Distributeurs/groothandels

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
Eguna schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:55:
Dank voor je reactie, het wordt me langzaam wel duidelijk dat zelfs een omzet van enkele duizenden euro's nog steeds peanuts is bij de groothandel-- Ik zal de prijzen dan ook waarschijnlijk gaan baseren op de goedkoopst vindbare pricewatch shop per product, om een figuur te schetsen voor het aankomend jaar.

Wat zou je zeggen van de Windows licenties, zelfde verhaal?

Dan lees ik her en der dat licenties en/of producten goedkoper zijn 'bij de buren', zou het lonen om met een grote bus en aanhanger zelf de spullen te halen bij een groothandel over de grens? Of Creëer je dan weer andere problemen :')
Windows licenties haal ik, eerlijk gezegd, niet bij de reguliere distri zoals Techdata, ETC of Ingram Micro. Deze haal ik bij America Direct (http://www.america-direct.nl/). Vaak zeer scherpe prijzen voor Microsoft licenties :)

Producten halen "bij de buren" is, mijns inziens, niet zo heel erg interessant. Vaak maak het qua prijs nagenoeg geen verschil. Het enige dat ik mezelf nog kan voorstellen is dat je voordeel hebt dat je geen BTW hoeft te betalen. Nu denk ik alleen niet dat er Belgische of Duitse distri's zijn die zitten te wachten op een kleine (met alle respect) zakelijke klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Die website is zeg maar nog op versie 1.0 gebouwd... :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
PcDealer schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:24:
Die website is zeg maar nog op versie 1.0 gebouwd... :)
Och, maakt niet uit.
Mijn inkoop daar verloopt toch via email en telefonisch. Heb daar hun website niet bij nodig.
Gaf de website alleen maar even als referentie aan ;)

Beter dat ze een simpele website hebben ipv een fancy-pancy website waar ze een grote investering in hebben gedaan die weer wordt doorberekend in mijn prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:13
Er zijn ook nog wel een aantal kleinere distri's zoals Qwerty,Gistron,Complies die kunnen vaak voor de kleinere klanten net wat meer doen zonder dat daar een hoge omzet tegen over staat.
Met andere woorden die zijn nog wel blij met een kleine klant en zeggen niet bot weg doe je niet meer dan 100k per jaar dan mag hier niet inkopen.
Ze hebben vaak inderdaad wel een grotere product basis dat is dan wel het voordeel maar daar moet je inkoop volume dan ook wel naar zijn.
Dus ik zou zeggen informeer gewoon eens bij die partijen bel ze op en wie weet wat ze voor je kunnen betekenen.
En inschrijven kan daar altijd gewoon ook al koop je niks maar vergeet niet dat je nooit in het begin de beste prijzen en voorwaarden krijgt.
Dat moet net als bij elk ander bedrijf eerst opgebouwd worden.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 23:30

Eguna

AMD is liev

Bedankt voor alle info, heb de links opgeslagen en ik zal in de kerstvakantie er even voor gaan zitten of het iets is wat ik echt wil gaan doen en of ik het daadwerkelijk rendabel kan maken.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Ik kreeg deze week een bericht dat Compricon distri failliet is verklaard en kreeg vandaag netjes een brief van de advocaat. Aangezien Compricon met hun bekabeling erg goed waren en lekker vlot konden leveren, ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatieve leverancier.

Maar tot mijn verbazing zie ik sinds eind 2012 geen reacties meer in dit topic, misschien is het oude koeien uit de sloot halen, maar ga toch een poging wagen >:)

Kennen jullie nog meer distri's waar je UTP bekabeling kunt bestellen in verschillende afmetingen en kleuren?
Let op, de standaard webwinkels etc. vallen voor mij af, want bij Compricon kon je kabels bestellen van 0.5 meter in een aantal kleuren voor € 0,45 en zo heb ik nog wel een aantal prijzen, maar zoek je deze kabels in de algemene webshop dan zit je al gauw in de buurt van een euro.

Ik blijf ondertussen nog wel even zoeken, maar mochten jullie goeie ervaringen hebben met een partij die ook scherpe prijzen heeft zou ik het erg waarderen als jullie dit hier kunnen vermelden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50

samo

yo/wassup

Volgens mij is Intronics wel zo'n partij?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
En Nedis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:41
nedis zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 14:35
Anoniem: 25735 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:24:
Ik kreeg deze week een bericht dat Compricon distri failliet is verklaard en kreeg vandaag netjes een brief van de advocaat. Aangezien Compricon met hun bekabeling erg goed waren en lekker vlot konden leveren, ben ik eigenlijk op zoek naar een alternatieve leverancier.

Maar tot mijn verbazing zie ik sinds eind 2012 geen reacties meer in dit topic, misschien is het oude koeien uit de sloot halen, maar ga toch een poging wagen >:)

Kennen jullie nog meer distri's waar je UTP bekabeling kunt bestellen in verschillende afmetingen en kleuren?
Let op, de standaard webwinkels etc. vallen voor mij af, want bij Compricon kon je kabels bestellen van 0.5 meter in een aantal kleuren voor € 0,45 en zo heb ik nog wel een aantal prijzen, maar zoek je deze kabels in de algemene webshop dan zit je al gauw in de buurt van een euro.

Ik blijf ondertussen nog wel even zoeken, maar mochten jullie goeie ervaringen hebben met een partij die ook scherpe prijzen heeft zou ik het erg waarderen als jullie dit hier kunnen vermelden. _/-\o_
Jammer idd dat Compricon nu weg is. Ze hadden het vorige week (Voordat het faillissement uitgesproken werd) nog wel over een doorstart van (een deel van) maar daar heb ik (nog) niets meer van gehoord.

Intronics is idd een vergelijkbare partij, maar naar mijn ervaring wel wat duurder. Verder had Compricon een stuk meer glasvezelspul dan Intronics.
Voor het reguliere koperspul en de standaard dingetjes vind ik Primacom wel handig. Goede prijzen en snelle leveringen. Je moet er alleen niet zijn voor specifiekere oplossingen, maar goed, daar zijn de prijzen ook naar. Compricon had ook een stuk uitgebreidere kennis/custom dingen.
(0,5m patchkabeltjes 0,46/stuk bij Primacom bv...)

Glasvezelkabeltjes en meuk kun je overigens ook bv bij TKF halen. (Daar haal ik de grotere aantallen patch- en distributiekabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pas op met Nedis. Die wil nog wel eens "slechtere" kwaliteit UTP leveren net als Complies. Ga liever naar Intronics. Dat is echt een betere partij.

Ik ben trouwens gestopt met Bascomputers vanwege de slechte leveringen en voorraden. Want eigenlijk stel ik me al de vraag wanneer ze failliet gaan want het is niet alleen vandaag maar ook vorig jaar dat ze zeer slecht in de voorraden zitten.

Ik vind trouwens Complies wel een grappige partij dat ze nu ook gratis RMA aanbieden en soms een pricehunt.

Hoe zijn trouwens jullie ervaringen met Pixmania-Pro want de prijs is soms echt top. Nadeel: hoge leveringskosten en lange levertijden helaas.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Nedis heeft volgens mij geen verschillende kleuren utp. Wel standaard grijs, maar andere kleuren zijn ook wel gewild door de gemiddelde netwerkboer. Primacom heb ik slechte ervaringen mee qua service, dus blijft een partij als intronics over. Wel wat duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 25735 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:24:
Ach jammer. Deed vroeger veel en graag zaken met ze. Heb een inkoper die bij ze heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Maar aangezien het topic weer tot leven is. :) B.com overgenomen door wortmann, en devil balanceert al een weekje op het randje van faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ken geen b.com.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 15-05-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Bij mij doet die site het gewoon, ik heb pas Willem van Baalen nog gesproken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Even een simpele vraag:

Weet iemand heel toevallig een leverancier waar ik behuizingen kan kopen zoals Acer voor zijn Predator serie gebruikt of Dell voor zijn AlienWare behuizingen ? Ik heb diverse leveranciers gevonden waar hele mooie behuizingen gekocht kunnen worden. Maar ik ben meer specifiek op zoek naar dergelijke behuizingen zoals die van Acer en/of Dell AlienWare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Lijkt me niet toegestaan om die zelfde behuizing te gaan gebruiken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Toegestaan wel, maar ze worden gewoon niet los verkocht. Dat soort behuizingen worden meestal in opdracht van fabrikant gemaakt en onderdeel van zo'n overeenkomst is meestal exclusiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Daarom, zou wat zijn als elke computerboer op de hoek een predator look-a-like kon maken. Dat is juist het stukje exclusiviteit wat zo'n predator moet uitstralen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mirelia schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:03:
Bij mij doet die site het gewoon, ik heb pas Willem van Baalen nog gesproken ook.
Bij mij ook, maar het plaatje i.c.m. b.com Benelux is de betrouwbare partner voor wederverkopers van IT producten en de broadliner voor de middenstand is niet meer geloofwaardig dan.
nextware schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:21:
Even een simpele vraag:

Weet iemand heel toevallig een leverancier waar ik behuizingen kan kopen zoals Acer voor zijn Predator serie gebruikt of Dell voor zijn AlienWare behuizingen ? Ik heb diverse leveranciers gevonden waar hele mooie behuizingen gekocht kunnen worden. Maar ik ben meer specifiek op zoek naar dergelijke behuizingen zoals die van Acer en/of Dell AlienWare.
Lian Li? http://lian-li.com/v2/en/...1&sc_index=26&ss_index=90

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 15-05-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Nog even over de overname van ETC door Techdata:

Net even gesproken met een sales medewerker van Techdata. Die begon zijn zin met "Verkoopafdeling ETC.. <eeehmmm> Techdata. Met *****. Waar kan ik u mee helpen ?"
Heb daar wel even om moeten lachen :). Kan het me ook wel voorstellen.

Marksanne; heb je je werk kunnen behouden na de overname ? Of ben je betrokken bij het inTouch team tegenwoordig ?

Maar ik begreep ook uit een mail dat Techdata zijn complete activiteiten naar Bodegraven gaat verplaatsen ? Dat er dus een aantal medewerkers zijn die hierdoor hun baan gaan verliezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Het oude quote kantoor in oldenzaal (waar nog wat verkoop personeel zat) word inderdaad gesloten, en de activiteiten naar bodegraven verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Naar mijn weten is dit al gebeurd en zijn de medewerkers al over gehuisd naar bodegraven.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Qmotionpersoneel zit toch nog in Oldenzaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn al verhuisd inderdaad. Doorverbinden en sla's zijn wel bagger. Offertes in verschillende huisstijlen, op A3 formaat, dubbel opgeslagen in de pdf... en dan ook nog geen concurrentie op VMware. en slechts twee distri's voor Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

nextware schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:55:
Nog even over de overname van ETC door Techdata:

Net even gesproken met een sales medewerker van Techdata. Die begon zijn zin met "Verkoopafdeling ETC.. <eeehmmm> Techdata. Met *****. Waar kan ik u mee helpen ?"
Heb daar wel even om moeten lachen :). Kan het me ook wel voorstellen.

Marksanne; heb je je werk kunnen behouden na de overname ? Of ben je betrokken bij het inTouch team tegenwoordig ?

Maar ik begreep ook uit een mail dat Techdata zijn complete activiteiten naar Bodegraven gaat verplaatsen ? Dat er dus een aantal medewerkers zijn die hierdoor hun baan gaan verliezen ?
Ja ik moet ook nog altijd goed nadenken als ik opneem. In de tussenperiode moest ik per gesprek nog wel eens bedenken namens welk bedrijf ik belde. Verwarrend soms. Maar de gewoonte gaat er in zitten.
De medewerkers van Tech zijn begin april in Bodegraven vertrokken. Half mei zijn de bedrijven ook echt samengegaan en niet langer naast elkaar gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
samo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:34:
[...]

Ja ik moet ook nog altijd goed nadenken als ik opneem. In de tussenperiode moest ik per gesprek nog wel eens bedenken namens welk bedrijf ik belde. Verwarrend soms. Maar de gewoonte gaat er in zitten.
De medewerkers van Tech zijn begin april in Bodegraven vertrokken. Half mei zijn de bedrijven ook echt samengegaan en niet langer naast elkaar gaan werken.
Volgens mij zijn er toch nog enkele problemen.. Heb nog een backorder staan van een harde schijf. Gisteren drie keer iemand gesproken van de sales afdeling over deze harde schijf. Deze stond op eerst op "BLOCKED". Ergens aan het einde van de middag werd deze weer op "OPEN" gezet.. Gisteravond keek ik weer even om te kijken wat de shipping status is (DHL track-trace werkt niet meer sinds ze met GLS versturen).. Staat nu de order weer op "REJECTED"... Terwijl de prijs in inTouch lager is dan toen ik de schijf bestelde. Staat nu wel in promo..

Echt.. die harde schijf kost me alleen maar geld omdat ik er steeds maar over moet bellen. Maar weer even wachten tot Tech bereikbaar is en dan maar weer bellen :'(

Volgens de sales medewerker (zal geen naam noemen) was men bezig met het systeem vanwege enkele promo's.. Daarom werden orders op BLOCKED gezet. En sinds wanneer verstuurd Tech ineens met GLS ?? Of zijn dat producten die vanuit het magazijn van ETC komen ?

[ Voor 9% gewijzigd door nextware op 04-06-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
@nextware over GLS: klopt, zendingen uit magazijn Bodegraven worden met GLS verstuurd. Het is spijtig dat de track & trace functie voor GLS niet is ingericht op InTouch, daar gaat wel werk van gemaakt worden.

En over je eerdere vraag (bedankt voor de belangstelling!) ik heb een functie binnen Tech Data eBusiness team EMEA. Ik mag me dus bezighouden met de e-tools, waaronder InTouch, maar dat zal toch op een behoorlijk andere manier gaan als in mijn ETC tijd (vooral veel minder hands-on). Dat heeft direct te maken met de schaalgrootte van Tech Data, waarin nieuwe tools of aanpassingen aan bestaande tools uitgerold moeten worden over zeer veel landen, ipv alleen voor NL (zoals in de ETC tijd). Nieuwe uitdaging dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
dropdeath schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:59:
Naar mijn weten is dit al gebeurd en zijn de medewerkers al over gehuisd naar bodegraven.
Dat was waarschijnlijk het 'oude' personeel van techdata welke naar het pand van ETC zijn verplaatst. Wat nu speelt is het 'oude' personeel van Quote wat nog in oldenzaal zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Thumbs up voor marksanne :)

Vandaag een Citrix prijslijst ontvangen. Zowel vanuit ETC als Azlan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
marksanne schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:35:
@nextware over GLS: klopt, zendingen uit magazijn Bodegraven worden met GLS verstuurd. Het is spijtig dat de track & trace functie voor GLS niet is ingericht op InTouch, daar gaat wel werk van gemaakt worden.

En over je eerdere vraag (bedankt voor de belangstelling!) ik heb een functie binnen Tech Data eBusiness team EMEA. Ik mag me dus bezighouden met de e-tools, waaronder InTouch, maar dat zal toch op een behoorlijk andere manier gaan als in mijn ETC tijd (vooral veel minder hands-on). Dat heeft direct te maken met de schaalgrootte van Tech Data, waarin nieuwe tools of aanpassingen aan bestaande tools uitgerold moeten worden over zeer veel landen, ipv alleen voor NL (zoals in de ETC tijd). Nieuwe uitdaging dus!
Dank voor de headsup over GLS _/-\o_

Het werken met InTouch lijkt me wel een mooie bezigheid. Volgens mij is dat een enorm uitgebreid systeem waarbij alles van TechData Internationaal bij betrokken is. In ieder geval veel succes en nogmaals dank voor je inspanningen voor mijn account tijdens je ETC-tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
wittereus schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:07:
[...]

Dat was waarschijnlijk het 'oude' personeel van techdata welke naar het pand van ETC zijn verplaatst. Wat nu speelt is het 'oude' personeel van Quote wat nog in oldenzaal zat.
Oke dan had ik het verkeerd gelezen er veranderd de laatste tijd ook zoveel dat je het bijna niet meer bij houd.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
@nextware: graag gedaan natuurlijk!

Ik hoop over een paar jaar InTouch op het gebruikersniveau te krijgen waar ETC een paar jaar terug al was :)
InTouch heeft overigens inderdaad behoorlijk veel functies aan boord, alleen worden lang niet alle functies in alle landen gebruikt. Van die ongebruikte functies wordt nu ook bekeken welke nuttig kunnen zijn voor de Nederlandse klanten.

Iedereen die ideeen, suggesties of problemen ondervindt met de Tech Data webtools nodig ik van harte uit dat te delen, danwel hier, danwel via persoonlijk bericht!

[ Voor 17% gewijzigd door marksanne op 10-06-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je hebt gelijk dat InTouch niet kan tippen aan de gebruikservaring zoals de Best'Store van ETC deze wel kon bieden. Om deze reden zijn wij dan ook niet gaan bestellen bij Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ETC site was veel sneller. Wel irritant dat bijvoorbeeld het assortiment HP Care Pack's van beide distri's verschilde.

[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 11-06-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evalco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
Best ondernemers,
Ik ben sinds 1 week officieel ondernemer.
Zelf ben ik bezig met een webshop op te starten en computer reparaties etc uit te gaan voeren.

Ben op zoek naar een paar leveranciers die mij goedkoop spullen kunnen aanbieden die ik zoek (zie *knip*)

Heb me nu bij een aantal leveranciers aangemeld.
Waaronder anderre ingram, Die zijn in mijn ogen redelijk duur en omdat ik nog zo klein ben kan dit gewoon niet.
Heb bijvoorbeeld 3 usb sticks nodig en 1 sd kaartje of zo en dan betaal ik meer verzendkosten etc als product kosten.

Iemand tips?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 09-07-2013 14:49 . Reden: linkje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Heb je je nou speciaal aangemeld om dit hier te posten?

Als je even rustig de tijd neemt en het hele topic doorleest vind je distributeurs genoeg. Als je daar met bestellingen van 3 usb sticks en 1 sd kaartje aankomt ga je de oorlog niet winnen helaas.

Via www.tweakers.net/pricewatch zul je waarschijnlijk meerdere aanbieders vinden die dit nu al goedkoper aanbieden dan dat jij kunt inkopen.

Vooral voor dat soort producten verdien je het pas bij de massa. Dus als je 3 dozen usb sticks en 1 doos sd kaartjes besteld, dan kun je waarschijnlijk wel ietsje korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik zou lekker een reseller account aanmaken bij een grote shop als 4launch of azerty of dergelijk iets, want als dat voorlopig je ordergrootte is (no offense) , dan ga je geen winst halen om 't direct bij ingram oid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je wel een bedrijfsplan of ben je "gewoon begonnen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evalco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2024
PcDealer schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:35:
Heb je wel een bedrijfsplan of ben je "gewoon begonnen"?
Ben "gewoon begonnen" met wat plannen in mijn hoofd.
maar als webshop moet je inderdaad de goedkoopste zijn van allemaal.
zelfs als het ergens maar 1 cent goedkoper is gaan ze al naar iemand anders.
Of je moet al klanten hebben opgebouwd.
Ben nu aan het bekijken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ben nu klant bij:
Wave-Computers
Ingram
Copacot
Temco
Gameformule (voor drop en ship)

Heb me ook aangemeld bij:
Temco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Zo gaat het trouwens ook bij de distri's. De prijzen staan zo onder druk dat het lastig is om te leveren voor de tarieven die jij verwacht. Ofwel je zal zelf voldoende handel moeten doen om de verzendkosten te verantwoorden. Je kan zelf voorraad aanleggen, of hoge-marge producten aanbieden aan je klanten. Hier is het dus verstandig goed na te denken hoe je jouw business gaat indelen. Het is helaas niet meer zo simpel als inkopen + marge...
Een distri zal dus weinig extra investeren als jij kleine orders blijft plaatsen. Dat is ook dan het nadeel bij reseller worden van 4launch of azerty want hiermee help je hun aan betere prijzen en bouw je geen reputatie op bij je distri. Op de manier zoals je het aanpakt lijkt het overigens wel een goede optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
Zou bijna zeggen geef het op wij hebben hier op het moment al veel beginnende webshops voor bij zien komen die het allemaal wel eens zouden gaan doen.
Maar wij zien de laatste tijd ze bij bosjes stoppen om dat ze gewoon niet tegen de "grote jongens" op kunnen.
En dus niet verder komen dan een paar 100 euro omzet.
Nu een succesvolle webshop starten moet je of veel kapitaal tot je beschikking hebben of echt een uniek concept.
Maar zo als ik je verhaal lees heb je dat geen van tweeën mocht je toch doorzetten dan wens ik je veel succes en hoop dat het je lukt.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

samo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:49:

Een distri zal dus weinig extra investeren als jij kleine orders blijft plaatsen. Dat is ook dan het nadeel bij reseller worden van 4launch of azerty want hiermee help je hun aan betere prijzen en bouw je geen reputatie op bij je distri. Op de manier zoals je het aanpakt lijkt het overigens wel een goede optie...
Op het moment dat je wel een leuke omzet hebt, kun je altijd nog overstappen naar het direct distri-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Weet er iemand een distributeur voor Asus beamers ? Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar geen enkele grotere distributeur heeft Asus beamers in het assortiment.

Wellicht weet iemand van jullie wie ik hiervoor eens kan bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bel ze? http://www.asus.com/nl/support/callus

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 23-05-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Gisteren reeds geprobeerd ;)

"Sorry meneer. U bent verbonden met de support afdeling. Wij kunnen u helaas niet helpen met verkoop informatie. Hiervoor kunt u terecht bij uw eigen distributeur.." |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat een crap service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674458

Ik geef dit topic even een kick 8)7 O-)

ik ben op zoek naar distru voor ex-lease laptops/ refurb / a grade gebruikt. En dan eigenlijk dus geen partijhandel(mits partijen rond de 10 a 20 laptops zitten). De webshops komen als paddestoelen uit de grond met "refurb" maar ik krijg eigenlijk niets fatsoenlijks aan stabiele distru gevonden....
Dus mijn hoop ligt gevestigd op jullie

Ik ken al:
xeptor(te duur en te groot naar mijn zin)
ducore(te weinig assorti, aflopende zaak?)
topmedia
solidcircle

Benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
MR@?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 674458 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:41:
Ik geef dit topic even een kick 8)7 O-)

ik ben op zoek naar distru voor ex-lease laptops/ refurb / a grade gebruikt. En dan eigenlijk dus geen partijhandel(mits partijen rond de 10 a 20 laptops zitten).
Probeer grote verkopers die ook innemen. Voorheen Scholten Awater bijvoorbeeld => Infotheek => Central Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Xeptor is ook onderdeel van infotheek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik zou Central Point afraden, teveel gedoe.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30
Xeptor is duur, maar geven wel 1 jaar garantie en prijzen zijn ook wel bespreekbaar met je accountmanager.
Bestel daar veel HP Elite systeempjes. Tijdje terug nog lekker goedkoop een uitstapje naar SpareIT gemaakt, 3 maanden garantie, na 4 maanden eentje stuk, weg winst. Zolang mijn klanten geen moeite hebben met prijzen bij Xeptor met de marge die ik reken blijf ik lekker bij Xeptor bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MerijnB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:42:
Ik zou Central Point afraden, teveel gedoe.
Wow, goed onderbouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26
Jaar of 5 zakelijk klant geweest, in die tijd 3x de wil gehad om iets te retourneren (alle keren door fout van CP). Dat is één keer (ging om een klein bedrag) met veel gezeur gelukt, de andere twee keer niet. Beloftes die niet worden nagekomen, info in hun webshop die niet klopt (waar ze de schuld naar hun leverancier schuiven), garantie zaken die ze onterecht afdoen als gebruikersschade (zonder de hardware in kwestie gezien te hebben). Als het goed gaat is het OK, zodra je service nodig hebt geven ze niet thuis (is mijn ervaring).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Zelf ook slechte ervaringen gehad met Central Point op het gebied van garantie en nakomen van levertijden, wel een hele tijd geleden, dus misschien dat het inmiddels verbeterd is.

Ik ben zelf op zoek naar een distributeur voor inkt (voornamelijk HP) maar heb nog nergens een bedrijf kunnen vinden dat goedkoper kon leveren dan 123inkt, wat ik verder een vreselijk bedrijf vind.

Iemand die een distributeur kan aanbevelen voor inkt?

[ Voor 6% gewijzigd door moppentappers op 26-03-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674458

Tja helaas was mijn eerste ervaring met xeptor ook nog eens niet denderend, iphone 6s besteld werkt de mic niet. 5 laptops besteld waarvan 1 met een verkeerd toetsenbord(konden ze wel naleveren maar duurde 8 weken) en een startte helemaal niet. En daar heb ik werkelijk 5 keer over moeten bellen voordat het allemaal geregeld was met rma. Dat weerhoud mij er van om verder zaken te gaan doen met ze.

Ik merk dat wij liever zaken doen met de "kleine man". Dat past beter, stabiel contactpersoon niet een accountmanager die bij ieder seizoenswissel verandert etc |:(

We bestellen zo 2 tot 3 honderd "refurb" laptops op jaarbasis, geen mediamarkt omzet dus maar voor de gemiddelde distributeur wel de moeite waard.

Ohw en wat inkt betreft daar zoek ik inderdaad ook nog wel een interessante groothandel voor. Origineel, geen refill. We bestellen nu vaak bij Gistron maar die kan lang niet altijd mee met de 123inkt prijzen. Maar bij 123inkt kan ik een week wachten op mijn spul, ook niet bepaald handig. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 674458 op 27-03-2019 09:57 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste