Distributeurs/groothandels

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:34:
[...]

Een franse distri die ook de Nederlandse markt doet?
Lijkt me sterk: wel Duitse, Franse en Spaanse contactgegevens, maar geen Nederlandse.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 30-05-2009 13:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
Bacata is de aangewezen distri voor auzentech in NL, helaas dat er geen andere serieuze partijen in nederland dit merk willen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Kwam dit topic via via tegen en dacht laat ik eens onze leverancier opzoeken en deze kwam niet naar boven dus hierbij:
Primacom Importeur van het merk Digitus en verkoopt daarnaast nog andere merken. Dit alles op het gebied van netwerk en losse accessoires voor pc.

HDD's/ usb-sticks verkopen ze weer niet maar bv een losse sata controller weer wel. Verder ook allerlei kabels op video en audio gebied.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Leuk assortiment bij die lui ja, RMA is echter wat anders. Tijdje terug 3 defecte digitus dingetjes aangevraagd, kreeg ik meteen de vraag terug of ik geen RMA's wilde opsparen maar alles netjes apart wilde aanvragen. 8)7

Ik had nog zoiets van 'zal ik er eens 60 verzamelen zoals ik wekelijks bij copaco aanvraag?'.... Dan gaan ze helemaal over de rooie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14

WeirdEye

Eindbaas

Kheb al wat pagina's doorgelezen, maar ben de naam Gistron niet tegengekomen.
Doe ik wel zaken mee, ze hebben altijd wel nette prijzen, en is iets duurder dan fixen ze altijd wel een goede prijs. Dingen zijn snel geregeld daar, savonds voor 20.00 besteld, sochtends om 6.30 in de postbus..:P

Verder doe ik nog wel zaken met Bas, alleen de prijzen zijn hard omhoog gegaan en kredieten naar beneden.
Wij hadden 2 jaar terug 150.000 euro krediet, oftwel binnen 30 dagen op rekening. Dit is momenteel nog maar 40.000. Opzicht is dat ook beter qua administratie werk voor ons.. :P
Voorraad is ook weinig meer, leuke spul is er altijd weinig. Wij doen dan ook nog mee met hun folder,maar daar stoppen we mee, marges zijn laag en wat ze erin zetten in soms ook nog niet eens voorradig.. 8)7

Verder nog met topmedia, leuk goedkoop spul. Voor de mensen die echt goedkoop meuk spul willen.
En Micromedia voor de games en consoles, maar dat nooit weer. Vorige week kregen wij een order binnen die op 7-6-2008 was besteld, een jaar na dato 8)7 Met de prijzen van toen.... ;( En dan nog moeilijk doen over terug sturen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het probleem bij BAS is dat geen enkele kredietverzekeraar hun nog wil dekken. Hun tweede probleem is dat ze vendors blijven binnenhalen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:24:
Het probleem bij BAS is dat geen enkele kredietverzekeraar hun nog wil dekken.
Oh? Hoe zit dat precies?

Buiten dat vind ik het een buitengewoon slechte ballentent, met belabberde voorraden en slechte prijzen.
Voor consumentenspul doe ik tegenwoordig vaker zaken met Wortmann, Javocom of N2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Wat Gistron betreft, zijn die zakelijk anders dan hoe ze met consumenten omgaan? Ik heb daar destijds als consument echt veel besteld, maar ben door 2 slecht afgehandelde garantiegevallen afgehaakt. Het is dan ook vast alweer een jaar of 4 geleden dat ik er voor het laatst wat besteld heb, maar slechte ervaringen blijven nou eenmaal goed hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gistron houd ik me ook niet zo mee bezig, krijg wel altijd hun mailings maar qua prijzen vind ik ze nou niet echt super. De hotspots verplaatsen zich wel steeds meer naar buiten nederland lijkt het, er word veel aan je getrokken de laatste maanden. Misschien ook wel omdat veel NL distri's momenteel steken laten vallen of zo hun eigen problemen hebben op te lossen....

PS. kredietlimieten worden niet zomaar gekort of opgezegt, de verzekeraars hebben daarvoor echt wel een gegronde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb één keer wat bij Gistron besteld, het ging geloof ik om een HP laserjet printer. Bij Gistron was die dus gewoon ruim € 50 goedkoper dan bij Copaco, ex. BTW.
Hoe ze dat dus doen weet ik niet, maar altijd mooi meegenomen toch?

Ik heb ook eens Travion vergelijken met wat andere, ook Travion scoort goed qua prijs, ik zat zo eens wat HP SAS schijven te vergelijken, bleken ze daar ruim € 50 goedkoper per stuk.
Ook op een vrij zware HP server scheelde het zo'n bedrag.

Wat rondkijken loont dus wel, maar je kunt natuurlijk niet heel de dag prijzen vergelijken, het is vast wel altijd ergens goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Voor een gemiddelde computerwinkel die geen grote voorraad kan houden is Gistron voor zover ik weet erg goedkoop. Als iemand een goedkopere toko weet met een vergelijkbaar assortiment dan zou ik die graag willen leren kennen.

De service van Gistron is ook prima alleen de RMA-afdeling laat af en toe wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Als ik het goed begrijp zijn de prijzen bij TechData dus ex btw? Dat zou betekenen dat ze op alles duurder zijn dan de goedkoopste winkel uit de pricewatch. (zelfs ex btw zijn ze vaak zat voor mijn kleine account dan al duurder dan incl btw in de pricewatch). Gezien hun verzendkosten dat ook zijn, wat is dan mijn voordeel van de groothandel. Is er een andere die wel goed is voor kleintjes? Ik ben meer met reparatie e.d. bezig maar wil toch wel inkoop een vergelijkbare prijs hebben als webwinkels verkoop, of is dat al onmogelijk?

De man aan de telefoon van TechData vond het allemaal erg leuk en wel, maar zonder eerst veel in te kopen bij hen en daardoor je goede wil te tonen zou je bij hen sowieso geen korting krijgen verzekerde hij mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Malarky op 15-06-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Probeer in dat geval Wortmann eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Malarky schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:25:
Als ik het goed begrijp zijn de prijzen bij TechData dus ex btw? Dat zou betekenen dat ze op alles duurder zijn dan de goedkoopste winkel uit de pricewatch. (zelfs ex btw zijn ze vaak zat voor mijn kleine account dan al duurder dan incl btw in de pricewatch). Gezien hun verzendkosten dat ook zijn, wat is dan mijn voordeel van de groothandel. Is er een andere die wel goed is voor kleintjes? Ik ben meer met reparatie e.d. bezig maar wil toch wel inkoop een vergelijkbare prijs hebben als webwinkels verkoop, of is dat al onmogelijk?
Als klant bij Tech Data weet je toch dat alles ex-btw is :X En inderdaad zijn is het vaak duurder om daar alles bij elkaar gerekend in te kopen (zonder rekening te houden met minimale orderkosten en orderkosten bij bestelling onder de EUR xxx,00) dan ze in de PW staan. Zou jij als geen ander moeten weten.

Trouwens: je koopt hardware en je bent een PW Admin? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is ooit verteld dat die combinatie not done is omdat dat de onafhankelijkheid zou beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Als je maar enkele stuks inkoopt zou ik zowiezo niet naar een groothandel op zoek gaan, ze zullen geen van allen happig zijn om jou als klant binnen te trekken. De naam zegt het ook al : Groothandel. Kortom, palletje kasten... Doosje HDD's.... Ik zou gewoon eens een lokale winkel binnen stappen of ze iets voor je kunnen betekenen of desnoods bij een elcheapo webshop gaan kopen als prijs echt zo belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik weet het, maar kon het toch niet geloven toen ik de prijzen gisteren voor het eerst zag. :) Verder is het niets meer dan een retorische vraag (zie hoe mijn post eindigt) die je niet zo serieus hoeft te beantwoorden: ik kan ook voorwaarden lezen. Wilde eigenlijk weten of dit overal zo was, dus Timmert bedankt.

Verder wil ik nogmaals benadrukken dat ik wel klein ben maar zeker de meeste dingen niet per stuk inkoop. En ik ga ook niet voor de laagste prijs. Het gaat erom dat als ik een gemiddelde pc samenstel voor een klant in de pricewacht (zeg maar van bekenden en goed leverbare onderdelen) dat ik dan via de pricewatch bij meer dan de helft van de shops goedkoper uit ben (die alle producten kunnen leveren) dan de groothandel: en nee ik wist niet dat het zo erg was. Had ietsje lagere prijzen verwacht, hoewel geen bodemprijzen natuurlijk.
Trouwens: je koopt hardware en je bent een PW Admin? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is ooit verteld dat die combinatie not done is omdat dat de onafhankelijkheid zou beïnvloeden.
Jij kent de rechten van een PW Admin zeker niet? ;) Wat dacht jij dan dat ik aan het doen was? Reviews van lezers over shops die ik niet lief vind negatief maken, producten verwijderen die bij 'die vervelende shop' erg goedkoop zijn, of....? O-)
Trouwens: je koopt hardware en je bent een PW Admin?
Daar ben ik inderdaad een uitzondering mee onder de PWA's. De anderen PWA's hebben geloof ik amper een pc, laat staan zelf gekocht, laat staan dat ze ooit iets voor een andere kopen :/

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 16-06-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Een gemiddelde shop heeft inmiddels denk ik enkele 10-tallen verschillende distri's, die elk zo hun sterke merken en prijzen hebben. 1 PC in onderdelen bij 1 distri inkopen word gewoon lastig, meestal hebben ze de helft niet liggen en zit je ook in de merken van die distri te harken waar ze helemaal niet sterk in zijn... Het kan best zijn dat je bij die distri een mega prijs voor je samsung TFT krijgt, maar een bagger prijs voor je asus mobo... Ach, dat houd het vak spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
dominator schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:15:
Een gemiddelde shop heeft inmiddels denk ik enkele 10-tallen verschillende distri's, die elk zo hun sterke merken en prijzen hebben. 1 PC in onderdelen bij 1 distri inkopen word gewoon lastig, meestal hebben ze de helft niet liggen en zit je ook in de merken van die distri te harken waar ze helemaal niet sterk in zijn... Het kan best zijn dat je bij die distri een mega prijs voor je samsung TFT krijgt, maar een bagger prijs voor je asus mobo... Ach, dat houd het vak spannend ;)
Daarom dat je best ook met geassembleerde systemen werkt. 1 distro, 1x verzendkosten, 1 adres voor je RMA (en vaak ook nog onafhankelijk van je distri).

Zeker als je het over standaard pctje's hebt. Geen tijd verspillen aan assemblage, doa's, rma's, software install, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
En daarmee verlies je meteen alle flexibiliteit... "ja sorry meneer, uw PC moet opgestuurd worden voor RMA"...."wat? u kunt uw PC niet 2 weken missen? tjsah......."..... Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 22:45
dominator schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:56:
En daarmee verlies je meteen alle flexibiliteit... "ja sorry meneer, uw PC moet opgestuurd worden voor RMA"...."wat? u kunt uw PC niet 2 weken missen? tjsah......."..... Nee dank je.
Inderdaad, geen kant en klare hap pc's ( behalve notebooks ) allemaal zelf bouwen, en reparaties zelf uitvoeren, is er een mobo kapot vervangen en het andere model met RMA opsturen krijg je vanzelf terug, en dat duurt echt geen jaren

Tegenwoordig doen heel veel distri's het gelijk creditte inplaats van rma..omdat ze ze zelf ook geen zin hebben in rompslomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:33
Eentje extra op voorraad houden. ;). Ik ben zelf ook voorstander van standaard systemen in bedrijfssituaties. Wij zelf gebruiken tegenwoordig alleen nog maar HP. Geen zelfbouw meer, DOA's of ander gezeur. :P
Komt eentje binnen, image uitrollen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
MADG0BLIN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Eentje extra op voorraad houden. ;). Ik ben zelf ook voorstander van standaard systemen in bedrijfssituaties. Wij zelf gebruiken tegenwoordig alleen nog maar HP. Geen zelfbouw meer, DOA's of ander gezeur. :P
Met kant en klare systemen is inderdaad dat de betere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MADG0BLIN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Wij leveren vrijwel nooit aan bedrijven, maar aan consumenten die geen 5 minuten zonder PC kunnen. Maar maakt mij niet uit hoor, leveren jullie maar de HP/acer brol dan houd ik die andere klanten wel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op de Q-Force toestellen van Jasa zit gewoon twee tot drie jaar 48-uur service inbegrepen. Een probleem is binnen no-time gefixt, en om low stock te voorkomen houden ze voor elk systeem spare parts bij.
dominator schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:
[...]

Wij leveren vrijwel nooit aan bedrijven, maar aan consumenten die geen 5 minuten zonder PC kunnen. Maar maakt mij niet uit hoor, leveren jullie maar de HP/acer brol dan houd ik die andere klanten wel.... :)
Geen HP toestellen maar zelfbouw van distri's. Hier en België heb je er gewoon 48 of 72 uur service bij.

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 16-06-2009 16:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Mja ligt natuurlijk aan je cliënteel, maar zelfbouw is bij ons de beste optie.

Ik werk voor desktops tegenwoordig veel met q-force.

Is voor mij echt PERFECT voor onze klanten.

Voordelen:
- verschillende pc-keuzes reeds geassembleerd (voor elk wat wils)
- 1 site met alle info, en support (naast de onze)
- je mag er zelf aan sleutelen. Videokaart upgrade, geheugen extra steken, hdd etc... geen probleem. (uiteraard heb je enkel de q-force garantie op de standaard geleverde hardware, voor de rest moet je zelf gaan rma-en).
- regelmatig acties (gratis printer, gratis scherm, etc...)
- posters, folders, flyers, etc gratis via het q-force programma
- leuke marges

En het leukste:
GRATIS een monteur AAN HUIS bij hardware defecten. (99% van de tijd komen ze gewoon in onze werkplaats, mensen brengen ze naar onze winkel).

Voor mij is er geen enkel voordeel aan zelfbouw tov Q-force eigenlijk.

Maar heb je voornamelijk klanten die zelf OS willen installeren, of pc's willen met 1% marge, dan ben je beter uit met zelfassemblage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
0X55AA schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:26:
Mja ligt natuurlijk aan je cliënteel, maar zelfbouw is bij ons de beste optie.

Ik werk voor desktops tegenwoordig veel met q-force.

Is voor mij echt PERFECT voor onze klanten.

Voordelen:
- verschillende pc-keuzes reeds geassembleerd (voor elk wat wils)
- 1 site met alle info, en support (naast de onze)
- je mag er zelf aan sleutelen. Videokaart upgrade, geheugen extra steken, hdd etc... geen probleem. (uiteraard heb je enkel de q-force garantie op de standaard geleverde hardware, voor de rest moet je zelf gaan rma-en).
- regelmatig acties (gratis printer, gratis scherm, etc...)
- posters, folders, flyers, etc gratis via het q-force programma
- leuke marges

En het leukste:
GRATIS een monteur AAN HUIS bij hardware defecten. (99% van de tijd komen ze gewoon in onze werkplaats, mensen brengen ze naar onze winkel).

Voor mij is er geen enkel voordeel aan zelfbouw tov Q-force eigenlijk.

Maar heb je voornamelijk klanten die zelf OS willen installeren, of pc's willen met 1% marge, dan ben je beter uit met zelfassemblage.
1% marge is wel heel weinig, :P

Zelf bouw doen wij ook al jaren, en we zijn niet gericht op massa mensen maar meer op de plaatsjes gevestigd, voornamelijk doen we reparatie en nieuwbouw voor erbij als het nodig is

Maar ik vraag me af wat mensen voor marge gebruiken op zo'n voor gestampte acer van €499 verkoop incbtw ?

Want als je alles moet doen van 1% tot 10%, kan je net zo goed niks doen

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 16-06-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hacku schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Op de Q-Force toestellen van Jasa zit gewoon twee tot drie jaar 48-uur service inbegrepen. Een probleem is binnen no-time gefixt, en om low stock te voorkomen houden ze voor elk systeem spare parts bij.

[...]

Geen HP toestellen maar zelfbouw van distri's. Hier en België heb je er gewoon 48 of 72 uur service bij.
Werkt hier niet, vrijwel elk systeem is hier custom build. En voor problemen ga je naar de winkel, en ga je niet een of ander telefoonnummer bellen waarna je 3 kwartier een helpdesker kan overtuigen dat je systeem echt kapot is. Althans, dat word er door elke consumentensite en forum onderhand wel ingestampt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wie heeft het over "een of ander telefoonnummer"? Mensen bellen gewoon naar de winkel waar hun de pc gekocht hebben: jou dus. En jij controleert eerst wat er aan de hand is; indien hardware failure schakel je de distributeur in.

En met custom build pc's gaat dat inderdaad niet werken, ik had het over zelfbouw pc's van de distributeur.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Daarom, maakt mij niet uit dat iedereen naar pre-fab overschakelt omdat ze daarin meer brood zien. Er zijn nog genoeg klanten die tot op de laatste schroef willen weten wat er in hun pc gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:33
dominator schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:17:
[...]

Klopt, ligt maar net aan de doelgroep. Wij willen niet eens de andere klanten, zoveel meer gezeur bij particulieren dan bij de zakelijke markt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, echter heeft de zakelijke markt momenteel nogal wat te stellen met een of andere kredietcrisis.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Marge 1%? Ik werk hier met een marge van een "veelvoud" daar van, zeg maar een veelvoud in het kwadraat. ;)
En waarom? Om de service te bekostigen.
Als de klant een mooie all-in-one laser printer koopt, en deze gaat binnen de garantie van 2 jaar stuk, dan haal ik dus een soortgelijke nieuwe printer uit het schap en zet deze er zo lang neer.
24 uur's service? 1 uur's service. Binnen 1 uur kan de klant weer verder ,en daar zit een prijskaartje aan natuurlijk, maar dat weet de klant ook nog niet eens, maar goed dat ze niet wat verder rond kijken.
Maar het is wel zo als ze hun hardware bij de MM halen, en het gaat stuk, dat ze dus mooi terug naar de MM kunnen.
Zelfde als een printer kopen bij een computer winkel.
Printer stuk? Breng maar terug, deze zullen wij testen binnen 5 werkdagen.
Sommige klanten vinden het raar dat ze geen leen computer/laptop krijgen als er iets mis is...
Kun je zoiets eigenlijk wel verwachten?

In elk geval loont het om goed contact te hebben met een lokale distri, ook om een snelle RMA afhandeling te krijgen, en eventueel snel wat bij te halen.

Over die zelfbouw PC's, ik neem als voorbeeld even HP.
In een bedrijf staat dat natuurlijk erg goed als visitekaartje, overal dezelfde mooie HP system. Natuurlijk moet ook de server een HP zijn.
Voor bedrijven is dat natuurlijk gewoon een pré.
Maar er is dus wel een probleem als er aan zo'n HP PC wat stuk is, hardwarematig. Je hebt hier niet even snel een moederbordje voor.
Natuurlijk kunnen ze een care pack afsluiten, maar wie betaald dat nou?

In dat geval zijn zelfbouw PC's wel een uitkomst.
Je weet zelf wat je verkoopt, je weet precies wat er in zit, als er hardware matig iets stuk is is het ook zo vervangen.
Ik noem maar als voorbeeld een voeding, kan altijd een keer stuk gaan.
Zoiets is in 5 minuten vervangen, en je kunt zowat elke willekeurige ATX voeding er in doen.
Dat zou bij een systeem van HP niet kunnen. Alhoewel de voeding een slecht voorbeeld is, want ik geloof dat in zo'n MT gewoon een ATX voeding zit.

Tweede voorbeeld. Moederbord van een 3 jaar oude HP server stuk. Kosten? € 800 excl. BTW.
Als dit zelfbouw was geweest, had je er eigenlijk elk willekeurig moederbord in kunnen zetten, als het maar het liefst dezelfde chipset heeft.
Alhoewel Windows ook vaak genoegen neemt met een ander soort model.
Ben je in elk geval sneller weer aan het werk, dan zo'n moederbord van HP over te laten komen, tenzij je dan weer zo'n care pack hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door eX0duS op 16-06-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

HP biedt op haar server gewoon 3 jaar NBD garantie. Behalve op de 100 series. En je moet ook weten wat je verkoopt. Een aantal zakelijke HP desktops hebben 3 jaar NBD (dc7900). Anderen 1 jaar. Wat kost een Care Pack? Kun je die 1 jaar naar 3 jaar verhogen.Misschien kun je dat in de verkoopprijs verwerken. Wel goed de specs vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Klopt ja, zakelijke systemen hebben meestal 3 jaar.

Nog een tweetal adresjes waar ik iets moest hebben ,maar wat wel snel en goed is afgehandeld; het ging hier om twee HP moederborden, een nieuwe en de andere mocht refurbished zijn, Vision Computer en EET Holland, deze hadden ze op voorraad, en de prijs was ook goed op zich (alhoewel zo'n bordje wel duur blijft).

[ Voor 75% gewijzigd door eX0duS op 17-06-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eX0duS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:19:
Sommige klanten vinden het raar dat ze geen leen computer/laptop krijgen als er iets mis is...
Verwachten kan altijd, daadwerkelijk het gewenste resultaat krijgen is punt twee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Omg, zelfbouw servers in een zakelijke omgeving 8)7 Bij een bedrijfje waar downtime niet zo belangrijk is ok, maar verder :s

Bij veel bedrijven is het simpel, is er iets kapot wordt het gewoon vervangen/hersteld, en gewoon gefactureerd. Veel bedrijven gaan echt niet wachten op een rmatje, laat staan dat ze met herstelde meuk willen verder werken. Zakelijke klanten weliswaar.

Vervangtoestel is normaal, vaak is dit samen met een onderhoudscontract (vaak kleinere bedrijven). Verder zijn er beschikbaar, wordt gewoon gefactureerd per dag. Of komt er een extra werkkracht bij voor een maand (stagiar, jobstudent, ...): maandje pc huren.

Ik vraag me toch af hoe jij dit doet met duurdere zaken. Stel een klant heeft een defecte videokaart van 500+, is 10 maanden oud. Jij haalt een nieuwe kaart uit het schap, rekent niks aan en verkoopt de herstelde kaart dan als tweedehands?

Is natuurlijk afhankelijk van JOUW klanten, dus voor iedereen is iets anders de beste oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door 0X55AA op 17-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
eX0duS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:19:
Bij zakelijke klanten bied ik eigenlijk altijd wel vervangende apparatuur aan. Ik heb daarvoor een paar simpele HP D330jes die het nog best goed doen voor Office werk, en bijvoorbeeld een HP 2015X laserjet. Niet gratis uiteraard, maar daar maakt niemand een punt van. Ze zijn allang blij dat ze verder kunnen.

Particulier is iets anders. Als ik weet dat iemand écht niet zonder kan wil ik wel es wat regelen, maar niets voor niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb het hier over particulieren, die het best kunnen missen. Die willen er ook niet voor betalen. Maar je kunt ook niet zeggen van bekijk het maar, daar houd je je klant ook niet tevreden mee.

Zelfbouw in een zakelijke omgeving ben ik ook zeker geen voorstander van, maar het probleem is het prijsverschil tussen zelfbouw en bijv. een HP.
Of het nou € 800 of € 1000 is, het is altijd te duur, zal vast herkenbaar zijn voor velen.
Een entry server HP hoeft niet duur te zijn, maar dan heb je ook maar een simpele C2D, en weinig geheugen, 1 HDD, als je dat wil uitbreiden word het al snel wat duurder...

Maar ik heb ook bedrijven die zweren bij HP en die willen alleen maar HP, er is ook nog nooit iets over de prijs gezegd.

[ Voor 25% gewijzigd door eX0duS op 18-06-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Idd, prijs is vaak totaal geen probleem. Als ze uitrekenen hoeveel het hun kost om 1 of meerdere dagen niet of op halve kracht te kunnen doorwerken, kost hun dat vaak meer dan een servertje van 3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke leverancier bestellen jullie eigenlijk de RETAIL spullen van HP. Bijv. de Pavilion serie en waar ik naar op zoek ben de Compaq Mini 700ed netbook. ETC geeft aan dat dit meer RETAIL producten zijn en dit leveren ze niet.

Techdata doet het wel een beetje, maar levertijd is een maand. Er moet toch een leverancier zijn die dit wel gewoon leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ingram?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Volgens mij heb ik pas geleden een mailing gezien dat Copaco hiermee wil beginnen. (of reeds is begonnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:22:
Bij welke leverancier bestellen jullie eigenlijk de RETAIL spullen van HP. Bijv. de Pavilion serie en waar ik naar op zoek ben de Compaq Mini 700ed netbook. ETC geeft aan dat dit meer RETAIL producten zijn en dit leveren ze niet.

Techdata doet het wel een beetje, maar levertijd is een maand. Er moet toch een leverancier zijn die dit wel gewoon leverd.
Ik meen dat BAS Distributie HP / Compaq consumer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Laatst online: 26-03-2023
dominator schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:24:
Volgens mij heb ik pas geleden een mailing gezien dat Copaco hiermee wil beginnen. (of reeds is begonnen)
Copaco is inderdaad sinds kort ook voor de consumer lijn van HP, zoals Pavilion.
Ze beginnen echter meteen groot door maar liefst 1 type pavilion laptop aan te bieden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Welke grote distri heeft de Linksys NAS200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:01:
Welke grote distri heeft de Linksys NAS200?
TechData heeft er 28 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
overigens komen bij ETC alle ovls bij ingram vandaan
tijdens een licenses cursus zaten meedere mensen van etc er en alternate,paradigit(inkopers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

qonstant schreef op zondag 05 juli 2009 @ 02:52:
overigens komen bij ETC alle ovls bij ingram vandaan
tijdens een licenses cursus zaten meedere mensen van etc er en alternate,paradigit(inkopers)
"ovls"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
open value

[ Voor 3% gewijzigd door qonstant op 05-07-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hoezo komen de olv's van ETC bij Ingram Micro vandaan? En als dat zo is: nou en :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:02:
[...]

Hoezo komen de olv's van ETC bij Ingram Micro vandaan? En als dat zo is: nou en :? :)
Kun je beter bij Ingram inkopen. Aangezien ETC er ook weer aan moet verdienen. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:51:
[...]

Kun je beter bij Ingram inkopen. Aangezien ETC er ook weer aan moet verdienen. Lijkt me logisch.
LOL, wil niet zeggen dat jij dezelfde prijzen krijgt... Kwestie van wat volume...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 14:24

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

PcDealer schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 07:46:
[...]

Onzin, je leest niet goed. Je mag weldegelijk reageren:
[...]

Maar niet een verkooppraatje houden en eigenlijk niets zeggen.

Daarbij ga je gewoon door met groeten
[...]

Ik zal nooit met jullie in zee gaan, als jullie zo slecht lezen en geen antwoord geven op relevante vragen.
Hahaha....

Wat een kinderachtige reactie, wil Travion wel zaken doen met mensen zoals jij? Naar Brokers ga je om de prijs en zeik je niet om de rest behalve als je een RMAtje hebt maar 9 van de 10 keer gaat dit via HP of de fabrikant dus heb je hun daarbij ook niet nodig.

Ik doe al meer dan 4 jaar zaken met Travion en ik ben hier meer dan positief over te spreken! Maar AUB concurrentie blijf vooral weg bij brokers want ik ben liever de enige die hier de dikke marge orders binnen trekt! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Marchel op 08-07-2009 15:51 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marchel schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:46:
[...]

Hahaha....

Wat een kinderachtige reactie, wil Travion wel zaken doen met mensen zoals jij? Naar Brokers ga je om de prijs en zeik je niet om de rest behalve als je een RMAtje hebt maar 9 van de 10 keer gaat dit via HP of de fabrikant dus heb je hun daarbij ook niet nodig.

Ik doe al meer dan 4 jaar zaken met Travion en ik ben hier meer dan positief over te spreken! Maar AUB concurrentie blijf vooral weg bij brokers want ik ben liever de enige die hier de dikke marge orders binnen trekt! _/-\o_
Succes met het worden van HP Gold partner :X
Al jouw aankopen worden niet geregistreerd bij HP.

Met betrekking tot jouw reactie, die is dan op zijn minst net zo kinderachtig. Ten eerste die posting is van April, ga ff ouwuh koeie uit de sloot halen, ten tweede, het mag dan wel een kinderachtige reactie zijn, maar om daar 3 maanden later op te reageren 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Alsof er maar één bedrijf is in het grijze kanaal...

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 09-07-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:15:
[...]

Succes met het worden van HP Gold partner :X
Al jouw aankopen worden niet geregistreerd bij HP.

Met betrekking tot jouw reactie, die is dan op zijn minst net zo kinderachtig. Ten eerste die posting is van April, ga ff ouwuh koeie uit de sloot halen, ten tweede, het mag dan wel een kinderachtige reactie zijn, maar om daar 3 maanden later op te reageren 8)7
Ja je hebt gelijk, kom wel beetje erg laat met mijn post. Maar goed, Gold Partner meen dat HP het Gold Partner bestand gaat halveren en daarbij ook de lat hoger heeft gelegd om hiervoor in aanmerking te komen.

Voor vele resellers is het niet haalbaar om 2 Miljoen € per jaar aan HP weg te schuiven. Je moet dus behoorlijk wat omzet in HP doen per jaar en ook nog eens via een distributeur.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
PcDealer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:04:
Alsof er maar één bedrijf is in het grijze kanaal...
Noem er nog eens een aantal... daar is dit topic tenslotte voor! :)

PS, weet iemand hoeveel % korting je krijgt bij HP wanneer je preferred partner bent?

[ Voor 15% gewijzigd door jimbo123 op 09-07-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

jimbo123 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:08:
[...]

PS, weet iemand hoeveel % korting je krijgt bij HP wanneer je preferred partner bent?
Wel 0,0% als ik het niet mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Marchel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:28:
[...]

Wel 0,0% als ik het niet mis heb.
Zou je denken?

http://h41320.www4.hp.com...=1931-9177-9178_4063_12__
speciale prijzen en de beste productbeschikbaarheid zorgen dat u uw klanten heel scherpe aanbiedingen kunt doen.
http://h41320.www4.hp.com...=1931-9177-9184_4063_12__
Speciale prijzen
Vereiste voor partner zijn is ook dat je 100k omzet draait via een officiele distri.. dus ik kan me goed voorstellen dat je dan korting krijgt.

Zie:
https://h41268.www4.hp.com/live/index.aspx?qid=1727
Daarnaast dient uw organisatie voor tenminste €100.000,- HP producten en diensten te hebben omgezet in de laatste 12 maanden, ingekocht via officiële HP distributeurs.
Iemand die hier meer over weet?

[ Voor 28% gewijzigd door jimbo123 op 09-07-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel

Marchel

Ik weet het niet, volgens mij moet je echt niet veel verwachten van die speciale prijzen die je krijgt als preferred partner. Wat je volgens mij wel krijgt is de mogelijkheid tot aanvraag van een special bid.

Meen dat je een special bid kan aanvragen vanaf 25k, één order, één eindgebruiker ( wat prijs betreft ).

Wat ik begrepen heb is dat de distributeur in dit geval er het minst aan overhoudt indien een preferred partner met hen zaken doet, meeste marge schijnt bij hen weg gesnoept te worden. Zal wel klinkt wel raar klinken maar als ik regelmatig hoor dat ze bij ETC, Copaco, Techdata, Ingram etc... vaak onder kost of tegen kost leveren lijkt het erop dat ze er niet veel meer dan de rebates aan over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Marchel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:31:
Ik weet het niet, volgens mij moet je echt niet veel verwachten van die speciale prijzen die je krijgt als preferred partner. Wat je volgens mij wel krijgt is de mogelijkheid tot aanvraag van een special bid.

Meen dat je een special bid kan aanvragen vanaf 25k, één order, één eindgebruiker ( wat prijs betreft ).

Wat ik begrepen heb is dat de distributeur in dit geval er het minst aan overhoudt indien een preferred partner met hen zaken doet, meeste marge schijnt bij hen weg gesnoept te worden. Zal wel klinkt wel raar klinken maar als ik regelmatig hoor dat ze bij ETC, Copaco, Techdata, Ingram etc... vaak onder kost of tegen kost leveren lijkt het erop dat ze er niet veel meer dan de rebates aan over houden.
Gebeurd ook vaak zat dat een fabrikant zoals HP, ingram opdracht geeft al hun type X printers aan bedrijf of iets X te leveren, mediamarkt die dan een deel heeft met HP en dan moet ingram de regelingen verzorgen ookal verdienen ze geen snars

zo werkt het wereldje nou eenmaal, dat ze of niks of bijna niks erop verdienen

Belachelijkste vind ik nog ze JOUW als bedrijf zijnde gaan vertellen voor wat je het MOET verkopen
vaak komt er dan 1 gedachte gtfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jimbo123 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:08:
[...]

IT Orbit, Vision Computers en alle tientallen anderen die je telefonisch spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
PcDealer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:31:
[...]

IT Orbit, Vision Computers en alle tientallen anderen die je telefonisch spammen.
xs2 is helemaal erg met de mail spam(4 mails per dag is geen uitzondering)

[ Voor 44% gewijzigd door qonstant op 10-07-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik vind het pas irritant worden als ze gaan bellen naar aanleiding van een mail die 'net verstuurd' is.... Of dat je hun geweldige aanbieding niet gemist hebt..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
dominator schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:
Ik vind het pas irritant worden als ze gaan bellen naar aanleiding van een mail die 'net verstuurd' is.... Of dat je hun geweldige aanbieding niet gemist hebt..... :P
Inderdaad en dan moet je ze vertellen je hetzelfde product ergens anders 6 euro goedkoper krijgt ( bv harddisks) en dan ist gelijk van kan niet mag niet !

Wel leuk ja , dertech of iets irritant volk >.<
qonstant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:04:
[...]

xs2 is helemaal erg met de mail spam(4 mails per dag is geen uitzondering)
Maar die hebben nog wel is interesante dingen, maar vaak is bellen beter dan hun site

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 10-07-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Mektheb schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Inderdaad en dan moet je ze vertellen je hetzelfde product ergens anders 6 euro goedkoper krijgt ( bv harddisks) en dan ist gelijk van kan niet mag niet !

Wel leuk ja , dertech of iets irritant volk >.<

[...]

Maar die hebben nog wel is interesante dingen, maar vaak is bellen beter dan hun site
al zijn sommige dingen goedkoper te krijgen,en soms is de communicatie ook wel eens slecht(heb ik van de week gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
qonstant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:58:
[...]

al zijn sommige dingen goedkoper te krijgen,en soms is de communicatie ook wel eens slecht(heb ik van de week gemerkt)
hebben ze allemaal wel, de 1 die je aan de phone krijgt rekent geen extra order kostne, krijg je 10 min later meneer B aan de phone dan moet en zal je betalen voor een extra artikel toe tevoegen

Communicatie bestaat niet via de telefoon, 1 op 1 is altijd beter :P maar dat is tegenwoordig niet veel meer..
Ook RMA mag wel sneller bij Xs2 verder niks mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
net weer wat besteld bij xs2
door mijn eigen stomme fout was de betaling al hun richting op gegaan met vermelding van het verkeerde klantnr. |:(
had een dag daarvoor nl al een betaling naar hun 1 geaccriteerd met het goede klantnr en 1 met het verkeerde klantnr.deze betaling was dus blijven hangen bij de bank :/ :'(

[ Voor 18% gewijzigd door qonstant op 10-07-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee welke leverancier Apple computers verkoopt of desnoods de mogelijk om hier reseller van te worden?

Ik heb niks gezegt, TechData is 1 van de 2 erkende resellers.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 22:54
Op het moment ben ik opzoek naar leveranciers die Vogels producten kunnen aanbieden, echter als kleine speler is het niet zo enorm succes om bij Ingram Micro deze producten te bestellen (Marge=0), ik vroeg me daarom af of iemand anders eventuele kennis heeft waar deze producten nog meer verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

J_star schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:10:
Op het moment ben ik opzoek naar leveranciers die Vogels producten kunnen aanbieden, echter als kleine speler is het niet zo enorm succes om bij Ingram Micro deze producten te bestellen (Marge=0), ik vroeg me daarom af of iemand anders eventuele kennis heeft waar deze producten nog meer verkocht worden.
Eerste wat je doet is zoeken op de website van de fabrikant. Heb je hier iets aan?

En marge bepaal je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 22:54
Begrijp ik allemaal en heb ook contact gehad met diverse, echter zijn deze niet bepaald ideaal. Daarom hoopte ik of iemand andere toeleveranciers weet, als ingram en de andere ben ik even de naam kwijt.

Toch bedankt voor je moeite :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Gaat er nog iemand naar de Dealer Info dagen 7 september? :)
Wil er zelf wel naartoe gaan, ben alleen nog niet eerder naar zo een beurs geweest en ik weet niet wat precies de bedoeling is behalve het ontmoeten van nieuwe leveranciers. Bestaande leveranciers nodigen je ook uit om langs te komen... maar goed.. dan heb je daar een bakje koffie genomen, en dan? voorzichtig vragen of ze nu de orderkosten laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben er eens geweest, twee jaar geleden. Bedoeling is inderdaad om nieuwe contacten te leggen met distributeurs en fabrikanten.

March of the Eagles

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben er vorig jaar geweest. Dit jaar nog geen uitnodiging gehad (vorig jaar 4 :?), maar ben ook niet zo actief meer laatste tijd.
Ik vond het wel grappig maar was in twee uurtjes wel rond. Eén nieuwe leverancier opgedaan maar die bleek later nog tegen te vallen ook. :/

En wat zat er bij de post vandaag: een toegangkaart. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Beekforel op 27-08-2009 16:22 ]

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik Edimax producten kan kopen?

Ik ben op zoek naar een Wireless Presentatie systeem. Met andere woorden een klant met zijn laptop zijn beeld overzetten naar een TV. Dit moet mogelijk zijn via het netwerk en bij voorkeur draadloos. Maar ik kan er zelf ook altijd wel een accesspoint tussen zetten.

Edimax
ViewSonic

Mochten jullie dit op een andere manier oplossen dan hoor ik dat graag.

• stylezzz

Verwijderd

Het zou dan ook fijn zijn dat ze dit daadwerkelijk in de webshop hebben staan. My bad sorry.

• eX0duS
Ik werk sinds kort ook bij een distributeur/fabrikant, een aantal waren ook bij die dealer info dagen gaan kijken, maar scheen behoorlijk tegen te vallen, wij gaan er in elk geval niet "staan".

• stylezzz
Aan zijn post te zien is het een normale consument, lijkt me eerder dat hij bij een winkel terecht kan als een distri. :)
eX0duS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:28:
Ik werk sinds kort ook bij een distributeur/fabrikant, een aantal waren ook bij die dealer info dagen gaan kijken, maar scheen behoorlijk tegen te vallen, wij gaan er in elk geval niet "staan".
Bezoekersaantal viel behoorlijk tegen ja, elke distri die ik sprak zag er nogal verveeld uit. Ach, voor mij is het toch meer handjes schudden en een pilsje drinken... Soort veredelde meet&greet, je ziet toch veel van je contacts in vrij weinig tijd. :)

[ Voor 44% gewijzigd door stylezzz op 16-09-2009 11:51 ]

Verwijderd

dominator schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:49:
[...]

Aan zijn post te zien is het een normale consument, lijkt me eerder dat hij bij een winkel terecht kan als een distri. :)

[...]
Dit is toch wel degelijk een topic voor Distributeurs / Groothandels, dus nee ik ben wel degelijk op zoek naar een distri. en in de hoop dat jullie misschien bekend waren met een soort gelijke oplossing en misschien een beter bekender alternatief zou hebben.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dominator schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:49:
[...]
[...]
User had het over een "klant". :)

• stylezzz
PcDealer schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:43:
[...]

User had het over een "klant". :)
User wist nog niet exact wat hij wilde, was alleen op zoek naar een plek waar edimax verkocht was/werd. Een distri heeft geen voorlichtende functie, maar een distribuerende functie in tegenstelling tot een winkel. (vandaar ook de naam distributeur.... :) )

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

eX0duS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:28:
ahh een bekende of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar bestellen jullie eigenlijk jullie UTP bekabeling. Ik bestel ze voornamelijk bij ETC en dan de Belkin serie. Maar sjees die zijn slecht leverbaar en vroeg mij af waar andere tweakers ze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Sen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:02:
[...]

ahh een bekende of niet ?
Redelijk bekend ja. ;) Maar vrij specifieke producten.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 19-10-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:12:
Waar bestellen jullie eigenlijk jullie UTP bekabeling. Ik bestel ze voornamelijk bij ETC en dan de Belkin serie. Maar sjees die zijn slecht leverbaar en vroeg mij af waar andere tweakers ze bestellen.
Wij doen vooral OEM, scheelt ongeveer een faktor 100x op de inkoopsprijs t.o.v. een Belkin o.i.d. Intronics, Nedis en Primacom zou je eens kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Misschien heeft Compricon ook wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:12:
Eigenlijk altijd bij 1to0. Maar ik gebruik(te) misschien 300 meter per jaar ofzo. Is wel weer duurder geworden, laatste keer betaalde ik iets van 60,- volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik bestel die kabelmeuk bij Compricon idd. Equip heet het merk geloof ik.

Werd overigens vorige week gebeld door Ingram. Waarom ik maar 1x iets had besteld en of ze me vaker van dienst konden zijn. Kreeg zonder te vragen ook ineens een limiet (weliswaar niet veel, 2500), maar ok. Ze hebben zeker klanten nodig :+

[ Voor 62% gewijzigd door Timmert op 19-10-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:41:
Ik bestel die kabelmeuk bij Compricon idd. Equip heet het merk geloof ik.

Werd overigens vorige week gebeld door Ingram. Waarom ik maar 1x iets had besteld en of ze me vaker van dienst konden zijn. Kreeg zonder te vragen ook ineens een limiet (weliswaar niet veel, 2500), maar ok. Ze hebben zeker klanten nodig :+
Ik heb net contact opgenomen met Compricon en ga daar maar is bestellen.
Enige nadeel van zulke leveranciers zijn de verzendkosten. Ik ben niet groot genoeg om bijv. voor 1000 euro aan patch kabels aan te schaffen. Zoveel heb ik er niet nodig in ieder geval.

Als ik ze maar snel en makkelijk kan bestellen en de website zag er verzorgt uit in tegenstelling tot de andere met niet werkende links etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Topmedia.nl :)

volgens mij rechstreeks uit china in plastic verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zijn en vind Compricon niet erg goedkoop. Een kabel van 3 meter Groen vergeleken met een Belkin kabel groen bij ETC zit 0,41 cent tussen per kabel.

Na een telefoontje erg netjes opgepakt. Ik heb denk ik een nieuwe vaste leverancier voor mijn UTP bekabeling en accesoires.

Jullie in ieder geval bedankt _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:20:
Ik moet eerlijk zijn en vind Compricon niet erg goedkoop. Een kabel van 3 meter Groen vergeleken met een Belkin kabel groen bij ETC zit 0,41 cent tussen per kabel.

Na een telefoontje erg netjes opgepakt. Ik heb denk ik een nieuwe vaste leverancier voor mijn UTP bekabeling en accesoires.

Jullie in ieder geval bedankt _/-\o_
En wat betaal je dan Verkoop voor je 3meter utp ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Compricon is ook mijn vaste shop. Leuk ouwehoeren aan de telefoon. Maar eigenlijk is de website voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou ook Nedis even checken voor kabelmeuk.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:51:
[...]

En wat betaal je dan Verkoop voor je 3meter utp ? :)
Nou zeker geen 10 euro zoals in de winkel, gewoon mijn standaard marge overheen. Ik ben geen massa leverancier / dozen schuiver. Ik ben een dienstverlener en ik hoef het echt niet op die kabels te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:10:
[...]

Nou zeker geen 10 euro zoals in de winkel, gewoon mijn standaard marge overheen. Ik ben geen massa leverancier / dozen schuiver. Ik ben een dienstverlener en ik hoef het echt niet op die kabels te verdienen.
Daar doelde ik ook niet op ;), maar gewoon nieuwschierig wij bieden ze aan voor €2,35 3meter cat5?
naja zou het wel ff checken

maar was puur nieuwschierig meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom rond je dat niet af naar 2,50 of beter nog 4 euro?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste