HDMI 1.3a versterker, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 11:05
Okay eerst even een inleiding ;) Ik heb nu een Yamaha rx-v357 versterker en deze is te klein voor mij geworden. Dit omdat deze maar 2 optische ingangen heeft en ik er minimaal 3 nodig heb en liefst 4.
Daarnaast wou ik bij een nieuwe versterker ook gelijk HDMI aansluitingen hebben en dan wel 1.3a (of hoger maar dat is er nog niet ;) ) want deze kan ook direct geluid uit de stream pikken zodat je niet los een optische kabel moet aansluiten (zou voor mij al 1 ingang schelen om de PS3 dit ondersteund). Coax aansluitingen maken me niet veel uit maar bij gebrek aan een optisch poort zou ik me dvd speler zo nog kunnen aansluiten (mits vrij programmeerbaar).

Nou weet ik ook dat je zelf vooronderzoek moet doen en dat heb ik natuurlijk ook gedaan alleen kon ik helaas geen fatsoenlijke vergelijkingssite vinden dus met wat handmatig zoeken bij ik tot het volgende lijstje gekomen.

Pioneer VSX-1017AV-S (laatste S staat voor Zilverkleur)
HDMI 2 /1 (in / out) maar onbekend welke versie
COAX 2 / 0
Optisch 4 / 1

Min punt: zover ik heb kunnen ondekken ondersteund deze geen TrueHD en DTS-HD geluid ??
+ punt: Hij heeft een slave 220 aansluiting wat handig kan zijn voor me Sub.

Yamaha RX V663
HDMI 2 /1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2/ -
Optisch 4 / -
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen
- Geen slave 220 aansluiting, Zover ik weet geen programmeerbare ingangen.

Yamaha RX v863
HDMI 3 / 1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2 / 1
Optisch 4 / 1
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen, Doet aan video upscaling tm 1080P
- Geen slave 220 aansluiting, Zover ik weet geen programmeerbare ingangen.

PS over Yamaha versterkers, alleen bij de V1800 en V3800 staat er echt bij vermeld dat deze HDMI 1.3a ondersteunen.

Harman Kardon 355
HDMI 3/1 Bij de ene pagina staat 1.3a maar in specs staat 1.1 (handleiding) :?
COAX niet genoteerd ;)
Optisch 3 / -
+ punt zou wel DTS-HD en True-HD ondersteunen
Kan niets vinden over slave 220

Pioneer VSX CX50
HDMI 2/1 staat ook weer geen versie vermeld
COAX 2
Optisch 4 / 1
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning
- Zou niet in zilver beschikbaar zijn.

Denon 2808
HDMI 2 /1 zou 1.3a moeten zijn. En er staat specifiek bij dat deze HDCD ( <- staat zo op website, zal wel hdcp moeten zijn kan dat niet meer vinden ;) ) ondersteund.
COAX 3 / -
Optisch 4 / 2
+ Coax en optische aansluiting zijn programmeerbaar. DTS-HD en True-HD ondersteuning. Heeft aardig wat vermogen
- Is wat prijzig.

PS denon: het kleiner broertje, de 2308, is ook interressant alleen staat er bij de side by side vergelijking. Geen DTS-HD en True-HD ondersteuning. De 3808 is helemaal :9~ maar dat gaat me te veel kosten.

Mijn budget is rond de 800 euro maar deze is niet heel strak want als iets wat echt naar me wens tegen de 999 aanloopt dan laat ik hem niet lopen want zo ding koop je natuurlijk voor jaren.
Over de speakers die aangesloten zitten :X Front: 2x JBL northrigde E20. Center: Yamaha NX-C130. En surround: Yamaha NX-E130. Sub heeft eigen voeding dus zal denk ik niet veel uit maken maar deze is ook van Yamaha (surround, center en sub kwamen uit zo'n set waar de receiver ook in zat).
Nu is hoofdzakelijk vraag. Wie kan uitsluitsel geven over de ondersteuning van de HDMI ingangen.
En wat natuurlijk ook mag is een ander goede suggestie geven. Maar let dan wel op dan ik 2 HDMI ingangen en V1.3a, 3 Optische ingangen en de ondersteuning van DTS-HD en True-HD echt het minimum vind.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 01:05
Heb je al eens naar onkyo gekeken?

http://www.eu.onkyo.com/i..._com_en_2008_5917373.html

Verwijderd

klaasbram schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:48:
Daarnaast wou ik bij een nieuwe versterker ook gelijk HDMI aansluitingen hebben en dan wel 1.3a (of hoger maar dat is er nog niet ;) ) want deze kan ook direct geluid uit de stream pikken zodat je niet los een optische kabel moet aansluiten
HDMI ondersteunt al vanaf de allereerste specificatie digitaal audio, dus da's niet echt een reden om voor 1.3a te kiezen. Dat veel apparatuur in 't begin alleen maar video ondersteunden (het videodeel van HDMI is in feite gewoon DVI met een ander stekkertje, dus dat was goedkoop ombouwen) doet daar niets aan af.

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 01:05
Dit is wel iets voor je:

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/15639225_014d4a4f2d.jpg

http://www.eu.onkyo.com/p...duct_en_2008_5872277.html

[ Voor 28% gewijzigd door Beuker op 10-06-2008 22:29 ]

• The-Source
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:13:
[...]
HDMI ondersteunt al vanaf de allereerste specificatie digitaal audio, dus da's niet echt een reden om voor 1.3a te kiezen. Dat veel apparatuur in 't begin alleen maar video ondersteunden (het videodeel van HDMI is in feite gewoon DVI met een ander stekkertje, dus dat was goedkoop ombouwen) doet daar niets aan af.
Maar wat ik dus tegenkom is dat als je versterker geen 1.3 aankan. Deze het geluid niet uit de stream haalt maar doorstuurt naar je tv.

@Dj_Flowers: je eerste link verwijst naar een andere receiver dan de 2e. De 1e is de TX-S606 maar welke is de 2e? <- dat is volgende de pricewatch eentje van 4799 euro dat is me toch iets te gortig.
edit2: De TXS606 nader bekeken: 4 Digital Inputs (2 Optical/2 Coaxial) Te weinig optisch.

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 10-06-2008 23:04 ]

Verwijderd

Ik zou maar niet al teveel staren op de slave 220V aansluiting. Dat is leuk om een tuner oid aan te sluiten.
Een sub zou ik toch echt separaat aansluiten op een stekkerblok (of beter: aparte stopcontact). Zo durf ik echt niet mijn REL op de slave aansluiting van mijn Denon aan te sluiten :X Als ik zie dat de verlichting van de woonkamer dimt (spanning inzinking) bij het aanzetten van de REL, dan vrees ik het ergste bij het aansluiten via de Denon (lees: POEF!).
Vergeet trouwens niet dat de slave (afaik) geen aarde heeft. De meeste apparaten vinden zwevende aarde niet bepaald leuk (brom).

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Volstaat de Onkyo TX-S605 misschien iet? Heeft wel niet de Upscale functionaliteit, maar vindt ik persoonlijk een schitterend apparaat dat perfect samenwerkt met de PS3.

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-01 23:59
Henkje.doc schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:17:
Volstaat de Onkyo TX-S605 misschien iet? Heeft wel niet de Upscale functionaliteit, maar vindt ik persoonlijk een schitterend apparaat dat perfect samenwerkt met de PS3.
Waarom dan gaan voor het oude type? 8)7 ga dan gewoon voor de 606

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:13:
Ik zou maar niet al teveel staren op de slave 220V aansluiting. Dat is leuk om een tuner oid aan te sluiten.
Mijn Denon heeft een slave aansluiting met een max opname van 100W. Lijkt me niet zo handig om daar een 200+ W sub in te prikken...

Verwijderd

klaasjanb schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:
[...]
Mijn Denon heeft een slave aansluiting met een max opname van 100W. Lijkt me niet zo handig om daar een 200+ W sub in te prikken...
De Denon van mij ook, vandaar mijn opmerking er niet op blind te staren. Ik ga echt niet de REL op aansluiten ;) De TS wilde zijn sub (geen idee welke) erop aan te sluiten.
Wel heb ik er een Denon tuner op aangesloten. Die slurpt maar een watje of 8 :D

• The-Source
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:04:
[...]

