Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
Anoniem: 248577 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:15:
Mijn Nokia lader piept als ik de N82 heb aangesloten. Las in een ander topic dat dat ook bij de Nokia 6300 en 6230 wel voorkomt. Op Kieskeurig ook iemand met de N82 lader. Iemand daar ook ' last' van bij de N82? Het is dus niet heel hard maar als het verder in de kamer helemaal stil is dan hoor je het wel. Vraag me af hoe dat kan.
De ene lader heeft er wel last van en de andere niet. Wat het nu precies is dat er een hoge pieptoon opgewekt wordt week ik ook niet maar als ik er last van heb, dan pak ik gewoon een andere lader en het is weg.

Waar heb je hem gekocht Bert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710

hoi, heeft iemand nog een laatste tip voor me? ik wilde mn firmware upgraden dus alle voorzorgmaatregelen genomen, backup gemaakt, windows xp gebruikt, accu vol etc.. maar waar ik al bang voor was, op het eind van het updateproces kreeg ik de melding dat de telefoon niet meer gevonden kon worden. als ik hem nu aanzet (en toen dus ook) doet ie niks meer. ook accu uit, kaart uit, opladen en hard reset faalt, krijg alleen heel licht de backlight en thats it. ergens hoop ik dat ik gewoon een nieuwe n82 krijg van nokia want ik heb al zoveel ellende met dit ding gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik krijg bepaalde plaatjes niet uit de gallery! Het zijn *.bmp en *.dat bestanden van Garmin en Sygic.

Wat ik heb gedaan is:

1) Desbetreffende bestand verborgen.
2) _PAlbTN map (bevat de thumbnails van de gallery) verwijderen.

Maar gallery blijft de bestanden detecteren en maakt dan en nieuwe _PAlbTN map.

Wat is hier aan te doen?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

_PAlbTN map ook verbergen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
ReseT schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:20:
Ik krijg bepaalde plaatjes niet uit de gallery! Het zijn *.bmp en *.dat bestanden van Garmin en Sygic.

Wat ik heb gedaan is:

1) Desbetreffende bestand verborgen.
2) _PAlbTN map (bevat de thumbnails van de gallery) verwijderen.

Maar gallery blijft de bestanden detecteren en maakt dan en nieuwe _PAlbTN map.

Wat is hier aan te doen?
Van sygic zijn het *. dat bestanden
zet een verkenner op je telefoon (bv X-plore ) en dan naar de desbetreffende bestanden gaan en deze op verborgen zetten

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Anoniem: 77710 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:01:
hoi, heeft iemand nog een laatste tip voor me? ik wilde mn firmware upgraden dus alle voorzorgmaatregelen genomen, backup gemaakt, windows xp gebruikt, accu vol etc.. maar waar ik al bang voor was, op het eind van het updateproces kreeg ik de melding dat de telefoon niet meer gevonden kon worden. als ik hem nu aanzet (en toen dus ook) doet ie niks meer. ook accu uit, kaart uit, opladen en hard reset faalt, krijg alleen heel licht de backlight en thats it. ergens hoop ik dat ik gewoon een nieuwe n82 krijg van nokia want ik heb al zoveel ellende met dit ding gehad..
Had je tijdens de update je toestel wel aan de lader hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77710

Megapaul schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:00:
[...]
Had je tijdens de update je toestel wel aan de lader hangen?
ja, toevallig wel, al zie ik niet wat voor verschil dat zou maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

robertwebbe schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:42:
[...]

De ene lader heeft er wel last van en de andere niet. Wat het nu precies is dat er een hoge pieptoon opgewekt wordt week ik ook niet maar als ik er last van heb, dan pak ik gewoon een andere lader en het is weg.

Waar heb je hem gekocht Bert?
Vodafone zelf (unbranded)
Het is geen ramp maar ik ga hem wel een keer omruilen denk ik.

Gek genoeg maakt ook de USB lader een klein beetje geluid. Misschien heeft het te maken met de omvang van de laders. Ze zijn echt heel klein nu. Deze Nokia lader is nauwelijks groter dan een stekker.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 17-08-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
Anoniem: 77710 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:51:
[...]

ja, toevallig wel, al zie ik niet wat voor verschil dat zou maken?
ik heb zelf al meerdere keren een nokia geupdate en ik was 1 keer vergeten om de lader aan te sluiten en toen liep de boel ook vast. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ja, raar genoeg verbruikt een firmware-update van veel toestellen nog steeds meer dan een volle batterij, en dan slaagt ie vast op kritieke momenten, is zo bij meerdere merken van gsm's en is een groot probleem, al hoop ik voor je dat ze je bij een nokia service punt toch nog zullen kunnen helpen.

Wat betreft dat hoge pieptoontje uit moderne kleine laders. Hierin zit waarschijnlijk zo een 'nieuwe' digitale voeding die heel snel (met een hoge freqeuntie) via transistors tussen condensators schakelt, de keuze van componenten bepaald hier de geluidsproductie, maar aangezien dit geluid onhoorbaar is voor de meeste 50+'ers die ze ontwerpen is dit geen prioriteit voor hen. Wen er maar aan want meer en meer laders van heel uiteenlopende merken hebben dit irritante geluidje.

Mijn ervaring is dat de NIEUWE originele Nokia-laders hier last van hebben maar sommige (goedkopere) 3rd party laders niet... Deze zijn niet zo klein en efficient als de originele, maar wel stil en nachtrust is toch wel wat waard, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb mijn telefoon nooit aan de lader hangen als ik een update uitvoer of opnieuw de firmware installeer. Wel zorg ik er voor dat mijn toestel netjes is opgeladen. Zal leuk zijn als wij ooit nog een wireless updates binnen kunnen halen, dan zal je nog steeds een stopcontact moeten zoeken.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 13:31
robertwebbe schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:42:
[...]

Ik heb ooit gehoord dat wanneer je adapter/apparaat piept bij het opladen dat er dan stroom verloren gaat. Hij word dan sneller opgeladen als het apparaat op kan nemen.
(tv's/beeldschermen hebben dit ook in stand-by)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269496

Wie kan mij helpen? Ik heb een Sandisk 8 GB SDHC kaartje in mijn N82 zitten. Daarop staan ongeveer 20 foto's en filmpjes. Toch duurt het soms tot 25 seconden om de galerij te openen. DIt kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb de SD kaart al geformatteerd, dit heeft helaas niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 12:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heb wel eens gehoord dat er orignele baterijen in moeten bij firmware update???
;) >:)

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 12:00

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Heb er ook 1..

Weet iemand waar ik leuke apps vandaan kan krijgen....

Dylantje :> :9 :P

Vergeet niet om -NMe- in "Route 66" te lezen. :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door pven op 18-08-2008 21:19 ]

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dood pixeltje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05-2020
Dylantje2 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 02:25:
Heb er ook 1..

Weet iemand waar ik leuke apps vandaan kan krijgen....

Dylantje :> :9 :P
Manier 1 heet winkelen.
Manier 2 is niet toegestaan hier ;)
Manier 3 heet Nokia Mosh

Vul me vooral aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben dit weekend naar Lowlands geweest, maas helaas is het geluid bij de filmpjes erg brak (clipt als een idioot), iets wat bij mijn Nokia 6230i niet het geval was, daar clipte het geluid nooit.

Enig idee wat hier tegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199092

als ik die large screensaver naar mijn n82 stuur en hem installeer, zie ik geen resultaat. nog steeds dezelfde screensaver ed. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Anoniem: 199092 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:41:
als ik die large screensaver naar mijn n82 stuur en hem installeer, zie ik geen resultaat. nog steeds dezelfde screensaver ed. Wat doe ik verkeerd?
Je moet hem nog instellen om te gebruiken. (Settings > General > Personalisation > Themes > Power saver).
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Glacier schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:54:
Ik ben dit weekend naar Lowlands geweest, maas helaas is het geluid bij de filmpjes erg brak (clipt als een idioot), iets wat bij mijn Nokia 6230i niet het geval was, daar clipte het geluid nooit.

Enig idee wat hier tegen te doen is?
Bedoel je hiermee dat het geluid hard kraakt op bijvoorbeeld de bas of een drum? Dit had ik een tijdje terug tijdens de TT Nacht ook. Heb het ook in het verleden op Lowlands met een normale digicam gehad. Volgens mij zijn die microfoontjes niet op dat geweld gemaakt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 10:18
Ik ben beniewd of deze mogelijk is...

Op mijn 5500 kon ik de telefoon instellen dat hij bij een inkomende oproek (na 1x overgaan ofzo) de naam van de beller uitspreekt. Is dit ook mogelijk bij de N82? Als ik een spraak opdracht (bellen dmv uitspreken naam) opgeef, kan de telefoon namelijk wel mijn contacten voorlezen.

De functie zoals op mijn 5500 sport vind ik echter nergens terug, of ik zoek niet op de goede plaats 8)7

Alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn N95 zit het onder het volgende knopje verstopt:
menu -> instrumenten -> profielen -> <profiel> -> opties -> aanpassen -> naam beller uitspreken

Ik gok dat het bij de N82 op dezelfde plaats zit, maar weet het niet helemaal zeker. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Yep, daar zit ie bij de N82 ook. Klinkt nergens naar. Engelse namen gaat prima, maar de NL namen met een zwaar Engelse tongval? Onherkenbaar.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199092

Anoniem: 132776 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 18:46:
[...]

Je moet hem nog instellen om te gebruiken. (Settings > General > Personalisation > Themes > Power saver).
:)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Lol, naam beller uitspreken stond bij mij ook aan in het begin, dacht dat er iets mis was met mijn mp3-beltoon, tot ik door had dat ie een poging deed een naam uit te spreken... heb je dus niets aan, beetje onherkenbare klanken is al wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:19:
[...]

Gaat prima! Toetsen wen je snel aan en voelen ook niet stijf aan tijdens typen. Toetsen zijn ook geschikt voor teksten op internetpagina's.
Ik heb al bijna 2 jaar een n-73 en irriteer me nog steeds wel eens aan de knopjes, druk je nooit per ongeluk op de menu toets bv?

zit nog erg te twijfelen of ik deze of de n-95 8gig neem. krijg ze allebei gratis... maar die knopjes zijn waardoor ik het niet weet...(en heb de telefoon zelf ook liever iets breder en dikker dan langer trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Laatst online: 09-01 10:18
pven schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:08:
Op mijn N95 zit het onder het volgende knopje verstopt:
menu -> instrumenten -> profielen -> <profiel> -> opties -> aanpassen -> naam beller uitspreken

Ik gok dat het bij de N82 op dezelfde plaats zit, maar weet het niet helemaal zeker. :)
Daar zit die inderdaad. Bedankt. Klinkt inderdaad nergens naar, maar voor mij maakt het wel het verschil tussen "uit de douche komen en opnemen" of niet. :P

Dus _/-\o_ danku

EDIT: aangezien het antwoorden van vragen zo rap gaat, hier nog een vraag...

Ik had een mooi thema geinstalleerd (Black & Aqua by PiZero), maar telkens als ik die activeer lijkt het alsof mijn accu megasnel leeggetrokken wordt... kan dit zijn??? Verbruikt dit zoveel rescources?Lijkt me vreemd namelijk omdat het niet meer als een VERVANGING van het originele thema is. Verbruik zou naar mijn mening dus het zelfde zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Tieuwe op 19-08-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:00:
[...]

Bedoel je hiermee dat het geluid hard kraakt op bijvoorbeeld de bas of een drum? Dit had ik een tijdje terug tijdens de TT Nacht ook. Heb het ook in het verleden op Lowlands met een normale digicam gehad. Volgens mij zijn die microfoontjes niet op dat geweld gemaakt. :X
Ja, idd, vreselijk gekraak..dat zou dus betekenen dat de microfoon in de 6230i beter is dan die in de N82..toch raar..

Zou hier een workaround voor bestaan? Door bijvoorbeeld een headset in te pluggen.. (zou hij dan via de headset opnemen?) of het geluid op de een of andere manier te dempen..
Want ik heb meer dan 700MB aan filmpjes gemaakt, maar om nou te zeggen dat ik blij ben met het resultaat..nee :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Tieuwe schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:02:
[...]

EDIT: aangezien het antwoorden van vragen zo rap gaat, hier nog een vraag...

Ik had een mooi thema geinstalleerd (Black & Aqua by PiZero), maar telkens als ik die activeer lijkt het alsof mijn accu megasnel leeggetrokken wordt... kan dit zijn??? Verbruikt dit zoveel rescources?Lijkt me vreemd namelijk omdat het niet meer als een VERVANGING van het originele thema is. Verbruik zou naar mijn mening dus het zelfde zijn?
Dat kan zeker. PiZero maak hele mooie thema's, maar een enkele lijkt niet te zijn geoptimaliseerd voor de N82 (of S60 FP1). Ik heb dat ook met een thema van hem gehad. De thema's die ik nu van hem gebruik hebben dat niet. Beetje trial and error om erachter te komen. Meld het wel op zijn site dat je last ervan hebt, soms werkt ie er aan om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Glacier schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:16:
[...]
Ja, idd, vreselijk gekraak..dat zou dus betekenen dat de microfoon in de 6230i beter is dan die in de N82..toch raar..

Zou hier een workaround voor bestaan? Door bijvoorbeeld een headset in te pluggen.. (zou hij dan via de headset opnemen?) of het geluid op de een of andere manier te dempen..
Want ik heb meer dan 700MB aan filmpjes gemaakt, maar om nou te zeggen dat ik blij ben met het resultaat..nee :')
Misschien is de microfoon van de N82 juist gevoeliger en beter, maar ja dat merk je dus in dit soort gevallen. Ik weet ook nog niet goed wat de oplossing is. Stukje tape over de mic of je vinger er een beetje ophouden misschien. Maar ja of het helpt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glacier schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

Het probleem zit hem er in dat op de N95 en de N82 het inputvolume van de microfoon sterk is verhoogd. Het resultaat is dus waarschijnlijk dat het geluid veel te hard is voor de huidige gevoeligheid van de microfoon en gaat dus "clippen". Zover ik weet kun je echter het volume niet aanpassen van de microfoon.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
RagaBaSH schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Ik heb voor mijn N82 een Qtek S200 wm5 gebruikt gedurende 2 jaar...
Bedankt voor de replies op mijn vraag. Naar aanleiding van wat ik hier lees neem ik waarschijnlijk geen data-abonnement bij een N82, ik hou het dan wel op af en toe de gratis wi-fi netwerken op de universiteit, luchthavens en dergelijke...

Jammer eigenlijk, de Nokia N82+ touchscreen zou mijn *ideale* toestel zijn. Met zaken als TV Out, screen rotation, memory card slot, 3D chip is de N82 overcompleet. Huidige alternatieven zijn de Touch Diamond (pro) die veel mooier is, maar met performance issues komt en een veel slechtere camera heeft, en de camera + xenon zijn juist erg belangrijk voor mij. Ook de omnia i900 is erg fraai, maar heeft ook geen Xenon, en ook niet de dedicated 3D video chip zoals de N82. Bij vergelijkingen van spellen tussen de N95 en N96 zie je duidelijk hoe schokkerig spellen zonder zo'n chip gaan, ik denk niet dat de snellere CPU van de Omnia dat verschil kan goedmaken. Nu is spellen spelen met het toetsenbord van de N82 niet ideaal, maar die chip is toch prettig. De opkomende veelbelovende Xperia heeft ook een mindere camera vreemdgenoeg.
Wellicht dat de Samsung i8510 innov8 me wel kan bekoren.... een soort van N95 met betere 8MP camera en touchpad, maar het is afwachten wat de uiteindelijke specs en prijzen daarvan worden.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me afvraag als vorig (nog altijd een beetje though ;)) Sony-Ericsson fan: daar had je de optie om te kiezen uit een lijst van een 10-tal 'recente nummers' te kiezen om een berichtje te versturen. Bij de N82 (en bij alle Symbian-toestellen ook waarschijnlijk) moet je echter een hele lijst doorgaan en dan kiezen naar welk nummer (mobile, thuis, ...) je wilt versturen.

Is er een soortgelijke manier om recente nummers te krijgen? Mis ik iets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:00:
Wat ik me afvraag als vorig (nog altijd een beetje though ;)) Sony-Ericsson fan: daar had je de optie om te kiezen uit een lijst van een 10-tal 'recente nummers' te kiezen om een berichtje te versturen. Bij de N82 (en bij alle Symbian-toestellen ook waarschijnlijk) moet je echter een hele lijst doorgaan en dan kiezen naar welk nummer (mobile, thuis, ...) je wilt versturen.

Was mij ook al opgevallen. Je mist niks helaas, behalve dan dat lijstje ;)

Misschien nog een keer met een software-update maar zal wel niet. Er is wel een alternatief: ga met de groene belknop naar die lijst en klik bij de betreffende naam op opties (of de navigatietoets) en dan 'bericht verzenden'.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 19-08-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soepster schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor de replies op mijn vraag. Naar aanleiding van wat ik hier lees neem ik waarschijnlijk geen data-abonnement bij een N82, ik hou het dan wel op af en toe de gratis wi-fi netwerken op de universiteit, luchthavens en dergelijke...

Jammer eigenlijk, de Nokia N82+ touchscreen zou mijn *ideale* toestel zijn. Met zaken als TV Out, screen rotation, memory card slot, 3D chip is de N82 overcompleet. Huidige alternatieven zijn de Touch Diamond (pro) die veel mooier is, maar met performance issues komt en een veel slechtere camera heeft, en de camera + xenon zijn juist erg belangrijk voor mij. Ook de omnia i900 is erg fraai, maar heeft ook geen Xenon, en ook niet de dedicated 3D video chip zoals de N82. Bij vergelijkingen van spellen tussen de N95 en N96 zie je duidelijk hoe schokkerig spellen zonder zo'n chip gaan, ik denk niet dat de snellere CPU van de Omnia dat verschil kan goedmaken. Nu is spellen spelen met het toetsenbord van de N82 niet ideaal, maar die chip is toch prettig. De opkomende veelbelovende Xperia heeft ook een mindere camera vreemdgenoeg.
Wellicht dat de Samsung i8510 innov8 me wel kan bekoren.... een soort van N95 met betere 8MP camera en touchpad, maar het is afwachten wat de uiteindelijke specs en prijzen daarvan worden.
Nokia werkt ook aan een touchscreen toestel a la iPhone. http://www.portablegear.nl/reviews/Nokia_5800.htm
Helaas met 3.2 MP camera (als de geruchten kloppen).

Waarom geen data-abo? De N82 is ideaal voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pietjepuk|IAA schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:54:
[...]

Ik heb al bijna 2 jaar een n-73 en irriteer me nog steeds wel eens aan de knopjes, druk je nooit per ongeluk op de menu toets bv?

zit nog erg te twijfelen of ik deze of de n-95 8gig neem. krijg ze allebei gratis... maar die knopjes zijn waardoor ik het niet weet...(en heb de telefoon zelf ook liever iets breder en dikker dan langer trouwens)
Nee, zelfs zelden per ongeluk op de multimedia toets. Voordeel van de N95 is het grotere scherm (als je tenminste wilt internetten e.d.) maar tegelijkertijd is de keerzijde daarvan een sneller leegrakende batterij. Daarnaast zullen de grotere toetsen iets handiger zijn, neemt niet weg dat ik geen problemen heb met de kleine toetsen van de N82. Verder is een toestel met slide wat kwetsbaarder dan een candybar. Als je het toestel ook voor muziek wilt gebruiken: de headphone uitgang zit bij de N95 aan de zijkant. Heb je het toestel in je broekzak dan is dat iets minder handig. Tot slot is de camera van de N82 beter en voorzien van een lenscover.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 19-08-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:00:

Ik miste die optie ook heel erg, nu heb ik voor de mensen die ik veel sms een groep opgezet.
En dan per groep gewoon 1 persoon inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik ook niet handig vind is dat je voor datum en tijd van de SMS naar details moet van de SMS. Je ziet die details niet direct in je inbox of bij de SMS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 06:50:
Wat ik ook niet handig vind is dat je voor datum en tijd van de SMS naar details moet van de SMS. Je ziet die details niet direct in je inbox of bij de SMS zelf.
Dit kan je volgens mij met confersation (software).
Maar wat is hier dan handig aan? Ik snap niet dat mensen moeten weten wanneer het smsje is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ruffian schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Ik miste die optie ook heel erg, nu heb ik voor de mensen die ik veel sms een groep opgezet.
En dan per groep gewoon 1 persoon inzetten.
ik tik altijd de eerste 2 letters van een naam in het to vakje, als je dan op de groene knop drukt kijg je vanzelf een lijstje met namen die je kan aanvinken.

(niet op de bel knop drukken als je nog niet klaar bent, want de sms gaat dan gelijk weg)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 20-08-2008 09:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruffian schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:12:
[...]

Dit kan je volgens mij met confersation (software).
Maar wat is hier dan handig aan? Ik snap niet dat mensen moeten weten wanneer het smsje is verstuurd.
Ik heb eens die software geprobeerd, die overigens Conversation heet en die hier te vinden is. Lijkt me heel erg handig!
Lost twee problemen in één keer op:
  • Recente contacten
  • Datum en tijd weergeven
Zeker eens proberen! Voor (ex) Sony Ericsson gebruikes lijkt dit wat natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 132776 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:59:
[...]

Ik heb eens die software geprobeerd, die overigens Conversation heet en die hier te vinden is. Lijkt me heel erg handig!
Lost twee problemen in één keer op:
  • Recente contacten
  • Datum en tijd weergeven
Zeker eens proberen! Voor (ex) Sony Ericsson gebruikes lijkt dit wat natuurlijker.
Ik ben ook een ex Sony Ericsson gebruiker. Kheb even conversation geinstalleerd, in de hoop dat het de volgende functionaliteit in de N82 bracht:
- Bij sms-en direct naar contacten die je als laatste hebt ge sms't
- In de sms inbox de tijd kunnen zien van ontvangen berichten

En dan mis ik ook altijd nog dat de Nokia geen tijd bij de verzonden berichten weergeeft :|. Net zoals het aflever bericht wat bij Nokia een appart tabblad is... mag van mij ook gewoon een vinkje in het icoontje bij verzonden berichten worden (net zoals bij S-E).

Maar helaas, conversation verschijnt niet in de contact lijst wanneer ik de ontvangers voor een sms wil selecteren. Ik zie deze tab alleen als ik het adresboek expliciet open. Maar... voordeel is wel dat ik dan via dit menu weer wel 'create message' kan kiezen. Al met al toch sneller :)

Edit: Iemand ervaring met SMS Chat?

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-08-2008 11:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
Tutti-frutti schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

Ik ben ook een ex Sony Ericsson gebruiker. Kheb even conversation geinstalleerd, in de hoop dat het de volgende functionaliteit in de N82 bracht:
- Bij sms-en direct naar contacten die je als laatste hebt ge sms't
- In de sms inbox de tijd kunnen zien van ontvangen berichten

En dan mis ik ook altijd nog dat de Nokia geen tijd bij de verzonden berichten weergeeft :|. Net zoals het aflever bericht wat bij Nokia een appart tabblad is... mag van mij ook gewoon een vinkje in het icoontje bij verzonden berichten worden (net zoals bij S-E).

Maar helaas, conversation verschijnt niet in de contact lijst wanneer ik de ontvangers voor een sms wil selecteren. Ik zie deze tab alleen als ik het adresboek expliciet open. Maar... voordeel is wel dat ik dan via dit menu weer wel 'create message' kan kiezen. Al met al toch sneller :)

Edit: Iemand ervaring met SMS Chat?
heel vreemd dat je geen tijden ziet in je sms inbox idd. op mn n-73 was dat namelijk wel het geval...

die brando screenprotector is bij de shops waar hij nog te koop is 18e! was dat ook bij screenprotector.nl het geval? de andere lijken maar 8e te kosten namelijk...

iemand zn toestel verzekerd trouwens? zit er over te denken aangezien door een beetje water, wat meestal geen schade aanricht, je garantie al kwijt bent... 6e per maand best wat of over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271329

Heeft iemand trouwens een rss feeder (freeware) gevonden ala newsbreak (windows mobile). Ben niet echt kapot van de ingebouwde die te vinden is onder web. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
pietjepuk|IAA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:15:
[...]

heel vreemd dat je geen tijden ziet in je sms inbox idd. op mn n-73 was dat namelijk wel het geval...

die brando screenprotector is bij de shops waar hij nog te koop is 18e! was dat ook bij screenprotector.nl het geval? de andere lijken maar 8e te kosten namelijk...

iemand zn toestel verzekerd trouwens? zit er over te denken aangezien door een beetje water, wat meestal geen schade aanricht, je garantie al kwijt bent... 6e per maand best wat of over na te denken
Ik heb zelf al jaren een verzekering er bij afgesloten, zit nu aan mn 3e N73 en pas is het beeldscherm van mn nieuwe N82 overleden. Na reparatie naar KPN Business Center geweest in R'dam om hem op te halen, en nog steeds een niet goed functionerend beeldscherm.. waarschijnlijk zit ik straks dus aan mijn 2e N82 (en mijn 5e Nokia in 2 jaar dus, maar wel gratis allemaal!) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147860

Ik ben ook naar Lowlands geweest en een opname van Born Slippy is ook niet helemaal lekker verlopen qua geluid, maar ik verbaasde me nog over de kwaliteit!

iets anders: ik heb thuis draadloos internet van Tiscali (tegenwoordig Telfort). Ik heb een Powermac en werkte met een wifi USM adapter om het draadloze signaal binnen te halen. Dat ging niet lekker dus toch maar een draaad naar boven getrokken.
Nu wil ik met mijn N82 internetten. Als ik de browser start, vraagt ie om het wachtwoord. Als ik die invul, krijg ik een foutmelding dat het wachtwoord niet klopt. Ik heb meerdere malen gecheckt en zelfs het wachtwoord verwijderd, maar geen resultaat. Ik heb nog niet de modem herstart.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ik zag laatst dat de n82 ook een mogelijkheid heeft voor internet telefoonie. Nu vraag ik me af of het dus mogelijk is om via LAN gebruik te maken van bijvoorbeeld het internet bellen van telfort? Ik heb een beetje met de SIP instellingen liggen klommelen maar het werkt niet echt. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Nu online
quote:
Megapaul schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:49:
Ik heb een probleem met mijn N82 als ik bv een sms bericht maak; ik maak het berichtje, ik wil met de volgende zin beginnen, druk op # om de modus Abc te starten (1e letter is dan hoofdletter) als ik echter met pijltjes toetsen terug ga in het bericht dan wordt de tekst geselecteerd, en dat zou niet moeten lijkt mij lijkt wel of hij hangt in de copy / paste functie. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er al een oplossing voor?
BastiaanN schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:11:
[...]
Ik ben weer veel te aardig vandaag.
Hint: Garmin XLT, Startpost FAQ.
Het lag aan de oude(re) versie van Garmin, met versie 4.20.00 heb je bovenstaand probleem niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Xander84 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:18:
Ik zag laatst dat de n82 ook een mogelijkheid heeft voor internet telefoonie. Nu vraag ik me af of het dus mogelijk is om via LAN gebruik te maken van bijvoorbeeld het internet bellen van telfort? Ik heb een beetje met de SIP instellingen liggen klommelen maar het werkt niet echt. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is?
Kijk eens in dit topic: [N82] SIP via wlan op experiabox
dit gaat wel over planet, maar dan wordt het principe misschien duidelijk. Het komt erop neer dat telfort dus ook met het sip protocol moet werken.(of dit zo is zou je even zelf moeten googlen, maar voor zover ik het goed heb begrepen werkt het alleen met xs4all) Anders gaat het NIET lukken.
wat natuurlijk altijd kan is een voipbuster account aanmaken en die instellingen in je telefoon zetten. Dan kan je overal waar je wifi hebt gratis naar vaste nummers bellen in de meeste landen

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 20-08-2008 15:43 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

De Consumentenbond heeft in januari van dit jaar een uitgebreid onderzoek gedaan naar verzekeringen voor GSM's. Conclusie was dat een verzekering wordt afgeraden. De goedkopere verzekeringen kennen veel uitsluitingen en dekken vaak geen gevolgschade (iemand anders die op jouw kosten belt bij verlies of diefstal) en de duurdere zijn relatief erg duur. Bovendien vaak eigen risico en maximaal aantal claims per jaar. Uitsluitingen die bijna altijd gelden zijn: Normale slijtage, corrosie, reparatie, reiniging, krassen, deuken, bij uitlenen, schade aan batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542

Ik heb een probleem met opera mini 4.1 als ik deze gebruik opstarten maar vooral afsluiten duurt vrij lang.(afsluiten ruim 1 minuut) Kan dit aan de geheugenkaart liggen of is dit een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat Conversation is een beta-versie die de N82 niet specifiek ondersteunt. Vandaar dat het niet of slechts beperkt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:25:
Ik heb een probleem met opera mini 4.1 als ik deze gebruik opstarten maar vooral afsluiten duurt vrij lang.(afsluiten ruim 1 minuut) Kan dit aan de geheugenkaart liggen of is dit een ander probleem.
Heb je Opera geinstalleerd op het telefoongeheugen? Zo niet, dan deinstalleren en nog een keer installeren op het telefoongeheugen. Overigens geldt voor alle applicaties dat je ze moet het beste kunt installeren op het telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Bert ik denk dat je dat bij het verkeerde hebt,als je namelijk alle software in het tel geheugen zet ben je snel klaar met installeren. De telefoon zelf heeft namelijk niet meer dan 130 mb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:20:
Hoi Bert ik denk dat je dat bij het verkeerde hebt,als je namelijk alle software in het tel geheugen zet ben je snel klaar met installeren. De telefoon zelf heeft namelijk niet meer dan 130 mb geheugen
Gelukkig zijn de applicaties maar klein qua omvang, dus er kan toch best veel op het telefoongeheugen :) Ik heb al een aantal applicaties erop staan en nog heel veel geheugen over.
Hoe dan ook ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je Opera op het telefoongegeugen zet. De lees- en schrijfsnelheid naar het telefoongeheugen ligt namelijk behoorlijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:24:
[...]

Gelukkig zijn de applicaties maar klein qua omvang, dus er kan toch best veel op het telefoongeheugen :) Ik heb al een aantal applicaties erop staan en nog heel veel geheugen over.
Hoe dan ook ben ik wel benieuwd wat er gebeurt als je Opera op het telefoongegeugen zet. De lees- en schrijfsnelheid naar het telefoongeheugen ligt namelijk behoorlijk hoger.
Ik ga het proberen. Maar klopt het dat de meegeleverde sd kaart niet goed zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Xander84 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:18:
Misschien is Fring ook een optie.
SIP van Xs4all kun je ook met Fring gebruiken, werkt ook best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127166

Nadat ik tegen een deur was gestoten, is het scherm van mijn N82 kapot. Tenminste dat neem ik aan, aangezien het toestel nog wel werkt, maar er allerelei vage kleuren uit het scherm komen.Ik was er al achter dat Nokia hier geen garantie opgeeft, dus vroeg ik me af of iemand zijn toestel ergens heeft kunnen laten repareren en hoeveel dat ongeveer kost.

Ik kwam er wel achter dat die schermpjes te koop zijn voor rond de 35 euro, maar zie het eigenlijk niet zitten of het zelf in te bouwen. Ik ging er vanuit dat reparaties dus wel te doen zijn voor pak m beet 50 euro, maar 1 winkel kwam al met ruim 100 euro op de proppen en dat vind ik een beetje te gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:32:
[...]

Ik ga het proberen. Maar klopt het dat de meegeleverde sd kaart niet goed zou zijn?
Ik heb een nieuwe kaart gekocht van 8GB micro sdhc van Sandisk. Merk eigenlijk geen verschil met de standaardkaart als je mp3's upload met de kaart in de telefoon. Ik denk dat je het verschil wel merkt als je bestanden direct upload via een kaartlezer (die trouwens met de Sandisk wordt meegeleverd). Maar dan mis je het gemak van synchronisatie met iTunes en iPhoto. De 2GB kaart heb ik maar kort gebruikt dus ik weet niet of die 2GB nu echt slecht is of niet. Volgens mij valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127166 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:50:
Nadat ik tegen een deur was gestoten, is het scherm van mijn N82 kapot. Tenminste dat neem ik aan, aangezien het toestel nog wel werkt, maar er allerelei vage kleuren uit het scherm komen.Ik was er al achter dat Nokia hier geen garantie opgeeft, dus vroeg ik me af of iemand zijn toestel ergens heeft kunnen laten repareren en hoeveel dat ongeveer kost.

Ik kwam er wel achter dat die schermpjes te koop zijn voor rond de 35 euro, maar zie het eigenlijk niet zitten of het zelf in te bouwen. Ik ging er vanuit dat reparaties dus wel te doen zijn voor pak m beet 50 euro, maar 1 winkel kwam al met ruim 100 euro op de proppen en dat vind ik een beetje te gek eigenlijk.
In deel 2 van dit forum schreef iemand dat je voor 55 euro het scherm kunt laten vervangen bij een service point. Dus arbeidsloon incl. scherm.

Citaat 09-06-2008 van Impact99: Voor 55 eurie doen ze het voor je bij een service point en je bent je garantie niet kwijt vind ik toch die 20 eurie extra wel waard en je hoeft zelf niet te gaan zitten klooien.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 20-08-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
Bulltje schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:20:
[...]

Ik heb zelf al jaren een verzekering er bij afgesloten, zit nu aan mn 3e N73 en pas is het beeldscherm van mn nieuwe N82 overleden. Na reparatie naar KPN Business Center geweest in R'dam om hem op te halen, en nog steeds een niet goed functionerend beeldscherm.. waarschijnlijk zit ik straks dus aan mijn 2e N82 (en mijn 5e Nokia in 2 jaar dus, maar wel gratis allemaal!) 8)7
defecten aan je beeldscherm vallen vaak gewoon onder garantie, denk dat het vooral voor waterschade nuttig is

ik kan mijn muziekspeler niet afsluiten met het inhouden van de menuknop, alle anders progs wel, iemand anders dit ook?

en vind trouwens dat geluid bij bellen heel laag is, lage tonen zeg maar, iemand anders ook?

[ Voor 15% gewijzigd door pietjepuk|IAA op 20-08-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

TF

bla bla

Welke autohouden kan ik trouwens het beste nemen? Ik heb al een Cark CK-7w (bluetooth) in de auto maar nog geen houder. Handig voor navigatie en oplasen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pietjepuk|IAA schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:10:
[...]

ik kan mijn muziekspeler niet afsluiten met het inhouden van de menuknop, alle anders progs wel, iemand anders dit ook?

en vind trouwens dat geluid bij bellen heel laag is, lage tonen zeg maar, iemand anders ook?
1. Muziekspeler kan inderdaad niet worden afgesloten met de menuknop. Hoort zo. Staat ook zo in de handleiding ergens. Je moet dus altijd naar de applicatie zelf toe navigeren en dan via opties gaan afsluiten.

2. Lage tonen overheersen inderdaad iets. Dit hoor je ook al bij de toon die je hoort als de telefoon overgaat bij degene die je belt. Die toon is laag niet goed helder, zelfs misvormt af en toe. Gesprekken zijn daarna op zich wel helder maar lage tonen overheersen iets. Dit is niet in te stellen helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 20-08-2008 22:56 ]

• Soepster
Ik las in een review dat de N82 geen streaming MP3 ondersteunt. Nou ga ik ervan uit dat je hiervoor wel een app kan downloaden die dit wel kan. Is het mogelijk MP3 vanaf de harddisk van je PC te streamen naar de N82? (in combinatie met een Telfort internetbundel)

Het spijt me als dit al eerder is langsgekomen, maar het is wat lastig zoeken aangezien GoT's quicksearch- "dit topic" bij mij vreemdgenoeg zelden werkt.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 12:27
[...]

defecten aan je beeldscherm vallen vaak gewoon onder garantie, denk dat het vooral voor waterschade nuttig is
...
Ik heb nu 2 keer een defect beeldscherm gehad en het viel beide keren niet onder de garantie.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

[..]
Garantie-Defecten aan het beeldscherm zijn alleen pixelfouten of lijnen, GEEN barsten of iets dergelijks.

Soepster schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:01:
Ik las in een review dat de N82 geen streaming MP3 ondersteunt. Nou ga ik ervan uit dat je hiervoor wel een app kan downloaden die dit wel kan. Is het mogelijk MP3 vanaf de harddisk van je PC te streamen naar de N82? (in combinatie met een Telfort internetbundel)

Het spijt me als dit al eerder is langsgekomen, maar het is wat lastig zoeken aangezien GoT's quicksearch- "dit topic" bij mij vreemdgenoeg zelden werkt.
Dat kan. Via bluetooth,usb kabel of Wifi in combinatie met PC Suite (Windows) of Nokia Multimediatransfer (Mac Os). Staat los van welk internetabo je hebt tenzij je het via internet wilt doen maar dat lijkt me nogal omslachtig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 21-08-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Ik bedoelde eigenlijk wel via internet wanneer je onderweg bent, het leek me juist wel leuk als je niet iedere keer een selectie op je sd kaartje moet zetten maar altijd je gehele collectie kunt benaderen. Als de FUP en de snelheid van de verbinding het toelaat lijkt alleen batterijleven me dan nog een obstakel (meer verbruik bij streamen dan bij lokaal MP3 spelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269437

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn N82 in combinatie met de parrot ck3100.
Heb al een aantal dingen geprobeerd (ook uit Topic) alleen helpt het niet.
Ik heb voor het gebruik in combinatie met mijn Parrot een profiel "auto" aangemaakt alleen wanneer ik gebeld word klinkt er maar 1 maal de beltoon. :(
Weet iemand hier een oplossing voor?

Ook gaat het automatisch paren niet, dit moet ik handmatig doen (elke keer als ik nieuw contact heb toegevoegd). Nu als dit heel af en toe is maakt het niet uit, maar aangezien ik i.v.m. werk vaak nieuwe contacten toevoeg zou het prettig zijn als dit vanzelf gaat.
Op de site van N82 (klik hier) staat een tooltje alleen wanneer ik op de link klik kan ik niks downloaden...

Iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt en een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 269437 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:

Ook gaat het automatisch paren niet, dit moet ik handmatig doen (elke keer als ik nieuw contact heb toegevoegd). Nu als dit heel af en toe is maakt het niet uit, maar aangezien ik i.v.m. werk vaak nieuwe contacten toevoeg zou het prettig zijn als dit vanzelf gaat.
Op de site van N82 (klik hier) staat een tooltje alleen wanneer ik op de link klik kan ik niks downloaden...

Is dat niet gewoon deze applicatie -> http://maps.nokia.com/A4144399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 22:54
Anoniem: 269437 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:32:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn N82 in combinatie met de parrot ck3100.
Heb al een aantal dingen geprobeerd (ook uit Topic) alleen helpt het niet.
Ik heb voor het gebruik in combinatie met mijn Parrot een profiel "auto" aangemaakt alleen wanneer ik gebeld word klinkt er maar 1 maal de beltoon. :(
Weet iemand hier een oplossing voor?

Het linkje moet nu weer werken.

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269437

NokNok12 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

Het linkje moet nu weer werken.
Thanx....

Alleen nu werkt de handleiding niet.
Zal ook zo wel opgelost zijn ;)

Nu het andere probleem nog :P
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Thanx.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 269437 op 22-08-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Meuk vertelde dat er een nieuwe suite uit is.
Iemand die weet of hij werkt met vista + updaten van je n82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Thermometer

Whoop Whoop!

Heb net de N82 Black bij de goedkoopste winkel in de Pricewatch besteld. Wat ik me afvroeg.. Ik heb er geen abbonement bij, dus gebruik ik mijn prepaid kaartje van Vodafone. Ik wil natuurlijk geen ellenlange rekeningen aan internet gebruik, dus wil ik het liefste dat uitzetten.

Heb al een beetje gezocht hier, maar nog niet een definitief antwoord kunnen vinden.

Gebruikt de N82 eigenlijk alleen mobiel internet uit zichzelf met de A-GPS? En kan je het ook met 1 optie helemaal uitzetten, zodat ik alleen WiFi gebruik indien beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
Eerder al in het i900 topic gepost, wellicht dat iemand hier er nog wat aan heeft...

Voordelen N82 vs i900 en omgekeerd. Ik weet het, het is appels met peren- maar ik kan niet kiezen waarmee ik m'n P800 vervang. Dit is overigens geen verzoek om voor mij te kiezen, maar gewoon een opsomming van voor-en nadelen van deze telefoon.

N82 > i900

+ 150 euro goedkoper i.c.m. hetzelfde abonnement (telfort 180 18 maanden op gsmweb)
+ sneller
+ betere flitser op camera (geschikter voor in het donker)
+ 30 fps MP4 video recording op 640x480
+ 6 gram lichter..eigenlijk verwaarloosbaar
+ standaard usb aansluiting (vs samsungs proprietary connector)
+ koptelefoonuitgang aan de bovenkant, makkelijk in de zak (bij samsung
zijkant onderaan)
+ hogere helderheid scherm (beter te lezen in zonlicht)
+ 16M kleuren scherm vs 65K bij Samsung
+ 3D versnellingschip voor soepel gamen
+ geheugenkaart verwijderbaar zonder batterij eruit te halen
+ dedicated keypad, altijd scherm vrij voor taken

i900 > N82

+ uiterlijk mooier
+ touch screen met mooie interface, makkelijker SMS-en, tekenen, browsen etc
+ 5 mm minder dik (maar wel breder)
+ groter scherm (3.2" vs 2.4"), veel prettiger voor films kijken in widescreen
+ komt met 8 GB interne opslag
+ ingebouwde touchpad (notebook stijl) muis
+ kan DiVX afspelen zonder voorbewerking
+ radio heeft RDS i.t.t. N82
+ krachtigere batterij
+ Windows Mobile OS, geen gedoe met signen zoals bij Nokia Symbian OS?
+ led voor verlichting tijdens filmen/zaklamp

//

Overigens vroeg ik me af of je in dit soort telefoons het snelheidsverschil tussen gewone en betere mirosdhc kaartjes merkt, bv sandisk normal vs ultra?

[ Voor 10% gewijzigd door Soepster op 22-08-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander1991 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:20:
Heb net de N82 Black bij de goedkoopste winkel in de Pricewatch besteld. Wat ik me afvroeg.. Ik heb er geen abbonement bij, dus gebruik ik mijn prepaid kaartje van Vodafone. Ik wil natuurlijk geen ellenlange rekeningen aan internet gebruik, dus wil ik het liefste dat uitzetten.

Heb al een beetje gezocht hier, maar nog niet een definitief antwoord kunnen vinden.

Gebruikt de N82 eigenlijk alleen mobiel internet uit zichzelf met de A-GPS? En kan je het ook met 1 optie helemaal uitzetten, zodat ik alleen WiFi gebruik indien beschikbaar?
Je kunt G3 helemaal uitzetten. Je kunt daarnaast bij de GPS instellingen ook het gebruik van internet t.b.v. navigatie apart uitzetten zodat alleen genavigeerd wordt met de GPS module en dus gratis (als je tenminste Nokia Maps gebruikt). Zonder internetabo kun je het beste beide opties uitzetten zodat je gegarandeerd geen rekening krijgt. Bij prepaid zal het probleem trouwens eerder zijn dat je beltegoed ineens op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soepster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:36:
Ik bedoelde eigenlijk wel via internet wanneer je onderweg bent, het leek me juist wel leuk als je niet iedere keer een selectie op je sd kaartje moet zetten maar altijd je gehele collectie kunt benaderen. Als de FUP en de snelheid van de verbinding het toelaat lijkt alleen batterijleven me dan nog een obstakel (meer verbruik bij streamen dan bij lokaal MP3 spelen?)
Streaming zal zeker meer energie kosten. Met Telfort schijn je trouwens niet te kunnen streamen. De snelheid is daarnaast bij Telfort dusdanig laag dat dat sowieso niet echt een aanrader is. Lijkt me veel praktischer een 8 of 16 GB kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:12
Soepster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:28:
Eerder al in het i900 topic gepost, wellicht dat iemand hier er nog wat aan heeft...

Voordelen N82 vs i900 en omgekeerd. Ik weet het, het is appels met peren- maar ik kan niet kiezen waarmee ik m'n P800 vervang. Dit is overigens geen verzoek om voor mij te kiezen, maar gewoon een opsomming van voor-en nadelen van deze telefoon.

Verhaal

//

Overigens vroeg ik me af of je in dit soort telefoons het snelheidsverschil tussen gewone en betere mirosdhc kaartjes merkt, bv sandisk normal vs ultra?
Ik vind zelf Symbian echt veel beter/sneller/makkelijker werken dan WM. Ik heb ze beiden gehad(N73, was al een sloom Symbian toestel en de HTC S710) en ik ga nu weer naar Symbian(N82, krijg ik morgen binnen). Bovendien geef je 2x aan dat de i900 dunner is.
Divx compatible vind ik een beetje onzin omdat dat zo te regelen valt bij symbian(en ook bij WM, maar daar zit het er dus al standaard bij)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:41:
[...]

Je kunt G3 helemaal uitzetten. Je kunt daarnaast bij de GPS instellingen ook het gebruik van internet t.b.v. navigatie apart uitzetten zodat alleen genavigeerd wordt met de GPS module en dus gratis (als je tenminste Nokia Maps gebruikt). Zonder internetabo kun je het beste beide opties uitzetten zodat je gegarandeerd geen rekening krijgt. Bij prepaid zal het probleem trouwens eerder zijn dat je beltegoed ineens op is.
let er wel op dat het veranderen van dual mode of umts naar alleen GSM (dan is 3G dus niet meer mogelijk) niet afdoende is... je kan dan immers nog gewoon je toeganspunt benaderen via GPRS.
de enige reden om dit te doen is stroom verbruik, dual mode gebruikt meer energie dan bv alleen GSM

Als je niks met mobiel internet te maken wilt hebben moet je gewoon al je toeganspunten verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 22-08-2008 18:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Thermometer

Whoop Whoop!

Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:41:
[...]

Haha inderdaad 8)7 was dat vergeten. Maar bedankt voor de tip!
Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:11:
[...]

let er wel op dat het veranderen van dual mode of umts naar alleen GSM (dan is 3G dus niet meer mogelijk) niet afdoende is... je kan dan immers nog gewoon je toeganspunt benaderen via GPRS.
de enige reden om dit te doen is stroom verbruik, dual mode gebruikt meer energie dan bv alleen GSM

Als je niks met mobiel internet te maken wilt hebben moet je gewoon al je toeganspunten verwijderen.
Toegangspunten? Hoe/waar kan je dat dan precies instellen? En heeft dit geen invloed op het bellen/smsen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:11:
[...]

Toegangspunten verwijderen is inderdaad nog beter. Dan ben je van het hele internetgebeuren af.

Kun je instellen bij menu/instrumntn/instell./verbinding/toegangspunten
Volgens mij kun je alles verwijderen wat daar staat. Je kunt dan alleen nog bellen en sms' en. Als je wel mms wilt versturen/ontvangen moet je dat laten staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 22-08-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het programma NOS mobiel op mijn N82 mooi programma maar 1 minpuntje, als ik naar live tv ga en daarna kijk is het beeld heel erg klijn ook als ik de telefoon een kwartslag draai. Weet iemand hoe ik het beeld groter krijg ,of is er iets dat ik het beeld op heel het scherm krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07 08:41
Ik neem aan dat je al op * hebt gedrukt als je een video aan het kijken bent. Daarmee krijg je het beeld full-screen. Groter dan dat gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pim89 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:20:
Ik neem aan dat je al op * hebt gedrukt als je een video aan het kijken bent. Daarmee krijg je het beeld full-screen. Groter dan dat gaat het niet worden.
Dank je Pim heb ik al geprobeerd maar wordt niet veel groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of er een programmatje is om you tube filmpjes naar je foon te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Anoniem: 133542 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:47:
Weet iemand of er een programmatje is om you tube filmpjes naar je foon te downloaden?
Probeer Mobitubia eens (http://www.mobitubia.com/). Werkt echt super en je kunt ze ook opslaan en dus later gewoon offline terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 133542 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:08:
Ik heb het programma NOS mobiel op mijn N82 mooi programma maar 1 minpuntje, als ik naar live tv ga en daarna kijk is het beeld heel erg klijn ook als ik de telefoon een kwartslag draai. Weet iemand hoe ik het beeld groter krijg ,of is er iets dat ik het beeld op heel het scherm krijg?
druk een keer op * en je hebt groot beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
ik heb zojuist mobitubia erop gezet. Alleen wanneer ik via youtube een filmpjes zoek (bijvoorbeeld populairste of recent toegevoegd, krijg ik alle filmpjes (die er zijn) te zien, maar wanneer ik er erop klik krijg ik enkele seconde het beeld ( op pauze ) te zien en vervolgens eindigt het programma en kom ik weet terug in mijn hoofdmenu...

