Hangt er vanaf hoe ver je moet rijden en/of het opgestuurd moet worden, in mijn geval is Temco heel interessant, mede door het kortingspercentage, de afname, meestal alles op vooraad, kan het afhalen, scheelt tijd/geld, klant heeft ook sneller het product.
Voor veel klanten is een HP machine niet interessant, ze zijn duurder, als er wat stuk is kan het systeem opgestuurd worden, bij Temco schroeven ze het systeem voor je in elkaar, mocht er wat kapot zijn, dan schroef je het betreffende onderdeel er uit en zet er zelf een nieuwe in, oud onderdeel lever je in, is nog nooit moeilijk over gedaan.
Als je zelf constant PC's in elkaar moet schroeven dan heb je er een dagtaak aan.
Daarnaast met prijsafspraken met diverse ander grote shops (niet eens distri's, maar heb het dan over bijv. CentralPoint/AcesDirect, komt grotendeels van Techdata en ETZplus af), kom je een heel eind.
Zelf bestellen bij een grote distri is niet altijd rendabel, gezien de orderkosten, maar ook deze kunnen er af door een keer een belletje er aan te wagen.

Temco haalt hun producten ook oa van McDOS , die MSI/Xerox/Benq producten (en daarin zijn ze dus echt goedkoper dan de rest) komen wel rechtstreeks van de fabrikant af, ze kopen groter in dan dat ik kan, dus tegen die prijs kan ik niet op, maar voor die paar euro verschil krijg je ook best een hoop terug, maar ik blijf er bij, een distri in de buurt is goud waard.
Kunt het makkelijk ophalen, mocht er wat mis zijn dan is dat ook opgelost, zonder vanalles te moeten opsturen.
Zorg ook voor een vaste accountmanager als het kan, het is wel handig om altijd met dezelfde persoon te spreken, maar deze krijg je meestal als je ergens klant bent.
Ik ben ook een tijd met bijv. Misco bezig geweest, de prijzen op de website zijn vergeleken met de rest behoorlijk hoog, je kunt dus wel goedkoper inkopen, maar dan moet je telkens er naar toe bellen voor de prijs, dat is dus helemaal niet handig, dus gemiste kans voor Misco.
Het voordeel imho van bestellen bij een webshop is, dat waar het product vanaf kunt, jouw geen **** uit maakt, zolang je het maar krijgt, en als de prijs maar goed is...
Bij diverse distri's zie je vaak dat ze net dat ene ding niet op voorraad hebben, maar om nou dat weer bij een andere te bestellen, met de hoge kosten er bij, is niet meer rendabel.
De grote distri's hebben ook hun eigen shops, Mycom is bijv. van BASdistributie, Dixon's is geloof ik weer van McDOS, en noem maar op.
[
Voor 66% gewijzigd door
eX0duS op 21-01-2009 12:11
]