[PSU] Bruine kabel doorgeknipt tijdens sleeven

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Hey,

Ik heb geprobeerd mijn PSU te sleeven. Dit is gelukt, m.u.v. de ATX connector. Deze heeft een bruin kabeltje (wat een 3,3v sense is volgens wikipedia). Ik heb het geprobeerd op mijn oude P4 pc. En daar werkt het wel zonder dat kabeltje.

Is het verstandig om mijn C2Quad aan die psu aan te sluiten of niet slim. Owja, er is trouwens ook nog zo'n metalen gevalletje wat in de connector zit kapot gegaan. Kan ik die gewoon uit de ATX connector van een dode voeding halen?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 12:49
Als je de specs van je psu en misschien wat foto's poste wat er precies mis is gegaan en kapot is zouden we de situatie wat beter kunnen inschatten.

Voor nu zeg ik, als je nog geen gesleefde voeding had is ie al een beetje op leeftijd en om daar nu een c2dquad aan te hangen? Ik nam het risico niet en voor 31,50 Pricewatch 5xx voeding heb je al een nieuwe voeding! En die zijn tegenwoordig allemaal zo'n beetje gesleefd!

[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 01-07-2008 10:03 ]

discogs

• BlackWhizz
Ouderwets?? Die voeding kwam bij een CM690 behuizing. Maareh, we (ik + vriend) zijn nog verder van huis. Mn vriend heeft nemlijk de grijze kabel dat metalen stukje vanaf gehaald.

• loewie1984
Je bent nogal wat magertjes met je informatie, beste makker!
Ook wil ik je adviseren als je een topic post of replyd even na te lezen wat je getypt hebt,want die laatste zin houdt geen verband met elkaar

Tweakers is geen vraagbaak waar je zonder enige kennis en inzet je vraag neer kan leggen.
Lees het stukje beleid hier maar eens:
OH Beleid

Hier staat een stukje over voedingen:
OH FAQ

Anders kan je hier nog terecht voor informatie:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

En google is ook jou vriend en dan vind je dit bijvoorbeeld

Als jou "vriend", dat gedaan heeft kun je hieronder mooi zien wat de gevolgen hiervan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://attachments.techguy.org/attachments/92851d1164669583/atx-psu-standard-20-pin.gif

Nogmaals nieuw of niet, gesleeved of niet ik zou een nieuwe kopen als je niet verder komt met de informatie die ik je hierboven gegeven heb.

Succes :w

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 02-07-2008 09:01 ]

discogs

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

loewie-643- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:02:
Als je de specs van je psu en misschien wat foto's poste wat er precies mis is gegaan en kapot is zouden we de situatie wat beter kunnen inschatten.

Voor nu zeg ik, als je nog geen gesleefde voeding had is ie al een beetje op leeftijd en om daar nu een c2dquad aan te hangen? Ik nam het risico niet en voor 31,50 Pricewatch 5xx voeding heb je al een nieuwe voeding! En die zijn tegenwoordig allemaal zo'n beetje gesleefd!
Recom
LC Power
Raptoxx
Levicom
Eminent
Trust :D

Geweldige voedingen hoor. :/ Hier moet je dan dus ook vér van weg blijven.

Goedkoop bellen via VoIP

• loewie1984
MensionXL schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:41:
[...]
Recom
LC Power
Raptoxx
Levicom
Eminent
Trust :D
Geweldige voedingen hoor. :/ Hier moet je dan dus ook vér van weg blijven.
Ik zeg ook niet dat ie een el cheapo moet nemen, ik geef alleen aan dat ze er al zijn vanaf 30 euro. Wat iemand eraan wil uitgeven moet hij/zij zelf weten, vanaf 50 euro krijg je een redelijke voeding: cooler master bijv.

discogs

Verwijderd

Je moet toch 10 cent per watt rekenen voor een echte goeie voeding... Dit is natuurlijk maar een richting.

• BlackWhizz
Bedankt jongens :) Die pinout heeft geholpen. We hadden 1 foutje gemaatk aan de connector. Alle kabels wer gesoldeerd (die kapot waren) en de pc draait weer als vroeger.
Pagina: 1