Distributeurs/groothandels

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Vandaag m'n Actebis account aan laten maken.
Precies op tijd, want bij Techdata is het weer helemaal drama.
Derde accountmanager in 2011 weg, paar maanden wachten op een nieuwe :X

Goede ervaringen met Actebis? Prijzen zien er op het eerste gezicht redelijk uit. Qua verzendkosten wat beter. Ben alleen erg benieuwd naar de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Japie Gijs schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:07:

Goede ervaringen met Actebis? Prijzen zien er op het eerste gezicht redelijk uit. Qua verzendkosten wat beter. Ben alleen erg benieuwd naar de service.
Ik ben er nu een tijdje klant en moet zeggen dat het qua service af en toe wel beter kan. Als je een wat lastigere vraag via email stelt, duurt het even (of je moet er achteraan bellen) voor je hier antwoord op hebt.

Het werken met hun webshop heeft even wat oefening nodig, maar ziet er verder goed uit :)

Had je bij Techdata een persoonlijke account manager, of had je iemand uit het B2B-team ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 17:08
Denk dat je bij grote distri daar toch sneller mee te maken hebt dat accountmanagers weg gaan.
Moet zeggen dat bij ons gelukkig het verloop zeer minmaal is.
Als ik kijk dat er de laaste drie jaar maar 2 personen weg zijn gegaan is dat niet veel.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

dropdeath schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:15:
Wie is "ons"?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Techdata altijd irritant gevonden met 30 telefoontjes per week of je wat moet kopen.
Als ik iets van je wil bel ik wel dont call us we call you policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Ons = Qwerty

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
nextware schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:21:
[...]

Ik ben er nu een tijdje klant en moet zeggen dat het qua service af en toe wel beter kan. Als je een wat lastigere vraag via email stelt, duurt het even (of je moet er achteraan bellen) voor je hier antwoord op hebt.

Het werken met hun webshop heeft even wat oefening nodig, maar ziet er verder goed uit :)

Had je bij Techdata een persoonlijke account manager, of had je iemand uit het B2B-team ?
Iemand uit B2B team. Die hebben ook moeite met moeilijke vragen en duurt ook vaak lang.
Vorige week nog test gedaan met aanvraag voor UPS om 8 apparaten op aan te sluiten.
Van Copaco netjes een mail gehad met de vraag wat de minimale uptime moet zijn en wat het stroomverbruik van de apparaten is. Van Techdata na 2,5 dag alleen een mail met 2 dikke modellen die er wel geschikt zouden moeten zijn :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Techdata is natuurlijk ook wel het schoolvoorbeeld van een bureaucratisch distri. Bedoelingen zijn goed, maar inderdaad veel bellen of je nog wat nodig hebt.... Heb je ze nodig voor een deal, dan moeten ze altijd elders navraag doen omdat de gemiddelde accountmanager 0 bevoegdheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Ja maar dat soort bedrijven zitten vaak ook niet op de kleine dealers te wachten.
Je wordt bij dat soort bedrijven pas interessant als je 50.000 euro per maand doet.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Japie Gijs schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:49:
[...]

Van Copaco netjes een mail gehad met de vraag wat de minimale uptime moet zijn en wat het stroomverbruik van de apparaten is. Van Techdata na 2,5 dag alleen een mail met 2 dikke modellen die er wel geschikt zouden moeten zijn :O
True, dat de response matig is, maar wat is er mis met de APC site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
dropdeath schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:15:
Denk dat je bij grote distri daar toch sneller mee te maken hebt dat accountmanagers weg gaan.
Als ik kijk dat er de laaste drie jaar maar 2 personen weg zijn gegaan is dat niet veel.
Dan is Qevin 1 van die 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Inderdaad dat is er 1 van de twee.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
PcDealer schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:35:
[...]

True, dat de response matig is, maar wat is er mis met de APC site?
Niets mis mee, maar op die manier kan ik m'n contactpersoon niet testen. Dat was eigenlijk meer de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Het zou te makkelijk zijn om hier te gaan roepen *knip*.

Makkelijke dingen, daar doen we niet aan. Adverteren wel. Meer info kun je hier vinden. :)

[ Voor 71% gewijzigd door zeef op 08-07-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
Gebruik ETC voor spoedbestellingen die we dan zelf af kunnen afhalen 4 uur na bestelling. Is ook maar 20 minuten rijden. Voor de rest ben ik niet zo kapot van het aanbod qua componenten bij ETC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:58:
Het zou te makkelijk zijn om hier te gaan roepen hoe *snip*
Geen inschrijfkosten ? De laatste keer dat ik de algemene voorwaarden las, zou bij de eerste order € 100,- extra gerekend worden en op het moment dat je meer dan € 7500,- omzet per kwartaal hebt gehaald, dat je dan die € 100,- terug krijgt.

Yep, nog steeds in de algemene voorwaarden aanwezig:
Inschrijfgeld van € 100,- zal door ETC aan Opdrachtgever in rekening gebracht mogen worden bij het plaatsen van de eerste bestelling. Indien de Opdrachtgever gedurende het eerste jaar meer dan € 7.500,- per kwartaal heeft georderd en afgenomen, kan Opdrachtgever het inschrijfgeld terug vragen.
Waar gaat het dus fout in dit verhaal ? ;)

@hieronder:

Orderkosten vind ik af en toe ook wel overdreven.
Bij Techdata ook: standaard € 13,50 verzendkosten. Blijf je onder de € 450,- komt er nog eens € 6,50 extra kosten bij. Easy money op deze manier..

[ Voor 33% gewijzigd door nextware op 08-07-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Ach zo denk ik dat elke distri wel zijn goede en slechte punten heeft en waar de een tevereden mee is kan de andere het weer vervelend vinden.
Al vind ik persoonlijk het wel raar dat je als distri zijnde orderkosten rekend.
Slaat toch nergens op dat je moet betalen om ergens te mogen bestellen.

@hierboven:

Bij Qwerty is het alleen 13 euro verzendkosten en dan maakt het niet uit of je voor 20 euro besteld of voor 2000 euro.
En als de omzet hoog genoeg is valt er over lagere verzendkosten altijd te praten.

[ Voor 27% gewijzigd door dropdeath op 08-07-2011 13:33 ]

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
@nextware:
Inschrijfkosten staan inderdaad nog abusievelijk in de voorwaarden. Wordt zsm aangepast. We rekenen het al tijden (zeker een jaar) niet meer.

Orderkosten en verzendkosten zijn altijd mooie discussies. Iets rekenen om een pakketje te versturen snapt iedereen wel, dat het een beetje schappelijk moet zijn ook. Orderkosten zijn echter veel lastiger uit te leggen aan klanten (en wij rekenen ze overigens ook niet, behalve als je niet via de webshop of electronisch koppeling besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nextware schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Waar gaat het dus fout in dit verhaal ? ;)

@hieronder:

Orderkosten vind ik af en toe ook wel overdreven.
Bij Techdata ook: standaard € 13,50 verzendkosten. Blijf je onder de € 450,- komt er nog eens € 6,50 extra kosten bij. Easy money op deze manier..
Volgens mij twee staffels: onder de EUR 650,00 en nog eens onder de EUR 250,00.
Toch niet, net gecontroleerd. Was vroeger wel zo(iets).

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 08-07-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:47:
(en wij rekenen ze overigens ook niet, behalve als je niet via de webshop of electronisch koppeling besteld).
Waarom zou je wel orderkosten rekenen als mensen telefonisch een order plaatsen omdat je er dan meer tijd mee kwijt zou zijn ?

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:47:
@nextware:
Inschrijfkosten staan inderdaad nog abusievelijk in de voorwaarden. Wordt zsm aangepast. We rekenen het al tijden (zeker een jaar) niet meer.
===========================
Nvm.. heb op dit stuk mijn antwoord al ;)
===========================

Wellicht is het handig om de vermelding zsm uit de voorwaarden te halen.Ik denk dat de bedragen nogal wat potentiële klanten zullen afschrikken tbh ;). Ik weet namelijk zeker dat ik voorlopig geen € 7500,- per kwartaal aan omzet zal gaan draaien bij ETC.
Waarom zou je wel orderkosten rekenen als mensen telefonisch een order plaatsen omdat je er dan meer tijd mee kwijt zou zijn ?
Omdat je sales persoon dan het volgende moet doen:

- Telefoon opnemen
- Order invoeren
- Order afwerken

Die sales persoon zal er ook niet voor niets zitten. Via de webshop zal alles automatisch in het orderproces verwerkt worden.

[ Voor 41% gewijzigd door nextware op 08-07-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
Precies daarom.
Telefonisch nemen wij overigens geen orders aan. Altijd een email of desnoods een fax. Dat voorkomt achteraf discussies.

Je moet je voorstellen dat een email of faxorder via de verkoopafdeling binnenkomt, zij moeten dat een beetje fatsoeneren/completeren zodat het voor onze centrale orderdesk medewerkers een hapklaar brokje wordt. Vaak moet er toch nog even via telefoon of email contact over zo'n 'handmatige' order worden gelegd omdat iets niet (meer) leverbaar is, of een vereist gegeven mist.

De totale tijd die voor ons in handmatige orderverwerking gaat zitten rekenen we wat voor. Het is overigens nog maar een klein deel van de orders die we op deze manier verwerken (gelukkig).

En over de klant-worden kosten: absoluut zeker! Als je klant wil worden en je zou een rekening toegestuurd krijgen, betaal ik 'm je persoonlijk terug!

[ Voor 9% gewijzigd door marksanne op 08-07-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Tsjah, verzendkosten zijn voor mij ook altijd een drempel om ergens een order te plaatsen. Zeker als je weet dat ik vrijwel dagelijks bestellingen plaats, tikt zoiets op jaarbasis aardig aan.... Ingram flikte het ook een keer om ons van 0 verzendkosten naar 12,50 te zetten (of iets in die orde grootte). Resultaat, omzetdaling bij hun van 60%.... (lees : meerdere tonnen) Ze zijn er inmiddels toch aardig van terug gekomen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Nee inderdaad die zit er niet voor niks maar ik kan iemand die belt toch meer verkopen dan als iemand gewoon een order online besteld.
Dus als een klant belt voor een order kan ik hem wijzen op aanbiedingen en evt vragen beantwoorden die hij heeft.
En dus ook meteen een andere product aanbieden als hij iets moeten hebben wat niet op voorraad is.
Je dan ook dat je sneller een relatie met de klant opbouwd dan dat als je die klant nooit spreekt.
En dus niet zo snel ergens anders besteld.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:23:
Precies daarom.
Telefonisch nemen wij overigens geen orders aan. Altijd een email of desnoods een fax. Dat voorkomt achteraf discussies.

Je moet je voorstellen dat een email of faxorder via de verkoopafdeling binnenkomt, zij moeten dat een beetje fatsoeneren/completeren zodat het voor onze centrale orderdesk medewerkers een hapklaar brokje wordt. Vaak moet er toch nog even via telefoon of email contact over zo'n 'handmatige' order worden gelegd omdat iets niet (meer) leverbaar is, of een vereist gegeven mist.

De totale tijd die voor ons in handmatige orderverwerking gaat zitten rekenen we wat voor. Het is overigens nog maar een klein deel van de orders die we op deze manier verwerken (gelukkig).
Net nogmaals gebeld. Daar werd idd aangegeven dat er geen inschrijfgeld meer werd gerekend.
Wellicht even handig voor jou: Na het drukken op "Print en verzend dit formulier" bij het inschrijfformulier voor nieuwe klanten krijgen we hier een "Page not found" te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
wittereus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:24:
Tsjah, verzendkosten zijn voor mij ook altijd een drempel om ergens een order te plaatsen. Zeker als je weet dat ik vrijwel dagelijks bestellingen plaats, tikt zoiets op jaarbasis aardig aan.... Ingram flikte het ook een keer om ons van 0 verzendkosten naar 12,50 te zetten (of iets in die orde grootte). Resultaat, omzetdaling bij hun van 60%.... (lees : meerdere tonnen) Ze zijn er inmiddels toch aardig van terug gekomen. ;-)
Pakketten versturen kost geld. Marges van distri's zijn flinterdun. Het is niet meer dan normaal om verzendkosten te rekenen. Sterker nog: zonder verzendkosten te rekenen zou er in de bulk van het aantal orders die wij verwerken flink verlies worden geleden.

Als een distri overigens ineens zo'n switch in verzendkosten maakt, dan zou je mogen verwachten dat zoiets in zeker overleg/overgangssituatie wordt gedaan. Zeker bij klanten met een behoorlijke orderportefuille. Dat laatste klinkt misschien wat lullig naar kleine(re) resellers, maar die zullen over het algemeen altijd al verzendkosten hebben moeten betalen, dus het effect op zo'n verandering is voor hen (doorgaans) minder te merken.

Overigens weet ik dat dit een jaar of 3 terug vooral speelde. De meeste distri's hebben toen wijzigingen in het transportkostenbeleid doorgevoerd, wat doorgaans nog zo wordt gehanteerd (vooral om de reden waar ik dit stuk mee begon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Inderdaad verzendkosten zijn gewoon noodzakelijk bij ons betaald 99% gewoon verzendkosten er zijn uitzonderingen.
Maar zelfs de hele grote jongens die 1 mil of meer op jaarbasis doen betalen gewoon verzendkosten.
En dan nog moeten we er nog elk jaar geld bij leggen omdat het niet kosten dekkend is.
Zou het kostendekkend moeten zijn dan moeten we naar een 16 a 17 euro toe.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
nextware schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:25:
[...]Na het drukken op "Print en verzend dit formulier" bij het inschrijfformulier voor nieuwe klanten krijgen we hier een "Page not found" te zien ;)
Apart! Ik heb zelf net nog even een testje gedaan (overigens alleen even rap in Firefox, nog niet in IE) en krijg netjes de bedankt pagina voorgeschoteld. Ik stuur je even een PB hierover. 't is een beetje offtopic voor het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
Japie Gijs schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:20:
Gebruik ETC voor spoedbestellingen die we dan zelf af kunnen afhalen 4 uur na bestelling. Is ook maar 20 minuten rijden. Voor de rest ben ik niet zo kapot van het aanbod qua componenten bij ETC.
ETC is ook absoluut geen componentenspeler. Onze volume zit in HP, IBM, Lenovo, ACER, APC, Toshiba, Netgear, VMware, Citrix, enz. en dan juist ook de kennis rondom die merken/oplossingen.

Ik heb het vanuit mijn tweaker-hart altijd jammer gevonden dat we zelf zo (relatief) weinig 'typisch' componentenspul hebben, maar die markt is (over-)volwassen, dus onze focus daarop is gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Pakketten versturen kost geld. Marges van distri's zijn flinterdun. Het is niet meer dan normaal om verzendkosten te rekenen. Sterker nog: zonder verzendkosten te rekenen zou er in de bulk van het aantal orders die wij verwerken flink verlies worden geleden.

Als een distri overigens ineens zo'n switch in verzendkosten maakt, dan zou je mogen verwachten dat zoiets in zeker overleg/overgangssituatie wordt gedaan. Zeker bij klanten met een behoorlijke orderportefuille. Dat laatste klinkt misschien wat lullig naar kleine(re) resellers, maar die zullen over het algemeen altijd al verzendkosten hebben moeten betalen, dus het effect op zo'n verandering is voor hen (doorgaans) minder te merken.

Overigens weet ik dat dit een jaar of 3 terug vooral speelde. De meeste distri's hebben toen wijzigingen in het transportkostenbeleid doorgevoerd, wat doorgaans nog zo wordt gehanteerd (vooral om de reden waar ik dit stuk mee begon).
Tsjah. Bij ETC betalen we inderdaad nog de hoofdprijs voor verzenden, helaas resulteert dat veelal in orders die bij voorkeur bij een copaco of ingram terecht komen. Uiteraard een keuze van jullie, maar iedere keer als de vraag vanuit ETC komt 'hoe kunnen we meer met jullie doen?' kan hetzelfde riedeltje opgedreunt worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
wittereus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:44:
[...]Tsjah. Bij ETC betalen we inderdaad nog de hoofdprijs voor verzenden, helaas resulteert dat veelal in orders die bij voorkeur bij een copaco of ingram terecht komen. Uiteraard een keuze van jullie, maar iedere keer als de vraag vanuit ETC komt 'hoe kunnen we meer met jullie doen?' kan hetzelfde riedeltje opgedreunt worden. :)
12 euro != hoofdprijs? ;)

Sorry, flauw, maar ik ben wel blij dat je het woord 'helaas' gebruikt in je reactie!
Ik ga 's kijken of ik kan achterhalen bij welke reseller je werkt :) 's kijken wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Ja inderdaad 12 euro is een redelijk prijs als je na gaat dat de meeste normale zendingen rond de 22 euro kosten om het te versturen.
Zijn het natuurlijk wel wat grotere orders.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
12 euro vind ik behoorlijk veel, misschien niet qua % op een order van een paar K maar als dat 2-3 x per week en dat 52 weken per jaar is hebben we het toch over bijna 1900 euris. Kun je leuke dingen van doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
wittereus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:37:
12 euro vind ik behoorlijk veel, misschien niet qua % op een order van een paar K maar als dat 2-3 x per week en dat 52 weken per jaar is hebben we het toch over bijna 1900 euris. Kun je leuke dingen van doen. :)
Zeg je hiermee nu dat je bij andere distri's het voor elkaar hebt gekregen totaal geen verzendkosten te hoeven betalen? :o Zal denk ik niet. Er wordt al minimaal afgeweken van de standaardprijs voor verzendkosten, laat staan totale kwijtschelding. Ik gok dat die 1900 euro waar je leuke dingen van kunt doen (true!) qua verschil hooguit enkele honderden euro's zal zijn. Niet dat je dat moet negeren, integendeel natuurlijk. Maar het is wel een (stevige) nuancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
De distri's maken er een sport van om met z'n allen ons te doen geloven dat de marges zo laag zijn. Laatst gaf een accountmanager van een grote distri aan zelf maar 1,7% op HP hardware te hebben. Ja dat zal vast, maar ze krijgen wel een vette bonus voor het volume wat ze doen. Op het einde van het jaar zullen ze altijd minimaal 15-20% hebben gemaakt, anders kan het personeel niet eens betaald worden.

Laten we even copaco nemen... een omzet van ongeveer 500 miljoen als ik even snel google.
2% marge zou betekenen € 10.000.000,- bruto winst.

400 man personeel aan gemiddeld € 30.000 per jaar.
Dan blijft er nog een schuld van € 2.000.000 over.

Het pand, marketing etc is dan allemaal nog niet betaald.

Marge van < 2% is dus de grootste bullshit die bestaat.

[ Voor 31% gewijzigd door jimbo123 op 08-07-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
De marges (vooraf) zijn ook flinterdun, sterker nog: in veel gevallen negatief.

Achteraf (maar dan moet je wel aan 120 voorwaarden voldoen en afschuwelijke hoeveelheden hebben weggezet) mag je dan handje ophouden en nog wat terugvangen. Als je dat spel heel goed doet, kun je er inderdaad een bedrijf van draaiend houden en zelf bonussen uitdelen. Ik zeg je dat het topsport is om distributie te bedrijven. Misschien is het een leuk idee om 'ns een kijkje in de keuken te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:09:

Achteraf (maar dan moet je wel aan 120 voorwaarden voldoen en afschuwelijke hoeveelheden hebben weggezet) mag je dan handje ophouden en nog wat terugvangen. Als je dat spel heel goed doet, kun je er inderdaad een bedrijf van draaiend houden en zelf bonussen uitdelen. Ik zeg je dat het topsport is om distributie te bedrijven. Misschien is het een leuk idee om 'ns een kijkje in de keuken te nemen?
Wat bedoel je precies met een kijkje in de keuken nemen, ik kan me niet voorstellen dat een distri echt volledige openheid van zaken geeft over alles deals die worden gesloten en hoe de marge precies in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:09:

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
jimbo123 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:13:
[...]

Wat bedoel je precies met een kijkje in de keuken nemen, ik kan me niet voorstellen dat een distri echt volledige openheid van zaken geeft over alles deals die worden gesloten en hoe de marge precies in elkaar steekt.
Inzage in de exacte marges per product of deal is echt bere-lastig vast te stellen en inzage is alleen daarom al heel moeilijk. Maar wat ik bedoel is misschien zoiets als een tourtje door 10000m2 magazijn, kort wat afdelingen, een interactief praatje van wat managers of medewerkers, lunch, hier en daar wat tipjes van sluiers misschien, gewoon om 'ns te zien hoe, wat, waarom en met wie. Om te zien dat distri's geen over-de-top, dikgesponsorde of overbetaalde bedrijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als iemand begint over EUR 12,00 verzendkosten per order en die doet dat 2-3 keer per weekm, dan moet je je afvragen of je niet wat orders moet consolideren. Wij hebben bij een aantal distri's een hele tijd geen verzendkosten gehad. Maar goed, van ons inkoopkrediet kun je een heel dik huis neer laten zetten.

Cijfers van verschillende distri's uit 2006: http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=2668823

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 08-07-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:53:
[...]

Zeg je hiermee nu dat je bij andere distri's het voor elkaar hebt gekregen totaal geen verzendkosten te hoeven betalen? :o Zal denk ik niet. Er wordt al minimaal afgeweken van de standaardprijs voor verzendkosten, laat staan totale kwijtschelding. Ik gok dat die 1900 euro waar je leuke dingen van kunt doen (true!) qua verschil hooguit enkele honderden euro's zal zijn. Niet dat je dat moet negeren, integendeel natuurlijk. Maar het is wel een (stevige) nuancering.
Uhm ja? Ik zeg niet dat elke distri franco levert, maar het is verre van onwerkelijk. Uiteraard zullen die distris de verzendkosten die ze maken wel uitsmeren in hun marge, maar dat zie ik dan meer als onderdeel van het spelletje. Tegenwoordig krijg ik zelfs complete pallets franco geleverd af berlijn..... En dan moet ik 12 euro betalen voor 1 doosje af bodegraven? :)

Natuurlijk beding ik zoiets niet vanaf dag 1, maar meestal zie ik het schrappen/halveren/whatever van de verzendkosten als stap 1 richting een wat nauwere samenwerking. Ik snap ook wel dat je als distri niet voor elke heikneuter die 2 laptops in de maand afneemt dezelfde condities wil geven.

[ Voor 13% gewijzigd door stylezzz op 08-07-2011 21:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
marksanne schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:43:
[...]

Inzage in de exacte marges per product of deal is echt bere-lastig vast te stellen en inzage is alleen daarom al heel moeilijk. Maar wat ik bedoel is misschien zoiets als een tourtje door 10000m2 magazijn, kort wat afdelingen, een interactief praatje van wat managers of medewerkers, lunch, hier en daar wat tipjes van sluiers misschien, gewoon om 'ns te zien hoe, wat, waarom en met wie. Om te zien dat distri's geen over-de-top, dikgesponsorde of overbetaalde bedrijven zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk echt niet dat distri's overbodig veel winst maken.. ik gun het ze zeker en ik weet dat het moeilijke business is. Ik stoor er mij gewoon aan wanneer een accountmanager vol overtuiging tegen mij gaat vertellen dat ze maar 1,7% marge hebben want ik kan op mijn duimpje uitrekenen dat het niet zo is. Ik ben door een accountmanager gewoon uitgelachen toen ik aangaf niks van zijn verhaal te geloven. Nu weet ik niet of zo een accountmanager uberhaupt inzage in de werkelijke marges heeft, wellicht is 'ie wel echt zo dom om te denken dat 1,7% genoeg is om een distri te runnen. Ik geloof het in ieder geval niet.

Bedankt voor je aanbod overigens, maar ik heb wel eens eerder bij een distri door het magazijn gelopen en kan er mij wel wat bij voorstellen. Zoals eerder gezegd denk ik ook echt niet dat ze teveel marge hebben... ze zouden alleen niet moeten doen alsof het < 2% is..... vooral wanneer je soms al 2% korting krijgt voor automatisch incasso binnen 8 dagen. Dat is echt een lachertje... doen ze het dan soms gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Tsjah, als de cashflow goed is kan je producten tegen een flinterdunne marge aanbieden, gaat het even wat minder ( zoals tijdens de crisis ) vallen er behoorlijk wat om, zoals met aardig wat goede webshops het geval was. prijsvechter willen zijn -> crisis -> slechte cashflow -> rekeningen niet meer kunnen betalen -> failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
De directe marge aan de voorkant zal denk ik erg minimaal zijn, dat is wat je accountmanager ziet. Tegenwoordig kun je veel meer 'verdienen' door flink aan de achterkant te harken..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Ik heb binnen een week een Asus EAH6990 nodig.
Heeft 1 van jullie een idee welke distri deze op voorraad zou kunnen hebben? Desnoods een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mirelia schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:45:
Ik heb binnen een week een Asus EAH6990 nodig.
Heeft 1 van jullie een idee welke distri deze op voorraad zou kunnen hebben? Desnoods een winkel.
Denk niemand getuige de rode autokus: pricewatch: Asus EAH6990/3DI4S/4GD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Alle 6990's en gtx590's zijn al weken schaars, geen idee waarom maar ik zou er niet op rekenen dat je ze deze week kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Krijg net een mail van Techdata over wijzigingen n.a.v. vertrekkende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
PcDealer schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:49:
Krijg net een mail van Techdata over wijzigingen n.a.v. vertrekkende mensen.
Die heb ik niet gekregen (doe er ook bijna geen zaken mee).
Dus iig niet naar alle relaties gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik ook niet, maar het zal wel met de fusie van Quote te maken hebben gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Quote en Techdata ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Inderdaad dat is nu 1 firma geworden blijven steeds minder spelers op de markt over.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ook niet, maar daar is met geen woord over gerept in de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ach, whats new. Het is wel erg toevallig in ieder geval dat er mensen moeten vertrekken binnen 2 weken nadat de backoffice systemen van techdata en quote samengevoegd zijn. (lees : de geweldige quote site ligt in de prullenbak en is vervangen door de draconische techdata site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Japie Gijs schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:07:

op zich goede ervaringen met actebis, ze doen niet echt moeilijk, leveren snel en nemen ook nog de moeite om dingen voor je uit te zoeken. Enige waar ik mee zit is dat hun assortiment steeds beperkter lijkt en nogal vaak wisselt. Hierdoor kan ik soms bijv geen systemen bestellen van een bepaald merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Heeft iemand wel eens het idee gehad dat distri's prijsafspraken met elkaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

jimbo123 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:02:
Heeft iemand wel eens het idee gehad dat distri's prijsafspraken met elkaar hebben?
Waarschijnlijker is dat ze een verborgen BV ergens hebben die om de zoveel tijd een bestellinkje plaatsen bij hun concurrent, om zo bij de pricesheet te komen van hun concurrent.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
jimbo123 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:02:
Prijsafspraken niet direct, maar sommigen hebben wel inzage in de prijzen bij hun concurrenten. Alleen jammer voor hun dat de meesten per klant een staffel kunnen aangeven, waardoor hun informatie alsnog nutteloos is. Zo heb ik het een keer gehad bij actebis, die bij copaco gingen kijken of dat de prijs die ik noemde wel 'echt' was... Men kwam terug met een screenshot met een heel andere prijs, die ik direct kon counteren met een screenshot waarop mijn prijs te zien was..... tsjah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Inderdaad de meeste distri weten wel wat voor prijzen er in de markt rond gaan.
Door middel van hun klanten of rechtstreekse koppelingen.
En als account manager hoor je ook vaak prijzen van klanten en als er 4 of 5 klanten zijn die dezelfde prijs noemen dan weet je vaak wel dat het klopt.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25

samo

yo/wassup

Daarnaast weten wij natuurlijk ook wat de inkoopprijs van een product is vanuit de vendor, en wat een beetje een gemiddelde marge is. Dus zo lijkt het al snel dat wij alle prijzen afspreken. Wij grijpen de basis ook niet uit de lucht.
offtopic:
Ik moet wel toevoegen dat dit een vermoeden is; ik zit zo ver van de afdeling die prijzen verzint dat ik geen idee heb wat daar achter zit.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Ik bedoel meer dat het vreemd is dat distri's niet echt op gebied van kortingscondities lijken te concureren.
Wanneer je bij distri X een lage korting hebt dan doet distri Y helemaal geen moeite om dit te matchen / verbeteren. Alsof ze hebben afgesproken geen klanten van elkaar af te pakken op basis van kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Ze kunnen toch ook Martinic gebruiken om prijzen te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Martinic geeft in mijn ervaring niet altijd reseller-specifieke prijzen weer, en geeft daarmee wel eens een verkeerde prijs weer. Het lijkt in dat opzicht een nuttige tool maar verlies dat zodra je het serieus wilt gebruiken. Pas als je jouw specifieke prijzen inleest heeft het voor jou meerwaarde. Een distri kan dus niet inzien wat de prijzen van hun klant bij een andere distri zijn, laat staan kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
jimbo123 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:07:
Ik bedoel meer dat het vreemd is dat distri's niet echt op gebied van kortingscondities lijken te concureren.
Wanneer je bij distri X een lage korting hebt dan doet distri Y helemaal geen moeite om dit te matchen / verbeteren. Alsof ze hebben afgesproken geen klanten van elkaar af te pakken op basis van kortingen.
Dat heeft waarschijnlijk (vaak/meestal) te maken met het feit dat andere distri's:

1. niet die prijs willen matchen (te weinig/ongezonde marge)

2. die prijs niet kunnen/mogen matchen (vendor overeenkomst, waarbij distri's soms wel eens een beetje stout zijn en toch verkopen onder afgesproken bodem of kostprijs

3. als klanten niet de intentie geven om serieus aan een relatie met een distri te (willen) werken (loyaliteit) is het voor distri's ook vaak minder interessant om zo'n prijsgevechtje aan te gaan. daar wint uiteindelijk namelijk niemand bij, dat hebben de afgelopen 15 jaar van prijsvechten in de IT wel bewezen. Op prijs concurreren is natuurlijk niets mis mee, en je zal gek zijn om niet een goede prijs te bedingen, maar dat is eigenlijk niet het hele spel. Als dat wel je complete spel is (want natuurlijk zijn er resellers die zuiver prijsvechter zijn) dan ben je waarschijnlijk vooral gekoppeld aan een distri met wie je het scherpste kortingscontract hebt af weten te sluiten, danwel je hebt overal een contractje lopen en je prijsvergelijk-functie van je ERP/webshop/3rd party tool bepaald adhv inkoopprijs & misschien voorradigheid waar er wat wordt ingekocht. Dat werkt voor grote(re) resellers prima. Voor kleine resellers die 'dan eens hier' en 'dan eens daar' wat kopen omdat de ene keer dat product een euro goedkoper is bij distri A en de volgende keer een product net weer wat voordeliger is bij distri B, die betalen misschien wel altijd 'te veel' omdat je niet echt een relatie/orderstroom bij (voornamelijk) 1 misschien 2 distri's (max) hebt. Zouden dat soort resellers iedere order plaatsen bij 1 distri dan wordt ook zo'n kleinere partij toch wat interessanter voor een distri en zijn er mogelijk betere kortingsafspraken te bedingen. En dan heb je dus 'altijd' een betere prijs, bij de distri waar je ook nog eens het beste bij 'past' (combinatie van welke producten, diensten en value add je verwacht van je distri, evenals de service, contact en 'gevoel').

Dit is ook precies de reden dat een 'vergelijker' als Martinic.net bijna zinloos is als distri prijsvergelijker. Iedere reseller kan verschillende prijsafspraken hebben, dus welke prijs zou je dan moeten zien in dat vergelijksysteem? 'Jouw' prijs natuurlijk! Maar dat is (standaard) niet het geval bij Martinic! Er staat gewoon 'een' prijs van 'een reseller'. En die 'een' prijs is bijna per definitie niet 'jouw' prijs! Vanuit ETC hebben we daarom ook gekozen om in Martinic.net geen prijzen te tonen, behalve als klanten via Martinic ook echt 'hun' prijzen ingeladen krijgen. We hebben aangeboden aan Martinic om de kosten voor onze rekening te nemen als we altijd (!) alle gekoppelde Martinic klanten van de juiste (echte) prijzen namens ETC konden voorzien. Leek mij een offer they couldn't refuse, maar niets is minder waar, we kregen 0 op het rekest. Het kost niet veel, maar (in mijn optiek) heb je er ook als reseller erg weinig aan. Het is appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik onze prijzen tussen ETC en Copaco vergelijk, gaat het om centen. Of het nou om iets van EUR 10,00 gaat of EUR 1.000,00, dat maakt niets uit. Wat ik bijvoorbeeld bij een DesignJet bekijk is of alle opties bij dezelfde distri te verkrijgen zijn en wat de prijs in totaal is. Vaak heeft de ene distri niet alle Care Pack's bijvoorbeeld in de shop. Dan ben ik gauw klaar.

Een andere reden is om wel of niet daar te bestellen is dat we onze hardware/software over drie distri's verdeeld hebben. HP hardware bij de een, Symantec/Microsoft bij de ander en Trend Micro/Cisco/Plantronics bij de derde. Je wil niet afhankelijk zijn van 1 distri. Wel meegemaakt dat de een niet nader te noemen distri problemen geeft met uitleveren en we dus de facturen niet betalen. Op dat moment kan het zomaar zijn dat er ook niet meer te bestellen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
@MarkSanne, kun je DM activeren? dan zet ik deze discussie even in privé met je voort zodat ik wat meer details mbt omzet kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Maar wat voornamelijk kleine dealers vaak voor het hoofd stoot is nog wel dat ze bij een distri vaak duurder uit zijn dan bij een webshop.
Dus wat gebeurdt er ze gaan het bij een webshop kopen en zullen dus nergens anders een betere prijs krijgen omdat ze te weinig omzet doen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dropdeath schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:11:
Maar wat voornamelijk kleine dealers vaak voor het hoofd stoot is nog wel dat ze bij een distri vaak duurder uit zijn dan bij een webshop.
Dus wat gebeurdt er ze gaan het bij een webshop kopen en zullen dus nergens anders een betere prijs krijgen omdat ze te weinig omzet doen.
Lijkt me nogal logisch. Een voorbeeld is dat ik een laptop kon bestellen bij welke van de 4 grote distri's, maar via een webshop €100 goedkoper kan bestellen.

Ik weet niet hoe jij hier over denkt, maar €100 verschil is mij veels te groot verschil om hem toch bij een distri te bestellen. Daarnaast zijn de verzendkosten van de webshops ook nog eens drastisch lager..........

Anyway, iemand enig idee waar men de Fritz! producten kan inkopen? Televersal heeft een beperkt aanbod, maar er moet vast een leverancier zijn die dit aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Ja ik ben het ook met je eens dat je dus bij een webshop gaat kopen met als gevolg dat de webshop nog lager prijzen kan hanteren omdat hij meer inkoopt.
Wat dus weer het gevolg is dat jou klant niet mee de laptop bij jou haalt maar rechtstreeks bij de webshop want die heeft lager prijzen dan jij rekent.
Dus met andere worden jij wordt er niet beter van van maar je concurent wel.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dropdeath schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:11:
Dat is niet alleen bij kleine spelers hoor. Wij doen tonnen per jaar, maar ook wij zien dat vooral spul onder zo'n EUR 500,00 goedkoper in de btw bij een willekeurige webshop dan wij inkoop moeten afrekenen ex btw. Vermoedelijk verdisconteren zij hun rebates al in de verkoopprijs, maar dan nog vind ik het verschil fors. Of ze halen het uit Duitsland of zo. Misschien kan iemand hier uitleg over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Laptop vendoren hebben inmiddels aardig door dat ze hun verkoopkanaal kunnen laten focussen door ze dergelijk voordeel te bieden. Nadeel is dus dat partijen die maar een paar notebookjes afnemen buiten de boot vallen en een hogere prijs dienen te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Weet er iemand een distributeur die wel een goed en up-to-date assortiment heeft op HP Pavilion notebook gebied ? Tech, ETC kunnen me niet heel veel bieden. Ingram Micro weet ik niet, want die nemen onze klantaanvraag maar niet in behandeling.

Ben met name op zoek naar de DV7-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nextware schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:57:
Weet er iemand een distributeur die wel een goed en up-to-date assortiment heeft op HP Pavilion notebook gebied?
Ben met name op zoek naar de DV7-series.
ETC kan ze buiten hun webshop wel leveren. Iets met retailkanaal... Zo zelf aan de prijs gekomen van de Pavilion HPE series.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
PcDealer schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

ETC kan ze buiten hun webshop wel leveren. Iets met retailkanaal... Zo zelf aan de prijs gekomen van de Pavilion HPE series.
Perfect. Ik ga ze ff mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen die webshops hun hardware nou zo goedkoop? Ik wil ook meer in componenten/PCs doen , maar ben echt te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Je marge is hoger, hun verpiepen een laptop voor een 10tje winst ;)
En veel kopen is goedkoper kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mektheb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:29:
Je marge is hoger, hun verpiepen een laptop voor een 10tje winst ;)
En veel kopen is goedkoper kopen.
Dat is het niet alleen. Zoals ik al eerder meldde, zijn hun verkoopprijzen inclusief btw vaak lager dan mijn inkoop ex. En wij zijn geen kleintje. Vermoedelijk wordt de rebate reeds in de prijzen verdisconteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
PcDealer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:14:
[...]

Dat is het niet alleen. Zoals ik al eerder meldde, zijn hun verkoopprijzen inclusief btw vaak lager dan mijn inkoop ex. En wij zijn geen kleintje. Vermoedelijk wordt de rebate reeds in de prijzen verdisconteerd.
Kan inderdaad.
Soms is een bepaalde item bij een andere distrie nu eenmaal 10 euro goedkoper per stuk, en als je der dan 50 koopt kan je een leuke aanbieding maken.
Ik heb ook vaak dat een Printer bij blokker goedkoper is dan voor mij Inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:25:
Waar halen die webshops hun hardware nou zo goedkoop? Ik wil ook meer in componenten/PCs doen , maar ben echt te duur
Vaak zitten die webshops ook aangesloten bij inkoop organisaties.
Zo weet dat, bijvoorbeeld, het achterliggende bedrijf van Alternate (Wave Nederland CV) is aangesloten bij de inkooporganisatie van ETC.

Daar zal ook een stuk marge vandaan komen.

Maar je zou eens moeten bellen met bijvoorbeeld BAS Computers of, zoals hier boven vermeldt, Wave Nederland CV.

Alleen zit je dan vaak met wat hogere verzend- of orderkosten. Als je dus voor één order de volle mep verzendkosten moet betalen, kun je zwaaien naar een marge. Als je nu die verzendkosten kunt verspreiden over meerdere orders van klanten, kun je hierop weer rekening houden met je marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Waarom is de distri duurder als de gewone webshop?

Ik snap dat je de BTW terugkrijgt, maar je moet ook BTW betalen over de inkomsten, dan maak je toch geen winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Compux11; is jouw vraag niet nét boven je beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:56:
@Compux11; is jouw vraag niet nét boven je beantwoord?
mwaa, niet echt. Ik kan gewoon nog geen 50 macbooks tegelijk kopen, om misschien 5 euro korting te krijgen. Ik vraag gewoon waarom de distri duurder is als een normale webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tadaaaaaaa je geeft zelf al het antwoord, volume is het magische woord

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Tja, het is inderdaad gewoon het volume dat je afneemt.
Met veel leveranciers kun je ook prijs afspraken maken op het moment dat je gewoon grote volumes afneemt.

Op het moment dat je maar 2k omzet daar per jaar draait, zul je zeer waarschijnlijk geen prijsafspraken kunnen maken. Wordt dat bijvoorbeeld echter 10 - 15k per jaar, dan wordt je gewoon wat interessanter voor de distributeurs.

Of lid worden van een inkoop organisatie. Hoe je dat precies voor elkaar krijgt, weet ik zelf (nog) niet.

De grote webshops kopen gewoon hele grote hoeveelheden in of zijn (zoals ik al aangaf) lid van een inkooporganisatie.

[ Voor 10% gewijzigd door nextware op 17-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

mwaa, niet echt. Ik kan gewoon nog geen 50 macbooks tegelijk kopen, om misschien 5 euro korting te krijgen. Ik vraag gewoon waarom de distri duurder is als een normale webshop?
Macbook heeft ook bijna geen nut, want apple verdient vanaf apple naar distrie en niet distrie naar winkel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Over Apple gesproken. Een Ipad is in de Apple Store online in de verkoop (gelet op de btw) goedkoper dan mijn inkoop bij de distri.

• Mektheb
  • Nu online
PcDealer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 07:50:
Over Apple gesproken. Een Ipad is in de Apple Store online in de verkoop (gelet op de btw) goedkoper dan mijn inkoop bij de distri.
Yup same here, :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Weet iemand waar je Wyse producten kunt inkopen toevallig?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eX0duS schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:01:
Weet iemand waar je Wyse producten kunt inkopen toevallig?
Misco.

Maar op de website staat het: http://uk.wyse.com/varsearch/distne.asp

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 25-08-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

nextware schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:30:
Tja, het is inderdaad gewoon het volume dat je afneemt.
Met veel leveranciers kun je ook prijs afspraken maken op het moment dat je gewoon grote volumes afneemt.

Op het moment dat je maar 2k omzet daar per jaar draait, zul je zeer waarschijnlijk geen prijsafspraken kunnen maken. Wordt dat bijvoorbeeld echter 10 - 15k per jaar, dan wordt je gewoon wat interessanter voor de distributeurs.
Mwa, dit ook niet echt hoor. Bij ons kwamen er pas leuke prijzen langs toen we bij 1 van de 3 op een account van 100k - 500k waren gezet.

Maar nu halen we het broodnodige alleen van andere brokers, die het wss uit Duitsland halen (we krijgen iig af en toe toetsenborden met een Duitse indeling). Die gewoonweg 20% onder distriprijs zitten :X

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
kKaltUu schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
[...]

Mwa, dit ook niet echt hoor. Bij ons kwamen er pas leuke prijzen langs toen we bij 1 van de 3 op een account van 100k - 500k waren gezet.

Maar nu halen we het broodnodige alleen van andere brokers, die het wss uit Duitsland halen (we krijgen iig af en toe toetsenborden met een Duitse indeling). Die gewoonweg 20% onder distriprijs zitten :X
Eerst zeg je 'niet echt' maar daarna bevestig je het juist weer. En kopen bij brokers (al dan niet grijze import producten) is voor het overgrote deel van de producten niet 1 op 1 te vergelijken met 'reguliere/courante' handel. Juist de (net iets oudere) partijen van producten via brokers kan zeker interessant zijn, maar da's natuurlijk toch net iets andere handel. Als je nu de nieuwste HP, Acer of Toshiba laptop wil aanbieden, dan is de kans klein dat je die kunt vinden bij brokers (laat staan tegen 20% onder distriprijzen).

Mijn interpretatie van je berichtje (correct me if I'm wrong) is dat jullie met een distri op moment X een deal hebben gemaakt waardoor jullie tijdelijk scherpere prijzen kregen, maar dat het volume dat daarbij hoorde niet gehaald werd waardoor jullie uiteindelijk de switch naar brokers gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
kKaltUu schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
[...]

Tja.. die brokers halen het spul gewoon uit het grijze kanaal. Ook heel veel producten uit Engeland en Israël zie ik regelmatig voorbij komen. Gelukkig kun je met dergelijke producten wel bij HP Nederland terecht voor je garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nextware schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:52:
[...]

Tja.. die brokers halen het spul gewoon uit het grijze kanaal. Ook heel veel producten uit Engeland en Israël zie ik regelmatig voorbij komen. Gelukkig kun je met dergelijke producten wel bij HP Nederland terecht voor je garantie :)
HP geeft wereldwijd garantie. Daarnaast doen ze zelf niets aan het grijze kanaal die ze zelf voeden. Ik heb ook van een distri begrepen dat SmartQuotes die bedoelt zijn voor special pricing voor een specifieke klant, worden gebruikt om te stunten met prijzen bij alle klanten bij bepaalde webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
Nou... HP NL eist van ons heel precieze gegevens (bijv. serienummers) willen we iets achteraf verrekend krijgen, want als er ook maar iets niet klopt (een product dat in het buitenland -zeg voor het gemak Belgie- is geleverd bijvoorbeeld) dan kunnen we mooi fluiten naar verrekening. Het lijkt hierdoor dat HP (in ieder geval hier in NL) de boel behoorlijk strak onder controle houdt. Maar het zal me niets verbazen als dit landje weer het braafste jongetje van de klas is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marksanne schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:14:
Nou... HP NL eist van ons heel precieze gegevens (bijv. serienummers) willen we iets achteraf verrekend krijgen, want als er ook maar iets niet klopt (een product dat in het buitenland -zeg voor het gemak Belgie- is geleverd bijvoorbeeld) dan kunnen we mooi fluiten naar verrekening. Het lijkt hierdoor dat HP (in ieder geval hier in NL) de boel behoorlijk strak onder controle houdt. Maar het zal me niets verbazen als dit landje weer het braafste jongetje van de klas is ;)
Nederland is ook het braafste jongetje van de klas.
Er zijn genoeg brokers in NL die hardware van HP significant goedkoper aanbieden dan welke leverancier dan ook.

Een groot bedrijf in verwegistan koopt groot in en verdeeld het onder de brokers en dus ook die van NL.

Alleen ben je HP Prefered partner, dan moet je oppassen met Brokers.

Totaal iets anders, iemand die een goeie leverancier kent voor Avaya producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
[...]

Alleen ben je HP Prefered partner, dan moet je oppassen met Brokers.
Valt wel mee. Ik ken Preferred Partners die online stunten met prijzen die inkoop nooit haal, terwijl iedere partner bepaalde voorwaarden heeft ondertekend. En ook de account managers geven toe niets te (kunnen) doen. Je moet als partner wel de omzettarget halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een distri die ASUS netbooks (bijv de nieuwe X101 en de netbooks met brazzo platform) verkoopt. Verder nog een distri die Supermicro verkoopt. Liefst een distri die beide aanbiedt. Iemand een suggestie? Overigens moeten de netbooks zowel in qwerty als azerty leverbaar zijn. Ben ik voor azerty direct gebonden aan een belgische distri of zijn er distri's in .nl die ook azerty leveren?

Aantallen: per 10-25 stuks, 1 tot 2 bestellingen per maand. (dus klein.... hoop te kunnen groeien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
De combi Asus en Supermicro is volgens mij alleen te maken bij BAS computers, en die hebben volgens mij ook in Belgie een divisie.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste