non-tech fora verbergen voor newbs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Naar aanleiding van:
Wat gaan de huizenprijzen doen?

waar een zekere 'huizenmarkt' in W&I zijn eerste topic opent, had ik het volgende idee. Is het niet een optie om, net als bij SG, de non-tech fora pas te ontsluiten na een bepaalde ancieniteit op GoT? Bijvoorbeeld bij 10 posts in de laatste maand, o.i.d.

De non-tech fora zijn best leuk, maar een extraatje voor het tech-minnende publiek dat de doelgroep is van Tnet en GoT, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:49
Je moet de lat voor nieuwe Got'ters ook niet te hoog leggen. Als nieuwe bezoekers puur en alleen Tech-fora zien verliest het forum imo een deel van haar aantrekkingskracht.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is trouwens eerder gevraagd: WI subforum, minimaal aantal posts

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zijn username is inderdaad erg typisch en hij/zij post veel one-liners met wat links er in, maar voegt eigenlijk niet zoveel toe, dat is jammer

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ah, right... sorry daarvoor.

Wel valt me op dat ook daar de discussie niet is uitgekristalliseerd of tot een definitief antwoord heeft geleid. Beschouw dit dus maar als een kick? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 17:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het topic is toch gewoon open en kan best eenr edelijke discussie opleveren én is iets dat de mensen in het betreffende forum interesseren kan...

zelfs als de TS misschien niet de beste discussieerder is of veel diepgravend bijdraagt, ook ee bepaalde vooringenomen poster die duidelijk vanuit een eenkennige mening schrijft kan een topic erg levend houden...
sterker nog, om eerlijk te zijn denk ik dat juist een forum veelal leeft van die mensen die een zeer eenkennige mening hebben en die sterk willen 'uitdragen'...
de meer genuanceerden die de hele tijd achter de feitjes aanrennen om wat meer nuance erin te brengen zijn meestal niet degenen die zelf met uitgesproken en originele topic-opzets aankomen, die tot een leuke discussie leiden ja, daar reken ik mezelf ook toe, ik heb het opgegeven zelf topics te opnenen omdat als ik zelf een onderwerp aangeef dat meestal bij anderen niet de behoefte opwekt mijn gedachtegangen te volgen, dat doen ze pas als ik reageer op hun meningen

en wat betreft de ondervedeliging tussen 'tech' en 'non-tech' ....
naar ik meen bestaat die niet meer en werd ook niet zo veelzeggend geacht ... dat SG, HK en NST nog verborgen is is deels ook zo gekomen en dat terugdraaien zou ook lastig zijn, plus dat het een zeker voordeel biedt bij het discussieren, dit te doen in een ietwat meer 'besloten' sfeer...
maar niet omdat het onderwerp niet zou 'mogen' of per definitie al 'verkeerde' gebruikers zou aanlokken (wat je ook onder de vage term 'verkeerd' zou kunnen vatten)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1