Om toch even op bovenstaande in te gaan. Hier wat tips en adviezen voor online ranked in top spin 3. Het is nogal kort de bocht om alleen me stats te plaatsen, want er is niet 1 perfect build, maar er zijn vele mogelijkheden. EChter moet er in deze zogenaamde mogelijkheden wel aan een aantal eisen worden voldaan wil je kans hebben om 95% te kunnen beaten.
In eerste instantie zal je denken dat online verziekt is door de power builds. Je komt online met je offline mannetje en je wordt keihard weg geslagen.
Vaak zullen deze builds er als volgt uitzien. 100 forehand, 100 backhand, 100 power, 100 speed en dan nog een overige stat 70, bijvoorbeeld service of return.
Vele fora claimen dat bovenstaande builds online verzieken en unbeatable zijn, maar dit is niet zo. Waar baseer ik deze bewering op? Ik heb zelf zo een build + andere en geloof me ze zijn niet zo perfect als ze in eerste instantie lijken.
Wat is wel belangrijk voor online? In eerste instantie is het voor online belangrijk dat de volgende stats gebruikt worden.
Forehand = Minimaal 80
Backhand = Minimaal 80
Power moet altijd 100 zijn (dit is de basis en zal je altijd nodig hebben om kans te maken in rally's).
Speed = 50 of meer
Service = 70 of meer (ik heb als voorkeur 100)
Return = 70 of meer
Stamina = 30 Vergeet stamina, heb je niks aan online nutteloos. Als je iemand ziet met 60 stamina weet je al dat je gewonnen hebt.
Volley = 30 Als iemand maar 1 punt in volley heeft betekent dat je gewonnen hebt. Nutteloze stat online, leuk voor tegen de computer.
Oké met bovenstaande informatie kan je een build maken naar eigen wens. TBH is het een kwestie van persoonlijke smaak op welk aspect je het accent/voorkeur wil leggen. De één wilt bijvoorbeeld 100 return, maar minder serveren, de ander wilt 100 service en minder retourneren. Houd in ieder geval in je achterhoofd dat je altijd deze stats minimaal op 70 moet hebben wil je kans maken. Als je bijvoorbeeld namelijk een service van 30 hebt en er komt een mafkees die een return van 70 of meer heeft ben je vrijwel kansloos mits hij ook zijn poppetje kan besturen.
Forehand en backhand: Deze twee stats bepalen in combinatie met power, hoe hard je een bal slaat. Als je dus een lage power hebt en een lage forehand of backhand, kan je dus niet meegaan in rally's omdat je te slap bent. Je krijgt dan de zogenaamde ballen die hoog door de vlucht vliegen en uit balans raken, waardoor je tegenstander ze af kan maken. Vandaar 80+ maar 90 is aanbevolen.
Service: Zoals eerder vermeld een belangrijke stat. In feite moet je altijd je service game winnen. Dit betekent dat je service en power zo hoog mogelijk moet zijn. Ook is het serveren met de rechter stick aanbeloven. Je kan dan namelijk harder slaan, als bijvoorbeeld met de toetsen. Een service die 100 is en een power die 100 is slaan d.m.v. de toetsen 224 kmh, maar doe je dit goed met de rechter stick sla je 240 kmh, dit betekent dat je vrijwel altijd een ace slaat.
Returns: Het is van essentieel belang dat je een fatsoenlijke return van minimaal 70 hebt. Je wilt immers je tegenstander kunnen breken, doe je dit niet kom je altijd in tie breaks terecht en dit wil je vermijden, want het kost veel tijd. Probeer altijd te kijken hoe je tegenstander serveert. Serveert hij naar buiten ga er gewoon staan en sla ballen terug met lt a (risk shot) je zal zien dat je na verloop van tijd, de 1 na andere bal feilloos kapot slaat langs je tegenstander. Persoonlijk sla ik nu risk shots feilloos terug op services van 226 kmh

Dus oefening baart kunst.
Power: Power is heel belangrijk, het is de basis van je kracht voor bijvoorbeeld service en forehand backhand, zorg ervoor dat deze 100 is, ECHT BELANGRIJK!. Iemand met lage power tegen 100 power is veelal instant win.
Speed: Speed is belangrijk want hierdoor kan je standhouden in een rally. HEt moet niet persé 70 of meer te zijn, persoonlijk speel ik met 50 speed en red ik me prima. Meer kan ook, maar is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Experimenteer hiermee. Ik moet wel zeggen, 30 speed is kansloos, minimaal 45/50!!!!!
Stamina en volley: Niet naar kijken nutteloos. Iemand die veel punten heeft in 1 van deze 2 stats is een zogenaamde top spin 3 noob. Geniet van de match, je hebt gewonnen.
Oké op basis van bovenstaande informatie wat voorbeeld van goede builds, waarmee je hoge ogen kunt gooien:
85 fh
85 bh
service 100
return 85
volley 30
power 100
speed 45
stamina 30
Hiermee ben je instaat om keihard te serveren, rally bij te houden en goed te kunnen retourneren. Een zogenaamde 100 power/spoeed/fh/bh build is kansloos hiertegen!
Ik zelf speel bijv met:
90 fh
90 bh
se 100
re 85
volley 30
power 100
speed 45
stamina 30
En ik heb alleen nog 1 keer verloren van de 40 van de nr 3, puur omdat hij beter was in het slaan van risk shots
Dus onthou, stamina en volley = no go. Returns altijd slaan d.m.v. risk shots.
Kijk ook in die top 10 (leaderboards) om een beeld te krijgen van de soorten builds, die mogelijk kunnen zijn.