tv-out 8800 GT werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.095 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:41
Beste medetweakers,

ik heb afgelopen week mijn Jetway 8800 GT ontvangen (hoera) en deze werkt prima, op één ding na: de tv-out werkt niet.

Ik heb nu in Windows XP-32 de forceware drivers versie 6.14.11.6902 geinstalleerd staan, en ook de vorige drivers geprobeerd (deze werkten ook niet).
Onder Vista krijg ik de tv-out ook niet aan de praat met de meest recente drivers. Bij de "set up multiple displays" keuze heb ik wel de keuze voor meer dan 1 display (ik kan monitor+tv kiezen), als ik dit vervolgens doe zie ik af en toe even (in zwart wit, en soms trillend) een gecloond beeld van mijn monitor op de tv, dat na een halve seconde weer weg is. In Vista heb ik alleen de optie: doorsturen naar HDTV (terwijl hij op een gewone TV is aangesloten).

Hiervoor had ik een x1950xt die met dezelfde bekabeling was aangesloten en geen problemen gaf, het enige wat er anders was, was de splitter die op de videokaart zelf moest worden aangesloten (VIVO-editie), daar heb ik nu een standaard s-vhs naar composite verloopplug voor gebruikt. Vanuit de computer gaat het signaal via een composite kabel door naar mijn Marantz SR-5001, en van daaruit naar mijn TV (philips LCD).
Ik heb ook rechtstreeks aansluiten op de TV geprobeerd, dit werkte ook niet (helemaal geen beeld).
Ook reeds geprobeerd: andere kabels, andere bron op de TV-ingang.

De kaart is "HDCP ready" maar dat moet naar mijn beste weten toch geen invloed hebben op de tv-out, dat geldt toch alleen voor HD-DVD beelden etc. over de DVI/HDMI uitgang?

Ik kan verder niets bedenken aan oplossingen, en aangezien ik de kaart net heb wil ik toch graag even weten of dit wellicht een fout in de hardware is (dan moet ik hem namelijk ruilen).

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is (moet er een ander type verloopstekker op? niet van s-vhs naar composite, maar van HD-TV naar composite ofzo? de uitgang van de videokaart is een 7-pins female, de s-vhs verloop die ik erin heb gedaan is een 4-pins male...)

PS: in "change the signal or HD format" staat het menu op "auto detect" en staat er "warning: there is no television connected to the selected connector"

[ Voor 3% gewijzigd door Masterlans op 09-12-2007 23:16 ]

• Masterlans
Hmm, ik heb nog wat verder rond zitten zoeken, en het lijkt erop dat nvidia de fout in is gegaan: http://forums.nvidia.com/...showtopic=52156&hl=tv-out

Ik hoop dat ze het snel oplossen met nieuwe drivers, dit zuigt echt, en ik heb geen svhs kabel van 5 meter om rechtstreeks tot aan mijn tv te komen :(

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:37
ik heb het zelfde probleem. Mijn vorige kaart de GTS gaf zwart wit beeld.
en nu geen Nvidia gaat achteruit :S

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
goosche schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:05:
ik heb het zelfde probleem. Mijn vorige kaart de GTS gaf zwart wit beeld.
en nu geen Nvidia gaat achteruit :S
Zwart/Wit is een bekend probleem.

Oorzaken kunnen zijn ;
- Brakke S-Video kabels ( deze zijn helaas erg gevoelig voor draadbreuken en storingen heb ik gemerkt
)
- Te lange s-video kabels ( 2> meter is niet aan te raden, anders DVI/ HDMI gebruiken )
- Brakke drivers
- Brakke instellingen, PAL b/g/h, NTSC etc..

• evilBunny
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 13:44

evilBunny

*thump*

zwart wit beeld duid op dat de kaart op svideo staat aangezien svideo het kleur signaal scheidt van het "contrast" signaal, somige svideo scart adapters schakelen alleen de laatste door en verbinden het kleur signaal niet met de juiste scart pin. naar composiet schakkelen is dan een oplossing als dat uberhaupt nog in die drivers gedaan mag worden.

• Masterlans
Dat kan helaas niet meer in de drivers, omdat je niet eens meer die optie krijgt als ze geen (via s-vhs) aangesloten tv vinden... mooi klote dus :(

• goosche
eigenlijk heb ik zwart beeld, mijn GTS heeft zwart en wit en mijn GTO geeft kleur. Allemaal getest op 1 computer dus het ligt aan de GT en aan de GTS. Ik ga binnenkort wel even naar de winkel en een nieuwe kabels kopen. ik koop verschillende kan ik ze meteen allemaal testen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

_Apache_ schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:13:
[...]

Zwart/Wit is een bekend probleem.

Oorzaken kunnen zijn ;
- Brakke S-Video kabels ( deze zijn helaas erg gevoelig voor draadbreuken en storingen heb ik gemerkt
)
- Te lange s-video kabels ( 2> meter is niet aan te raden, anders DVI/ HDMI gebruiken )
- Brakke drivers
- Brakke instellingen, PAL b/g/h, NTSC etc..
Ik heb 25 meter s-video kabel van m'n 7600GS naar m'n Philips TV lopen (via de dvd-speler), werkt perfect, geen kwaliteits verlies, alles valt goed in te stellen in het nvidia configuratiescherm (pal b/g/h of ntsc maakt niet uit op mijn philps, werkt gewoon)

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 11-12-2007 23:05 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• goosche
Mijn tv out werkt koop een aparte kabel en scart. ik ben even naar paradigit gegaan en die zeiden dat ze dat vaker hadden gehoord met een standaard kabel die je erbij krijgt.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb nu een 8800GT en bij mij werkt de s-video out wel, ik gebruik de s-video out voor m'n TV mbv 25 meter geluids- en videokabel. Video op je andere scherm krijgen gaat inderdaad lastiger dan met m'n oude 7600GS. Je kan niet meer in je Nvidia configuratiescherm instellen dat hij video vol scherm op het tweede scherm moet weergeven (autodetect). In plaats daarvan moet je je videospeler waarin je de film/video afspeelt naar rechts slepen dat hij halverwege je eerste en tweede scherm staat.
Vervolgens haal je je videospeler van pauze af en zorg je dat deze vol scherm begint te spelen.
Als hij vol scherm op je hoofdscherm speelt heb je je videospeler niet ver genoeg naar rechts gesleept!!
Nu speelt de video vol scherm af op je tweede scherm en werkt je video out (het is wel omslachtig, maar het is helaas niet anders!!)
Succes er mee, en mocht je er niet uitkomen (screenshots willen zien) mail dan even, of reageer even zodat ik dat wel ga doen.

Verwijderd

Ik heb ook een 8800GT met HD tv-out, van ASUS.
Ik wil deze via s-video naar tulp aansluiten op de scart aansluiting van mijn tv.
In nvidia-configuratiescherm kan ik de tv wel aanzetten maar hij geeft dan zwart beeld. Als ik een instelling wijzig geeft hij bij sommige eventjes kort een flikkering maar wordt daarna weer zwart. Ik gebruik de nieuwste drivers, 169.21.
Ik heb al op internet gezocht maar kon ut niet vinden.
Heeft iemand een idee hoe je dit kan fixen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hoe heb je je in je nvidia configuratiescherm je bureaublad uitbreiding staan?
Kloon/dualview/uitgeschakeld/horizontale/verticale uitbreiding?
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Bureabladuitbreiding.jpg
op het plaatje klikken geeft het originele bestand

hier de boel goed instellen helpt ook een heleboel

Ik heb de mijne via 25m s-videokable aangesloten en moet het scherm wat ik op m'n tv wil zien verslepen naar dat bureaublad, zie ook de post hierboven

Meer vragen, stel ze hieronder, pagina is gebookmarked

Verwijderd

Ik heb ook problemen met het gebruiken van de tv out op de 8800GT in combinatie met een standaard tv.
Ik kom tot het punt dat ik beeld heb maar het beeld op de tv is helaas zwart/wit. Het veranderen van het type signaal (Pal etc..) maakt geen verschil.

Kan iemand helpen dit te fixen?

Bij voorbaat dank!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuwste driver iig downloaden, kabels checken of ze goed zitten
en met wat voor type kabel heb je je comp aan je tv aangesloten?

Verwijderd

Driver is de nieuwste.. Kabels zijn goed aangesloten.. Ik heb een svideokabel in een scartadapter en dat achterin de tv.. Ik krijg beeld op Dualview en waarschijnlijk dus ook op klonen ed.

Verder gebruik ik altijd 2 monitoren.. Deze zitten nog steeds allebei aangesloten maar als ik beeld op mijn tv probeer te krijgen gaat er daar dan een van uit. Lijkt me vrij duidelijk allemaal, misschien heeft het invloed op het zwart/wit gebeuren vandaar dat ik het vermeld.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het feit dat je de s-videokabel met een scart verloopstuk aansluit op je tv is waarschijnlijk je probleem,
als er een mogelijkheid is om deze als s-video aansluiting direct in je tv te stoppen of via je dvdspeler op de tv, dan is dat beter dan met een scart verloopstuk

de mijne gaat via de dvdspeler zodat de versterker van de boxen ook nut heeft (die zit namelijk niet op de tv aangesloten vanwege het te kort aan aansluitingen)

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Ik heb een 8800GT aangeschaft en had ook problemen met de TVOut. Mij vorige (ATI) kaart werkte prima met een bepaald stekkertje, maar voor de GeForce werkt die opstelling niet meer. Ik dacht aanvankelijk dat het aan de drivers lag, maar het is dus echt de kabel.

Ik heb op het NVidia forum een (extreem lang:P) topic gepost waarin ik beschrijf hoe ik tot een oplossing ben gekomen. Uiteindelijk moest ik de composite-naar-Component-Video adaptor gebruiken die ik bij mijn kaart erbij kreeg. Een beetje vergezocht, maar het werkt wel (voor mij anyways)! ;)

Verder: mocht je van plan zijn, films full-screen te mirroren op je TV: dat kan niet! Echt achterlijk! :o

[ Voor 4% gewijzigd door bouvrie op 02-03-2008 18:20 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Verwijderd

`Hoi Bouvrie,
Bedankt voor je uitleg, ook op het nvidea forum.

Het lijkt erop dat ik dus een composite-naar-Component-Video adaptor nodig heb.
Ik weet niet precies wat dit inhoudt en via google kon ik er niet achter komen? Kan je misschien een link naar een plaatje hiervan posten en/of misschien aangeven waar ik het kan kopen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik vind het zonde dat ze voor de 8-serie het video overlay gedeelte er uit hebben gehaald, dan heeft zo'n S-video out ook geen nut lijkt me (tenzij je 3 schermen aan wilt sluiten voor bureaubladvergroting).

Ik vond de video overlay heerlijk op m'n 7600GS, de rest fullscreen film 25m verderop en ik keurig internetten ed op de computer met de film op de achtergrond.

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 12:52:
`Hoi Bouvrie,
Bedankt voor je uitleg, ook op het nvidea forum.

Het lijkt erop dat ik dus een composite-naar-Component-Video adaptor nodig heb.
Ik weet niet precies wat dit inhoudt en via google kon ik er niet achter komen? Kan je misschien een link naar een plaatje hiervan posten en/of misschien aangeven waar ik het kan kopen?
Ik weet niet hoe jouw configuratie is, maar in mijn geval heb ik het dus opgelost met de onderste kabel van de drie in het volgende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/my.php?image=gf8800gttvoutqm7.gif

Ik zou niet weten wat in jouw geval de oplossing is, maar merkte wel (via de Tweakers pricewatch) dat That's IT! en Tergro vaak als resultaat kwamen toen ik zocht op S-video converters. Misschien kunnen die bedrijven je verder helpen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door bouvrie op 03-03-2008 16:25 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Stomme vraag misschien maar.....
Hebben jullie wel eens geprobeert om je computer op te starten met de tv al aangekoppeld.
Ik had nl. hetzelfde probleem bijna als wat hierboven beschreven wordt en na een tijdje heb ik maar mijn computer opnieuw opgestart met de instellingen, Dualview, Analog Display (VGA ipv DVI in mijn monitor) +TV, Primary display het Analog Display.
En toen werkte het wel. Dus na de reboot.
Mijn verklaring hiervoor is dat de computer de eerste keer als je de tv aansluit deze niet goed detecteerd.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Hetzelfde probleem? Dus dat je tv wel werd gedetecteerd, maar dat er zwart/wit beeld werd weergegeven?

Het lijkt me sterk dat dit na reboot in kleur verandert. Het opstarten met de tv aangekoppeld zou effect kunnen hebben op de detectie van de TV, maar toch niet op het formaat output?

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48

Shade

GuRa

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:09:
Ik heb ook een 8800GT met HD tv-out, van ASUS.
Ik wil deze via s-video naar tulp aansluiten op de scart aansluiting van mijn tv.
In nvidia-configuratiescherm kan ik de tv wel aanzetten maar hij geeft dan zwart beeld. Als ik een instelling wijzig geeft hij bij sommige eventjes kort een flikkering maar wordt daarna weer zwart. Ik gebruik de nieuwste drivers, 169.21.
Ik heb al op internet gezocht maar kon ut niet vinden.
Heeft iemand een idee hoe je dit kan fixen?
Ik heb bijna precies hetzelfde probleem, alleen ik hoef niet via een scart aansluiting iets te doen, gewoon via s-video en dan krijg ik een flikkering -> zwart. Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Shade schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Ik heb bijna precies hetzelfde probleem, alleen ik hoef niet via een scart aansluiting iets te doen, gewoon via s-video en dan krijg ik een flikkering -> zwart. Is er iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen?
Heb je de De grote tv-out FAQ al doorgenomen?

Overigens geldt voor twee bijna dezelfde problemen niet altijd dezelfde oplossing. Kortom, wellicht kun je gewoon een nieuw topic aanmaken met een volledige topicstart? (Specs, FAQ doorgenomen, gezocht, wat-je-zelf-al-geprobeerd-hebt.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Bouvrie, bedankt voor deze lange post/uitleg ook op het nvidea forum.

Ik heb nu ook de 8800GT en voorheen de 6600GT, waar het dus prima op werkte en nu, tijdens de wizard licht de tv heel even op met beeld!! om het daarna weer niet te doen erg frustrerend.

Ik ga vanavond proberen het probleem te fixen met die oude versie van het Nvidia paneel. Erg vreemd dat er in een nieuwe versie v/d software minder opties zitten? Ik had namelijk precies hetzelfde met Compsite/Svideo dat ik de verkeerde moest selecteren om KLEURbeeld te hebben op mn oude kaart. Maar nu was dit niet eens meer te vinden..hoe irritant. Nogmaals vanavond ga ik het testen!

Verwijderd

Twee uur kloten en het is alsnog gelukt. MET KLEUR Bedankt want wat een gedoe zeg... was er zelf niet opgekomen. Gebruik nu wel composite ipv S-video mja...beter dan niks.

Het enige klote is dat nu mn scherm veel groter is dan de TV, dus ik zie niet mn hele scherm op tv, maar een ingezoomd stuk.. achja ben allang blij dat het werkt.

Instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/1371/instellingengt8000ks8.th.jpg
Pagina: 1