Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
sebastius schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:30:
A-GPS, heb je toevallig de Navigatiesoftware gebruikt?
Die druk ik wel eens per ongeluk aan maar hij zegt dat netwerkgebruik is uitgeschakeld. Verder 2x gebruikt om te navigeren.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41
pa3fap schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

druk een keer op * en je hebt groot beeld
kan het ook nog in landscape? ik heb namelijk meer zwart dan beeld.....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:49:
[...]

Die druk ik wel eens per ongeluk aan maar hij zegt dat netwerkgebruik is uitgeschakeld. Verder 2x gebruikt om te navigeren.
Wellicht handig op je applicaties die geinstalleerd zijn te vermelden dan kunnen we je helpen.
Gebruik je mail for exchange bv die update om de zoveel uur tenzij je handmatig instelt.

Weet iemand nog een goede RSS feeder. Op mijn WM gebruikte ik bv altijd newsbreak. Ingebouwde onder web vind ik namelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Prulleman schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:51:
[...]

kan het ook nog in landscape? ik heb namelijk meer zwart dan beeld.....
Ja, dan moet je even autorotate inschakelen, (of rotateMe)

En dan dus draaien + *. En je hebt fullscreen :)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Johantjuuh schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:59:
[...]

Ja, dan moet je even autorotate inschakelen, (of rotateMe)

En dan dus draaien + *. En je hebt fullscreen :)
ik heb alleen geen N82, maar een E51, die heeft geen sensor.... of is rotate me niet speciaal voor nokia's met sensor?
misschien dat ik wel andere software kan vinden om mijn beeld te draaien. de standaard browser van FP1 kan het nu ook (in tegenstelling tot de basic s60 3rd)

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 25-08-2008 13:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Ik volg het topic al een tijdje, maar ik ben nog nooit iets tegen gekomen als een SMS counter. De S40 telefoons hebben standaard een simpele functie hiervoor ingebouwd (totaal ontvangen en verstuurd).

Weet iemand voor de N82 hier ook een simpel, en liefst gratis natuurlijk, programmaatje voor. Het mooiste zou zijn als dit programmaatje een extra tabblad weergeeft in het bestaande log menuutje.

En ja, ik weet dat wanneer je een sms opent je het totaal in je inbox kunt zien (vb. 1/749)... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het laten stuiteren van mijn N82 heb ik helaas een beschadiging opgelopen. Alleen is het nu, in mijn ogen, een nogal aparte beschadiging! Ik heb mijn toestel wel es vaker laten vallen en 9 vd 10 x is de zichtbare schade nihiel. Wel is het kleine frontje waar de cijfers inzitten al 2 x een stukje omhoog geschoten.
Nu zijn er echter stukjes zilver linksonder aan de voorkant van de telefoon afgevallen. Hele vreemde beschadiging want het lijkt nu wel goedkope folie ofzo dat erop zit 8)7 Ook was nu het onderste frontje laten we maar zeggen weer een stukje omhoog gekomen waar de onderste cijfers niet meer goed in gedrukt konden worden. Dit kon ik gelukkig weer makkelijk terug drukken.

Ik vraag me af wat ik hier het best mee kan doen? Valt het onder een of andere garantie als je zegt dat het zilver er zomaar vanaf begon te bladderen? Verder is er namelijk niet super zichtbare schade van gekomen.
En weet iemand of het mogelijk is om het onderste frontje te vervangen?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:55:
[...]

Wellicht handig op je applicaties die geinstalleerd zijn te vermelden dan kunnen we je helpen.
Gebruik je mail for exchange bv die update om de zoveel uur tenzij je handmatig instelt.
MSN Messenger
Sport tracker
N-gage
NOS mobiel
Google maps
Widsets

Voor de rest niets geinstalleerd. Alle programma's pakken wireless of vragen om een toegangspunt. Ik heb nu de AGPS en Netwerk gps oid uitgezet (alleen geintegreerde GPS staat aan), kijken of het nu beter is.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Is het toevallig mogelijk om de N82 te mounten als een diskdrive in deze computer via Bluetooth ?
Die nokia PC suite is een drama en elke foto los terug sturen is ook totaal niet te doen.
Of zie ik iets simpels over het hoofd 8)7

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mijn 'kaarten' of maps programma doet er heel lang over om een satteliet te vinden, meestal stop ik ermee naar 30 minuten. Is dit normaal? en kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:31:
Hey mijn 'kaarten' of maps programma doet er heel lang over om een satteliet te vinden, meestal stop ik ermee naar 30 minuten. Is dit normaal? en kan ik dit fixen?
Zit je binnen of buiten?
sta je stil of probeer je op de snelweg een fix te vinden?
als je in de auto zit, heb je een zware warmte werenden voorruit?
probeer eens andere software (sportstracker bv)
kijk eens of je A-GPS aan kan zetten
als je 1 maal een fix hebt, blijft de verbinding dan wel stabiel?
etc
etc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DaWaN schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:19:
Is het toevallig mogelijk om de N82 te mounten als een diskdrive in deze computer via Bluetooth ?
Die nokia PC suite is een drama en elke foto los terug sturen is ook totaal niet te doen.
Of zie ik iets simpels over het hoofd 8)7
als je pc suite hebt geinstalleerd kan je toch gewoon naar je "nokia phone browser" in My Computer...??
daar kan je dan tussen C of je geheugenkaart kiezen, dan hoef je niet alles "los" te sturen (wat je daar ook mee bedoelt)

Verder kan ik bij een E51 ook nog bij het progje USB kiezen of ik bij een usb connectie pc suite of mass storage will (maar dit kan dus alleen met usb kabel)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik ben net in het bezit van een N82. Maar nu staat er allemaal T-mobile junk op wat ik opzich wel kwijt wil. Ik heb al een firmware update gedaan, maar toch blijft dit erop staan.
Is het op een andere manier mogelijk om dit te verwijderen en alles er helemaal nieuw en clean op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:00

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Ik heb hetzelfde ervaren. Ik ga geregeld naar hardstyle feesten. Veel zware bass tonen dus en inderdaad worden de filmpjes dan krakerig wat betreft het geluid. Klinkt alsof je met windkracht 10 een filmpje op neemt. Waar zit de microfoon eigenlijk op de n82? Misschien helpt het om een heel dun laagje foam erover heen te plakken.
Ik was op Mysteryland en mijn Nokia N82 nam perfect op (incl. geluid):
http://www.youtube.com/watch?v=FlNnYzbwMlo
http://www.youtube.com/watch?v=9qrgO4Gr7zE
http://www.youtube.com/watch?v=fJdKUJ1wiJU
(moet je even kiezen voor 'watch in high quality')

Maar ik denk dat het zeker een verschil zou uitmaken of je buiten of in een hal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:03
aaajeetee schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:29:
[...]

