Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik heb Cliffs of Dover geprobeerd, maar grappig genoeg dezelfde issues als met mijn allereerste ervaring met Il-2 tien jaar terug; slechte performance op mijn systeem, wat me tegenvalt. Ik heb een E8400 op 3,6Ghz met een HD4870 en met settings op medium is de framerate gewoon slecht. Textures zien er ook niet uit met deze settings, niks beter dan Il-2 1946. De belichting van de cockpit is wel erg mooi gedaan.

Verder is het menu een ramp. Het ziet er echt niet uit en de settings zijn weinig intuitief en gewoon buggy hier en daar.

Eerste indrukken maar ik denk ik dat maar een paar maanden wacht totdat dit product echt uit de betastatus is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-04-2011 20:42 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu 2 patches voor CoD en de performance is een stuk beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Andere vraag: Gevechtsvliegtuigsims, bestaan ze nog voor OSX?

[ Voor 19% gewijzigd door B___MAN op 28-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:17
Gevechtsvliegtuigsims op de Mac? Vroeger had je Graphsim's F/A-18. Daar is ook een OS-X release van geweest maar die werkt niet op Intel processors.

Ik denk dat je het tegenwoordig moet doen met de brakke gevechtsfuncties in X-Plane.

Zelf gebruik ik via Parallels een virtuele Windows XP machine. IL-2 1946 draait daar erg goed op (OpenGL is goed ondersteund). Ook wat oudere spullen als Janes F-15 doet het goed op die manier. Daarnaast heb ik nog via DosBox een Falcon Gold (Falcon 3.0 inclusief Hornet en Mig 29).

Ik ga nog kijken om Tornado via DosBox te draaien. Tornado is voor mij wel de top combatsim. Heel wat uurtjes zoet mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo te zien is de nieuwste van DCS uit: A-10C Warthog.
En wat is-ie mooi zeg! :o

Net de review op IGN gelezen en de bijbehorende screenshots zien er echt geweldig uit!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

anandus schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:32:
Zo te zien is de nieuwste van DCS uit: A-10C Warthog.
En wat is-ie mooi zeg! :o

Net de review op IGN gelezen en de bijbehorende screenshots zien er echt geweldig uit!
Die leek mij ook wel wat, maar dan moet deze er eigenlijk ook bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.thrustmaster.com/Upload/1/thrustmaster/products/221/6/Files/3758/HotasWarthog800x600.jpg
:9

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Warthhog is al een hele tijd uit (november 2010 meen ik) maar is zeker de moeite waard en speel met de logitech G940

Maar het spel is echt de moeite waard; wat misschien underdog is, maar wat ik nog veel leuker vind is de heli versie: blackshark; samen met TRackIr is dat echt continu kwijlen.....echt super vet.

Moet helaas ermee stoppen vanwege vertrek naar buitenland en de boel verkopen, maar andres had ik die Thrustmaster ook gekocht; heb er tijdje mee gespeeld en dat is echt mooi spul; helaas geen pedalen. Als ik terugkom ga in investeren in een heli setup.....echt zo gaaf die DCS simulators!

Het gevoel is behoorlijk realistisch (ja ik heb referentie materiaal), daar waar FSX echt grote steken laat vallen (zowel fixed (kleine kistjes), en helemaal voor de roteries)......DCS is echt goed spul. Ze schijnen bezig te zijn met de Apache A-versie; en niet de D- omdat ze geen reken en fysische modellen hebben van de D en wel van de A. Ze willen het zo realistisch mogelijk laten zijn; dus liever een gedateerde versie die werkelijkheid benaderd omdat ze data hebben, dan een moderne versie die de werkelijkheid niet benaderd; goed beleid IMO.

[ Voor 39% gewijzigd door Seesar op 23-06-2011 23:15 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou echt geweldig zijn als er een DCS zou komen van de Sukhoi Su-35BM. Sinds Lock On ben ik helemaal verliefd op Flankers. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World of Planes is ook misschien iets om in de gaten te houden. Het heeft een MMO karakter, vergelijkbaar met World of Tanks.

http://www.pcgamer.com/20...tiplayer-wwii-flight-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Wat ik allemaal gespeeld heb, waar ik nu even opkom.
* MS Combat fight sim **
* MS Combat fight sim3 **
*JANES USNF97 ***
*JANES AH64LONGBOW ***
- SU27 *
* F18A/F **
* FALCON 4 ****
* Falcon 4 Allied Force ****

Nu ben ik Rise of flight (Wo1) tegengekomen. gatis te spelen, ben benieuwd!!

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 06-09-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

1 oktober komt Jane's Advanced Strike Fighters uit voor PC, XBox en PS3. Ik ben bang dat het meer arcade is in de trant van Ace Combat/Hawx dan een semi-sim zoals de sims van Janes altijd waren op de PC, wat ik eigenlijk wel heel erg jammer vindt. Maar ik moet zeggen dat het er wel lekker uitziet :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
* JeroenNietDoen droomt nog eens over B17 Flying Fortress 2

Wat een sim was dat zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Een van de leukste van vroeger was Joint strike fighter. Destijds waren de graphics van zeer hoog niveau (vergeleken met de concurrentie destijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
bones schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:59:
Een van de leukste van vroeger was Joint strike fighter. Destijds waren de graphics van zeer hoog niveau (vergeleken met de concurrentie destijds).
Van Eidos... vond het wel mooi maar de fun factor lag een stuk lager dan alle jane's combat sims (USNF-ATF-USAF-LONGBOW-F15). Die F22 ADF en Eurofighter sims waren ook echt tof.

[ Voor 6% gewijzigd door Unbreukable op 07-09-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Unbreukable schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:28:
[...]

Van Eidos... vond het wel mooi maar de fun factor lag een stuk lager dan alle jane's combat sims (USNF-ATF-USAF-LONGBOW-F15). Die F22 ADF en Eurofighter sims waren ook echt tof.
Juist F22 ADF & F22 TAW, met name met de laatste heb ik mij heel lang vermaakt. Hmm maar es gaan kijken of ik die nog aan de praat kan krijgen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:42:
Ik heb Cliffs of Dover geprobeerd, maar grappig genoeg dezelfde issues als met mijn allereerste ervaring met Il-2 tien jaar terug; [...]

Eerste indrukken maar ik denk ik dat maar een paar maanden wacht totdat dit product echt uit de betastatus is ;)
De Beta-patch van afgelopen week brengt de geluiden van de DB601 en Merlin motoren op een nieuw niveau. Nog niet in de buurt van een gemodde IL2:1946, maar ze hebben nog een vere weg te gaan. Hoewel de performance de afgelopen tijd verbeterd is, kan ik CloD nog niet in Eyefinity mode laten lopen.

IL2:1946 gemod met bijv. Ultr@Pack 3.0 is voor iemand die alleen IL2:1946 (of voorgaande versies) heeft gekend een openbaring.

Voor Falcon 4.0 is recentelijk de laatste BMS 4 mod/upgrade uitgebracht. Naar horen zeggen ook een flinke stap voorwaarts.

TrackIR en een HOTAS zijn voor een extra diepte in flight sims bijna een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Trouwens, DCS:A-10 en Black Shark zijn op Steam in de aanbieding:

http://store.steampowered.com/app/61010/
http://store.steampowered.com/app/61000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Vroooooeger speelde ik:

FS 95
FS98: Was er verliefd op
FS2000

Air Fighter Demo disc; superveel demo's. DOS/Win95
F22 TAW
F22 DID: De 2 beste,
Joint Strike Fighter: Liep erg goed op mijn oude verrote pc.
FS2004, FSX :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Unbreukable schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:28:
[...]

F22 ADF en TAW echt helemaal grijs gespeeld, ik vond die AWACS modus ook vet, waar je als een soort luchtmaarschalk al je vliegtuigen kon dirigeren, helaas was de AI toen nog niet al te hoog, maar qua speelvermaak en verhaal gewoon super!

Hoop eigenlijk dat iemand zo slim is en hier nog eens een derde deel van maakt naar moderne standaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik vond de sountracks vet. :p

Awacsmodus snapte ik geen bal van eignelijk; van F22 ADF, vlook ik de quickmissie ofzo; je begint in saudi arabie, en krijgt steeds te maken met moeilijkere vijanden. :o

Dagelijks "Warning, Radar Lock" en crash. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21
Aanbieding? Als je het spel (A10) via DCS koopt is het maar 40 US Dollar. Wat is dan het voordeel van de duurdere Steam versie die 50 Euro kost?

Het is idd een fantastische simulator, was al langer op zoek naar een A10 na A10 en A10-Cuba op de mac kapot gespeeld te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

durian schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:58:
[...]
Aanbieding? Als je het spel (A10) via DCS koopt is het maar 40 US Dollar. Wat is dan het voordeel van de duurdere Steam versie die 50 Euro kost?
Duuuude! Het geeft geen blijk van inteligentie, om twee maanden na een post te reageren, als op Steam een aanbieding meestal maar een week of weekend geldig is. :p

N.B. Verassend heeft DCS deze week Black Shark 2 ge-released. Voor BS(1) eigenaren is BS2 te kopen als upgrade, voor ong. de helft van de BS2 prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
TNJ schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:05:
[...]
Duuuude! Het geeft geen blijk van inteligentie, om twee maanden na een post te reageren, als op Steam een aanbieding meestal maar een week of weekend geldig is. :p
Laten we het niet over intelligentie hebben, :) maar de de Steam "aanbieding" is duurder dan het spel direkt kopen; dan vraag ik me af wat het voordeel van Steam is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickoNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:25
De game was 2 maanden geleden in de aanbieding, nu niet meer. Daarom is die nu weer normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
durian schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:06:
[...]

Laten we het niet over intelligentie hebben, :) maar de de Steam "aanbieding" is duurder dan het spel direkt kopen; dan vraag ik me af wat het voordeel van Steam is!
Je weet dat je refereert naar een aanbieding van 12 september, hè?
(Al waren ze toen €33,- nog steeds niet heel erg goedkoop, maar goedkoper dan in de winkel :) )
Het voordeel van Steam is dat je dus tijdens sales spellen goedkoper kan krijgen dan in de winkel ;)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 04-11-2011 10:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
anandus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:11:
[...]
Je weet dat je refereert naar een aanbieding van 12 september, hè?
(Al waren ze toen €33,- nog steeds niet heel erg goedkoop, maar goedkoper dan in de winkel :) )
Het voordeel van Steam is dat je dus tijdens sales spellen goedkoper kan krijgen dan in de winkel ;)
@anandus en RickNL: urh, ik ben niet helder vandaag, nu snap ik wat jullie bedoelen 8)7 I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Onlangs mijn classic games Mac weer aangeslingerd en twee gouwe ouwes gespeeld.

Hellcats over the Pacific blijft toch mijn favoriete sim... simpel, maar leuk en makkelijk om in te komen. Het ziet er echt niet meer uit (dat zag het toen al niet) maar als je de techniek erachter vergelijkt met wat er toen beschikbaar was blijft het een meesterwerkje.

F/A18 Hornet is wat minder maar had voor die tijd een flightmodel om U tegen te zeggen en de radarsystemen waren erg goed gesimuleerd voor die tijd. Volgens mij is dit spel ook het meest uitgekauwde spel ooit. Het is in drie versie op de Mac uitgekomen met eigenlijk alleen wat grafische updates: Hornet, Hornet 2.0, 3.0. Daarnaast was er een mission disc genaamd Korea die ook twee keer is uitgebracht en ondersteuning kreeg voor 3Dfx graphics. Vervolgens werd het geport naar PC en kwam het een paar jaar later nog eens nagenoeg onveranderd uit onder de naam Precision Strike Fighter... hoe vaak kan je een spel verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Heel vaak. Kijk maar naar EA. Die firma is gefundeerd op dat "bussiness model". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:21:F/A18 Hornet is wat minder maar had voor die tijd een flightmodel om U tegen te zeggen en de radarsystemen waren erg goed gesimuleerd voor die tijd. Volgens mij is dit spel ook het meest uitgekauwde spel ooit. Het is in drie versie op de Mac uitgekomen met eigenlijk alleen wat grafische updates: Hornet, Hornet 2.0, 3.0. Daarnaast was er een mission disc genaamd Korea die ook twee keer is uitgebracht en ondersteuning kreeg voor 3Dfx graphics.
Draait die nieuwere versie van F/A18 onder OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
TNJ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:25:
[...]
Heel vaak. Kijk maar naar EA. Die firma is gefundeerd op dat "bussiness model". ;)
EA doet nog een stuk meer tussen releases dan Graphsim.
B___MAN schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:11:
[...]

Draait die nieuwere versie van F/A18 onder OSX?
Geen idee, zal ik eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:21:
F/A18 Hornet is wat minder maar had voor die tijd een flightmodel om U tegen te zeggen en de radarsystemen waren erg goed gesimuleerd voor die tijd. Volgens mij is dit spel ook het meest uitgekauwde spel ooit. Het is in drie versie op de Mac uitgekomen met eigenlijk alleen wat grafische updates: Hornet, Hornet 2.0, 3.0.
F18 Hornet had ik ook! Hm, had ik toen al een 7200/90 of nog de LC? Ligt in ieder geval nog in een doos ergens. Wat dat niet met F18 Hornet dat je een atoombom kon gooien?

memories, memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Mega uber shameless giga-omhoog rotschop.

Na wekenlang bezig te zijn geweest met IL-2 1946 + Korea mods en andere jets sinds afgelopen week bezig met Strike Fighters 2.
Stukje minder realistisch maar vliegt lekker weg. Heel even Falcon 4 BMS geprobeerd maar moest eerst 21.000 handelingen doen voordat ik uberhaubt de motor aan kreeg. Kon zo 123 niet vinden hoe ik het zo kon instellen dat de besturing van de techniek simplistisch was maar het vliegen wel realistisch.

SF2 is wel redelijk simplistisch in de aansturing maar redelijk realistisch in de besturing.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oude games...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

bump...........

Hawx 2 en ace combat zijn GEEN sims btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

DCS heeft tegenwoordig als basis het gratis DCS World, waarbij de SU-25T het vliegtuig is dat er bij zit.

Eerder gekochte DCS vliegtuigen zijn als "modules" toe te voegen. Mustang, Huey, Warthog, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 01-09 13:55
TNJ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:26:
DCS heeft tegenwoordig als basis het gratis DCS World, waarbij de SU-25T het vliegtuig is dat er bij zit.

Eerder gekochte DCS vliegtuigen zijn als "modules" toe te voegen. Mustang, Huey, Warthog, etc.
Bij de open beta van DCS World 1.28 is nu ook de civiele variant van de P-51D toegevoegd.

Verder zijn nu beschikbaar voor DCS:
  • A-10C
  • Ka-50 Hokum
  • P-51D
  • UH-1 Huey
  • Mi-8 MTV
  • Flaming Cliffs 3, en die bestaat weer uit:
    • F-15C
    • Su-25
    • Mig-29A
    • Mig-29S
    • Su-27
    • Su-33
    • A-10A
De Flaming Cliffs 3 collectie is niet zo hardcore als de andere modules. Wel beschikken ze nu, of binnenkort, allemaal over het advanced flight model en de 6DOF cockpits. Qua performance, wapens etc zijn ze net zo realistisch als de hardcore modules. Ze zijn alleen wat toegankelijker maar absoluut geen arcade.

Wat komt er nog aan?

Het doel is om bij V1.30 gebruik te maken van de nieuwe gfx engine. Die draait onder dx11 ipv dx9

Verwacht wordt dit jaar oa:
  • DCS WW2 met een europese scenery en de P-47, FW-190D9, Me-262, en BF-109.
  • DCS FW-190D9 (Dezelfde als in DCS WW2)
  • F86 Sabre
  • AH-1
  • DCS Mig-21
  • DCS F-18
Bovenstaande is een voorlopige lijst. Het zou kunnen dat er nog meer modules uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

TNJ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:26:

Dit is niet tegenwoordig voor zover ik weet, DCS heeft altijd de world gratis gehad met de su-25T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Voor "World" hadden ze geen gratis product. Pas na Black Shark en de A-10 Warthog (en FC met de SU25?) werd "World" aan het publiek voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar als ze geen world hadden, waar vlogen mensen dan in? Want de modules zijn, zoals het woord al suggereert, alleen modules geen spelwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Voorheen was het standalone, met de toevoeging van de ka-50 had je volgens mij nog steeds twee installaties of iig aparte exe of bat files nodig.

Met de release van world kreeg je de su-25 gratis, en nu met de beta van 1.28, de civiele p-51

Dus eerst had je alleen de a-10, toen een standalone hokum, en later de integratie van FC. Ergens tijdens dat proces zijn ze overgestapt naar het world concept. Ik kwam er afgelopen week achter dat je zelfs vanuit de launcher je eigen account kunt benaderen.

[ Voor 35% gewijzigd door Koriel op 07-04-2014 16:09 . Reden: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ok fair enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

heel vet als die F18 en de Ah-1 uitkomen, hoewel ik liever de apache gehad zou hebben >:)....binnenkort maar mijn joystick afmaken!

ow voro de mensen die oprecht geinteresseerd raken in DCS, hier het draadje:

Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Even wat CPR verlenen aan dit draadje.

Ik ben zelf bezig met DCS. Binnenkort start de public alpha van DCS World 2. Dit is een gratis sandbox flightsim. Behalve de 2 toestellen die meegeleverd worden kun je ook nieuwe toestellen aanschaffen. Vooral het laatste half jaar komen er steeds meer bij.

Een preview van DCS 2

YouTube: NTTR Map in DCS World 2, Pre-Alpha

Draadje over DCS

Eagle Dynamics\Digital Combat Simulator

En wat meer reviews zijn te vinden op Mudspike

http://www.mudspike.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Voor degenen in Nederland die graag willen gamen met een Gevechtvliegtuigen sim, wil ik naast DCS, ook attent maken op de volgende games:
WW2:
IL2-battle of Stalingrad [BoS] http://il2sturmovik.com/ http://store.steampowered.com/app/307960/
IL2-Cliffs of Dover [Clod] http://store.steampowered.com/app/63970/
http://il2sturmovik.ubi.com/cliffs-of-dover/en-gb/home/

WW1:
Rise of flight [RoF] http://riseofflight.com/
Wings over Flanders fields [Woff] http://www.overflandersfields.com/

Deze staan bv ook allemaal op dit forum: http://simhq.com/forum/ub...ir_Combat_&_Civil_Aviatio

Clod is lekker goedkoop bij Steam en samen met de ATAG mod is deze nu probleemloos te gebruiken. http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/

BoS, heb ik nog niet zo'n ervaring mee, ziet er net als Clod goed uit, alleen de uitgever is nogal streng met mods. De game doet nogal steriel aan er is bv geen campaign mode, maar enkel opeen volgende missies. Game is duur maar er komen geregeld 50% aanbiedingen op steam.

RoF is van dezelfde uitgever als BoS, deze game, net als BoS nogal steriel. Maar hier zijn weer wel leuke mods aanwezig. Wil je een goede Campaign mode dan kun je bv de PW-CG gebruiken.

WoFF, is op basis van MS-Cfs3 game engine, dus deze game moet je echt hebben om WoFF als een add-on te installeren. Grafisch is het wat verouderd, doch de campaign mode is zeer goed. Er is echter geen multiplayer aanwezig. Heb je de CFS3 disc dan kun je altijd nog enkele goede gratis WW2 add-ons installeren zoals te vinden zijn op http://www.sim-outhouse.c...7-CFS3-General-Discussion

Verder is er natuurlijk nog steeds de Il2-1946 serie die mbv gratis add-on zie http://www.sas1946.com/main/ op een behoorlijk hoog nivo kunt krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toine1 op 16-03-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nice, leuk overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
Toine1 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:22:
BoS, heb ik nog niet zo'n ervaring mee, ziet er net als Clod goed uit, alleen de uitgever is nogal streng met mods. De game doet nogal steriel aan er is bv geen campaign mode, maar enkel opeen volgende missies. Game is duur maar er komen geregeld 50% aanbiedingen op steam.

RoF is van dezelfde uitgever als BoS, deze game, net als BoS nogal steriel. Maar hier zijn weer wel leuke mods aanwezig. Wil je een goede Campaign mode dan kun je bv de PW-CG gebruiken.
Op dit moment zijn mods voor BoS zelfs helemaal niet toegestaan. Een ander minpunt is het maximaal aantal spelers per server (32 op dit moment).

Maar het verleden heeft wel aangetoond dat de ontwikkelaar luistert naar de community en dingen oppakt/aanpast, zoals bijvoorbeeld de hele unlock-saga waarbij je via de SP campaign (die niet uitblinkt) bepaalde dingen moest unlocken (bommen, raketten, achter schutter bij de IL-2 etc). Dit hebben ze uiteindelijk aangepast zodat je niet eerst SP hoefde te spelen, voordat je ze in MP kon gebruiken.

Ik vind RoF en BoS overigens niet echt steriel, zeker BoS niet met alle voertuigen en de bemanning van de vliegvelden, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 10:37
Dit steriel heeft te maken met wat je dit vergelijkt. Als ik een kale Rof [out of the box] vergelijk met WoFF vind ik Rof steriel. In Bos zijn er wat meer acties te zien, maar nog steeds niet de levendigheid zoals in WoFF.
Wil je ook de mening horen van een echte flysimmer dan kan ik iedereen de review van Heinkill aan bevelen. Ik denk dat hij precies omschrijft wat ik bedoel met dat steriel. http://bobgamehub.blogspo...of-stalingrad-review.html

Door mods toe te voegen in RoF kwam er eindelijk een fatsoenlijke SPoffline campaign mode en levendigheid te voorschijn [PW-CG met de Gui] moving front soldiers of zelfs static vliegtuigen en goederen. Deze integratie van mods was er in eerste instantie ook niet, maar is er later ingekomen en de SDK is vrijgegeven. Dit is iets wat vermoedelijk ook in BoS en de later uit te brengen, BoM zal komen.
De maximum aanwezige op de servers zal denk ik wel een keer worden aangepast als dit echt een probleem blijkt te zijn. Ik zelf zie trouwens nooit veel players op de servers.

Voor alle duidelijkheid de BoS campaign mode is geen echte campaign mode maar een verzameling van missies. Het unlocken is ALLEEN van toepassing op de duurdere versie, nu $100,- ik heb als liefhebber van WW1 de goedkope BoS versie, dus bij mij is alles gewoon gelocked.

Ik moet zeggen dat Jason als liefhebber echt naar de meningen luistert, doch hij heeft ook aangegeven niet meer te geloven in een campaign mode, maar meer de kant uit wil van WarThunder/World of warplanes arcade. Verder is hij ook nogal negatief over de mods in RoF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
Ik heb WoFF nooit gespeeld, maar RoF wel heel veel en ben het helemaal met je eens dat de mods het een stuk levendiger hebben gemaakt.
Ik hoop ook dat ze uiteindelijk wel toegestaan gaan worden in BoS, want als je ziet wat de mod community rond Cliffs of Dover en de originele il-2 allemaal kan... wauw!

Het direct unlocken is inderdaad alleen voor de duurste versie van toepassing.

Vreemd dat Jason zo negatief is over de campaign en de mods. Er zijn genoeg mensen die single player willen spelen, maar daar is wel een goede campaign voor nodig.
Misschien dat Desastersoft iets moois kan maken. Dat hebben ze voor Clod ook gedaan.

Ik zie toch wel vaak volle servers, met name Syndicate is vaak vol. Het probleem is dat de grotere squadrons vaak niet samen kunnen vliegen als de limiet op 32 staat. Maar ik geloof ook wel dat dat aangepast gaat worden. In de beta was dat volgens mij ook al zo.
Pagina: 1 2 Laatste