[eVGA 8800gt] dual monitor setup + tvout

Pagina: 1
Acties:

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Heeren (en dame(s)?),

Ik zit met het volgende probleem:

Ik gebruik een dual monitor setup (22" en 17" tft) op mijn eVGA 8800 GT. Ik heb een s-video kabel lopen van de tv-out naar mijn tv zodat ik daar af en toe wat films op kan kijken. Mijn vraag is eigenlijk simpel: kan dit nou wel of niet?

Ik heb (natuurlijk) gegoogled en heb hier en daar wel wat kreten horen vallen, maar nergens informatie over wat precies de (on)mogelijkheden zijn in dit geval. De vragen waar ik nu mee zit:

Moet ik een monitor uitzetten? Moet ik een monitor afsluiten? Of kan dit gewoon in de drivers? Tot nu toe heb ik nog geen enkele keer beeld gehad op mijn tv!

eVGA geforce 8800GT 5112mb
MSI p6n sli (650i)
2GB ddr800
Windows Vista 32bit
Standaard 4:3 tv (aanlsuitingen: s-video, composiet of scart via een converter)

Alvast bedankt :)

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Voor zover ik weet kan je maar twee 'beelden' tegelijk uitsturen. Zei het 2x DVI of 1x DVI en een keer TV out. Drie 'beelden' uitsturen is dus niet mogelijk zonder een van de twee om te zetten.

Je kan ze wel alledrie aansluiten en met de nvidia software switchen tussen de uitgangen.

Geen informatie beschikbaar

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Of een extra simpel PCI kaartje kopen en dat voor je tv out gebruiken :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Goodfellas
WhizzCat schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:06:
Of een extra simpel PCI kaartje kopen en dat voor je tv out gebruiken :)
Dat leek mij ook een leuker optie, maar ik las in een ander topic dat Vista dat niet pikt. Je kunt dus maar een type kaart gebruiker (1, 2 of 3) en niet bv een 8800gt en een 6200pci.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Goodfellas schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Dat leek mij ook een leuker optie, maar ik las in een ander topic dat Vista dat niet pikt. Je kunt dus maar een type kaart gebruiker (1, 2 of 3) en niet bv een 8800gt en een 6200pci.
Ah, ok daar was ik mij niet van bewust. Ik draai nog niet zo heel lang onder vista en ik ben hier nog niet tegen aan gelopen zeg maar :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

WhizzCat schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:12:
[...]

Ah, ok daar was ik mij niet van bewust. Ik draai nog niet zo heel lang onder vista en ik ben hier nog niet tegen aan gelopen zeg maar :)
Leuk, een kanshebber voor het "Na 1 jaar Vista terug naar XP" topic ;)

Ontopic:
Het moet kunnen, maar er zijn wat problemen met tv-out op een 8800GT gesignaleerd, die te wijten waren aan het verloopstukje dat je gebruikt om je TV aan te sluiten.
Alleen de meegeleverde zou werken omdat daar een 75 Ohm weerstand in zit die in andere soortgelijke verloopstukjes niet zitten.

Zoek effe naar tv-out icm 8800GT.
Hier

En deze geeft aan dat full-screen middels overlay niet meer gaat werken met / vanaf de 8xxx serie... :(

[ Voor 25% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2008 16:20 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 09:42
zal het je nog beter vertellen. nvidia heeft de tv out helemaal uit hun drivers gesloopt. Dus je zal je tv niet meer kunnen aansturen onder win vista. Alleen met een verloopje van vga naar scart. Inmiddels zijn de win xp drivers ook al aangepast. Dit is ook de reden waarom ik voor een ati kaart heb gekozen in mijn mediacenter. Nvidia verlegt hun interesse iets te veel naar de high-end game markt (mijn mening). Dus wil je eventueel nog kunnen switchen naar de tv out dan moet je of winxp installeren met oudere drivers of een ati kaart aanschaffen.