Hoe komt dat? Wat kan ik doen?

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hars73 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Probeer Mobitubia eens (http://www.mobitubia.com/). Werkt echt super en je kunt ze ook opslaan en dus later gewoon offline terugkijken.
dank je voor snelle reactie ik ga het meteen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269496

Iemand had het er hier toch over dat de geluidskwaliteit bij concerten zo slecht is?

Hieronder staat een filmpje gemaakt met mijn N82 en ik vind de geluidskwaliteit juist erg goed. Let alleen niet op mijn filmcapaciteiten! :P

http://rapidshare.de/files/40308330/sunny_side.mp4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 15:18
aaajeetee schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:30:
Ik heb laatst MSN Mobile geïnstalleerd (dus de 'echte' MSN).
Nu blijkt dat dit een 'trial' van 30dagen was, en ik nu 1.50 euri moet (kan) betalen voor een abonnement van 30 dagen.

Is er niet een gratis MSN voor de mobiel? Ik heb Fring al, maar die andere bevalt beter.

Weet iemand hier iets voor?
Iemand? Ik begin echt een hekel aan Fring te krijgen en eigenlijk werkt alleen de originele Windows Live Messenger zoals ik het wil. Ik heb alleen geen zin om 1.50 te betalen hiervoor.

Mijn zusje heeft een Java versie van Miyowa die ook vrij goed werkt, iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb sinds kort Ebuddy. Ook een applicatie voor Symbian.

Werkt ook erg goed, en gratis!

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Johantjuuh schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:22:
ik heb zojuist mobitubia erop gezet. Alleen wanneer ik via youtube een filmpjes zoek (bijvoorbeeld populairste of recent toegevoegd, krijg ik alle filmpjes (die er zijn) te zien, maar wanneer ik er erop klik krijg ik enkele seconde het beeld ( op pauze ) te zien en vervolgens eindigt het programma en kom ik weet terug in mijn hoofdmenu...

Hoe komt dat? Wat kan ik doen?
Ik had daar nooit last van, maar heb even geprobeerd en inderdaad. Maar niet bij alle filmpjes gebeurt dat merk ik. Vreemd, nooit eerder gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Anoniem: 269496 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:59:
Iemand had het er hier toch over dat de geluidskwaliteit bij concerten zo slecht is?

Hieronder staat een filmpje gemaakt met mijn N82 en ik vind de geluidskwaliteit juist erg goed. Let alleen niet op mijn filmcapaciteiten! :P

http://rapidshare.de/files/40308330/sunny_side.mp4.html
De band bij jouw filmpje produceert niet zo'n hard geluid en er is weinig bas/harde drums te horen. Ik heb ook een filmpje met rustige muziek, daar klinkt het ook goed. Maar op het moment dat het wat harder wordt is het 1 bak vervorming en is de muziek niet meer te volgen omdat het geluid een grote kraak is.
Ik zou ook wel een voorbeeld willen uploaden, maar mijn filmpjes zijn allemaal groter dan 150 MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Daar gaan we weer. Ik krijg een foutmelding als ik mijn camera open.
"Onverwachte fout. Zet het apparaat uit en start opnieuw."
Heb al de groen+*+3+opstarten-truuk gedaan, nieuwe firmware, #*7370# gedaan. Maar nog niks...

Wie heeft er nog een leuk idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Glacier schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:29:
[...]

De band bij jouw filmpje produceert niet zo'n hard geluid en er is weinig bas/harde drums te horen. Ik heb ook een filmpje met rustige muziek, daar klinkt het ook goed. Maar op het moment dat het wat harder wordt is het 1 bak vervorming en is de muziek niet meer te volgen omdat het geluid een grote kraak is.
Ik zou ook wel een voorbeeld willen uploaden, maar mijn filmpjes zijn allemaal groter dan 150 MB :P
Ik heb hetzelfde ervaren. Ik ga geregeld naar hardstyle feesten. Veel zware bass tonen dus en inderdaad worden de filmpjes dan krakerig wat betreft het geluid. Klinkt alsof je met windkracht 10 een filmpje op neemt. Waar zit de microfoon eigenlijk op de n82? Misschien helpt het om een heel dun laagje foam erover heen te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Mijn Nokia N82 maakt op een of andere manier steeds verbinding met vodafone live. Dit kost mij elke keer 63 cent, waarvan ik niet weet wat het is of welke dienst dit veroorzaakt. Ik gebruik als ik internet op mijn mobiel altijd de wifi verbinding. Ik heb nu de vodafone toegangspunten maar geschrapt, want dit loopt zo erg in de papieren (paar tientjes per maand). Weet iemand welk programma dit veroorzaakt?

afgelopen maand 27x verbinding gemaakt (allemaal 15:00 minuten in NL en 0 t/m 8kb toen ik in spanje was).
maand daarvoor 20x verbinding gemaakt.

Ik heb dit met mijn vorige telefoon (n80) nog nooit meegemaakt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

A-GPS, heb je toevallig de Navigatiesoftware gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drawer schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:55:
Daar gaan we weer. Ik krijg een foutmelding als ik mijn camera open.
"Onverwachte fout. Zet het apparaat uit en start opnieuw."
Heb al de groen+*+3+opstarten-truuk gedaan, nieuwe firmware, #*7370# gedaan. Maar nog niks...

Wie heeft er nog een leuk idee? :P
klinkt als nokia service point? of een keer zonder memorycard proberen, misschien dat er een schrijffoutje op zit.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Anoniem: 174427 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:25:
Ik heb hetzelfde ervaren. Ik ga geregeld naar hardstyle feesten. Veel zware bass tonen dus en inderdaad worden de filmpjes dan krakerig wat betreft het geluid. Klinkt alsof je met windkracht 10 een filmpje op neemt. Waar zit de microfoon eigenlijk op de n82? Misschien helpt het om een heel dun laagje foam erover heen te plakken.
Lijkt me dan weer zo lastig met bellen..of zou dat niet dezelfde mic zijn?

Misschien dat er software bestaat of gemaakt kan worden die het opneemvolume kan aanpassen, dat zou ideaal zijn :)

Misschien dat er op GoT handige mensen zitten die dat kunnen fixxen? :Y)
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste