Mag ik tussendoor ook even hetzelfde 'probleem' aankaarten?
Ik heb sinds vandaag ook een Scythe Infinity SCINF-1000, ik heb Zalman ZM-STG1 koelpasta gebruikt. Netjes uitgesmeerd, en een dunne laag, zoals ik dat al vaker heb gedaan. Maar als ik prime95 ga draaien zit de temperatuur volgens DualCoreCenter (van MSI) en speedfan al binnen 1 minuut op 62 graden

Mijn boxed cooler haalde de 60 graden zelfs niet eens zo snel, ik vond dat teveel dus daarom heb ik heb deze cooler aangeschaft. Het is dus eigenlijk niet echt verbeterd. Nu moet ik wel toegeven dat ik de processor heb overgeclocked naar 2.9Ghz, maar dat was ook al zo met mijn boxed cooler. Wel is het zo dat het nu waarschijnelijk al snel 25 graden is op mijn kamer wat eerder deze week misschien nog rond de 20 zou zijn geweest.
Ik las trouwens ook ergens dat die koelpasta misschien moet inwerken ofzo? Mijn koeler zit er nog maar 2 uur op dus dat is nog niet gebeurt
Ik heb mijn eigen theorie losgelaten op het plaatsen van de cooler (zie foto 1):
1: Voorin zit een 80mm antec coolertje die blaast wat koude lucht naar binnen, ik weet niet of het veel uitmaakt maar het voelt er wel lekker koel waar de videokaart begint zegmaar. Hij zit wel helemaal onderin...
2: Volgens mij heb ik mijn fan wel goed geplaatst en blaast hij de lucht over mijn processor heen. (zie foto 2) Misschien toch beter om hem de lucht er overheen te laten trekken ipv het eroverheen te blazen?
3: De lucht wordt weer naar buiten geblazen door mijn voeding en 80 mm merkloos fannetje
Foto 1:
Foto 2:
Specs:
Amd Athlon X2 4800+ @2.9Ghz
2 GB GeIL black dragon geheugen (GB22GB6400C4DC)
Sapphire ATI 3870
Huntkey 500 Watt voeding
MSI K9 Neo -F V3
Ik hoor het graag als er nog verbeterpunten zijn, misschien toch de koeler andersom richten?
Ik wilde mijn situatie ook even voorleggen, maar er geen nieuw topic over maken omdat deze er al was

Ben vrij nieuw hier, so please don't kill me
[
Voor 6% gewijzigd door
Stefanovic45 op 01-07-2008 19:41
]