Carpe Diem

• ByteDelight

ByteDelight

muppet99 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:16:
zal het je nog beter vertellen. nvidia heeft de tv out helemaal uit hun drivers gesloopt. Dus je zal je tv niet meer kunnen aansturen onder win vista. Alleen met een verloopje van vga naar scart. Inmiddels zijn de win xp drivers ook al aangepast. Dit is ook de reden waarom ik voor een ati kaart heb gekozen in mijn mediacenter. Nvidia verlegt hun interesse iets te veel naar de high-end game markt (mijn mening). Dus wil je eventueel nog kunnen switchen naar de tv out dan moet je of winxp installeren met oudere drivers of een ati kaart aanschaffen.
Niet waar.
Het werkt echt nog wel!

Maar:
1. Theather mode wordt niet meer ondersteund
2. Je moet een juist verloopstukje gebruiken

[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2008 16:22 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe een uitlegje erbij : Je kaart heeft 2 RAMDAC's en kan daarom maar 2 verschillende beelden weergeven ;)

Voor 3 verschillende moet je aan een Matrox kaartje denken, maar die gamen niet echt lekker ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 09:42
bverstee schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:20:
[...]

Niet waar.
Het werkt echt nog wel!

Maar:
1. Theather mode wordt niet meer ondersteund
2. Je moet een juist verloopstukje gebruiken
Volgens je link die je iets naar boven hebt gepost is het niet mogelijk???? Full screen overlay is niet mogelijk.... Ben ik benieuwd voor welke jij kiest ;) enne Theather mode i toch voor ati kaarten?

Carpe Diem

• Goodfellas
Wat is dan een juist verloop stukje? De enige die ik erbij heb gekregen is naar component (R,G,B) maar daar heb ik dus niks aan. Is er dan een verloopstukje van dvi naar scart of van component naar scart?

• ByteDelight

ByteDelight

muppet99 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Volgens je link die je iets naar boven hebt gepost is het niet mogelijk???? Full screen overlay is niet mogelijk.... Ben ik benieuwd voor welke jij kiest ;) enne Theather mode i toch voor ati kaarten?
Hee, hallo, waar heb je het nou over???
Full screen overlay = theather mode, uiteraard gebruiken Nvidia en Ati niet dezelfde termen.

Daarnaast: je zegt net: "nvidia heeft de tv out helemaal uit hun drivers gesloopt. Dus je zal je tv niet meer kunnen aansturen onder win vista".
Ik zeg: 'het', tv-out dus, werkt nog wel.

Je hebt dus gelijk als je zegt: "Full screen overlay is niet mogelijk".
Maar tv-out is bruikbaar!

Man, omschrijf jezelf eens wat duidelijker voordat je iets post.

[ Voor 13% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2008 16:33 ]

• ByteDelight

ByteDelight

nero355 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:21:
Effe een uitlegje erbij : Je kaart heeft 2 RAMDAC's en kan daarom maar 2 verschillende beelden weergeven ;)
Ja, daar heb je gelijk in...

Maar je zou dan net zo goed een PCI kaartje erbij kunnen prikken voor die 17" monitor bijvoorbeeld.
Of als je 2 PCI-e sloten hebt een ATI kaart voor de TV-out gebruiken.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goodfellas schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:10:
[...]

Nee het is niet mogelijk twee kaarten van verschillende merken te gebruiken, omdat Vista maar 1 Display Driver ondersteund, zolang de driver die je gebruikt dus voor beide kaarten geschikt is, gaat dit wel werken.

Verwijderd

Ik zie dat je een sli moederbord heb. Onthoud dat sli niet werkt met meerdere schermen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:43:
Ik zie dat je een sli moederbord heb. Onthoud dat sli niet werkt met meerdere schermen
Dus? Wie heeft het over SLI? Je kunt wel prima met twee kaarten zonder SLI in de 16x PCIe sloten meerdere schermen aansturen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dit weet ik. Maar ik waarschuw alleen maar. Misschien is dit later van toepassing.
Pagina: 1