[Multi] Top Spin 3

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[Multi] Top Spin 3
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3096/2595306337_df7d77eb27_o.jpg
Inhoud

Algemeen
Game Informatie
Polls
Handige Links
Afbeeldingen en Filmpjes
Vorige Delen
Changelog

Algemeen

Top Spin is samen met Virtua Tennis op het moment de meest bekende tennisgame-series. Eind juni 2008 is de nieuwste telg van de Top Spin serie uitgekomen: Top Spin 3. De manier waarop je deze game speelt is heel anders dan bij de voorgaande delen. Je hebt meer controle over jouw spel je kan bijvoorbeeld beter bepalen waar je de bal naar toe wil laten gaan. Er zit dus duidelijk meer diepgang in het spel, wat het echter wel weer wat moeilijker maakt. De graphics zijn verder ook duidelijk beter geworden ten opzichte van het vorige deel. Daarnaast zou je ook zelf een speler kunnen creëren met uitgebreide mogelijkheden en die beter laten worden.

Game Informatie

TitelTop Spin 3 Boxshot Top Spin 3
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3104/2595625048_9e4d5f5af8_m.jpg
PlatformPS3, Xbox 360, Wii, NDS
Ontwikkelaar PAM Development
Uitgever2K Sports
Releasedates PS3: eind juni 2008
Xbox 360: eind juni 2008
Wii: eind juni 2008
NDS: eind juni 2008

Speelbare spelers
MannenVrouwenClassic legends
• Roger Federer
• Rafael Nadal *
• Tommy Haas
• James Blake
• Gael Monfils
• Andy Murray
• Andy Roddick
• David Nalbandian
• Mark Philippoussis
• Tomas Berdych
• Mario Ancic
• Maria Sharapova
• Nicole Vaidisova
• Svetlana Kuznetsova
• Justine Henin
• Amelie Mauresmo
• Caroline Wozniacki.
• Boris Becker
• Bjorn Borg
• Monica Seles
* Rafael Nadal komt alleen voor bij de PS3 versie van Top Spin 3.
(Bronnen: Destructoid doorverwezen van Wikipedia: Top Spin 3 en Top Spin 3 site met dank aan Vinneh72.)

Prijzen in de PriceWatch
pricewatch: Top Spin 3, PlayStation 3
pricewatch: Top Spin 3, Xbox 360
pricewatch: Top Spin 3, Wii
pricewatch: Top Spin 3, Nintendo DS

Wii versie heeft minder uitgebreide Career mode en geen online modus
De "Career mode" bij de Wii versie heeft zelfs een andere naam namelijk: Road to Glory, wellicht om het verschil ook in de naam uit te drukken. In deze Road to Glory kan je geen speler creëren en kan je speler ook niet groeien. Verder mist er een online modus.

Een tip: loop de leerschool door
Top Spin 3 heeft een hele andere manier van spelen dan de voorgaande delen. Het spel heeft meer diepgang en je hebt meer controle over je eigen spel, maar daartegenover staat een hoge leercurve. Het is dus zowat onmogelijk deze nieuwe manier van spelen gelijk onder de knie te krijgen. Het wordt sterk geadviseerd de leerschool te doorlopen. Hier zal je sneller de manier van spelen onder de knie krijgen.

Polls

Vooralsnog is er niets gezegd over een PC of PSP versie. Even een poll om te peilen of de tweakers hier dat wel graag zouden willen zien. Bij de poll gaat het dus om degenen die (potentieel) Top Spin 3 willen kopen.

Poll 1: Zou jij een PC en/of PSP versie van Top Spin 3 willen?
Ja, de PC versie
Ja, de PSP versie
Ja, beide versies
Nee, ik wil de PS3, Xbox 360, Wii en/of DS versie
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=296003&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Voor degene die de game Top Spin 3 hebben gekocht de vraag welke versie ze hebben gekocht. Het gaat hier voor alle duidelijkheid alleen om de PS3, Xbox 360, Wii en DS versie, want mocht er nog andere versies bij komen zal daar een aparte poll voor komen.

Poll 2: Welke versie van Top Spin 3 heb jij gekocht?
PS3 versie
Xbox 360 versie
Wii versie
DS versie
Meerdere versies
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=297260&layout=6&sort=prc

Voor degene die de game al een tijdje hebben gespeeld: hoe beoordeel je de game? Het gaat hier om alle versies van Top Spin 3. (Tussen haakjes staat wat de beoordeling qua cijfer ongeveer voorstelt.)

Poll 3: Hoe beoordeel je de game?
Zeer goed ( 10,0 - 8,5 )
Goed ( 8,4 - 7,0 )
Voldoende ( 6,9 - 5,5 )
Slecht ( 5,4 - 3,3 )
Zeer slecht ( 3,2 - 1,0 )
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=297258&layout=6&sort=prc

Handige Links

De officiële site van Top Spin 3

Reviews (tussenhaakjes staat de score)

De gemiddelde scores op Game Rankings - (Hierbij staan ook wat online reviews waarbij een link is gegeven. Verder verandert het gemiddelde cijfer misschien nog, dat zal ik in de gaten houden en zo nodig aanpassen.)
[PS3] Top Spin 3 (76%)
[Xbox 360] Top Spin 3 (79%)
[Wii] Top Spin 3 (67%)
[DS] Top Spin 3 (70%)

Andere (losse) reviews
Tweakers.net (8.5)
[PS3] InsideGamer (9)
• Power Unlimited (8.8)
[Xbox 360] IGN (AU) (8.0)
[PS3, Xbox 360] 4Players (64, 68)

Afbeeldingen en Filmpjes

Afbeeldingen
Enkele screenshots van Top Spin 3 (Bron)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Iris@Gamer/200707/1184163939_2_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Iris@Gamer/200707/1184163939_1_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Iris@Gamer/200707/1184163939_0_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200712/1197652903_8_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200712/1197652903_1_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200712/1197652903_0_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200712/1197652903_3_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Jaap_van_Nes/200712/1197652903_6_1.jpg

Op (een van) de Top Spin 3 site staan nog heel wat screenshots (en ook filmpjes).

Filmpjes
Trailer (Gamer.nl)
Game preview: Gamer.nl met in-game beeldmateriaal.
Op (een van) de Top Spin 3 site staan nog heel wat filmpjes (en ook screenshots).

Vorige Delen

Andere topics van de Top Spin serie
[TOP SPIN] XSN Sports Toernooi
[XBOX] Top Spin
[PC] Topspin

[ Voor 130% gewijzigd door Regeneration op 11-08-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Changelog

20-06-2008
21-06-2008
27-06-2008

04-07-2008

11-08-2008

Startpost gepost. Banner iets aangepast, wat reviews toegevoerd.
PriceWatch links toegevoegd.
Nadal exclusiviteit in TS gezet. Twee polls toegevoegd. Gemiddelde reviewscore van Game Rankings updated. Site met veel screenshots en fimpjes toegevoegd.
Wat kleine typefoutjes verbeterd. Verder iets toegevoegd bij Game Info. Review van T.net toegevoegd en de review scores updated van Game Rankings.
Kleine aanpassing in de opmaak van de topicstart.

Persoonlijk zou ik wel een PC versie willen van deze game, maar stiekem denk ik wel dat hij komt, de vorige versie had namelijk ook een PC versie. Uiteraard zegt dat niet alles.

[ Voor 88% gewijzigd door Regeneration op 11-08-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat TS3 kost bij Media Markt Den Haag ? (PS3)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29
Zag 'm gisteren bij de Free record Shop liggen voor 54 euro (PS3 versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Hanky74 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:47:
Zag 'm gisteren bij de Free record Shop liggen voor 54 euro (PS3 versie) :)
Oh dus hij is al uit? Want ik zie echt nergens een exacte releasedatum, ik zie alleen overal "juni" en "eind juni" staan. Als ie uit is rij ik vanmiddag misschien nog wel ff naar de winkel :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Oh dus hij is al uit? Want ik zie echt nergens een exacte releasedatum, ik zie alleen overal "juni" en "eind juni" staan. Als ie uit is rij ik vanmiddag misschien nog wel ff naar de winkel :P
Hij is echt gereleased, bij FRS en Bart Smit gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm net besteld voor de xbox. Hij is 50 euro bij 12game, en voor 16:00 uur besteld is morgen in huis. Dat dus maar even gedaan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
DenMan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Dat vond ik ook. Zoals je op de site kijk zie je ook "june 2008" staan. Verder zegt Wikipedia: Top Spin 3 hierover:
Release history

Top Spin 3 was originally slated for an early 2008 release, between January and March, according to the developers. In March 2K Sports announced that the game would launch on May 23rd in Australia and Europe, with no US date scheduled. A week before the official launch the release date was delayed until the 23rd June for unspecified regions. Later in May the release dates were announced to be: 20th June (PAL regions, Europe and Australia) and the 24th June for North America. An unofficial delay until the 27th of June for Australia has been stated by multiple websites but has not been confirmed. The game was confirmed to have gone gold by the publisher, 2K Sports, on June 12th. Currently the game is in the post production and shipping phase of release. The game released 3 days prior to the official release date in the United Kingdom, on the 17th June.
Net echt duidelijk aangegeven zelf door 2K sports maar Top Spin 3 zou dus in Europa volgens Wikipedia volgens de laatste berichten op 20 juni uitkomen. Het spel zou dus zo langzamerhand in winkels te zien moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ben het spel ook al tegengekomen in Rotterdam afgelopen zaterdag... Is naar mijn weten al goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik heb Top Spin 3 afgelopen weekend even gespeeld en ik werd er niet echt vrolijk van.

Top Spin 1 heb ik echt heeeeel veel gespeeld en dat is dan ook denk ik een van de redenen dat ik dit deel (en deel twee ook al, maar die heb ik wel uitgespeeld) veel minder leuk vind spelen.

Het arcade idee is compleet weg en dat vond ik nou juist zo leuk, lekker lange rally's waarin je snel heen en weer speelt en van de ene kant naar de andere kant rent terwijl je dropshots supersnel afwisselt met lobjes.

Deel drie is nog weer veel trager dan deel twee helaas en aangezien ze de simulatie kan opgegaan zijn, sta je vaak dus gewoon vlakbij de bal maar mist hij nog of slaat hij uit omdat je waarschijnlijk niet goed staat ofzo....

Nou moet ik zeggen dat ik alleen een paar sets exhibition gespeeld heb en dat al zo traag vond dat ik er niet mee verder ben gegaan, wel heel hard gelachen toen we daarna Virtua Tennis 3 erin stopten en die gingen spelen, dat was echt turbo!
(en veel leuker om te spelen imo)

Misschien moet ik het nog eens een kans geven, gewoon een career beginnen en zien of ik eraan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben erg benieuwd hoe ze de controls van de Wii hebben toegepast. Hoop dat de controls net zo goed zijn als van Wii Sports, want dan kan het een toppertje worden :) Iemand al de Wii versie gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb hem net bij de FRS gehaald voor de 360. Moet zeggen, heb weinig met tennis, hoewel ik een goede en spannende wedstrijd best kan waarderen. Dit is echt de PES onder de tennis games. Erg realistische benadering. Ben momenteel nog bezig met de school en dat is al pittig genoeg :D
Toverwoord in de game is denk ik timing. Je moet op precies het goede moment slaan op precies de goede plek staan.

Zojuist even een exhibition game gedaan met mijn eigen character (niv. 30) tegen Ellis, een Amerikaanse met niv 67. Werd compleet van de baan geveegd met 6-0 en 6-1 :P Heb de moeilijkheidsgraad op normal staan.

Het bevalt me tot nu toe wel maar er zit echt een hoge leercurve in. Dat kost best wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:16
Heeft iemand die dit spel speelt ook virtua tennis 3 gespeeld ?
Ik ben totaal nieuw op Xbox 360 gebied en vraag me eigenlijk af of ik nu beter virtua tennis 3 kan bestellen voor rond de 25 of deze voor 60 euro.
En dan bedoel ik dus de prijs/kwaliteit verhouding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik nog geen console om deze game op te spelen. Was zelf wel gek op Top Spin 1, maar vond wel dat die game aardig wat mankementen had. Ik vond het bijvoorbeeld veel en veel te makkelijk. Effe een uurtje voor zitten en je wint je eerste potjes al met geen enkel punt tegen. Je kunt bijna niet uitslaan en wat me altijd zo raar voorkwam. De sets waren geen 6 games lang...en ga zo maar door...ben erg benieuwd naar Top Spin 3...wil deze ook erg graag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56
Deel 1 heb ik ontzettend veel gespeeld, maar deel 2 vond ik daarintegen niet zo sterk. Toch ga ik dit spel waarschijnlijk wel aanschaffen. Ik ben benieuwd hoe de singleplayer careermodus in elkaar steekt, hoe zit de ranking in elkaar, hoe kies je de te spelen toernooien, e.d.. Kan iemand die het spel al heeft hier meer over vertellen misschien?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masch schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:29:
Deel 1 heb ik ontzettend veel gespeeld, maar deel 2 vond ik daarintegen niet zo sterk. Toch ga ik dit spel waarschijnlijk wel aanschaffen. Ik ben benieuwd hoe de singleplayer careermodus in elkaar steekt, hoe zit de ranking in elkaar, hoe kies je de te spelen toernooien, e.d.. Kan iemand die het spel al heeft hier meer over vertellen misschien?
Gisteren binnen gehad, en drie uurtjes gespeeld. Is mijn eerste Topspin, dus voor mij is alles nieuw en ik kan niet vergelijken met voorgaande versies.

Vooralsnog lijkt deze game wel lang te kunnen boeien, omdat de leercurve best hoog is. In de career-mode kun je per maand uit twee toernooien kiezen, een easy en een hard toernooi. Na zo'n toernooi ben je dus een maand verder. Voor elk toernooi krijg je (natuurlijk) prijzengeld en careerpoints, die de ranking bepalen. Ook verdien je met elke gewonnen partij XP en punten waarvoor je kleding e.d. kunt kopen.

Kan morgenavond pas weer spelen, dan zal ik nog eens mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Schijnt dat de wii versie erg uitgekleed is in vergelijking met de 360/ps3 versie :( Bummer

Zitten er nog wel echte career opties in topspin 3 voor de wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:44:
Schijnt dat de wii versie erg uitgekleed is in vergelijking met de 360/ps3 versie :( Bummer

Zitten er nog wel echte career opties in topspin 3 voor de wii?
Tja, de wii is ook een stuk minder krachtig dan de xbox360 en ps3. Ook grafisch vind ik het eigenlijk iets te lelijk voor deze tijd. Volgens mij is dat ding eigenlijk alleen geschikt voor de wat simpelere spelletjes en voor de leuke en gezellige games voor met vrienden. Ik heb een aantal keer erop gespeeld en meer dan 'grappig' vond ik het niet.
Op de 360 heb ik nog weleens het wow-gevoel, qua grafische pracht en qua spelbeleving. Maar goed, ieder z'n voorkeur.

Ik sta er alleen niet echt van te kijken dat het op de wii een uitgeklede versie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadal zit alleen in de PS3 versie van TopSpin3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:30:
Nadal zit alleen in de PS3 versie van TopSpin3
Dat staat inderdaad ook op Wikipedia: Top Spin 3. Kan jij dat bevestigen? M.a.w ben je in bezit van een PS3 versie? Vind het wel erg listig waarom ze dat nu weer hebben gedaan, waarschijnlijk om de PS3 versie net iets bijzonderder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nadal zit inderdaad in de PS3 versie. Ben al een eindje op weg in de career mode. Erg leuk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat ook gewoon op de officiele site: Rafael Nadal (only available on PS3)
Ben nog niet in bezit van de PS3 versie, wil hem bij play.com bestellen maar hun levertijden de laatste tijd vind ik niet zo...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:58:
Het staat ook gewoon op de officiele site: Rafael Nadal (only available on PS3)
Ben nog niet in bezit van de PS3 versie, wil hem bij play.com bestellen maar hun levertijden de laatste tijd vind ik niet zo...
Ok, bedankt voor de bron. Dan zal ik dat binnenkort in de TS verwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Tja, de wii is ook een stuk minder krachtig dan de xbox360 en ps3. Ook grafisch vind ik het eigenlijk iets te lelijk voor deze tijd. Volgens mij is dat ding eigenlijk alleen geschikt voor de wat simpelere spelletjes en voor de leuke en gezellige games voor met vrienden. Ik heb een aantal keer erop gespeeld en meer dan 'grappig' vond ik het niet.
Op de 360 heb ik nog weleens het wow-gevoel, qua grafische pracht en qua spelbeleving. Maar goed, ieder z'n voorkeur.

Ik sta er alleen niet echt van te kijken dat het op de wii een uitgeklede versie betreft.
Minder krachtig ok, maar zou toch wel een normale career mode verwachten en niet het systeem wat ze nu hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik heb het spel gisteren ook gekocht. Helaas nog niet erg veel gespeeld, maar wat ik tot nu toe heb gezien vond ik wel erg mooi. Wel een beetje 'trage' gameplay, maar het nieuwe systeem werkt wel heel erg goed. Vooral het idee dat je een rally aan het domineren bent is erg lekker. Kan niet wachten om vanavond een paar uur te gaan spelen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Net even de demo voor de xbox gespeeld...ff een matchje gedaan.
Wat is dat wennen zeg. Zo langzaam en van te voren ingedrukt houden. Totaal niet wat ik gewend was.
Maar voor ik de demo eraf smeet toch nog ff practiceschool doorgelopen. En dan snap je gewoon wat ze bedoelen :) mooie controle en leuke rallys.
Jammer dat nu net Virtua tennis 3 mijn kant op komt maarja die heb ik maar voor een paar euro's gescoord.

Toch lijkt mij dit spel totaal niet geschikt om lekker ff met bezoek te spelen.
Dus dan gebruik ik daar Virtua 3 wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nee het is echt bijna sim-achtig tennis. Pas na een paar weken intensief spelen heb je denk ik de basics goed onder controle. Ik ga ook nog nauwelijks naar het net toe omdat mijn created player daar nog erg slecht in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 07:09
Heb Topspin 3 voor de Wii. Moet zeggen dat ik het idee van de controls wel leuk vind. De "normale" controller voor de slagen en de Nunchuck voor het lopen en positioneren van de bal.

De graphics zijn ongetwijfeld minder als bij de PS3 of XBOX360 maar daar is de Wii toch ook niet echt voor gemaakt.

Aangezien ik geen ervaringen heb met de vorige versies van Topspin kan ik niet beoordelen of het spel minder of beter is geworden.

In vergelijking met de Wii sports is het gewoon een heel leuk en een stuk volwassener tennisspel, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd!

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

Turfschipper

Hup NAC

Xbox360

Ik ben zeer geinteresseerd, maar ik wil nog wat dingen weten voordat ik hem haal.

Hoe is de online modus? Is er lag? Loopt alles soepel?

En wat kan je online allemaal doen? toernooien of alleen matches? En werkt dat een beetje goed allemaal?

Kan je met 1 xbox samen dubbelen online?

Is er een goed ranking systeem?

Zulke dingen mis ik altijd in een game review.

[ Voor 5% gewijzigd door Turfschipper op 26-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Heb hem sinds dinsdag, en nu pas heb ik goed door hoe ik hard terug sla, nogeens die risk shots :P

maar een vraag, heb hem voor de 360, kan iemand de stats van nadal van de ps3 versie posten

dan maak ik me 2e poppetje zoals nadal

Forehand
Backhand
Service
Return
Volley
Power
Speed
Stamina

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
j_v_malsen schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:13:
Heb Topspin 3 voor de Wii. Moet zeggen dat ik het idee van de controls wel leuk vind. De "normale" controller voor de slagen en de Nunchuck voor het lopen en positioneren van de bal.

De graphics zijn ongetwijfeld minder als bij de PS3 of XBOX360 maar daar is de Wii toch ook niet echt voor gemaakt.

Aangezien ik geen ervaringen heb met de vorige versies van Topspin kan ik niet beoordelen of het spel minder of beter is geworden.

In vergelijking met de Wii sports is het gewoon een heel leuk en een stuk volwassener tennisspel, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd!
Zit geen wifi op de wii versie en geen career mode waar je je eigen poppetje kan maken toch? Want als dat er niet op zit, vind ik het toch een redelijk groot gemis en is het eigenlijk weer de zoveeelste party game :P m.a.w. wil je fun hebben met meerdere mensen spelen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Wát een spel zeg! Echt de Pro Evo onder de tennisspellen. Inmiddels zit ik qua ranking op 60. Offline speel ik op very hard en sta ik 4e op de lijst. Al een paar easy toernooien gewonnen en zelfs een hard toernooi. Alleen verloren van Federer, Roddick en 2x van Berdych.

Ik heb een redelijk allround poppetje met uitschieters van de backhand (nu 80) en Power (75). De rest is ongeveer gelijk, alleen volley hou ik laag (40).

Online is natuurlijk helemaal geweldig. Op zich heb ik, met deze ranking, geen probleem meer om te winnen, gisteravond zelfs iemand verslagen met 3-0, 3-0, waarbij hij geen punt maakte :p Geweldig om van te voren al te weten hoe je gaat spelen en de rally op kan bouwen. Veel gebruikte combinaties die echt goed werken:

- Naar buiten serveren en daarna een vlakke slag naar de andere kant.
- In de rally, 2 x een topspin de baan uit sturen, daarna een vlakke bal naar de andere kant.

Ik merk dat de timing helemaal geweldig is, als je dit onder de knie krijgt wordt dit spel echt geweldig! Riskshots is het enige wat ik nog weinig gebruik, alleen bij retourneren wil ik het wel eens gebruiken om gelijk de baas in de rally te worden. Gaat alleen nog vaak mis, omdat de positionering dan nog niet goed is.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Leuk om te horen. :)

Zag zojuist dat de Demo voor de Xbox 360 (al een paar dagen) op Marketplace is verschenen. Dus voor Xbox 360 bezitters die even willen proberen voordat ze tot koop overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Regeneration schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:11:
[...]

Leuk om te horen. :)

Zag zojuist dat de Demo voor de Xbox 360 (al een paar dagen) op Marketplace is verschenen. Dus voor Xbox 360 bezitters die even willen proberen voordat ze tot koop overgaan.
Ik denk dat een demo het spel niet echt recht doet. Omdat er toch een redelijk hoge leercurve inzit, zal de demo in eerste instantie tegen vallen. Ik zou iedereen aanraden om het minimaal een uur te proberen; dan ga je het spel pas een beetje waarderen.

Nog een paar tips: x is perfect om mee te verdedigen, zodat je terug kan komen in de rally. Echt al een paar rally's gehad dat ik vanuit verloren positie terug kwam in de rally en het punt toch nog won! Verder is positionering erg belangrijk, als een bal halfcourt komt, zorg dan dat je zelf ook halfcourt staat. Kun je de bal daar goed raken, dan heb je de rally al bijna gewonnen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masch schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:46:
Wát een spel zeg! Echt de Pro Evo onder de tennisspellen. Inmiddels zit ik qua ranking op 60. Offline speel ik op very hard en sta ik 4e op de lijst. Al een paar easy toernooien gewonnen en zelfs een hard toernooi. Alleen verloren van Federer, Roddick en 2x van Berdych.

Ik heb een redelijk allround poppetje met uitschieters van de backhand (nu 80) en Power (75). De rest is ongeveer gelijk, alleen volley hou ik laag (40).

Online is natuurlijk helemaal geweldig. Op zich heb ik, met deze ranking, geen probleem meer om te winnen, gisteravond zelfs iemand verslagen met 3-0, 3-0, waarbij hij geen punt maakte :p Geweldig om van te voren al te weten hoe je gaat spelen en de rally op kan bouwen. Veel gebruikte combinaties die echt goed werken:

- In de rally, 2 x een topspin de baan uit sturen, daarna een vlakke bal naar de andere kant.

Ik merk dat de timing helemaal geweldig is, als je dit onder de knie krijgt wordt dit spel echt geweldig! Riskshots is het enige wat ik nog weinig gebruik, alleen bij retourneren wil ik het wel eens gebruiken om gelijk de baas in de rally te worden. Gaat alleen nog vaak mis, omdat de positionering dan nog niet goed is.
Tja, leuk voor je dat je andere zo de baan uit slaat, maar voor die andere is dat natuurlijk dan een stuk minder leuk. Ik speel ook weleens tegen mensen die een service bijna onhoudbaar de baan uit slaan, en hierna keihard de andere kant op meppen. Met de return heb je amper mogelijkheden om de serveerder het moeilijk te maken, dus is de servicegame een soort formaliteit geworden. Er is gewoon niks aan te doen.. En dit dan echt ELKE keer hetzelfde. Het verbaast me echt soms hoe sommigen hier lol uit halen. Vooral als ze al dikke stats hebben is dit gewoon echt een kansloos verhaal. Ik forfeit dan maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:37:
[...]

Tja, leuk voor je dat je andere zo de baan uit slaat, maar voor die andere is dat natuurlijk dan een stuk minder leuk. Ik speel ook weleens tegen mensen die een service bijna onhoudbaar de baan uit slaan, en hierna keihard de andere kant op meppen. Met de return heb je amper mogelijkheden om de serveerder het moeilijk te maken, dus is de servicegame een soort formaliteit geworden. Er is gewoon niks aan te doen.. En dit dan echt ELKE keer hetzelfde. Het verbaast me echt soms hoe sommigen hier lol uit halen. Vooral als ze al dikke stats hebben is dit gewoon echt een kansloos verhaal. Ik forfeit dan maar gewoon.
Er is zeker wel wat aan te doen. Zorg dat je al wat meer aan de buitenkant staat (je weet dat de service daar komt) en retourneer met X. Eventueel (dit doe ik altijd) met de linkertrigger ingedrukt cross terug slaan. Hou ook LT in zodat je terug gaat naar het midden van de baan. Op deze manier heb je genoeg tijd om in de rally te komen. Met een echt lage ranking (40-) gaat dit echter ook niet lukken. Ik heb op deze manier (ook met ranking 45) menige break kunnen plaatsen. Hoe gaat het met je eigen servicegames dan?

btw; in het echte tennis is het natuurlijk bij echte servicekanonnen ook heel moelijk om een break te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 01-07-2008 10:48 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het probleem is dat bij dit soort spelers ook nog eens bijna elke slag een powershot is. Als ik een harde service met LT probeer terug te slaan, dan gaat ie mooi het net in of (ver) uit. Mijn eigen servicegames gaan vaak nog wel, omdat je sneller de rally kan dirigeren. Maar goed, iemand met maxed forehand/backhand en power, die rammen steeds met een powershot die ballen heen en weer. Waarschijnlijk gaan die riskshot altijd goed met hoge stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:56:
Tja, het probleem is dat bij dit soort spelers ook nog eens bijna elke slag een powershot is. Als ik een harde service met LT probeer terug te slaan, dan gaat ie mooi het net in of (ver) uit. Mijn eigen servicegames gaan vaak nog wel, omdat je sneller de rally kan dirigeren. Maar goed, iemand met maxed forehand/backhand en power, die rammen steeds met een powershot die ballen heen en weer. Waarschijnlijk gaan die riskshot altijd goed met hoge stats.
Is gewoon een kwestie van goede timing. Ik gebruik helemaal geen riskshots en toch gaan die ballen heel hard de baan uit. Als je veel tijd hebt om te positioneren kun je (met goede timing) de ballen ook heel hard slaan zonder riskshots. Wel klopt het dat dit beter gaat als je een hogere ranking krijgt.

oja ik heb gemerkt dat riskshots met de linkertrigger vaker in gaan, als je cross terug slaat (in het echte tennis is dit ook een slag met minder risico), misschien dát proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door Masch op 01-07-2008 11:09 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Ik vind het online spelen ook echt geweldig. Alleen loopt hij regelmatig vast als ik een beschikbaar tournooi zoek.

Ik gebruik de risk shots ook maar heel zelden omdat ze meestal uit of in het net gaan. Als ik heel goed voor een bal gepositioneerd sta dan gaat het wel eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel op de ps3 dat er veel haperingen in zitten als je aan het begin van de wedstrijd een overviewshot krijgt van de tennisbaan. Tijdens het spel loopt alles prima maar alleen wat haperingen dus bij de overview. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:26:
Ik merk wel op de ps3 dat er veel haperingen in zitten als je aan het begin van de wedstrijd een overviewshot krijgt van de tennisbaan. Tijdens het spel loopt alles prima maar alleen wat haperingen dus bij de overview. Meer mensen hier last van?
Ja dat klopt is bij mij ook. Tijdens het spelen loopt het erg soepel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masch schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:46:

Impressive! Ik speel al een dagje of twee de demo en ik ben ook onder de indruk. Alleen het serveren wil voorlopig nog niet echt lukken. Is dit louter een kwestie van timing of moet je toch één of andere extra knop indrukken om hard te kunnen opslaan?

Ik ga hem normaal gezien deze namiddag gaan halen. Dat wordt dan wel al mijn zesde tennisgame, maar ik ben nu eenmaal een tennisfreak. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:34:
[...]

Impressive! Ik speel al een dagje of twee de demo en ik ben ook onder de indruk. Alleen het serveren wil voorlopig nog niet echt lukken. Is dit louter een kwestie van timing of moet je toch één of andere extra knop indrukken om hard te kunnen opslaan?

Ik ga hem normaal gezien deze namiddag gaan halen. Dat wordt dan wel al mijn zesde tennisgame, maar ik ben nu eenmaal een tennisfreak. :D
Ik gebruik altijd de rechtertrigger en een knop om te serveren. Met x sla je een bal met curve, ideaal om naar buiten te slaan, met A een vlakke bal (2e service) en met B een topspin bal (gebruik ik weinig).

Dat schokken bij de overview in het begin heb ik trouwens ook (XBOX 360), wel vreemd idd.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosluis schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:27:
[...]

Ja dat klopt is bij mij ook. Tijdens het spelen loopt het erg soepel moet ik zeggen.
Het doet niets af aan het spelen zelf maar ik vind het toch wel een beetje jammer aangezien je een paar honderd euro betaald en je er toch vanuit gaat dat de spelletjes goed lopen in tegenstelling tot op een pc die toch gaat verouderen. (ps3 heb ik pas een aantal weken). Maar goed, ik neem aan dat het een foutje in het spel is omdat de rest wel goed loopt.

Verder idd een erg leuk spel, al een aantal erg lange rally's gehad waar de spelers dan ook grafisch echt bezweet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masch schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Ik gebruik altijd de rechtertrigger en een knop om te serveren. Met x sla je een bal met curve, ideaal om naar buiten te slaan, met A een vlakke bal (2e service) en met B een topspin bal (gebruik ik weinig).

Dat schokken bij de overview in het begin heb ik trouwens ook (XBOX 360), wel vreemd idd.
Bedankt! Dat ga ik deze namiddag zeker eens proberen. Misschien tot binnenkort op Xbox Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Het doet niets af aan het spelen zelf maar ik vind het toch wel een beetje jammer aangezien je een paar honderd euro betaald en je er toch vanuit gaat dat de spelletjes goed lopen in tegenstelling tot op een pc die toch gaat verouderen. (ps3 heb ik pas een aantal weken). Maar goed, ik neem aan dat het een foutje in het spel is omdat de rest wel goed loopt.

Verder idd een erg leuk spel, al een aantal erg lange rally's gehad waar de spelers dan ook grafisch echt bezweet uitkomen.
Dat zal eerder aan het spel liggen dan aan je PS3 lijkt me. :) Wellicht komt er nog een patch wat dit schokken kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Zo erg is dat toch niet? Hij laadt dan gewoon nog.....
Ik heb deze klacht vaker gehoord, maar na de loading screen krijg je de baan te zien, en dan is hij duidelijk nog bezig met inladen van de graphics. Ik snap de klacht niet zo, heb je liever dat je naar een vloeiend filmpje langs de baan zit te kijken terwijl je wacht?

Ik heb liever ook dat je gelijk kunt beginnen met spelen, maar dat hij hapert...tja, je kan toch nog niks doen.
Verder is het inderdaad een topspel en ook online is erg leuk, op mijn klacht van hierboven na. Beste tennisgame en gewoon qua controls erg vernieuwend en ook een duidelijke verbetering.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Spel spelen gaat perfect nu, heb alleen een slecht mannetje, hij is wel overall 70 maar echt niet goed.
wel gaan er veel mensen uit de lobby als ze zien dat je 70 bent :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik er al een tweetal uur op gespeeld vandaag en ik moet zeggen: fantastisch spel! De vergelijking met Pro Evo Soccer vind ik heel terecht. Bij beide games heb je het gevoel echt aan het sporten te zijn. Het spelen gaat steeds beter - timing is everything - maar het serveren wil voorlopig nog niet lukken. Al komt dat vast wel goed.

Alleen spijtig van de spelers line-up. Het gebrek aan Nadal en Djokovic aan mannenzijde en Ivanovic en Jankovic aan de kant van de vrouwen is echt wel een gemis, vind ik. De fantastische gameplay maakt echter heel veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Gistermiddag veel gespeeld (tournaments op XBOX Live) en opgeklommen naar 22 in de season ranking! :D

M'n poppetje is nu ranking 66, enige zwakke punt is nu de volley, de rest is 60 of hoger. Gisteren we een potje tegen een serve-volley speler gedaan. Dat is ook een mooie speelstijl; ik versloeg hem uiteindelijk wel; maar ik had veel moeite om z'n servicegames te breken (3-1, 4-2 gewonnen). Voor de rest kom je eigenlijk veel powerspelers tegen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu 2 dagen en het bevalt me uitstekend. Heb hem overigens voor Playstation 3. Blijf het alleen irritant vinden dat een set 3 games heeft. Dat moeten er gewoon 6 zijn. Ben nog niet online geweest, maar heb eerst de amateur doorlopen, die drie tie-breaks waren eigenlijk vrij snel gewonnen. De volgende ronde ging zowaar nog makkelijker. Maar daarna kom je als junior in de world tour terecht. Mijn poppetje was toen nog maar net overal 32 en de tegenstanders die ik tegenkwam was 50 of hoger. Dat betekende in eerste instantie twee toernooien achter elkaar verlies in de eerst ronde (of misschien eigenlijk wel 3) Daarna ging het echter snel beter. Ik heb nog geen toernooien gewonnen, maar wel regelmatig de finale gehaald. De laatste keer ging ik maar net ten onder in de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Masch schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:37:
Gistermiddag veel gespeeld (tournaments op XBOX Live) en opgeklommen naar 22 in de season ranking! :D

M'n poppetje is nu ranking 66, enige zwakke punt is nu de volley, de rest is 60 of hoger. Gisteren we een potje tegen een serve-volley speler gedaan. Dat is ook een mooie speelstijl; ik versloeg hem uiteindelijk wel; maar ik had veel moeite om z'n servicegames te breken (3-1, 4-2 gewonnen). Voor de rest kom je eigenlijk veel powerspelers tegen.
Knap werk !

Speler 1 KLAAR :

Forehand 85
Backhand 82
Service 75
Return 50
Volley 48
Power 83
Speed 83
Stamina 54

Overal 70

maar hij is zo slecht he, ik ga opnieuw beginnen met de stats van een vriend die 30e stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Bleh ikmis de career mode van de Wii versie toch wel eigenlijk. Is weinig leuks aan om alleen te spelen. Je speelt meer 1potje zonder iets te behalen..jammers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vind het fatsoenlijk een balletje slaan in de demo al niet te doen, maar toch trekt het spel me enorm. Go figure. Ook die tennisschool dingen zijn soms niet te doen, vaak meer geluk dan wijsheid heb ik het idee.

Toch eens even zien of dit spel al ergens voor een euro of 40 te koop is, toch wel leuke bezigheid. Zeker als je gisteren Federer weer bezig zag op Wimbledon. Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle begin is moeilijk Skoezie. In het begin snapte ik zelf in ieder geval geen hout van de besturing. Was toch al niet zo van de controllers. Nu begin ik het toch steeds beter door te krijgen, al valt de stap van de tweede careermode naar de derde best tegen. Ineens zijn de spelers overall veel hoger dan jij dat bent. Maar dan ook minimaal 10 hoger.

Ik haal over het algemeen wel een aantal rondes, maar soms verlies ik ook een partij op onzinnige wijze. Ik krijg dan gewoon een rally niet meer afgemaakt. Wat iemand eerder al zei, positionering is heel belangrijk om een goede dreun uit te kunnen delen, en dat lukt me nog niet altijd even goed. Ben makkelijk op tijd bij de bal, maar dan positioneert hij toch niet altijd even goed.

Ook zo mooi, vergeet ik op tijd de slag knop los te laten, sta ik daar heel afwachtend bij die bal, die dan al heel braaf voor de tweede keer stuitert...uhh..wake up dude...laat die knop los..(ja, soms ben ik een sulletje :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:16:
Vind het fatsoenlijk een balletje slaan in de demo al niet te doen, maar toch trekt het spel me enorm. Go figure. Ook die tennisschool dingen zijn soms niet te doen, vaak meer geluk dan wijsheid heb ik het idee.

Toch eens even zien of dit spel al ergens voor een euro of 40 te koop is, toch wel leuke bezigheid. Zeker als je gisteren Federer weer bezig zag op Wimbledon. Heerlijk
Oefening baart kunst! Het is echt een tof spel hoor. Alleen online tegen een hoger ranked speler is heel moeilijk, en eigenlijk bijna niet te doen. Nu ik zelf hoger ben, merk ik het zelf ook. Het is makkelijk om te winnen van iemand met gemiddeld een aantal punten lager, maar soms verlies ik weer kansloos van iemand die 70 is. Ik ben zelf sinds gisteravond (laat ;( ) level 67.
Ik hoop dat ze een balance-optie in een patch stoppen, waardoor je tegen iemand van rond de zelfde rank geplaatst wordt. Dat zijn echt leuke matches! Ook ziet het er geweldig uit en lijken rally's ook daadwerkelijk als de echte rally's op tv. In andere tennisgames kun je onrealisitsch van de ene naar de andere kant rennen en als je bij de bal bent, genadeloos de andere kant op slaan. Dat lukt in deze game niet, TENZIJ je snel genoeg anticipeert en je snel genoeg bij de bal bent.

Als je een aantal dagen speelt en je de timing zo goed snapt dat je geen ezelsbruggetjes hoeft te onthouden (zoals de knop loslaten als de bal stuitert) en je gewoon op gevoel kan tennissen, dan is het een erg mooie game. Singleplayer gaat na een tijdje beetje vervelen, vooral als je makkelijk wint, maar online gaan levert vaak leuke matches op, en de toernooistructuur online (World Tour) is leuk opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een overall ranking van 41 of 42 (weet ik even niet zeker) maar makkelijk winnen is er zelfs bij de easy tournaments in de junior tour niet bij. Ik win wel potten..soms zelfs met 3-0, maar er zitten ook echte krakers tussen die gewoon in tie-breaks eindigen, met beide spelers aardige uitgeput. De langste rally die ik tot nu toe heb gehad duurde een slordige 2 minuten ofzo. Ik vind het zelf nog wel lastig om echt de hoeken op te zoeken.

Als ik zelf een potje tennis speel (is eigenlijk al veel te lang geleden) dan probeer ik vaak tegen de achterlijn en tegen de zijlijn aan te spelen, dat is, in ieder geval met mijn huidige mannetje nog erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

vraagje is het dubbel spel online alweer terug? net als in deel 1 dus met stats etc..?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:38:
Ik heb nu een overall ranking van 41 of 42 (weet ik even niet zeker) maar makkelijk winnen is er zelfs bij de easy tournaments in de junior tour niet bij. Ik win wel potten..soms zelfs met 3-0, maar er zitten ook echte krakers tussen die gewoon in tie-breaks eindigen, met beide spelers aardige uitgeput. De langste rally die ik tot nu toe heb gehad duurde een slordige 2 minuten ofzo. Ik vind het zelf nog wel lastig om echt de hoeken op te zoeken.

Als ik zelf een potje tennis speel (is eigenlijk al veel te lang geleden) dan probeer ik vaak tegen de achterlijn en tegen de zijlijn aan te spelen, dat is, in ieder geval met mijn huidige mannetje nog erg lastig.
Ik won al wel heel snel de easy tournaments in de Junior career, op Normal dan. Het is gewoon even oefenen, ook de top spin school doen(!), en vooral leren timen! Eerst een bal slaan waarbij je de knop loslaat als de bal stuitert, hierna het vooral op gevoel leren doen. Dus kijk naar de bal en bedank wanneer je in het echt ook aan je slag zou beginnen.

Verder komt het plaatsen van de bal pas echt als je hogere stats hebt. Je merkt dan als snel dat dat beter gaat, en ook dat je harder slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want nu sla ik inderdaad nog aardige "pisballetjes" ;)

Vind het wel leuk dat ik soms een speler met een overall van 57, van links naar rechts over de baan kan laten racen om bij de ballen te komen. Alleen het afmaken van een rally vind ik gewoon nog vrij lastig. Komt nog wel hoor. ;)

Ik zal vanavond die top spin school nog eens doen. Had met een aantal van die lessen kleine problemen, heb ze nog niet allemaal gedaan, maar dat kan dus nog wel eens nuttig zijn om wel te doen.

@Marty26, ja, dat is terug. Ik heb zelf nog niet online gespeeld. Gisteren wel even kort gezocht naar online games, maar de lobby was leeg ofzo. Had misschien ook nog wel te maken met die update naar 2.40

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een mannetje met 90 power, 85 forehand en 85 backhand en 72 speed, sta daarmee rond de 30e plek inde World Ranking, maar hoger zal ik met dit mannetje denk ik niet gaan komen. Zowat de meeste top 30 spelers hebben allemaal in ieder geval power 95 en heel veel gewoon power 100. Hoe goed ik ook me best doe, door in ieder geval m'n eigen service games te winnen, tegen die gasten met power op 100 en in de top 30 is het 9 van de 10 keer verliezen. Soms lukt het nog wel om in de rally te komen door te returneren met een risk shot, maar dat is een loterij. Ene keer sla je een prachtige return, andere keer in het net of uit :) . De mooiste wedstrijden speel ik dan ook tegen gasten die wel XP 70 zijn, maar niet hun power op 95 of 100 hebben maar iets lager zoals ik. Dan kkrijg je vaak hele mooie drie setters, en dan is het gewoon echt heel cool en geeft het een kick als je dan nog wint :) .

Wel hééél erg jammer dat je je XP niet opniew kan verdelen :'( . Ik zie er best tegen op om weer een héélniew mannetje te gaan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
pjlgt schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:16:

Op play.com kost hij 41,99 dus als je wat geduld en een CC hebt is het een mooie optie.
Ik twijfel zelf nog steeds maar dat is meer omdat ik al overdreven veel spellen heb gekocht de laatste 2 weken. De manier van loslaten als je wil slaan is gewoon ff wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Sinds gister in het bezit van deze game. Na wat oefenen lukt het al aardig. Een oefenpotje op normal kan ik iig winnen :)
Tot nu toe vind ik het een hele vette game, uitgebreid en daarom lang speelbaar.

Wat ik wel erg jammer vind is de muziek en het commentaar. Ik associeer tennis met een hele andere soort muziek. Dit vind ik meer voor racegames oid.. Maargoed, smaken verschillen. Het commentaar is mager, helaas niet veel aandacht aan besteed.

Wat me nog opviel is dat een trickshot vrij vaak precies op dezelfde plaats eindigt.

Top spin op Live spelen is trouwens erg cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:45:
[...]

Oefening baart kunst! Het is echt een tof spel hoor. Alleen online tegen een hoger ranked speler is heel moeilijk, en eigenlijk bijna niet te doen. Nu ik zelf hoger ben, merk ik het zelf ook. Het is makkelijk om te winnen van iemand met gemiddeld een aantal punten lager, maar soms verlies ik weer kansloos van iemand die 70 is. Ik ben zelf sinds gisteravond (laat ;( ) level 67.
Ik hoop dat ze een balance-optie in een patch stoppen, waardoor je tegen iemand van rond de zelfde rank geplaatst wordt. Dat zijn echt leuke matches! Ook ziet het er geweldig uit en lijken rally's ook daadwerkelijk als de echte rally's op tv. In andere tennisgames kun je onrealisitsch van de ene naar de andere kant rennen en als je bij de bal bent, genadeloos de andere kant op slaan. Dat lukt in deze game niet, TENZIJ je snel genoeg anticipeert en je snel genoeg bij de bal bent.

Als je een aantal dagen speelt en je de timing zo goed snapt dat je geen ezelsbruggetjes hoeft te onthouden (zoals de knop loslaten als de bal stuitert) en je gewoon op gevoel kan tennissen, dan is het een erg mooie game. Singleplayer gaat na een tijdje beetje vervelen, vooral als je makkelijk wint, maar online gaan levert vaak leuke matches op, en de toernooistructuur online (World Tour) is leuk opgezet.
dat ezelsbrugje heb ik ook :D

ben nu opnieuw een career aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

Turfschipper

Hup NAC

Ik lees dat het maar tot 3 gewonnen games per set gaat? Kan je ook niet instellen dat dit gewoon 6 plus tie break wordt? En aantal gewonnen sets, kan je dat instellen?

Zo nee, komt er in een patch de optie om dit te doen? dus 3 gewonnen sets van first to 6?

Anders is dit een reden om hem niet te halen.

Ik kan ook echt niet begrijpen waarom er zulke, in mijn ogen, domme keuzes gemaakt worden. Het is toch een sim? En dan zo iets makkelijks passen ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online kun je er in ieder geval wel voor kiezen om voor 6 games per set en maximaal best of 5 te gaan. Misschien is het ook alleen maar zo in de junior tour, daar heb ik geen idee van, ben nog niet verder dan dat.

Gisteren heb ik het eerste seizoen van de junior tour afgerond met een 22e plaats in de ranking, vond ik zo slecht nog niet eens. Heb inmiddels een overal ranking van 44, heel hard gaat het nog niet, maar 1 tournooizege heb ik nu wel binnen. Dat was overigens nogal een revenge tournooitje voor me. Alledrie de tegenstanders die ik in dat tournooi versloeg, hadden me eerder elders in een finale verslagen.

Ik merk zelf dat ik enorm veel moeite heb om serve volley tegenstanders te verslaan, op de een of andere manier kan ik dan nooit in de rally komen. Kan dan ook wel komen doordat die spelers dan vaak al een score van 60 of hoger hebben in service en volley, ik kom nergens boven de 49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Ook maar besteld bij play.com. Gisteren nog weer aardig wat potjes met de demo gedaan en het word alleen maar leuker. Nog niet gewonnen, maar kom in ieder geval al wel aardig in de buurt. Potje 13-15 bijvoorbeeld.

Zitten toch wel grappige dingetjes in. Spelers die de bal achter hun rug om terug slaan. Of een keiharde volley bij het net slaan met bijbehorende sprong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Inmiddels ben ik afgezakt naar de 50e plaats (gisteravond) en heb ik mijn poppetje bijna maxed (69). Uiteindelijk wil ik zoiets als hieronder:

75 Forehand
85 Backhand
75 Service
75 Return
40 Volley
70 Speed
90 Power
60 Stamina

Een allround speler dus, wel met de focus op baseline spel. Online heb ik steeds meer het idee dat skills veel meer doen dan de stats. Ik kan winnen van iedereen, maar ook verliezen van iedereen. Je ziet veel power spelers, maar met een goede return + goede eigen servicegames zijn deze ook wel te verslaan, tenzij ze gewoon echt heel goed zijn.

Gisteren 2 of 3 echt hele mooie potten gehad, waarvan 1 echt helemaal geweldig was; 1e set gewonnen in de tiebreak met 11-9. Tweede set verloren in de tiebreak met 9-7 en daarna de super tiebreak met 14-12!! Wel verloren dus, maar wat een pot zeg. Dit was tegen een maxed speler welke ongeveer dezelfde stats had als ik, dus we hadden heel veel leuke rally's. Daarintegen heb je ook veel potjes die te makkelijk zijn en niet leuk voor zowel jezelf als de tegenstander.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Jammer dat er nog een "grote" bug inzit.
Ik kan bijvoorbeeld serveren zonder dat de tegenstander (computer) wat terug doet. Als ik linksonder sta en ik serveer met de rechterstick (omlaag-omhoog) gewoon recht op het lichaam van de tegenstander dan stapt hij opzij (zonder een poging te doen om te slaan) en is het gewoon een ace :X. Dit gebeurt ook best vaak als ik rechtsonder sta.

Tot nu toe gaat het lekker. Het eerste seizoen ging niet zo best. Ik eindigde op de 42ste plek in dat seizoen, maar nu sta ik na 3 toernooien al 9de. Leuk spel :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste seizoen ging ongeveer net zo..alleen eindigde ik dus 20 plaatsen hoger. Heb zelfs even 21e gestaan, maar toen ik de daaropvolgende finale verloor was dat ook weer over. ;)

Dat "bug"-je heb ik ook ontdekt, maar doet hij zeker niet altijd, ik heb over het algemeen het beste resultaat met een slice of vlakke service, van de uiterste zijkant naar de andere zijkant. Denk dat dat online iets minder goed zou gaan.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het online spelen, maar weet niet echt of dat niveau wel leuk is als je nog maar overall 44 bent. Zowel enkelspel als dubbelspel zou ik leuk vinden. Laatste keer was ik dus even gaan kijken, maar toen was er of niemand online om mee/tegen te spelen of ik kon ze in ieder geval niet in een lobby vinden.

Voor het geval iemand hier ook op de PS3 speelt en wel eens een potje wil doen. Mijn tag is dragonspirit1976.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Ik speel op de ps3. Ik vind alleen heel erg weinig games online bij de world tour. Duurt dat altijd lang of zijn er nog gewoon erg weinig mensen online bezig op de ps3? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Spelen jullie op hard ofzo ?

Ik was gister tot 2.30 door gegaan. En tot de australian open win ik alles, speel dan wel op easy om snel me speler 70 te krijgen.

In de australian open verloor ik in de finale na een super tie break met 16-14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op Normal, heb niets veranderd aan de default instellingen.

Wat ik overigens wel vreemd vind, ik kan wel door de menus heen bladeren met mijn R2 knop, maar wat betreft slagen in de rally doet dat helemaal niets. Als ik het goed heb moet ik daarmee toch trickshots kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik speel eigenlijk alleen online nu, maar in m'n career staat de difficulty op very hard. Echt problemen heb ik niet meer om te winnen, dus offline speel ik niet veel meer (met dit poppetje iig).

@ dragonspirit, die triggers zijn idd voor trickshots. Op de xbox is het zo:

R1 --> naar voren lopen
R2 --> harde slag (trickshot)
L1 --> naar het midden vd baan lopen
L2 --> slag dicht bij lijn
L2 + R2 --> Harde slag dicht bij lijn

Wel goed timen, anders gaat de bal uit of in het net. Zelf gebruik ik alleen de L1 knop en soms trickshots bij mensen die erg goed serveren.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zie je...ik dacht toch ook echt dat R2 bedoeld was voor een harde slag, maar als ik daarop druk doet hij in de game zelf helemaal niets. Wel dus in de menus ervan.

Naja..vreemd, heb het nog niet nodig voorlopig, maar ik blijf het wel vreemd vinden.

Op normal zal het neem ik aan ten op zichte van easy een stuk lastiger zijn om de opening in een rally te forceren. Ik weiger echter om terug te gaan naar easy. Dan maar wat meer moeite doen om te winnen. Je leert het naar mijn idee toch beter als je meer tegenstand krijgt. Kan je speler wel 70 zijn, maar als je niet optimaal alles beheerst, krijg je daar online wel moeite mee. Ik heb nog regelmatig een momentje van verstandsverbijstering. Dan staat mijn mannetje stil terwijl ik toch echt zeker wist dat ik een knop had ingedrukt en op tijd had losgelaten. Het duurt even, maar ik krijg het wel voor elkaar en het gaat al steeds beter.

Very hard gaat voor mij nog wel even duren voor ik dat voor elkaar krijg. Maar jij (Masch) hebt dan vast al de hele career mode uitgespeeld of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Nope; ik ben online gaan spelen toen ik de tweede grand slam (Roland Garros) had gewonnen.