Iemand? Ik begin echt een hekel aan Fring te krijgen en eigenlijk werkt alleen de originele Windows Live Messenger zoals ik het wil. Ik heb alleen geen zin om 1.50 te betalen hiervoor.

Mijn zusje heeft een Java versie van Miyowa die ook vrij goed werkt, iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Waar staat er dat je 1,50 per maand moet betalen? Op google zie ik de hele tijd freeware staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
barzi schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:34:
[...]

Waar staat er dat je 1,50 per maand moet betalen? Op google zie ik de hele tijd freeware staan..
Je kan het 30 dagen gratis proberen. Als je daarna weer probeert in te loggen krijg je een melding dat je voor €1,50 een abonnement af kan sluiten (voor weer 30 dagen). En na die 30 dagen krijg je weer een melding etc...

Flinke na*ierij vind ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 20:03
Weet iemand of het veel scheelt tussen de orginele Nokia microsd en een andere merk(bijv Kingston/Transcend) geheugenkaartje op het gebied van snelheid?
2GB kaartje kosten namelijk niet heel veel meer(ik zie ze al voor 4,50) van kingston. Zal dit veel schelen? Of kan ik dan beter voor een andere gaan(welke?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:44
barzi schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:14:
Weet iemand of het veel scheelt tussen de orginele Nokia microsd en een andere merk(bijv Kingston/Transcend) geheugenkaartje op het gebied van snelheid?
2GB kaartje kosten namelijk niet heel veel meer(ik zie ze al voor 4,50) van kingston. Zal dit veel schelen? Of kan ik dan beter voor een andere gaan(welke?)?
Ja scheelt heel veel. Nokia kaartje is bekend van slechte kwaliteit. Lees het forum eens door, is voldoende over te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:29:
[...]
Ik was op Mysteryland en mijn Nokia N82 nam perfect op (incl. geluid):
http://www.youtube.com/watch?v=FlNnYzbwMlo
http://www.youtube.com/watch?v=9qrgO4Gr7zE
http://www.youtube.com/watch?v=fJdKUJ1wiJU
(moet je even kiezen voor 'watch in high quality')

Maar ik denk dat het zeker een verschil zou uitmaken of je buiten of in een hal staat.
Ik ben dit jaar al heel wat feesten afgelopen. Soms doet hij het ook wel goed, met name met buitenfeesten is het inderdaad beter. Alleen 2 weekjes terug bij Decibel stond het geluid dermate hard dat van de filmpjes weinig moois over is. Met binnenfeesten heeft de telefoon er ook meer last van. Met alle het respect maar de muziek wat je hoort op jouw telefoon is ook van een iets ander kaliber van waar ik het over heb ;)

Nu wil ik niet te hoge eisen stellen natuurlijk, maar als het op de een of andere manier te verhelpen is zou ik dat wel prettig vinden. Ik heb al vaker gelezen dat mensen een heel dun laagje foam over de mic ingang plaatsen van hun foto camera of telefoon. Dit filtert schijnbaar de hele zware tonen waardoor het geluid van goede kwaliteit blijft. Moet ik wel eerst weten waar de mic zit natuurlijk :P

Of misschien is er toch een andere manier om dit te realiseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Een Samsung D600 kopen ;-p Die kan bij gelijk welk geluidsvolume perfect opnemen zonder gekraak. Beeldkwaliteit is wel wat minder maar toch. Wil maar zeggen, het is mogelijk, alleen nog niet bij de N82 blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

Ik ben dit jaar al heel wat feesten afgelopen. Soms doet hij het ook wel goed, met name met buitenfeesten is het inderdaad beter. Alleen 2 weekjes terug bij Decibel stond het geluid dermate hard dat van de filmpjes weinig moois over is. Met binnenfeesten heeft de telefoon er ook meer last van. Met alle het respect maar de muziek wat je hoort op jouw telefoon is ook van een iets ander kaliber van waar ik het over heb ;)

Nu wil ik niet te hoge eisen stellen natuurlijk, maar als het op de een of andere manier te verhelpen is zou ik dat wel prettig vinden. Ik heb al vaker gelezen dat mensen een heel dun laagje foam over de mic ingang plaatsen van hun foto camera of telefoon. Dit filtert schijnbaar de hele zware tonen waardoor het geluid van goede kwaliteit blijft. Moet ik wel eerst weten waar de mic zit natuurlijk :P

Of misschien is er toch een andere manier om dit te realiseren?
Volgens mij zit de microfoon aan de onderkant van het toestel links :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 11:57
Ik heb een klein probleem met m'n N82. Wanneer ik wordt gebeld wordt de naam niet weergegeven terwijl het nummer dat erbij hoort EXACT op dezelfde manier in m'n telefoon staat. Weet iemand wat hier het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

• Prulleman
Quadesh schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:27:
Ik heb een klein probleem met m'n N82. Wanneer ik wordt gebeld wordt de naam niet weergegeven terwijl het nummer dat erbij hoort EXACT op dezelfde manier in m'n telefoon staat. Weet iemand wat hier het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?
check eens of dit nummer bij 2 contacts staat, je telefoon gaat namelijk niet voor je kiezen en laat dan alleen het nummer zien.
(of is het bij alle nummers? dan is het een ander probleem...)

Strava

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:05
Quadesh schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:27:
dan staat het nummer waarschijnlijk 2 keer in je contacten
en dan kan hij niet kiezen wat hij weer moet geven, dus geeft hij maar het nummer weer

Tijd van werken, tijd van rusten

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb last van een irritante bug. Ik kan er geen instelling over vinden.

Wanneer ik een sms typ en de character style (Abc --> abc --> ABC) aanpas door # te drukken, schiet m'n n82 meteen in selectie modus. Als ik dus vervolgens de cursor bijvoorbeeld 2 regels omhoog wil hebben om een woordje toe te voegen, dan is mijn enige mogelijkheid om de text die hij dan selecteert de kopieren, te verwijderen, het woordje te typen en weer te plakken. Die selectie hoort dus niet te komen normaal gesproken, alleen wanneer er lang op # gedrukt wordt.

Ik krijg hem dan ook gewoon niet uit de selectie modus. Ik heb al geprobeerd lang en kort # te drukken, bij opties gekeken, sterretje gedrukt.

Er staat geen sms troep geïnstalleerd. Heb alleen Google maps, Internet radio en Opera mini en Garmin XT geïnstalleerd.

Edit: Ik heb iemand gevonden die hetzelfde probleem heeft. Het zit hem in Garmin XT.. irritant |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-08-2008 12:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Driek schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:57:
[...]

dan staat het nummer waarschijnlijk 2 keer in je contacten
en dan kan hij niet kiezen wat hij weer moet geven, dus geeft hij maar het nummer weer
Ik heb dit probleem ook terwijl alle nummers er maar 1 x in staan

• Driek
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Ik heb dit probleem ook terwijl alle nummers er maar 1 x in staan
misschien in zowel sim als telefoongeheugen

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:53:
[...]

check eens of dit nummer bij 2 contacts staat, je telefoon gaat namelijk niet voor je kiezen en laat dan alleen het nummer zien.
(of is het bij alle nummers? dan is het een ander probleem...)
Tnx! Had hier pas ook last van :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In de 20.x firmware is de schermkantelingsfunctie naar Nokia's eigen zeggen "getweaked" waarbij veel mensen nu vinden dat het scherm te snel kantelt. Als alternatief kan je de automatische kanteling deactiveren via Menu -> Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Persoonlijk -> Weergave -> Scherm draaien. Vervolgens kan je de gratis applicatie RotateMe installeren welke je helemaal zelf kunt instellen qua gevoeligheid e.d.

Je vind RotateMe hier: http://www.bysamir.fr/rotateme/
Ik wilde deze applicatie ook even downloaden, aangezien ik ook wel erg moe wordt van de veel te snelle rotatie .. maar de website is offline tot 5 september..heeft iemand de zip nog voor mij? Of een linkje dat wel werkt? :)

• FloRadix
  • Laatst online: 12-09 16:30
Op de spec van de N82 lees ik dat dit gsm 2 soorten GPS systemen bezit: "Built-in GPS receiver and A-GPS functionality" klopt dit ?

GPS: gewoon via de attenne
A-GPS: gebruikt internet voor de satelliet data

[ Voor 3% gewijzigd door FloRadix op 28-08-2008 16:47 ]

• Prulleman
a-gps gebruikt internet data voor een snellere fix van de gewone gps. op zichzelf kan je dus niets met a-gps

Strava

Glacier schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:22:
[...]

Ik wilde deze applicatie ook even downloaden, aangezien ik ook wel erg moe wordt van de veel te snelle rotatie .. maar de website is offline tot 5 september..heeft iemand de zip nog voor mij? Of een linkje dat wel werkt? :)
http://www.4shared.com/ac...otateMe_2_0_unsigned.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand bekend hoe je een bijlage, ontvangen via Gmail, in een map kan zetten?
Ik mailde mijzelf (via PC elders) een .sis bestandje.
Nu reageert Gmail door te zeggen dat ie dat type niet kan openen. De bijlage verplaatsen naar een map lukt mij ook niet.
Zie ik iets over het hoofd of wordt de functionaliteit niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat voor bestand is het dan, ik heb net even gekeken en ik kan html en txt attachments wel gewoon openen met de bijbehorende programma's.
Het lijkt mij dat je een onbekend bestandstype probeert te openen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:50
Prulleman schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:13:
wat voor bestand is het dan, ik heb net even gekeken en ik kan html en txt attachments wel gewoon openen met de bijbehorende programma's.
Het lijkt mij dat je een onbekend bestandstype probeert te openen
Euhm....
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:49:

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36
Misschien dat ik de verkeerde keywords gebruik, maar ik kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden:

Ik zie in mijn "bureaublad" alleen bovenaan de icoontjes netwerkbereik, tijd, provider, en batterij.
Onderaan zie ik alleen "bericht" en "kaarten".
De snelkoppellingen zijn verdwenen?

[edit]

Nevermind, ik had active standby uitgeschakeld :X

[ Voor 9% gewijzigd door Vimana op 30-08-2008 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het klepje kwijtgeraakt waarmee je simkaart wordt vastgeklemd, weet iemand waar ik een nieuwe kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
@erik77
Probeer eens op /www.mobielbereikbaar.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:49:
Is het iemand bekend hoe je een bijlage, ontvangen via Gmail, in een map kan zetten?
Nu reageert Gmail door te zeggen dat ie dat type niet kan openen. De bijlage verplaatsen naar een map lukt mij ook niet.
Zie ik iets over het hoofd of wordt de functionaliteit niet ondersteund?
Volgens mij blokkeert gmail bestandstypen. Een zip versturen lukt mij ook al niet... i.p.v. willen ze bijvoorbeeld dat je een .rar gebruikt. Volgens mij laten ze alleen voor hun bekende bestandstypen door en de rest blokkeren ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
iemand die een winkel weet die naar .be shipt waar ik zo een complete set kan kopen met tools om mijn zilvere cover naar een zwarte om te toveren.
Mobielbereikbaar heeft ze niet (meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafz0r schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:04:
iemand die een winkel weet die naar .be shipt waar ik zo een complete set kan kopen met tools om mijn zilvere cover naar een zwarte om te toveren.
Mobielbereikbaar heeft ze niet (meer)
Als je zo'n complete set weet te vinden voor NL please let me know! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
hmm blijkbaar hou je wel de zilveren D-Pad en het zilveren stukje errond met de rooie en groene toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze website verzendt wereldwijd en heeft de complete behuizing (incl de D-pad). Zie http://cnn.cn/shop/nokia-full-housing-black-p-2673.html

Website wordt dikwijls gebruikt door de SE-fanaten, maar ze hebben alle merken.

Ook eBay zal je veel resultaten opleveren, maar let goed op dat er ORIGINAL bijstaat, want anders kan je wel een mindere versie krijgen, waar ook het logo van Nokia niet eens opstaat ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Als je zo'n complete set weet te vinden voor NL please let me know! :)
Wel eens van Google gehoord ;) http://www.mobieleeenheid.nl/nokia-n82.html en zo zijn er wel meer shops te vinden. Zoeken op behuizing N82 , housing N82, cover N82 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:59:
Deze website verzendt wereldwijd en heeft de complete behuizing (incl de D-pad). Zie http://cnn.cn/shop/nokia-full-housing-black-p-2673.html

Website wordt dikwijls gebruikt door de SE-fanaten, maar ze hebben alle merken.
Makkelijk inderdaad, heb je alles in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:02:
[...]

Makkelijk inderdaad, heb je alles in 1 keer.
hoeveel kans is er dat je er nog invoerrechten bovenop moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Is Symbian feature pack 3 eigenlijk geschikt voor de N82/omgekeerd?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 10:37
Ik wilde laatst mijn GPS eens gaan gebruiken op mijn N82 maar dit krijg ik toch niet goed voor elkaar. Als ik dan de route kies en daarna op navigeren naar klik komt die eerst met de voorwaarden en daarna of ik geluid wil aankopen.

Dit hoeft van mij niet dus druk ik op annuleren. Maar ja dan krijg ik ook de route niet te zien. Hoe kan ik wel gewoon een route krijgen (hoeft dus niet met geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soepster schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:59:
Is Symbian feature pack 3 eigenlijk geschikt voor de N82/omgekeerd?
Waarschijnlijk niet. Hardware technisch zou het wel kunnen maar er wordt nog wel veel veranderd onder de motorkap bij elke release, marketing technisch zou het dan voor nokia niet intressant zijn om de N82 hiervoor geschikt te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Driek schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

nou ik heb hem getest.

Er zat een energizer batterij bij. Die trekt hij in 1,5 uur zover leeg dat hij er niks meer mee kan (mijn muis nog wel), en daarmee vult hij de batterij tot 60%.

Nu even testen hoe hij met oplaadbare batterijen omgaat, maar tot nu toe is het niet heel spectaculair
Ik heb nu ook de DC-8. Wat valt dat tegen! Met 1 volle GP2500 AA krijg ik er één a twee streepjes accu bij. Ik heb het gekocht om tijdens fietsvakanties te kunnen internetten. Maar dit schiet niet echt op. Ik denk dat ik maar een zonnecel lader erbij moet nemen. Hebben mensen daar ervaring mee?

Of met de merkloze lader van digitals online? Die werkt met 4 AA'tjes. Dus die zal wel 4x zoveel laden, maar ja die is ook weer gelijk een stuk zwaarder en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:51:
[...]

Ik heb nu ook de DC-8. Wat valt dat tegen! Met 1 volle GP2500 AA krijg ik er één a twee streepjes accu bij. Ik heb het gekocht om tijdens fietsvakanties te kunnen internetten. Maar dit schiet niet echt op. Ik denk dat ik maar een zonnecel lader erbij moet nemen. Hebben mensen daar ervaring mee?

Of met de merkloze lader van digitals online? Die werkt met 4 AA'tjes. Dus die zal wel 4x zoveel laden, maar ja die is ook weer gelijk een stuk zwaarder en groter.
Na zelf wat onderzoek gedaan te hebben naar zonnecel laders ben ik tot de conclusie gekomen dat je daar beter nog lang mee wacht.... Zelfs met de duurste lader die ze verkopen op DealExtreme duurt het nog 1 WEEK IN DE VOLLE ZON om je batterij op te laden...
Nutteloos dus, zeker met de batterij'capaciteit' van de N82 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafz0r schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:27:
[...]

hoeveel kans is er dat je er nog invoerrechten bovenop moet doen?
Formeel zit je boven de grens voor vrije invoer (22 euro bij aankopen via webwinkels). Voor meer informatie http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Praktischer is het wellicht een extra batterij te kopen. Of een algemeen powerpack van bijvoorbeeld Philips, zie daarvoor http://www.shop.philips.n...3/Oplaadbare_Power2Goaccu

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dynamo ff doorverbinden en trappen maar :9

Een extra batterij is denk ik de beste oplossing, die laad je binnen een uurtje op,kost de wereld niet en is waarschijnlijk nog kleiner dan zo'n emergency charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Maar waar laadt ik de extra accu op? Op fietsvakantie heb je zelden een stopcontact in de buurt... En met alleen de lading van één extra accu red ik het niet...

En wat zal de capaciteit van dat philips ding zijn? Tot 30 uur is een leuke kreet. Maar er kunnen geen AAtjes in volgens mij, dus het is voor mij onderweg niet op te laden. Dus moeten er wel minimaal twee volle accu ladingen uit kunnen komen om ook maar enigszins nut te hebben.

Ik heb overigens ooit wel eens iets gehoord over opladen door te fietsen, maar ik kan er nu niks over vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door KarlMarX op 01-09-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Met al die moderne elektronische stroom- en spanningsomvormers in chip-vorm moet het wel mogelijk zijn zelf iets in mekaar te knutselen dat klein en efficient is en gewoon op de dynamo van je fiets kan aangesloten worden, als je dan zorgt dat je 12 volt krijgt en je hangt er een auto-lader aan... voila!

Edit:
En als je dan ook nog eens je bouwplannen en print-ontwerp hier op tweakers zet maak je vast nog heel wat mensen blij :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tunboy op 01-09-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Mijn bookmarks lijstje bevat nogal wat mappen van Hi! is er een mogelijkheid die te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Thnx :)
Probleem is alleen dat ik de applicatie niet aan de gang krijg..ik installeer alle2 de .sis bestanden, maar ik krijg het niet te zien bij Applications..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destroyertje schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:00:
Ik wilde laatst mijn GPS eens gaan gebruiken op mijn N82 maar dit krijg ik toch niet goed voor elkaar. Als ik dan de route kies en daarna op navigeren naar klik komt die eerst met de voorwaarden en daarna of ik geluid wil aankopen.

Dit hoeft van mij niet dus druk ik op annuleren. Maar ja dan krijg ik ook de route niet te zien. Hoe kan ik wel gewoon een route krijgen (hoeft dus niet met geluid)?
Bij Nokia Maps heb je een abonnement nodig voor route- aanwijzingen. Een beetje zoeken in dit forum had je dat antwoord ook opgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:07:
[...]

Bij Nokia Maps heb je een abonnement nodig voor route- aanwijzingen. Een beetje zoeken in dit forum had je dat antwoord ook opgeleverd ;)
Maar toch niet voor de route zelf? Ik heb hier gelezen dat je voor gesproken aanwijzingen een abo nodig hebt. In Nokia Maps 1 kreeg ik zonder problemen en zonder abo een route voor mijn neus getoverd, maar in versie 2 krijg ik het niet meer voor elkaar zonder abo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:36:
[...]

Maar toch niet voor de route zelf? Ik heb hier gelezen dat je voor gesproken aanwijzingen een abo nodig hebt. In Nokia Maps 1 kreeg ik zonder problemen en zonder abo een route voor mijn neus getoverd, maar in versie 2 krijg ik het niet meer voor elkaar zonder abo..
Klopt, in versie 1 kon je nog wel de route inzien zonder abbo. In versie 2 moet je ook voor de routeberekening een abbo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een vraagje over de luidsprekers, deze doen het opeens niet meer, tijdens een gesprek. Wanneer ik muziek afspeel doen ze het wel, maar wanneer ik een gesprek voer en de luidsprekers wil aanzetten, lukt dat niet.
Normaal staat er rechts, tijdens een gesprek, ''luidspreker'', maar nu staat er ''telefoon''. Dat wil dus zeggen dat hij al op luidspreker staat, maar dat is dus niet zo....

Snap er niets van, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:07
Glacier schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:36:
[...]

Waarschijnlijk zat je nog in de 3 maanden gratis proefperiode waarin je zowel route als gesproken routering hebt ....

Route to .. werkte zonder licentie, Navigate to .. alleen met een geldige licentie.
De eerste optie is -helaas- vervallen in Maps 2.0

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
emmerx schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:58:
[...]

Waarschijnlijk zat je nog in de 3 maanden gratis proefperiode waarin je zowel route als gesproken routering hebt ....

Route to .. werkte zonder licentie, Navigate to .. alleen met een geldige licentie.
De eerste optie is -helaas- vervallen in Maps 2.0
Ik heb expres bij versie 1 ook geen (proef)abo genomen.
Jammer dat je nu geen route meer kunt zien..ik denk dat ik dan maar weer ga downgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren de Nokia N82 binnengekregen en het is een prachtig toestel. Nu heb ik een vraag over de weergave van contacten waar ik in de handleiding en op dit forum geen antwoord op kan vinden. Ik wil graag standaard de contacten laten weergeven als naam + nummer. Bij oudere Nokia toestellen was dit een voudig in te stellen. Als ik ga naar Contacten-Opties-Instellingen-Naamweergave kan ik kiezen uit de volgende 3 mogelijkheden:

-Achtern. voorn.
-Achtern., voorn.
-Voorn. achtern.

Heb geen idee wat het verschil is tussen de eerste 2 instellingen. Het gaat mij er echter om dat ik dus Naam en Nummer wil laten weergeven. Wie weet of dit mogelijk is en waar ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:22:
Heb gisteren de Nokia N82 binnengekregen en het is een prachtig toestel. Nu heb ik een vraag over de weergave van contacten waar ik in de handleiding en op dit forum geen antwoord op kan vinden. Ik wil graag standaard de contacten laten weergeven als naam + nummer. Bij oudere Nokia toestellen was dit een voudig in te stellen. Als ik ga naar Contacten-Opties-Instellingen-Naamweergave kan ik kiezen uit de volgende 3 mogelijkheden:

-Achtern. voorn.
-Achtern., voorn.
-Voorn. achtern.

Heb geen idee wat het verschil is tussen de eerste 2 instellingen. Het gaat mij er echter om dat ik dus Naam en Nummer wil laten weergeven. Wie weet of dit mogelijk is en waar ik dit kan instellen?
Dat is niet mogelijk. Je kunt ook meerdere nummers per contact opslaan dus welke zou hij dan moeten laten zien? En waarom zou je het eigenlijk willen? Als je op een contact klikt krijg je vanzelf het nummer.
Het verschil tussen die eerste 2 is dat de ene een komma ertussen zet en de andere niet.

Wat je eventueel zou kunnen doen als het heel belangrijk voor je is, is bij al je contacts het telefoonnummer in het achternaam-veld erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Wat dat betreft heeft SonyEricsson dat beter voor elkaar, daar kun je in de lijst met contactpersonen het juiste nummer voor de geselecteerde persoon kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Ok, ik heb een vraagje.
Sinds kort heb ik het regelmatig, dat als ik een sms ontvang, ik naar mijn inbox sms ga.
Hier zie je normaal een envelopje links, de naam van de verzender er naast, en daaronder al een gedeelte van het bericht.
Nu zie ik dus af en toe bij het ontvangen van een sms, niet het envelopje, maar een rondje met een vraagteken erin. Tevens kan ik het bericht nu niet openen.

Weet iemand wat dit is, of hoe dit te verhelpen is?
(Heb de nieuwste firmware, en het toestel al een keer een hard reset gegeven).

Edit: Foto toegevoegd (beetje vaag), zie bovenste sms.

Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/7549/foton82le7.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Vonkie op 03-09-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:40
Tijdje niet in N82 topic geweest, eerst maar effe me software updaten.

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik wil mijn Nokia N82 gebruiken om incidenteel te kunnen interneten via 3(,5)G. Bij mijn SE K800i kon ik dit doen door een via bluetooth-PAN verbinding te maken. Maar de N82 schijnt dit niet te kunnen?

Ik kan wel een bluetooth-modem toevoegen, maar daar heb ik heb ik aan aangezien deze gaat inbellen en dus extra geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Inbellen naar *99# en je gebruikt gewoon je hsdpa verbinding van je telefoon ;) Zonder extra kosten uiteraard als je een internet abo op je gsm hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Sick Nick op 03-09-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:58
Sick Nick schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:29:
Inbellen naar *99# en je gebruikt gewoon je hsdpa verbinding van je telefoon ;) Zonder extra kosten uiteraard als je een internet abo op je gsm hebt.
maar de provider kan toech zien dat je je telefoon als modem gebruikt? of zijn daar weer programma's voor om dit te maskeren?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Megapaul schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:35:
[...]

maar de provider kan toech zien dat je je telefoon als modem gebruikt? of zijn daar weer programma's voor om dit te maskeren?
Officieel mag het niet volgens mij, maar met mijn K800i heb ik nergens problemen mee gehad. Ook niet toen ik het behoorlijk intensief gebruikt heb toen het vaste internet er 3 á 4 dagen uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
bartbh schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:21:
[...]
Officieel mag het niet volgens mij, maar met mijn K800i heb ik nergens problemen mee gehad. Ook niet toen ik het behoorlijk intensief gebruikt heb toen het vaste internet er 3 á 4 dagen uit lag.
Bij de Primafoon vertelde ze mij dat je na 3 maanden extreem gebruik een brief krijgt met de melding of je wilt minderen.
Echt problemen krijg je er niet door, maar het is gewoon niet netjes.
(Na die brief 1 maand rustig aan doen en je kan er weer 3 maanden tegen aan)

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ik heb sinds kort een onbeperkte databundel, en ik moet zeggen dat ik er echt geen spijt van heb. Heeft iemand hier nog tips voor handige mobiele sites of handige progjes die gebruik maken van data?

Ik zelf gebruik nu de volgende dingen veel:
-Slick messenger voor msn (werkt echt prima)
-Nokia internet radio
-NOS mobiel
-Google Maps
-Email uiteraard (via gmail push email geconfigureerd http://www.allaboutsymbia...t_push_GMail_for_free.php)

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:15
Ik heb de telefoon inmiddels een week en bevalt goed. 1 ding loopt echter niet lekker en dat zijn de contacten. Omdat ik van een 6230i kom, heb ik daar 140 contacten op de sim kaart gezet. Nu meldt de n82 dat niet alle contacten op de sim kaart beschikbaar zijn (maar 118).
Ik zoek dus een manier om alle 140 simkaart contacten in 1 keer (net zoals bij 6230i) te kopieren naar de contactenfolder op de telefoon, zonder gebruik van de oude telefoon en zonder pc. Ik heb me sufgezocht maar geen manier gevonden. Weet iemand hoe dit moet? Dank.

[ Voor 4% gewijzigd door rodemannetje op 05-09-2008 09:47 ]

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:01
rodemannetje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:23:
Ik heb de telefoon inmiddels een week en bevalt goed. 1 ding loopt echter niet lekker en dat zijn de contacten. Omdat ik van een 6230i kom, heb ik daar 140 contacten...
Via synchroniseren... Verbinding maken met PCsuite. Alle contacten naar PC (Vanuit je oude foon). Dan vanuit PCsuite naar je N82... done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tieuwe schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:13:
[...]

Via synchroniseren... Verbinding maken met PCsuite. Alle contacten naar PC (Vanuit je oude foon). Dan vanuit PCsuite naar je N82... done!
Of als je Hi! hebt kan je hem syncen met de online telefoonboek en dan weer terug zetten.
(Functie werkt enorm goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Tieuwe schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:13:
[...]

menu --> instrumenten --> hulpprogr. --> overdacht
kun je via BT zoeken naar je 6230 en je telefoonboek over laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:21:
[...]

Of als je Hi! hebt kan je hem syncen met de online telefoonboek en dan weer terug zetten.
(Functie werkt enorm goed!)
O ja? De N82 staat niet bij de te kiezen toestellen, en als ik de N95 kies komt er never nooit een sms binnen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
Xander84 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:27:
Ik heb sinds kort een onbeperkte databundel, en ik moet zeggen dat ik er echt geen spijt van heb. Heeft iemand hier nog tips voor handige mobiele sites of handige progjes die gebruik maken van data?

