Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ik heb inmiddels een Antec Nine Hundred Case gekocht, met een Coolermaster Realpower 520M, ik krijg nu geen bluescreens (NOG) niet in ieder geval, ik heb hem gewoon om even te proberen tot 2,7 Ghz overclocked, en hij word op 100 % load maximaal 49 graden, dus de 3 Ghz gaat zeker lukken. :)

Trouwens nog even 1 vraagje, als ik mijn FSB op 300 zette ging mijn memory automatisch naar 870 of 890 of iets in die richting, toen heb ik iets ingesteld op xxx A en nu loopt m'n geheugen op 750 mhz, is dit verder wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
woutjeeh schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 00:08:
Ik heb inmiddels een Antec Nine Hundred Case gekocht, met een Coolermaster Realpower 520M, ik krijg nu geen bluescreens (NOG) niet in ieder geval, ik heb hem gewoon om even te proberen tot 2,7 Ghz overclocked, en hij word op 100 % load maximaal 49 graden, dus de 3 Ghz gaat zeker lukken. :)

Trouwens nog even 1 vraagje, als ik mijn FSB op 300 zette ging mijn memory automatisch naar 870 of 890 of iets in die richting, toen heb ik iets ingesteld op xxx A en nu loopt m'n geheugen op 750 mhz, is dit verder wel goed?
Ik zie een paar pagina's terug dat je Team Elite PC6400 2GB heb.

Je kan 2 dingen doen
  • Geheugen cpu verhouding aanpassen zodat deze niet over de 800mhz gaat (had je zelf al voorgesteld en het is veilig voor je geheugen)
  • Geheugen timings handmatig op 5-5-5-15 zetten en de voltage van het geheugen licht verhogen. Sowieso niet meer dan 2.2 volt! en doe het met kleine stapjes totdat het systeem stabiel is.
    Let op! Hierbij kan je garantie vervalen en je geheugen stuk gaan wanneer je het (verkeerd) doet. Echter is het voordeel dat je geheugen werkt is. Dus je moet zelf afwegen wat je belangrijkst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
THE_FIREFOX schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:53:
[...]

Ik zie een paar pagina's terug dat je Team Elite PC6400 2GB heb.

Je kan 2 dingen doen
  • Geheugen cpu verhouding aanpassen zodat deze niet over de 800mhz gaat (had je zelf al voorgesteld en het is veilig voor je geheugen)
  • Geheugen timings handmatig op 5-5-5-15 zetten en de voltage van het geheugen licht verhogen. Sowieso niet meer dan 2.2 volt! en doe het met kleine stapjes totdat het systeem stabiel is.
    Let op! Hierbij kan je garantie vervalen en je geheugen stuk gaan wanneer je het (verkeerd) doet. Echter is het voordeel dat je geheugen werkt is. Dus je moet zelf afwegen wat je belangrijkst vind.
De timings zijn standaard al 5-5-5-15 van dit geheugen, maar als ik bijvoorbeeld m'n geheugen naar 1,9 Volt verhoog, wat heb ik er dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Dan kan je wat verder komen met het overclocken van je geheugen.

Mijn modules kunnen op 1,8 volt draaien maar dan haal ik de 1066Mhz niet omdat er te veel ruis erop zit (geheugen maakt fouten en systeem crasht of wil uberhaupt niet booten). Bij 2,2 volt (is mijn geheugen voor gemaakt!) kan hij zonder problemen op 1066MHz draaien en is er geen ruis. Dus zorgt de extra volts voor stabiliteit. Echter laat je modules sneller slijten en is de levensduur korter.
Pagina: 1 2 Laatste