WI subforum, minimaal aantal posts

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kan voor het subfora, Werk en Inkomen een minimaal aantal posts ingesteld worden, voordat men er pas kan lezen/postten?

Je ziet nu vaak dat mensen reggen om alleen maar spam te posten. (Zie: Verwijderd in "Ervaringen werken bij Peak-IT?")

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je bedoelt zoals dat voor SG en NTSM wordt gedaan?

Anderzijds is het voor je specifieke voorbeeld een optie om een TR aan te maken. Als het spam is, wordt het echt wel weggehaald. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit is geen featurerequest, zoiets is eenvoudig in te stellen maar er is juist gekozen door de mods om dat niet te doen, aka, move naar Lieve Adjes

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien het non-tech fora betreft zie ik er ook wel wat in om net als SG en NTSM een minimum aan posts in te stellen. :)

Een nadeel is dan, dat ze niet meer te spideren zijn door Google en consorten. Is dat de reden dat WI nog altijd 'vrije' toegang kent?

edit:
Het is mij niet te doen vanwege de spam overigens, dat had gewoon geTR'd moeten worden. Maar gewoon het feit dat het om een non-tech forum gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 22-11-2007 14:48 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Tylen

Tylen

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:43:
Je bedoelt zoals dat voor SG en NTSM wordt gedaan?

Anderzijds is het voor je specifieke voorbeeld een optie om een TR aan te maken. Als het spam is, wordt het echt wel weggehaald. :)
Ja precies net zoals SG.

Voorbeeld word wel aangepakt door Rukapul ;) Die is altijd erg snel :P
moto-moi schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:45:
Dit is geen featurerequest, zoiets is eenvoudig in te stellen maar er is juist gekozen door de mods om dat niet te doen, aka, move naar Lieve Adjes
Bij deze dus. ;)
wolkje schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:47:
Aangezien het non-tech fora betreft zie ik er ook wel wat in om net als SG en NTSM een minimum aan posts in te stellen. :)

Een nadeel is dan, dat ze niet meer te spideren zijn door Google en consorten. Is dat de reden dat WI nog altijd 'vrije' toegang kent?

edit:
Het is mij niet te doen vanwege de spam overigens, dat had gewoon geTR'd moeten worden. Maar gewoon het feit dat het om een non-tech forum gaat.
Tja ik denk dat de meeste hier het misschien wel beter vinden dat WI niet ge-googled kan worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Tylen op 22-11-2007 14:50 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe zit het eigenlijk met de andere subfora binnen de General Chat? W&L en VV bijvoorbeeld? Geldt daar ook een dergelijke regel voor?

Wat mij betreft zou dit eigenlijk moeten gelden voor de gehele GC.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor WL in ieder geval niet. Er zijn zelfs mensen de HK binnengekomen met alleen WL posts. Het is natuurlijk wel zo dat WL een hoog niveau van je eist..

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 12:42
W&L is voor iedereen toegankelijk, VV en alle andere General Chat onderdelen niet. Eenvoudig te controleren door even uit te loggen.

Ik vind ook dat het moet gelden voor heel GC.

PV Output

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou het niet vreemd vinden als er een minimale-post richtlijn komt. Volgens de faq:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan
SG, HK en WI (en andere) zijn gewoon een extra'tje voor vaste gebruikers (die dus techvragen posten en/of techproblemen helpen oplossen)

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 22-11-2007 15:23 ]

☻/
/▌
/ \

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ben er op zich wel voor. Er zijn toch wel een aantal topics van mensen die problemen hebben met hun werkgever en dus wat meer privacy gevoelig zijn.
Ik zou iig wel eerder geneigd zijn een topic te starten bij eventuele problemen met mijn werkgever aangezien deze niet "zomaar" met google erachter komt dat ik aan het klagen ben. Niet echt fool-proof natuurlijk, maar het zal voor mij wel de drempel verlagen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Quincy5 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:16:
W&L is voor iedereen toegankelijk, VV en alle andere General Chat onderdelen niet. Eenvoudig te controleren door even uit te loggen.
Oke dat is al wat. Dat betekent dus dat op W&L na, heel GC nu al niet te spideren is.
Kixtart schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:21:
SG, HK en WI (en andere) zijn gewoon een extra'tje voor vaste gebruikers (die dus techvragen posten en/of techproblemen helpen oplossen)
Zo zie ik het ook ja. De GC is eerder iets wat je als vaste tech gebruiker verdient, dan iets waar we nieuwe gebruikers mee hoeven te 'krijgen'.

Vat dit overigens niet verkeerd op! Ik bedoel absoluut niet dat we mensen moeten weigeren o.i.d. Maar een minimum aantal (tech) posts lijkt me toch wel wenselijk, omdat dit inderdaad in beginsel een tech forum is. :)

offtopic:
Ik krijg trouwens heel veel timeouts op t.net, of css sheets die niet laden. Iemand anders daar ook last van?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is het geen idee om in plaats van een postcount cap gewoon het forum hidden te maken voor niet-geregistreerden? Je kan dan wel meteen in W&I posten, maar spammers zien het niet direct staan. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-NMe- schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:26:
Is het geen idee om in plaats van een postcount cap gewoon het forum hidden te maken voor niet-geregistreerden? Je kan dan wel meteen in W&I posten, maar spammers zien het niet direct staan. :P
Dat is al zo, log maar eens uit :P

Of begrijp ik je nu verkeerd? :+

edit:
De spammers zijn overigens het probleem ook niet echt. Het m.i. meer een principe kwestie omdat het non-tech fora betreft. Als de regel geldt voor SG en NTSM, waarom geldt de regel dan niet voor W&L, WI en VV? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 22-11-2007 16:32 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het idee is denk ik dat de GC fora die al direct beschikbaar zijn inmiddels al richting de 'core-business' zijn gegaan. Het is, vermoed ik, niet alleen voor erbij bedoeld, maar juist omdat t.net ook in die richting voor haar gebruikersgroep ruimte wil aanbieden :) .

DM!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik weet niet meer precies wat de uitzonderingen voor W&L waren om dat niet hidden te maken. Het hidden maken van de 'leuke' fora was iig logisch om te voorkomen dat men zich voor alleen de 'leuke' fora gingen registreren. Vooral de HK was daar slachtoffer van en nadat de HK hidden was kreeg de SG die zuigende werking. Nu zijn die 'leuke' fora een extraatje die pas later zichtbaar worden zodat er geen typische Fokusers meer op GoT komen.
Iemand die zich tot W&L aangetrokken voelt heeft wel meerwaarde op GoT en echt 'leuk' is het niet, je dient daar hoog niveau te handhaven. Daarnaast konden en kunnen de mods (nu Confusion en Opi) dat forum zeer goed bestieren.

WI heeft een soortgelijk iets, niet een zuigende aanwerking van 'leuk', wel een sterke modforce. Maar wat zeker op de achtergrond speelt is dat de Tnet corebusiness als een oliedruppel is gaan verspreiden. Niet alleen keiharde hardware wordt aangeboden (en dat is allang niet meer interessant) maar ook de life-aspecten komen tegenwoordig steeds meer naar voren. Nu Tnet naast een pricewatch ook een banenmarkt-sectie heeft (namens VNU) is zoiets zachts als Werk/Inkomen op GoT een aanvullend forum voor de inmiddels uitgebreidere core-activeiten van Tnet. Dat laatste zal als primaire reden zijn dat WI niet hidden is.
Idem voor vervoer, steeds meer tomtom enzo in auto's en andere boordelectronica.

En als ik een gok mag wagen zullen er vast wel meer 'zachte' fora geopend worden die niet direct (wel indirect) met computers te maken hebben. Als je je wasmachine kan flashen (Miele?) zal er vast ook een consumentengoederenforum ooit niet-hidden komen. :+

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

Daarnaast heeft WI wel een koppeling met de frontpage (zie topic list op http://tweakers.net/jobs bv.). Opzich hebben SG en NTSM meer een 'babbel' karakter, terwijl WI best veel raakvlakken heeft met de IT-beroepsgroep (werkgever ervaringen etc. etc.). Daarom zou je er voor kunnen kiezen om inderaad WI 'openbaar' te hebben.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is mij duidelijk nu :) Na de posts van JHS en ecteinascidin (moeilijke nick blijft dat zeg :+).

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 22-11-2007 18:19 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb op de opmerkingen van JHS en ecteinascidin niet veel toe te voegen :) Het is zeker mogelijk WI achter een post/registratie-eis te hangen. Dat zal waarschijnlijk pas gebeuren als de stroom spam en werving te groot is om op te modereren en zover is het nog lang niet. Je zult overigens altijd wel spam en werving blijven houden in WI omdat het subforum daar nu eenmaal vrij gevoelig voor is.

Wellicht ten overvloede, maar voor niet ingelogde gebruikers is enkel WI en WL zichtbaar. Alle andere General Chat subfora zitten achter post/registratiegrenzen.
Standeman schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:26:
Ik ben er op zich wel voor. Er zijn toch wel een aantal topics van mensen die problemen hebben met hun werkgever en dus wat meer privacy gevoelig zijn.
In sommige situaties staan we het toe om een gevoelig topic in SG te plaatsen zodat er wat meer "privacy" is. Ik zet het met nadruk tussen aanhalingstekens, wie garandeert je immers dat je werkgever niet ook gewoon SG/HK-XS heeft? Bedenk dus ook in SG of HK goed wat je plaatst, ook al kunnen er minder mensen bij dan in WI :)

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Duidelijk.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

SmartDoDo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:43:

[...]
In sommige situaties staan we het toe om een gevoelig topic in SG te plaatsen zodat er wat meer "privacy" is. Ik zet het met nadruk tussen aanhalingstekens, wie garandeert je immers dat je werkgever niet ook gewoon SG/HK-XS heeft? Bedenk dus ook in SG of HK goed wat je plaatst, ook al kunnen er minder mensen bij dan in WI :)
Zo had ik er nog niet over nagedacht. Het topic plaatsen in HK of SG is natuurlijk een mogelijkheid als het wordt toegestaan. Er worden daar wel meer "gevoelige" topics geopend omdat google en ongeristreede gerbuikers daar geen toegang toe hebben. (Het lijkt me echter wel slim om een modje te informeren, voordat je topic gemoved wordt naar WI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

wolkje schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:29:
[...]

Dat is al zo, log maar eens uit :P
Ah, nooit geweten eigenlijk. :+ Toen er achter de schermen gepraat werd over de opening van W&I kwam destijds ter sprake dat het vrij toegankelijk moest zijn voor iedereen en dus dacht ik dat ook iedereen het kon zien/lezen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
offtopic:
@Tylen: ik zie dit topic nu pas dus die DM van gisteren was ietwat uit context :)
Standeman schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:39:
[...]

Zo had ik er nog niet over nagedacht. Het topic plaatsen in HK of SG is natuurlijk een mogelijkheid als het wordt toegestaan. Er worden daar wel meer "gevoelige" topics geopend omdat google en ongeristreede gerbuikers daar geen toegang toe hebben. (Het lijkt me echter wel slim om een modje te informeren, voordat je topic gemoved wordt naar WI).
Het is geen enkel probleem om gevoeligere topics in SG ipv WI te plaatsen. We kunnen over het algemeen wel redelijk inschatten of iets gevoelig is of niet en voordat er iets naar een publiek forum gemoved wordt wordt er bij twijfel altijd wel even contact opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik wel zeggen dat ik het fijn vind dat de modforce bij WI sterk aanwezig is?
Ik vind het heel plezierig dat als ik een TR stuur dat er wat gedaan mee wordt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
-NMe- schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:31:
[...]

Ah, nooit geweten eigenlijk. :+ Toen er achter de schermen gepraat werd over de opening van W&I kwam destijds ter sprake dat het vrij toegankelijk moest zijn voor iedereen en dus dacht ik dat ook iedereen het kon zien/lezen. :)
WI is gewoon te lezen als je niet ingelogd bent, dus voor iedereen zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik zou graag ook zien dat er een minimum aantal posts komt voor WI - er wordt soms nogal gevoelige informatie gepost waar de informatie niet bedoeld is voor iedere anonieme passant. Daarnaast zie je steeds meer verkapte recruitment of reclame langskomen. Positieve en negatieve uitlatingen mogen wat mij betreft beperkt worden tot de Tweakers die al langer langs komen.

Of laat ik het zo zeggen: ik zie het nadeel niet. Het hoeft geen extreem aantal te zijn (een stuk of 10?) - zolang we de recruiters en eendagsvliegen maar weren.

My 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Featurerequest:
In je gebruikersprofiel kunnen neerzetten dat jouw eigen post binnen WI (en/of andere GC fora) te kunnen hiden voor niet-gereggede of mensen met minder dan 50 posts.

Op die manier kan de user zelf bepalen of ie zijn geposte gegevens bloot wilt stellen aan 'the world' of niet.

Ik kan me namelijk best voorstellen dat bepaalde gegevens niet gevonden hoeft te worden door derden ipv (baan)privacy.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 23-11-2007 21:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

met^^ Het is inderdaad wel een goed idee..
Zo kan je een beetje uitmaken wie wat lees als gebruiker zijnde.

Aan de andere kan wordt het wel chaos.. Qua quotes enzo.. Misschien is het slimmer om het topic niveau te doen omdat dat technisch wat makkelijker te realiseren is...

@Outerspace.. idd. WI wordt goed gemodereerd. Wat dat betreft verdienen de mods (SmartDodo en Rukapul) wel een veer in hun kont.

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 23-11-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Dat lijkt me redelijk onwerkbaar / -wenselijk :) . Als eerste ontstaat dan een volledige chaos - ook als het op topicniveau is. Ten tweede: als er grote redenen zijn om het forum te verbergen, dan kunnen we dat beter voor iedereen doen. Als laatste: het idee dat iets wat in een 'besloten' forum als SG staat veilig is, is natuurlijk onzin :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
Eens met JHS. Zolang er topics specifiek over bepaalde werkgevers of welke andere grote organisaties zijn dan zullen daar vertegenwoordigers van die organisaties op afkomen. Soms is dat op de achtergrond (een werknemer die 'toevallig' langskomt) en soms op de voorgrond (een recruiter of corporate medewerker), maar gebeuren zal het. Zowel in WI als in SG komt het voor. Het motto is hier dat iets wat je niet voorkomen kunt(/wilt) je het beter kunt proberen te beheersen en controleren :)

Hierboven worden twee problemen genoemd. Het spam probleem is door een strakke moderatie op te lossen en vooralsnog is dat prima beheersbaar. In de meeste gevallen is het zelfs zo dat corporate vertegenwoordigers expliciet hun rol kenbaar maken.

Het privacy probleem is sowieso lastig op te lossen. SG biedt ten dele een oplossing omdat het iets meer besloten is en niet gespiderd wordt. Het meest effectief is ook om een deel van de context weg te laten en daarmee de kat niet op het spek te binden. Een specifiek probleem posten in een topic posten over een specifieke werkgever is vragen om geidentificeerd te worden ongeacht of het in een besloten of open forum staat, of welke andere technische oplossing je ook bedenkt. Bewust bepalen wat je waar neer zet is veel effectiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe denken jullie er dan bijvoorbeeld over dat als Pietje zegt dat zijn bedrijf X waar hij zelf werkzaam is als werknemer erg klote is op bepaalde punten. De punten die wel goed zijn om Pietje genoeg motivatie te geven om bij bedrijf X te blijven werken, noemt ie niet op. Vervolgens komt de baas van Pietje in het topic kijken en ziet de post van Pietje. Baas van Pietje kijkt wie Pietje in zijn bedrijf is en gooit een ontslag aan zijn broek. Vervolgens zit Pietje zonder werk, terwijl hij eigenlijk wel graag bij bedrijf X had willen blijven, omdat op bepaalde puntjes na, het bedrijf goed vond.

Zoiets kan (of is misschien al eens gebeurd??) natuurlijk voorkomen in een subforum als WI. In zo'n geval is het dan veiliger als jouw post niet 1,2,3 zichtbaar is voor niet-registreerde of pas-geregistreerde.

Nu hangt er ook wel een risico aan om zulke informatie op een forum te zetten, maar het is zeker niet iets vreemds ofzo. Dus als beheerder/moderator kan je dus hier best rekening mee houden en beter nog het systeem hier aan aanpassen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rakkerzero schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:42:
Vervolgens komt de baas van Pietje in het topic kijken en ziet de post van Pietje. Baas van Pietje kijkt wie Pietje in zijn bedrijf is en gooit een ontslag aan zijn broek.
Had Pietje zijn profiel zo moeten inrichten dat de baas van Pietje niet kon achterhalen welke werknemer het is :)

Zo is het net als alle zaken die je op internet neerzet, als je bang bent dat het kwaad kan dan kun je er maar beter voor zorgen dat je naam, adres etc. niet aan je account te koppelen zijn.

En om heel eerlijk te zijn, als je fatsoenlijk beargumenteerd waarom er bij werkgever nadeel A en B is, dan zie ik niet in waarom je daar een probleem mee kunt krijgen. Als je je werkgever door het slijk haalt is het een ander verhaal, dan kun je terecht wachten op problemen :)
Pagina: 1