Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

jimbo123 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:46:
Iemand bereid om zijn korting eens op tafel te gooien?

Ik zou wel eens willen zie wie hoeveel korting heeft weten te krijgen en welke omzet daar dan bij hoort bij die betreffende leverancier.
Ik heb momenteel weinig tot geen omzet dus, ik publiceer dus even niets. Irritant is wel dat mijn inkoopprijs zonder kosten maar een paar Euro scheelt met wat sommige webwinkels aan verkoop hanteren. :)

Maar hoe meer omzet hoe beter de inkoopprijs automatisch wordt, verzendkosten lager worden, cashbacks van de leverancier of fabrikant :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
PcDealer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 01:29:
[...]

Ik heb momenteel weinig tot geen omzet dus, ik publiceer dus even niets. Irritant is wel dat mijn inkoopprijs zonder kosten maar een paar Euro scheelt met wat sommige webwinkels aan verkoop hanteren. :)

Maar hoe meer omzet hoe beter de inkoopprijs automatisch wordt, verzendkosten lager worden, cashbacks van de leverancier of fabrikant :)
Hoe meer je afneemt hoe leuker de prijs , zo geld het vaak nog bij ons en ik zie nnu regelmatig de verschillen tussen bv Video kaarten in Duitsland halen of Nederland scheeld per kaart wel 40 tot 50 euro..

En gewoon goed kijken als leverancier A het heeft voor 100 en B voor 90 dan haal ik het bij B en als A niet mee wilt in de prijs van B dan heeft A pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:59

Pinjataaa

Hit me!

Ik ben wel benieuwd naar die leverancier van itsalex. Ookal is het voor ons aan de andere kant van het land, een groter assortiment is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 14:29
Webshops zelf die hebben ook niet een veel grotere marge dan een paar euro's.
Als je een los product besteld bij de groothandel, komen daar dus vaak € 20 orderkosten en € 10 verzendkosten bij, totaal niet interessant dus.
In zo'n geval kun je dus beter bij een webshop bestellen.

Interessant word het pas als ze geen verzend en orderkosten meer rekenen, maar dat krijg je natuurlijk pas bij een afname van € 100.000 per maand.
4launch haalt bijvoorbeeld veel bij McDos vandaan. Daarvan komt gewoon een vrachtwagentje elke dag laden en lossen, die hebben gewoon een goede deal gesloten.

Je moet gewoon rondkijken waar het het goedkoopst is en gewoon vragen of je korting kan krijgen. Als je die niet krijgt ga je gewoon op zoek naar een ander, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
jimbo123 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:46:
Iemand bereid om zijn korting eens op tafel te gooien?

Ik zou wel eens willen zie wie hoeveel korting heeft weten te krijgen en welke omzet daar dan bij hoort bij die betreffende leverancier.
Ik krijg altijd korting. Bij 2BY2 gewoon even bellen voor een bestelling "wat is je beste prijs voor product x?", en dan doen ze er altijd wat af. Of zeggen "daar en daar is het goedkoper", dan doen ze ook wat van de prijs. DidiTech is daar ook makkelijk in. Gewoon zorgen voor een grote factuur, dus niet elke dag bestellen, maar 1 of 2x per week. Op een grote factuur kunnen ze makkelijk aan de prijzen sleutelen. CPU's / muizen krijg je dan tegen een minimale marge, en zeker als je tien stuks van elk afneemt. En boven > 1500 euro = gratis transport, dus allemaal puur winst.

Inktcartridges, dat verkoopt ook erg goed. Ik moet die meestal 1000 euro per week inkopen, mensen printen best veel. Die haal ik bij Kores, boven de 200 euro = gratis transport. Dus supplies = puur winst, en op cartridges kan je makkelijk 30% nemen (en dan ben je nog goedkoper dan ketens als de Makro).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 19:06

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Koopt hier ook iemand spullen bij America-Direct ?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Stel nu dat je iets in de richting van 30-50K per jaar bij een zelfde leverancier inkoopt... hoeveel % korting denken jullie dan te kunnen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik denk geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ligt er aan hoe de leverancier zaken doet , ik heb er dus een hekel aan om gewoon een website in te vullen klik bestellen klaar..

Ik wil jan de verkoper aan de phone hebben voor leuk prijsje of iets te maken etc
tis tenslotte een spel hij probeert dingen te slijten aan je en jij probeert iets te kopen maar goedkoper als wat hij in 1e instantie als prijs geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Stormtrooper schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:41:
Koopt hier ook iemand spullen bij America-Direct ?
Ik ben volgens mij benaderd en heb daarom een inlog. Maar doe er momenteel niets mee. Het is een relatief jonge en kleine zaak, dus daarom ook persoonlijker. Denk dat er wel iets qua prijs te regelen valt. Natuurlijk niet voor 10 oem muizen :)
Mektheb schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:38:
[...]

Ligt er aan hoe de leverancier zaken doet , ik heb er dus een hekel aan om gewoon een website in te vullen klik bestellen klaar..
Ik vind dat juist ideaal: in het weekend om 01:00 een bestelling plaatsen, niet hoeven bellen en niet in de wacht...
Ik wil jan de verkoper aan de phone hebben voor leuk prijsje of iets te maken etc
tis tenslotte een spel hij probeert dingen te slijten aan je en jij probeert iets te kopen maar goedkoper als wat hij in 1e instantie als prijs geeft
Vaak hebben ze een provisiedeel in het salaris zitten. Dus denk maar na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mektheb schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:38:
[...]

Ik ook, ik telefoneer altijd. Eerst ff leuk kletsen over de vrouwen en bier e.d., en dan bestellen maar. Ik hoef ook niet aan te dringen voor kortingen, ik krijg ze vaak zo. Als ik bv x (5 of 10) stuks afneem.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hacku schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:00:
[...]

Ik ook, ik telefoneer altijd. Eerst ff leuk kletsen over de vrouwen en bier e.d., en dan bestellen maar. Ik hoef ook niet aan te dringen voor kortingen, ik krijg ze vaak zo. Als ik bv x (5 of 10) stuks afneem.
Ja precies dat vind ik ook veel fijner , en voor het motto van via internet is sneller tegenwoordig voor 1800 bestellen volgende dag in huis ;) dus ja om 20:00 zit ik thuis en wil ik niets met een bestelling meer te maken hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, een flinke klacht neergelegd bij McDos over dat LG-setje (350 ex. BTW is niet gek spannend, maar het gaat om het principe). Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:07
Ik gok weinig. Ze zijn nogal drukjes daar met de overname door copaco enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dominator schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:52:
Ik gok weinig. Ze zijn nogal drukjes daar met de overname door copaco enzo....
En dat moet ten koste gaan van hun klanten? :? :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Iedereen weet dat All2Mation failliet is? Waag je kans: http://www.bva-auctions.c...on/categories.asp?did=572

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bart-Willem schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:55:
[...]

En dat moet ten koste gaan van hun klanten? :? :')
Strikt genomen niet, maar het blijft natuurlijk allemaal mensenwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dominator schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:16:
[...]

Strikt genomen niet, maar het blijft natuurlijk allemaal mensenwerk. :)
Klopt, al verprutsen ze het bij McDos wel vaker. Nu ook: tot op heden nog steeds niets gehoord, wat in mijn ogen erg slecht is.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

16% veilingkosten
19% btw over veilingkosten
Tikt lekker aan. Maar wie weet zit er wat voor je tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bart-Willem schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:15:
[...]

Klopt, al verprutsen ze het bij McDos wel vaker. Nu ook: tot op heden nog steeds niets gehoord, wat in mijn ogen erg slecht is.
Echt, je kunt er vanalles gedaan krijgen. Maar dan vragen ze wel een serieus commitment van jou, als dat setje je enige aanschaf die maand is denk ik dat ze er niet echt om zullen malen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Bart-Willem schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:15:
[...]

Of ben jij een beetje een zeur klant? :9 Heb nooit problemen met McDos. Altijd snelle respons en leuke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Pinjataaa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 07:51:
[...]

Of ben jij een beetje een zeur klant? :9 Heb nooit problemen met McDos. Altijd snelle respons en leuke prijzen.
Dan vraag ik me af wat leuke prijzen zijn :D

Bv een Q9450 wat kost dat voor de meeste ? (inkoop EX BTW )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Processoren halen we niet bij McDos weg.. Monitoren, laptops, printers, harde schijven, videokaarten etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Pinjataaa op 07-08-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mektheb schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:42:
[...]

Dan vraag ik me af wat leuke prijzen zijn :D

Bv een Q9450 wat kost dat voor de meeste ? (inkoop EX BTW )
McDos: art. 10007753: EUR 218,76
Techdata: art. 1466361: EUR 211,88

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 07-08-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Artikelnummer CP00397 : 201,50 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is een scherpe prijs, bij Tech Data staat 'ie aan 211.33 en is direct mijn goedkoopste. Overigens een tip, koop Intel cpu's zoveel mogelijk bij een distri die een officiële Intel partners is. Anderen bemachtigen ze soms via parallelle inkoop (= goedkoper), maar daar geeft Intel geen ondersteuning voor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hacku schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:40:
Dat is een scherpe prijs, bij Tech Data staat 'ie aan 211.33 en is direct mijn goedkoopste. Overigens een tip, koop Intel cpu's zoveel mogelijk bij een distri die een officiële Intel partners is. Anderen bemachtigen ze soms via parallelle inkoop (= goedkoper), maar daar geeft Intel geen ondersteuning voor.
Ja inderdaad officele intel partner is altijd beter want intel warranty is top :)

Maar die prijs is ook wel vriendenprijsje, vorige week stond hij namelijk nog op 208,85 geloof ik
tray is ook trouwens 199,95
Maar komt wel uit het buitenland dan

Edit : dus ligt er denk ik ook aan hoeveel je afneemt of het beter is aangezien verzendkosten stukje hoger zijn dan

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 07-08-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hacku schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:40:
Boeiend, zo'n ding doet het of doet het niet. Swap garantie krijg je overal wel... 211.33 is way overpriced btw wil je een beetje normale winkelprijs kunnen maken. 205 zou ik vandaag willen betalen en geen cent meer.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 06:57

Sen

<-->

ach ik denk vraag ook effe 185 euro :) dat was wel een trader en moq is 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
BTW carrouselletje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

dominator schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:55:
[...]

Echt, je kunt er vanalles gedaan krijgen. Maar dan vragen ze wel een serieus commitment van jou, als dat setje je enige aanschaf die maand is denk ik dat ze er niet echt om zullen malen.
Een paar tft's, pc en laptops bij diezelfde order: dan mogen ze niet klagen denk ik. ;)
Pinjataaa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 07:51:
[...]

Dat denk ik niet. Ik haal ook spul bij andere leveranciers en dat gaat echt perfect (vooral bij Temco). Die reageren snel op e-mails en RMA-afhandelingen zijn snel geregeld. Bij McDos is de respons traag (áls je al respons krijgt) en de RMA is om te huilen. :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Temco had ik vanmiddag nog aan de lijn (doen we normaal nooit zaken mee), of dat we wat MSI WIND's wilden afnemen. Tuurlijk, makkelijke handel :) Of dat we wel even vooruit wilden betalen..... Hahaha, zo doen we anno 2008 niet meer zaken luitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vooruitbetalen begin ik alleen aan als het óf een hele goede prijs is, óf er is geen andere leverancier voor dat artikel beschikbaar. Anders gaat het maar lekker op rekening, of voor mijn part via incasso.

Valt me wel op dat de kleinere bedrijven makkelijker een krediet verschaffen dan de grote jongens zoals ETC/Ingram/Techdata. Frappant imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 19:06

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Timmert schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:37:
...Valt me wel op dat de kleinere bedrijven makkelijker een krediet verschaffen dan de grote jongens zoals ETC/Ingram/Techdata. Frappant imho.
Vroeger was het normaal als je bij een eerste deal zaken deed onder vooruitbetaling/contant. Maar zeker sinds veel bedrijven alleen maar via mail/website contact met elkaar hebben en er dus ook veel fout ging (wel betalen, geen of slechte producten) is men tegenwoordig wat huiverig voor vooruitbetaling.

Zie het zelf ook gebeuren: je vind een nieuwe leverancier, goede prijzen, alles lijkt okay. Maar wel zo star om vast te houden aan die oer-regel. Dan maar geen zaken.

Maar inderdaad: de grote jongens willen eerst weten hoeveel je op jaarbasis gaat doen en allerlei formulieren moeten ingevuld worden voordat ze zaken willen doen. De kleine jongens zijn daar stuk makkelijker in en (met IMO uitzondering Ingram Micro) veel sneller met reageren. Ik vind Ingram zelf wel goed, de rest koop ik wel veel maar vind ze bagger. Maar doe soms noodgedwongen (puur voorraadkwestie) wel zaken met ze.

Bagger, waarom? Simpelweg omdat als je een vraag stelt per mail, het soms dagen duurt voordat je antwoord krijgt. Daar kan ik niet mee werken.

Slechste ervaring heb ik met het voormalig Noxs (tegenwoordig onderdeel van de Westcon Group)..

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Vooruitbetalen doe ik gewoon NIET. Klinkt arrogant, maar als ze de moeite niet willen nemen om kvk/jaarcijfers en/of kredietlimiet te checken voel ik me niet serieus genomen. Mocht ik ze in de toekomst nogmaals aan de lijn krijgen om wat waar te slijten dan kunnen ze hem verwachten.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
1 keer vooruit betalen vind ik nog te doen, maar sommige toko's vereisen minimaal 3x vooruitbetalen (Stebis, Techdata), of een bepaalde omzet in een bepaalde periode (Ingram). Die lui kunnen van mij de boom in.

Vandaag trouwens mn eerste order geplaatst bij Copaco, ben benieuwd na alle negativiteit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Met copaco is an sich weinig mis, gewoon een broadliner zoals tech en ingram. Verwacht er ook geen diepgaande relatie mee, alles moet en zal via de website lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Qua broadliners vind ik ETC tot nu toe het meest sympathiek. Als in: aardige gasten aan de telefoon, goede site, ordertracking, nette prijzen en goede werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik kan bij Temco gewoon achteraf betalen, op rekening. Word vanzelf afgeschreven, nooit problemen mee.
Alle contact gaat altijd super snel (bellen is wel sneller dan email), en RMA's worden goed en snel afgehandeld.
Laptops van MSI moeten naar MSI gestuurd worden (worden opgehaald), ook producten van Benq gaan naar Benq zelf, daar komt Temco niet tussen.
Wat op zich geen probleem is trouwens. Voorheen (2 jaar geleden) kon een RMA van MSI in ruim een week afgehandeld worden. Na een tijd was dit gewoon bijna een maand, vééls te lang.
RMA's bleven veels te lang liggen (op een gegeven moment had ik gewoon een stapel kapotte laptop's op mijn bureau liggen), en het duurde en duurde maar voordat ik uberhaupt een bevestiging kreeg van MSI.
Vervolgens maar eens gaan overleggen met Temco, omdat dit geen doen was voor ons op deze manier.
Kreeg ik gewoon netjes aangeboden dat ik die MSI RMA's eventueel via Temco kan doen, en nu gaat alles een héél stuk vlotter.
De communicatie tussen Temco en MSI is in elk geval beter dan wij tussen MSI.
Ook nemen ze die laptops volgens mij direct af via MSI, net zoals Benq, Xerox, etc.
Deze zitten allemaal op industrieterrein Ekkersrijt, dus dichtbij voor hun.

Overigens zouden wij ook direct via hun kunnen afnemen, helaas verkopen we ook weer niet zó veel dat de prijs daardoor interessant is.

Temco is helemaal niet de goedkoopste, ze zitten een paar euro's (alhoewel soms zelfs tientallen euro's), onder de goedkoopste pricewatch prijs (wij krijgen korting), maar wel altijd snelle service. :)

Wat ook mooi is, ze hebben daar vaak van die producten uitgestalt staan, waar een deukje in zit, die over zijn, gewoon wat meuk, toetsenbordje, schermpje, dat soort dingen.
Kan ik altijd voor een appel en een ei meenemen. Met een speakersetje kan je bijv. altijd wel iemand blij maken.

Geen reclame voor Temco, maar ik ben er gewoon tevreden over, in tegenstelling tot Copaco (bestel ik in elk geval nooit meer), ETC moet je éérst 100 euro betalen voordat je kunt bestellen, en ook waren ze daar zo aardig om op een gegeven moment een incassobureau op ons af te sturen,voor een of ander akkefietje, welke trouwens allang betaald was, in elk geval, daar doen wij óók geen zaken meer mee (athans, ik niet).
Wél doen wij zaken met TechData, waar wij ook op rekening kunnen kopen. Niet de aller goedkoopste, wél een ruim assortiment, en zoals ik al zei, bestellen we ook gewoon regelmatig simpel via een webshop, zolang de prijs maar laag is. :)

McDOS ben ik niet zo kapot van, in het verleden wel veel bij besteld, maar op een gegeven moment kreeg ik ook het gevoel, net zoals bij Copaco en ETC, dat we gewoon niet intessant genoeg voor hun zijn.

Ik zelf vind al onze klanten belangrijk, of ze nou een kabeltje van 1,50 kopen of een nieuwe PC ter waarde van over de 1000 euro, daar maak je gewoon vrienden mee.

[ Voor 29% gewijzigd door eX0duS op 08-08-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Zo. Windjes zijn binnen, de glorie gaat naar XS2 vandaag. Daaaaag Temco... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik vind XS2 ook niet alles. Stugge gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nooit last van met Xs2 als hun barebones van notebooks op zijn halen ze zelfs hun kant en klare modellen uit elkaar voor je

Dat is pas service :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Die XXODD's die ze maken is ook wel ok spul, eigenlijk nooit problemen gehad met die gasten. Qua service zijn ze alles behalve snel, maar als je daar een beetje rekening mee houd.... In ieder geval een stuk professioneler als Temco, gewoon netjes leveren op 30 dagen betalen en nog een scherpere prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Volgens mij is het bij elke nieuwe groothandel waar je gaat kijken je altijd eerst vooraf moet gaan betalen... En dan kun je dus een krediet aanvragen, waarbij ze al je gegevens willen heben (Copaco wilde echt alles hebben, wat ze dus niet kregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

eX0duS schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:42:
[...] waarbij ze al je gegevens willen heben (Copaco wilde echt alles hebben, wat ze dus niet kregen).
Zoals wat (niet)? Ik heb overal vooruitbetalen: printscreen is voldoende voor doorgaan order.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 09-08-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zaken zoals de omzet en het banksaldo. Hebben ze imho niks mee te maken. Ze willen je als klant, of ze willen je niet als klant... Dan maar niet, zijn nog genoeg andere groothandels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Omzet ok, maar je banksaldo vragen is wel heel erg brutaal zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Als ik brutaal een vraagje mag stellen :P

Wat zijn julie inkoopprijzen voor een Samsung T220 en Core 2 Duo E8500? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Neem de goedkoopste in de pricewatch, haal daar de BTW vanaf en voila... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

dominator schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:15:
Neem de goedkoopste in de pricewatch, haal daar de BTW vanaf en voila... :)
dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen; dus de prijs uit de PW - btw en daar nog een x bedrag vanaf, minus eventueel nog een keer btw (belasting aftrekbaar); dus ik gok zo'n 35 tot 40% van het originele bedrag uit de pw

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Seesar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen; dus de prijs uit de PW - btw en daar nog een x bedrag vanaf, minus eventueel nog een keer btw (belasting aftrekbaar); dus ik gok zo'n 35 tot 40% van het originele bedrag uit de pw
Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe groot er ingekocht wordt en hoe hoog de kortingen zijn etc. etc. Dat scherm zou mij € 215,- ex BTW kosten (€ 255,85 incl). In de pricewatch staat ie voor € 255,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

dan zou de verkoper niets verdienen; want de btw die jij dus via een webshop uit de PW betaald gaat naar de staat, niet de verkoper; dan zou hij dus geen geld verdienen;
Dit gedeelte heb je 100% correct, het 2e gedeelte gaat er helaas naast. Veel webshops opereren met een bruto marge van 5% of minder, niet levensvatbaar dat weet ik ook wel... Maar marges van 30-40% werder 15 jaar geleden nog gehaald, nu niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Marge op een cpu is maximaal 10% (winkel), of 5% (webshop).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik kan de meeste dingen enkele euro's onder de laagste pricewatch prijs aanbieden, en dan verdien ik er nog € 1 of € 2 op, dat zijn denk ik ook wel de marges die webshops zo ongeveer hebben, enkele euro's...

Maar in principe kun je inderdaad de laagste pricewatch prijs nemen,en daar de BTW vanaf trekken, dan heb je de inkoopsprijs...

[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 11-08-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Na Cloetens nu ook ACI failliet:
De in Brussel gevestigde computerdistributeur ACI Technologies Europe heeft vanochtend bij de handelsrechtbank van Brussel het failliet aangevraagd. Maandag volgt een uitspraak en wordt een curator aangesteld. Volgens de website stelt ACI een twintigtal mensen tewerk.

In de distributiesector gingen al enkele weken geruchten rond over een mogelijk failliet van ACI. Helemaal onverwacht komt het faillissement dus niet. Volgens een klant raadde ACI de afgelopen maanden ook al aan om rechtstreeks bij de producenten te kopen.

“In de markt van hardwareverkoop staan de marges al een tijdje onder druk,” klinkt het bij een insider, “Met de opkomst van het internet kunnen mensen beter vergelijken en eisen ze lagere prijzen bij computerwinkels. De winkels vragen dan op hun beurt lagere prijzen aan de distributeurs.”

“Onlangs is ook distributeur Cloetens failliet gegaan en ACI zal niet de laatste faling zijn,” vervolgt hij, “Als het zoals nu economisch wat moeilijker wordt, dan komen de minst efficiënte distributeurs eerst in de problemen. Het zijn de groten op Europese schaal die overleven.”

ACI levert onder andere producten van Antec, Asrock, Lite-On, Iiyama, MSI, Samsung en Twinmos. De leverancier was geen exclusieve van een merk. ACI had volgens zijn website Colruyt, Carrefour, Mediamarkt en Saturn onder zijn klanten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Via mijn wg doe ik zaken met ETC en Westcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243055

Ik bestel voorlopig alleen bij Ingram Micro.
Dacht er altijd om bij Tech data te gaan maar voorlopig heb ik nog onvoldoende klanten.

E-mailcontact bij Ingram Micro werkt dus niet :)
Telefonisch contact is prima.

Koopt er niemand in bij een inkoopvereniging?

Toen ik begon, had ik wel niet gedacht dat de marges zo laag waren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lage marges? Valt best mee, ik heb genoeg producten waar je 20 tot 50% op kan nemen. Inkoopvereniging? Vergeet dat maar, dan gaan zij je vertellen wat je moet verkopen. Dan zit je met packard bell e.d. opgescheept.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 243055 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:26:
Ik bestel voorlopig alleen bij Ingram Micro.
Dacht er altijd om bij Tech data te gaan maar voorlopig heb ik nog onvoldoende klanten.

E-mailcontact bij Ingram Micro werkt dus niet :)
Telefonisch contact is prima.

Koopt er niemand in bij een inkoopvereniging?

Toen ik begon, had ik wel niet gedacht dat de marges zo laag waren _/-\o_
Ingram? Nah, sinds ze iedereen verplicht verzendkosten (14,50!!!!!) door de strot hebben geramt bestel ik liever ergens anders.... Scheelt ze toch een paar ton dit jaar gok ik.... :)

@hacku : Inderdaad, nog genoeg artikelen die je minimaal over de kop kan laten gaan om nog marge te maken. Al die zolderkamerpiloten die alleen maar zoveel mogelijk CPU/MB/MEM/HDD de markt opdouwen met 1-5% erop weten niet waar ze mee bezig zijn....

[ Voor 16% gewijzigd door stylezzz op 25-10-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wij hebben NERGENS bestel- of orderkosten :)
En wij offreren ook niet onder een bepaalde marge. Dus een paar % is aan ons niet besteed. Maar ja, wij doen dan ook alleen B2B. :Y)

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 25-10-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:46

Ankh

|true

dominator schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

Ingram? Nah, sinds ze iedereen verplicht verzendkosten (14,50!!!!!) door de strot hebben geramt bestel ik liever ergens anders.... Scheelt ze toch een paar ton dit jaar gok ik.... :)

@hacku : Inderdaad, nog genoeg artikelen die je minimaal over de kop kan laten gaan om nog marge te maken. Al die zolderkamerpiloten die alleen maar zoveel mogelijk CPU/MB/MEM/HDD de markt opdouwen met 1-5% erop weten niet waar ze mee bezig zijn....
oh 14,50?
wij zitten op 8,50 :') maar jah, we kopen bij ingram ook groot in :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ankh schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

oh 14,50?
wij zitten op 8,50 :') maar jah, we kopen bij ingram ook groot in :)
Zal ik toch eens aan de bel gaan trekken, dit kunnen ze natuurlijk ook niet blijven volhouden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

14,50? Onlangs hebben ze het verhoogd naar 22,50 verzendingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Bij Ingram Micro wilde ik deze maand klant worden.
Het is normaal dat je de eerste order, of eerste 3 orders vooruit moet betalen.. maar toen ik hier navraag over deed bleek dat Ingram alleen van vooruitbetalen afstapt nadat je voor € 12.000,- besteld hebt. Dit vond ik zo belachelijk dat ik er geen zaken mee ga doen.

Kan iemand overigens een goede distributeur aanbevelen voor de Pavilion lijn van HP, en linksys apparatuur zoals routers / wireless usb adapters? (een distributeur zoals copaco/ingram dus... geen webshop waar iedereen kan kopen)

ETC heeft wel wat van de pavilion lijn.. maar dat is veel duurder dan wanneer ik bij een webshop zou kopen... commentaar van ETC hierop is dat ze meer op de zakelijke markt gericht zijn.. en pavilion is uiteraard meer voor particulieren.

[ Voor 17% gewijzigd door jimbo123 op 25-10-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Anoniem: 243055 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:11:
14,50? Onlangs hebben ze het verhoogd naar 22,50 verzendingskosten.
Dit kreeg ik in een mailtje van Ingram Micro (zonder zaken te hebben gedaan)

Verzendkosten: 14,50
Orderkosten bij orders < 450: 6,-
Dropshipment (bv. bij uw klant) 2,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, 14,50 is idd veel lager dan 22,50.

Komt misschien doordat je veel meer bestelt door mij. Ik ga het toch eens moeten navragen. Nochtans hebben een paar maanden geleden een Officiële mail verstuurd waarin de verzendingskosten verhoogd werden.

De eerste 3 orders zijn idd contant te betalen. Daarna kan je een krediet aanvragen. Je moet het toch eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Anoniem: 243055 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:48:
Hm, 14,50 is idd veel lager dan 22,50.

Komt misschien doordat je veel meer bestelt door mij. Ik ga het toch eens moeten navragen. Nochtans hebben een paar maanden geleden een Officiële mail verstuurd waarin de verzendingskosten verhoogd werden.

De eerste 3 orders zijn idd contant te betalen. Daarna kan je een krediet aanvragen. Je moet het toch eens navragen.
Ik heb het ook telefonisch gevraagd... die 12K kreeg ik telefonisch van debiteurenbeheer te horen.
En die order/verzendkosten zijn van deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
jimbo123 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:00:
Het is normaal dat je de eerste order, of eerste 3 orders vooruit moet betalen.. maar toen ik hier navraag over deed bleek dat Ingram alleen van vooruitbetalen afstapt nadat je voor € 12.000,- besteld hebt. Dit vond ik zo belachelijk dat ik er geen zaken mee ga doen.

Kan iemand overigens een goede distributeur aanbevelen voor de Pavilion lijn van HP, en linksys apparatuur zoals routers / wireless usb adapters? (een distributeur zoals copaco/ingram dus... geen webshop waar iedereen kan kopen)

ETC heeft wel wat van de pavilion lijn.. maar dat is veel duurder dan wanneer ik bij een webshop zou kopen... commentaar van ETC hierop is dat ze meer op de zakelijke markt gericht zijn.. en pavilion is uiteraard meer voor particulieren.
Klopt. Belachelijke Policy van Ingram. Heb je voor die Pavilions gekeken bij Techdata? Eventueel zou je ze nog bij Office Centre kunnen halen, want die zijn ook aardig goedkoop daarmee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wij hebben een scherpe prijs bij ETC Distribution en de HP consumentenproducten zijn inderdaad aartdig duur als je inkoop + btw pakt en dan vergelijkt met de Pricewatch. :(

Dat zou er aan liggen dat ze een partij opkopen en dan een prijs er aan hangen. Ik zou ze bij Techdata inkopen.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 26-10-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Tech Data. Het assortiment van Tech Data en Ingram is ongeveer gelijk, alleen is Tech Data goedkoper dan Ingram (+ meer stock naar mijn idee). Ingram geeft wel betere prijzen bij grote bestellingen (vanaf 7000 euro ofzo).

Overigens kan ik bij Ingram al vanaf 1000 euro bestellen, waarschijnlijk zijn de voorwaarden voor NL anders?

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 26-10-2008 12:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hacku schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:04:
[...]

Tech Data. Het assortiment van Tech Data en Ingram is ongeveer gelijk, alleen is Tech Data goedkoper dan Ingram (+ meer stock naar mijn idee). Ingram geeft wel betere prijzen bij grote bestellingen (vanaf 7000 euro ofzo).

Overigens kan ik bij Ingram al vanaf 1000 euro bestellen, waarschijnlijk zijn de voorwaarden voor NL anders?
Ik kan ook voor EUR 10,00 bestellen, maar dan komen er wel onder de EUR 250,00-kosten bij en onder de EUR 600,00(?)-kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
5 euro kosten onder de 750 euro. Maar dat bedrag heb je zo bij elkaar. Wat Antec spullen (cases, voedingen), paar Acer notebooks, Gigabyte moederbordjes, Intel cpu's e.d.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Wat is nou eigenlijk vaak de goedkoopste groothandel/leverancier voor een kompleet systeem? Of verschilt dat erg veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Als alles tot op de euro het goedkoopst moet ben je meestal aangewezen op meerdere leveranciers, je moet dan uiteraard ook de verzendkosten (en eventuele minimum order kosten) meerekenen. Voor een los systeem in components zou ik niet eens naar de groothandel kijken maar meteen naar een winkel lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279479

Ik heb een vraag hier als nieuweling, welke is goedkoper dan bas en flexibeler. Als ik zo lees zijn de meningen hierover behoorlijk verdeelt . en zal bas doen aan dropshipping ik heb t wel bij de aanmelding vermeld dat ik het zo wou doen en ben eerlijk geweest over een net beginnende zaak te zijn ze hebben mij aanmelding in goede orde ontvangen en bij mn eerste bestelling zou ik dan een permanent klantnummer en inlogcode krijgen .

Ik hoop gauw op reactie, kan alle beetjes hulp wel gebruiken .

ik heb ook nog eens goed de prijzen vergeleken van webshops en bas zn prijzen inclusief btw als starter verdien je geen moer op de meeste dingen ik zal wat moeten verzinnen om t aantrekkelijker voor klanten te maken bij mij .

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 279479 op 04-11-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 279479 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 02:22:
Ik heb vraag hier als nieuweling, welke is goedkoper dan bas en flexibeler. Als ik zo lees zijn de meningen hierover behoorlijk verdeelt . en zal bas doen aan dropshipping ik heb t wel bij de aanmelding vermeld dat ik het zo wou doen en ben eerlijk geweest over een net beginnende zaak te zijn ze hebben mij aanmelding in goede orde ontvangen en bij mn eerste bestelling zou ik dan een permanent klantnummer en inlogcode krijgen .
Je zult de voorwaarden van verschillende leveranciers moeten vergelijken. Daar kunnen dus ook webshops bij zitten.Bel ze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Toen ik begon zag ik door de bomen het bos niet. Laagdrempelige leveranciers:

- XS2
- Specs
- Javocom
- Wortmann (die zijn best goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BAS is hier voor BE toch één van de betere distributeurs.

- ruime voorraad
- goede RMA afhandeling, omruiling binnen de 5 werkdagen (itt anderen sturen ze de RMA op hun kosten naar je op, en moet je niet wachten tot je volgende bestelling) of creditnota. je moet dus geen maand wachten tot je moederbord hersteld is
- punten sparen met BAS Xtra (info op http://www.basxtra.nl/)
- mogelijkheid voor folder bedeling in jouw regio (http://www.altijdactie.be), met price protection op de producten gedurende de folderperiode, en dat voor een betaalbaar bedrag

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Javocom doet het hier ook goed. Altijd snelle levering en meestal alles wel op voorraad.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig , nooit verwacht zo snel reacties te krijgen op mn vraag , ik kwam er achter dat winst maken via de shop toch veel minder winstmakend is door de btw bij de distri dan je marge en dan nog een keer btw en dan nog concurreren . Ik hoop dat er een hoop klantjes komen voor reparaties daar verdien je tenminste nog wat aan en kan ik dat weer verder investeren in mn bedrijf . Bas rekent zoals jullie weten €15,00 maar dan is t toch goedkoper om via tnt het product naar de klant te bezorgen ? ( dropshipping bedoel ik dus eigenlijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Sommige distri's rekenen extra kosten voor dropshipping, hou daar wel rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal er rekening mee houden, maar ik bedoel als ik t nu zelf afhaal of tnt, dat maakt toch weinig uit ze hoeven alleen maar mijn facturering en gegevens bij de bestelling van mijn klanten bij te voegen . Ik las ergens terug dat een van de distri`s iets van €3,95 rekende, samen met de kosten van tnt is dat toch weer een paar euro goedkoper .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou het trouwens ook eerst via import doen b2b en ik dacht misschien ook via newegg , maar die doen niet aan internationaal verschepen . Bij nader inzien de kosten die erbij zouden komen maakten dit alles ook niet interessant meer . Jammer dat het allemaal zo moeilijk moet gaan en amper rendable is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 279479 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:01:
Geweldig , nooit verwacht zo snel reacties te krijgen op mn vraag , ik kwam er achter dat winst maken via de shop toch veel minder winstmakend is door de btw bij de distri dan je marge en dan nog een keer btw en dan nog concurreren . Ik hoop dat er een hoop klantjes komen voor reparaties daar verdien je tenminste nog wat aan en kan ik dat weer verder investeren in mn bedrijf . Bas rekent zoals jullie weten €15,00 maar dan is t toch goedkoper om via tnt het product naar de klant te bezorgen ? ( dropshipping bedoel ik dus eigenlijk )
Welkom in deze wereld ;) Rijk zal je niet worden nee, daarvoor had je al veel vroeger moeten beginnen (er was een tijd waarin alles kon :7 ).

Neem sowieso niet teveel producten op in het gamma, en zorg dat alles een beetje van dezelfde leverancier komt (dat scheelt in transportkosten). Zorg altijd voor een populair product, en een product waar je veel marge op hebt. Voorbeeld monitoren: Samsung is erg populair, zeker verkopen, winst is echter 5 tot 10%. BenQ monitoren kan je 20% op nemen (en dan zijn ze nog goedkoper dan Samsung). Verschil? Samsung wordt gekocht, BenQ moet je verkopen (mensen kennen het niet, je moet er moeite voor doen).

En geen schrik hebben om te rekenen voor diensten. Assemblage is 40 of 50 euro excl e.d. Hier verdien je dus het meeste op. Verder een beetje commercieel ingesteld zijn. Vergeet openoffice, op een MS Office pakket heb je 20% winst, de mensen kennen het en het pakket werkt gewoon goed. Vergeet gratis antivirussen (AVG e.d.), wij doen bv Panda Antivirus. 20% winst ook, en ook stukken beter dan die gratis paketten (vooral de anti spyware module). Willen ze toch echt dat je die AVG erop zet, dan reken je maar 15 euro voor installatie software.

En dropshipping zou ik niet teveel doen, enkel indien zeer dringend. Hier moeten alle producten eerst binnenkomen, om ze te checken (is alles correct en niet geopend) + inscannen van serienummers. Serienummers bijhouden kan ik je wel aanraden, dan weet je 100% zeker dat een product bij jou gekocht is en van welke leverancier deze komen.

Verkopen van bv notebooks slim aanpakken. Klant heeft een budget van 800 euro? Verkoop hem dan een notebook van 700 euro, en die laatste 100 euro aan spullen voor de notebook. Op een draagtas heb je 50 tot 100% marge, op de notebook slechts 10%. Een beetje slim aanpakken dus.

Transportkosten van de leverancier reken je in je verkoopprijs. Als je 50 producten inkoopt, heb je dus (aankoopprijs + (15 / 50 = 0.3) ) * winstmarge * BTW. Transportkosten van TNT reken je uiteraard aan de klant.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Regel 1: Pak je marge. Laat je niet gekmaken door ten alle tijde de laagste prijs te willen bieden, die strijd kun je nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dominator schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:28:
Regel 1: Pak je marge. Laat je niet gekmaken door ten alle tijde de laagste prijs te willen bieden, die strijd kun je nooit winnen.
Dat ook uiteraard. Die gekken met 2% op een mainboard, daar doe ik niet aan mee. 10 tot 20% neem je gewoon.

Verder, laat je niet gek maken door promoties van de leverancier, voor je het weet heb je een (overbodige) stock waar je U tegen kan zeggen. Meer zelf, vergeet promoties, tenzij echt de moeite (zo hadden we laatst Panda 1 kopen + 1 gratis, dan is het al eens de moeite om er 20 te kopen). Ben je na een paar jaar wat groter en wil je echt eens stunten, maak dan afspraken met de fabrikant zelf, en vervolgens met de leverancier voor de levering.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk met al deze adviezen zakt de moed toch al een stuk minder in mn schoenen . Ik had dit veel eerder moeten doen maarja ik ben jong en eigenwijs hahaha. Misschien toch slim om ook zowiezo minimaal een parttime baantje erbij te nemen aangezien ik geen lening bij de bank heb en dus nog een kapitaal moet opbouwen . Ik dacht er trouwens aan om extra service die de meeste shops niet hebben erbij te geven .Extra garantie bovenop die van de fabrikant bij bepaalde producten of een stuk lagere prijs voor reparatie bij mensen die bij mij gekocht hebben . Weet iemand trouwens welke van alle distri`s het meest schappelijk is voor starters ik moet zeggen dat Bas minder moeilijk is dan ik dacht m.b.t of je waardig genoeg bent om bij ze af te nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Bas doet niet zo moeilijk nee :) Maar wee je gebeente als je een keer na 14 dagen betaalt ipv 8, dan ben je de sjaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zal in mijn geval niet zo n probleem zijn ik betaal vooruit wanneer een klant bij mij besteld betaal ik bas . ik heb nu zowiezo niet t kapitaal om een stock aan te maken . ik zit nu idd goed na te denken welke laptops ik zou kunnen verkopen die eee pc`s zijn veels te goedkoop bij anderen bij mij kom ik al circa op een bedrag van € 286,- terwijl je ze al voor € 235,- incl gratis bezorgen heb dat verschil is niet te overbruggen voor mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik snap niet hoe ze dat bedrag zo laag kunnen houden krijgen ze nou zoveel korting om incl de btw van de distri incl marge incl btw over dat bedrag plus gratis bezorging winst te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over welke eee gaat dit dan? Ik zie de 7" aan 176 euro staan bij BAS, dat is met 10% marge 235 euro end user.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar de prijzen bij bas zijn toch exclusief btw dan moet je toch eerst die btw erbij berekenen dan je marge dan over dat totaal bedrag weer btw of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had het inderdaad over de 7 inch eee pc bij bas van 175 . sorry had ik er even bij moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 279479 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:24:
ja maar de prijzen bij bas zijn toch exclusief btw dan moet je toch eerst die btw erbij berekenen dan je marge dan over dat totaal bedrag weer btw of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken hier ?
:?

176 * 1.1 (10%) * 1.21 (21% BTW) = 234.26

BTW voor Nederland is 19%, dan is dat voor jou:

176 * 1.1 (10%) * 1.21 (19% BTW) = 230.38

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 04-11-2008 14:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Volgens mij reken je btw over btw allistor?

Het werkt zo:

Inkoop: 100 excl. btw (noem maar iets)
Marge voor jou erop: 130 euro excl btw
+ 21% BTW = 157,30 voor de klant.

Jij betaalt BAS wel 121 euro, maar die BTW krijg je terug dus daar moet je eigenlijk niet naar kijken.

[ Voor 73% gewijzigd door Timmert op 04-11-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Laatst online: 27-06 14:38
Anoniem: 279479 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:24:
Ehhhhh, ik wil niet heel betweterig zijn, maar is het wel verstandig om je hierop te storten?
Van zaken doen heb je niet veel kaas gegeten. Op zich geen probleem, je moet het ook niet willen/doen op zo'n moment.

Inderdaad, op de verkoop van hardware zit heeeeel weinig marge. Tenminste, als je in kleine aantallen inkoopt/verkoopt.
Bijvoorbeeld een Alternate, erg goedkoop. Maar als je hier wel eens binnen bent gelopen, zie je dat ze duizenden producten per dag verkopen. Bijvoorbeeld van een acer aspire one of iets dergelijks, zullen ze er per dag misschien wel 100 verkopen. Stel ze kopen ze per 1000 in, dan zullen ze een iets andere prijs krijgen als dat jij krijgt als je er één inkoopt.

Plus dat ze misschien maar 5 euro aan zo'n product verdienen, maar wel maal 100 per dag. Maar mensen zijn dan in de winkel, en bedenken dat ze ook nog een usb printerkabel nodig hebben of zoiets dergelijks, waar weer een hele hoge marge op zit.

Al met al denk ik niet dat je je als kleine speler in deze markt moet gaan richten op lage prijzen. Ga eerder met je bedrijf richting de hulpverlening cq systeembeheer bij bedrijven, en lever dan gelijk een beetje hardware mee. Maar dan nog, je verdiend je salaris aan je uren, niet aan je marge op de hardware.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Laatst online: 27-06 14:38
Timmert schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:37:
Volgens mij reken je btw over btw allistor?

Het werkt zo:

Inkoop: 100 excl. btw (noem maar iets)
Marge voor jou erop: 130 euro excl btw
+ 21% BTW = 157,30 voor de klant.

Jij betaalt BAS wel 121 euro, maar die BTW krijg je terug dus daar moet je eigenlijk niet naar kijken.
21% = Belgie?

Die BTW die je bij inkoop betaald krijg je terug ja, alleen moet je de BTW bij verkoop weer betalen aan de belastingsdienst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het dan zeker verkeerd want ik zie de prijzen bij bas ( ik heb nog niks besteld ) maar als je bijvoorbeeld op bestellen druk staat er prijzen exclusief btw betekent dat dan dat je als klant bij hun geen btw over hun producten betaald ? maar alleen over die 176 + marge daarover de 21% btw berekent en dat als eindprijs hebt ? sorry dat dit allemaal stom overkomt op jullie ik hoop echt dat je gelijk hebt want dan is het wel te doen voor mij . ik ben echt nieuw in deze business ik had wel even meer van te voren hierover mogen informeren . ik heb zelf wat computers betreft meer verstand van het software/hardware gebied zoals repareren assembleren upgraden en dergelijke .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe sorry ik was nog bezig met mn reply voor ik jou bericht ook zag bassdrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 279479 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:41:
Ik denk het dan zeker verkeerd want ik zie de prijzen bij bas ( ik heb nog niks besteld ) maar als je bijvoorbeeld op bestellen druk staat er prijzen exclusief btw betekent dat dan dat je als klant bij hun geen btw over hun producten betaald ? maar alleen over die 176 + marge daarover de 21% btw berekent en dat als eindprijs hebt ? sorry dat dit allemaal stom overkomt op jullie ik hoop echt dat je gelijk hebt want dan is het wel te doen voor mij . ik ben echt nieuw in deze business ik had wel even meer van te voren hierover mogen informeren . ik heb zelf wat computers betreft meer verstand van het software/hardware gebied zoals repareren assembleren upgraden en dergelijke .
Prijzen op de site zijn altijd excl BTW (dat is immers jouw geld niet), maar op je factuur wordt de BTW wel aangerekend, en die betaal je dus ook aan BAS.

March of the Eagles

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste