe icoon 'My Nokia'. Kun je iets mee maar heb ik nog niet geprobeerd. En Google zit nu standaard in de Zoekopdracht.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb ook geupdate, heb het idee dat mn sms--inbox iets sneller opent. Ik heb alleen een vraagje over de GPS - Methoden van positiebepaling. 'Assisted GPS' gaat volgens mij via je mobiel netwerk en kost je dataverkeer. Wat doet de optie 'Op basis van netwerk' dan? En kost dit je ook dataverkeer?

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
wist niet eens dat er een update verwacht werd, dus was een verrassing voor mij toen ik keek dat er dus een update beschikbaar was.

verder leuk die update, maar hoe krijg ik dat "online delen" weer weg?

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Geupdated! :)

Zie alleen niet echt veel verandering...?!

[ Voor 89% gewijzigd door Johantjuuh op 18-09-2008 20:25 ]

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Gisteren m'n N82 black gehad....zit er geen geheugen in het pakket en de foon :/ Meer mensen die dit hadden?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Megapaul
Ook ik heb me telefoon geupdate naar de nieuwste software versie, had eerst een backup gemaakt.
en toen de update gestart, kreeg na een tijde de melding van: ontkoppel batterij en lader vervolgens toestel opnieuw aanzetten en dan weer de batterij aansluiten en de lader en vervolgens op retry klikken toen deed de updat het gelukkig wel, zag tijdens de update wel een popup ballonnetje voorbij komen met N95 .... wel apart maar alles werk prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Megapaul schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:37:
Ook ik heb me telefoon geupdate naar de nieuwste software versie, had eerst een backup gemaakt.
en toen de update gestart, kreeg na een tijde de melding van: ontkoppel batterij en lader vervolgens toestel opnieuw aanzetten en dan weer de batterij aansluiten en de lader en vervolgens op retry klikken toen deed de updat het gelukkig wel, zag tijdens de update wel een popup ballonnetje voorbij komen met N95 .... wel apart maar alles werk prima
Dat van die N95 had ik ook..maar alles werkt nu prima :)

Een vraagje: ik zou graag gebruik maken van het WLAN van de universiteit, maar daarvoor moet je en certificaat hebben (surfnet ofzoiets), zodat je in kan loggen met je studentlogin. Bestaat er zoiets voor de N82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Wat ik u buitengewoon waardeloos vind aan de nieuwe firmware is dat er minder ruimte is op het standby scherm voor agenda items. Onderin staat nu online delen en dat is niet weg te krijgen. Hierdoor is er een regel minder voor agenda over en is nu slechts één afspraak zichtbaar. Ook lijkt de zoekopdracht meer ruimte in te nemen. Ik deel niets via Ovi of Flickr, ik heb dus helemaal geen belang bij een snelkoppeling naar online delen. Voor mij een flinke stap terug in functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
roma0803 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:43:
Wat ik u buitengewoon waardeloos vind aan de nieuwe firmware is dat er minder ruimte is op het standby scherm voor agenda items. Onderin staat nu online delen en dat is niet weg te krijgen. Hierdoor is er een regel minder voor agenda over en is nu slechts één afspraak zichtbaar. Ook lijkt de zoekopdracht meer ruimte in te nemen. Ik deel niets via Ovi of Flickr, ik heb dus helemaal geen belang bij een snelkoppeling naar online delen. Voor mij een flinke stap terug in functionaliteit.
Probeer Handy Shell eens...is echt een enorme verbetering t.o.v. het standaard standbyscherm. Men is nog hard bezig met de app, het is net nieuw. Ik heb 'm al een week of 2 draaien (volledige versie) en ik ga niet meer terug naar het oude beperkte/onoverzichtelijke standbyscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Laatst online: 31-08 20:01
Lotgenoten,

Zijn er meer mensen die last hebben (gehad) van het volgende?

Sinds een week of 2-3 heb ik last van hardnekkige hangers-freezes. De achtergrond wordt ineens met volledige lichtsterkte belicht en gaat vanzelf opnieuw booten. Hierbij gaat het beeld (wit) aan en weer op zwart dit een keer of 3 tot soms zelfs oneindig. Als de telefoon niet vanzelf opnieuw opstart, moet ik het zelf doen dmv de batterij te ontkoppelen omdat ie volledig hangt. Dit moet ik soms 5-10x doen. 8)7

Het kost me dus veel werk om m's gsm weer op gang te krijgen. Maar als hij het dan eindelijk weer doet, blijft hij vaak wel een halve dag ofzo werken... Ik moet deze procedure dus +/- minimaal 1x per dag uitvoeren... Wat dus behoorlijk balen is...
|:(
Ik heb vanalles geprobeerd:
- Oude firmware
- Nieuwe firmware (geinstalleerd op schone foon -hard reset-, geen foutmeldingen bij upgrade)
- Met SIM kaart
- Zonder SIM kaart (dus daar kan het niet aan liggen)
- Met SD card (ook volledig geformateerd, via de foon)
- Zonder SD card (dus daar kan het niet aan liggen)
- Zonder SIM en SD card
- Soft reset
- Hard reset
- Green - 3 - # boot
- kortom, naar mijn mening...ALLES!

Iemand met dergelijke ervaring? Of wordt dit een retourtje NSP :'( ?

bedankt voor reacties (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tieuwe schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:13:
Lotgenoten,

Zijn er meer mensen die last hebben (gehad) van het volgende?

Sinds een week of 2-3 heb ik last van hardnekkige hangers-freezes. De achtergrond wordt ineens met volledige lichtsterkte belicht en gaat vanzelf opnieuw booten. Hierbij gaat het beeld (wit) aan en weer op zwart dit een keer of 3 tot soms zelfs oneindig. Als de telefoon niet vanzelf opnieuw opstart, moet ik het zelf doen dmv de batterij te ontkoppelen omdat ie volledig hangt. Dit moet ik soms 5-10x doen. 8)7

Het kost me dus veel werk om m's gsm weer op gang te krijgen. Maar als hij het dan eindelijk weer doet, blijft hij vaak wel een halve dag ofzo werken... Ik moet deze procedure dus +/- minimaal 1x per dag uitvoeren... Wat dus behoorlijk balen is...
|:(
Ik heb vanalles geprobeerd:
- Oude firmware
- Nieuwe firmware (geinstalleerd op schone foon -hard reset-, geen foutmeldingen bij upgrade)
- Met SIM kaart
- Zonder SIM kaart (dus daar kan het niet aan liggen)
- Met SD card (ook volledig geformateerd, via de foon)
- Zonder SD card (dus daar kan het niet aan liggen)
- Zonder SIM en SD card
- Soft reset
- Hard reset
- Green - 3 - # boot
- kortom, naar mijn mening...ALLES!

Iemand met dergelijke ervaring? Of wordt dit een retourtje NSP :'( ?

bedankt voor reacties (?)
Lijkt me redelijk duidelijk toch? Gewoon binnenbrengen ter reparatie! Veel meer kan je volgens mij niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Volgens mij heb je inderdaad alles geprobeerd wat je kon proberen, het wordt een retourtje nsp.
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaduw schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:20:
Ik heb ook geupdate, heb het idee dat mn sms--inbox iets sneller opent. Ik heb alleen een vraagje over de GPS - Methoden van positiebepaling. 'Assisted GPS' gaat volgens mij via je mobiel netwerk en kost je dataverkeer. Wat doet de optie 'Op basis van netwerk' dan? En kost dit je ook dataverkeer?
'Op basis van netwerk' kost je geen dataverkeer. Je GSM gebruikt dan GSM - masten om je positie te bepalen. Dit is echter vrij onnauwkeurig, en kan niet dienen als een vervanger voor 'echte' GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roma0803 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:43:
Inderdaad :(
dafmay schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:18:
[...]

Probeer Handy Shell eens...is echt een enorme verbetering t.o.v. het standaard standbyscherm. Men is nog hard bezig met de app, het is net nieuw. Ik heb 'm al een week of 2 draaien (volledige versie) en ik ga niet meer terug naar het oude beperkte/onoverzichtelijke standbyscherm.
Ook multilanguage of alleen in het engels? :'(

[ Voor 40% gewijzigd door BastiaanN op 19-09-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Laatst online: 31-08 20:01
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:28:
[...]

Lijkt me redelijk duidelijk toch? Gewoon binnenbrengen ter reparatie! Veel meer kan je volgens mij niet doen.
Dat probeer ik juist te vermijden, omdat ik geen zin heb om m'n gsm voor x weken kwijt te zijn.. Ervaring heeft mij geleerd dat dit erg lang duurt en soms niet eens met succes... Het zou natuurlijk mooi zijn als dit met een klein foefje op te lossen is... zo niet, dan toch maar NSP...

EDIT: Hoop opgegeven, gaat terug naar NSP. Bedankt voor reacties _/-\o_ ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tieuwe op 19-09-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:53
Glacier schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:27:
[...]
Een vraagje: ik zou graag gebruik maken van het WLAN van de universiteit, maar daarvoor moet je en certificaat hebben (surfnet ofzoiets), zodat je in kan loggen met je studentlogin. Bestaat er zoiets voor de N82?
Ik heb ooit deze tutorial gevonden: Rudolph in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic", dit heb ik ook geprobeerd, ik moest alleen enkele gegevens aanpassen aangezien ik op de HvA zit. Het is helaas nooit gelukt het internet ook aan de praat te krijgen. Misschien dat het jou wel lukt. Ik gebruik tegenwoordig gewoon 3G overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe permissie hack uit voor de 30.x firmware, misschien dat je via daar de "online delen" button van het active standby scherm kan gooien

Edit: iets anders gevonden! :)
This mod will disable the following plugins in active standby :

* 1. WLAN
2. Search
3. Share Online.

Tested on Nokia N82 FW v30.0.019
:*)

Edit2: zelf net geinstalleerd, gaat erg makkelijk! gewoon een .sis installeren en weg is het WLAN,Search en Share Online. Erg overzichtelijk scherm nu :)

Nadeel: je bent een gemodificeerde install server nodig (gehackt toestel)

/me vraagt permissie aan een mod om het bestandje te uppen.
Hierbij de file: ActiveStandby-Mod.zip

[ Voor 74% gewijzigd door BastiaanN op 19-09-2008 12:15 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste