Marge 1%? Ik werk hier met een marge van een "veelvoud" daar van, zeg maar een veelvoud in het kwadraat.

En waarom? Om de service te bekostigen.
Als de klant een mooie all-in-one laser printer koopt, en deze gaat binnen de garantie van 2 jaar stuk, dan haal ik dus een soortgelijke nieuwe printer uit het schap en zet deze er zo lang neer.
24 uur's service? 1 uur's service. Binnen 1 uur kan de klant weer verder ,en daar zit een prijskaartje aan natuurlijk, maar dat weet de klant ook nog niet eens, maar goed dat ze niet wat verder rond kijken.
Maar het is wel zo als ze hun hardware bij de MM halen, en het gaat stuk, dat ze dus mooi terug naar de MM kunnen.
Zelfde als een printer kopen bij een computer winkel.
Printer stuk? Breng maar terug, deze zullen wij testen binnen 5 werkdagen.
Sommige klanten vinden het raar dat ze geen leen computer/laptop krijgen als er iets mis is...
Kun je zoiets eigenlijk wel verwachten?
In elk geval loont het om goed contact te hebben met een lokale distri, ook om een snelle RMA afhandeling te krijgen, en eventueel snel wat bij te halen.
Over die zelfbouw PC's, ik neem als voorbeeld even HP.
In een bedrijf staat dat natuurlijk erg goed als visitekaartje, overal dezelfde mooie HP system. Natuurlijk moet ook de server een HP zijn.
Voor bedrijven is dat natuurlijk gewoon een pré.
Maar er is dus wel een probleem als er aan zo'n HP PC wat stuk is, hardwarematig. Je hebt hier niet even snel een moederbordje voor.
Natuurlijk kunnen ze een care pack afsluiten, maar wie betaald dat nou?
In dat geval zijn zelfbouw PC's wel een uitkomst.
Je weet zelf wat je verkoopt, je weet precies wat er in zit, als er hardware matig iets stuk is is het ook zo vervangen.
Ik noem maar als voorbeeld een voeding, kan altijd een keer stuk gaan.
Zoiets is in 5 minuten vervangen, en je kunt zowat elke willekeurige ATX voeding er in doen.
Dat zou bij een systeem van HP niet kunnen. Alhoewel de voeding een slecht voorbeeld is, want ik geloof dat in zo'n MT gewoon een ATX voeding zit.
Tweede voorbeeld. Moederbord van een 3 jaar oude HP server stuk. Kosten? € 800 excl. BTW.
Als dit zelfbouw was geweest, had je er eigenlijk elk willekeurig moederbord in kunnen zetten, als het maar het liefst dezelfde chipset heeft.
Alhoewel Windows ook vaak genoegen neemt met een ander soort model.
Ben je in elk geval sneller weer aan het werk, dan zo'n moederbord van HP over te laten komen, tenzij je dan weer zo'n care pack hebt.
[
Voor 54% gewijzigd door
eX0duS op 16-06-2009 18:24
]