Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
basset schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:39:
[...]
En ze doen niet moeilijk. Ze komen hem toch vervangen?

Je zeurt wel een beetje hoor :)
Ze komen een gloednieuwe laptop openmaken om er een nieuw (refurbished?) scherm in te zetten. Nee dank je, dat ze maar gewoon een nieuwe laptop geven, mogen ze die andere meenemen.

ps. Ze zeggen ook levendige kleuren ofzoiets, maar als ik overal gradientbalken zie in een foto noem ik dat niet levendige kleuren.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 09-07-2009 11:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 18:27
Denk dat het tijd is voor een Deel 2 want we hebben intussen 101 pagina's met 2500 replies.
Overigens kan alle info uit dit topic in de topicstart verwerkt kunnen worden want we hebben intussen al de studio 1555.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:29

Tank80

Cyanide&&Happiness

the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:44:
Denk dat het tijd is voor een Deel 2 want we hebben intussen 101 pagina's met 2500 replies.
Overigens kan alle info uit dit topic in de topicstart verwerkt kunnen worden want we hebben intussen al de studio 1555.
Volgens mij is het geen policy meer hoor om te lange topics "op te delen". En waarom ook, het is nog makkelijker zoeken ook binnen 1 topic...

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Tank80 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:11:
[...]

Volgens mij is het geen policy meer hoor om te lange topics "op te delen". En waarom ook, het is nog makkelijker zoeken ook binnen 1 topic...
oh ik dacht nog van wel maar als dat niet zo is mooi want dan is wel overzichtelijk

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:41
Ik ga maar weer aan de telefoon hangen, nog steeds geen nieuwe factuur noch enige andere vorm van communicatie ontvangen.

..Als je van plan bent iets te kopen heb je binnen 12uur een reactie, heb je al een aankoop gedaan, waarom de haast dan? Ze kunnen toch niets meer op je verdienen.. :|

Lijkt wel een grote Duitse winkel waar ik laatst was, een balie voor verkoop en een balie voor service, stonden 5 mensen achter de verkoop balie en misschien 2 klanten, bij service stond 1 iemand en 8 mensen waren aan het wachten,

[ Voor 29% gewijzigd door Source90 op 09-07-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Zie ik het verkeerd of zijn de nieuwe Studio-15 acties die vandaag zijn ingegaan nagenoeg hetzelfde als die van afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heeft iemand de nieuwe kortingsbon?

En hoe zit dat als je een Full HD scherm wilt? Moet je hem dan gewoon online bestellen (met kortingsbon en Epp korting) en daarna bellen om het Full HD scherm toe te voegen?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:29:
Heeft iemand de nieuwe kortingsbon?

En hoe zit dat als je een Full HD scherm wilt? Moet je hem dan gewoon online bestellen (met kortingsbon en Epp korting) en daarna bellen om het Full HD scherm toe te voegen?
voor het Full HD scherm moet je gehele bestelling via de telefoon doen.
En korting doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:31:
[...]

voor het Full HD scherm moet je gehele bestelling via de telefoon doen.
En korting doorgeven.
Dan kan ik dus niet zomaar gebruik maken van die EPP korting.

Al werkte ik wel bij en bedrijf waarbij je EPP korting kon krijgen en volgensmij ben ik daar formeel nog niet ontslagen.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
catchingfire schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:28:
Zie ik het verkeerd of zijn de nieuwe Studio-15 acties die vandaag zijn ingegaan nagenoeg hetzelfde als die van afgelopen week?
:Y
Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:06:
Zo te zien is er weinig veranderd met de prijzen. Het systeem dat vorige week 729,- kostte, kost nu 699,- alleen zijn de verzendkosten nu niet gratis ;)
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:29:
Inloggen met je account, klaar zetten in je mandje en dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:35:
[...]

:Y

[...]

[...]

Inloggen met je account, klaar zetten in je mandje en dan bellen.
Ik snap het alleen niet met die EPP korting. Ik veranderer de URL door er nlepp1 neer te zetten ipv nldhs1 maar er gebeurd niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:42:
[...]
Ik snap het alleen niet met die EPP korting. Ik veranderer de URL door er nlepp1 neer te zetten ipv nldhs1 maar er gebeurd niets?
Je moet wel opletten dat je in het goede mandje zit. Soms kom je toch weer in je consumenten mand. Is af en toe even gehannes, had ik ook. (je ziet de EPP korting pas op het allerlaatst he)

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Ik was ff aan het uitrekenen wat ik meer kwijt was als ik een nieuwe vergelijkbare laptop zou bestellen met Full HD scherm. Aangezien ik nu met een gewoon scherm zit + dead pixel.

Mijn oude systeem was 660,-. Deze is nu 40 euro duurder + 29 euro voor het retouneren van m'n huidige laptop is 70 euro extra. + 80 euro voor het HD scherm = 150 euro extra.

En dan is het nog afwachten of ik wederom 90 euro terug krijg voor Vista + Works anders ben ik nog meer kwijt.

Ppff ik kan maar niet de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09
Hoe zit het nou met die koringen?
Wanneer krijg je die toegestuurd (via mail).
Ben al paar dagen lid
- Of kan ik er 1 van jullie gebruiken of gaat dat per account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Olaff3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:18:
Hoe zit het nou met die koringen?
Wanneer krijg je die toegestuurd (via mail).
Ben al paar dagen lid
- Of kan ik er 1 van jullie gebruiken of gaat dat per account?
nee dit gaat niet per account dit zijn gewoon algemene korting meestal krijg je 1x per week mail van ze met daarin de aanbieding die dan die week gelden of korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:56:
[...]

Ik heb gemailed. Hopelijk krijg ik morgen antwoord terug, thanks :) En ik heb geen clean install gedaan, dus daar zal het wel misschien aan liggen..
Had je al een antwoord gehad op je vraag over de Windows 7 Upgrade? Aan de telefoon wijzen de klantenservice en tech.support naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:23:
[...]

nee dit gaat niet per account dit zijn gewoon algemene korting meestal krijg je 1x per week mail van ze met daarin de aanbieding die dan die week gelden of korter.
en heeft iemand er dan 1 voor mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37
Olaff3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:46:
[...]

en heeft iemand er dan 1 voor mij :*)
KZZG5J2HKG8SMJ

tot 15/07 geldig

ze geven nu blijkbaar alleen maar 5% kortingen weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:30:
[...]
Had je al een antwoord gehad op je vraag over de Windows 7 Upgrade? Aan de telefoon wijzen de klantenservice en tech.support naar elkaar.
Nee, ik heb helaas nog geen antwoord gekregen op mijn mail. Zodra ik antwoord/instructies krijg dan zal ik het hier posten :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
Saven schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:06:
[...]

KZZG5J2HKG8SMJ

tot 15/07 geldig

ze geven nu blijkbaar alleen maar 5% kortingen weg :)
neem hem denk ik toch nu mee.
voor 15/07 bestellen en dan op vakantie
levertijd; een week of 4?
dan heb ik hem na me vakantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37
Olaff3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:34:
[...]

neem hem denk ik toch nu mee.
voor 15/07 bestellen en dan op vakantie
levertijd; een week of 4?
dan heb ik hem na me vakantie :*)
Nja ik had eerst het geluk binnen 2 weken, tot de productie datum én de leverdatum 1 week beide verschoven werden. dus bijna 4 weken duurt het bij mij idd :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:03:
Ik was ff aan het uitrekenen wat ik meer kwijt was als ik een nieuwe vergelijkbare laptop zou bestellen met Full HD scherm. Aangezien ik nu met een gewoon scherm zit + dead pixel.

Mijn oude systeem was 660,-. Deze is nu 40 euro duurder + 29 euro voor het retouneren van m'n huidige laptop is 70 euro extra. + 80 euro voor het HD scherm = 150 euro extra.

En dan is het nog afwachten of ik wederom 90 euro terug krijg voor Vista + Works anders ben ik nog meer kwijt.

Meteen omwisselen voor een nieuwe laptop: een laptop met een dode pixel is zeer irritant en na een tijdje zal je toch gaan denken waarom je toentertijd niet je laptop hebt geretourneerd. En houd er rekening mee dat als je in de (verre) toekomst je laptop 2dehands wilt verkopen, de laptop dan minder waard is door die dode pixel.

En op een HD 1080p scherm is echt veel fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hou er wel rekening mee dat dat niet voor iedereen zo is. Ik vind 1080p op 15.6" erg kleine letters geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:18
Heb gister bij mij een pixel ontdekt die alleen maar rood weergeeft. Maar aangezien die linksonder zit vind ik het niet zo hinderlijk.

Ik ontdekte hem dan ook pas toen ik het hele scherm ging afspeuren op zo'n pixel...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens Dell helpdesk heb ik recht op de Windows 7 upgrade, echter volgens hun site niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Phusebox schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:25:
Volgens Dell helpdesk heb ik recht op de Windows 7 upgrade, echter volgens hun site niet :S
ik krijg de helpdesk niet meer te pakken met het algemene nummer (nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:06:
Hou er wel rekening mee dat dat niet voor iedereen zo is. Ik vind 1080p op 15.6" erg kleine letters geven.
Die ervaring heb ik ook! Gister ook een Studio 15 besteld en voor mij is 1.366 x 768 wel even meer dan genoeg... als ik de laptop van een vriend soms voor me heb moet ik echt met mijn neus op het scherm. Leuk als je met veel data op je scherm moet werken maar voor het huis tuin en keuken werk vind ik het niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Tijd voor deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
@Phusebox:

Ik had hetzelfde, meteen ff mailtje gestuurd naar Dell. Reactie hieronder: (onderaan beginnen)
Het is dus op te lossen blijkbaar, de site bij hun werkt alleen niet al te soepel..
========================================================
Dear Patrick Kroon ,

Thank you for your reply.

Due to technical error on the website you are unable register your service tag. We are sorry for this error and we apologize that the information is not updated on the website.

I have now registered your service tag <XXXXXX> for the upgrade of windows 7.

We thank you for your kind co-operation in this matter.

Regards,
Aarti Patiar
Dell Customer Service

Original Message Follows:
------------------------
Hi Aarti,

I went to the designated website, entered all the needed information, and got the following message:
This system is not eligible. Please verify that you have entered the correct service tag and review the eligibility criteria.

I checked all information a few times, and checked that i entered the service tag correctly. My service tag is <XXXXXXXX> . What can i do to enter the upgrade program at this stage?

Kind Regards,

Patrick Kroon

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dear Patrick Kroon,

Thank you for contacting Dell Customer Service.

As your system is entitle to get the windows 7 upgrade, kindly go to
this link : win7.dell.com and register your system for the upgrade.

Microsoft has announced that Windows(r) 7 will be available on October
22, 2009. Once its launched you wil receive the invitation.

Regards,
Aarti Patiar
Dell Customer Service

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde mailtje ontvangen als Tappone. Ik heb me nu wel kunnen registreren voor een upgrade naar Windows 7. Het beste is dus om te mailen naar de klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tappone schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:36:
@Phusebox:

Ik had hetzelfde, meteen ff mailtje gestuurd naar Dell. Reactie hieronder: (onderaan beginnen)
Het is dus op te lossen blijkbaar, de site bij hun werkt alleen niet al te soepel..
========================================================
Dear Patrick Kroon ,

Thank you for your reply.

Due to technical error on the website you are unable register your service tag. We are sorry for this error and we apologize that the information is not updated on the website.

I have now registered your service tag <XXXXXX> for the upgrade of windows 7.

We thank you for your kind co-operation in this matter.

Regards,
Aarti Patiar
Dell Customer Service

Heeft iemand ook een email adres dan waar ze wel op reageren? Want op mijn mail over het defecte scherm kreeg ik geen reactie.

[ Voor 34% gewijzigd door Phusebox op 09-07-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Gewoon even bellen lijkt mij sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Philflow schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:06:
Kun je niet een resolutie kiezen zodat het wat groter wordt? Of zit je bij die Full HD gebonden aan zo'n resolutie dat je kleine lettertjes hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ronneuh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:52:
Gewoon even bellen lijkt mij sneller ?
Ehm ja succes.... Je wordt eerst 3x doorverbonden zodat 3 personen kunnen bepalen naar wie ze je nou echt moeten doorverbinden. Dan hang je een half uur in de wacht, en dan moet die persoon die je aan de telefoon hebt even wat vragen aan een collega, en gaat ie ondertussen ff naar de McDonalds wat eten halen ofzo. Toen heb ik maar opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Laatst online: 14-08 13:35
Ik heb de receptie gebeld, en ik werd direct verwezen naar de website, en werd er doorheengepraat wie ik moest mailen en welke reden etc. binnen 4 uur had ik bericht...deze url!

http://support.euro.dell....ndex.aspx?c=nl&l=nl&s=gen

Ik heb zelf 'er mist iets' aangevinkt voor mijn probleem, maar het lijkt me dat de reactie ongeveer even snel is met jouw defecte scherm?

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

OneUp in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1"
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:53:
[...]

Kun je niet een resolutie kiezen zodat het wat groter wordt? Of zit je bij die Full HD gebonden aan zo'n resolutie dat je kleine lettertjes hebt?
Je kunt de DPI upscalen maar in Vista rekte dat niet mooi mee. Nu heb ik het in Windows 7 nog niet geprobeerd, dat zal ik nog moeten testen.

Full HD raad ik aan bij schermen die 17" of groter zijn tenzij je er al mee hebt gewerkt en van mening bent dat het fijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Je hebt in W7 iniedergeval de mogelijkheid om alles met 25% te vergroten zodat het beter leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:53:
[...]
Displays zijn verreweg het mooist op hun native (oorspronkelijk) resolutie. Als je de resolutie gaat veranderen krijg je een flauw beeld.
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:11:
Je hebt in W7 iniedergeval de mogelijkheid om alles met 25% te vergroten zodat het beter leesbaar is.
Veel programma's scalen niet goed en regelmatig valt text van menu's weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Ik zit momenteel in m'n winkelmandje maar als ik nlepp1 in de link plak blijft het huidige bedrag gewoon staan.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ronneuh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:29:
Ik zit momenteel in m'n winkelmandje maar als ik nlepp1 in de link plak blijft het huidige bedrag gewoon staan.. :/
Staat je winkelmandje op consumenten of EPP? (menuutje boven aan de pagina)
Anders eerst uitloggen dan weer configureren en pas later inloggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Ik ben wel ingelogd maar ik zie nergens dat menuutje? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de Studio 1555 binnengekregen. Hij is werkelijk fantastisch. Het HD-scherm is echt subliem, echt, als je eentje gaat halen, neem het HD-scherm. Eén min puntje, in het toetsenbord zit een behoorlijke hoeveelheid flex. Verder is hij echt super. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ronneuh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:40:
Ik ben wel ingelogd maar ik zie nergens dat menuutje? O+
eerst uitloggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje nog: heb er een paarse CD bijgekregen met Vista erop. Is dit de kale OS zonder drivers en software? Vanaf BIOS tot aan desktop duurt het opstarten een minuut, moet sneller kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:15:
Vraagje nog: heb er een paarse CD bijgekregen met Vista erop. Is dit de kale OS zonder drivers en software? Vanaf BIOS tot aan desktop duurt het opstarten een minuut, moet sneller kunnen. :P
Is je HDD seagate 5400.6? Kan wel sneller maar dat is een vrij trage schijf. Vooral het opstarten van alle programma's in de taskbar duurt lang vond ik. Als ik zelf een Studio zou houden zou ik hem vervangen door een WD3200BEKT. Die 500GB schijf zal aardig wat geld opbrengen of is leuk als externe.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zit een WDC in. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Oh, dan moet het inderdaad een stuk beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heb ook 87,39€ terug gekregen
Waar kan ik terug vinden of dit Vista of Vista+Works is?
OneUp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:03:

Ik ga nog 1x bellen voor een offerte en als ik dan weer geen reactie krijg laat ik het maar zitten, heb voor me oude incl. verzenden €820.- betaald.
Een nieuwe bestellen vind ik teveel geld, heb net gekeken en voor het zelfde systeem betaal ik nu €946.-
Dat is met 5% korting, 6% EPP en de 'korting pagina'.
Daar komt nog eens €29,- bij voor retourneren, maakt een subtotaal van €975.
Daar dan nog €80,- bij voor een HD scherm en het totaal ligt op €1055,-
Wat dus een belachelijke €235,- duurder is, voor een HD scherm.

