Okay eerst even een inleiding
Ik heb nu een Yamaha rx-v357 versterker en deze is te klein voor mij geworden. Dit omdat deze maar 2 optische ingangen heeft en ik er minimaal 3 nodig heb en liefst 4.
Daarnaast wou ik bij een nieuwe versterker ook gelijk HDMI aansluitingen hebben en dan wel 1.3a (of hoger maar dat is er nog niet
) want deze kan ook direct geluid uit de stream pikken zodat je niet los een optische kabel moet aansluiten (zou voor mij al 1 ingang schelen om de PS3 dit ondersteund). Coax aansluitingen maken me niet veel uit maar bij gebrek aan een optisch poort zou ik me dvd speler zo nog kunnen aansluiten (mits vrij programmeerbaar).
Nou weet ik ook dat je zelf vooronderzoek moet doen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan alleen kon ik helaas geen fatsoenlijke vergelijkingssite vinden dus met wat handmatig zoeken bij ik tot het volgende lijstje gekomen.
Pioneer VSX-1017AV-S (laatste S staat voor Zilverkleur)
HDMI 2 /1 (in / out) maar onbekend welke versie
COAX 2 / 0
Optisch 4 / 1
Min punt: zover ik heb kunnen ondekken ondersteund deze geen TrueHD en DTS-HD geluid ??
+ punt: Hij heeft een slave 220 aansluiting wat handig kan zijn voor me Sub.
Yamaha RX V663
HDMI 2 /1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2/ -
Optisch 4 / -
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen
- Geen slave 220 aansluiting, Zover ik weet geen programmeerbare ingangen.
Yamaha RX v863
HDMI 3 / 1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2 / 1
Optisch 4 / 1
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen, Doet aan video upscaling tm 1080P
PS over Yamaha versterkers, alleen bij de V1800 en V3800 staat er echt bij vermeld dat deze HDMI 1.3a ondersteunen.
Harman Kardon 355
HDMI 3/1 Bij de ene pagina staat 1.3a maar in specs staat 1.1 (handleiding)
COAX niet genoteerd
Optisch 3 / -
Kan niets vinden over slave 220
Pioneer VSX CX50
HDMI 2/1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2
Optisch 4 / 1
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning
- Zou niet in zilver beschikbaar zijn.
Denon 2808
HDMI 2 /1 zou 1.3a moeten zijn. En er staat specifiek bij dat deze HDCD ( <- staat zo op website, zal wel hdcp moeten zijn kan dat niet meer vinden
) ondersteund.
COAX 3 / -
Optisch 4 / 2
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning. Heeft aardig wat vermogen
- Is wat prijzig.
PS denon: het kleiner broertje, de 2308, is ook interressant alleen staat er bij de side by side vergelijking. Geen DTS-HD en True-HD ondersteuning. De 3808 is helemaal
maar dat gaat me te veel kosten.
Mijn budget is rond de 800 euro maar deze is niet heel strak want als iets wat echt naar me wens tegen de 999 aanloopt dan laat ik hem niet lopen want zo ding koop je natuurlijk voor jaren.
Over de speakers die aangesloten zitten
Front: 2x JBL northrigde E20. Center: Yamaha NX-C130. En surround: Yamaha NX-E130. Sub heeft eigen voeding dus zal denk ik niet veel uit maken maar deze is ook van Yamaha (surround, center en sub kwamen uit zo'n set waar de receiver ook in zat).
Nu is hoofdzakelijk vraag. Wie kan uitsluitsel geven over de ondersteuning van de HDMI ingangen.
En wat natuurlijk ook mag is een ander goede suggestie geven. Maar let dan wel op dan ik 2 HDMI ingangen en V1.3a, 3 Optische ingangen en de ondersteuning van DTS-HD en True-HD echt het minimum vind.
Daarnaast wou ik bij een nieuwe versterker ook gelijk HDMI aansluitingen hebben en dan wel 1.3a (of hoger maar dat is er nog niet
Nou weet ik ook dat je zelf vooronderzoek moet doen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan alleen kon ik helaas geen fatsoenlijke vergelijkingssite vinden dus met wat handmatig zoeken bij ik tot het volgende lijstje gekomen.
Pioneer VSX-1017AV-S (laatste S staat voor Zilverkleur)
HDMI 2 /1 (in / out) maar onbekend welke versie
COAX 2 / 0
Optisch 4 / 1
Min punt: zover ik heb kunnen ondekken ondersteund deze geen TrueHD en DTS-HD geluid ??
+ punt: Hij heeft een slave 220 aansluiting wat handig kan zijn voor me Sub.
Yamaha RX V663
HDMI 2 /1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2/ -
Optisch 4 / -
Yamaha RX v863
HDMI 3 / 1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2 / 1
Optisch 4 / 1
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen, Doet aan video upscaling tm 1080P
PS over Yamaha versterkers, alleen bij de V1800 en V3800 staat er echt bij vermeld dat deze HDMI 1.3a ondersteunen.
Harman Kardon 355
HDMI 3/1 Bij de ene pagina staat 1.3a maar in specs staat 1.1 (handleiding)
COAX niet genoteerd
Optisch 3 / -
Kan niets vinden over slave 220
Pioneer VSX CX50
HDMI 2/1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2
Optisch 4 / 1
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning
- Zou niet in zilver beschikbaar zijn.
Denon 2808
HDMI 2 /1 zou 1.3a moeten zijn. En er staat specifiek bij dat deze HDCD ( <- staat zo op website, zal wel hdcp moeten zijn kan dat niet meer vinden
COAX 3 / -
Optisch 4 / 2
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning. Heeft aardig wat vermogen
- Is wat prijzig.
PS denon: het kleiner broertje, de 2308, is ook interressant alleen staat er bij de side by side vergelijking. Geen DTS-HD en True-HD ondersteuning. De 3808 is helemaal
Mijn budget is rond de 800 euro maar deze is niet heel strak want als iets wat echt naar me wens tegen de 999 aanloopt dan laat ik hem niet lopen want zo ding koop je natuurlijk voor jaren.
Over de speakers die aangesloten zitten
Nu is hoofdzakelijk vraag. Wie kan uitsluitsel geven over de ondersteuning van de HDMI ingangen.
En wat natuurlijk ook mag is een ander goede suggestie geven. Maar let dan wel op dan ik 2 HDMI ingangen en V1.3a, 3 Optische ingangen en de ondersteuning van DTS-HD en True-HD echt het minimum vind.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal