[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=30669962,noline]RonnieB82 schreef

Om je 2008 certificering te halen, moet je alsnog vista doen, dus dan is exchange een mooi extraatje! (tenzij je zelf de boel moet betalen, dan is het maar net of je het het geld waard vind natuurlijk)
Als ik eerst Vista doe dan heb ik mijn mcsa. Doe ik dan nog exchange dan ben ik mcsa messaging right ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Als je Exchange als elective doet dan ben je meteen MCSA en MCSA messaging, dat scheelt je een examen

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de loginnaam voor de MCP site ook kan veranderen.
Heb destijds me live-id aangemaakt met als inlog naam het mail-adres van me werk.

Echter ik ga daar nu binnenkort weg, dus lijkt het me verstandig dat ik alles naar een andere inlognaam (mail-adres) zet. Iemand ervaring hoe je het Live-ID kan wijzigen ??

En nee, ik bedoel niet de info en mail-adres in 't profiel, maar echt de inlognaam van LIVE-ID

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

De eerste nederlander met een Microsoft Certified Master opleiding is een feit.
http://www.computable.nl/...uwsbrief&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

xylonite schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:33:
Knap vind ik dat, 14 uur aan een examen zitten.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nah, als je een keer een echt Problem hebt in je org dan kom je ook wel aan de 14 uur toe hoor :)
Wat dat betreft denk ik dat het wel een reële afspiegeling is.

Maar als ik dat artikel zo lees krijg je een gesaboteerde DC in je mik geschoven met de opdracht 'fix this' - wel humor, dan moet je inderdaad de nodige kennis en praktijkervaring achter de hand hebben.

* alt-92 gaat eens porren...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:03:
En nee, ik bedoel niet de info en mail-adres in 't profiel, maar echt de inlognaam van LIVE-ID
Dat is wel mogelijk, ik heb namelijk al 2x mijn live-id gewijzigd vanwege het wisselen van provider (daarom nu ook eigen domein ;))... je zal even op de live site van microsoft in moeten loggen, daar kan je het ergens wijzigen, weet alleen uit mn hoofd niet precies waar...

edit: http://account.live.com dus, even inloggen, je kan je mail adres wijzigen.

[ Voor 12% gewijzigd door GeleFles op 03-09-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:19:
[...]

Dat is wel mogelijk, ik heb namelijk al 2x mijn live-id gewijzigd vanwege het wisselen van provider (daarom nu ook eigen domein ;))... je zal even op de live site van microsoft in moeten loggen, daar kan je het ergens wijzigen, weet alleen uit mn hoofd niet precies waar...

edit: http://account.live.com dus, even inloggen, je kan je mail adres wijzigen.
bedankt

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
xylonite schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:33:
Knap hoor, respect voor deze man! En best stoer om de eerste MCM van Nederland te zijn, toch?!

14 uur ... en dan eigenlijk nog niet klaar zijn ... pfff ...

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Yanze schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:35:
[...]

Knap hoor, respect voor deze man! En best stoer om de eerste MCM van Nederland te zijn, toch?!

14 uur ... en dan eigenlijk nog niet klaar zijn ... pfff ...
Inderdaad zeg, niet normaal meer..... T is echt een praktijkopdracht in deze. Maar 1000 mensen per jaar dat certificaat, wel een beetje weinig voor heel de wereld. Nu wordt het een beetje een elitaire aangelegenheid denk ik. Uit het stuk maak ik op dat ze nu ook toch over de MCITP examens eigenlijk niet echt tevreden zijn. Maar ja die worden ook nog wel aangepast, ik denk dat ze de sims in een soort van praktijk uitvoering gaan doen. Wellicht 1 random onderdeel en alsnog meerkeuzevragen erbij , maar in ieder geval anders dan de opzet nu.

desalniettemin ga ik na mn net behaalde mcse 2k3 door met 2 resterende (647 en 649) voor de 2008 Ent. Adm.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

martincm schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:49:
Uit het stuk maak ik op dat ze nu ook toch over de MCITP examens eigenlijk niet echt tevreden zijn. Maar ja die worden ook nog wel aangepast, ik denk dat ze de sims in een soort van praktijk uitvoering gaan doen. Wellicht 1 random onderdeel en alsnog meerkeuzevragen erbij , maar in ieder geval anders dan de opzet nu.
De opzet van Citrix is ook mooi :)

Drie standaard (multiple choice) examens, gevolgd door een "troubleshooting" examen wat uit een aantal cases bestaat. Die cases bestaan uit verschillende opdrachten, die uitgevoerd moeten worden op verschillende VM's (die elk een aparte rol hebben binnen de Citrix / MS Active Directory omgeving.

Ook Cisco hanteerde destijds eenzelfde opzet voor de CCNP certificering. Drie standaard examens, gevolgd door ook een "troubleshoot" examen met veel sims en cases.

Op zich ook logisch: voor goed troubleshooten is een gedegen allround achtergrondkennis nodig. Door expliciet dit te toetsen kan goed het niveau van de kandidaat ingeschat worden.

[/ deels offtopic]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Vorige week heb ik examen 70-113 gedaan wat al een beetje laat zien waar het (hopelijk) naar toe gaat.

Na het starten van het examen klik je op een button Launch Lab en dan connect je naar Microsoft en start je daar een virtual machine op. Deze VM was voorgeinstalleerd met Windows Server 2008 en stond helemaal open, dus alle opties waren 'clickable', zelfs de Help-functie werkte gewoon (handig ;) ) Naast deze VM stonden een 15-tal taken die je naar eigen inzicht uit moest voeren (denk dan bv aan het aanmaken/configureren van DNS-zones, het wijzigen van AD-attributen, dcpromo unattend maken, etc ... heel divers dus) En je kon alles doen met de GUI of de command prompt, ik heb helaas niet gecontroleerd of ook PowerShell erop stond.

Ik vond het reuze om zo'n soort examen te doen, veel beter als a-b-c-d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in MSCA
en ik wil die dus gaan doen, maar heb een vraag wat is verstandiger om te doen
Exam 70-620 Windows Vista, Configuring
of
Exam 70-270 Installing, Configuring, and Administering Windows XP Professional

Ik hoor graag van jullie bedankt

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:55
Wat draait er op je werk? Als dat nog XP is, dan zou ik voor XP gaan. Ga je over naar Vista of draai je al Vista, dan Vista natuurlijk. Overigens houdt niets je tegen uiteindelijk beide te doen...

No production networks were harmed during this posting

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als je slim bent pak je 70-620, dit scheelt je straks een extra examen voor het upgrade traject naar 2008.

Mijn V&A

Verwijderd

paella schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:01:
Wat draait er op je werk? Als dat nog XP is, dan zou ik voor XP gaan. Ga je over naar Vista of draai je al Vista, dan Vista natuurlijk. Overigens houdt niets je tegen uiteindelijk beide te doen...
Ligt er natuurlijk ook aan wie betaald.
Als de werkgever betaald, zou ik inderdaad beide doen.
Hoe meer certificaten / certificeringen hoe aantrekkelijker je bent op de arbeidsmarkt.

Heb zelf het voordeel dat de werkgever betaald, dus ik ga voor alles.
Eerst MCP, toen MCDST, MCSA, MCSA-M en nu nog 1 module verwijderd van MCSE 2003
daarna ga ik het 2008 / Vistra traject in, en daarnaast ook Citrix.

Iemand overigens ervaring hiermee qua leren / examen ?

• paella
Maar de baas zal eerder betalen voor XP als ze nog XP draaien dan wel vista als je vista draait of gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag 70-620 gehaald, mag me nu dus mcp'er noemen.

Iemand enig idee hoelang het duurt voordat ik mijn welkomstkit kan bestellen, en mijn pagina kan aanmaken met mijn eigen mcpid?

[ Voor 35% gewijzigd door racoon op 12-09-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:55:
Vandaag 70-620 gehaald, mag me nu dus mcp'er noemen.

Krijg ik nu vanzelf bericht om me welkomskit te bestellen en een pagina te maken of moet ik daar nog iets voor doen?
Als dit je eerste MS examen is, krijg je een code voor de MCP site.
Je krijgt dit binnen een maand per mail van microsoft.

Link naar de MCP site: https://mcp.microsoft.com...soft.com/mcp/Default.mspx

Met de MCP code kan je dan een profiel aanmaken.
Je behaalde certificaten worden hier automatisch in bijgewerkt.
Ook kan je hier dan het welkomskit bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:29:
[...]

Als dit je eerste MS examen is, krijg je een code voor de MCP site.
Je krijgt dit binnen een maand per mail van microsoft.

Link naar de MCP site: https://mcp.microsoft.com...soft.com/mcp/Default.mspx

Met de MCP code kan je dan een profiel aanmaken.
Je behaalde certificaten worden hier automatisch in bijgewerkt.
Ook kan je hier dan het welkomskit bestellen
Bedankt, voor je uitleg, dit was mijn eerste ms examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 23:28
Zo, vandaag m'n 70-620 gehaald. Met 972 punten :)
Maar was is dat examen simpel zeg. Als ik dit van te voren geweten had, had ik het veeeel eerder gedaan en wat korter over het studeren gedaan :)

Maar ik kreeg 64 vragen met daarin 4 simulaties. Maar die zijn ook enorm simpel:

Sim 1: zet je PC open voor RDP en verstuur een uitnodiging
Sim 2: stel een inbelverbinding in en deel deze met andere gebruikers
Sim 3: stel je PC zodanig in dat je voor het installeren van een programma je credentials in moet voeren
Sim 4: Backup je complete C-schijf op een andere schijf mbt Backup and Restore centre

Appeltje eitje :D

Toch ben ik wel benieuwd welke vragen dan gebruikt worden voor evaluatie van het examen.. Die worden ook niet gebruikt om te scoren. Zou wel handig zijn, extra bonuspunten verdienen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nextware op 12-09-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ik kreeg iets andere sims

1 maak een vpn verbinding
2 windows defender scan moet elke zaterdag om 11.00 uur in de avond automatisch scannen
3 zorg dat de defender scan alleen de c schijf scant.
4 iets met back up van een map.
5 geluid wat in windows xp wel werkte en in vista niet, moest ik via het hardware centrum de driver updaten.
Vond hem goed te doen met zelfstudie.

[ Voor 16% gewijzigd door racoon op 12-09-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor school wil ik twee keuze blokken aan elkaar plakken, om zo 20 weken lang fulltime op MCSA te richten. Wat zijn jullie ervaringen met deze stof, is dit te doen om alle vier de delen in deze 20 weken te halen? Of is dit echt te veel.

Verstand heb ik nog niet heel erg van servers, wel heb ik diverse Cisco certificaten dus op netwerk gebied weet ik wel al het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik ben in 4 maanden MCSA geworden, of eigenlijk:
070-270
070-271
070-272
070-290
070-291

In 4 maanden gehaald

Zelfstudie m.b.v. MsPress boeken
Tijd: gemiddeld 1/2 tot 1 uurtje p/dag.
(Ik heb trouwens wel meerdere jaren werk ervaring)

Zorg zowiezo voor een goede testomgeving.
Als je niet met 2003 server (hebt ge-)werkt, is het wat lastiger maar wel te doen. Op theorie alleen moet je kunnen slagen.

Verder:
Je Engels moet goed zijn.
Niet bang zijn om het examen te doen. Op het examen goed lezen, 2x overlezen is prima.

[ Voor 8% gewijzigd door bord4kop op 12-09-2008 15:11 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, als ik jouw zo hoor moet het wel te doen zijn. Engels ben ik wel gewend, alle Cisco stof is ook in het Engels. Een goede test omgeving, bedoel je dan gewoon een server met wat netwerkapparatuur?

Ik zat zelf te denken om dan de eerste tien weken de volgende certificaten te gaan halen:
Exam 70-290
Exam 70-291

Het punt is alleen, voor school moet ik nog een praktijk opdracht verzinnen om toestemming te krijgen. Dit moet dan op het gebied van MCSA zijn. Aangezien ik nog helemaal niet thuis ben in MCSA, heb ik geen flauw idee wat voor project ik zou kunnen bedenken waar ik me 7 weken mee bezig kan houden. Iemand misschien een idee om me op weg te helpen? Aan wat voor project zou ik dan kunnen denken?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:46:
Het punt is alleen, voor school moet ik nog een praktijk opdracht verzinnen om toestemming te krijgen. Dit moet dan op het gebied van MCSA zijn. Aangezien ik nog helemaal niet thuis ben in MCSA, heb ik geen flauw idee wat voor project ik zou kunnen bedenken waar ik me 7 weken mee bezig kan houden. Iemand misschien een idee om me op weg te helpen? Aan wat voor project zou ik dan kunnen denken?
Beetje rare Kip <-> ei vereiste dan :P

Maar het opzetten van een simpele 3 server omgeving met AD domain controller en dedicated fileserver moet niet al te moeilijk zijn.
Ga uit van een netwerk met 10-15 client PCs en richt alles daar op in (gemiddelde middenstandsbedrijfje).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 23:28
Even een vraagje:

Op dit moment ben ik in het bezit van de volgende certificaten:

- 70-215 ( Win 2000 Pro en Server ) behaald in 2005
- 70-284 ( Exchange 2003 ) behaald in 2007
- 70-290 ( Windows Server 2003 ) behaald in 2007
- 70-620 ( Windows Vista ) behaald in 2008

Nu heb ik al een tijdje geleden gehoord, dat de 70-215 ook voor het Windows 2003 MCSA-traject kan worden gebruikt. Nu zit ik op de MS-learning website te kijken en daar staat alleen de 70-210 ( Windows 2000 Professional workstation ) als workstation-variabele op. Alleen is de 70-210 een onderdeel van de 70-215.

Volgens mij eigen info, hoef ik dus nu alleen nog "maar" de 70-291 te halen om MCSA 2003 te zijn. De Windows Vista client mag je volgens de MS-learning website inzetten óf als elective óf als workstation in het MCSA 2003 traject.

Alleen heb ik als elective al de 70-284 gehaald.

Klopt nu mijn eigen beredenering dat ik alleen nog de 70-291 moet halen om MCSA-2003 gecertificeerd te zijn ? Ik heb al wel mijn MCTS te pakken ( dmv Vista ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

klopt, je hebt 284-290 en 620 gedaan, moet je alleen nog 291 doen en je bent mcsa 2003 gecertificeerd.

Deze weg ga ik namelijk ook bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo afgelopen vrijdag 70-294 gehaald. Had 723 punten dus het was net genoeg :)...

Nu wil ik het volgende pad volgen voor MCSE nog te halen:

Core
70-290 (MCSA)
70-291 (MCSA)
70-293
70-294
Client
70-270 (MCSA)
Design
70-297
Elective
70-620 Vista configuring

Ik wil Vista als elective doen om deze alvast te laten mee tellen voor een MCITS. Zijn er mee mensen die dit gedaan hebben? Kan dit dus gewoon?

Verder kan ik via mijn school met korting examens doen (72-xxx), zijn deze geldig om MCSE te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag mijn eerste examen gedaan 70-620 en gehaald met 930 punten! _/-\o_ *O*
Nu even een korte rustperiode en dan de volgende certificaten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Jay-v schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:55:

Ik wil Vista als elective doen om deze alvast te laten mee tellen voor een MCITS. Zijn er mee mensen die dit gedaan hebben? Kan dit dus gewoon?
Ik heb Vista ook als elective gedaan, dit is dus gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Alfa_146 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:14:
Vandaag mijn eerste examen gedaan 70-620 en gehaald met 930 punten! _/-\o_ *O*
Nu even een korte rustperiode en dan de volgende certificaten halen.
Volgens mij heb jij moeite met lezen ofsow?
kijk eens naar de topic waarschuwing...

Waarschuwing:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.

Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

edit.

[ Voor 124% gewijzigd door racoon op 16-09-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik ben nu bezig met MCDST 70-271.
Ik vroeg me af of er nog mensen waren voor tips. Of ervaring die mij daarbij kunnen helpen.
Als er iemand is die mij een beetje wilt helpen om er goed doorheen te komen, zou je me dan willen toevoegen op msn?
*knip*

Laten we dat maar niet doen - als je hier op het forum om hulp vraagt dan krijg je die ook via het forum.
Anders schieten we een beetje ons doel voorbij, denk je ook niet? :)

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een degelijk boek kopen en lekker studeren.
70-271 & 272 zijn echt nog de makkelijkste uit de hoop. Oefen goed op de vragen en het zal wel lukken.

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 13:31
Ik heb een vraag. Ik wil graag mcsa en mcse gaan leren en daarna upgrade naar 2008.
Ik hoorde dat van mcse naar 2008 maar 2 exames was, klopt dit?
En tot wanneer kan je mcsa mcse diploma's halen?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:39
Ik heb nu MCSA2003 met MCDST als elective. Ik wil graag naar MCSE2008, wat is de beste manier om te upgraden?

• paella
De beste manier is gewoon naar de microsoft site gaan waar het helemaal uitgelegd wordt...

Verwijderd

sh4dow schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:43:
Ik heb nu MCSA2003 met MCDST als elective. Ik wil graag naar MCSE2008, wat is de beste manier om te upgraden?
Er bestaat niet zoiets als MCSE 2008.
http://www.microsoft.com/...8/transition/default.mspx

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

geldermalsen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:59:
Ik heb een vraag. Ik wil graag mcsa en mcse gaan leren en daarna upgrade naar 2008.
Zoals eerder vermeld bestaat er inderdaad geen MCSE2008. Om een upgrade te doen naar "MCITP: Enterprise Administrator" moet je 3 examens doen.

70-649 (transition 2003-2008)
70-620 (configuring vista) <- deze kan je ook al doen als elective voor MCSE2003
70-647

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
Als je inlogt op je MCP site kun je links kiezen voor "View my" en dan "Certification planner"

Je kunt dan precies zien wat je hebt en nog moet halen voor een bepaald traject.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geldermalsen schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:59:
als je vista doet in je MCSA/E dan hoef je er maar 3 te doen om naar 2008 te komen dacht ik

• paella
Je kan 1 upgrade examen doen voor alle server MCTS examens, dan hoef je alleen nog een client examen en een Pro examen te doen. Dus idd 3 voor de totale upgrade. Na te zoeken op de MS site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Hou er wel rekening mee dat de upgrade examens geen eitje zijn...

Bijv. 621; het upgrade examen voor MCDST 's naar MCITP (Enterprise Support Technician certification) bestaat feitelijk uit twee examens; 620 en 622.

Dat betekent dus ook bijna twee keer zoveel vragen op je examen ;)

Voordeel is natuurlijk wel dat je dan eigenlijk twee titels in de wacht sleept EN dat je 621 (als 620) als elective mag meetellen.

De upgrade examens zijn in wezen 2x zo moeilijk en 2x zo zwaar. Bij de MCSA/E upgrade zit je misschien wel tegen drie examens in 1 keer te kijken... (dat weet ik niet exact, die heb ik -nog- niet gedaan)

Al met al goede ontwikkelingen op Ms certficerings gebied. De sims, de 'moeilijkheid' van het halen, prima.
Wel jammer dat MCSA/E verdwijnt :'(

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het is moeilijk omdat het nogal veel is, maar de stof is natuurlijk hetzelfde als voor de aparte examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 70-646 gehaald met 981/1000. Examen was maar 44 vragen, waarvan je de meeste makkelijk kunt beantwoorden als je de nieuwe features van 2008 kent ten op zichte van 2003.

Verwijderd

Ik kan momenteel de 70-285 niet inboeken bij Prometric. Is deze niet meer beschikbaar? (heb 3 testcenters geprobeerd maar er zijn geen data beschikbaar zegt ie) Of heeft Prometric storing?

• paella
Heb je via de website ook geprobeerd? Wel een CC nodig.

Verwijderd

Het was via de website, en het is geen algemene storing. Ik kan nl. de 70-649 wél boeken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 13:10 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Weet er iemand of er een site bestaat, waar ik kan zien hoeveel vragen en sims je per module krijgt en hoe zwaar de sims mee tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:30
Da's simpel, die is er niet. Examen 290 heeft tussen de 5 en de 8 Sims. Deze zijn zo simpel, dat als je ze fout doet, je ook het examen niet zou moeten halen. Hoe de scoresleutel is, weet al helemaal niemand, dat weten ze alleen bij Microsoft en wellicht bij Prometric.

Voor de rest, niet zo erover neuzelen, maar het gewoon doen ! Second shot is weer geldig, dus als je het vergupt, kun je het gewoon over doen.

En dan nog als laatste: only 2 things in life are certain, death and taxes....

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Racoon ga je nou bij elke examen vragen hoeveel sims erin zitten? Zoals al eerder gezegd, focus jezelf niet zo op die sims!!

* Pedr0 gaat deze week beginnen met de studie van 70-291

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:10:
Ik kan momenteel de 70-285 niet inboeken bij Prometric. Is deze niet meer beschikbaar? (heb 3 testcenters geprobeerd maar er zijn geen data beschikbaar zegt ie) Of heeft Prometric storing?
vandaag dit examen ingepland bij prometric. (althans...bvo laten doen)
dus er is geen storing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

zodan!

Examen 293 viel me heels niet mee!

Maar ik heb em binnen, pfeww.

Ik vond 293 een stuk moelijker dan 291, die toch bekend staat als de meest lastige.
Ben nu wel benieuwd naar 294... :9

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoeveel punten had je?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Uiteindelijk toch nog 877 punten, dus op zich een nette score :)

de 1e keer had ik helaas maar 584
Overigens ook de eerste die ik niet in één keer heb gehaald...

Nee, ik vond ' m echt behoorlijk zwaar. Ik had ook bijna de gehele 3,5 uur nodig }:|

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij http://www.examcollection.com/70-271.html wat gedownload en blijken maar 5 vragen te zijn van elk bestand.
De vragen zijn ook heel anders dan in het boek.
Iemand nog tips welke examen oefeningen je het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 13-09 12:09
Ik heb nu de boeken van 70-293 en 70-294.
Met welke kan ik het beste beginnen?
Ik dacht zelf eerst 70-294 en dan 70-293.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

De moeilijkste als laatst? :+

Kan er weinig zinnigs over zeggen. Ik ben nu bezig met 294 en voorlopig lijkt deze wel makkelijker.
(Zoals ik al zei hierboven, 293 viel me vies tegen).

Er is natuurlijk wel een reden waarom Microsoft 293 lager heeft genummerd dan 294.... Vraag mij niet wat die reden is, maar die zal er vast wel zijn...

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Zijn er al een beetje veel bedrijven die al Windows Server 2008 gebruiken. Ik neem aan de grote bedrijven nog niet omdat er gewoon een hoop getest moet worden. Je zou denken voordat je echt wat aan je server 2008 certificaat hebt, ben je al een hoop vergeten tegen de tijd dat je het echt gebruikt.

Ik heb het niet meegemaakt tijdens de introductie met 2003 omdat ik toen nog studeerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

quicksilvernet schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:31:
Zijn er al een beetje veel bedrijven die al Windows Server 2008 gebruiken. Ik neem aan de grote bedrijven nog niet omdat er gewoon een hoop getest moet worden. Je zou denken voordat je echt wat aan je server 2008 certificaat hebt, ben je al een hoop vergeten tegen de tijd dat je het echt gebruikt.

Ik heb het niet meegemaakt tijdens de introductie met 2003 omdat ik toen nog studeerde :P
Wij zitten op dit moment in een project waarbij Server 2008 ingezet wordt waar mogelijk. Het aantal medewerkers van de opdrachtgever ligt momenteel boven de 15k.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Even een vraag m.b.t. examen 70-291. Ik ga er vanuit dat je ook custom subnetting vragen krijgt? Zoja, kan/mag je daarvoor de Windows calc gebruiken? Of moet je dit echt uit de losse hand gaan gooien?

Want meestal heb je toch de beschikking tot de Windows calc...........

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:50
Pedr0 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:
Even een vraag m.b.t. examen 70-291. Ik ga er vanuit dat je ook custom subnetting vragen krijgt? Zoja, kan/mag je daarvoor de Windows calc gebruiken? Of moet je dit echt uit de losse hand gaan gooien?

Tijdens het examen kan je gewoon gebruik maken van Windows Calc dus dat moet goed komen :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
Een jaar geleden had je alleen de basis functie van calc, zonder binair. Volgens mij heb je nu wel die functie.

Vandaag Vista 70-620 gedaan, voor de ervaren systeembeheerder zal deze ervaren worden als bedroevend eenvoudig. De examen locatie eigenaar had al meer klachten gekregen over de eenvoud van 70-620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
Hij is inderdaad erg makkelijk.. Zijn er al mensen die het nieuwe hyper-v examen hebben gemaakt met wat tips?? De 70-652, daar zijn geen boeken ofzo van...

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meer als een jaar, zeg maar gerust twee jaar, stilgezeten te hebben, toch maar weer eens een examen gedaan.
Afgelopen vrijdag 70-620 gedaan en inderdaad, of de score laat zien dat ik intelligent ben, of de vragen waren te simpel.
Naar mijn beleving zaten er wel meer sims in als dat ik gewend ben, of dat komt doordat ik zolang stil gezeten heb.

MCSA ben ik al lange tijd gecertiviseerd, nu maar hopen dat mijn bedrijf eindelijk eens op de proppen komt met de beloofde laatste drie modules van MCSE 2003.
En dan niet wederom alles in eigen tijd met bijv. een vorm van E-learning en achter de pc.

Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

620 is appeltje eitje, 622 is al lastiger.
Ga je 620 gebruiken als elective?

Maar die laatste 3 (of 4) examens voor je MCSE certificering zijn een stuk moeilijker dan de eerste paar voor MCSA (ok, misschien 291 dan... die was ook wel tricky :+)

Ik moet het ook zelf doen, in eigen tijd met alleen de boeken.
Het kost wat tijd en wat moeite en redelijk wat inzet, maar het is zeker goed te doen.
Mits je ermee werkt en het je interesseert... Anders lukt het niet.

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn vraag moet neerleggen en welke stappen ik zou moeten nemen.

Zoals ik al in een eerdere posting vermelde, ben ik reeds in het bezit van vier certificaten voor 2003, oftewel, MCSA. Alleen, bij alle vier de certificaten staat één letter van mijn achternaam fout.
Je kan het vergelijken met iemand die Koel heet, maar op het certificaat staat Koei.

Heeft dit consequenties en waar kan ik dit eventueel laten corrigeren.

Bij de check van paspoort identificatie en inschrijving is dit geconstateerd, echter, geen belemmering geweest om niet het examen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het dan sowieso voor je MCP ID even rechttrekken (contact opnemen met MS - gegevens staan in de startpost) zodat het op je nieuwe certificaten en pas correct staat vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar bij het laten opsturen van de certificaten moet je het zelf nog eens controleren, heb je het daar dan gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38
died_laughing schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:34:
Ik heb nu de boeken van 70-293 en 70-294.
Met welke kan ik het beste beginnen?
Ik dacht zelf eerst 70-294 en dan 70-293.
Pak 293 eerst, die volgorde is logischer..

* Tweakod3x Spreekt uit ervaring :)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Vraagje aan de mensen hierzo. Ik heb n jaar geleden mn school afgerond (MBO electro) maar heb na een paar maanden de switch gemaakt naar sysadmin bij het bedrijf waar ik werk. Nou heb ik dus geen relevante certs die aantonen dat ik daadwerkelijk kennis heb van ICT dingen, dus ik zat te kijken naar MCSA om mee te beginnen. School heb ik helemaal gehad, dat kinderlijke nivo daar is echt zo demotiverend dat ik dat niet meer doe.

Ik heb op de site van MS zelf al het een en ander gezien van MCSE/MCSA, maar ook van de "nieuwe" certs. Wat is nou de slimste manier om te werk te gaan, eerst bijv. MCSA WinServ2003 te doen, en daarna via 2 examens naar MCITP Server Admin te gaan bijvoorbeeld?

Het gaat mij met name om op papier te hebben staan dat ik ook daadwerkelijk kennis van ICT dingen heb, ik heb ze niet direct nodig voor mn werk. Maar ik wil wel iets gaan doen, want stilstaan is achteruitgang met alle ontwikkelingen in ICT land.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Widow schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:48:
Vraagje aan de mensen hierzo. Ik heb n jaar geleden mn school afgerond (MBO electro) maar heb na een paar maanden de switch gemaakt naar sysadmin bij het bedrijf waar ik werk. Nou heb ik dus geen relevante certs die aantonen dat ik daadwerkelijk kennis heb van ICT dingen, dus ik zat te kijken naar MCSA om mee te beginnen. School heb ik helemaal gehad, dat kinderlijke nivo daar is echt zo demotiverend dat ik dat niet meer doe.

Ik heb op de site van MS zelf al het een en ander gezien van MCSE/MCSA, maar ook van de "nieuwe" certs. Wat is nou de slimste manier om te werk te gaan, eerst bijv. MCSA WinServ2003 te doen, en daarna via 2 examens naar MCITP Server Admin te gaan bijvoorbeeld?

Het gaat mij met name om op papier te hebben staan dat ik ook daadwerkelijk kennis van ICT dingen heb, ik heb ze niet direct nodig voor mn werk. Maar ik wil wel iets gaan doen, want stilstaan is achteruitgang met alle ontwikkelingen in ICT land.
Voel je niet meteen beledigd, maar je hebt minder dan een jaar ervaring als ik je verhaal goed lees, klopt?
Dan klinkt je verhaal toch wel ietsje hooghartig. Je hebt de MCSA/E titel niet nodig maar je wil ze omdat die aantonen dat je daadwerkelijk kennis hebt. Je draait de feiten om; <1 jaar ervaring is niets, juist door certificaten te halen schroef je je kennis op. Niet andersom ;)

Ik zou gewoon beginnen met de certificaten die voor jou van belang zijn. In je huidige werk, of voor wat je uiteindelijk of over een paar jaar wil gaan doen.
Als dat MS certificaten zijn, kan dat, maar als je nu geen MS gebruikt (" ik heb ze niet direct nodig voor mn werk") dan kun je misschien beter kijken naar Linux, ITIL of Cisco.
Lijkt me handiger om te kijken waar je heen wil, en niet vast te pinnen op MCSA/E of MCITP.

Oja, van MCSE naar MCITP server admin is geen twee examens en vanaf MCSA al helemaal niet.
Ik denk dat je er zowiezo te licht over denkt ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Probleem is dat de dingen waar ik voor mn werk mee bezig ben erg specifiek zijn, het is niet zo dat ik met die kennis bij n ander bedrijf zo aan de slag kan. Kijk natuurlijk draait er hier en daar wel een MS server of een sql database, maar het is niet zo dat ik de hele dag met die dingen bezig ben. En als ik ermee bezig ben, zit ik veel te googlen omdat ik niet veel kennis van die dingen heb. Daarmee kom je er ook wel maar toch is het handig wat meer inzicht te hebben in dat soort dingen. Maar juist omdat ik nu totaal niets heb qua papieren, en ik zie dat MCSE/A vaak gevraagd word in vacatures leek me dat wel een slimme keuze.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

MCSE certificering is inderdaad een slimme keuze. Je ligt dan gewoon goed in de markt (bij zoeken van een andere baan).
MCSE-er worden is ook goed voor je; je leert een hoop van :)

Houdt er rekening mee dat het geen sinecure is, het hele MCSE traject kost je ongeveer een jaar. Zeker met zelfstudie. MCSA-er ben je wat sneller omdat het veel minder examens is. De "waarde" van een MCSA-er is dan ook iets minder/lager

Bijv:

Afbeeldingslocatie: http://www.newhorizons.nl/uploads/pics/MCSA2003.jpg

En daarna eventueel upgraden naar MCITP

Door een van deze wegen te bewandelen
Afbeeldingslocatie: http://www.twice.nl/images/upgrade_path_ws2k8.gif

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:10

Jdv

Afgelopen week heb ik mijn 70-291 behaald wat mij nu mcsa'er maakt.

Nu moet ik kiezen met welk examen ik verder ga..

Wat is volgens jullie een verstandige keuze: 70-284 of 70-293?

Mijn twijfel zit hem in het volgende: Exchange lijkt me erg leuk en interessant en ben ook van plan hem zeker nog te gaan doen alleen heb ik gehoord dat wanneer je je 70-291 hebt gehaald je makkelijk verder gaat in de 70-293 en het daarom verstandig is gelijk dit examen er achteraan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jdv schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:
Afgelopen week heb ik mijn 70-291 behaald wat mij nu mcsa'er maakt.

Nu moet ik kiezen met welk examen ik verder ga..

Wat is volgens jullie een verstandige keuze: 70-284 of 70-293?

Mijn twijfel zit hem in het volgende: Exchange lijkt me erg leuk en interessant en ben ook van plan hem zeker nog te gaan doen alleen heb ik gehoord dat wanneer je je 70-291 hebt gehaald je makkelijk verder gaat in de 70-293 en het daarom verstandig is gelijk dit examen er achteraan te pakken.
Ik heb destijds 70-293 en 70-294 gelijk na 70-291 gedaan. Daarnma pas 70-284
Dit omdat de stof over het zelfde onderwerp gaat, en veel raak vlakken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik MCSA gaan halen:

Exam 70-290 (Verplicht)
Exam 70-291 (Verplicht)
Exam 70-620 (Vista)
Exam 70-351 (Isa server 2006)

Nu probeer ik het te verwerken in een keuzeblok van mijn HBO opleiding, waar ik me dan twaalf weken lang (tien + een week vakantie + een week eerder beginnen) fulltime op wil gaan richten. Is dit te doen? Of wil ik nu wel heel veel in een "korte" periode? Met Windows Servers heb ik nog geen ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:

Exam 70-290 (Verplicht)
Exam 70-291 (Verplicht)
Exam 70-620 (Vista)

Nu probeer ik het te verwerken in een keuzeblok van mijn HBO opleiding, waar ik me dan twaalf weken lang (tien + een week vakantie + een week eerder beginnen) fulltime op wil gaan richten. Is dit te doen? Of wil ik nu wel heel veel in een "korte" periode? Met Windows Servers heb ik nog geen ervaringen...
inzage je ervaring denk ik niet dat je dit gaat lukken aangezien elk boek toch rond de 500 pagina's zal zijn
maar eeuhm als je echt de hele dag kunt studeren / oefentoetsen maken dan kun je het wel halen
weet niet of er alleen veel blijft steken aangezien je het in een zeer snelle periode er door heen wil krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:24
Gisteren in de tussentijd dat ik wacht op werk (detachering) een poging gewaagd voor de 70-620 (Vista)
Dit leverde geen problemen op...moest zelf paar x knipperen met ogen om te geloven dat de vraag echt zo simpel was als ik dacht te lezen :P

Vorige week ookal de ITIL Foundation behaald waarbij ik al reeds MCSA 2003 ben.. (en MCTS Exchange 2007)
Nu maar eens boek 70-293 e.v gaan behalen om MCSE te worden..

Voor 2008 traject is iig Vista al binnen (vandaar ook de Vista keuze aangezien XP al behaald was)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:18:

Exam 70-290 (Verplicht)
Exam 70-291 (Verplicht)
Exam 70-620 (Vista)

Ervaring spreekt in je nadeel, maar het feit dat je een HBO-opleiding doet geeft in ieder geval aan dat je wel brains hebt. Wanneer je je weg weet in XP, goed studiemateriaal hebt (ik kan je Test-Out elearning aanraden), en je er fulltime mee bezig bent maak je een goede kans. Wanneer je ook software gebruikt om met Virtual Machines te spelen (MS en VMWare hebben beide een gratis desktopversie) kun je ook nog zelf aan de slag.

Ik weet niet wat je beweegredenen zijn om ISA 2006 erbij te doen als elective, maar dat is een beetje de vreemde eend in de bijt. Volgens de MS-website tellen alleen ISA 2004 en ISA 2000 (zie hier) voor je security specialization. Als je in de toekomst ook MCSE + Security wil doen kun je beter 70-299 doen. Die ligt wat dichter tegen de stof van de andere examens aan dan ISA 2006.

Als security specialization helemaal geen requirement is en je ISA wel leuk leek kun je misschien beter 70-270 (XP) als client-examen nemen en 70-620 (Vista) als elective. Dat is (denk ik) het minste qua workload.

Tot slot raad ik je aan wat oefenexamens te doen en in ieder geval je examens aan te vragen met Second Shot, zodat herkansing in ieder geval gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Pedr0 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:15:

Je hebt alleen beschikking over de standaard calc. Dus niet de scientific view en die wil je denk ik gebruiken voor binair. Even goed leren en uit de losse hand is ook gewoon goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb nu 70-620 en 70-290 gedaan, hierna ga ik de 70-291 doen, als ik 70-284 erbij doe ben ik dan mcsa+m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 07:50:
Ik heb nu 70-620 en 70-290 gedaan, hierna ga ik de 70-291 doen, als ik 70-284 erbij doe ben ik dan mcsa+m?
Surf eens naar: https://mcp.microsoft.com/mcp/default.mspx
Daar log je dan in, en dan kan je in het menu links kiezen voor: view my... --> Certification planner

Daar kan je precies zien, wat je nog moet behalen bij elke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 07:56:
[...]

Surf eens naar: https://mcp.microsoft.com/mcp/default.mspx
Daar log je dan in, en dan kan je in het menu links kiezen voor: view my... --> Certification planner

Daar kan je precies zien, wat je nog moet behalen bij elke titel.
Tnx, vanavond even doen, de login gegevens liggen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Vrijdag in Zoetermeer 70-294 gehaald, zag erg op tegen dit examen.

Maar mijn god wat was het heet in dat examenhok, nog 1 examen en dan eindelijk MCSE 2003!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
racoon schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:06:
[...]

Tnx, vanavond even doen, de login gegevens liggen thuis.
LOL @ Racoon...je moet daar toch gewoon in loggen met je Windows Live ID? ;) Of heb je voor de website van Microsoft een aparte Live ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Evil Genius schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Je hebt alleen beschikking over de standaard calc. Dus niet de scientific view en die wil je denk ik gebruiken voor binair. Even goed leren en uit de losse hand is ook gewoon goed te doen.
Ik heb dat examen ook gedaan (net niet gehaald...) maar je hebt gewoon de windows calculator met scientific view die je bij elke vraag kan gebruiken, de scientific view moet je wel even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Leesvoer voor de mensen alhier die ook net als de topicstarter lekker snel examens maken...

I_got_suspended_from_microsoft_prometric_

http://www.examcollection.com/forum/viewtopic.php?t=26288

As you can see i finished my 70-290 exam in just 4 minutes.I ticked ticked and ticked

Then after a day later i got a email from microsoft saying that ive cheated

then i was like shocked

I got angry so much that i phoned them and said
no i did not cheat im super fast and smart thats why i finished in 4 minutes i thought i got a world record.Then they redirected my phone call to one of the microsoft exam heads.He laughed his ass out and said not even the smartest computer person could finish a exam like that in 4 minutes.Then they were like what is your prometric exam id.I gave them and they said all microsoft exams that are being done are being monitored by the microsoft every single one and they watched my video and they saw how fast i clicked without even reading the questions.

Then they said im officially banned and the last 4 exams i did was banned too . That wasn't the worse part. I couldn't log into my prometric account so i phoned them.They banned me too now i cant do anything with prometric worse news ever.My advice is please when you do a i.t exam please stay and do the exam for at least 45 minutes if you cant then just flick around and kill time please.Remember all exams will be personally watched by microsoft.Follow my advice please you dont want this to happen to you trust me my Carree is gone

Geen idee of het waar is wat hij zegt.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
sowieso worden de examens niet gemonitord door microsoft zelf, maar door de beheerder van het test centrum. en je moet wel heel snel klikken wil je binnen 4 min klaar zijn :?

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
technopeuter schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:48:
Leesvoer voor de mensen alhier die ook net als de topicstarter lekker snel examens maken...

I_got_suspended_from_microsoft_prometric_

http://www.examcollection.com/forum/viewtopic.php?t=26288

As you can see i finished my 70-290 exam in just 4 minutes.I ticked ticked and ticked

Then after a day later i got a email from microsoft saying that ive cheated

then i was like shocked

[.....]

Remember all exams will be personally watched by microsoft.Follow my advice please you dont want this to happen to you trust me my Carree is gone

Geen idee of het waar is wat hij zegt.
Wat denk je zelf? Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. 't zou overigens geen slecht idee zijn aangezien er steeds meer mensen zijn die de examens 'snel' kunnen maken. 'k moet zeggen dat ik zelf toch zeker gemiddeld zo'n 1 1/2 tot 2 uur per examen bezig ben...vooral de beta's kosten erg veel tijd. Maar goed...da's hetzelfde als iemand die voor elk examen 1000 punten haald en met 30 minuten klaar is.....

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toevallig vandaag men 70 290 gedaan.
Alleen al om de vragen te lezen heb je meer dan 4 minuten nodig.
Ik had x sim vragen. Die alleen al zie ik je niet op 4 minuten doen.

Nog 70 291 en dan eindelijk MCSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Afgelopen vrijdag heb ik ook 70-290 gehaald. (had het examen snel klaar, had 940 punten en had zeker een half uur nodig. 4 minuten lijkt me onmogelijk)

Ben nu bezig met 70-291.
Hierna ben ik toch nog geen MCSA? (70-270 heb ik eerder al behaald)

Dan moet je toch eerst 70-284 (Exchange) of 70-299 (Security) gedaan hebben?

En als een van beide inderdaad vereist is, welke raden jullie aan?
Dan kan ik het boek hiervoor gaan bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martino-s op 21-10-2008 22:46 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Martino-s schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:45:
Dan moet je toch eerst 70-284 (Exchange) of 70-299 (Security) gedaan hebben?
Je hebt een elective examen nodig ja. Maar dat staat ook allemaal in de startpost links uitgelegd *en is meerdere malen aan bod geweest inmiddels*
En als een van beide inderdaad vereist is, welke raden jullie aan?
Diegene die het beste aansluit bij je toekomstplannen.
284 is Exchange 2003, kom je weliswaar veel tegen bij de grotere toko's al stappen die nu ook over op 64bits 2007.
En da's gewoon een ander beestje.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 21-10-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:45:
Afgelopen vrijdag heb ik ook 70-290 gehaald. (had het examen snel klaar, had 940 punten en had zeker een half uur nodig. 4 minuten lijkt me onmogelijk)
Een half uur lijkt me nog snel. Ik heb er ongeveer 1u45 voor nodig gehad en behaalde 960 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ah, mooi:

As an additional incentive to work toward a Microsoft Certification, from October 15, 2008, to December 31, 2008, if you pass a Microsoft Certification exam on your first try, you get a 25 percent discount on a different exam.

bron: http://www.microsoft.com/...s/secondshot/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Lennart_1337 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Ik heb dat examen ook gedaan (net niet gehaald...) maar je hebt gewoon de windows calculator met scientific view die je bij elke vraag kan gebruiken, de scientific view moet je wel even aanzetten.
Hmmm, das vreemd weet 100% zeker dat ik hem toen niet tot m'n beschikking had. Had bij view alleen standard staan destijds. Maar dat is ondertussen ook alweer een driekwart jaar geleden. Heb het toen maar met een klad velletje berekend.

Heb vorige week m'n MCSA gehaald met de volgende certificaten:
  • 70-290
  • 70-291
  • 70-351
  • 70-620
Opvallend was dat ik 351 als laatste heb gedaan, hier moest ik echter een tweede keer over doen. Maar bij het tweede examen kwam ik erachter dat ik een identiek examen kreeg terwijl ik bij iemand anders examen deed. Normaal bij Startel in Roden, dit keer bij Idée ICT in Assen.

[ Voor 26% gewijzigd door Evil Genius op 22-10-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Systeembeheer MKB + CCNA, bezig met ITIL v3 foundations en wil daarna Microsoft erkenning behalen.

Ik wilde al bijna beginnen aan het leren van 70-290 om uiteindelijk Windows Server 2003 MCSE'er te worden.

Maar is dat nog wel slim? met Server 2008 die om de hoek komt kijken en het hele systeem van erkenningen is omgegooid.

Het uiteindelijke doel is een job in Peru te krijgen (m'n vriendin woont daar) en daar wordt meer MCSx gevraagd dan MCTS, maar als je ongeveer een jaar bezig bent met zelfstudie... ik speel liever op safe.

EDIT: Volgens deze pagina wordt Win2003 server nog wel voor een paar jaar gebruikt, lijkt me dus het handigst dat ik 2003 MCSE'er ga worden, 2008 gebruiken ze misschien nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

mcts is het zelfde als mpc, ik heb nu 70-620 en 70-290 gehaald en volgens me gegevens ben ik mcts.

MCSE is dus veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Evil Genius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:07:
[...]
Maar bij het tweede examen kwam ik erachter dat ik een identiek examen kreeg terwijl ik bij iemand anders examen deed. Normaal bij Startel in Roden, dit keer bij Idée ICT in Assen.
Dat is denk ik niet zo heel vreemd, want de examenvragen worden gewoon uit een pool van vragen gehaald en die pool is voor alle centra hetzelfde. En waarschijnlijk zal Microsoft ook nog wel e.e.a. bepalen welke vragen er dan gebruikt moeten worden. Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat het gros (95%) van de examens uit 40 vragen bestaat, maar dat er soms wel eens een examen tussen zit met 75 vragen (de beta-examens uitgezonderd).

Voor wat betreft de MCSE2003/MCITP2008 discussie, als je helemaal blanco begint kun je mijns inziens net zo goed met 2008 beginnen, want dat moet je anders binnen een paar jaar toch halen of upgraden. En met de kennis van de W2K8 examens kom je in een W2K3 netwerk ook een heel eind ... en de rest Google/TechNet je wel ;)

About dat cheaten, 'je leest wel eens ergens' dat ze met die informatie inderdaad wel eens iets doen. Dus 40 vragen in 4 minuten is wel erg onmogelijk en begrijpelijk dat ze dan actie ondernemen. En tja, als je betrapt wordt ben je al je certificeringen kwijt en mag je nooit meer examen doen ... je moet 't zelf weten. (Heb trouwens vroeger het WinNT40Workstation examen in 12 minuten gedaan, werkte er toen al een paar jaar mee. Niks geleerd, gelezen, teskings, etc. en had maar 1 vraag fout over Windows Fax 8)7 ) Over het algemeen heb je voor een examen van 40 vragen toch minimaal een uur nodig om enigszins de vragen goed te lezen en over je antwoorden na te denken.

[ Voor 24% gewijzigd door Yanze op 25-10-2008 20:43 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.

Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.