De Denon van mij ook, vandaar mijn opmerking er niet op blind te staren. Ik ga echt niet de REL op aansluiten ;) De TS wilde zijn sub (geen idee welke) erop aan te sluiten.
Wel heb ik er een Denon tuner op aangesloten. Die slurpt maar een watje of 8 :D
Daarom heb ik het ook als + punt neer gezet en niet als iets wat ik percé erin wil hebben.
Die TX-SR606 heeft te weinig optische poorten (2). Ik heb nu eigenlijk 4 apparaten die ik optisch wil aansluiten.
Als het klopt met het HDMI 1.3a dat deze geluid uit de hdmi stream kan halen (ipv alleen switch wat je bij 1.1 receivers ziet) dan kan ik vooruit met 3 optische poorten want dan gaat de PS3 volledig over HDMI. En me PC, DVD en DTV Decoder optisch, DVD zou ook coaxiaal kunnen maar dan moeten die poorten vrij programmeerbaar zijn omdat meeste aan een DVD profiel al een optische poort is gekoppeld.
Maar me 1e vraag bij de topic start, is nog door niemand beantwoord. Welke van me in het lijstje genoemde Receivers hebben nou hdmi 1.3 (los van de Denon 2808)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 15:48
Gadgets schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:08:
[...]

Waarom dan gaan voor het oude type? 8)7 ga dan gewoon voor de 606
Misschien prijstechnisch? maar dat zal ondertussen wel niet veel meer uitmaken.

Verwijderd

klaasbram schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:38:
[...]

Daarom heb ik het ook als + punt neer gezet en niet als iets wat ik percé erin wil hebben.
Die TX-SR606 heeft te weinig optische poorten (2). Ik heb nu eigenlijk 4 apparaten die ik optisch wil aansluiten.
Als het klopt met het HDMI 1.3a dat deze geluid uit de hdmi stream kan halen (ipv alleen switch wat je bij 1.1 receivers ziet) dan kan ik vooruit met 3 optische poorten want dan gaat de PS3 volledig over HDMI. En me PC, DVD en DTV Decoder optisch, DVD zou ook coaxiaal kunnen maar dan moeten die poorten vrij programmeerbaar zijn omdat meeste aan een DVD profiel al een optische poort is gekoppeld.
Maar me 1e vraag bij de topic start, is nog door niemand beantwoord. Welke van me in het lijstje genoemde Receivers hebben nou hdmi 1.3 (los van de Denon 2808)
Ga dan maar voor de Onkyo 606, de poorten zijn vrij programmeerbaar. Ik heb zelf een 705 op mn kamer en onlangs voor mn vader een 606 voor in de woonkamer gehaald. Prachtig apparaat, en om voor de optische poorten voor een ander te kiezen... Zoals je zelf al aangeeft, je koopt zon ding voor jaren, en het wordt straks meer HDMI dan optisch.

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
De Denon 2808 is idd een mooi apparaatje, alleen jammer van de maar 2 HDMI-in poorten.
Dan krijg je bij een Onkyo toch iets meer voor het geld.
Een tip en geen tip (correct me if i'm wrong):
Als je Denon bij een officiële dealer haalt in NL dan betaal je je helemaal scheel. Om de een of andere reden wijkt ook vrijwel niemand van de adviesprijs af hier. Bijna alle winkels die Denon goedkoper aanbieden halen ze via grijze import uit (meestal) Duitsland, daar zijn ze een stuk betaalbaarder.
Voordeel: goedkoper. Nadeel: de NL-importeur weigert m bij reparatie als ie niet uit NL komt.
Dus de grijze-import-winkel moet m dan aanbieden in Duitsland wat natuurlijk nogal wat vertraging met zich mee brengt.
Als je dicht bij de grens woont zou ik daar zelf eens gaan kijken.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik zou inderdaad ook voor de Onkyo TX-SR606 gaan! (Die kan ik morgen EINDELIJK gaan ophalen bij cinedream na 3 weken wachten!)

Zo heb je genoeg HDMI-ingangen en kan je bovendien de allernieuwste audioformaten (Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio) decoderen. Zo ben je toch enkele jaren "future-proof".

(Ok, het is nu niet onmiddellijk het mooiste ontwerp ooit maar de specs en prijs zijn wel enorm interessant.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Pobeer deze link maar eens voor een onkyo relaese 2008.
http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html
kost maar 320 euries d:)b <+:)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Ik zou eerst maar eens gaan luisteren. Onkyo's zijn geweldig qua specs en mogelijkheden en iedereen kan niet snel genoeg reageren tegenwoordig om een Onkyo aan te bevelen, maar ze hebben wel een sterk eigen geluid waar je van moet houden. Ik had er bijna een gehaald, maar ben na luisteren toch maar voor een ander merk gegaan (Marantz SR-8001).
Vind je ze mooi klinken, dan heb je inderdaad veel waar voor je geld.

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11-2025
Eens met mac1987, onky is heel sterk in de specs, maar koop aub geen versterker zonder m gehoord te hebben :)

<---NAD fanboy :+

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
klaasbram schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:48:
Denon 2808
HDMI 2 /1 zou 1.3a moeten zijn. En er staat specifiek bij dat deze HDCD ( <- staat zo op website, zal wel hdcp moeten zijn kan dat niet meer vinden ;) ) ondersteund.
Ze bedoelen dus hij HDCD streams ondersteund, zie hier.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• The-Source
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:44:
Pobeer deze link maar eens voor een onkyo relaese 2008.
http://www.foka.nl/site/onkyo-txsr576-zilver-p-5529.html
kost maar 320 euries d:)b <+:)
Is intern alleen maar een hdmi switch dus doet niet met de audio sporen.

Wat ik eigenlijk niet zou moeten doen maar toch gedaan heb. Ik gekeken naar een versterker buiten met niet al te vast budget... Namelijk de Denon 3808. Deze heeft dus 4x HDMI in en 1x uit. Plus wat ik zelf wel een noemenswaardig iets vind: usb ondersteuning voor sticks/ hdd's etc EN een netwerkpoort waarmee je hem zelfs via webinterface kunt bedienen. Maar deze is 1247 in de pricewatch ( 1 winkel).

De onkyo SR606 valt voor mij af voordat weer iemand hem aanbeveelt (om het topic niet te veel te laten vervuilen met dezelfde reactie ;) )
@ Mac1987 voordat ik voor een onkyo kies zal ik zeker gaan luisteren. Geld dit voor Denon ook want bij reviews op kieskeurig ben ik daar niets over tegen gekomen.

Verwijderd

klaasbram schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:37:
[...]

Is intern alleen maar een hdmi switch dus doet niet met de audio sporen.

@ Mac1987 voordat ik voor een onkyo kies zal ik zeker gaan luisteren. Geld dit voor Denon ook want bij reviews op kieskeurig ben ik daar niets over tegen gekomen
Onkyo
Sorry even opgezocht in de manual quote:

Audio Signals
For TX-SR506
• Audio and video signals received via inputs other than the HDMI IN jacks are not output by the HDMI OUT.
• Audio and video signals received via the HDMI IN jacks are output only by the HDMI OUT.
• To watch an HDMI source that’s connected via the AV receiver’s HDMI jacks, the AV receiver must be turned on, otherwise no HDMI signal will be output.
• If you want to listen through the speakers connected to the AV receiver, in addition to an HDMI connection, you’ll also need to make a separate analog or digital audio connection.
Geldt dus voor de 506

For TX-SR576
• Digital audio signals received by the HDMI IN jacks are output by the speakers and headphones connected tothe AV receiver.
• To listen to audio received by the HDMI IN jacks through your TV’s speakers, set the AudioTVOut setting to On (see pages 74–75), and set your DVD player’s HDMI audio output setting to PCM

De 576 verwerkt de audio input uit HDMI dus wel

Je kunt ze zelf toewijzen.
Link voor download pdf manual:
http://63.148.251.135/red...&file=TX-SR506_576_En.pdf

Dennon
Geld zeker ook voor de Dennon.
In het verleden ook een dennon gehad Daarvoor een Luxmann.
Luxmann nooit weggedaan zeer goede warme versterker.
De Dennon is veel kouder en wat vlakker van sound. Momenteel een Yamaha vind ik wel beter klinken dan een Dennon.
Van Onkyo weet ik niet maar je moet dat zeker gaan beluisteren.
Houd er wel rekening mee dat de belangrijkste component niet de versterker is maar de Boxen.
In mijn opzet thuis zijn de 2 FrontBoxen bv 5x zo duur als de Onkyo 576

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 01:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:20:
[...]

Sorry even opgezocht in de manual quote:

Audio Signals
For TX-SR506
• Audio and video signals received via inputs other than the HDMI IN jacks are not output by the HDMI OUT.
• Audio and video signals received via the HDMI IN jacks are output only by the HDMI OUT.
• To watch an HDMI source that’s connected via the AV receiver’s HDMI jacks, the AV receiver must be turned on, otherwise no HDMI signal will be output.
• If you want to listen through the speakers connected to the AV receiver, in addition to an HDMI connection, you’ll also need to make a separate analog or digital audio connection.
Geldt dus voor de 506

For TX-SR576
• Digital audio signals received by the HDMI IN jacks are output by the speakers and headphones connected tothe AV receiver.
• To listen to audio received by the HDMI IN jacks through your TV’s speakers, set the AudioTVOut setting to On (see pages 74–75), and set your DVD player’s HDMI audio output setting to PCM

De 576 verwerkt de audio input uit HDMI dus wel

Je kunt ze zelf toewijzen.
Link voor download pdf manual:
http://63.148.251.135/red...&file=TX-SR506_576_En.pdf
De 506 verwerkt de audio stream uit de HDMI ingangen niet.
Het wat de 506,576, 605 (ik denk ook de 606), 705, 805, 875 (voor zo ver ik weet) ook niet doen is het geluid uit digitale en analoge bronnen verwerken in een HDMI OUT stream.
Wat de 905 kan weet ik niet.
De 506 en 576 kunnen trouwens niet overweg met DTS-HD, DTS-HD MA en Dolby TrueHD.
Dus deze 2 zijn niet echt "future" proef

Voorbeeld:
Je hebt een DVD spelers aangesloten middels de component ingang voor video en spdif in voor audio, dan zal alleen het video gedeelte worden door gegeven aan de TV (HDMI aangelsoten natuurlijk).

DVD Player == Component/Spdif ==> Onkyo AVR == HDMI ==> LCD/Plasma TV.

Hier heb je dus alleen beeld op je TV en het geluid zal via de aan de Onkyo aangesloten speakers moeten komen.
Wil je zowel geluid als beeld uit je TV hebben zul je het zo moeten doen:

DVD Player === HDMI ===> Onkyo AVR === HDMI ===> LCD/Plasma TV.

Of:

DVD Player == Component/Spdif ==> Onkyo AVR == HDMI(video)/Analoog(audio) ==> LCD/Plasma TV.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 02:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:42:
[...]

De 506 verwerkt de audio stream uit de HDMI ingangen wel.
Het enige wat de 506,576, 605 (ik denk ook de 606), 705 en 805 (voor zo ver ik weet) niet doen is het geluid uit digitale en analoge bronnen verwerken in een HDMI OUT stream.

De 506 en 576 kunnen trouwens niet overweg met DTS-HD, DTS-HD MA en Dolby TrueHD.
Dus deze 2 zijn niet echt "future" proef
Tot zover ik het uit het manual begrijp moet je als je een bron via HDMI aansluit maar het geluid door de AVR wil laten uitsturen naar de boxen.
A bij de 506 een appart optisch of coax kabel voor geluidsignaal aansluiten
B Bij de 576 hoeft dat niet daar je kan aanwijzen dat de AVR het audio signaal uit de HDMI moet gebruiken. er staat expleciet dat de 506 dit niet kan daar de HDMI bij de 506 een doorlus is naar HDMI out.

"future" proef dat kan ik nog niet beoordelen
de Digtal geluids systemen veranderen ook steeds. Vroeger was er alleen 5.1 nu heb je 7.1 en ik geloof nog een paar anderen.
Ook het soort dolby wat gebruikt wordt veranderd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 01:55:
[...]

Tot zover ik het uit het manual begrijp moet je als je een bron via HDMI aansluit maar het geluid door de AVR wil laten uitsturen naar de boxen.
A bij de 506 een appart optisch of coax kabel voor geluidsignaal aansluiten
B Bij de 576 hoeft dat niet daar je kan aanwijzen dat de AVR het audio signaal uit de HDMI moet gebruiken. er staat expleciet dat de 506 dit niet kan daar de HDMI bij de 506 een doorlus is naar HDMI out.

"future" proef dat kan ik nog niet beoordelen
de Digtal geluids systemen veranderen ook steeds. Vroeger was er alleen 5.1 nu heb je 7.1 en ik geloof nog een paar anderen.
Ook het soort dolby wat gebruikt wordt veranderd.
Ja, dat lees je goed. De 506 kan de audio stream niet uit het HDMI signaal halen.

Voor de 506:
Audio and video signals received via inputs other than the HDMI IN jacks are not output by the HDMI OUT.
Vertaald: Binnen komende audio signalen die niet via de HDMI IN binnen komen zullen niet worden door geven aan de HDMI OUT

Audio and video signals received via the HDMI IN jacks are output only by the HDMI OUT.
Vertaald: HDMI IN signalen worden alleen via de HDMI OUT weer doorgegeven.
Dit geld ook voor de 576, 605, 606, 705, 805 en 875

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 02:28 ]

Verwijderd

Had een heel verhaal getypt, komt er niks :X

Afijn, dan maar de short cut :

http://www.pioneer.nl/nl/...8/405/VSX-LX60/index.html

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 02:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:07:
Nee, dat lees je verkeerd. Ze kunnen beide de audio stream uit het HDMI signaal halen mits het geen DTS-HD, DTS-HD MA of Dolby TrueHD bitstream signaal is.
kan wel maar ik kan geen andere conclusie trekken dan dat ik bij de 506 2 aansluitingen moet maken en bij de 576 maar 1 (de HDMI).
nog een quote:

The AV receiver’s HDMI interface is based on the following standard:
TX-SR506: Pass-thru
TX-SR576: Repeater System, Deep Color, Lip Sync, Dolby Digital Plus, and Multichannel PCM
Supported Audio Formats

• 2-channel linear PCM (16/20/24 bit/32–192kHz)
• Multichannel linear PCM (7.1 ch, 32–192kHz)
• Bitstream (Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS)
Your DVD player must be able to output these formats from its HDMI OUT.

If you have an HDMI-compatible player, you can connect it to the AV receiver with an HDMI cable.
Step 1: Connect your HDMI-compatible TV to the AV receiver’s HDMI OUT jack.
Step 2: Connect your HDMI-compatible player to the AV receiver’s HDMI IN 1, 2, or 3 jack.
Step 3: Connect your HDMI-compatible player to an analog and/or digital audio input on the AV
receiver (TX-SR506 only).
Step 4: Assign the HDMI IN.
Turn on the AV receiver, and then assign the HDMI IN (see page 39).

sorry was te snel had je eddit nog niet gezien. :*)

Je toevoeging klopt een beetje de 506 kan geen niet HDMI input doorgeven naar de de HDMI out. voor de anderen weet ik dat niet het is een zeer dik manual })

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 02:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:08:
Had een heel verhaal getypt, komt er niks :X

Afijn, dan maar de short cut :

http://www.pioneer.nl/nl/...8/405/VSX-LX60/index.html
Volgens mij is deze AVR een beetje buiten zijn budget ;) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:17:
[...]

kan wel maar ik kan geen andere conclusie trekken dan dat ik bij de 506 2 aansluitingen moet maken en bij de 576 maar 1 (de HDMI).
nog een quote:

The AV receiver’s HDMI interface is based on the following standard:
TX-SR506: Pass-thru
TX-SR576: Repeater System, Deep Color, Lip Sync, Dolby Digital Plus, and Multichannel PCM
Supported Audio Formats

• 2-channel linear PCM (16/20/24 bit/32–192kHz)
• Multichannel linear PCM (7.1 ch, 32–192kHz)
• Bitstream (Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS)
Your DVD player must be able to output these formats from its HDMI OUT.

If you have an HDMI-compatible player, you can connect it to the AV receiver with an HDMI cable.
Step 1: Connect your HDMI-compatible TV to the AV receiver’s HDMI OUT jack.
Step 2: Connect your HDMI-compatible player to the AV receiver’s HDMI IN 1, 2, or 3 jack.
Step 3: Connect your HDMI-compatible player to an analog and/or digital audio input on the AV
receiver (TX-SR506 only).
Step 4: Assign the HDMI IN.
Turn on the AV receiver, and then assign the HDMI IN (see page 39).

sorry was te snel had je eddit nog niet gezien. :*)

Je toevoeging klopt een beetje de 506 kan geen niet HDMI input doorgeven naar de de HDMI out. voor de anderen weet ik dat niet het is een zeer dik manual })
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb net ff gegoogled en iedereen die een 506 heeft klaagt over het feit dat de 506 geen audio signaal uit de HDMI bitstream kan halen.
Dus ja je zult een Spdif/RCA kabel moeten aansluiten om geluid uit de Onkyo te halen als je de DVD speler hebt aangesloten via 'n HDMI IN aansluiting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:32:Je hebt helemaal gelijk. Ik heb net ff gegoogled en iedereen die een 506 heeft klaagt over het feit dat de 506 geen audio signaal uit de HDMI bitstream kan halen.
Dus ja je zult een Spdif/RCA kabel moeten aansluiten om geluid uit de Onkyo te halen als je de DVD speler hebt aangesloten via 'n HDMI IN aansluiting.
Dus ja je zult een Spdif/RCA kabel moeten aansluiten Geld dus niet voor 576 en bij mijn weten ook niet voor de 606. 8)

Ik zelf ben er nog lang niet uit wil toe naar een systeem met 3 elementen.
1 een big screen (LCD)
2 een AVR
3 Een computer die alles regelt.

heb nu,
Medium screen LCD
Computer (DELL XPS T9300 G6800GT 4MB )
Yamaha RX V520 (verouderd)

de 506 is absoluut geen aanrader :r

ga nu pitten :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 02:18:
[...]

Volgens mij is deze AVR een beetje buiten zijn budget ;) .
Je hebt helemaal gelijk maar zijn eisen zijn hoog qua specs, daar waar ik me afvraag of er in de nabije toekomst andere speakers komen, aangezien zijn huidige speakers niet echt top zijn. Bij de huidige receivers loopt het 1 en ander paralel met elkaar, meer functie's vind je vaak meer terug op receivers met een hoger vermogen, dus zijn huidige set speakers en eisen zullen moeilijk met elkaar kunen stroken :)

En budget, ik koop meestal een versterker voor minimaal 10 jaar dus de afschrijving valt wel mee in zijn geheel, zeker als je budget wil oprekken naar 1000 euro, lijkt me dat die 160euro meer dan niet het hangijzer zullen zijn, maar kan niet in zijn wallet kijken.

• The-Source
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 03:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk maar zijn eisen zijn hoog qua specs, daar waar ik me afvraag of er in de nabije toekomst andere speakers komen, aangezien zijn huidige speakers niet echt top zijn. Bij de huidige receivers loopt het 1 en ander paralel met elkaar, meer functie's vind je vaak meer terug op receivers met een hoger vermogen, dus zijn huidige set speakers en eisen zullen moeilijk met elkaar kunen stroken :)

En budget, ik koop meestal een versterker voor minimaal 10 jaar dus de afschrijving valt wel mee in zijn geheel, zeker als je budget wil oprekken naar 1000 euro, lijkt me dat die 160euro meer dan niet het hangijzer zullen zijn, maar kan niet in zijn wallet kijken.
Voor een nieuwe AV receivers heb ik nu de ruimte (letterlijk) voor nieuwe boxen heb ik gewoon geen plaats hier op me zolderkamer ;) Mocht ik weer op mezelf gaan wonen dan wil ik me huidige front speakers JBL E20 gaan "degraderen" naar surround om dan betere fronts te kopen (welke zie ik tegen die tijd)

@selgert
van de 576: "HDTV-Capable HDMI Video Switching (1080p; 3 Inputs and 1 Output)" zo te zien switch deze ook alleen het beeld want ik zie ook geen ondersteuning voor de HD audio formaten.

• The-Source
Om me topic toch maar even zelf af te sluiten...

Ik heb na wat wikken en wegen toch maar besloten om de Denon AVR 3808 te kopen. Ondanks dat deze (via webshop) 220euro boven mijn budget grens was ben ik er wel erg tevreden over.
De upscaling heb ik op de meeste poorten niet nodig maar nu vind ik het voor het eerst weer zinvol om beeld via DTV te kijken. (hiervoor was verschil tussen analoog en digitaal te klein).

Naast alle wensen die ik in de Topic Start had genoemd heeft deze ook een netwerk aansluiting waarmee je dus ook internet radio/ podcast kunt beluisteren. Verder kun je via een webinterface (ook 1 speciaal voor pda) de versterker beheren. Dus volume/ poort etc alles kun je bedienen (zelf zenders in geheugen zetten)
Het om programmeren van de aansluitingen gaat via de OSD ook erg gemakkelijk. Verder is het nog even wennen aan de nieuwe functies en het schakelen tussen de aansluitingen. Maar wanneer me dit allemaal duidelijk is dan ga ik alles overzetten naar me Harmony 885 zodat alles weer via 1 AB loopt.

PS volgens de specs is deze versterker 7.1 maar qua aansluitingen en instellingen ;) kun je zelfs een 9.1 opstelling maken :9

Pagina: 1