Toon posts:

Is deze configuratie een beetje goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een nieuwe pc kopen en die heb ik zo'n beetje afgeleid van de best buy guide van mei 2008... natuurlijk zelf assembleren maar ik vroeg mij af of het volgende ook wel past

moederbord: een gigabyte-ga-ex38-ds5
pricewatch: Gigabyte GA-EX38-DS5=

met een
cpu koeler: zalman cnps9700 LED
pricewatch: Zalman CNPS9700 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)=

en het werkgeheugen
werkgeheugen: OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2
pricewatch: OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2=

en het moet in deze case passen
case: lexa blackline red edition
pricewatch: NZXT Lexa Blackline

Ik weet niet precies of dat wel past want die cpu koeler is anders dan de infinity en met die kleine heatpipes op het werkgeheugen en de heatsinks op het moederbord weet ik niet of die cpu koeler erop kan

in de BBG stond een infinity als cpu koeler maar die is best zwaar en zit vast met pushpins en ik ga nog wel eens naar LAN parties toe dus ik heb liever dat de cpu koeler een beetje beter vast zit

als de koeler niet past hoor ik graag een paar suggesties voor een andere cpu koeler die ongeveer even goed is en even duur en het liefst niet vast zit met pushpins

dit is de totale configuratie

geluidskaart :
pricewatch: Creative X-Fi XtremeMusic=

moederbord :
pricewatch: Gigabyte GA-EX38-DS5=

processor :
pricewatch: Intel Core 2 Quad Q9450=

case :
pricewatch: NZXT Lexa Blackline=

werkgeheugen :
pricewatch: OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2=

HDD :
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB=

Vid Kaart :
pricewatch: Sapphire Radeon HD3870X2=
het hangt ervan af hoeveel geld ik nog ga ontvangen van m'n ouders voor m'n slagen maar als dat een mooi bedragje is doe ik misschien de volgende vid kaart een XFX 9800GX2 "black" :
http://www.bg-computers.c.../332_336/products_id/1858

CPU koeler :
pricewatch: Zalman CNPS9700 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)=

Fan controller :
pricewatch: Zalman ZM-MFC1 Plus= want er zitten veel fans in die case

PSU :
pricewatch: Zalman ZM600-HP=

het is bijna een kopie van de BBG maar wat is dus graag zou willen weten is
- past die cpu koeler op het mobo zonder in de weg te zitten van het werkgeheugen zo niet welke zou ik dan moeten doen enzo.
- hoe goed deze configuratie is in het algemeen
- kan die configuratie ook icm de xfx 9800GX2 "black" in verband met de voeding en wat het moederbord kan enzo
- welk besturingssysteem dan het beste is. het liefst geen 64-bits maar 32-bits.... ik gebruik m'n pc voornamelijk voor games
- nog wat tips

Alvast bedankt

PS: als er nog iets onduidelijk is zeg het dan even

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

Thandor

SilverStreak

Zie OH FAQ - Ik wil nieuwe hardware / een nieuwe PC of laptop kopen, welke? ofwel CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke? :). Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT omdat het uiteindelijk een kwestie van eigen onderzoek is; iets wat de Tweaker prima zelf kan :Y).

Om toch het e.e.a. aan ondersteuning te bieden is er een HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? geschreven. De strekking daarvan is dat je veelal op zoek bent naar reviews, benchmarks en ervaringen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.