Oxellaar schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:29:
[...]
Trouwens, bijna bij al je lampen heeft de verkoper het over warmwit en dan 2800 tot wel 3500K
2800 is misschien nog heel net warmwit, maar 3500K is gewoon witblauw.
Als je met deze minpunten kunt leven, prima.

verkoper dekt zich blijkbaar in voor de kleurechtheid, niet echt heel netjes en handig eige
nlijk. Heb het er ook alleen maar bij gezet zodat het goed duidelijk was om welke lampen het ging. Er zijn wel meer die ze verkopen
ik ga er vanuit dat je het over deze lampen hebt?::
http://www.ebay.nl/itm/GU...Bulbs&hash=item19cb2099cb
bij de spotjes die jij quote staat namelijk bij dat ze 3500k licht geven!
15w halogeen vervanger ben ik het mee eens. (nog steeds 6x minder wattage).
geler licht als halogeen, over het algemeen wordt dat als pluspunt gezien.
Het is minder kil, meer verspreid licht en er schijnt geen licht door aan de achterkant vd kapjes.
Het geeft veel rustiger licht. CRI is slechter maar dat is eige
nlijk altijd wel zo bij led.
Het licht er denk ik aan waarvoor je ze vervangt, rijtje voor in de gang/kamer prima. Keuken of als spotje minder. en ze hangen ook niet bij mij

voor mr11 is het moeilijk goede vervanging te vinden voor alle andere lamptypes is veeeeeel meer keus en vooral ook sterkere lampen.
Persoonlijk kan ik niet warmlopen voor smd verlichting, vaak te kil licht en veel strooilicht met valse schaduwen.
Maar niet iedereen stelt dezelfde eisen aan de verlichting, en soms is strooilicht best gewenst.
kleur moet je ze op uitzoeken.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...Bulbs&hash=item19cb1f7307
deze zijn gewoon tussen gloei en halogeen licht in. Persoo
nlijk vind ik het mooi licht. niet als spotje, maar als ganglicht of in een plafondlamp voor de slaapkamer ofzo.
nogmaals je moet imo gewoon goed zoeken wat je van een lamp wilt. Er is in elk geval nu veel keuze, led is veel veelzijdiger.
Ik vervang in elk geval alles door led. heb zelfs vrij veel 5w spaarlampen daar gaat gewoon 2.5w led in als ze kapot gaan. Neej dat heb je er niet snel uit qua kosten maar sommige staan toch 6/7 uur per dag aan.
dan heb ik het prijsverschil er alsnog binnen een jaar uit.
edit linkje aangepast.