Distributeurs/groothandels

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
En ik denk dat de mycom ook niet blij zijn met het feit dat je hun algemene voorwaarden 1 op 1 hebt gekopieerd, en alleen het woord mycom hebt vervangen met het woord pcdynamic....
En ik zie dat je al twee EEE pc's en een pavilion op voorraad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begin het te begrijpen je berekent over het bedrag van bas zonder deze btw je eigen marge over dat totaal bedrag de btw de klant betaald mijn marge plus de btw en houd ik mn marge over de btw die de klant betaald betaal ik aan bas die btw die ik aan bas betaal kan ik later bij de belasting terugvorderen . heb ik het zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de algemene voorwaarden moet ik idd nog aanpassen en die pc`s heb ik niet op voorraad ik ben nog bezig met de website je kan ze ook niet bestellen staat ook geen bedrag bij . ik zal die algemene voorwaarden maar gauw veranderen als u het al zo snel ziet dan moet ik snel maar verandering daarin brengen . :o hoop wel dat u hier om kunt lachen en niet zelf van mycom bent (slik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Gewoon je aankoopprijs excl BTW * winst% (+ eventuele kosten) * BTW = end user price.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zoals u ook kon zien is de website alles behalve klaar die button voor alg.voorwaarden steekt naar buiten en is geen gezicht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank u hacku dan heb ik het goed begrepen achteraf ook wel onnozel van mij dat ik hierzelf niet bij nadacht gelukkig dat iedereen hier behulpzaam en kalm is met mensen zoals ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:56:
ik begin het te begrijpen je berekent over het bedrag van bas zonder deze btw je eigen marge over dat totaal bedrag de btw de klant betaald mijn marge plus de btw en houd ik mn marge over de btw die de klant betaald betaal ik aan bas die btw die ik aan bas betaal kan ik later bij de belasting terugvorderen . heb ik het zo goed :P
Ik zie dat je in bent geschreven bij de KvK, maar ook bij de belastingdienst (m.a.w. heb je een BTW nummer)? En misschien een idee om langs te gaan bij een startersdag van de KvK? Die kunnen veel van zulk soort vragen voor je beantwoorden op zo'n dag.

Je betaalt uiteindelijk aan je leveranciers het bedrag incl. BTW. De BTW over je inkoop vorder je terug, echter op het moment dat je het product verkoopt, verkoop je dit altijd incl. BTW en deze BTW moet je weer afdragen.
Uiteindelijk ben je dus elk kwartaal BTW aan het afdragen, zo niet, stop zo snel mogelijk :P

Ook hoop ik (als ik je verhaal en vragen zo lees vrees ik van niet) dat je een sluitende boekhouding bij houdt, en je verkopen/gefactureerde uren netjes in de boekhouding verwerkt heb? Zo niet, HELLUUUP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh man zo begin ik m wel te knijpen ik dacht ik krijg een klant deze betaald mij ik betaal bas de klant krijgt zn product ik snap nu dus wel waarom zoveel kleine bedrijfjes mensen vaak op kosten jagen met zogenaamde dure tijdrovende reparaties . misschien beter als ik me eerst een jaar lang concentreer op repareren assembleren en daarbij een gewone baan er weer bijneem . dit zal ik uiteraard wel bij de belasting en kvk moeten doormelden neem ik aan . ben wel blij dat je het zo recht voor zn raap zegt hoor bassdrum ik heb liever dat dan dat iemand een bord voor mn kop houdt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over het invorderen en afdragen je draagt dus per kwartaal af maar t vorderen kan pas aan het einde van het jaar nou ben ik pas weg bij mn oude baas en heb ik niks verkocht alleen nog maar reparaties gedaan en dat is ook nog wel op 2 handen te tellen ik had me eerder ingeschreven maar was toen nog wel bij mn oude baas aan de gang dit kwartaal zal de btw wel meevallen ik ga me nu eerst gewoon richten op t handenarbeid als ik genoeg kapitaal heb gemaakt en ik kan in bepaalde dingen die wel een redelijke marge opleveren zoals idd tassen wat eerder al werd aangegeven op het forum een voorraad inslaan dan is dat veel interessanter voor een kleine zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:33:
over het invorderen en afdragen je draagt dus per kwartaal af maar t vorderen kan pas aan het einde van het jaar nou ben ik pas weg bij mn oude baas en heb ik niks verkocht alleen nog maar reparaties gedaan en dat is ook nog wel op 2 handen te tellen ik had me eerder ingeschreven maar was toen nog wel bij mn oude baas aan de gang dit kwartaal zal de btw wel meevallen ik ga me nu eerst gewoon richten op t handenarbeid als ik genoeg kapitaal heb gemaakt en ik kan in bepaalde dingen die wel een redelijke marge opleveren zoals idd tassen wat eerder al werd aangegeven op het forum een voorraad inslaan dan is dat veel interessanter voor een kleine zaak
Afdragen en vorderen is allemaal dezelfde BTW (omzetbelasting) aangifte. Dus het één valt weg tegen het andere, en zoals ik al zei, je zal normaal gesproken altijd afdragen, anders heb je niks verdiend die 3 maanden. Inderdaad 3 maanden, dus elk kwartaal. Ja, eerstvolgende kwartaal valt nu eind van het jaar ja. Maar ik neem aan dat je al een eerste aangifte hebt gedaan over afgelopen kwartaal? Die moest namelijk afgelopen vrijdag binnen zijn bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor ik het nog vergeet wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar adviezen en tips . ben erg dankbaar dat mensen zo behulpzaam zijn geweest . ik zie nu wel in dat dit op dit moment om allemaal tegelijk te doen een stap teveel is voor een klein bedrijf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:49:
voor ik het nog vergeet wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar adviezen en tips . ben erg dankbaar dat mensen zo behulpzaam zijn geweest . ik zie nu wel in dat dit op dit moment om allemaal tegelijk te doen een stap teveel is voor een klein bedrijf .
Daarom is het zo belangrijk een ondernemingsplan op te stellen, ook als je geen kapitaal wilt aantrekken.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt helemaal bassdrum ik heb idd mn eerste aangifte gedaan bij de belastingdienst die brief kreeg ik al snel binnen . maar de totaal aan btw die de end user betaald draag ik af en vorder ik later weer begrijp ik zoals al aan stond gegeven de inkoopsprijs + marge + eventuele kosten daarover de btw berekent betaald de end user en ik betaal de door de end user betaalde btw aan de belasting en ik betaal btw aan bas over de inkoopsprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er veel te gemakkelijk over gedacht pcdealer maar t kan toch wel goedkomen als ik me alleen focus op reparaties en assembleren en onderhoud hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja hoor, als je genoeg klanten hebt kun je prima rondkomen van dienstverlening alleen. Hardware doe je er dan 'bij' zegmaar. Zo doe ik dat ook, en dat gaat opzich prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat hoor ik graag maar moet ik dat dan niet melden bij de belasting en kvk of zal dat aangegeven in de boekhouding genoeg informatie voor ze zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Je moet zorgen dat je bij de KvK binnen de juiste categorie valt. De belastingdienst staat daar geheel los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta nu ingeschreven als kleinhandel in computers , reparatie & onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Dat is opzich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat verkoop niet zo lucratief meer is maar gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar tevreden klanten gehad . als je idd genoeg klanten kan krijgen verdient t beter dan verkoop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het is me wel duidelijk geworden dat ik me voorlopig maar niet met verkoop kan bezighouden . heb goed gemerkt dat ik weinig kaas heb gegeten van inkopen / verkopen . daar had ik me een stuk beter op moeten voorbereiden maarja gelukkig beter nu erachterkomen dan veels te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Niet met verkoop bezig houden? Je zal sowieso onderdelen moeten kopen voor herstellingen, en dus factureren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
BaSsDruM schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:40:
[...]

Inderdaad, op de verkoop van hardware zit heeeeel weinig marge. Tenminste, als je in kleine aantallen inkoopt/verkoopt.
Bijvoorbeeld een Alternate, erg goedkoop. Maar als je hier wel eens binnen bent gelopen, zie je dat ze duizenden producten per dag verkopen. Bijvoorbeeld van een acer aspire one of iets dergelijks, zullen ze er per dag misschien wel 100 verkopen. Stel ze kopen ze per 1000 in, dan zullen ze een iets andere prijs krijgen als dat jij krijgt als je er één inkoopt.
Alternate zal niet veel scherper inkopen als dat 'kleine japie' op de hoek dat doet. Dergelijke grote partijen moeten het vooral hebben van marketingvergoedingen en kick-backs van distributeurs/leveranciers. (als jij dit jaar 2 miljoen euro bij mij besteld krijg je 1% terug aan het eind van het jaar e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Het fijnste is als je een leverancier hebt dicht in de buurt, waar je de vooraad kunt zien, en waar je na bestelling direct zelf kunt afhalen... Zo doen wij het ook, werkt perfect, weinig extra kosten, klant altijd tevreden want heeft product snel in huid, wij blij, leverancier blij (kom je er vaak, kun je ook nog wat extra korting afdingen)... En in geval van RMA is het ook allemaal wat makkelijker te regelen (wij doen de RMA vóór de klant, de klant hoeft dat zelf niet doen als er iets stuk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dominator schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:08:
[...]

Alternate zal niet veel scherper inkopen als dat 'kleine japie' op de hoek dat doet. Dergelijke grote partijen moeten het vooral hebben van marketingvergoedingen en kick-backs van distributeurs/leveranciers. (als jij dit jaar 2 miljoen euro bij mij besteld krijg je 1% terug aan het eind van het jaar e.d.)
Ja en nee. De distributeur zal niet veel korting kunnen geven, daar zij slechts een paar % winst hebben op hun producten. Echter maken grote winkels direct afspraken bij de fabrikant. Een grote winkel kan dit.

Winkel: goedemiddag, wij willen graag een stunt uitvoeren met de T220. wij willen die aan 189 euro ipv 209 verkopen, is dit mogelijk? uiteraard met 10% winst voor ons.
Samsung: hm ja, voor 70 stuks valt dit wel te regelen. 143 EUR / stuk, is dat iets?
Winkel: 70 x 143 = 10 000 euro, ja dat is geen probleem
Samsung: ok, bij welke distributeur wil je die inkopen? dan contacteren we die hiervoor
Winkel: bv BAS
Samsung: ok, wij zullen hun contacteren. BAS krijgt deze dan aan 141.5 euro, zodat ze er ook een procent op verdienen

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hacku schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:17:
[...]

Ja en nee. De distributeur zal niet veel korting kunnen geven, daar zij slechts een paar % winst hebben op hun producten. Echter maken grote winkels direct afspraken bij de fabrikant. Een grote winkel kan dit.

Winkel: goedemiddag, wij willen graag een stunt uitvoeren met de T220. wij willen die aan 189 euro ipv 209 verkopen, is dit mogelijk? uiteraard met 10% winst voor ons.
Samsung: hm ja, voor 70 stuks valt dit wel te regelen. 143 EUR / stuk, is dat iets?
Winkel: 70 x 143 = 10 000 euro, ja dat is geen probleem
Samsung: ok, bij welke distributeur wil je die inkopen? dan contacteren we die hiervoor
Winkel: bv BAS
Samsung: ok, wij zullen hun contacteren. BAS krijgt deze dan aan 141.5 euro, zodat ze er ook een procent op verdienen
Jij snapt hem, maar zonder dat je die vendor erbij betrekt zul je die op die T220's echt geen dikke kortingen kunnen bedingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm daarvoor zijn t dus de grote reuzen die vergeten dat ze ook ooit klein waren en er ook geen moer om geven dat alle andere kleinen kapot gaan zou het niet gewoon wat zijn om meerdere kleine bedrijven tot meerdere grotere bedrijven te fuseren zo kan de kleine man ook meedingen in de keiharde wereld van zaken
zo kunnen de kleine bedrijven ook meedingen in de monopoly en ook 6 gooien :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat is hetzelfde als bijv. bij MSI aankloppen en zeggen dat je 500 stuks Wind's wil, wat is de prijs vraag je dan... Zullen ze best met een mooie prijs komen natuurlijk.

Als je niet veel af wilt nemen ben je toch afhankelijk van een groothandel/webshop...
Pas vanaf 100 stuks van iets is het misschien interessant...

Je kunt ook gewoon bij de fabriek/hoofdkantoor aankloppen, ik noem MSI, Xerox, Benq, deze zitten bijv. allemaal in Eindhoven (Son).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen t zou beter zijn als nederland eens stopte met de hoogste belastingbetaler te zijn , maar dat schiet ook niet op want de groten blijven de groten en de kleinen de kleinen . zou t niet kunnen dat meerdere kleinen afspraken met elkaar maken en gezamenlijk investeren in inkopen en zo dus ook aan de prijzen die de grotere bedrijven hanteren kunnen meedingen 10 kleine bedrijven die net zoveel inkopen gezamenlijk bijvoorbeeld . klinkt dit achterlijk of is dit best een goed idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zou kunnen. Alleen schrikken veel ondernemers nogal terug bij het idee dat ze samen zouden moeten werken met hun concurrenten..... ;)

PS. je argument dat grote computerzaken zo oneerlijk bevoordeeld worden vat ik niet erg. Grote zaken als alternate e.d. hebben veel personeel en andere kosten om het bedrijf draaiende te houden. Elke nOOb kan een webwinkel starten en alles tegen 0 of 1% in de t.net pricewatch mikken.... Zou dat geen oneerlijke concurrentie zijn? Laat de groten hun marges lekker uit andere hoeken krijgen, de zolderkamerpiloten op het web leggen na verloop van tijd vanzelf wel het loodje.

[ Voor 64% gewijzigd door stylezzz op 04-11-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo had ik het nog niet eens bekeken dominator . maar ik denk als mensen nou eens zien dat samenwerken veel meer oplevert dan bang zijn samen te werken met concurrenten dit is een win win idee wat ik in mn hoofd heb . ik bedoel iedereen investeerd evenveel en maken contractuele afpsraken over de verkoopsmarge op de producten . contracten houden je, lijkt mij aan de afspraken . misschien moet ik er wat dieper over nadenken en dan als t wat realistischer klinkt weer eens een keer oprakelen . ideeen zijn er om uitgewerkt te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Samenwerken bestaat al, hiervoor kan je je aansluiten bij een aankoopgroepering.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Noem daar es concrete voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar weten veel ondernemers dat ook , de kleine dan bedoel ik daarmee . ik hoorde net van mn pa hoe t bedrijf waar hij voor werkt dat al een tijdje doen en dat zijn niet bepaald kleintjes maar grote internationale bedrijven . misschien is t voor een kleiner bedrijf wat enger om te doen vanwege t verschil in liquide middelen . voor een groot bedrijf is t meestal wel weer te compenseren als je op t ene product verlies maakt .
of ik nou een miljoen en voor 20 000 investeer of je hebt een ton en je investeerd 20 000 . zou dat t misschien wezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar weten veel ondernemers dat ook ,
Ja, maar niet iedereen wil daarin stappen. Instapgeld is 1000 euro, en dan moet je nog een waarborg van 7500 euro neerleggen. Daarnaast gaan zij je dus zeggen wat je moet verkopen (je verliest een stuk vrijheid), alles wat populair is onder de consument, dus rommel zoals Packard Bell e.d. Nee dank je, ik red het zelf ook wel :w

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

packard hell lol sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2b handel met china was laatst nog op tv had balkenende t over dat dat steeds groter wordt.
en waarom via zo`n groep als ondernemers dit ook onderling kunnen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk goedkoper om cd's en dvd te bestellen in Nederland (Sluis bijvoorbeeld).
Ik heb gehoord dat ze daar minder taksen hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Volgens mij niet, in nederland heb je ook gewoon de thuiskopie heffingen. De enige landen waar je nog goedkoop terecht kan waren duitsland en luxemburg meen ik. (die kennen weinig of geen heffingen)

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58
En als je in nederland je cd's of dvd's inkoopt moet je alsnog in belgie je heffing betalen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En dat kan je maar beter doen, want er zijn regelmatig controles.

March of the Eagles

• stylezzz
Volgens mij is er nog geen consument ooit beboet omdat ie een spindletje dvd's op z'n kamer had staan waarover geen thuiskopieheffing was betaald.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oh, ik dacht dat het om een bedrijf ging.

March of the Eagles

• stylezzz
Dat is inderdaad een heel ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kopen jullie dan jullie tv's in?

TechData
Ingram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:36:

TechData
Ingram?
LCD tv's? Bij de gewone computerdistri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PcDealer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:52:
[...]

LCD tv's? Bij de gewone computerdistri...
Hangt wel een beetje af van wat voor type etc, als je een "gewone" enkele tv moet hebben zijn zaken als Redcoon vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Beekforel schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:06:
[...]

Hangt wel een beetje af van wat voor type etc, als je een "gewone" enkele tv moet hebben zijn zaken als Redcoon vaak goedkoper.
En service, rma, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Op TV's geven ze toch geen enkele service? Gaat allemaal via de vendors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:36:

TechData
Ingram?
Zowat elke distri heeft ook tv's in het gamma.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:58
Beekforel schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:06:
[...]

Wat is jouw ervaring met Redcoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

yoki2007 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:19:
[...]

Wat is jouw ervaring met Redcoon?
Bestellen en betalen en binnen een week ontvangen mits op voorraad. Als het niet op voorraad is kan het lang duren en krijg je verder weinig info. Met grote producten is er een vaag bedrijfje (Splash logistiek) wat het vervoer regelt, rijden in oude vrachtwagentjes maar verder altijd wel nette afhandeling.
Heb er nu drie flinke Samsung plasma's weg en alle drie prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Iemand enig idee welke distri die leuke goedkope e-machines pctjes levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Timmert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
Ik kan het niet vinden op de US/NL site. Mail ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Bij wie moet je zijn om Toshiba laptops te verkopen in Belgie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ingram/TechData?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Timmert schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:44:
Bedoel je de asus e-systemen? Dan bijvoorbeeld copaco

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Nee volgens mij is het een submerk van Acer. Zie ook www.emachines.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Is er hier iemand die voor ongeveer 1,5 ton per jaar bij een leverancier als copaco doet?
Enige idee of dit korting op kan leveren en of je eventueel van die orderkosten af kunt komen?

En dan nog een vraag... bij Copaco kun je folders laten drukken met je eigen logo en deze laten verspreiden in een postcode gebied. Het is daar echter erg duur... kent iemand een leverancier waarbij dit wel interessant is (en ook resultaat oplevert).

[ Voor 40% gewijzigd door jimbo123 op 11-01-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Voor 1.5 ton/jaar denk ik niet dat ze van de order/verzendkosten af zullen stappen. BAS en quote hebben trouwens ook zo'n folder systeem waarop jij je shopnaam kunt laten zetten. Echt 100% effectief is het natuurlijk niet, want je hebt geen * te zeggen over wat erin komt. Je bereikt er echter wel mee dat mensen jouw naam in hun brievenbus vinden, en dat is heel wat waard. Een klant koopt immers niks bij een shop waarvan hij het bestaan niet weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
dominator schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:55:
BAS en quote hebben trouwens ook zo'n folder systeem waarop jij je shopnaam kunt laten zetten. Echt 100% effectief is het natuurlijk niet, want je hebt geen * te zeggen over wat erin komt. Je bereikt er echter wel mee dat mensen jouw naam in hun brievenbus vinden, en dat is heel wat waard. Een klant koopt immers niks bij een shop waarvan hij het bestaan niet weet. :)
Heb je ook een idee van de kosten van zo een foldertje laten drukken / verspreiden?
Wellicht een demo foldertje in pdf formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jimbo123 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:20:
Is er hier iemand die voor ongeveer 1,5 ton per jaar bij een leverancier als copaco doet?
Enige idee of dit korting op kan leveren en of je eventueel van die orderkosten af kunt komen?
Als jij 150.000,00 per jaar doet, dan stel je je vraag niet hier, maar bij je accountmanager. Overigens hebben wij bijna nergens bijkomende kosten :)

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 14-01-2009 10:39 . Reden: update :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
dominator schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:55:
Voor 1.5 ton/jaar denk ik niet dat ze van de order/verzendkosten af zullen stappen. BAS en quote hebben trouwens ook zo'n folder systeem waarop jij je shopnaam kunt laten zetten. Echt 100% effectief is het natuurlijk niet, want je hebt geen * te zeggen over wat erin komt. Je bereikt er echter wel mee dat mensen jouw naam in hun brievenbus vinden, en dat is heel wat waard. Een klant koopt immers niks bij een shop waarvan hij het bestaan niet weet. :)
Als je een beetje fatsoenlijke omzet hebt heb je heus wel inspraak bij zo'n folder. Uiteraard bepaal je m niet, maar je mening wordt echt wel meegenomen.
eX0duS schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:51:
Voor 1,5 ton in een jaar doen ze helaas nog steeds geen moeite voor je, die folders krijg je af en toe aangeboden (BASdistributie, McDOS (Copaco is daar tegenwoordig ook van), er komt dan je logo op de achterkant te staan, de prijzen die er in staan bepaald de leverancier, heb je dus niks over te zeggen.
Als vervolgens iemand interesse heeft in zo'n product, kun je hem dus bij die leverancier bestellen, met uiteraard de bijbehorende order of verzendkosten.
Je kan natuurlijk ook zorgen voor een voorraad, maar dat is niet altijd even handig.
Met goede afspraken kom je een eind. Zoiezo een partij zoeken waar de inhoud van zo'n folder ook aansluit op jouw assortiment/vraag. Dan kun je ook rustig een deel op voorraad hebben zonder dat het onverkoopbaar blijft. Voorraad blijft toch lastig, maar dat kun je ook beperken. Verder kun je kijken naar mogelijkheden van retourrecht, dat is soms ook mogelijk. (Hacku noemt t hieronder al, ik noemde geen namen)
En daarnaast, als je een deel op voorraad hebt, kun je ook het niet-hebben van andere producten beargumenteren of gewoon op bestelling leveren. Als je een folder hebt, maar niets hiervan op voorraad, verlies je heel snel je geloofwaardigheid.

Maar met 1.5ton op jaarbasis zit je natuurlijk niet in een ruime onderhandelingspositie, dus is het kiezen of delen. Maar dan nog, naamsbekendheid kan ook meespelen.

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 11-01-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Voor 1,5 ton in een jaar doen ze helaas nog steeds geen moeite voor je, die folders krijg je af en toe aangeboden (BASdistributie, McDOS (Copaco is daar tegenwoordig ook van), er komt dan je logo op de achterkant te staan, de prijzen die er in staan bepaald de leverancier, heb je dus niks over te zeggen.
Als vervolgens iemand interesse heeft in zo'n product, kun je hem dus bij die leverancier bestellen, met uiteraard de bijbehorende order of verzendkosten.
Je kan natuurlijk ook zorgen voor een voorraad, maar dat is niet altijd even handig.

Je kant trouwens ook je spullen alsnog gewoon bij een collega webshop/winkel bestellen, vaak zijn die nog goedkoper dan de leverancier/groothandel ook, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je afneemt.

Ik zelf bestel bij diverse groothandels/leverancier's, zo bestel je natuurlijk nooit voor een grote hoeveelheid per jaar, maar het loont zeker om meerdere leveranciers te hebben natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 11-01-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bij BAS mag je alle folderstock die overblijft terug zenden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
jimbo123 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:05:
[...]

Heb je ook een idee van de kosten van zo een foldertje laten drukken / verspreiden?
Wellicht een demo foldertje in pdf formaat?
Op www.altijdactie.nl (BAS) en www.qmotion.nl (quote) staan altijd de folders als ze aktief zijn. Momenteel dus niet, maar binnenkort zullen er weer nieuwe zijn. Kosten zijn vergelijkbaar tussen de 3 (copaco/mdos,bas en quote) maar ik neem aan dat de desbetreffende distri je daar vast meer over kan vertellen. :)
Xs2 en qwerty hebben trouwens ook nog zo'n folder systeem, je ziet ze niet zoveel maar wellicht kan het iets voor je zijn.
DJSmiley schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:46:
[...]

Als je een beetje fatsoenlijke omzet hebt heb je heus wel inspraak bij zo'n folder. Uiteraard bepaal je m niet, maar je mening wordt echt wel meegenomen.
In 2007 waren we bij BAS de grootste 'folderklant', maar we hadden geen bal te zeggen over wat erin kwam. Omdat de inhoud daarvan ook niet echt strookt met ons eigen aanbod hebben we ook besloten om een eigen folder te gaan verspreiden. Je kunt deze foldersystemen meer als 'een opstapje' zien om je shop wat meer naamsbekendheid te geven, daarvoor zijn ze best aardig.
[...]

Met goede afspraken kom je een eind. Zoiezo een partij zoeken waar de inhoud van zo'n folder ook aansluit op jouw assortiment/vraag. Dan kun je ook rustig een deel op voorraad hebben zonder dat het onverkoopbaar blijft. Voorraad blijft toch lastig, maar dat kun je ook beperken. Verder kun je kijken naar mogelijkheden van retourrecht, dat is soms ook mogelijk. (Hacku noemt t hieronder al, ik noemde geen namen)
En daarnaast, als je een deel op voorraad hebt, kun je ook het niet-hebben van andere producten beargumenteren of gewoon op bestelling leveren. Als je een folder hebt, maar niets hiervan op voorraad, verlies je heel snel je geloofwaardigheid.
Bij mijn weten kun je niet zomaar alles bij BAS uit de folder terug sturen, meer een selectie uit de folder. Maar goed, een winkel zonder voorraad heeft geen bestaansrecht. Je klant zal dan meteen denken 'dan bestel ik het wel op internet, heb ik het net zo snel'. :)
Maar met 1.5ton op jaarbasis zit je natuurlijk niet in een ruime onderhandelingspositie, dus is het kiezen of delen. Maar dan nog, naamsbekendheid kan ook meespelen.
Naamsbekendheid is de no1. reden voor ons geweest om mee te doen, dat er wellicht produkten in staan waar je niks mee hebt of eigenlijk niet wilt verkopen is dan wel het grootste nadeel. Maar goed, zoals ik al zei... zie het misschien als een opstapje naar een eigen folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik word nog heel vaak gebeld door die distri's, dat ze een geweldig aanbod hebben, wat dus helemaal niet interessant blijkt te zijn.
Komen ze af met een paar Samsung schermen die ik ergens anders véél goedkoper kan krijgen...

Tip: Doe zaken met een distri dicht in de buurt,
Bestel je spullen en haal ze zelf op, eventueel als je toch op weg bent naar een klant.
Voordelen: Bij problemen distri lekker dichtbij, voordeel voor klant, je kunt snel leveren.

Maar dan moet je er net een dicht in de buurt hebben natuurlijk. ;)

Een winkel (als in een mooi pand waar klanten hun producten kunnen komen kijken), moet inderdaad wel en voorraad hebben, maar ik ken bijv. héél weinig webshops die zelf een voorraad hebben, die versturen meestal gewoon met/via drop shipping.

En de klant mag natuurlijk best ergens anders bestellen, maar als je zelf geen vooraad hebt, kun je met goede afspraken je product ook gewoon de volgende dag binnen hebben.

Maar dat is natuurlijk afhankelijk met wat voor toko je bezig bent. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 11-01-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Vraagje aan de belgen die zakendoen met nederlandse groothandel, belgen moeten geen btw betalen in nederland als ze een btw nummer hebben, hoe wordt dit dan afgehandeld ? moet je dan belgische btw betalen op je nederlands product ?

Ik begin volgende maand mijn zaak en moet nog veel leren he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vraagje aan de belgen die zakendoen met nederlandse groothandel, belgen moeten geen btw betalen in nederland als ze een btw nummer hebben, hoe wordt dit dan afgehandeld ? moet je dan belgische btw betalen op je nederlands product ?
Uiteraard moet je dat, vergeet dus niet 21% BTW erbij te rekenen ;) Overigens koop ik zelden in NL, voor RMA is dit niet interessant (hoge transportkosten e.d.).
Een winkel (als in een mooi pand waar klanten hun producten kunnen komen kijken), moet inderdaad wel en voorraad hebben, maar ik ken bijv. héél weinig webshops die zelf een voorraad hebben, die versturen meestal gewoon met/via drop shipping.
Een webshop kan best zonder voorraad, als fysieke winkel moet je natuurlijk stock hebben van alle courante producten. Dat verkoopt ook veel beter, en het is gewoon handig als je alles bij de hand hebt voor een herstelling e.d. ;)
die versturen meestal gewoon met/via drop shipping.
Ben ik geen voorstander van, mij moeten sowieso alle serienummers hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door XWB op 13-01-2009 21:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:53
Kent er hier iemand een dealer van lian-li kasten liefst in westvlaanderen dan rij ik er zelf wel naartoe.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In BE heb je die niet, die moet je bij Xitac (http://www.xitac.nl/) halen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hacku schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:53:
[...]

Ben ik geen voorstander van, mij moeten sowieso alle serienummers hebben.
Dat staat toch op de factuur/pakbon? Bij haastklussen kan het handig zijn om via dropshipment te leveren, maar ik zou ook liever zelf even doa-testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PcDealer schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:15:
[...]

Dat staat toch op de factuur/pakbon? Bij haastklussen kan het handig zijn om via dropshipment te leveren, maar ik zou ook liever zelf even doa-testen.
Niet bij alle leveranciers, en als ze erop staan staat er geen barcode bij, dan moet je ze overtikken. Daar zitten we ook niet op te wachten. Alleen bij Tech Data kan je direct van de pakbon scannen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hacku schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:31:
[...]

Niet bij alle leveranciers, [...]
Volgens mij is het al een hele tijd verplicht op de factuur/pakbon het serienummer te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
PcDealer schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Volgens mij is het al een hele tijd verplicht op de factuur/pakbon het serienummer te vermelden.
Nee hoor, distris zat die geen s/n's vermelden op pakbon of faktuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Binnenkort weer het PartnerEvent. Altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PcDealer schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Dat weet ik niet, maar het gebeurt dus bijna nooit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Doen er mensen hier zaken met Com4? Wat is er daar aan de hand? De webshop ligt er al weetikhoelang uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bedoel je com4.nl of hebben ze (gezien dit topic) ook nog een groothandeltak ofzo? Want com4.nl doet het hier prima voor zover ik kan nagaan?

Edit: ik zie het al, je doelt natuurlijk op com4trading (com4distribution.nl), daar staat inderdaad een "This site is not ready yet ! Please try again later !" melding zie ik.

Tsja, ik zou zeggen, neem eens contact met ze op, lijkt me dat ze zelf het beste weten wat er aan de hand is?

[ Voor 50% gewijzigd door Orion84 op 21-01-2009 11:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik bedoel com4 distribution. Com4.nl is idd niets mee aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb 8 januari 2009 voor het laatst een mail gehad van com4, daarna niks meer, kreeg wel elke week een mail, dus weet ook niet precies of er iets aan de hand is, maar ik bestelde toch niks daar.
De zgn. aanbiedingen zijn voor ons niet interessant qua prijs, heb daar ook eens een kleine bestelling gedaan, kon afhalen, kom ik daar, ligt het er niet, die jongen moest het na gaan vragen, na 20 minuten heb ik het pand maar verlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik kreeg ook wel regelmatig mails van ze ja. Ik vind hun aanbiedingen opzich nog wel interessant, maar welke distri is dan volgens jou goedkoper? Temco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hangt er vanaf hoe ver je moet rijden en/of het opgestuurd moet worden, in mijn geval is Temco heel interessant, mede door het kortingspercentage, de afname, meestal alles op vooraad, kan het afhalen, scheelt tijd/geld, klant heeft ook sneller het product.
Voor veel klanten is een HP machine niet interessant, ze zijn duurder, als er wat stuk is kan het systeem opgestuurd worden, bij Temco schroeven ze het systeem voor je in elkaar, mocht er wat kapot zijn, dan schroef je het betreffende onderdeel er uit en zet er zelf een nieuwe in, oud onderdeel lever je in, is nog nooit moeilijk over gedaan.
Als je zelf constant PC's in elkaar moet schroeven dan heb je er een dagtaak aan.

Daarnaast met prijsafspraken met diverse ander grote shops (niet eens distri's, maar heb het dan over bijv. CentralPoint/AcesDirect, komt grotendeels van Techdata en ETZplus af), kom je een heel eind.
Zelf bestellen bij een grote distri is niet altijd rendabel, gezien de orderkosten, maar ook deze kunnen er af door een keer een belletje er aan te wagen. ;)
Temco haalt hun producten ook oa van McDOS , die MSI/Xerox/Benq producten (en daarin zijn ze dus echt goedkoper dan de rest) komen wel rechtstreeks van de fabrikant af, ze kopen groter in dan dat ik kan, dus tegen die prijs kan ik niet op, maar voor die paar euro verschil krijg je ook best een hoop terug, maar ik blijf er bij, een distri in de buurt is goud waard.
Kunt het makkelijk ophalen, mocht er wat mis zijn dan is dat ook opgelost, zonder vanalles te moeten opsturen.
Zorg ook voor een vaste accountmanager als het kan, het is wel handig om altijd met dezelfde persoon te spreken, maar deze krijg je meestal als je ergens klant bent.

Ik ben ook een tijd met bijv. Misco bezig geweest, de prijzen op de website zijn vergeleken met de rest behoorlijk hoog, je kunt dus wel goedkoper inkopen, maar dan moet je telkens er naar toe bellen voor de prijs, dat is dus helemaal niet handig, dus gemiste kans voor Misco.

Het voordeel imho van bestellen bij een webshop is, dat waar het product vanaf kunt, jouw geen **** uit maakt, zolang je het maar krijgt, en als de prijs maar goed is...
Bij diverse distri's zie je vaak dat ze net dat ene ding niet op voorraad hebben, maar om nou dat weer bij een andere te bestellen, met de hoge kosten er bij, is niet meer rendabel.

De grote distri's hebben ook hun eigen shops, Mycom is bijv. van BASdistributie, Dixon's is geloof ik weer van McDOS, en noem maar op.

[ Voor 66% gewijzigd door eX0duS op 21-01-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eX0duS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:00:

Ik ben ook een tijd met bijv. Misco bezig geweest, de prijzen op de website zijn vergeleken met de rest behoorlijk hoog, je kunt dus wel goedkoper inkopen, maar dan moet je telkens er naar toe bellen voor de prijs, dat is dus helemaal niet handig, dus gemiste kans voor Misco.
Wij doen daar grote orders die we snel moeten hebben.
Dixon's is geloof ik weer van McDOS, en noem maar op.
Hebben niets met elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
PcDealer schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:00:
[...]
Wij doen daar grote orders die we snel moeten hebben.
Moet jij dan ook bellen voor de prijs? Als ik eerst moet gaan bellen voor de prijs (in alle gevallen tot nu toe kon ik het elders goedkoper krijgen), kost me te veel tijd, het is handiger als je gewoon altijd x procent korting krijgt, is dat bij jouw wel zo?

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 21-01-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik ben met Misco 40 dagen bezig geweest om 1 KPN Dongel hier te krijgen. Miscommunicatie ten top. Zou telkens teruggebeld worden, gebeurde niet. Accountmanager constant onbereikbaar. Nee, drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Klopt. Is in het verleden overgenomen door dexcom :

http://www.cubi.nl/nieuws...koopt_Dixons_en_Dynabyte/

Kortom, eigenlijk sta je bij de dynabyte binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eX0duS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:02:
[...]

Moet jij dan ook bellen voor de prijs? Als ik eerst moet gaan bellen voor de prijs (in alle gevallen tot nu toe kon ik het elders goedkoper krijgen), kost me te veel tijd, het is handiger als je gewoon altijd x procent korting krijgt, is dat bij jouw wel zo?
Ik bel altijd als ik iets moet hebben met onze account manager. Zo vaak kopen we er niet. Bovendien, als we iets hebben geregeld wordt het ook nagekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Als ik voor elk artikel zou moeten gaan bellen werd ik helemaal gek :P

Gelukkig helpen dingen als onetrail altijd goed mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar je verkoopt toch gewoon standaard een (onsite) support pack bij een HP of Acer apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
In die markt zit ik niet, no HP of acer voor mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Goh, ik keek op Temco.nl naar aanleiding van dit topic. Bookmark ze in m'n delicious en ga weer verder met wat ik aan het doen was.
Check net m'n mail, heb ik ineens een nieuwsbrief van hun... Toeval of eeh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik had er net ook 1. Doe geen eens zaken met ze.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ook rond deze tijd, maar ik doe wel zaken met ze (zal me niet verbazen als we in de top 5 staan van afname)... Hoe ze aan die mail adressen komen, is maar de vraag natuurlijk.
Maar het is echt handig om gewoon die spullen te kunnen halen in plaats van dat je maar eindeloos zit te wachten op je spul, want je weet nooit wanneer de postbode komt...
Bij Techdata hadden we zelfs een levertijd van altijd minstens 48 uur, wat dus echt nergens op sloeg, als ik bestel, wil ik dat spul uiteriljk de volgede dag in huis hebben, en niet eerst nog 48 uur in de wacht staan.
Maar ik moet zeggen, in 90% van de gevallen, komt het pakket de volgende dag aan.

Ook bij Copaco (Eindhoven) haal ik veel, dit laat ik meestal wel bezorgen, maar in sommige (nood)gevallen, kan ik het daar gewoon afhalen.

Ik doe trouwens vooral service, dat wil zeggen, klant koopt pc/server, ik regel dus alles van a-z, van advies, verkoop tot realisatie, als er iets is, weten ze me te vinden...
Dus niet 100 onderdelen per dag, maar wel flink wat (tevreden) klanten op een dag, regelmatig moeten ze wel iets hebben, pc voor thuis, router, externe hdd, dat spul kan ik dus allemaal zo afhalen, servers (HP), heb ik vrijwel altijd de volgende dag, ik ken dus verhalen dat ze zaken dezen met derden, waar het a) veel langer duurde, b) duurder was (vooral de uren), en c) moeilijk te bereiken waren, al die zaken heb ik opgelost. :p

Ik heb ook ooit de droom gehad een webshop te beginnen, en dat "er naast" te doen, maar het steeds contact moeten hebben met leveranciers, een mooie webshop in elkaar zetten, het verzenden, de service er bij, dat doe/kun je er gewoon niet bij doen, ik zie regelmatig dat huisvrouwtjes dat thuis doen, die hebben daar mooi de tijd voor, maar ik denk dat het toch een risky, snelle, stressvole business is, want iedereen wil zijn product snel snel snel hebben, zo goedkoop mogelijk, en ow wee als het niet is wat ze er van verwachten...
Nu heb ik ook stress, maar dan wel met een kopje koffie er bij. :p

[ Voor 110% gewijzigd door eX0duS op 21-01-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Als wij hier bestellen bij IngramMicro krijgen wij het gewoon de volgende dag binnen. Rap genoeg. De meeste klanten hoeven het toch niet meteen vandaag te hebben.

Jammer, dat de Apple spullen maar 10euro goedkoper zijn bij TechData en dat het IngramMicro niet verkoopt... Maar ook dat Apple spullen vaak goedkoper zijn (afgezien van de AppleCare) in de Apple Online Store.

[ Voor 47% gewijzigd door alienfruit op 21-01-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eX0duS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:43:
Ik ook rond deze tijd, maar ik doe wel zaken met ze (zal me niet verbazen als we in de top 5 staan van afname)... Hoe ze aan die mail adressen komen, is maar de vraag natuurlijk.
Maar het is echt handig om gewoon die spullen te kunnen halen in plaats van dat je maar eindeloos zit te wachten op je spul, want je weet nooit wanneer de postbode komt...
We hebben een vaste chauffeur van GLS en TNT, die komen altijd rond dezelfde tijd (De Hurk).
Bij Techdata hadden we zelfs een levertijd van altijd minstens 48 uur, wat dus echt nergens op sloeg, als ik bestel, wil ik dat spul uiteriljk de volgede dag in huis hebben, en niet eerst nog 48 uur in de wacht staan.
Maar ik moet zeggen, in 90% van de gevallen, komt het pakket de volgende dag aan.
Bij mijn eigen shop bestelde ik op dag 0, betaalde ik op dag 0, stuurde betalingsbewijs op dag 0 en kreeg op dag 1 gewoon geleverd, mits bestelling vrijgegeven voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
nvt

[ Voor 103% gewijzigd door Bullus op 05-03-2009 23:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Handige topic, voor een starter zoals ik. In zijn geheel doorgenomen en op advies van menig tweakers ingeschreven bij diverse toeleveranciers. Kwam een organisatie tegen waar ik toevallig in de voorwaarden las dat je 'inschrijf'geld moest betalen. Dit vond ik absurd voor woorden, helaas bij andere nog niet waargenomen, maar lees straks voor een bestelling plaatst even de voorwaarden door :P.

Wat mij vooral opviel is dat niet onverwacht, de prijzen relatief gelijk zijn als met pricewatch. Maar zoals in deze topic al werdt aangegeven kan je als kleine onderneming niet meedoen met de 'prijzen' oorlog. We zullen zien, ik lees graag andere ervaringen tegemoet over distributeurs en groothandels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, prijzenoorlog. Waarschijnlijk zit je in de hoogste prijscategorie, maar het is echt niet zo dat een cpu voor een ander 20 euro goedkoper is ofzo. Het gaat hier doorgaans om een verschil van enkele euro's.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste