Toon posts:

Low cost HDMI Dolby 5.1 versterker gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had tot voor kort een DVD speler met Dolby decoder aan een goedkoop 5.1 luidsprekersetje hangen. Nu mijn LCD scherm is gearriveerd en mijn nieuwe DVD speler een HDMI uitgang heeft en geen Dolby decoder meer, moet ik mij een externe versterker kopen.

Ik schrik me echter rot van de prijzen die aangerekend worden voor HDMI Dolby 5.1 versterkers. Ik zie prijzen van 300 tot 900 euro... wie kan er mij aan een GOEDKOPE oplossing helpen? Het hoeft echt geen hifi kwaliteit te zijn, als er maar wat geluid uitkomt...

Bedankt.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:52
ga gewoon eens langs de mediamarkt. Welke speakers wil je der op aansluiten ?

Verwijderd

Eentje gevonden voor niet te veel geld:

http://kieskeurig.nl/prod...88D74C12572C10027E9DA.htm

En kijk nog een:

http://kieskeurig.nl/prod...56EE7C125743400449EDF.htm

En voor niet al te veel geld nog een onkyo ook:

http://kieskeurig.nl/prod...013ABC1257336003F92CB.htm

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 16:37 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuw LCD scherm: *check*
Nieuwe DVD-speler: *check*
Nieuwe versterker-budget: *uncheck / forgotten*

Ik vind eerlijk gezegd een Eurootje of 300 voor een versterker met HDMI & Dolby best te doen. Sterker nog; als ik zelf rondkijk (buiten het feit dat ik 4x TOSLINK-IN nodig heb), kom ik al snel op merken als Onkyo waar vanaf-prijzen beginnen met 3 nullen...

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2008 16:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09
Verbind de HDMI rechtstreeks met de TV en haal de goedkoopste pc speakerset met Dolby Digital decoder (dat zijn de wat uitgebreidere sets). Voor DVD heb je voor geluid geen HDMI nodig, enkel s/pdif.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:33:
Verbind de HDMI rechtstreeks met de TV en haal de goedkoopste pc speakerset met Dolby Digital decoder (dat zijn de wat uitgebreidere sets). Voor DVD heb je voor geluid geen HDMI nodig, enkel s/pdif.
Goed idee, maar helaas heb ik buiten die DVD nog andere HDMI bronnen... digitale kabel, digitale satelliet en pc signaal... deze komen allemaal op een hdmi switchbox aan, die ik graag naar een versterker wil doorlussen om er de dolby signalen uit te halen, alvorens het beeld door te sturen naar de televisie...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

... Waarvan alleen de laatste, de Onkyo, HDMI aansluitingen heeft.
2 input en 1 output, passthrough.
Wel een verrekte goedkoop dingetje voor wat je ervoor krijgt. Klopt dat wel? :P

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 17-06-2008 16:41 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me hier toch sterk in vergist... een gewoon 5.1 setje met decoder en luidsprekers gooien ze bij de mediamarkt in je nek, maar ho maar als het signaal uit het HDMI kabeltje moet gehaald worden...

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:41:
Ik heb me hier toch sterk in vergist... een gewoon 5.1 setje met decoder en luidsprekers gooien ze bij de mediamarkt in je nek, maar ho maar als het signaal uit het HDMI kabeltje moet gehaald worden...
Die worden ook in je nek gegooit hoor, maar alleen voor wat meer pegels. IMO had het mij slimmer geleken als je dit vooraf even had uitgedokterd... Dat had je een 'verassing' gescheeld.

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:38:
[...]

... Waarvan alleen de laatste, de Onkyo, HDMI aansluitingen heeft.
2 input en 1 output, passthrough.
Wel een verrekte goedkoop dingetje voor wat je ervoor krijgt. Klopt dat wel? :P
De 2de ook.

• remco_k

remco_k

Ik kijk me suf:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx416back_1_medium.jpg
Maar ik zie ze niet.

Edit:
hmm, om een of andere idiote reden zit ik naar de Pioneer VSX-416-K te kijken.
Laat maar. Die had je misschien eerder wel in je post staan? :+
Edit2:
Ja dus, gelukkig. Ben ik toch niet gek. :)

[ Voor 27% gewijzigd door remco_k op 17-06-2008 16:53 ]

Alles kan stuk.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

remco_k schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Ik kijk me suf:
[afbeelding]
Maar ik zie ze niet.
Jij kijkt Pioneer; 2e is een Yamaha... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 23:21
ja op het moment dat je een versterker wilt waar het geluid uit het HDMI signaal wordt gehaald ga je dus praten over dure receivers. de meeste receivers die goedkoop zijn doen alleen aan passhtrough. en laten hierbij dus het signaal verder met rust en doen daar neits mee.

ik zit al een tijdje te kijken naar de avr145 en avr147 van harman kardon. de laatste is met HDMI maar dus weer alleen passhthrough. maar heeft wel 2x optisch en 2x coaxiaal ingang van signaal.
het geluids signaal moet dus apart van het apparaat naar de receiver, ook al gebruik je HDMI.

IMO een goede optie. het maakt voor het geluidskwaliteit niets uit.

Verwijderd

remco_k schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Ik kijk me suf:
[afbeelding]
Maar ik zie ze niet.

Edit:
hmm, om een of andere idiote reden zit ik naar de Pioneer VSX-416-K te kijken.
Laat maar. Die had je misschien eerder wel in je post staan? :+
Nee zoals je misschien had gezien had ik mijn post aangepast omdat ik niet naar HDMI had gekeken :9

• remco_k

remco_k

Tussen alle wirwar van edits door heb ik toch nog een goed idee voor de topicstarter:

Ik denk dat een receiver met genoeg HDMI aansluitingen buiten het budget valt.
Koop gewoon 'een' 5.1 receiver bij de Aldi ofzo, met of zonder HDMI aansluitingen en koop daar een losse HDMI switch bij.
Sluit alle audio aan met de daarvoor beschikbare S/PDIF aansluitingen en gaan met die banaan.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 17-06-2008 17:00 ]

Alles kan stuk.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:41:
Ja, dat is dan meestal ook ultieme rotzooi all-in-one shit, nu zit je in de losse componenten, het basiskwaliteitsniveau ligt daar toch iets anders...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:57:
Tussen alle wirwar van edits door heb ik toch nog een goed idee voor de topicstarter:

Ik denk dat een receiver met genoeg HDMI aansluitingen buiten het budget valt.
Koop gewoon 'een' 5.1 receiver bij de Aldi ofzo, met of zonder HDMI aansluitingen en koop daar een losse HDMI switch bij.
Sluit alle audio aan met de daarvoor beschikbare S/PDIF aansluitingen en gaan met die banaan.
Geweldig idee... maaaaaar bestaat er wel een goedkoop 5.1 luidsprekersetje met MEERDERE S/PDIF aansluitingen??

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb zelf pas de Yamaha RX-V461 gekocht (226 bij redcoon in het zilver, scheelt 60 euro met de zwarte uitvoering).
Deze bevalt me erg goed moet ik zeggen. 2x HDMI in en 1x Out. De 461 heeft ook een smak functies meer dan de 363.

Het mooiste aan de Yamaha receivers vind ik de audio setup, je krijgt er namelijk een microfoon bij die je op bijvoorbeeld een camerastandaard kan plaatsen en dan kan je de receiver zichzelf daarop laten configureren, zo goed heb ik het nog nooit kunnen doen echt briljant!!

Verder geeft het mooi geluid op de Infinity BETA series.

links:
Yamaha RX-V461 @ Redcoon (titanium look)
Yamaha AV-Receiver product list<< en dan RX-V461 even selecteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 18-06-2008 09:16 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:37
De Onkyo 605 / 606 is ook een goede versterker.
Zitten veel opties op, en ondersteunen zelfs 7.1
(ook met microfoon om de speakers in de stellen)

Kost gemiddeld 400 á 450 euries.

maar ja... wat is low cost ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
LG AR-702NS, voor rond de € 250,- bij o.a. Redcoon. Ziet er ook behoorlijk gelikt uit. Enigste nadeel is voor sommigen misschien dat 't een Class D versterker is.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:12:
[...]
Geweldig idee... maaaaaar bestaat er wel een goedkoop 5.1 luidsprekersetje met MEERDERE S/PDIF aansluitingen??
Je bedoeld 5.1 receiver right?
Dat lijkt me niet al te moeilijk. Het is moeilijker om een 5.1 receiver zonder S/PDIF aansluitingen te vinden.
Nielson schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:56:
LG AR-702NS, voor rond de € 250,- bij o.a. Redcoon. Ziet er ook behoorlijk gelikt uit. Enigste nadeel is voor sommigen misschien dat 't een Class D versterker is.
Aha! Daar heb je er al eentje!
En als ik de TS zo eens 'ken' maakt het hem niet uit wat voor type versterker is.

Alles kan stuk.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Nielson schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:56:
Enige nadeel lijkt me eerder dat het een LG is ;)
Nu hoeft dat niet per se wat uit te maken voor de TS, maar de meeste mensen hebben voor hetzelfde geld toch liever een Yamaha of Onkyo.
Voor vanaf 286€ heb je trouwens ook een Denon AVR-1508 met 2 HDMI 1.3a in en 1 uit om nog maar een optie aan het lijstje toe te voegen.

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 18-06-2008 14:43 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:37:
[...]

Goed idee, maar helaas heb ik buiten die DVD nog andere HDMI bronnen... digitale kabel, digitale satelliet en pc signaal... deze komen allemaal op een hdmi switchbox aan, die ik graag naar een versterker wil doorlussen om er de dolby signalen uit te halen, alvorens het beeld door te sturen naar de televisie...
Als je dit wil dan moet je versterker HDMI 1.3a ondersteunen. Ik ben hier zelf ook naar opzoek en ik heb hiervan ook nog een draadje lopen. HDMI 1.3a versterker, maar welke? De onkyo die daar geadviseerd wordt zou denk ik het best voor jouw wezen.
Andere versterkers met hdmi poorten hebben vaak gewoon een interne hdmi switch en doen dan niets met het geluid!!

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
mac1987 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:41:
[...]

Enige nadeel lijkt me eerder dat het een LG is ;)
Nu hoeft dat niet per se wat uit te maken voor de TS, maar de meeste mensen hebben voor hetzelfde geld toch liever een Yamaha of Onkyo.
Heb er verder ook geen ervaring mee, maar was kort geleden zelf ook op zoek naar een goedkope AV Receiver en kwam 'm toen tegen. Heb inmiddels een Yamaha RX-V361, mede omdat ik ook dacht dat de versies met (geluid over) HDMI een stuk duurder waren. Maar nu blijkt dat op de 461 ook HDMI in zit, terwijl dat bij de specs op de COM en CO.JP waar ik gekeken heb echt helemaal niks over staat. Blijkbaar verschillen de versies nogal. Wat ik me toen trouwens af zat te vragen, als de receiver uit staat, wordt het HDMI signaal dan nog doorgelust?

Verwijderd

Hmm, even topic bookmarked.

Ik ga binnenkort ook in men nieuw appartement, en zit ook te kijken voor een kleine home cinema.
Daar zal dan staan:

LG3000 (32" lcd)
Afbeeldingslocatie: http://www.iishop.be/images/LG3000.jpg

Philips DVDR3570H
Afbeeldingslocatie: http://www.electromania.be/images/DVDR3570H_31_webImage370.jpg

Van die philips kan ik niet direct terugvinden of die een hdmi-uitgang heeft, maar ik zoek nog een versterker erbij, om twee fronts op aan te sluiten. Hier dus even blijven lezen welke opties er voorbij komen. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:43:
Van die philips kan ik niet direct terugvinden of die een hdmi-uitgang heeft
Volgens de handleiding (PDF) heeft 'ie geen HDMI, dus dat lijkt me nu niet de beste keuze...

Verwijderd

Hmm bedankt om het op te zoeken Afterlife. Het is namelijk een 'cadeau' van het werk. :)
Hopelijk kan ik hem verkopen en iets beters vinden in de plaats dan. Tnx :)

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Suicyder schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:18:
Ik heb zelf pas de Yamaha RX-V461 gekocht (226 bij redcoon in het zilver, scheelt 60 euro met de zwarte uitvoering).
Deze bevalt me erg goed moet ik zeggen. 2x HDMI in en 1x Out. De 461 heeft ook een smak functies meer dan de 363.

Het mooiste aan de Yamaha receivers vind ik de audio setup, je krijgt er namelijk een microfoon bij die je op bijvoorbeeld een camerastandaard kan plaatsen en dan kan je de receiver zichzelf daarop laten configureren, zo goed heb ik het nog nooit kunnen doen echt briljant!!

Verder geeft het mooi geluid op de Infinity BETA series.

links:
Yamaha RX-V461 @ Redcoon (titanium look)
Yamaha AV-Receiver product list<< en dan RX-V461 even selecteren.
Ik heb deze vesterker ook ( wel in het zwart ) en ben er zeer content mee. Het enige probleem dat ik heb is het volgende:

Het geluid van de TV ( Samsung PS50FD96 ) gaat via SPDIF naar de versterker. Dit geluid is zacht!. Ik moet de versterker echt naar 20-25 draaien, wil daar een beetje herrie uitkomen. Ik heb er KEF ( serie 5 ) speakers bij, waar normaal echt een puist herrie uit komt, maar nu niet. Weet jij misschien hoe dit komt?
Wel vind ik het jammer dat deze versteker HDMI 1.2 heeft en geen 1.3.

elrobbo

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Gebruikt de tv niet nog steeds zijn eigen toonregeling? Als het goed is zou hij het op line-niveau uit moeten sturen en dan zou het niet uit moeten maken. Maar mijn ouders Sony crt TV gebruikt op de geluidsuitgang ook nog steeds zijn eigen toonregeling waardoor er twee voorversterkers (die in je tv en die in je receiver) het signaal afzwakken.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
elrobbo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:51:
[...]
Het geluid van de TV ( Samsung PS50FD96 ) gaat via SPDIF naar de versterker. Dit geluid is zacht!. Ik moet de versterker echt naar 20-25 draaien, wil daar een beetje herrie uitkomen. Ik heb er KEF ( serie 5 ) speakers bij, waar normaal echt een puist herrie uit komt, maar nu niet. Weet jij misschien hoe dit komt?
Wel vind ik het jammer dat deze versteker HDMI 1.2 heeft en geen 1.3.
Ik heb zelf mijn TV geluid vanaf mijn Digitenne tuner afkomen via SPDIF en heb dit probleem niet.

Ik kan overigens via google jouw TV niet terug vinden. Hoe is je setup precies, want ik heb dus een losse TV-tuner. Kijk sowieso nog even naar de oplossing die hierboven genoemt wordt, dit is een veel voorkomend iets, ik had het tussen mijn Tuner <scart> TV ook, toen kon ik op de tuner en de TV het volume aanpassen.

DM het desnoods als je denkt dat het te ver off-topic gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 19-06-2008 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even deze follow up omdat ik zeker ben dat meerdere personen in dezelfde situatie zitten of zullen zitten.

Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door een Decoderstation 3 te kopen via ebay. Deze heeft 1 coax spdif en 2 digitale spdif ingangen. Net genoeg om drie apparaten op aan te sluiten dus. Op deze manier kan ik ook mijn oude 5.1 luidsprekerset (waar geen decoder op zit) blijven gebruiken. Geweldig!

OK, ik moet 2x switchen als ik van toestel verander (1x drukken op de HDMI switchbox en 1x op de Decoderstation) maar zo'n decoder is tien keer goedkoper dan een volwaardige HDMI versterker!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Low cost hdmi Receiver = Sony str-dg720. Ruim onder de 300 euro en met 3x hdmi in, 1x out, 2x Optisch, 1x digi coax. En dan ook nog 7.1 en met de ps3 eraan heb je alle HD audio formaten als 7.1pcm stream naar je receiver. Top ding voor leuke prijs.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 14:56
Ik heb een Sony HT-SS1200 gekocht voor 299 bij redcoon.

Op de sony site staat nog geen specs, maar in principe is hij nagenoeg hetzelfde als deze:

http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ss1300

Verschil zit hem in aantal sound modes en VX nogwat ondersteuning op de hdmi.

Dit apparaat heeft 2 x optisch, 1 x coaxiaal, 3 x hdmi-in en 1 x hdmi-out.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 15:31
Als je het echt goedkoop wil houden en toch digitaal geluid wil kunnen aansluiten is deze combi misschien iets voor je:

Reciever:
JVC RX-5060 (Klik)

5.1 speaker set met actieve sub:
Canton 60SX (klik)

Ben je voor 300 euro klaar met een 5.1 sound, en kan je geluidsbronnen digitaal rondsturen.
Pagina: 1