Komende week ga ik voor de 70-284, mijn eerste ms-examen. Ben de laatse dagen flink aan het studeren en test-examens aan het maken (ms-press en transcend). Ik moet zeggen, het valt toch wel tegen. Krijg je in de echte examen ook 30 vragen? Hoe doen ze dat met de puntenregeling? Beter gezegd, hoeveel vragen mag je er maximaal fout hebben? Of is het zo dat 1 vraag zwaarder mee kan tellen dan de andere?
Meestal meer dan 30. Iets van 45 a 55 vragen komt meer in de buurt
Je kan 1000 punten totaal halen en je moet minimaal 700 halen om te slagen.
Het is veel lezen en GOED lezen!
De stof goed kennen, de MS examen vragen doen dan red je het wel
| Security Management |
Voor mijn vista examen van afgelopen vrijdag kreeg ik zelfs 64 vragen, als je niet bekend bent met de microsoft vraagstelling, kan dat best pittig zijn.bord4kop schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:02:
Meestal meer dan 30. Iets van 45 a 55 vragen komt meer in de buurt
Zelf gebruik ik meestal de .vce files (gratis te downloaden op www.examcollection.com, alleen de viewer is niet gratis), dit zijn vragen die vanuit de originele examens komen. Zo kun je dus goed wennen aan de vraagstellingen van microsoft. Vaak is het een hele simpele vraag, maar door de grote onzin er omheen kan het zijn dat je begint te twijfelen.
Met andere woorden : Zo weet je welke vragen gesteld worden en haal je eenvoudig 1000 puntenRonnieB82 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:30:
[...]
Zelf gebruik ik meestal de .vce files (gratis te downloaden op www.examcollection.com, alleen de viewer is niet gratis), dit zijn vragen die vanuit de originele examens komen. Zo kun je dus goed wennen aan de vraagstellingen van microsoft. Vaak is het een hele simpele vraag, maar door de grote onzin er omheen kan het zijn dat je begint te twijfelen.
Zijn er hier ook mensen die bezig zijn (of al klaar zijn) met het Softricity (softgrid) examen? Voordat MS softricity overnam kon je examen doen. De huidige cursussen spreken hier ook van (je zou online een examen af kunnen leggen) echter kan ik hier verder niets meer over vinden. Wie weet hoe dit precies in zijn werk gaat?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De cursus schijnt nog wel te bestaan, maar zover ik weet is er geen examen meer. Ik heb Microsoft eind vorig jaar eens horen vertellen dat het er wel weer aan gaat komen, maar hoe en wanneer precies weet niemand...Bor de Wollef schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:59:
Zijn er hier ook mensen die bezig zijn (of al klaar zijn) met het Softricity (softgrid) examen? Voordat MS softricity overnam kon je examen doen. De huidige cursussen spreken hier ook van (je zou online een examen af kunnen leggen) echter kan ik hier verder niets meer over vinden. Wie weet hoe dit precies in zijn werk gaat?
Ik blijf erbij dat dit dingen zijn (tekstverklaring) die je in je middelbare schooltijd voor je Nederlands examen gewoon al hoort te kennen - zo ingewikkeld hoort het gewoon niet te zijnRonnieB82 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:30:
Vaak is het een hele simpele vraag, maar door de grote onzin er omheen kan het zijn dat je begint te twijfelen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Voor softgrid kun je nu alleen een online assassment doen, niet echt iets speciaals en je hebt er niets aan 
Volgens mij is het deze: http://www.measureup.com/softgridassessments/
Cursus heb ik gedaan bij CDG. Toen de Vista Optimization Pack uit kwam heb ik nog een uitnodiging gehad voor een "cursus" daarover, maar toen kreeg ik dezelfde Softgrid cursus nogmaals (alleen 5 dagen in 2 dagen gepropt) maar goed, je kreeg er een 120GB 2,5" harddisk bij, dus mij hoor je niet klagen
284 vond ik redelijk pittig met name door de vraagstelling; ik had er 769 punten voor. Het design examen (285) vond ik gemakkelijker (836 punten).
Vanmiddag ga ik 647 weer eens doen, miste net 1 vraag bij de beta.
Cursus heb ik gedaan bij CDG. Toen de Vista Optimization Pack uit kwam heb ik nog een uitnodiging gehad voor een "cursus" daarover, maar toen kreeg ik dezelfde Softgrid cursus nogmaals (alleen 5 dagen in 2 dagen gepropt) maar goed, je kreeg er een 120GB 2,5" harddisk bij, dus mij hoor je niet klagen
284 vond ik redelijk pittig met name door de vraagstelling; ik had er 769 punten voor. Het design examen (285) vond ik gemakkelijker (836 punten).
Vanmiddag ga ik 647 weer eens doen, miste net 1 vraag bij de beta.
[ Voor 63% gewijzigd door Krypt op 30-06-2008 07:46 ]
Klopt, ik heb vorige week softgrid cursus gehad bij CDG in zoetermeer, moet alleen mijn online assessment nog doen. Hoorde dat het niet veel voorstelde, en omdat het online is, kun je eventueel je boek er nog bijhouden ook natuurlijkKrypt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 07:40:
Voor softgrid kun je nu alleen een online assassment doen, niet echt iets speciaals en je hebt er niets aan
Cursus heb ik gedaan bij CDG.
Nog geen tijd gehad voor de assessment, ik wil deze week eerst nog CCNA examen doen...
Klopt, en in de praktijk ga je dan dus hard op je bekTheVMaster schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:54:
[...]
Met andere woorden : Zo weet je welke vragen gesteld worden en haal je eenvoudig 1000 punten't is een manier, maar of het de beste is valt te bewijfelen...
Ik gebruik de testkings/.vce bestanden meer om een idee te krijgen wat voor vragen er gesteld gaan worden, en hoe diep ze op de stof ingaan.
In het sybex boek voor 270 of 290 kan ik me herrinneren dat het OSI model besproken werd, maar ik heb nog op geen enkel MS examen hier vragen over gezien.
[ Voor 33% gewijzigd door GeleFles op 30-06-2008 12:04 ]
Ik gebruik de vce's om te kijken wat ik nu verkeerd heb gedaan in het examen. Dus naderhand..
Echt wel gemakkelijk om te weten waar je verkeerd heb gedacht en waar je nog wat meer tijd in moet steken.
Echt wel gemakkelijk om te weten waar je verkeerd heb gedacht en waar je nog wat meer tijd in moet steken.
In het MS boek voor 291 versie2 gaat men ook vrij diep in op de TCP/IP suite. Komt denk ik zo diep geen vraag van terug, maar is wel interessant en nuttig. En dan vooral als je verder wil dan alleen MCSxx. Daarom lees ik ook dat soort zaken meestal ook wel geboeid doorRonnieB82 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:58:
[...]
In het sybex boek voor 270 of 290 kan ik me herrinneren dat het OSI model besproken werd, maar ik heb nog op geen enkel MS examen hier vragen over gezien.
Krypt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:09:
Ik gebruik de vce's om te kijken wat ik nu verkeerd heb gedaan in het examen. Dus naderhand..
| Security Management |
Vanmorgen ook examen Vista gedaan, ook met een uurtje klaar alleen 769 punten. Gezien het feit dat ik het bijna helemaal op ervaring heb moeten doen niet slecht, maar had zelf beter verwacht.RonnieB82 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:52:
Zo! gisteren dus het vista examen gedaan, en ik was met een uurtje klaar!
810 punten, dus ruim voldoende dacht ik zo! Vond het examen ook wel meevallen, heb het gevoel dat microsoft de vragen wel wat heeft ingekort. Van mijn MCSE examens kan ik herinneren dat ik elke vraag een behoorlijke lap (onintressante) tekst, wat toch veel tijd koste om allemaal door te lezen.
Ook kreeg ik behoorlijk wat simulaties, ik geloof wel een stuk of 6! gelukkig waren het geen grote opgaven, bijvoorbeeld een backup maken, of remote desktop instellen en starten.
* marshal is blij dat ie zo even snel vista heeft kunnen halen, nu maar leren voor de 2 overige update examens
Het viel mij ook op dat ik behoorlijk wat simulaties kreeg, heb er wel een stuk of 8 gehad denk ik.
Denk dat ik daar ook redelijk wat heb laten liggen.
Over het algemeen vond ik het examen niet echt moeilijk. Zaten wel een paar dingen in waar ik niet op voorbereid was. Met name Windows Defender en een vraag over het sharen van Media via Media Player waar ik echt geen idee van had wat ik ermee moest doen.
Ik had trouwens wel 2x dezelfde vraag in het examen zitten, das ook wel handig
Nu op naar 70-647 voor m'n MCITP Enterprise Administrator, hopelijk kan ik dat nog voor m'n vakantie doen. Hoop dat ik het boek snel binnen heb, is besteld via m'n baas zat alleen 2 weken levertijd op
2x dezelfde vraag had ik ook in mijn exchange examen, 2x zelf maar 1 vraag was echt identiek, de ander een andere vraag stelling en de antwoorden iets anders geformuleerd, maar de strekking was identiek. Toch maar even een comment aangemaakt 
Kom net terug van mijn 647 examen, gehaald met 900+ punten. Grotendeels dezelfde vragen als mijn beta examen, dus ik heb echt wat gehad aan de beta om er achter te komen wat ik kon verwachten.
Vraag me trouwens wel af wat voor pasje ik nu weer krijg. Ik heb afgelopen week dus Messaging gehaald. Krijg ik dan zowel het MCSE 2003+Messaging als het MCITP Enterprise Administrator pasje?
Kom net terug van mijn 647 examen, gehaald met 900+ punten. Grotendeels dezelfde vragen als mijn beta examen, dus ik heb echt wat gehad aan de beta om er achter te komen wat ik kon verwachten.
Vraag me trouwens wel af wat voor pasje ik nu weer krijg. Ik heb afgelopen week dus Messaging gehaald. Krijg ik dan zowel het MCSE 2003+Messaging als het MCITP Enterprise Administrator pasje?
Netjes, gefeliciteerd!Krypt schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:50:
2x dezelfde vraag had ik ook in mijn exchange examen, 2x zelf maar 1 vraag was echt identiek, de ander een andere vraag stelling en de antwoorden iets anders geformuleerd, maar de strekking was identiek. Toch maar even een comment aangemaakt
Weet niet hoe dat met MCITP gaat, maar toen ik mijn exchange 2003 elective haalde (en dus in 1x MCSE, MCSA en MCSA Messaging werd), kreeg ik 3 dezelfde pasjes thuisgestuurd
Ik heb even zo goed en zo kwaad als het kan de informatie zitten te doorspitten. Ik ben iig erg blij dat tweakers een forum heeft over MCP, MSCA en MSCE enzo. Anyway, ik zit momenteel op de eerste ladder van de ICT sector (ookwel bekend als helpdesker) met een MBO-4 diploma op zak en ongeveer twee jaar ervaring en wil/zal/moet nu verder opklimmen naar systeembeheer en ik wil kracht bij zetten in mijn ervaring en profiel door MCP's te halen en natuurlijk MCSA. Alleen heb ik een beetje last van 'door de bomen het bos niet meer zien'. Ik zat zelf te denken aan de 70-620 serie voor Windows Vista client. Maar ik weet niet 100% zeker of dit de weg is om te gaan.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ligt eraan op welk onderdeel je wilt opklimmen. Als je helpdesker bent voor XP & Vista werkstations is het misschien verstandig om eerst XP te doen (70-270) omdat die cursus een workstation in de enterprise behandeld. Vista examen kun je een beetje zien als Vista Consumers examen, dus niet geheel in een enterprise (70-620).
Vervolgens kun je Vista & Office Business Deployment gaan doen (70-624; telt ook mee als MCTS) welke ook weer toegespitst is op Vista & Office in een enterprise omgeving. Het is wel voornamelijk deployment, dus ik weet niet zeker of het wat voor je is.
Ik denk dat het verstandig is om eerst uit te stippelen welke richting je in wilt (ongeveer een jaar of 2 a 3 overzien). Maar een schema van waar je nu staat, waar je heen wilt, en de midden ervan. In die tijdlijn kun je vervolgens examens gaan hangen welke nuttig kunnen zijn voor het traject wat je wilt. Elk (half) jaar bekijk je of je je doelstellingen misschien bij moet schaven of moet aanpassen omdat je misschien wat anders wilt.
Anyway; ik zou eerst gaan voor de XP. Naar mijn mening leer je met XP veel meer dan Vista (heb het idee dat dat examen nog volwassen moet worden)
Vervolgens kun je Vista & Office Business Deployment gaan doen (70-624; telt ook mee als MCTS) welke ook weer toegespitst is op Vista & Office in een enterprise omgeving. Het is wel voornamelijk deployment, dus ik weet niet zeker of het wat voor je is.
Ik denk dat het verstandig is om eerst uit te stippelen welke richting je in wilt (ongeveer een jaar of 2 a 3 overzien). Maar een schema van waar je nu staat, waar je heen wilt, en de midden ervan. In die tijdlijn kun je vervolgens examens gaan hangen welke nuttig kunnen zijn voor het traject wat je wilt. Elk (half) jaar bekijk je of je je doelstellingen misschien bij moet schaven of moet aanpassen omdat je misschien wat anders wilt.
Anyway; ik zou eerst gaan voor de XP. Naar mijn mening leer je met XP veel meer dan Vista (heb het idee dat dat examen nog volwassen moet worden)
Owkee, ik dacht dat Vista al wat vergroeider zou zijn qua opleidingen. Maar ik snap wel je redenatie. De meeste bedrijven sullen Vista skippen als OS voor hun computers en het volgende Windows OS is nog lang niet zeker. Maar was bang dat XP misschien snel uitgerangeerd zou raken.Krypt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:11:
Ligt eraan op welk onderdeel je wilt opklimmen. Als je helpdesker bent voor XP & Vista werkstations is het misschien verstandig om eerst XP te doen (70-270) omdat die cursus een workstation in de enterprise behandeld. Vista examen kun je een beetje zien als Vista Consumers examen, dus niet geheel in een enterprise (70-620).
Thx voor de info en ik zal 70-270 eens onder de loep nemen. Zou geen probleem moeten zijn met mijn ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 01-07-2008 10:27 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Korte vraag, aanstaande maandag moet ik voor mijn 70-270 examen. Dit is mijn eerste examen.
Ik heb het boek al 2x doorgelezen, gespeeld in VMWare (buiten natuurlijk al de echte ervaring door met XP dagelijks te werken) en Testout compleet doorlopen (inclusief de sims).
Nu ben ik alleen druk aan het maken om de vraagstelling van Microsoft. Nu wil ik absoluut geen papieren tijger worden (zie boven wat ik reeds heb gedaan) maar het examen kost 180 euro. Ik betaal dit uit eigen zak van een minimumloon.
Als ik een beetje een idee wil krijgen van de vraagstelling etc, welk examen zou ik dan het beste kunnen proberen / maken? Dan kijk ik gelijk mijn slechte punten zien of waar ik fout denk.
Ik heb het boek al 2x doorgelezen, gespeeld in VMWare (buiten natuurlijk al de echte ervaring door met XP dagelijks te werken) en Testout compleet doorlopen (inclusief de sims).
Nu ben ik alleen druk aan het maken om de vraagstelling van Microsoft. Nu wil ik absoluut geen papieren tijger worden (zie boven wat ik reeds heb gedaan) maar het examen kost 180 euro. Ik betaal dit uit eigen zak van een minimumloon.
Als ik een beetje een idee wil krijgen van de vraagstelling etc, welk examen zou ik dan het beste kunnen proberen / maken? Dan kijk ik gelijk mijn slechte punten zien of waar ik fout denk.
Je hoeft je denk ik niet zo druk te maken. Als je het boek al twee keer doorgewerkt hebt EN alle vragen hebt gemaakt, ga je hoog scoren hoor!
Daarbij:
1. Achterin het boek zitten 2 cd 's, de ene bevat test vragen.
Maak die maar eens
2. google op VCE
Ik meen trouwens dat het examen 140 euro kost?
[flame mode]
gezien de specs ik je profiel:
Asus S37S notebook (T8300, 4Gb, 13.3", 8400M) & Playstation 3.
Heb je niet echt te klagen met je minimum loon
[/flame mode]
Daarbij:
1. Achterin het boek zitten 2 cd 's, de ene bevat test vragen.
Maak die maar eens
2. google op VCE
Ik meen trouwens dat het examen 140 euro kost?
[flame mode]
gezien de specs ik je profiel:
Asus S37S notebook (T8300, 4Gb, 13.3", 8400M) & Playstation 3.
Heb je niet echt te klagen met je minimum loon
[/flame mode]
| Security Management |
Vraagje trouwens; als je zelf je examens betaald, kan je dat als studiekosten nog aftrekken van de belasting?
Bij NewHorizons moest ik 150,- euro betalen. Maar hier komt nog BTW bij. Dus uiteindelijk 180,- euro
. Uiteindelijk kan ik hem wel bij de belasting opgeven als relevant voor mijn studie, maar dan moet ik hem wel voorschieten (en je krijgt natuurlijk nooit alles vergoed).
Over het notebook en de PS3. Ik heb mijn PS3 verkocht om dit examen te kunnen betalen :x (Hij is net uit de V&A, gister is die weggebracht). Mijn vakantie geld wil ik gebruiken voor de 290 en 291. En die Asus heb ik van mijn vader en moeder gehad voor mijn studie (die ik overigens ook zelf betaal
).
Maar ik ga even in die .VCE duiken ook
. Ik wil hem echt in 1x halen
.
Over het notebook en de PS3. Ik heb mijn PS3 verkocht om dit examen te kunnen betalen :x (Hij is net uit de V&A, gister is die weggebracht). Mijn vakantie geld wil ik gebruiken voor de 290 en 291. En die Asus heb ik van mijn vader en moeder gehad voor mijn studie (die ik overigens ook zelf betaal
Maar ik ga even in die .VCE duiken ook
Ja, dat wel. Maar dan schiet ik het in principe wel voor. Ook mijn MSCA boek heb ik opgegeven bij de belastingdienst, alleen nu zal het wel volgend jaar worden.Krypt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:26:
Vraagje trouwens; als je zelf je examens betaald, kan je dat als studiekosten nog aftrekken van de belasting?
[ Voor 25% gewijzigd door Woodsy op 01-07-2008 11:45 ]
Hela Woodsy, zet je DM eens aan
| Security Management |
Tis dat je in rotterdam woont, want anders had je mijn boeken wel mogen lenen. Scheelt weer aanzienlijk.
Mijn vriendin zou ze voortaan meenemen bij de bibliotheek. Alleen vind ik dat altijd lastig. Je moet ze dan natuurlijk na 3 weken inleveren. Stel dat je examen na 4 weken is, en iemand heeft ze gereserveerd kan je het boek niet meer doornemen
.
Ik moet ook eens vragen hoe het zit met mijn 15% korting kaart (die in het boek zit). Die zou namelijk alleen geldig zijn als je een voucher besteld met een creditcard, maar die heb ik niet. Het is echter wel bijna 30,- euro.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Ik moet ook eens vragen hoe het zit met mijn 15% korting kaart (die in het boek zit). Die zou namelijk alleen geldig zijn als je een voucher besteld met een creditcard, maar die heb ik niet. Het is echter wel bijna 30,- euro.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Verwijderd
Neem direct een credit card. Kost een paar tientjes per jaar en is met 1x 15% voucher terugverdiend. Rechtstreeks bij Prometric betaal ik € 140. BTW wordt daarover niet gerekend. (vind ik vreemd, maar het is toch echt waar)
Ja daar viel ik dus ook over, inderdaad als je daar betaald dan betaal je natuurlijk geen BTW.
Behalve die 15%, bespaar ik dan per examen 30 euro,- aan BTW en 10,- euro administratiekosten voor NewHorizons. Alleen kan ik een bon zonder BTW wel opgeven bij de belasting, nee zeker dan? Volgens mij vallen ze denk ik over de geen BTW dan.
20 + 30 + 10 = 60 euro per examen. Dat betekend dat ik er dan twee zou doen, de derde "gratis" is. Ik ga eens bekijken hoe het werkt met een creditcard inderdaad.
Behalve die 15%, bespaar ik dan per examen 30 euro,- aan BTW en 10,- euro administratiekosten voor NewHorizons. Alleen kan ik een bon zonder BTW wel opgeven bij de belasting, nee zeker dan? Volgens mij vallen ze denk ik over de geen BTW dan.
20 + 30 + 10 = 60 euro per examen. Dat betekend dat ik er dan twee zou doen, de derde "gratis" is. Ik ga eens bekijken hoe het werkt met een creditcard inderdaad.
Heb je geen werkgever die jou studie wil financieren? Die zijn wel redelijk makkelijk te vinden denkik... Ik zou zelf geen MCSE gaan halen als ik hem zelf zou moeten betalen...
Verwijderd
Bonnetjes wel bewaren, maar die zou ik niet aan de bel.dienst sturen. Pas als ze erom vragen. En het is toch niet jouw schuld dat Prometric geen BTW rekent? En anders een naheffing BTW, betaal je 19% over de examens en die 119% mag je daarna weer (met een drempel) van je inkomen aftrekken. Dat moet volgens mij altijd positief uitvallen.Woodsy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:45:
Ja daar viel ik dus ook over, inderdaad als je daar betaald dan betaal je natuurlijk geen BTW.
http://financieel.infonu....-aftrek-studiekosten.html
Boeken aftrekken! Al je pc apparatuur afschrijven! (bonnetjes!) Alles opvoeren!!! Afronden naar boven!!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 13:28 ]
Dit dacht ik dus ook al...'k bedoel zelf m'n studie betalen? Hmm....liever nietRonnieB82 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:18:
Heb je geen werkgever die jou studie wil financieren? Die zijn wel redelijk makkelijk te vinden denkik... Ik zou zelf geen MCSE gaan halen als ik hem zelf zou moeten betalen...
[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 01-07-2008 13:32 ]
Plus dat je dan gewon de boeken bij Amazon kunt kopen in de VS. Met de huidige dollarstand heb je dan die vouchers al weer bijna terugverdiend. Die vouchers zijn iets van 19 € waard, ik meen dat ik de hele MCSE Core doos hier had voor nog geen 100€. Als je toch de examens wilt doen, koop dan gewoon die doos. Combineer je dat met de boeken voor de electives, dan bespaar je ook nog op de verzendkosten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:39:
Neem direct een credit card. Kost een paar tientjes per jaar en is met 1x 15% voucher terugverdiend. Rechtstreeks bij Prometric betaal ik € 140. BTW wordt daarover niet gerekend. (vind ik vreemd, maar het is toch echt waar)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Uiteraard, maar het lijkt me verstandiger om bij een kleine onderneming te beginnen, en daar wat praktijkervaring op te bouwen. De examens worden zoveel makkelijker als je wat meer praktijkervaring hebt. (en dan echte praktijkervaring, niet de voorgekauwde oefeningen uit een boek die uiteraard direct werken als je ze stap voor stap volgt, daar leer je niet veel van)TheVMaster schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:31:
[...]
Dit dacht ik dus ook al...'k bedoel zelf m'n studie betalen? Hmm....liever nietMaar ja..aan de andere kant. Het is vaak een kip-ei verhaal : Geen certificaten=minder carrieremogelijkheden...
Bij ons kunnen mensen op de helpdesk binnenstromen zonder certificaten, zo kunnen ze daar ervaring opdoen, en na een tijdje de examens doen. (als ze dat willen)
Voor on-site beheer hebben we er wel voor gekozen dat de beheerder minimaal MCSE moet hebben.
IK was op google aan het zoeken naar instanties in Zwolle die mcsa/mcse opleidingen klassikaal geven.
Nu zag ik alleen new horizons, maar deze is vrij prijzig.
Zijn er nog andere instanties in Zwolle?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
In meppel vlak naast zwolle ligt nog de firma cadac.racoon schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:34:
IK was op google aan het zoeken naar instanties in Zwolle die mcsa/mcse opleidingen klassikaal geven.
Meestal worden de microsoft cursussen in Heerlen (limburg) gehouden maar bij voldoende aanmeldingen dus ook in meppel.
Vergelijk de prijzen maar eens veel zal het niet schelen denk ik.
www.cadac.com
Bedankt, ziet er wel g oed uit.RagEnigma schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:23:
[...]
In meppel vlak naast zwolle ligt nog de firma cadac.
Meestal worden de microsoft cursussen in Heerlen (limburg) gehouden maar bij voldoende aanmeldingen dus ook in meppel.
Vergelijk de prijzen maar eens veel zal het niet schelen denk ik.
www.cadac.com
'k ben zelf ook (11 jaar geleden) bij een kleine onderneming begonnen + ('k was medewerker 6 ofzo), alleen toen ik het bedrijf verliet 3 1/2 jaar later werkte er meer dan 500 (!!) man. hehe je kunt natuurlijk ook gewoon meegroeien met het bedrijfRonnieB82 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:34:
[...]
Uiteraard, maar het lijkt me verstandiger om bij een kleine onderneming te beginnen, en daar wat praktijkervaring op te bouwen. De examens worden zoveel makkelijker als je wat meer praktijkervaring hebt. (en dan echte praktijkervaring, niet de voorgekauwde oefeningen uit een boek die uiteraard direct werken als je ze stap voor stap volgt, daar leer je niet veel van)
Bij ons kunnen mensen op de helpdesk binnenstromen zonder certificaten, zo kunnen ze daar ervaring opdoen, en na een tijdje de examens doen. (als ze dat willen)
Voor on-site beheer hebben we er wel voor gekozen dat de beheerder minimaal MCSE moet hebben.
Maar goed....bij dat kleine bedrijf was ook voldoende ruimte voor het behalen van je MCSE overigens. 'k heb later nog een keer bij een kleiner bedrijf gewerkt, daar was dus gewoon geen geld/gelegenheid tot het behalen van je MCSE. Nu was ik toendertijd al wel MCSE NT4.0, maar een upgrade naar 2000 zat er daar dus niet in. Als ik het over zou moeten doen, dan zou ik voor kiezen om toch (bij dat kleine bedrijf) de upgrade in zelfstudie te doen...zodat ze dus wel de boeken en het examen zouden betalen....maar goed. 't is uiteindelijk goed gekomen
Vandaag 70-293 binnen, was goed te doen! Zeker na al het studiewerk voor 70-291.
Denk dat ik nu 70-294 maar ga doen, geloof dat ik hiermee de zwaarste examens achter de rug heb voor mijn MCSE..
Denk dat ik nu 70-294 maar ga doen, geloof dat ik hiermee de zwaarste examens achter de rug heb voor mijn MCSE..
Ik heb 70-293 onlangs ook gehaald. Maar om nu te zeggen dat hiermee de zwaarste examens achter de rug zijn vind ik nog wat te voorbarig. Er moet immers nog een design examen gedaan worden. Van horen zeggen schijnen deze ook pittig te zijn.Audi-Addict schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:35:
Vandaag 70-293 binnen, was goed te doen! Zeker na al het studiewerk voor 70-291.
AULXJMHR
De design examens heb ik inderdaad nog niet naar gekeken. Maar ik heb juist begrepen dat de 70-29x reeks de zwaarste examens waren van MCSE.
Misschien omdat je met het behalen van de eerste 4 al veel kennis hebt opgedaan om de design examens met wat meer gemak te maken.
Ontopic : Ik heb zojuist twee examens ingeboekt op 1 dag lol
70-294 en 70-620. Twee vliegen in 1 klap (hoop ik!). Apart naar apeldoorn rijden voor een client examen leek me een beetje overdreven.
Misschien omdat je met het behalen van de eerste 4 al veel kennis hebt opgedaan om de design examens met wat meer gemak te maken.
70-294 en 70-620. Twee vliegen in 1 klap (hoop ik!). Apart naar apeldoorn rijden voor een client examen leek me een beetje overdreven.
Waarom ga naar Apeldoorn om examen te doen dan?
Er zitten er ook dichterbij hoor, Arnhem bijvoorbeeld...
Ben nu bezig met zelfstudie 291...
The magic word is: zwaar!
Er zitten er ook dichterbij hoor, Arnhem bijvoorbeeld...
Ben nu bezig met zelfstudie 291...
The magic word is: zwaar!
[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 03-07-2008 18:41 ]
| Security Management |
Verwijderd
Hallo,
Ik wil graag het mcsa examen 70-270 gaan halen.
Waar kan ik deze doen? Ik woon in de buurt van Zwolle, ik heb op new horizons gekeken
maar daar zag ik alleen cursussen, en geen los examen van windows xp.
Ik ben dit boek aan het doorspitten ( KLIK HIER ) , is dit de goede?
Groeten
Ik wil graag het mcsa examen 70-270 gaan halen.
Waar kan ik deze doen? Ik woon in de buurt van Zwolle, ik heb op new horizons gekeken
maar daar zag ik alleen cursussen, en geen los examen van windows xp.
Ik ben dit boek aan het doorspitten ( KLIK HIER ) , is dit de goede?
Groeten
Testcenters vinden en het examen inboeken/schedulen kun je het besten doen via :
www.prometric.com . Je betaald hier minder als je het direct via een nederlands bedrijf inboekt.
Test centers bij jou in de buurt.
GLOBAL KNOWLEDGE TRAINING
ZWOLLE 8017 JH
Phone: 31 38 460 1522 Site Code: NL22 Isential GLOBAL KNOWLEDGE
Koggelaan 3A
Ingang Open Universiteit
of
New Horizons Learning Apeldoorn
Apeldoorn, Gelderland 7311 MH
Phone: 31307508500 Site Code: NL181 Stationsstraat 80
De laatste ga ik altijd naar toe, bijna altijd ruimte, geen vast lopende computers en aardige mensen.
Het boek wat jij gebruikt ken ik niet, ik heb blauwe MS press boeken. Kun je bij bol.com kopen.
www.prometric.com . Je betaald hier minder als je het direct via een nederlands bedrijf inboekt.
ZWOLLE 8017 JH
Koggelaan 3A
Ingang Open Universiteit
of
De laatste ga ik altijd naar toe, bijna altijd ruimte, geen vast lopende computers en aardige mensen.
Het boek wat jij gebruikt ken ik niet, ik heb blauwe MS press boeken. Kun je bij bol.com kopen.
[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 04-07-2008 07:38 ]
mwoah vond het vista boek dik genoeg, is dikker dan 294Audi-Addict schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:58:
De design examens heb ik inderdaad nog niet naar gekeken. Maar ik heb juist begrepen dat de 70-29x reeks de zwaarste examens waren van MCSE.
Van een vriend hoorde ik dat je bij New Horizons in Apeldoorn maar op één dag in de week terecht kan voor examens. Zelf woon ik in Apeldoorn maar doe de examens bij Compu'Train in Utrecht waar ik drie dagen in de week terecht kan. Aangezien ik in Amersfoort werk is het een klein stukje verder met de trein.Audi-Addict schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 07:36:
Testcenters vinden en het examen inboeken/schedulen kun je het besten doen via :
ZWOLLE 8017 JH
Koggelaan 3A
Ingang Open Universiteit
of
AULXJMHR
Verwijderd
Ik moet zelf nog 1 examen doen om mcse te zijn, ik zit te denken aan de 70-297.
Is deze goed te doen met zelfstudie en welke boeken/materialen raden jullie mij aan?
Is deze goed te doen met zelfstudie en welke boeken/materialen raden jullie mij aan?
Of ie te doen is kan ik je niet zeggen, maar dit is de prep kit:
http://www.microsoft.com/mspress/books/6462.aspx
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Vraag me af of dit wel de laatste versie is. Op Bol.com staat er namelijk ook één van MS Press met 600 pagina's: http://www.nl.bol.com/is-...scription&Section=BOOK_ENSkiFan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:45:
Of ie te doen is kan ik je niet zeggen, maar dit is de prep kit:
Ik had namelijk hetzelfde met het boek voor 70-294. Op de site van MS staat nog de 1e druk terwijl de 2nd Edition ook al uit is. MS werkt zijn "boeken" pagina's klaarblijkelijk niet goed bij.
AULXJMHR
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de zelfstudie boeken voor het MCITP traject ?
Ik zag een training kit staan van MS-Press:
MCITP Self-Paced Training Kit [Exams 70-640, 70-642, 70-646]: Windows Server 2008 Server Administrator Core Requirements
Zijn hiermee de examens te doen ?
MCITP Self-Paced Training Kit [Exams 70-640, 70-642, 70-646]: Windows Server 2008 Server Administrator Core Requirements
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb de boeken even doorgebladerd bij een kennis. Volgens mij zijn ze zeker geschikt om het examen te doen, ik heb zelf de voorkeur voor de Syngress boeken imo lezen deze lekkerder. Ik heb zelf de upgrade (70-649) gedaan met de online course en het introboek van Microsoft omdat er nog geen boek beschikbaar was maar een collega heeft het Syngress Upgrade boek gebruikt moet zeggen dat deze redelijk aansluit.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:05:
Heeft iemand ervaring met de zelfstudie boeken voor het MCITP traject ?
Als je al MCSE 2003 ben en je gaat voor de upgrade: Installeer 2008, bestudeer Terminal Server met name de wijzigen en speel met IIS 7 dan is het examen eenvoudig. Voor 70-648&70-649 heb je hier in principe ook genoeg aan als je ISCSI en Fiber kent (ik heb de beta's gedaan van beide).
[ Voor 6% gewijzigd door Mallorca op 04-07-2008 18:35 ]
Een tip hierbij kan zijn om dan gebruik te maken van Microsoft virtual server en de "evaluation" downloads van 2008 (voor velen vast gesneden koek....). Gister heb ik 70-293 gehaald, had wat vragen van Pass4Sure gemaakt en een enkeling kwam ook terug in het examen. Gelukkig waren er nog genoeg andere vragen bij zodat het geen 1 op 1 P4S meer was (eat that paper MCSE'ersMallorca schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:33:
[...]
Ik heb de boeken even doorgebladerd bij een kennis. Volgens mij zijn ze zeker geschikt om het examen te doen, ik heb zelf de voorkeur voor de Syngress boeken imo lezen deze lekkerder. Ik heb zelf de upgrade (70-649) gedaan met de online course en het introboek van Microsoft omdat er nog geen boek beschikbaar was maar een collega heeft het Syngress Upgrade boek gebruikt moet zeggen dat deze redelijk aansluit.
Als je al MCSE 2003 ben en je gaat voor de upgrade: Installeer 2008, bestudeer Terminal Server met name de wijzigen en speel met IIS 7 dan is het examen eenvoudig. Voor 70-648&70-649 heb je hier in principe ook genoeg aan als je ISCSI en Fiber kent (ik heb de beta's gedaan van beide).
[ Voor 5% gewijzigd door artharpe op 05-07-2008 15:28 ]
Verwijderd
Dat dik gedrukte vind ik nogal hypocriet, je gebruikt wel p4sure's maar je geeft af op andere mensen die dat doen?.artharpe schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:27:
[...]
Een tip hierbij kan zijn om dan gebruik te maken van Microsoft virtual server en de "evaluation" downloads van 2008 (voor velen vast gesneden koek....). Gister heb ik 70-293 gehaald, had wat vragen van Pass4Sure gemaakt en een enkeling kwam ook terug in het examen. Gelukkig waren er nog genoeg andere vragen bij zodat het geen 1 op 1 P4S meer was (eat that paper MCSE'ers). Ik had volgens mij 3 sims toegespitst op 2x GPO en 1X certificaten. Gelukkig werk ik sinds kort bij een organisatie waar ik al wat dingen heb gezien m.b.t. certificaten, dat maakte het wat eenvoudiger. 30-7 is 70-294 aan de beurt, kan iemand me vertellen wat er onlags aalemaal aan bod kwam? Aantal sims en onderwerp hiervan? Dan kan ik mijn oefenomgeving daar op gaan inrichten.
Gebruik het dan gewoon helemaal niet

En dit is ook best wel .... euhmm...artharpe schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:27:
[...]
Een tip hierbij kan zijn om dan gebruik te maken van Microsoft virtual server en de "evaluation" downloads van 2008 (voor velen vast gesneden koek....). Gister heb ik 70-293 gehaald, had wat vragen van Pass4Sure gemaakt en een enkeling kwam ook terug in het examen. Gelukkig waren er nog genoeg andere vragen bij zodat het geen 1 op 1 P4S meer was (eat that paper MCSE'ers). Ik had volgens mij 3 sims toegespitst op 2x GPO en 1X certificaten. Gelukkig werk ik sinds kort bij een organisatie waar ik al wat dingen heb gezien m.b.t. certificaten, dat maakte het wat eenvoudiger. 30-7 is 70-294 aan de beurt, kan iemand me vertellen wat er onlags aalemaal aan bod kwam? Aantal sims en onderwerp hiervan? Dan kan ik mijn oefenomgeving daar op gaan inrichten.

Ik weet niet hoor, maareh... het mag geen kont uitmaken wat er gevraagd gaat worden, je moet alles kennen!
| Security Management |
Wat ik altijd doe is het boek doornemen, Testout CD-roms en CBT Nuggets en ja voor de oefening Pass4Sures. Ik stop er meer dan genoeg tijd in en zou het ook moeten kunnen halen zonders de Pass4Sures. Maar ik ben ook weer niet gek, ik maak graag gebruik van alle resources. An sich ook wel jammer dat de echte vragen zo op "straat" liggen. Waar ik me dan ook met name over verbaas is dat microsoft niet eens de moeite heeft genomen de volgorde van antwoorden te wijzigen.Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:46:
[...]
Dat dik gedrukte vind ik nogal hypocriet, je gebruikt wel p4sure's maar je geeft af op andere mensen die dat doen?.
Gebruik het dan gewoon helemaal niet
Daar ben ik het wel met je eens, ik zie het meer als destijds in de schoolbanken waarin de leraar ook aangaf waar je je met name op moet richten. Bijvoorbeeld bij 70-293 ligt er veel nadruk op CA's. Ik kan me voorstellen dat als je niet vaak in dat soort omgevingen gewerkt hebt het een voordeel kan zijn je extra goed voor te bereiden op dit soort sims.bord4kop schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:57:
[...]
En dit is ook best wel .... euhmm...
Ik weet niet hoor, maareh... het mag geen kont uitmaken wat er gevraagd gaat worden, je moet alles kennen!
Maar laten we het hier maar weer bij houden anders gaan we weer te ver off-topic!
[ Voor 46% gewijzigd door artharpe op 07-07-2008 12:31 ]
Ik ben sindskort werkzaam bij een ICT-opleidinginstituut.
Nu vind ik het interessant om dit soort topics goed in de gaten te houden.
Wat zijn de doelstellingen voor de tweakers om een dergelijke cursus op te gaan pakken:
- is het voor prive-gebruik / interese
- krijg je het via je werk aangeboden / wordt het verwacht van je baas
- is certificering belangrijk
- welke traject spreekt je het meest aan? Individueel/klassikaal/MCITP
Wat zijn de doelstellingen voor de tweakers om een dergelijke cursus op te gaan pakken:
- is het voor prive-gebruik / interese
Voor mij geldt;jwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:40:
....
- - is het voor prive-gebruik / interese
- - krijg je het via je werk aangeboden / wordt het verwacht van je baas
- - is certificering belangrijk
- - welke traject spreekt je het meest aan? Individueel/klassikaal/MCITP
- ja, interesse op zich wel. Het is natuurlijk naast belangrijk voor je werk ook interessant.
Nee, niet voor privé gebruik. Microsoft server is voor mij privé te duur, ik gebruik vooral Linux als server en de 180 dagen trials - Ja, wordt verwacht, nee helaas ik krijg alleen de boeken en examen geld aangeboden/vergoed
- Ja, natuurlijk. Het is geen garantie dat MCXX -ers kundige mensen zijn, (neem pass4 sure, testking etc.) maar het is toch best een maatstaf die je kan hanteren. De rotte appels pik je er snel genoeg uit! En dat kan al tijdens de sollicitatie
- Ik persoonlijk zou het liefst 1 op 1 les krijgen, wie niet? Maar dat is denk ik geen haalbare kaart. Ik doe het nu d.m.v zelfstudie met de MsPress boeken.
Ik heb natuurlijk veel liever trainingen/cursussen/klassikaal les.
Wat bedoel je met MCITP? qua traject vs de MCSA./E? Dat lijkt me een aardige vooruitgang op technisch gebied. Echter de 'oude' trajecten waren wel iets overzichtelijker
| Security Management |
MCITP is zeg maar de opvolger van het oude MCSA/.E traject. Ik heb de vraag verkeerd geformuleerd er had moeten staan "MCPTrainer" Dit houdt in dat je eens per twee weken een les volgt en de rest aan zelfstudie doet. In je zelfstudie tijd moet je een paar opdrachten maken die bij de docent voor de les worden ingeleverd. Hij bekijkt van alle cursisten de opdrachten en gaat dan bekijken waar de cursisten tegen problemen oplopen. MCPTrainer is een blended leervorm en dat houd in dat het een soort combinatie van klassikaal/individueel is. Als je bij ons deelneemt aan zo'n dergelijk traject, dan heb je 100% slagingsgarantie. (mits je aan de voorwaarden voldoet. Bijvoorbeeld tijdens de lessen aanwezig zijn en de opdracht op tijd inleveren)bord4kop schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:06:
[...]
Voor mij geldt;
- ja, interesse op zich wel. Het is natuurlijk naast belangrijk voor je werk ook interessant.
Nee, niet voor privé gebruik. Microsoft server is voor mij privé te duur, ik gebruik vooral Linux als server en de 180 dagen trials- Ja, wordt verwacht, nee helaas ik krijg alleen de boeken en examen geld aangeboden
- Ja, natuurlijk. Het is geen garantie dat MCXX -ers kundige mensen zijn, (neem pass4 sure, testking etc.) maar het is toch best een maatstaf die je kan hanteren. De rotte appels pik je er snel genoeg uit! En dat kan al tijdens de sollicitatie
- Ik persoonlijk zou het liefst 1 op 1 les krijgen, wie niet? Maar dat is denk ik geen haalbare kaart. Ik doe het nu d.m.v zelfstudie met de MsPress boeken.
Ik heb natuurlijk veel liever trainingen/cursussen/klassikaal les.
Wat bedoel je met MCITP? qua traject vs de MCSA./E? Dat lijkt me een aardige vooruitgang op technisch gebied. Echter de 'oude' trajecten waren wel iets overzichtelijker
Kan jij mij misschien vertellen wat Pass4 Sure is en Testking?
Met een beetje googlen had je dit snel genoeg kunnen vinden, maar bij deze: Het zijn vragen die over het algemeen 1 op 1 gelijk zijn aan het echte examen.jwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:19:
[...]
MCITP is zeg maar de opvolger van het oude MCSA/.E traject. Ik heb de vraag verkeerd geformuleerd er had moeten staan "MCPTrainer" Dit houdt in dat je eens per twee weken een les volgt en de rest aan zelfstudie doet. In je zelfstudie tijd moet je een paar opdrachten maken die bij de docent voor de les worden ingeleverd. Hij bekijkt van alle cursisten de opdrachten en gaat dan bekijken waar de cursisten tegen problemen oplopen. MCPTrainer is een blended leervorm en dat houd in dat het een soort combinatie van klassikaal/individueel is. Als je bij ons deelneemt aan zo'n dergelijk traject, dan heb je 100% slagingsgarantie. (mits je aan de voorwaarden voldoet. Bijvoorbeeld tijdens de lessen aanwezig zijn en de opdracht op tijd inleveren)
Ja, klopt deze 'nieuwe' methode is m.i. veel beter! Met name voor de cursist en de standaard; je kan er nu ook meer vanuit gaan dat je MC-iter daadwerkelijk op de hoogte is..
???
Goed:
Via dit soort bedrijven kun je heel makkelijk gecertificeerd geraken. Zij bieden de examen vragen aan via "maak nu dit test-examen en slaag gegarandeerd!" "100%" "4 sure" "Money back" "echt waar Mike!"
Dus die vragen uit je kop leren en dan automatisch A, B, of C invullen op het echte examen.
Vandaar ook de aversie van de echte MCxx-ers en overige techneuten
jwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:19:
[...]
....
Ahhh.. ok!jwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:40:

Goed:
Via dit soort bedrijven kun je heel makkelijk gecertificeerd geraken. Zij bieden de examen vragen aan via "maak nu dit test-examen en slaag gegarandeerd!" "100%" "4 sure" "Money back" "echt waar Mike!"
Dus die vragen uit je kop leren en dan automatisch A, B, of C invullen op het echte examen.
Vandaar ook de aversie van de echte MCxx-ers en overige techneuten
| Security Management |
Verwijderd
Ik zit nog op school (MBO niv 4) maar aangezien we erg slecht les krijgen (zeg maar gerust niet) en we opdrachten kregen zoals "hier heb je een server cd en zet maar een netwerk op met 2DC's die allebij 2DNS AD Intergrated zones draaien, die hier een file server een IIS server enz.." dus zonder dat je uberhaupt wist Active Directory inhield moet je het gaan opzetten en als je het met veel pijn, moeite en niet te vergeten een hele hoop geluk hebt opgezet krijg je een vinkje terwijl je nog steeds niet goed wist wat je had gedaan.jwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:40:
1 - is het voor prive-gebruik / interese
2 - krijg je het via je werk aangeboden / wordt het verwacht van je baas
3 - is certificering belangrijk
4 - welke traject spreekt je het meest aan? Individueel/klassikaal/MCITP
Ik was hier zo klaar mee dat ik maar voor de "echte" examens naast mijn school ben gaan leren en ik moet zeggen dat ik hier een stuk meer van heb geleerd dan die 4 jaar dat ik op het MBO heb gezeten (alleen 291 nog en dan MCSA over een maand jippie
maar terug naar de puntjes.
1. vooral intersse en natuurlijk voor als ik naar het HBO ga heb ik denk ik een kleine voorsrong met informatica SNE, is ook handig om een bijbaantje te vinden
2. krijg het niet en wordt ook niet verwacht, kan wel mooie korting voor examens krijgen via school, de 72-2xx examens
3. de kennis is belangrijker, maar als je dan toch hebt geleerd is het altijd leuk om een papiertje te krijgen (en de speldjes natuurlijk!) maar ik denk dat het wel een lekker gevoel van afsluiting geeft als je dan eindelijk dat papiertje hebt. en waarschijnlijk geeft het je weer een boost om voor de volgende examen te gaan leren.
4. Omdat ik geen geld heb om een klassikale cursus te betalen moet ik het maar doen met mijn boek... en zijne hoogheid de fantastische James Conrad van de Nuggets natuurlijk
Gehaald met 952 punten. Denk meld even kort...Woodsy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:11:
Korte vraag, aanstaande maandag moet ik voor mijn 70-270 examen. Dit is mijn eerste examen.
Wat ik jammer vind, helemaal geen SIMS? Ik had express veel zitten spelen in VMWare ook, en had ook wel praktijk verwacht eigenlijk. Het waren gewoon 50 multiple-choice vragen, waarbij je vaak al meerdere opties kan wegstrepen gewoon door te lezen. Is 70-270 toevallig een van de eenvoudigste of had ik gewoon "geluk"? Hoe het zit bij bijvoorbeeld 70-290 die ik als volgende wil doen, of zijn het altijd 50 multiple choice vragen?
Ik vind het verder niet erg, omdat toch nu ook praktijk heb gestudeerd, alleen viel het ontbreken van SIMS mij op.
70-270 is niet de moeilijkste, vaak wordt de 70-291 als "The Beast" omschreven. Per examen verschilt het aantal vragen en onderling kunnen het aantal sims ook weer anders zijn.Woodsy schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Gehaald met 952 punten. Denk meld even kort...
Wat ik jammer vind, helemaal geen SIMS? Ik had express veel zitten spelen in VMWare ook, en had ook wel praktijk verwacht eigenlijk. Het waren gewoon 50 multiple-choice vragen, waarbij je vaak al meerdere opties kan wegstrepen gewoon door te lezen. Is 70-270 toevallig een van de eenvoudigste of had ik gewoon "geluk"? Hoe het zit bij bijvoorbeeld 70-290 die ik als volgende wil doen, of zijn het altijd 50 multiple choice vragen?
Ik vind het verder niet erg, omdat toch nu ook praktijk heb gestudeerd, alleen viel het ontbreken van SIMS mij op.
Verwijderd
Vandaag 70-620 gehaald (861 punten) en toch even een vraag:
Ik hoorde van een heleboel collega's die ook met het traject bezig waren dat ze 50 vragen kregen en bijna geen simulaties. Ik had er echter 64, waarvan zeker 25 procent simulatievragen.
Zou dit een verandering in de examens kunnen zijn, of is dit vrij gewoon?
Overigens: iemand die dit examen met Testking alleen had moeten halen was flink gestraald. Ik doe nadat ik de zelfstudie met de MS-Press Self-paced kit heb voltooid altijd de Testking om te kijken hoever ik nu daadwerkelijk ben, en meestal zit ik dan ook ruim boven de 700. In dit examen zaten veel vragen die daar wel veel op leken, maar die net even anders waren gesteld zodat er een ander antwoord goed was als in genoemd programma.
Ik hoorde van een heleboel collega's die ook met het traject bezig waren dat ze 50 vragen kregen en bijna geen simulaties. Ik had er echter 64, waarvan zeker 25 procent simulatievragen.
Overigens: iemand die dit examen met Testking alleen had moeten halen was flink gestraald. Ik doe nadat ik de zelfstudie met de MS-Press Self-paced kit heb voltooid altijd de Testking om te kijken hoever ik nu daadwerkelijk ben, en meestal zit ik dan ook ruim boven de 700. In dit examen zaten veel vragen die daar wel veel op leken, maar die net even anders waren gesteld zodat er een ander antwoord goed was als in genoemd programma.
Verwijderd
1 interessejwhderksen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:40:
- is het voor prive-gebruik / interese:
2. ja/ja
3. ja
4. datgene wat ik alleen kan doe ik alleen. 70-290 en 70-291 cursus gedaan, 70-210 (2000), 70-620, 70-284 zelfstudie. 70-293 in eerste instantie zelfstudie, als ik het niet red kan ik altijd nog cursus krijgen (begint pas in september, dan hoop ik 70-293 binnen te hebben).
Verwijderd
Bij mij zaten er geen simulaties in, dat was in april.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:47:
Vandaag 70-620 gehaald (861 punten) en toch even een vraag:
Ze hebben onlangs dit examen zwaarder gemaakt, dus er zitten nu inderdaad stimulaties in.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:15:
[...]
Bij mij zaten er geen simulaties in, dat was in april.
Volgens mij is deze wijziging na 1 juni ingegaan.
2250 WP Zuid PVoutput
Ook niet voor het eerst trouwens dat ze dat doenVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:47:
Overigens: iemand die dit examen met Testking alleen had moeten halen was flink gestraald. [....]
In dit examen zaten veel vragen die daar wel veel op leken, maar die net even anders waren gesteld zodat er een ander antwoord goed was als in genoemd programma.
Wel erg vermakelijk, dat wel.
Als je dan met een man of 6 examen aan het doen bent zie je opeens ergens een nogal geconsterneerd hoofd knalrood worden en flink beginnen te zweten
Afgelopen maandag de 70-643 gehaald (Windows 2008 Application Infrastructure). Het was m'n eerste win2k8 examen (daarvoor alleen Vista gedaan) en ik vond hem wel meevallen. Ik heb het hele boek (self-paced training kit van ms press) doorgewerkt, alle practices gedaan, maar geen proefexamens, en dat bleek genoeg voor 896 punten. Het ging een stuk beter dan ik verwacht had. Er zaten geen simulaties in, bijna alleen simpele a/b/c/d vragen en een enkele vraag waar je een aantal dingen op volgorde moest zetten.
Op het resultatenblad was geen van de balkjes vol, dus op alle onderwerpen wel een foutje gemaakt, alleen TS was iets lager dan de rest. Dit kwam voornamelijk door de vele TS Gateway vragen, hier was ik niet voldoende ingedoken.
Op naar de volgende, de 70-642 (win2k8 Network Infrastructure), deze schat ik wel iets moeilijker in dan de 643.
Op het resultatenblad was geen van de balkjes vol, dus op alle onderwerpen wel een foutje gemaakt, alleen TS was iets lager dan de rest. Dit kwam voornamelijk door de vele TS Gateway vragen, hier was ik niet voldoende ingedoken.
Op naar de volgende, de 70-642 (win2k8 Network Infrastructure), deze schat ik wel iets moeilijker in dan de 643.
Morgen 70-620 EN 70-294.. voor 294 het boek helemala doorgenomen en de vragen ook allemaal gemaakt.
Voor 70-620 heb ik nog geen tijd gehad
..twijfel of ik er vandaag nog voor moet gaan zitten.. misschien maar gewoon op de gok maken.. client examen kan toch niet zo moeilijk zijn?
Weet iemand nog bepaalde vragen die je met hands on experience wellicht niet zou weten? Ik werk op mijn laptop met vista.. dus ken het wel een beetje...
Voor 70-620 heb ik nog geen tijd gehad

Weet iemand nog bepaalde vragen die je met hands on experience wellicht niet zou weten? Ik werk op mijn laptop met vista.. dus ken het wel een beetje...
mwoah vista was niet lastigAudi-Addict schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:06:
Morgen 70-620 EN 70-294.. voor 294 het boek helemala doorgenomen en de vragen ook allemaal gemaakt.
Voor 70-620 heb ik nog geen tijd gehad..twijfel of ik er vandaag nog voor moet gaan zitten.. misschien maar gewoon op de gok maken.. client examen kan toch niet zo moeilijk zijn?
wel hele boek gelezen dus tja, er zijn wel enkele dingen
maarja ik lees net dat examen veranderd is, want ik had geen simulaties
Ik had iets van 5 of 6 simulaties, maar vond ze erg simpel. Het waren ook vaak maar kleine dingetjes, een map sharen en de rechten daarop instellen bijvoorbeeld.Pensmaster-B schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:35:
[...]
mwoah vista was niet lastig
wel hele boek gelezen dus tja, er zijn wel enkele dingen
maarja ik lees net dat examen veranderd is, want ik had geen simulaties
De langste simulatie die ik had, was ik iets van 5-7 minuten mee bezig (om te checken of ik alles had gehad), daar moest ik op 1 pc remote desktop aanzetten, en daarvoor een uitnodigingsbestand maken, en op pc2 moest ik dat bestand openen en de verbinding maken.
Ik moet vrijdag om 13.00 op voor: 70-290
Iemand nog tips, het betreft hoogstwaarschijnlijk het examen waar sims in voorkomen, maar ik vroeg me af hoeveel multiple choice vragen je dan nog krijgt?
Iemand nog tips, het betreft hoogstwaarschijnlijk het examen waar sims in voorkomen, maar ik vroeg me af hoeveel multiple choice vragen je dan nog krijgt?
Ongeveer 40 vragen en 5 sims dacht ik.loewie-643- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:08:
Ik moet vrijdag om 13.00 op voor: 70-290
Yep, bijna zelfde hier, alleen 55 vragen en 6 of 7sims (was redelijk moe na afloop
Op 24 juni gedaan trouwens.
Leuk! Die ga ik 15 augustus doenartharpe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:19:
[...]
... vaak wordt de 70-291 als "The Beast" omschreven. ...
[ Voor 37% gewijzigd door bord4kop op 09-07-2008 15:41 ]
| Security Management |
Wat zijn de speerpunten van 70-290
Volgens mij veelal:
NTFS en Share Rechten
SUS
IIS
en AD U&C
Zijn er nog andere zaken waarop de focus ligt bij het examen?
Volgens mij veelal:
NTFS en Share Rechten
SUS
IIS
en AD U&C
succes ik vond hem namelijk "the cute little puppy"
er is nog hoop dus... Tja, ik doe alles met MsPress & zelfstudie en ik moet zeggen; ' t valt niet mee!Pensmaster-B schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:11:
[...]
succes ik vond hem namelijk "the cute little puppy"
Maar we zullen zien...
Jep, install hardware, schijven beheren, Terminal Services, monitoring en ... oja ASR en andere recovery vormen, backup ook wel weten.loewie-643- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:46:
Volgens mij veelal:
NTFS en Share Rechten
SUS
IIS
en AD U&C
Even iets anders; heb je wel een recent boek? Want ik zie SUS staan, maar het moet WSUS zijn tegenwoordig. Mijn boek had het ook over SUS en dat was dus de oude versie...
| Security Management |
Voor 70-290, heb ik de second edition study guide van sybex voor alle andere overigens ook sybex.
Als je ergens nuggets kunt krijgen.. is ook erg handig..
ik kijk ze vaak en is vaak erg prettig om naar te kijken tijdens het eten of op een luie zondag
ik kijk ze vaak en is vaak erg prettig om naar te kijken tijdens het eten of op een luie zondag
Verwijderd
Backups en RAID.loewie-643- schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:46:
Volgens mij veelal:
NTFS en Share Rechten
SUS
IIS
en AD U&C
heb ik ook zo moeten doenbord4kop schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:24:
[...]
er is nog hoop dus... Tja, ik doe alles met MsPress & zelfstudie en ik moet zeggen; ' t valt niet mee!
Maar we zullen zien...
wel veel met vmware geoefend though
Ik hoop dan dat je remote assistance hebt aangezet en niet remote desktop anders waren het 5-7 verspilde minuten.RonnieB82 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:12:
[...]
Ik had iets van 5 of 6 simulaties, maar vond ze erg simpel. Het waren ook vaak maar kleine dingetjes, een map sharen en de rechten daarop instellen bijvoorbeeld.
De langste simulatie die ik had, was ik iets van 5-7 minuten mee bezig (om te checken of ik alles had gehad), daar moest ik op 1 pc remote desktop aanzetten, en daarvoor een uitnodigingsbestand maken, en op pc2 moest ik dat bestand openen en de verbinding maken.
70-620 en 70-294 binnen!!! Vista was goed te doen! Had niet zo'n hele hoge score maar had ook verder weinig ervaring met vista.
Met name de netmeeting, rss, systeemeisen had ik fout. Andere vragen waren simpel te benatwoorden door 2 weg te strepen en dan de juiste te kiezen (of te gokken
)
Ook waren de zinnen/vragen lekker kort, geen heel verhaal meer met altijd dezelfde zinnen
.
Nog twee examens en ik heb mijn MCSE binnen. ga denk ik 70-298 doen en het exchange examen.(70-284 geloof ik).
Ik pak 70-298 zodat ik deze al heb voor mcse security. ga nu voor mcse messaging. Heb totaal nog geen ervaring met ISA (alleen linux fw en proxy) dus denk dat ik voorlopig nog geen security ga doen hehe.
Met name de netmeeting, rss, systeemeisen had ik fout. Andere vragen waren simpel te benatwoorden door 2 weg te strepen en dan de juiste te kiezen (of te gokken
Ook waren de zinnen/vragen lekker kort, geen heel verhaal meer met altijd dezelfde zinnen
Nog twee examens en ik heb mijn MCSE binnen. ga denk ik 70-298 doen en het exchange examen.(70-284 geloof ik).
Ik pak 70-298 zodat ik deze al heb voor mcse security. ga nu voor mcse messaging. Heb totaal nog geen ervaring met ISA (alleen linux fw en proxy) dus denk dat ik voorlopig nog geen security ga doen hehe.
hoe was 294 danAudi-Addict schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:33:
70-620 en 70-294 binnen!!! Vista was goed te doen! Had niet zo'n hele hoge score maar had ook verder weinig ervaring met vista.
Met name de netmeeting, rss, systeemeisen had ik fout. Andere vragen waren simpel te benatwoorden door 2 weg te strepen en dan de juiste te kiezen (of te gokken)
Ook waren de zinnen/vragen lekker kort, geen heel verhaal meer met altijd dezelfde zinnen.
Ik vond hem goen te doen, vragen over gpo's en trusted relationships met andere forests etc.
Misschien komt het doordat ik me goed voorbereid had en geoefend had voor de andere 3 29x examens waardoor deze beter ging..
Misschien komt het doordat ik me goed voorbereid had en geoefend had voor de andere 3 29x examens waardoor deze beter ging..
[ Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 11-07-2008 08:37 ]
Verwijderd
Net terug van 291, ondanks dat het "Beast" genoemd wordt vond ik em makkelijker dan 290.
Nu dus MCSA 2003 met 270, 620, 290 en 291. Iemand een idee welk examen goed te doen is en ik in de komende 3 weken kan halen?
Nu dus MCSA 2003 met 270, 620, 290 en 291. Iemand een idee welk examen goed te doen is en ik in de komende 3 weken kan halen?
294 gok ik, zelf met 293 bezig maar die is behoorlijk grootVerwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:06:
Net terug van 291, ondanks dat het "Beast" genoemd wordt vond ik em makkelijker dan 290.
oke er komt stuff invoor van 291, maar dan nog tis een grote kluif
Verwijderd
Ik moet zo nodig 291 doen (eigenlijk al dik jaar geleden moeten halen)... maar ben te druk met het echte werk om er naar te kijken. En dat boek van de self paced training kit is zo langdradig met lastige taal. Dat vind ik echt niet makkelijk doornemen. Iemand dezelfde ervaringen en tips? Zodra ik 291 heb.. krijg ik promotie!!!!
Zelf heb ik begin van de week de 70-642 gehaald, en vond 'm makkelijker als dat ik had gedacht. Ben ruim geslaagd in ieder geval. Vooral heel veel DNS & VPN vragen...Entity schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:26:
Afgelopen maandag de 70-643 gehaald (Windows 2008 Application Infrastructure). Het was m'n eerste win2k8 examen (daarvoor alleen Vista gedaan) en ik vond hem wel meevallen. Ik heb het hele boek (self-paced training kit van ms press) doorgewerkt, alle practices gedaan, maar geen proefexamens, en dat bleek genoeg voor 896 punten. Het ging een stuk beter dan ik verwacht had. Er zaten geen simulaties in, bijna alleen simpele a/b/c/d vragen en een enkele vraag waar je een aantal dingen op volgorde moest zetten.
Mijn volgende wordt de 70-640, Active Directory...
En daarna de 70-646, Server Administrator.....
Ik ben net terug van 70-290, en ik kan jullie melden dat ik hem gehaald heb. De score ben ik zelf wat minder tevreden over slechts 742, echter moet ik er wel bij zeggen dat ik weinig van het boek gezien heb. Ben meer van het pragmatische en heb veel nuggets gekeken en een exam course met Testout Navigator waarna ik nog wat testking examens gemaakt heb.
Het nadeel wat ik op het moment ondervindt is dat omdat ik bij mijn huidige klant niet de mogelijkheid heb te proeven van een serveromgeving. Het werk is zelfs verre van! (applicatie dossiers opstellen). En mede daardoor ben ik van mening dat ik me op dit moment niet kan motiveren voor examens als ik er niet van kan proeven of mee te maken krijg, als ik geen zaken toegewezen krijg bij een klant.
Wellicht dat mensen hier een mening/oplossing/tips voor hebben, en hoop ik dat jullie je in die situatie kunnen verplaatsen.
Het nadeel wat ik op het moment ondervindt is dat omdat ik bij mijn huidige klant niet de mogelijkheid heb te proeven van een serveromgeving. Het werk is zelfs verre van! (applicatie dossiers opstellen). En mede daardoor ben ik van mening dat ik me op dit moment niet kan motiveren voor examens als ik er niet van kan proeven of mee te maken krijg, als ik geen zaken toegewezen krijg bij een klant.
Wellicht dat mensen hier een mening/oplossing/tips voor hebben, en hoop ik dat jullie je in die situatie kunnen verplaatsen.
Ja, zelfde ervaringen. Het is lastig met alleen het boek.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:27:
Ik moet zo nodig 291 doen (eigenlijk al dik jaar geleden moeten halen)... maar ben te druk met het echte werk om er naar te kijken. En dat boek van de self paced training kit is zo langdradig met lastige taal. Dat vind ik echt niet makkelijk doornemen. Iemand dezelfde ervaringen en tips?
Probeer nuggets, dan krijg je wat meer uitleg
Oefenen IRL (wel op een testserver
Yep, same here (ik ben dan MCSA)Zodra ik 291 heb.. krijg ik promotie!!!!
| Security Management |
70-291 is binnen!
met hakken over de sloot met 715 punten, maar genoeg 
En nu op naar 70-270 en daarna nog 1 examen en dan MCSA 2003.

En nu op naar 70-270 en daarna nog 1 examen en dan MCSA 2003.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Waar gaat het bij jou mis dan met het leren ervan? Nuggets.. vertel .. of mail is een paar goedebord4kop schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:24:
[...]
Ja, zelfde ervaringen. Het is lastig met alleen het boek.
Oefenen IRL (wel op een testserver)
[...]
Yep, same here (ik ben dan MCSA)
Verwijderd
Ik heb voor 291 het boek alleen gebruikt als naslag, eigenlijk alleen Nuggets gekeken, Virtual servertje opgezet en geoefend. Uiteindelijk ook nog wat testkings gemaakt om wat feeling te krijgen en gehaald met 920.bord4kop schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:24:
[...]
Ja, zelfde ervaringen. Het is lastig met alleen het boek.
Oefenen IRL (wel op een testserver)
[...]
Yep, same here (ik ben dan MCSA)
Hier hetzelfde probleem, dit is dan ook een van de redenen waarom ik ga ovestappen naar een ander bedrijf. Volgende week ga ik 70-290 doen en daarna doe 70-291 en zal daarmee MCSA gecertificeerd zijn.loewie-643- schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:16:
Ik ben net terug van 70-290, en ik kan jullie melden dat ik hem gehaald heb. De score ben ik zelf wat minder tevreden over slechts 742, echter moet ik er wel bij zeggen dat ik weinig van het boek gezien heb. Ben meer van het pragmatische en heb veel nuggets gekeken en een exam course met Testout Navigator waarna ik nog wat testking examens gemaakt heb.
Met het complete MCSE traject wacht ik nog even totdat ik hands-on ervaring heb met server problemen, waarschijnlijk pak ik al wel wat certificaten zoals Vista, Security en Exchange.
Voor het probleem van server ervaring heb ik overigens op mijn laptop meerdere clients draaien via Virtual PC 2007 van Microsoft (dit is gratis te downloaden), dit kun je via de opdrachten uit de Microsoft boeken redelijk maken.
Succes!
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat het redelijk vaak wordt vernieuwd, volgens mij heeft MS geld zat. Na het boek voor de 70-284 in zijn geheel te hebben doorgenomen heb ik de Testking gebruikt om de vraagstelling te doorgronden. Wat ik wel heb gemerkt is dat DAT examen voor bijna 90 procent exact overeenkwam met vragen uit die examens. De 70-620 testte je hier echt op de kennis, ook door de vele simulaties.alt-92 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:52:
[...]
Ook niet voor het eerst trouwens dat ze dat doen
Wel erg vermakelijk, dat wel.
Als je dan met een man of 6 examen aan het doen bent zie je opeens ergens een nogal geconsterneerd hoofd knalrood worden en flink beginnen te zweten
En dat knalrode hoofd: volgens mij zat er een schuin achter mij.... ik heb alleen alle simulaties 1 tot 3 keer overgedaan om geen fouten te maken (en er zitten hele gemene bij), waar de kleine details net even het antwoord totaal veranderen. Die ging ook voor de 70-620 en zat er nog steeds toen ik al meer dan een half uur klaar was.
Aanstaande donderdag 284 en dan MCSA, hierna leren voor het design examen en dan MCSE messaging binnen.
Had liever eerst het design examen gedaan en dan pas exchange zodat ik in één klap mcse +mcsa was, maar het design examen is toch aardig pittig.
Dus die bewaar ik voor het laatst en wil deze toch even uitgebreid doornemen/leren.
Wat 70-284 betreft, ik werk elke dag met exchange dus ik neem aan dat dit een eitje wordt?
Heb namelijk begrepen dat het examen niet zo moeilijk is, kan iemand dit bevestigen?
Had liever eerst het design examen gedaan en dan pas exchange zodat ik in één klap mcse +mcsa was, maar het design examen is toch aardig pittig.
Dus die bewaar ik voor het laatst en wil deze toch even uitgebreid doornemen/leren.
Wat 70-284 betreft, ik werk elke dag met exchange dus ik neem aan dat dit een eitje wordt?
Heb namelijk begrepen dat het examen niet zo moeilijk is, kan iemand dit bevestigen?
[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 14-07-2008 08:15 ]
Verwijderd
Ik werk veel met Exchange 2003 (enterprise ed.), had recent Exch op nieuwe hardware geïnstalleerd om de oude bak uit te faseren. Ik ben zonder leren heen gegaan (had toch free 2nd shot) en zonder voorbereiding gehaald met 760. Zo hoort het ook. Die examens horen kennis te testen.
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Deze examens zijn niet alleen voor kennis.. maar ook om te leren hoe microsoft het zou doen.. sommige vragen kunnen meerdere antwoorden hebben waarvan volgens microsoft maar één juist antwoord is.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:13:
Die examens horen kennis te testen.
Een ander voorbeeld is dat er op meerdere manieren bepaalde zaken kunnen worden beheerd en uitgevoerd met voldoende kennis in huis en toch het examen niet halen..
Ik heb mijn MCSE papiertje bijna binnen en heb desondanks toch erg veel kunnen leren, met name zaken waar ik nooit tot zelden mee bezig was of op een andere manier deed.
Maar het echte leren doe je pas in de praktijk.. probleem oplossend denken.. en soms een beetje creatief met google/technet wezen
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 14-07-2008 10:10 ]
Verwijderd
We zijn het wel eens hoor. Ik heb in de examens of bij het leren ook wel nieuwe dingen ontdekt (zeker bij de 290/291) waarmee ik niet in aanraking was geweest. Maar als je goed in een pakket zit is het certificaat enkel een bevestiging van je vaardigheden.
In het geval van de 284 was ik blij dat ik blijkbaar genoeg ervaring had. Bij andere modules ben ik ook wel eens lelijk op mijn neus gegaan. Dan blijkt door het examen dat je skills niet voldoende zijn. (ik was ook dankbaar gebruiker van de 2nd shot actie)
In het geval van de 284 was ik blij dat ik blijkbaar genoeg ervaring had. Bij andere modules ben ik ook wel eens lelijk op mijn neus gegaan. Dan blijkt door het examen dat je skills niet voldoende zijn. (ik was ook dankbaar gebruiker van de 2nd shot actie)
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 10:19 ]
Volgende week woensdag is mijn volgende examen gepland. Een week geleden gelukkig mijn 70-270 in ontvangst mogen nemen, en ga nu voor 70-290.
Ik probeer zoveel mogelijk in de vakantie te halen, omdat ik nu vrij ben. Sowieso heb ik alle MSPress boeken, daarnaast "MSCE in a nutshell", Testout en draai ik veel VMWare (2 servers + clients) om te oefenen.
Toch merk ik inderdaad dat ook praktijk ervaring belangrijk is. Het is leuk voor mij om in VmWare, maar alle oefeningen gaan bijna gelijk goed. Je hebt hier immers geen lastige gebruikers, verouderde appratuur, beleid of externe factoren.
Aan de ene kant heb ik getwijfeld of nu wel de juiste tijd is om ze te halen. Ik lees veel en leer verschrikkelijk veel, maar de praktijk begint pas 1 september (wanneer ik als netwerkbeheerder aan de slag ga). Het probleem is nu echter dat sommige begrippen wat lastiger te begrijpen zijn, gelukkig helpt VmWare enorm.
Jammer dat het vaak een kip-ei verhaal is met die examens. Microsoft wil dat je eerst ervaring opdoet, bedrijven willen dat je eerst gecertificeerd bent. Het is voor mij heel leerzaam, maar het ontbreekt enigzins aan praktijk.
In ieder geval doe ik door nu vooral de theorie te bestuderen in ieder geval genoeg kennis op. De examens haal ik puur omdat ik nu vrij heb. Over 2 maanden begin ik bij een nieuwe werkgever en zal het zeker in het begin stressen zijn.
Ik probeer zoveel mogelijk in de vakantie te halen, omdat ik nu vrij ben. Sowieso heb ik alle MSPress boeken, daarnaast "MSCE in a nutshell", Testout en draai ik veel VMWare (2 servers + clients) om te oefenen.
Toch merk ik inderdaad dat ook praktijk ervaring belangrijk is. Het is leuk voor mij om in VmWare, maar alle oefeningen gaan bijna gelijk goed. Je hebt hier immers geen lastige gebruikers, verouderde appratuur, beleid of externe factoren.
Aan de ene kant heb ik getwijfeld of nu wel de juiste tijd is om ze te halen. Ik lees veel en leer verschrikkelijk veel, maar de praktijk begint pas 1 september (wanneer ik als netwerkbeheerder aan de slag ga). Het probleem is nu echter dat sommige begrippen wat lastiger te begrijpen zijn, gelukkig helpt VmWare enorm.
Jammer dat het vaak een kip-ei verhaal is met die examens. Microsoft wil dat je eerst ervaring opdoet, bedrijven willen dat je eerst gecertificeerd bent. Het is voor mij heel leerzaam, maar het ontbreekt enigzins aan praktijk.
In ieder geval doe ik door nu vooral de theorie te bestuderen in ieder geval genoeg kennis op. De examens haal ik puur omdat ik nu vrij heb. Over 2 maanden begin ik bij een nieuwe werkgever en zal het zeker in het begin stressen zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.
A.U.B. geen slowchat voeren en om de dag terug melden 'nu 70-xxx' gehaald.
Dat heeft immers geen discussiewaarde voor dit topic, maar alleen voor jezelf.