Als ze hem niet voor €900,- INCL. HD scherm of iets daar boven kan leveren dan is het jammer, ben ook aan het kijken naar een Sony Vaio nu. :(

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 09-07-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Ik heb zojuist besloten om hem retour te zenden, heb de retournering aangevraagd via mail.

Ik ben dan totaal 130,- meer kwijt:

20,- euro extra voor hetzelfde systeem (had de vorige keer geen EPP korting, nu wel toegepast anders was het 40,- euro)
80,- euro extra voor HD scherm
29,- retourneringskosten.

Dus 130,- euro voor een nieuw systeem met Full HD scherm en zonder dead pixel. Tja ik doe het gewoon voordat ik er spijt van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:58
@OneUp: Als dat scherm geen dead pixel heeft bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Trouwens, is het met dit systeem niet mogelijk om er één in de USA te kopen?
Use this form for the following reasons:

* Owner of product is moving from one country to a new country
* Ownership of a product has changed and new owner is located in a different country
Dan bestel ik hem op adres van me vakantiehuis en dan zet ik de garantie over naar me huis in NL.
Stuk goedkoper met $-prijzen, zeker nu €1,00 gelijk staat aan $1,40
En ik zie ook 25! % kortingscoupons langskomen voor Studio's vanaf $1100.-.
25% op 1100$ is $825,- wat neerkomt op €580.-
Als ik de dos daar laat en alleen notebook in handbagage meeneem kan de douane volgens mij ook niet aantonen dat hij in USA is gekocht en zo snel zal een notebook niet gecontroleerd worden waar die is gekocht lijkt me :9

Deze zijn namelijk echt tof..
Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll128/Source90/Naamloos-35.png
Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll128/Source90/Naamloos2-1.png
Zeker de grijze_o_

[ Voor 26% gewijzigd door Source90 op 09-07-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooomg die had ik gekocht als ik kon! ook voor 90 euro.

ik heb mijne inmiddels binnen, het lijkt erop dat ik echt maar 80 euro terugkrijg als ik vista weiger dus ja. en ik heb geen zin om nog eens heeelemaal naar de winkel te gaan om nog meer te betalen. lang leve internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Source90 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:08:
Trouwens, is het met dit systeem niet mogelijk om er één in de USA te kopen?
Ik weet niet of Dell Studio internationale garantie heeft. Ik zie ook geen Dell Stduio in dat lijstje staan. Verder staat er: "Please note not all product types and service contract types are available for transfer outside of purchase country. "

PS ik vind die deksel best mooi, maarje de rest van de laptop is zo sober als het maar zijn kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaff3
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:04:
Vanmiddag de Studio 1555 binnengekregen. Hij is werkelijk fantastisch. Het HD-scherm is echt subliem, echt, als je eentje gaat halen, neem het HD-scherm. Eén min puntje, in het toetsenbord zit een behoorlijke hoeveelheid flex. Verder is hij echt super. :)
Hoe lang was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Daarnaast dat je keuze hebt uit drie schermen:

15.6” High Definition (720p) LED Display with TrueLife™ and Camera

15.6” High Definition+ (900p) Bright LED Display with TrueLife™ and Camera
$50,- extra.

15.6” Full High Definition (1080p) High Brightness LED Display with TrueLife™ and Camera
$75,- extra.

----

En natuurlijk de keuze voor Backlit Keyboard en stuk of 70 ART Cover designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29/6 besteld, 9/7 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Source90 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:26:
15.6” High Definition+ (900p) Bright LED Display with TrueLife™ and Camera
$50,- extra.
Dat lijkt me een mooi tussen maatje. Jammer dat we in NL nog niets eens zelf het Full HD scherm kunnen configureren. Maar met de VS blijf je toch zitten met het garantie probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-07-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik ga Dell eens mailen wanneer dit naar NL komt, gelijk eens vragen of ze ook bovenstaande Art erop kunnen zetten, sinds ik dit aan de klantenservice vergeten ben te vragen.

En kan je die toetsenborden ook los bestellen?
Dan neem ik die gewoon mee uit USA, als de rest hier besteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een mooie backlit tobo kunnen krijgen bij Dell? want op de site staat het als optie maar nu nog steeds niet tijdens het configureren..

en de laptop is opgestart, alles ziet er prima uit al vind ik de textuur van de touchpad niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Hoe ziet dat matte zwarte achterkantje van de dell 15" er in real life uit, iemand die wat pics heeft van de achterkant van zo'n dell?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
geerttttt schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:36:
Hoe ziet dat matte zwarte achterkantje van de dell 15" er in real life uit, iemand die wat pics heeft van de achterkant van zo'n dell?
Soort mat rubberachtig materiaal. Niets bijzonders.
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/learnmore/studio15_black.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk er ook aan om een studio 15 te kopen. ik heb helaas niet zo veel verstand van computers..

Ik ga hem vooral gebruiken voor het verwerken van foto's (Photoshop en grote RAW bestanden), verder wat simpel surfen en mailen.

Ik twijfel eigenlijk tussen 2 systemen waarbij vooral het grote verschil zit in prossesor
optie 1: Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache
optie 2: Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2.0 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 Cache)
Het verschil in prijs is 100 euro.

Verder hebben beide systemen:
Videokaarten512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Geheugen4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Harde schijven 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Denken jullie dat dat genoeg is voor wat ik er mee wil doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:02:
ik denk er ook aan om een studio 15 te kopen. ik heb helaas niet zo veel verstand van computers..

Ik ga hem vooral gebruiken voor het verwerken van foto's (Photoshop en grote RAW bestanden), verder wat simpel surfen en mailen.

Ik twijfel eigenlijk tussen 2 systemen waarbij vooral het grote verschil zit in prossesor
optie 1: Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache
optie 2: Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2.0 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 Cache)
Het verschil in prijs is 100 euro.

Verder hebben beide systemen:
Videokaarten512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Geheugen4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM \[2 x 2.048]
Harde schijven 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
Denken jullie dat dat genoeg is voor wat ik er mee wil doen???
voor photoshop zal de P7350 beter van pas komen vanwege zijn hogere kloksnelheid dit heeft baat bij renderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is dat dan in het totaal wel voldoende om redelijk goed mee te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pentium 4 waarmee ik photoshop, gaat best aardig moet ik zeggen.. ik denk persoonlijk dat 100 euro voor zoiets het niet waard is. (of je moet een legale photoshop hebben, dan kan die 100 euro er wel effe overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:11:
en is dat dan in het totaal wel voldoende om redelijk goed mee te kunnen werken?
ja ik heb photoshop CS4 op een core 2 duo E6300@ 2.3GHZ, met 2gb ram en een X1950 PRO gedraaid en dat ging al goed dus laat staan op die laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dan ga ik er voor!
nog wel 1 vraagje:
ivm de kortingsbon kan ik nog 1 upgrade "gratis" toevoegen,
wat zouden jullie doen:
optie 1: 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf meerprijs (ipv: 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf)
optie2: 500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf (ipv: 320 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf)
Optie 3; 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) ipv 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Ik heb werkelijk geen idee wat ik het meeste nodig ga hebben... maar ja.. het is gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ligt eraan wat je er mee wilt doen?
Door de batterij wordt hij natuurlijk ook zwaarder, als dat niets uitmaakt zou ik voor de batterij gaan.
Stukje langer kan je er dan gebruik van maken, Harddisken kan je tegenwoordig voor geen geld meer kopen, kan je beter een grote (1TB of in die richting) extern in een behuizing met FireWire gooien.

Heb je trouwens draadloos internet? Dan zou ik kijken naar een Draft N optie (Intel 5100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
ligt er aan als je lang zonder opladen wilt werken is een 9 cells accu makkelijk.
Maar bij photoshop lijkt mij een snellere hardeschijf een voordeel heb ivm met sneller lezen en schrijven.

Dus dan is het nog:

320GB 7200RPM
Of
9 Cells Accu

@source90 De intel 5300 is beter voor internet heeft 3 antennes. dus beter bereik

[ Voor 14% gewijzigd door the squaler1 op 09-07-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net dat je op de us site WEL meteen works kan weigen, maar dat je dan GEEN geld terug krijgt (add $0)

waar slaat dat op? het kost hun toch geld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Als hij bv. een Samsung F1 7200RPM in een Firewire behuizing doet en daar de RAW foto's van afleest is dat toch wel wat sneller dan dat interne schijfje lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Source90 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:41:

Heb je trouwens draadloos internet? Dan zou ik kijken naar een Draft N optie (Intel 5100).
Ik heb draadloos internet ja.
wat is een \Draft N optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Source90 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:42:
Als hij bv. een Samsung F1 7200RPM in een Firewire behuizing doet en daar de RAW foto's van afleest is dat toch wel wat sneller dan dat interne schijfje lijkt me?
Sata2 voert 3 GB/s door
Firewire voert 480MB/s

Helaas haal je deze snelheden nooit.
Maar uit ervaring spreek ik dat intern vaak sneller is.
Tenzij hij esata overweegt dit is weer sneller als firewire en usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de 9-cell batterij je laptop wel zwaarder maakt.

Als ik jou was zou ik een 500Gb schijf nemen en dan zelf een 500Gb 7200rpm kopen en die 500Gb 5400rpm van Dell in een externe behuizing (a 15 euro) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:45:
[...]

Ik heb draadloos internet ja.
wat is een \Draft N optie?
Draft N is sneller als het standaard G

Draft N > 300 MB
G > 54 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iets raars gevonden bij een info dingetje op de laptop:

Totaal geinstalleerd geheugen: 3.99 gig
Beschikbaar 3.13
en dan nog een wat ie eeecht gebruikt: 2.0 gig.

Wat is hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:51:
ik heb iets raars gevonden bij een info dingetje op de laptop:

Totaal geinstalleerd geheugen: 3.99 gig
Beschikbaar 3.13
en dan nog een wat ie eeecht gebruikt: 2.0 gig.

Wat is hier mis?
waarmee heb je dat uitgelezen?
als je vista hebt die gebruikt redelijk veel werkgeheugen.
Verder de videokaart krijgt volgens mij ook geheugen toegewezen

[ Voor 15% gewijzigd door the squaler1 op 09-07-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:49:
[...]

Draft N is sneller als het standaard G

Draft N > 300 MB
G > 54 MB
het spijt me echt, maar ik heb geen idee waar je het over hebt?
gaat dat om het intern geheugen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:52:
[...]

het spijt me echt, maar ik heb geen idee waar je het over hebt?
gaat dat om het intern geheugen ofzo?
Ik heb het hier over draadloos internetkaarten
Draft N is sneller maar dit moet door je router worden ondersteunt

Link info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the squaler: ik zal het effe nakijken maar volgens mij was het de Ati Control Center iets

edit: dat was em niet, maar volgens mij heb ik datgene al verwijderd waarmee ik had gekeken.. wist je dat er al 31 programma's vooraf geinstalleerd waren? :X zo ongeveera lles verwijderd, behalve drivers

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Oja, was vergeten dat eSATA er ook op zit :)
Intern is sneller ja, maar niet als je de schijfjes die Dell levert tegenover een leuk 3.5" schijfje zet met, eSATA, dan.

Sami, gebruik eens deze link:

http://configure2.euro.de...053506&rbc=N0053506&s=dhs

Op hoeveel kom je uit?
Kies trouwens de P8600 voor €10,- meer.
Daar heb je wat aan.

Weet niet wat je budget is en of je garantie wilt.
Zonder garantie kom ik met bovenstaande link uit op €728,- inclusief verzenden.

Onderdelen
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
Jet Black met matte afwerklaag
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) SATA-harde schijf
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera

Als je een HD scherm wilt komt daar nog €80,- bij.

[ Voor 49% gewijzigd door Source90 op 09-07-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the squaler1 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Ik heb het hier over draadloos internetkaarten
Draft N is sneller maar dit moet door je router worden ondersteunt

Link info
dank je! dat ga ik even nazoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!