Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244160

Topicstarter
Ik heb deze week een ontslagbrief aan mijn werkgever verstuurd, waarin staat vermeld dat ik per 1 juli 2008 ontslag neem bij de firma. Nu heb ik uiteraard een wettelijke opzegtermijn van 1 maand, maar daarintegen heb ik ook nog 24 vakantiedagen staan..

Ik weet dat de werkgever uiteindelijk bepaald of ik deze opneem, of dat ik deze krijg uitbetaald (en in dat geval deze maand nog zou moeten werken).

Nu wil het geval dat het zeer aannemelijk is dat ik deze dagen aan het einde van de maand niet krijg uitbetaald, dit omdat dit bij 3 andere ex-collega's ook is gebeurt.. wat kan ik hieraan doen? Kan ik eisen het loon + vakantiedagen alvast te storten? Zodat ik zeker weet dat ik niet een maand als "vrijwilliger" aan het werk ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom speel je het zelf niet volgens de regels? Deze week (uhmz, het is maandag :?) een brief verzenden dat je morgen niet meer komt, slaat natuurlijk nergens op. En dan verwacht je dat je werkgever ook nog met je mee gaat werken? Kom op zeg, denk eens even na. Als ik die werkgever was, zou ik ook zo dwars gaan liggen als maar kon ook al is dat niet netjes.

Aan de andere kant heb je idd recht op het uitbetalen van die dagen als je ze niet opneemt, bespreek het eens met je werkgever ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 10:11
Als jij werkt is hij gewoon wettelijk verplicht dit te betalen. Evenals niet opgenomen vakantie dagen. Als hij dit niet doet is hij gewoon strafbaar.

Hoe het zit met de bepaling of jij de laatste 24 dagen verplicht vrij krijgt weet ik niet. Maar hij mag je niet door laten werken en vervolgens die dagen niet betalen.

Edit:
Maar ik neem aan dat je je aanvraag op 1 juli aangeeft en dus tot 1 augustus dus nog daar in dienst bent. Je kan het idd niet maken morgen niet op te komen dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dekaasboer op 30-06-2008 18:02 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is ook nog iets als redelijkheid. Waarom nu pas opgezegd, en daarmee de werkgever voor het blok zetten aangaande je vakantiedagen? Ik neem aan dat je ze graag uitbetaald krijgt, maar daar zou ik als werkgever ook niet zomaar aan meewerken.

Als je een maand terug had opgezegd per 1 juli, dan hadden jullie een fatsoenlijke afhandeling kunnen doen van de vakantiedagen waar je ze op kon nemen en nog steeds je werk kon overdragen. Nu maak je het zelf moeilijk.

Als je iets redelijks wilt krijgen, zeg dan per 1 augustus op, dan krijg je netjes 2 maanden betaald en kan je je vakantiedagen opnemen. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Dekaasboer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:00:
Hoe het zit met de bepaling of jij de laatste 24 dagen verplicht vrij krijgt weet ik niet. Maar hij mag je niet door laten werken en vervolgens die dagen niet betalen.
Het punt is dat hij die dagen al gewerkt heeft als hij morgen écht ophoudt met werken, en vervolgens geen vakantiedagen betaald krijgt.

TS had (heb je nu weinig meer aan) uiterlijk eind mei ontslag moeten nemen om vrij man te zijn op 1 augustus. Heel juli had je dan uit kunnen laten betalen in vakantiedagen. Dit was een stuk verstandiger geweest.

Je hebt wettelijk recht op die dagen, de vraag is of ze allemaal standaard inwisselbaar zijn voor geld. Dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Per 1 augustus gaat iig al niet, ik heb al een contract getekent bij nieuwe werkgever namelijk.. Waar ik mee zit is dat ik gewoon zeker weet dat ik mijn geld niet krijg. Tuurlijk wil ik het ook netjes oplossen.. Als het had gekund had ik ook een maand geleden ontslag genomen, maar op dat moment was er nog geen andere werkgever in het spel..

Uiteraard weet ik dondersgoed dat het onbeschoft is om vandaag ontslag te nemen, en morgen niet weer te komen.. Maar zoals gezegd, ik ben niet van plan een maand lang te werken zonder hier iets voor terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:05:
Per 1 augustus gaat iig al niet, ik heb al een contract getekent bij nieuwe werkgever namelijk.. Waar ik mee zit is dat ik gewoon zeker weet dat ik mijn geld niet krijg. Tuurlijk wil ik het ook netjes oplossen.. Als het had gekund had ik ook een maand geleden ontslag genomen, maar op dat moment was er nog geen andere werkgever in het spel..

Uiteraard weet ik dondersgoed dat het onbeschoft is om vandaag ontslag te nemen, en morgen niet weer te komen.. Maar zoals gezegd, ik ben niet van plan een maand lang te werken zonder hier iets voor terug te zien.
Wat verwacht je nou van ons? Dat we medelijden met je hebben omdat jij zo stom bent geweest om het niet volgens de regels te spelen? Ik snap werkelijk niet hoe je het in je hoofd haalt om een contract bij een ander te tekenen dat ingaat terwijl je je huidige werk niet eens netjes op hebt gezegd. En dat dan ook nog bewust doen is helemaal stom.

Wat al is gezegd: je hebt recht op het uitbetalen van die dagen, maar verwacht niet dat je werkgever mee gaat werken. En als ik je berichten zo lees, ga je er rechtsbijstand voor nodig hebben.

Sorry voor mijn botte uitdrukkingen, maar om dit soort stommiteiten kan ik me kwaad maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
waarom is dat in jouw ogen stom?? Jij gooit je oude schoenen toch ook niet weg eer je nieuwe hebt?

Ik heb tot nu toe alles via de regeltjes gedaan hoor! Ik heb gewoon per 1 juli 2008 ontslag genomen, wat betekent dat ik op 1 aug. vrij man ben.. Hier is niets mis mee, alleen heb ik niet het vertrouwen dat mijn vakantiedagen worden uitbetaald door mijn huidige werkgever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Leg het nou aub eens goed uit. De ene keer is het onmogelijk om tot 1 augustus te wachten en nu ben je plots per 1 augustus een 'vrij man' terwijl je elders al een contract hebt getekend. Wanneer treed je bv in dienst bij je nieuwe werkgever?

* pven snapt er niets meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:05:

Wat verwacht je nu van ons? Ik kan weinig medelijden hebben, je doet dit jezelf aan. Ik zou je willen aanraden morgen gewoon te gaan werken, en kijken of je tot een redelijke oplossing kan komen met je werkgever. Je bent hier zelf gewoon fout, je had je contract bij de nieuwe werkgever niet moeten tekenen, of pas per 1 september moeten laten ingaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:02:
Er is ook nog iets als redelijkheid. Waarom nu pas opgezegd, en daarmee de werkgever voor het blok zetten aangaande je vakantiedagen? Ik neem aan dat je ze graag uitbetaald krijgt, maar daar zou ik als werkgever ook niet zomaar aan meewerken.

Als je een maand terug had opgezegd per 1 juli, dan hadden jullie een fatsoenlijke afhandeling kunnen doen van de vakantiedagen waar je ze op kon nemen en nog steeds je werk kon overdragen. Nu maak je het zelf moeilijk.

Als je iets redelijks wilt krijgen, zeg dan per 1 augustus op, dan krijg je netjes 2 maanden betaald en kan je je vakantiedagen opnemen. :)
Volgens mij begrijpen we elkaar niet zo.. ik heb per 1 juli ontslag genomen, wat betekent dat ik per 1 aug. vrij man ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:14:
Leg het nou aub eens goed uit. De ene keer is het onmogelijk om tot 1 augustus te wachten en nu ben je plots per 1 augustus een 'vrij man' terwijl je elders al een contract hebt getekend. Wanneer treed je bv in dienst bij je nieuwe werkgever?

* pven snapt er niets meer van :?
Ik heb per 1 juli ontslag genomen, tel daar een maand opzegtermijn bij en het is 1 augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:15:
Volgens mij begrijpen we elkaar niet zo.. ik heb per 1 juli ontslag genomen, wat betekent dat ik per 1 aug. vrij man ben :)
Zie mijn edit, ik bedoelde 1 september (dwz dat je de maand augustus nog werkte/vakantie had). Ik begrijp je dus wel, maar vind dat je zelf heel onbehoorlijk handelt, en daarom niet op medelijden moet rekenen.
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:16:
Ik heb per 1 juli ontslag genomen, tel daar een maand opzegtermijn bij en het is 1 augustus..
Om wat voor werk gaat het hier? Moet je werkzaamheden overdragen? Opnieuw, ga gewoon morgen werken en ga met je baas praten om tot een oplossing te komen. Maar realiseer je dat jij de zaak op de spits drijft.

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 30-06-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waarom dan de onderstaande zin? Daar wordt de verwarring door veroorzaakt.
Per 1 augustus gaat iig al niet, ik heb al een contract getekent bij nieuwe werkgever namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
p.s: Contract bij nieuwe werkgever gaat in per 18 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
Waarom dan de onderstaande zin? Daar wordt de verwarring door veroorzaakt.

[...]
Omdat ik 1 augustus, plus een maand = 1 september rekende.. sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:13:
waarom is dat in jouw ogen stom?? Jij gooit je oude schoenen toch ook niet weg eer je nieuwe hebt?

Ik heb tot nu toe alles via de regeltjes gedaan hoor! Ik heb gewoon per 1 juli 2008 ontslag genomen, wat betekent dat ik op 1 aug. vrij man ben.. Hier is niets mis mee, alleen heb ik niet het vertrouwen dat mijn vakantiedagen worden uitbetaald door mijn huidige werkgever..
Je werkgever heeft niks te willen, als jij zoals je zegt per 1 juli je ontslag in hebt gediend dan moet je nog die ene maand werken. Alleen met toestemming van je werkgever kun je die vakantie dagen gebruiken om die laatste maand vrij te nemen.

Maar als je werkgever zoiets heeft van nee dat kan niet i.v.m. drukte of tekort aan iets, dan moet hij simpelweg die vakantie dagen uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
[...]

Omdat ik 1 augustus, plus een maand = 1 september rekende.. sorry :+
Hehe, dat is opgelost. :Y)

Voor de rest met ^^^ gambieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25735 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
[...]

Je werkgever heeft niks te willen, als jij zoals je zegt per 1 juli je ontslag in hebt gediend dan moet je nog die ene maand werken. Alleen met toestemming van je werkgever kun je die vakantie dagen gebruiken om die laatste maand vrij te nemen.

Maar als je werkgever zoiets heeft van nee dat kan niet i.v.m. drukte of tekort aan iets, dan moet hij simpelweg die vakantie dagen uitbetalen.
gaat dus inderdaad om de "vakantiedrukte"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
p.s: Contract bij nieuwe werkgever gaat in per 18 augustus.
Wat is het probleem dan?

Morgen is de eerste dag dat je opzegtermijn in gaat. Je werkt dus de maand juli nog of neemt al je vakantiedagen op en 18 augustus begin je bij je nieuwe baas.

Dat je huidige baas in het verleden heeft lopen kloten met uitbetalen van vrije dagen, lijkt me meer een probleem waar wij je niet mee kunnen helpen omdat je van te voren wist dat het bij 3 andere collega's ook al slecht is afgelopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 25735 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
Maar hij kan het ontslag ook weigeren, en het op een rechtszaak aan laten komen. En de werknemer staat hier niet zo sterk door de eigen handelswijze, die als onbehoorlijk kan worden aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:16:
[...]

Zie mijn edit, ik bedoelde 1 september (dwz dat je de maand augustus nog werkte/vakantie had). Ik begrijp je dus wel, maar vind dat je zelf heel onbehoorlijk handelt, en daarom niet op medelijden moet rekenen.

[...]

Om wat voor werk gaat het hier? Moet je werkzaamheden overdragen? Opnieuw, ga gewoon morgen werken en ga met je baas praten om tot een oplossing te komen. Maar realiseer je dat jij de zaak op de spits drijft.
waarom drijf ik iets op de spits? Ik neem ontslag, en zit mijn opzegtermijn van een maand uit :S no problem lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:19:
[...]

Maar hij kan het ontslag ook weigeren, en het op een rechtszaak aan laten komen. En de werknemer staat hier niet zo sterk door de eigen handelswijze, die als onbehoorlijk kan worden aangemerkt.
Weigeren? daar heb ik nog nooit van gehoord.. ik snap niet waarom ik volgens jullie "onbehoorlijk" handel.. Ik vraag gewoon waar ik recht op heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:20:
waarom drijf ik iets op de spits? Ik neem ontslag, en zit mijn opzegtermijn van een maand uit :S no problem lijkt mij..
Omdat je hem wilt dwingen je vakantiedagen uit te betalen. Je zet hem namelijk voor het blok met de vakantiedrukte, en doet dat onaangekondigd. Als je het netjes had willen spelen of sympathie had willen krijgen, dan had je het gemeld zodra je een nieuw contract kreeg, en niet gewacht tot de laatste dag van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nergens opzettelijk mee gewacht, ik dwing ook helemaal niets af..

Ik hou me netjes aan mijn opzegtermijn, ik blijf deze maand dus nog werken. Maar aangezien ik het sterk betwijfel of ik mijn geld wel krijg, wil ik hiervoor enige zekerheid proberen te scheppen..

EDIT: Het is dus ABSOLUUT NIET zo dat ik per morgen (1 juli) wil vertrekken.. Op deze datum laat ik mijn ontslagprocedure ingaan, ik zal de maand jullie dus blijven werken (Of in overleg vakantiedagen opnemen)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 244160 op 30-06-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gewoon doorwerken en eisen dat ze je vakantie dagen uitbetalen, zo niet dan sleep je ze naar de rechter.. zo werkt dat..
Als ze mee werken en je je vakantie dagen op mag nemen is het mooi meegenomen, maar zo niet dan niet... je hebt daar geen recht op.. als je niet meer op komt dagen dan voldoe je niet aan de plichten die je aangegaan bent met tekenen van je contract en ben jij fout...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:24:
ik heb nergens opzettelijk mee gewacht, ik dwing ook helemaal niets af..
Waarom verzend je je brief dan zo'n beetje op het laatst mogelijke moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:29:
En waarom de baas niet wat eerder ingelicht dat er iets speelde? Dat heb ik ook altijd gedaan, op 1x na toen er problemen waren. Maar toen heb ik wel 3 maanden opzegtermijn gedaan, en netjes mijn vakantiedagen opgemaakt. Bij deze dingen is het geven en nemen, en proberen zaken in redelijkheid op te lossen. Als je nog 24 dagen hebt en dan opzegt, dan zet je je baas voor het blok, omdat dit vaak al meer is dan een werkmaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Waar basseer je dat "laatste moment" op?? Ik heb gewoon een brief verstuurd waarin ik per 1 juli ontslag neem, wat betekent dat ik per 1 aug. stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

plus je brengt wel je baas in de problemen , je kan niet verwachten dat je baas het er mee eens is dat je per 1 juli alle vakantiedagen wil openemen en dan zeggen auf wiederzeen, ik denk dat het verstandig is om gewoon juli nog te werken, en als je baas niet wil betalen, dan maar naar de rechter, hij kan jouw niet voor werk inzetten en je geld in zijn zak houden, zo werkt het nou eenmaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:37:
[...]

Waar basseer je dat "laatste moment" op?? Ik heb gewoon een brief verstuurd waarin ik per 1 juli ontslag neem, wat betekent dat ik per 1 aug. stop.
Je zei eerder "deze week verstuurd" en dat is dus vandaag want de week begint pas op zondag bij veel mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dekaasboer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:00:
Als jij werkt is hij gewoon wettelijk verplicht dit te betalen. Evenals niet opgenomen vakantie dagen. Als hij dit niet doet is hij gewoon strafbaar.

Edit:
Maar ik neem aan dat je je aanvraag op 1 juli aangeeft en dus tot 1 augustus dus nog daar in dienst bent. Je kan het idd niet maken morgen niet op te komen dagen.
helemaal juist... godver, ben ik zo beroerd aan het vertellen, of snappen jullie gewoon niks?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Dat zeg je zelf:
Ik heb deze week een ontslagbrief aan mijn werkgever verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
[...]

Dat zeg je zelf:

[...]
ja inderdaad, waarin ik IN PRINCIPE vermeld dat ik per 1 augustus stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

30 juni is toch echt het laatste moment voor een 1 juli deadline. Je had de baas ook mondeling vast kunnen inlichten dat er wat speelde.
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
Je kunt niet "in principe" per 1 augustus stoppen. Je stopt per 1 augustus of in onderling overleg, niet later dan xx-xx-xx. Je hebt zelf al een contract per 18 augustus, dus veel mogelijkheden geef je niet.

Snap je echt niet hoe "onderling overleg" werkt? :)

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 30-06-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
[...]

Dat is dan toch onbehoorlijk? Daar gaat het ondertussen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 218213 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
plus je brengt wel je baas in de problemen , je kan niet verwachten dat je baas het er mee eens is dat je per 1 juli alle vakantiedagen wil openemen en dan zeggen auf wiederzeen, ik denk dat het verstandig is om gewoon juli nog te werken, en als je baas niet wil betalen, dan maar naar de rechter, hij kan jouw niet voor werk inzetten en je geld in zijn zak houden, zo werkt het nou eenmaal niet
True, maar ik wil gezeik achteraf voorkomen, maar dat zal wel lastig worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
[...]

30 juni is toch echt het laatste moment voor een 1 juli deadline. Je had de baas ook mondeling vast kunnen inlichten dat er wat speelde.
26-06: Baas ingelicht over vertrek
26-06: Ontslagbrief verstuurd met ontslagdatum 1 juli, vertrekdatum 1 augustus (1 maand dus)

Ik zie niet in wat hier niet correct aan is, het spijt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:40:
[...]

Dat is dan toch onbehoorlijk? Daar gaat het ondertussen om.
in mijn ogen niet, ik hou mij gewoon aan de opzegtermijn van 1 maand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 15:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]

Daar kan ik me nog wel een voorstelling bij maken. Zeker als je weg wil en er komt een 'droom'baan langs, dan wil je het ook zo snel mogelijk regelen.
Als er in de voorwaarden staat dat je een maand opzegtermijn heb vanaf de eerste van de eerst volgende maand, dan heeft de TS conform regels en voorwaarden gehandeld.
Of het netjes etc. is, is een tweede. Zeker gezien het aantal verlof dagen.

Gezien de vakantiedrukte is de kans dus NULL dat je de vakantiedagen op kan nemen. Als dat inderdaad niet kan, dan horen ze uitbetaald te worden. Als je werkgever daar niet aan tegemoet komt, dan heb je een klusje voor de rechtwinkel/rechtsbijstand. Maar daar heb je nu eenmaal recht op.
Ik ken heb probleem wel van die vakantiedagen uitbetalen hoor. Sommige mensen lijken die dingen te sparen en hebben soms 750+ verlof uren staan (ik ken wat vrijgezelle collega's die ze sparen). Ik kan me voorstellen dat je dit als (klein) bedrijf niet 1-2-3 wil uitbetalen en opnemen is in dit geval ook geen optie.
Dat is overigens een situatie die het bedrijf heeft laten ontstaan en waarbij zij ook verantwoordelijk zijn om dat goed op te lossen. Dat wil soms wel eens een speciale regeling worden (uitkering grijs/in natura etc.).

Wat de rechtsbijstand betreft; als je die nog niet heb, is het onzin om die hiervoor af te sluiten. De 'zaak' loopt immers al. Dus deze case zal niet onder je rechtsbijstand vallen. Er is immers al de verwachting dat je ze nodig heb voor deze specifieke case.
Daarentegen is zo'n verzekering voor de toekomst nooit slecht.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlaTieBla schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:44:
[...]

Daar kan ik me nog wel een voorstelling bij maken. Zeker als je weg wil en er komt een 'droom'baan langs, dan wil je het ook zo snel mogelijk regelen.
Als er in de voorwaarden staat dat je een maand opzegtermijn heb vanaf de eerste van de eerst volgende maand, dan heeft de TS conform regels en voorwaarden gehandeld.
Of het netjes etc. is, is een tweede. Zeker gezien het aantal verlof dagen.

Gezien de vakantiedrukte is de kans dus NULL dat je de vakantiedagen op kan nemen. Als dat inderdaad niet kan, dan horen ze uitbetaald te worden. Als je werkgever daar niet aan tegemoet komt, dan heb je een klusje voor de rechtwinkel/rechtsbijstand. Maar daar heb je nu eenmaal recht op.
Ik ken heb probleem wel van die vakantiedagen uitbetalen hoor. Sommige mensen lijken die dingen te sparen en hebben soms 750+ verlof uren staan (ik ken wat vrijgezelle collega's die ze sparen). Ik kan me voorstellen dat je dit als (klein) bedrijf niet 1-2-3 wil uitbetalen en opnemen is in dit geval ook geen optie.
Dat is overigens een situatie die het bedrijf heeft laten ontstaan en waarbij zij ook verantwoordelijk zijn om dat goed op te lossen. Dat wil soms wel eens een speciale regeling worden (uitkering grijs/in natura etc.).

Wat de rechtsbijstand betreft; als je die nog niet heb, is het onzin om die hiervoor af te sluiten. De 'zaak' loopt immers al. Dus deze case zal niet onder je rechtsbijstand vallen. Er is immers al de verwachting dat je ze nodig heb voor deze specifieke case.
Daarentegen is zo'n verzekering voor de toekomst nooit slecht.
finaly, fatsoenlijk antwoord :) Die vakantiedagen opnemen lukt sowieso niet, dit is al overlegd.. Mijn werkgeven wil ze gaan betalen. Prima, maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren dus.

Ik hou mij gewoon aan de opzegtermijn, wat nog netjes is van mij, aangezien ik geen contract heb bij de huidige werkgever (Ongeldig verklaard, nooit nieuwe getekent). Helaas werk ik er langer dan 3 maanden en heb ik dus een soort van 'basiscontract'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:42:
26-06: Baas ingelicht over vertrek
26-06: Ontslagbrief verstuurd met ontslagdatum 1 juli, vertrekdatum 1 augustus (1 maand dus)

Ik zie niet in wat hier niet correct aan is, het spijt me.
Als je brieven e.d. net zo duidelijk zijn als je posts hier, dan gaat het nog wat worden:
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:57:
Ik heb deze week een ontslagbrief aan mijn werkgever verstuurd,
Deze week = 30 juni - 4 juli. Vorige week is 23 juni - 27 juni. De maand juli heeft maar 23 werkdagen, dus je neemt ontslag zonder de vakantiedagen op te kunnen maken. Als je nu per 15 augustus ontslag neemt, dan zou het moeten kunnen dat je je vakantiedagen opneemt in overleg, en je werkzaamheden overdraagt.
Je bedoelt iets wat je wilt horen? Tja...
Die vakantiedagen opnemen lukt sowieso niet, dit is al overlegd.. Mijn werkgeven wil ze gaan betalen. Prima, maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren dus.
En daar kom je nu mee? :? :X . Je mag wel eens wat aan je informatieoverdracht gaan doen, allerlei dingen niet zeggen of slecht verwoorden. Dat had een heel topic gescheeld.

Je vertrouwt je werkgever dus niet? Als die zegt ze uit te betalen, laat hem dat maar op papier zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 30-06-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als je met je baas op dezelfde manier krommuniceert als hier zie ik wel waarom je problemen verwacht.

(gambieter: twee zielen, een gedachte, blijkbaar..)

[ Voor 21% gewijzigd door burne op 30-06-2008 19:00 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
Die jongen neemt ontslag.

Heeft een opzegtermein van 1 maand.

Werkt die opzegtermein uit.

Vakantiedagen wisselt hij in voor vrije dagen (NA 1 augustus; dus daadwerkelijke ontslagdatum is later).

Wat is hier onbehoorlijk aan? Werkgever stelt toch ZELF een opzegtermein? Werkgever zegt: als je ontslag wilt, dan kan dat, maar je moet een maand doorwerken.

Volgens neemt werknemer ontslag, en werkt die maand uit.

Hoe in godsnaam moet de werkgever dan gaan zeggen dat dat onbehoorlijk is aangezien hij dat zelf in het contract heeft gezet?

Enlighten me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:47:
[...]

Ik hou mij gewoon aan de opzegtermijn, wat nog netjes is van mij, aangezien ik geen contract heb bij de huidige werkgever (Ongeldig verklaard, nooit nieuwe getekent). Helaas werk ik er langer dan 3 maanden en heb ik dus een soort van 'basiscontract'.
Als je werkt zonder contract ben je in principe voor onbepaalde tijd voor een basiscontract (wat volgens mij vastgesteld moet zijn in CAO). (Dacht ik, maar hier weten de experts wel raad mee denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 30-06-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:51:
Vakantiedagen wisselt hij in voor vrije dagen (NA 1 augustus; dus daadwerkelijke ontslagdatum is later).
Dat is vergelijkbaar met wat ik zeg in gambieter in "Probleem met ontslag" :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:51:

Knip (inclusief taalfouten)

Enlighten me?
Met de laatste vraag help ik je graag. Het is 'termijn' en niet 'termein'. Maar goed, dat terzijde.

De TS is heel onduidelijk over wat er gezegd is, en wat hij nou ging doen. Nu duidelijk is dat er overleg met zijn baas geweest is wordt het in ieder geval een stuk helderder.

Mijn advies aan TS is om de mondelinge afspraak over de uitbetaling van de vakantiedagen op papier te zetten en aan zijn baas te geven. Als hij geen kwaad in de zin heeft dan zal hij deze zonder morren tekenen. Verder zorg jij uiteraard dat je nog een maand gemotiveerd aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Echter heb ik het zo begrepen van begin af aan. En dat alles zonder glazen bol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Anoniem: 93400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:58:
[...]

Met de laatste vraag help ik je graag. Het is 'termijn' en niet 'termein'. Maar goed, dat terzijde.

De TS is heel onduidelijk over wat er gezegd is, en wat hij nou ging doen. Nu duidelijk is dat er overleg met zijn baas geweest is wordt het in ieder geval een stuk helderder.

Mijn advies aan TS is om de mondelinge afspraak over de uitbetaling van de vakantiedagen op papier te zetten en aan zijn baas te geven. Als hij geen kwaad in de zin heeft dan zal hij deze zonder morren tekenen. Verder zorg jij uiteraard dat je nog een maand gemotiveerd aan de slag gaat.
Ik snap niet hoe taalfouten relevant kunnen zijn voor deze discussie?
Leg mij dat eens uit.

Iets te vluchtig getypt zonder na te checken, maar dat alles doet helemaal niets aan of af aan de discussie.

Je had ook een DM kunnen sturen. Komt al iets anders over als iemand "genuanceerd voor lul zetten op een forum".

Maar goed, dat is een side-discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 30-06-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Het hele punt is niet zozeer volgens mij dat de TS dit termijn dient uit te werken, aangezien hij hier wel mee kan leven maar hij is eerder bang dat deze vakantiedagen niet uitbetaald worden.

Stel hij zou daadwerkelijk niet betalen zoals je ook vernomen hebt van andere collega's lijkt het me simpel en even naar een rechtswinkel om hem te dwingen tot betaling. Waarschijnlijk een simpele brief van hen zal voldoende zijn om hem te motiveren en anders zullen zij je wel begeleiden met verdere stappen.
Hoe dan ook is het vervelend dat zoiets kan gebeuren, nog een vervelend iets is dat deze vakantiedagen zwaar belast zijn met als gevolg dat de uitbetaling vaak erg bedroevend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:02:
Het hele punt is niet zozeer volgens mij dat de TS dit termijn dient uit te werken, aangezien hij hier wel mee kan leven maar hij is eerder bang dat deze vakantiedagen niet uitbetaald worden.

Stel hij zou daadwerkelijk niet betalen zoals je ook vernomen hebt van andere collega's lijkt het me simpel en even naar een rechtswinkel om hem te dwingen tot betaling. Waarschijnlijk een simpele brief van hen zal voldoende zijn om hem te motiveren en anders zullen zij je wel begeleiden met verdere stappen.
Hoe dan ook is het vervelend dat zoiets kan gebeuren, nog een vervelend iets is dat deze vakantiedagen zwaar belast zijn met als gevolg dat de uitbetaling vaak erg bedroevend is.
Daarom neem je ze ook op ipv uit te laten betalen.

Zeg: je hebt 20 vakantiedagen, stopt per 1 augustus, dan is de werkelijke ontslagdatum 1 september en dan neem je ze gewoon op. Dan betaal je gewoon normale loonbelasting erover en voor de werkgever moet dat ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:59:
[...]

Ik snap niet hoe taalfouten relevant kunnen zijn voor deze discussie?
Leg mij dat eens uit.

Iets te vluchtig getypt zonder na te checken, maar dat alles doet helemaal niets aan of af aan de discussie.

Je had ook een DM kunnen sturen. Komt al iets anders over als iemand "genuanceerd voor lul zetten op een forum".

Maar goed, dat is een side-discussie.
zo, lange tenen?
Je zet jezelf nu meer voor lul dan dat hij deed door een vriendelijke verbetering op een taal/tikfout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:04:
[...]

zo, lange tenen?
Je zet jezelf nu meer voor lul dan dat hij deed door een vriendelijke verbetering op een taal/tikfout...
Knip (inclusief taalfouten)
Had me ook een DM kunnen sturen met de taalfouten die erin stonden. Ik snap niet waarom in elk topic steeds alle taalfouten aangestipt moeten worden? Totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:02:
Dan moet 'ie ook bang zijn dat z'n salaris niet uitbetaalt wordt want dat komt vanuit dezelfde arbeidsovereenkomst en met dezelfde wettelijke dwang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:05:
Had me ook een DM kunnen sturen met de taalfouten die erin stonden. Ik snap niet waarom in elk topic steeds alle taalfouten aangestipt moeten worden? Totaal irrelevant.
Je had natuurlijk ook zelf een DM kunnen sturen in plaats van in de thread door te modderen en nog meer aandacht voor jezelf en je taalprobleempje op te eisen. Pot, ketel, zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:05:
[...]

[...]

omdat anderen nu ook van jouw fouten kunnen leren..

En hij zei zelf ook al dat het redelijk irrelevant is, maar een verbetering mits op vriendelijk toon is niks mis mee... wat heb je zelf liever; dat mensen zeggen dat je gulp open staat of dat je er de hele dag mee doorloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
ToolkiT schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:08:
[...]

omdat anderen nu ook van jouw fouten kunnen leren..

En hij zei zelf ook al dat het redelijk irrelevant is, maar een verbetering mits op vriendelijk toon is niks mis mee... wat heb je zelf liever; dat mensen zeggen dat je gulp open staat of dat je er de hele dag mee doorloopt?
Het zal wel aan mij liggen maar op mij komt het de laatste tijd een beetje annoying over. In bijna elke thread waar een type- of spellingsfout staat word het vermeld. En dan op een manier "Quote met 329232 spellingsfouten", Vooraan je bericht "Ik wil hier wel even antwoord op geven maar je maakt wel spellingsfouten". Allemaal op een manier waar ik van denk; het kan ook anders. Maar goed, het kan natuurlijk ook aan mij liggen. Even goede vrienden.

En om even op jouw vergelijking in te springen: ik heb liever dat ze het mij persoonlijk even komen vertellen dan door een microfoon in de binnenstad waar heel veel winkelend publiek voorbijloopt "JE GULP STAAT OPEN!" roepen.

Laten we maar ophouden, want op de eerste plaats had ik deze discussie nooit mogen beginnen. Zonde van het draadje :)

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 30-06-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dames en heren: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
O-)
Succes ermee als je elkaar wil affakkelen of als het aantal replies te snel gaat voor je eigen type-snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:18:
[...]

gaat dus inderdaad om de "vakantiedrukte"..
Dan staat je werkgever in zijn recht om je vakantie dagen niet te laten opnemen.
Wat dan het geval is dat je dus 1 maand door moet werken en je vakantie dagen uit laten betalen.
Dit is dus wettelijk bepaald.
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:19:
[...]

Dat is de grootste onzin wat er bestaat. Iedereen die ontslag neemt heeft uiteraard te maken met de beperkingen in zijn contract en meestal is dat 1 maand opzeg termijn.

Maar ontslag weigeren kan hij nooit, maar dan ook echt nooit.
Het is je werkgever maar en geen president ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 21:17
Uiteraard horen we het maar van een kant, maar als de TS gelijk heeft over het deel van de 3 ex-collega's die achteraf het vakantiegeld/verlof-uren niet vergoed krijgen, dan kan ik me zijn instelling wel een beetje voorstellen. Klinkt een beetje als een klein bedrijfje met een baas die denkt dat ie met alles weg kan komen (wat in de praktijk ook lukt).

Ik heb zelf een heel rechtvaardige baas, waarvan ik weet dat hij me nooit een loer zou draaien (bijv. opeens negatieve beoordelingen geven op basis van verzonnen argumenten). Uiteraard zou ik dan zelf ook nooit zoiets proberen als de TS doet. Maar als je een wispulturige baas hebt die alleen aan zichzelf denkt en zich probeert in te dekken door alle miserie door te schuiven naar de medewerkers, dan kan ik me de instelling van TS al een stuk beter voorstellen. Je oogst immers wat je zaait...

Ik denk dat de meeste die hier 'verontwaardigd' reageren (zoals pven of gambieter) zelf een goede functie hebben waar ze ook goed gewaardeerd worden en het goed kunnen vinden met de leiding. Maar je krijgt zelf ook wel een andere instelling als je bijv. bij de AH werkt en te maken hebt met een iets te machtsgeile wispelturige chef (tenminste, dat denk ik, geen eigen ervaring mee)

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 30-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:03:[...]Daarom neem je ze ook op ipv uit te laten betalen.

Zeg: je hebt 20 vakantiedagen, stopt per 1 augustus, dan is de werkelijke ontslagdatum 1 september en dan neem je ze gewoon op. Dan betaal je gewoon normale loonbelasting erover en voor de werkgever moet dat ook geen probleem zijn.
Vaak duikt dit misverstand op. Er is geen apart belastingtarief voor uitbetaalde vakantiedagen of overwerk.
sewer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:17:
Uiteraard horen we het maar van een kant, maar als de TS gelijkt heeft met het deel over de 3 ex-collega's die achteraf het vakantiegeld/verlof-uren niet vergoed krijgt, dan kan ik me zijn instelling wel een beetje voorstellen. Klinkt een beetje als een klein bedrijfje met een baas die denkt dat ie met alles weg kan komen (wat in de praktijk ook lukt).

Ik heb zelf een hele rechtvaardige baas, waarvan ik weet dat hij me nooit een loer zou draaien (bijv. opeens negatieve beoordelingen geven op basis van verzonnen argumenten). Uiteraard zou ik dan zelf ook nooit zoiets proberen als de TS doet. Maar als je een wispulturige baas hebt die alleen aan zichzelf denkt en zich probeert in te dekken door alle miserie door te schuiven naar de medewerkers, dan kan ik me de instelling van TS al een stuk beter voorstellen. Je oogst immers wat je zaait...

Ik denk dat de meeste die hier 'verontwaardigd' reageren (zoals pven of gambieter) zelf een goede functie hebben waar ze ook goed gewaardeerd worden en het goed kunnen vinden met de leiding. Maar je krijgt zelf ook wel een andere instelling als je bijv. bij de AH werkt en te maken hebt met een iets te machtsgeile wispulturige chef (tenminste, dat denk ik, geen eigen ervaring mee)
In eerste instantie vond ik ook dat de TS niet zuiver handelde. Maar je hebt hier wel een punt. De vraag is wie van de twee partijen de meeste invloed uit kan oefenen bij het tonen van flexibiliteit en goodwill. Beide partijen kunnen naar elkaar wijzen en de ander de schuld geeft voor de lastige verhouding.

Wel is het warrige communiceren funest als je samen moet werken met mensen. Misverstanden die verkeerd uitgelegd kunnen maken dat mensen minder geneigd zijn elkaar te helpen.

Uiteindelijk is het enige punt dat de TS bang is dat de werkgever niet aan zijn financiele verplichtingen voldoet. Dit kun je echter pas zeker weten wanneer je uit dienst bent. Dan is het een kwestie van opbellen, brieven schrijven, en de rechter inschakelen. Dit kost tijd, ergernis, en geld.

Is het een mogelijkheid om een deel van de maand vrij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sewer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:17:
Ik denk dat de meeste die hier 'verontwaardigd' reageren (zoals pven of gambieter) zelf een goede functie hebben waar ze ook goed gewaardeerd worden en het goed kunnen vinden met de leiding. Maar je krijgt zelf ook wel een andere instelling als je bijv. bij de AH werkt en te maken hebt met een iets te machtsgeile wispulturige chef (tenminste, dat denk ik, geen eigen ervaring mee)
Heb je wel eens op medische faculteiten gewerkt met specialisten-hoogleraren? Dan weet je wel beter, megalomaniaken alom O-) . Ik heb mijn vertrek altijd met een redelijke termijn aangekondigd, met stapels vakantiedagen en nog veel meer tijd om alles netjes af te handelen. De vorige twee keer was dat ongeveer dubbel zolang als het aantal vrije dagen (gemiddeld ruim 6-7 weken vrije dagen, 3-4 maanden opgezegd voor vertrek).
Roenie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:55:
In eerste instantie vond ik ook dat de TS niet zuiver handelde. Maar je hebt hier wel een punt. De vraag is wie van de twee partijen de meeste invloed uit kan oefenen bij het tonen van flexibiliteit en goodwill. Beide partijen kunnen naar elkaar wijzen en de ander de schuld geeft voor de lastige verhouding.

Wel is het warrige communiceren funest als je samen moet werken met mensen. Misverstanden die verkeerd uitgelegd kunnen maken dat mensen minder geneigd zijn elkaar te helpen.

Uiteindelijk is het enige punt dat de TS bang is dat de werkgever niet aan zijn financiele verplichtingen voldoet. Dit kun je echter pas zeker weten wanneer je uit dienst bent. Dan is het een kwestie van opbellen, brieven schrijven, en de rechter inschakelen. Dit kost tijd, ergernis, en geld.

Is het een mogelijkheid om een deel van de maand vrij te krijgen?
Ik denk dat beide partijen hier water bij de wijn moeten doen, zoals in een compromis vaak gebeurd, en proberen een redelijke afspraak te maken waar beiden er zo goed mogelijk uitkomen. Als dat niet mogelijk is, dan de wettelijke regels erbij halen.

Ik zou zelf niet bang zijn voor de uitbetaling van de dagen, maar als je dat wel bent, gewoon dingen op papier laten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:07:
[...]

Heb je wel eens op medische faculteiten gewerkt met specialisten-hoogleraren? Dan weet je wel beter, megalomaniaken alom O-) . Ik heb mijn vertrek altijd met een redelijke termijn aangekondigd, met stapels vakantiedagen en nog veel meer tijd om alles netjes af te handelen. De vorige twee keer was dat ongeveer dubbel zolang als het aantal vrije dagen (gemiddeld ruim 6-7 weken vrije dagen, 3-4 maanden opgezegd voor vertrek).

[...]

Ik denk dat beide partijen hier water bij de wijn moeten doen, zoals in een compromis vaak gebeurd, en proberen een redelijke afspraak te maken waar beiden er zo goed mogelijk uitkomen. Als dat niet mogelijk is, dan de wettelijke regels erbij halen.

Ik zou zelf niet bang zijn voor de uitbetaling van de dagen, maar als je dat wel bent, gewoon dingen op papier laten zetten :)
ff stukkie motor wezen rijden, en het hele sfeertje is omgeslagen.. Tja, ik ben misschien niet duidelijk geweest in mijn startpost, excuses daarvoor. Mijn huidige directeur is dus inderdaad zo'n figuur die denkt dat de hele wereld om hem draait.. zoals aangegeven, andere collega's zitten allemaal in hetzelfde schuitje.. Er is zelfs nog 1 in dienst die door "rare" constructies 3000 euro heeft openstaan. Al met al geen frisse zaak.. In ieder geval, bedankt voor jullie replies zover, ik weet dus dat:

- Ik geen vakantiedagen kan opnemen
- Ik deze maand MOET werken
- Ik kan eisen dat het geld na einde dienstverband wordt overgemaakt (Schriftelijk)
- Als we hier niet uitkomen, we het op een andere manier (rechtswinkel) moeten uitvechten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Fijn dat je even bent uitgewaaid; lekker weertje ook... d:)b

En je opsomming klopt ongeveer. Je kan altijd in overleg met de baas het aantal te werken dagen inkorten, laten vervangen door vakantie-uren en de rest laten uitbetalen. Maar zo'n tussentijdse oplossing (i.c.m. het gedrag van de baas) wel even schriftelijk laten vastleggen met een krabbeltje eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:33
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:57:
Ik heb deze week een ontslagbrief aan mijn werkgever verstuurd, waarin staat vermeld dat ik per 1 juli 2008 ontslag neem bij de firma. Nu heb ik uiteraard een wettelijke opzegtermijn van 1 maand, maar daarintegen heb ik ook nog 24 vakantiedagen staan..

Ik weet dat de werkgever uiteindelijk bepaald of ik deze opneem, of dat ik deze krijg uitbetaald (en in dat geval deze maand nog zou moeten werken).

Nu wil het geval dat het zeer aannemelijk is dat ik deze dagen aan het einde van de maand niet krijg uitbetaald, dit omdat dit bij 3 andere ex-collega's ook is gebeurt.. wat kan ik hieraan doen? Kan ik eisen het loon + vakantiedagen alvast te storten? Zodat ik zeker weet dat ik niet een maand als "vrijwilliger" aan het werk ben?
Als je die dagen niet betaald krijgt, dan kun je die redelijk eenvoudig via de rechter vorderen, inclusief de 'wettelijke verhoging', die op kan lopen tot 50%, maar gebruikelijk op 20% wordt bepaald. Daarbij zal je werkgever dan ook opdraaien voor de 'proceskosten'.

Kom je in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand, ben je daarvoor verzekerd of lid van een vakbond, dan kost zo'n procedure je hooguit 150 euro om te starten en bij winst kost die als het goed is niets.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:10:
[...]

ff stukkie motor wezen rijden, en het hele sfeertje is omgeslagen.. Tja, ik ben misschien niet duidelijk geweest in mijn startpost, excuses daarvoor. Mijn huidige directeur is dus inderdaad zo'n figuur die denkt dat de hele wereld om hem draait.. zoals aangegeven, andere collega's zitten allemaal in hetzelfde schuitje.. Er is zelfs nog 1 in dienst die door "rare" constructies 3000 euro heeft openstaan. Al met al geen frisse zaak.. In ieder geval, bedankt voor jullie replies zover, ik weet dus dat:

- Ik kan eisen dat het geld na einde dienstverband wordt overgemaakt (Schriftelijk)
- Als we hier niet uitkomen, we het op een andere manier (rechtswinkel) moeten uitvechten..
Als je zo'n baas hebt zou ik vanaf nu elke afspraak even op papier laten zetten door hem met handtekening. Als jullie bijv afspreken dat je de komende maand 32 uur werkt ipv 40 om al wat dagen op te maken oid, gelijk laten tekenen, voor je het weet krijg je terug dat je "zomaar niet op kwam dagen". Als het om geld gaat zijn er een hoop van dit soort figuren die alles uit de kast halen om geen geld uit te hoeven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

technisch gezien had je voor het einde van de maand op moeten zeggen per 1 augustus (1 juli + 1 maand opzegtermijn). In principe moet een werkgever het verzoek van de werknemer om vakantiedagen op te nemen honoreren, tenzij hij een zwaarwegend belang heeft. In dit geval lijkt me dat gezien de korte aankondiging, het feit dat je je werk moet overdragen en dat het midden in een vakantierooster valt wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Mockingbird:

Ik heb voor het einde van de maand opgezegd zoals te lezen in dit topic (26-06). Per 1 juli ontslag, per 1 aug. vertrekken.

@ de rest:

Het probleem is in principe de laatste week van deze maand, de andere collega's zijn dan op vakantie, ik run de toko dan alleen.. No way dat ik dan vrij krijg / minder uren draai.

@MAX3400:

Het was heerlijk :) Die Duitse autobahn blijft geweldig... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 244160 op 30-06-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:29:
Ik heb voor het einde van de maand opgezegd zoals te lezen in dit topic (26-06). Per 1 juli ontslag, per 1 aug. vertrekken.
Voor onze en vooral jouw duidelijkheid, je hebt op 1 juli je contract ingaande 1 augustus opgezegd. :)

Hoe zijn die 24 dagen vakantie eigenlijk opgebouwd?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die 24 dagen zijn gewone vakantiedagen, hierin zitten nog geen snipperdagen e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:10:
Waar zo'n motor al niet goed voor is ;) . Je kunt wel vakantiedagen opnemen, maar zoiets gaat vaak weer in redelijkheid en in overleg met de leidinggevende/baas. Die moet wel een goede reden hebben om je het opnemen van vakantiedagen te weigeren.

Het is verstandig om zo snel mogelijk afspraken te maken met je leidinggevende en die schriftelijk te laten bevestigen :)
Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:41:
Die 24 dagen zijn gewone vakantiedagen, hierin zitten nog geen snipperdagen e.d..
Wat bedoel je met snipperdagen? ADV/ATV, of algemene vrije dagen?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 30-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ADV/ATV inderdaad. Ik werk 40 uur, waarvan ik 38 krijg betaald.. bouw per maand dus 1 dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RedHat schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:58:
[...]

Echter heb ik het zo begrepen van begin af aan. En dat alles zonder glazen bol ;)
Ik ook, en ik heb zelfs 5 bier op en slaap nu half. Zijn wij zo slim of doen die andere express zo moeilijk ;) En over die taalfouten: BOEIE. Ik snap niet dat mensen daarover zeiken.

En nu mijn bijdrage aan dit topic: AMMVD je handeld gewoon goed. Niets op aan te merken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Anoniem: 244160 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:29:
@ Mockingbird:

Zie de opmerking van GA; Als jij op 1 juli op zegt moet je bij die opzegging de termijn van één maand hanteren; dit komt neer op opzeggen op 1 juli per 1 augustus.

Wat jij doet is opzeggen op 1 juli per 1 juli wat eigenlijk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 63813 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:16:
[...]

Zie de opmerking van GA; Als jij op 1 juli op zegt moet je bij die opzegging de termijn van één maand hanteren; dit komt neer op opzeggen op 1 juli per 1 augustus.

Wat jij doet is opzeggen op 1 juli per 1 juli wat eigenlijk niet kan.
Volgens mij was het nu net klaar met het muggenziften...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 23:28

JaQ

Heb je 24 vakantiedagen staan, of zou je 24 vakantiedagen hebben staan als je dit hele jaar bij deze werkgever zou blijven? Oftewel: had je nog 12 dagen (of meer, afhankelijk van hoeveel dagen je dit jaar al hebt opgenomen) van vorig jaar staan?

Vakantiedagen worden toegekend per gewerkte maand ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
24 dagen is idd vrij veel voor een 38 urige werkweek. Normaal heb je dan zo'n 36 dagen in een jaar ofzo, en 7/12e daarvan is 21. Maar het is wel mogelijk als hij wat overgenomen heeft van vorig jaar en dit jaar heeel rustig aan heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

sander- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:31:
[...]
Volgens mij was het nu net klaar met het muggenziften...
Dat is geen muggeziften maar iemand ergens op wijzen zodat diegene er nog iets van leert. :)

Enne... hierboven iemand... dat is wat ik bedoelde. 24 dagen is wat veel tenzij er nog staan van vorig jaar. Normaliter rekent men van 1.1 - 31.12.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
Als bij voorgaande collega's is gebleken dat hun exit altijd tot problemen heeft geleid cq. niet betalen van salaris en/of resterende dagen o.i.d. dan denk ik dat je nog eens sterk staat mocht er een zaak komen.

Ik had hetzelfde gedaan, ookal is het niet helemaal de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 09:16
Ik ben ook wel benieuwd of TS echt al 24 vakantiedagen heeft opgebouwd dit jaar. Dat zou betekenen dat hij over een heel jaar ruim 42 vakantiedagen zou hebben. Persoonlijk ken ik geen werkgevers die zo gul zijn.

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Mwah, ik krijg elk jaar toch weer 47 nieuwe dagen hoor :) En zo ook ongeveer alle anderen die bij de (semi-)overheid werken. Maar goed, TS heeft al aangegeven een 38-urige werkweek te hebben, dus dat zal rond de 36/37 dagen per jaar zitten.

edit:
vvv Eeuhm ja, maar dat is toch volstrekt logisch dat als je opeens stopt met werken, of over gaat naar parttime, je dan ook maar een deel van je dagen hebt :? Een paar post hierboven heb ik het zelfs nog uitgeschreven dat de TS op 1 augustus rond de 7/12 van de 36 vakantiedagen zit.

Ik had ook nergens beweerd dat ik ze op 1 januari krijg, maar dat ik ze elk jaar krijg ;)

[ Voor 45% gewijzigd door sewer op 01-07-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sewer schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:13:
Mwah, ik krijg elk jaar toch weer 47 nieuwe dagen hoor :) En zo ook ongeveer alle anderen die bij de (semi-)overheid werken. Maar goed, TS heeft al aangegeven een 38-urige werkweek te hebben, dus dat zal rond de 36/37 dagen per jaar zitten.
Nee je krijgt niet elk jaar 47 nieuwe dagen op 1 januari. Die 47 dagen die bouw je in de loop van het jaar op. Vaak kan je die ook al gewoon opnemen als je ze nog niet opgebouwd hebben.

Zo heb ik bij een oude werkgever in het begin van het jaar veel vakantie opgenomen ( Die ik normaliter ook zou hebben ) maar doordat ik per september bij een andere werkgever ging werken kwam ik 6 dagen te kort. Deze moest ik dus achteraf nog terug betalen aan mijn werkgever ( +- 6/21 maandsalaris )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Knowitall
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 09:16
sewer schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:13:
Heel precies gezegd over een geheel jaar krijg je waarschijnlijk echt maar 24 vakantiedagen, de andere 23 zullen een gevolg zijn van het feit dat je 40 uur werkt en een minder aantal uren (36/38) betaald krijgt. Technisch gezegd zijn dit geen vakantiedagen, praktisch gezien is er overigens weinig verschil.

TS gaf ook aan dat de 24 dagen exclusief de ADV/ATV dagen zijn.

So?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog ff een schopje, ik ben wat rustiger geworden, en heb een aantal punten die ik wil gebruiken als argumenten voor op staande voet ontslag:

- Ik zou een lease-auto krijgen (mondeling geregeld), dit is nooit gebeurt. Ik betaal hier wel 200 euro per maand voor (indirect, ik wilde 1300 euro netto bij de sollicitatie, werkgever wilde 1100 geven + een auto).

- In het begin heb ik een contract voor onbepaalde tijd getekent, deze is ongeldig verklaard i.v.m niet vermelden brutoloon, tot op heden heb ik geen nieuw contract getekent.

De werksfeer is ondertussen zo vreslijk grimmig, dat ik van plan ben morgen op staande voet ontslag te nemen, met als dringende reden(en):

- Fraude door werkgever (i.v.m Auto + Personeel wat loon tegoed heeft)
- Nalatigheid van werkgever (Ik heb nog steeds niet fatsoenlijk kunnen praten).

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

1. Fraude is totaal iets anders
2. Nalatigheid van de werkgever is deels je eigen schuld.

Wie heeft het contract ongeldig verklaard?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De accountant van het bedrijf.. Fraude is anders? Dit lijkt mij anders pure diefstal, ik betaal voor een auto die ik nooit heb mogen ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ben je daar niet erg laat mee? En waarom wil je nu plots op staande voet ontslag? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:43:
De accountant van het bedrijf.. Fraude is anders? Dit lijkt mij anders pure diefstal, ik betaal voor een auto die ik nooit heb mogen ontvangen..
Heb je dat op papier of kun je dat op een andere manier bewijzen? Zo niet, dan heb je geen poot om op te staan.

Hoe kan een accountant nou een contract ongeldig verklaren? Misschien kun je maar eens beter een rechtswinkel binnen stappen :)

In ieder geval komt het allemaal erg geforceerd over, en is het verstandiger om je goed te laten voorlichten, en ook wat minder impulsief te zijn en/of te reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 03-07-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pven schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:45:
Ben je daar niet erg laat mee? En waarom wil je nu plots op staande voet ontslag? :?
waar ben ik laat mee? En waarom ik plots ontslag wil:

Ik kan geen fatsoenlijk woord meer met mijn werkgever praten, waardoor ik mijn werk ook niet naar behoren kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:46:
[...]

Heb je dat op papier of kun je dat op een andere manier bewijzen? Zo niet, dan heb je geen poot om op te staan.

Hoe kan een accountant nou een contract ongeldig verklaren? Misschien kun je maar eens beter een rechtswinkel binnen stappen :)
geen idee hoe dit zit, maar het brutoloon stond niet vermeld op het contract, daarom is deze niet geldig verklaard... over de auto niets op papier, wat je sluwheid van mijn werkgever nog eens aangeeft..

Mondelinge afspraken zijn net zo geldig als een afspraak op papier toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:48:
geen idee hoe dit zit, maar het brutoloon stond niet vermeld op het contract, daarom is deze niet geldig verklaard... over de auto niets op papier, wat je sluwheid van mijn werkgever nog eens aangeeft..
Of de onoplettendheid c.q. goedgelovigheid van de werknemer. Voor een contract zijn er twee partijen nodig ;) . Maar zoals gezegd: een accountant kan helemaal een contract niet ongeldig verklaren, daar heb je onafhankelijke instanties voor. Vandaar de suggestie om eens een afspraak te maken met een rechtswinkel, of vakbond juridische service, of je rechtsbijstandsverzekering aan te spreken. En dan alle papieren meenemen, en alle correspondentie. En vanaf vandaag helemaal niets doen zonder schriftelijke afspraken/bevestigingen. :)
Mondelinge afspraken zijn net zo geldig als een afspraak op papier toch?!
Ja zeker, maar als het jouw woord tegen dat van de werkgever is, hoe wil je dan kunnen bewijzen dat er een contract is? Vandaar dat je dit soort dingen altijd vast moet laten leggen :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 03-07-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Geeft eerder je eigen naïviteit aan. Kijk eerst naar jezelf dan naar een ander. Mondelinge overeenkomsten zijn overrated, ... ik wens je veel succes. Je werkgever heeft gewoon slim voor een langere periode minimaal 600 euro per maand bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 244160 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:43:
Ah, de accountant >:)

Als mogelijke reden zie ik sowieso al het ontbreken van het overeengekomen bruto-loon. Een netto-loon afspreken in combinatie met een evt. leaseauto getuigt niet echt van inzicht hoe een salarisadministratie in elkaar steekt.

Fraude is toch echt iets anders als diefstal. En niet nakomen van een afspraak is noch diefstal noch fraude.

Verder vind ik dat je in 3 maanden dienstverband zelf eens wat actie had kunnen/moeten ondernemen. Dingen op zijn beloop laten resulteert nu in dit topic.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Mijn idee over ontslag nemen is nog altijd dat je, zodra je dat besloten hebt, je als eerste met je leidinggevende om tafel gaat zitten om je wens kenbaar te maken. Vervolgens bepaal je in overleg SAMEN wat een prettige afronding is. Over het algemeen zou ik een werkgever altijd 2 maanden de tijd geven.

Dit is in ieder geval typisch zo'n geval waarin enig overleg en een beetje geven en nemen ervoor kan zorgen dat het afscheid op een prettige manier afgehandeld wordt EN dat je misschien ook later nog welkom bent mocht het gras toch niet groener blijken. Waarom oude schepen verbranden als het niet noodzakelijk is?

Als je een megalomane chef hebt of dringende redenen hebt om echt snel weg te willen (anders dan door eigen toedoen doordat je al een contract getekend hebt), dan is het wat anders. Afhakken en zo snel mogelijk wegwezen is dan het devies.

En ja, je hebt recht op eencompensatie van de 24 dagen. Check we even of het niet naar rato afgehandeld wordt. Kan maar zo zijn dat je die 24 dagen over het hele jaar krijgt normaliter, maar omdat je een half jaar werkt ook maar de helft aan dagen krijgt. Dat is wel hoe het in mijn voorwaarden staat.

[ Voor 15% gewijzigd door The - DDD op 03-07-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:04:
[...]

Ah, de accountant >:)

Als mogelijke reden zie ik sowieso al het ontbreken van het overeengekomen bruto-loon. Een netto-loon afspreken in combinatie met een evt. leaseauto getuigt niet echt van inzicht hoe een salarisadministratie in elkaar steekt.

Fraude is toch echt iets anders als diefstal. En niet nakomen van een afspraak is noch diefstal noch fraude.

Verder vind ik dat je in 3 maanden dienstverband zelf eens wat actie had kunnen/moeten ondernemen. Dingen op zijn beloop laten resulteert nu in dit topic.
Het geval met de lease auto is meerdere keren aangekaart, telkens uitstel en geen reactie. Ook het contract is meerdere keren besproken, wederom geen resultaat. de laatste poging die ik gedaan heb was 3 weken geleden zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:22:
Het geval met de lease auto is meerdere keren aangekaart, telkens uitstel en geen reactie. Ook het contract is meerdere keren besproken, wederom geen resultaat. de laatste poging die ik gedaan heb was 3 weken geleden zelfs.
Dit soort dingen moet je altijd schriftelijk doen, inlcusief redelijke termijn voor schriftelijke respons. Papier is geduldig, bij andere vormen van communicatie ligt de bewijslast volledig bij jou als je iets claimt. Je bent misschien nog niet zo ervaren met deze dingen, dus ga zo snel mogelijk naar de rechtswinkel en laat je daar professioneel adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:29:
[...]

Dit soort dingen moet je altijd schriftelijk doen, inlcusief redelijke termijn voor schriftelijke respons. Papier is geduldig, bij andere vormen van communicatie ligt de bewijslast volledig bij jou als je iets claimt. Je bent misschien nog niet zo ervaren met deze dingen, dus ga zo snel mogelijk naar de rechtswinkel en laat je daar professioneel adviseren :)
Ik heb hier inderdaad geen ervaring mee, ik weet alleen dat het spel niet eerlijk gespeeld wordt.. toch maar eens mijn rechtsbijstand erbij roepen dan :)

thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244160 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:30:
Ik heb hier inderdaad geen ervaring mee, ik weet alleen dat het spel niet eerlijk gespeeld wordt.. toch maar eens mijn rechtsbijstand erbij roepen dan :)
Succes. Maar wees wel realistisch en zie het eventueel als leergeld als je onvoldoende bewijs hebt. Ik hoop dat je de dingen bij je nieuwe baan beter hebt geregeld, of gaat regelen aan de hand van deze ervaring :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 03-07-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat gaat zeker goedkomen.. Bedankt voor deze gezellige 4 pagina's :)

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een wijs man zei ooit: "you teach people how to treat you". Oftewel, jij bepaalt zelf hoe mensen jou behandelen. Als jij een lease auto afspreekt moet die er gewoon vanaf dag 1 staan, zo niet dan een vervangende auto. Komt die er niet dan houdt het gewoon op.
Ondanks dat je er wel naar gevraagd hebt, ben je er toch op een bepaalde manier akkoord mee gegaan dat je geen auto kreeg (je deed je werk gewoon, terwijl auto afspraak was) -> resultaat is dat die auto er nooit is gekomen.

Daarnaast moet je dit soort zaken ook gewoon contractueel vastleggen. Laat dit een les zijn voor volgende arbeidsovereenkomsten! Alles wat je afspreekt; brutoloon, salarisgroei, vakantiedagen, opzegtermijn, overuren, opnemen vakantiedagen, etc, etc moet je in je contract laten zeggen.

Maar voor zover ik kan opmaken heb je die tijd ook zonder contract gewerkt, het getekende contract was immers niet geldig? Je moet dan gewoon hard zijn en eisen dat je contract er eind van de dag ligt. Zoniet, dan kom je de volgende dag niet. Ik zat in een zelfde situatie met mijn vorige werkgever en het contract lag er prompt binnen een uur.

Verder zou ik niet op staande voet ontslag nemen, dit is voor een werkgever makkelijk aan te vechten en het kan je nog wel eens duur komen te staan. Als er een verstoorde werksfeer is, jammer dan: gewoon komen en zo goed mogelijk je werk doen, lukt dit door de werksfeer niet, dan is dat jammer voor je baas.

Laat je verder niet kennen, je bent 23+ en een beetje professionalisme mag er wel vanaf: woorden gebruiken als fraude en diefstal gaan je echt niet helpen.

Dus mijn tip: Zit gewoon die maand uit en neem 2 weken begin augustus ff lekker vrij en begin fris en vrolijk met je nieuwe baan!
Pagina: 1 2 Laatste