Trouwens R2 of/en L2 moet je wel in combinatie met de a, b of x gebruiken! Dit doe je wel toch?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Masch schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:30:
Ik speel eigenlijk alleen online nu, maar in m'n career staat de difficulty op very hard. Echt problemen heb ik niet meer om te winnen, dus offline speel ik niet veel meer (met dit poppetje iig).

@ dragonspirit, die triggers zijn idd voor trickshots. Op de xbox is het zo:

R1 --> naar voren lopen
R2 --> harde slag (trickshot)
L1 --> naar het midden vd baan lopen
L2 --> slag dicht bij lijn
L2 + R2 --> Harde slag dicht bij lijn

Wel goed timen, anders gaat de bal uit of in het net. Zelf gebruik ik alleen de L1 knop en soms trickshots bij mensen die erg goed serveren.
Serveren doe ik altijd met de trigger voor hard schot.

Alleen merk wel dat het anders gaat met verschillende serveer stijlen, even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Er is inmiddels een Top Spin 3 review van T.net dat zal ik zo in de startpost doen met een kleine update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik serveer mijn eerste service met R2 en L2 samen ingedrukt; dan wordt hij bijna onhoudbaar. Voor deze service moet je volgens mij wel een servicestat van 70+ hebben. Bij mij gaat hij ook vaak uit, heb een 1e service percentage van +- 60%. De tweede doe ik net zoals jou, maar soms ook met L2 naar buiten, ligt eraan hoe de ontvanger staat.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Masch schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:05:
Ik serveer mijn eerste service met R2 en L2 samen ingedrukt; dan wordt hij bijna onhoudbaar. Voor deze service moet je volgens mij wel een servicestat van 70+ hebben. Bij mij gaat hij ook vaak uit, heb een 1e service percentage van +- 60%. De tweede doe ik net zoals jou, maar soms ook met L2 naar buiten, ligt eraan hoe de ontvanger staat.
Alleen mijn 2e man heeft de serveer stijl van roddick, die is best lastig om ff te leren, heel anders als de standaard. ff in de school daar mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masch schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:46:
Nope; ik ben online gaan spelen toen ik de tweede grand slam (Roland Garros) had gewonnen.

Trouwens R2 of/en L2 moet je wel in combinatie met de a, b of x gebruiken! Dit doe je wel toch?
Voor zover ik me kan herinneren wel..zal het nog eens proberen de volgende keer.. (als het lukt zal ie vast in ieder geval niet meteen in zijn.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Mars18 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Alleen mijn 2e man heeft de serveer stijl van roddick, die is best lastig om ff te leren, heel anders als de standaard. ff in de school daar mee aan de slag
Zal wel persoonlijk zijn, maar ik vind die stijl ook moeilijk te retourneren, omdat de servicebeweging veel sneller is. Daarom maar goed dat de timing van die service wat moeilijker is ;) >:)

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Marty26 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:40:
vraagje is het dubbel spel online alweer terug? net als in deel 1 dus met stats etc..?
Ja dit vroeg ik me ook al af! Ik heb met Topspin 1 enorm veel plezier gehad in de online dubbel modus. Samen met m'n broertje op de bank ranked games spelen. We hebben zelfs even top 10 wereldwijd gestaan en dat gaf echt wel een kick. Als je dan tegen top 100 spelers moet spelen staat het zweet je echt wel even in de handen, maar als je die partij weet te winnen geeft dat wel een enorm lekker gevoel.

Helaas hadden ze die optie er in Topspin 2 uitgehaald, en kon je alleen single nog ranked spelen. Nou ja single in Topspin is nooit m'n sterkste punt geweest dus daar had ik het al gauw gezien :P Single in Topspin 3 moet ik nog proberen maar als ranked dubbel er weer in zit zou ik wel vet vinden. Dus als Dragonspirit76 gelijk heeft ben ik blij :D

Overigens heb ik 'm al hier liggen en gespeeld op de PS3, maar nog niet online omdat m'n character nogal slecht is nu :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet honderd procent zeker of het ranked is...zover ben ik nog niet gekomen DenMan, maar je kunt in ieder geval dubbelspel spelen...en als het er nu nog niet in zit, kan het misschien nog komen met ranking... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
er zit helaas geen ranked dubbel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vandaag ook maar gehaald (ratchet en uncharted ingeruild). Is er al een site met een walkthrough of een stat simulator oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Na het kijken van de finale die nu bezig is op Wimbledon heb ik echt zin om weer verder te spelen.

Me 2e poppetje is nu level 65 geloof ik. Maar tot 70 gaat nog lang duren :(

Wil graag online spelen met die personage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook top spin 3 voor de 360. Echt super vet spel

Zit nu op overall van 52 en doe ook aan die online tourneys kwam in de halve finale van rolang gaross :D en finale van zo kleine toernooi ericsson open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen downloadable players aan te komen als DLC! :P
Vanavond maar die finale van gisteren naspelen, wat een partij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat was zeker nogal een pot...die Nadal met z'n bibber knieen in de tie-break.. ;) Ik snap het wel hoor.

Ik ben inmiddels ook wat verder en heb voor het eerst ook een hard toernooi gewonnen in het junior seizoen. Sta nu ook redelijk binnen de range voor de top 3 van junior, wie weet ga ik het dit keer wel halen want ik zit ergens halfverwege dat seizoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke moeilijkheidsgraad spelen jullie het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nog steeds op Normal Vinneh72. Heb sowieso nog steeds wat moeite met de controller besturing..ben echt een PC gamer.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik speel op very hard en met m'n vrouwelijke speelster op very easy, maar die wil ik zo snel mogelijk maxed hebben om online te kunnen spelen :p

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm normal vond ik net ff te lastig, helaas is easy meteen weer veel te makkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normal kost wat meer oefening...ik had er vooral veel moeite met serve-volley spelers en snelle spelers..bij de andere spelers was de opening nog wel te vinden...snelle spelers halen gewoonweg alles. Dan moet je erg met je taktieken wisselen, maar dat is ook wel weer leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook op normal maar toen ik australian open speelde en won eerste match van federer dacht ik hmm ok :P Denk dat ik dit seizoen afmaak en dan seizoen erop ook maar op hard ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat er wel af en toe bugjes in zitten; dan speel je ineens met een half shirt aan. Bij de volgende service is het dan weer goed.
Heb ook een keer gehad dat het voorstellen van de spelers een keer of 10 te hard liep. Net alsof het in fast forward motion stond. Wel grappig om dan je spelers hypernerveus te zien inslaan :P
Op het moment dat het spel begint met de opslag is het weer gewoon. Iemand anders ook dit soort dingen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:58:
Het valt me op dat er wel af en toe bugjes in zitten; dan speel je ineens met een half shirt aan. Bij de volgende service is het dan weer goed.
Heb ook een keer gehad dat het voorstellen van de spelers een keer of 10 te hard liep. Net alsof het in fast forward motion stond. Wel grappig om dan je spelers hypernerveus te zien inslaan :P
Op het moment dat het spel begint met de opslag is het weer gewoon. Iemand anders ook dit soort dingen opgevallen?
Nee, eerlijk gezegd niet. Beide dingen nog niet meegemaakt (ik speel op de xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:03:
[...]

Nee, eerlijk gezegd niet. Beide dingen nog niet meegemaakt (ik speel op de xbox)
Dat zou kunnen, ik speel op de ps3. Daar heb je in het begin ook enorme lag door het laden. Beetje dom; had dan een statisch beeld genomen van het speelveld. Uiteindelijk gelukkig tijdens het spelen absoluut geen last van.
Pagina: 1 2 Laatste