Ok dankje wel. Ik heb Ronald een mail gestuurd met de vraag of hij er ook even naar wil kijken. Volgende week ga ik in de werkplaats overleggen of mijn ontwerp keuzes geschikt zijn. Nu ben ik bezig het ontwerp nogmaals aan te passen. De aanpassingen zijn dat de Baffle uit 2*18mm MDF worden gemaakt, omdat dit voor mij eenvoudiger te verkrijgen is. En de BRpijp wordt naar de zijkant verplaats. Deze zal dmv een adapter van het zijpaneel los te schroeven zijn zodat hij later nog te precies te tunen is en zodat ik de kast later eventueel gesloten kan maken.
Nu heb ik nog een tweetal vragen met weinig prioriteit. In de toekomst wil ik misschien nog 2 gesloten subs er bij bouwen. Ze worden voornamelijk (95%) voor muziek gebruikt dus zullen ze een mooie strakke bass moeten kunnen weergeven met een vlak frequentie karakteristiek en met een verloop van +/-35Hz - 85Hz. Welke parameters van een woofer zijn dan van belang? Ik heb nu met wat simulaties met winISD in een kast van 30liter gemaakt, maar ik kom niet op een vlak verloop uit in de buurt van de 35Hz - 85Hz.
Wat voor type sub maakt eerder een voelbaar dan een hoorbaar geluid?
Nu heb ik nog een tweetal vragen met weinig prioriteit. In de toekomst wil ik misschien nog 2 gesloten subs er bij bouwen. Ze worden voornamelijk (95%) voor muziek gebruikt dus zullen ze een mooie strakke bass moeten kunnen weergeven met een vlak frequentie karakteristiek en met een verloop van +/-35Hz - 85Hz. Welke parameters van een woofer zijn dan van belang? Ik heb nu met wat simulaties met winISD in een kast van 30liter gemaakt, maar ik kom niet op een vlak verloop uit in de buurt van de 35Hz - 85Hz.
Wat voor type sub maakt eerder een voelbaar dan een hoorbaar geluid?