Toon posts:

HDD of geheugen defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Het gaat om een HP Pavillion S7450.nl (zo'n compact dingetje)
- AMD 2 Ghz processor o.i.d.
- 512 ram
- geintegreerde videokaart

Als ik XP home probeer opstart, gaat alles gewoon, totdat hij (mijns inziens) bijna klaar is met opstarten (dus na 10 sec dat balkje met blauwe blokjes gezien te hebben). Dan start hij opnieuw op.

Er zit ook zo'n herstelfunctie op. Als ik die opstart, zegt hij na 30 sec dat er een error is:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME (o.i.d.). Het is zo'n blauw scherm en onderaan staat een error met geheugenadressen (0x000ccc00 etc).

Dan denk je: dat is de HDD die het begeven heeft? Ik probeer dus de Ubuntu 8.04 LiveCD. Hij start goed op, logt in met standaard live cd user ('ubuntu'). Als hij bijna het desktop gaat 'tekenen' dan gaat hij weer terug naar het loginscherm. Er gebeurt dus ongeveer hetzelfde als bij windows.

Zou het dan (ook) aan het geheugen kunnen liggen?

Bij voorbaat dank,
Ide

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor je hardeschijf zou ik deze eens doorlezen: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? hier kun je wel het een en ander vinden hoe je de hardeschijf kunt testen.

Voor het geheugen verwijs ik je hierheen: Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?.

Ja, het zou aan het geheugen kunnen liggen, maar zoals ik hierboven al aangeef kun je op vrij eenvoudige wijze zelf het een en ander testen. Dit komt regelrecht uit de FAQ's, graag een volgende keer deze eens doornemen of de search gebruiken. Op GoT wordt er namelijk van je verwacht dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat alvorens een topic aan te maken, lees ook het beleid in dit subforum: OM FAQ / Beleid , dit topic gaat op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.