Ik zelf gebruik nu de volgende dingen veel:
-Slick messenger voor msn (werkt echt prima)
-Nokia internet radio
-NOS mobiel
-Google Maps
-Email uiteraard (via gmail push email geconfigureerd http://www.allaboutsymbia...t_push_GMail_for_free.php)
Nav jouw tip NOS Mobiel geprobeerd, maar.. die filmpjes doen het dus niet bij mij (zowel via flatfree abo als WLAN starten ze niet). Werkt dit bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Glacier schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:25:
Thnx :)
Probleem is alleen dat ik de applicatie niet aan de gang krijg..ik installeer alle2 de .sis bestanden, maar ik krijg het niet te zien bij Applications..
Ik krijg RotateMe niet geinstalleerd...ik krijg een certificate error ;(
Die DLL app die je eerst moet installeren, installeert wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het voorelkaar gekregen om @home mail op de N82 binnen te halen ?? Ik heb echt alles al geprobeerd. Dwz: handmatig instellen , met ingaande en uitgaande mailserver van @home (mail.home.nl) met de ingaande mailserver van @home en de uitgaande/smtp server van HI (mijn telco )middels het vertsuren van de instellingen via de nokia site en me helemaal suf gegoogled. Echter tot nu toe geen succes, hij blijft maar hangen op verbinden met mailbox en vervolgens na enige tijd een timeout. Heb ook bij inloggegevens mijn gebruikersnaam geprobeerd met én zonder @home.nl er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Hey,

Ik heb ook een N82, leuk speelgoed, en ik probeer me een beetje wegwijs te maken in het podcast wereldje.. Ik heb ook een Tmobile web n walk abbo ..

Nu weet ik eigenlijk bar weinig van podcasten en hoe het allemaal precies werkt.. Maar na een beetje zoeken kwam ik deze link tegen http://www.n82.nl/2008/03...ing-dance-department-538/

met daarin deze instructie :
Wil je ook naar de podcast van Dance Department luisteren dan kan je dat doen door het volgende op je toestel in te stellen:

Ga naar: Menu -> Muziek -> Podcasting -> Mappen -> International -> Netherlands
Dance Department staat nu in de beschikbare lijst in podcasts. Druk nu op Opties -> Abonneren om de podcast in te stellen. Voor de zekerheid wordt nog een keer gevraagd of jij je hier op wilt abonneren, kies Ja

Ga nu naar: Menu -> Muziek -> Podcasting -> Podcasts -> Opties ->Bijwerken.
Er zal nu gekeken worden welke podcasts van The Dance Department beschikbaar zijn. Wanneer nu kiest voor Radio 538: Dance Department kan je een bestand aanklikken waarna deze begint met downloaden. Doe dit wel via een wifi punt thuis bijvoorbeeld. De bestanden zijn namelijk allemaal rond de 60 MB en het is zonde om dit via je data abonnementje te down.
Nu weet ik niet of ik uberhaupt deze podacst wil beluisteren, ik ben een liefhebber van gitaarmuziek, maar t leek me een makkelijke manier om kennis te maken met podcasten en wat al niet meer..

Ik kan deze instructies echter niet uitvoeren .. T gaat mis na " Internationaal" , me tel vraagt dan of ik de site wil openen, ik geef aan van wel, vervolgens wordt er naar een toeganspunt gevraagd, ik geef t mobile, en daarna wordt de pagina geopend met de mededeling:

"the service is not available for this terminal"

Weet iemand wat dit betekend in het gewoon NL? En wat ik er aan zou kunnen doen? Ik heb zelf een linkje gevonden http://forum.gsmhosting.c...e/index.php/t-343729.html waarin een en ander wordt toegelicht .. Maar ook ik heb hetzelfde probleem als daarin wordt omschreven.. Met de browser het web op gaan en bijvoorbeeld mail sturen of een zoekopdracht in google .. gaat allemaal prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zou graag weten of er een mogelijkheid is om de Nokia N82 te gebruiken met mijn A 150 linux om te internetten.

Ik gebruik Joikuspot op mijn N82 met mijn laptop met XP en dat ging prima. Wanneer ik Joikuspot dit probeer met de A 150 lukt dat niet. Herkent veel netwerken maat mijn N82 niet.
Ik krijg gelukkig wel verbinding met mijn eigen WLAN.

Wat is de meest simpele methode om met de linux versie en mijn N82 te kunnen internetten. Ben niet bedreven in linux, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
hendrikjan schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:03:
Hey,

Ik heb ook een N82, leuk speelgoed, en ik probeer me een beetje wegwijs te maken in het podcast wereldje.. Ik heb ook een Tmobile web n walk abbo ..

Nu weet ik eigenlijk bar weinig van podcasten en hoe het allemaal precies werkt.. Maar na een beetje zoeken kwam ik deze link tegen http://www.n82.nl/2008/03...ing-dance-department-538/

met daarin deze instructie :

[...]

Nu weet ik niet of ik uberhaupt deze podacst wil beluisteren, ik ben een liefhebber van gitaarmuziek, maar t leek me een makkelijke manier om kennis te maken met podcasten en wat al niet meer..

Ik kan deze instructies echter niet uitvoeren .. T gaat mis na " Internationaal" , me tel vraagt dan of ik de site wil openen, ik geef aan van wel, vervolgens wordt er naar een toeganspunt gevraagd, ik geef t mobile, en daarna wordt de pagina geopend met de mededeling:

"the service is not available for this terminal"

Weet iemand wat dit betekend in het gewoon NL? En wat ik er aan zou kunnen doen? Ik heb zelf een linkje gevonden http://forum.gsmhosting.c...e/index.php/t-343729.html waarin een en ander wordt toegelicht .. Maar ook ik heb hetzelfde probleem als daarin wordt omschreven.. Met de browser het web op gaan en bijvoorbeeld mail sturen of een zoekopdracht in google .. gaat allemaal prima..
ik heb het even getest
bij mij werkt het gewoon, gebruik wel mijn wifi thuis voor de verbinding.
wellicht toch iets mis met je toegangspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

verhip .. als ik t met wifi probeer werkt t wel.. Erg vaag wat zou er mis kunnen zijn met mijn web n walk acces point??

[ Voor 10% gewijzigd door hendrikjan op 06-09-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
roma0803 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:16:
[...]

O ja? De N82 staat niet bij de te kiezen toestellen, en als ik de N95 kies komt er never nooit een sms binnen.
Je kiest gewoon simpel voor "ander" toestel en dan werkt het wel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Neophyte_NL schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:41:
[...]

Nav jouw tip NOS Mobiel geprobeerd, maar.. die filmpjes doen het dus niet bij mij (zowel via flatfree abo als WLAN starten ze niet). Werkt dit bij jou wel?
Nou bij mij werken ze prima. Bij sommige filmpjes geeft ie wel eens aan de dat de bandbreedte niet genoeg is als ik via de flatfree bundel surf, maar voor de rest werkt het gewoon.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:41:
staan er ook ergens fotos of filmpjes gemaakt met de n82? ben hier erg benieuwd naar
Ik heb er 2 gemaakt op vakantie, Oostenrijk 's avonds na zonsondergang.

Lasershow : http://www.youtube.com/watch?v=Pr5fIRWgJhc
Vuurwerk : http://www.youtube.com/watch?v=6NN4fIz6AXk

Kwaliteit valt me 100% mee voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 17:24
Hoi, nav alle berichten en daar ik aan contract verlening toe ben wil ik een N82 bestellen bij HI.
Alleen op de HI site zie ik 2 verschillenden staan waar ik geen verschillen in zie behalve de 2 GB.
Bij bv een HI15 abbo moet je bij de 1 Nokia N82 2 GB 19,95 bijbetalen en bij de ander Nokia N82 2 GB 139,95
Tevens staat er ook een niet 2 GB voor 139,95
Weet iemand het verschil, of heeft ervaring hiermee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
klopt het dat bij de N82 maar 1 van de 2 speakers (aan de zijkant) het doet als hij muziek afspeelt, want bij mij doet de onderste volgens mij niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@matthe

De 1e is wss incl een internet mobiel abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

rjvisje schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:39:
klopt het dat bij de N82 maar 1 van de 2 speakers (aan de zijkant) het doet als hij muziek afspeelt, want bij mij doet de onderste volgens mij niks....
Nee dat klopt zeker niet.. bij mij doen ze het allebei, tis tenslotte niet voor niks een stereo telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ik begin nu wel erg vaak een "tril-smsje" te krijgen.
Bij het krijgen van een smsje blijft mijn N82 trillen tot die helemaal uit staat
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? (Ik kan hem geen 2/4 weken missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42

TF

bla bla

zijn er eigenlijk ook remote desktop applicaties beschikbaar? Zou dat denk ik wel handig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
Ruffian schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:06:
Ik begin nu wel erg vaak een "tril-smsje" te krijgen.
Bij het krijgen van een smsje blijft mijn N82 trillen tot die helemaal uit staat
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? (Ik kan hem geen 2/4 weken missen)
dat heb ik de laatst ook al voor de 2e keer gehad, helaas ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
rjvisje schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:39:
Je kunt bij de muziekspeler kijken bij audioinstellingen of de balans in het midden staat zoja, dan is de speaker gewoon kapot (heb ik zelf ook gehad).. Ik heb 'm toen naar een NSP gebracht en na 2 weken wachten kreeg ik een nieuwe telefoon :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine bijdrage van mij;
Ik heb mijn 2e N82 nu een maand. De eerste heeft een halve dag gewerkt totdat ik opeens een mooie kleurige pixelbrij display had en de telefoon niks meer deed :( Opgestuurd en binnen een week had ik een nieuwe N82

Bellen met de N82 gaat gewoon zoals verwacht, al vind ik het speakertje ietsjes doffer dan mijn oude toestel de N70. (of ik moet me oren eens laten uitspuiten :o ) Speakerphone werkt ook goed.
SMS-en werkt ook zoals je van Nokia mag verwachten dus geen klachten daarover.

Ik maak ook gebruik van eindeloos online en ben best tevreden. Toestel surft lekker snel (voor een mobiiel) alleen een beetje scrollen in de webpages Ik surf met Opera mini. Mijn telfort email heb ik ook aan de N82 gekoppeld zodat ik altijd me mail kan checken en evt. beantwoorden. Web based email werk ook gewoon goed. (A)GPS werkt uitstekend. Heb vrijwel meteen een fix en heb de 3 maandelijkse proef periode met stemmen geactiveerd. Navigeren gaat ook goed met duidelijke stem en juiste aanwijzigen, al merk ik ietsjes vertraging in de plaatsbepaling tijdens de autorit.
Vraagje als die 3 maanden voorbij zijn moet je een abo hierop nemen. (enkel navigatie geen plaatsbepaling?) Dit abo heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik al een tomtom heb. Hoe kan ik aangeven hier geen gebruik meer van te willen maken? Mijn tomtom navigeert wel wat lekkerder dan het kleine schermpje van de N82 en bovendien gebruik ik mijn kaarten all at the same time.

Als moderate-gamer heb ik èèn game geinstalleerd, en wel Global race
Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/07/07/global00.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/07/07/g05.jpg
klik hier voor de gratis download
Dit spel ziet er èrg goed uit voor een mobiele telefoon :)
Spelervaring komt wat lastig over op de N82 en dan bedoel ik de bediening van je raceauto. Je moet namelijk gas geven door op up te duwen en tegelijk sturen wat vrijwel onmogelijk is. Gelukkig is de optie uit te schakelen en geef je automatisch gas en dat stuurt toch wel wat fijner! Best een verslavend spelletje ook nog alleen vreet het waarschijnlijk batterij dus niet te lang achterelkaar spelen maar :/ Wat ik wel nog heb gedaan is een patch installeren in de map van de game op de N82. Dit om de speedometer uit zicht te halen als je de N82 horizontaal vasthoud om te gamen.
Zonder die patch is het zeer moeilijk horizontaal spelen omdat die gruwelijk in je blikveld zit en je telkens tegen de stoeprand aanknalt. De patch en meer informatie vind je hier

Kort samengevat; mijn N82 doet wat ie moet doen en is vele malen sneller dan mijn oude N70.

Een tevreden N82 user 8)

• Matthe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 17:24
@Gram501.
Thanks, dan ga ik er 1 uitzoeken.
Ik was bang dat er verschillende versies waren bv een upgrade ofzo.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste