iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
He jammer...., maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?? Ik kijk nooit wanneer iemand anders vertrekt, groen is groen en dan ga ik pas.....haha.....zelfs als je rustig vertrekt kan je nog je positie behouden, de knutselaars die langs je heen vliegen liggen er toch meestal de eerste bocht wel afJoepW schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:28:
Stond 2de op het grid van de SM race om 10:30 en deed weer startnummer 1 na. Jumpstart. Nu wel straf.
Maarre.....seconde te langzaam, wat ga je daaraan doen??....LOL....JoepW schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:28:
Heb met jouw setup gereden Riel en dat beviel. Zowaar ben ik me aan het aanleren om zachter de bochten in te gaan
Heb twee Skip races gedaan, een keer vierde, tweede keer een award gewonnen:
http://members.iracing.co...d=26526&gotoAwards=1&fb=1
Skippy racen is erg gaaf, ik blijf erbij
[ Voor 10% gewijzigd door RielN op 05-08-2011 13:55 ]
Over 4 dagen zit dit speeltje in de bus, maakt het racen weer iets leuker.
Misschien dat dit mijn probleem ook wel is, heb even snel iets geprobeerd met ispeed. en daar zie ik dat vanaf start/finish ik heel iets tijd verlies, bij het aanremmen van de bocht win ik heel veel om het na een paar meter weer veel te verliezen. Dus in het grafiekje zit je binnen 2 cm op het scherm de grafiek eerst snel dalen om daarna dubbel zo hard te stijgen.Niellie41 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:30:
slow in = fast out! En op Road America is dat heel belangrijk omdat je dan extra snelheid meeneemt de rechte stukken op.
Duidelijk zo he
Zodat je 3 rev counters hebt als je met een G27 rijd?dabelg schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:06:
Juist de SimRacingpl Raceboard-s gekocht via iracing forum.
Over 4 dagen zit dit speeltje in de bus, maakt het racen weer iets leuker.
heb fanatec PWTS + die rev counter op g27 is lacher he kijk jij zo diep over je stuur in het echt ?Red Baron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:32:
[...]
Zodat je 3 rev counters hebt als je met een G27 rijd?
Hij valt me alleen op als ik de pitlimiter inschakel
Betekend maar 1 ding, je gaat te hard de bocht inThe DenMan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Misschien dat dit mijn probleem ook wel is, heb even snel iets geprobeerd met ispeed. en daar zie ik dat vanaf start/finish ik heel iets tijd verlies, bij het aanremmen van de bocht win ik heel veel om het na een paar meter weer veel te verliezen. Dus in het grafiekje zit je binnen 2 cm op het scherm de grafiek eerst snel dalen om daarna dubbel zo hard te stijgen.
Duidelijk zo he
Gisteren laat naar bed,... te veel drank,..... nog steeds de zolder aan het herinrichten,.... niet ff 15 minuten rondjes gereden voor de race,.... 2 minuten voor de start ingeschreven,... moe,....Ericjooo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:50:
..., maar hoe krijg je dat voor elkaar dan??
Heb nog wel een paar ware smoezen. Lesje: Niet meer rijden met alcohol in het bloed en zonder ff vrij rijden.
Zie alle smoezen hierbovenEricjooo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:50:
Maarre.....seconde te langzaam, wat ga je daaraan doen??....LOL....
Nee serieus, het is een andere manier van rijden die ik niet gewend ben. Dus gewoon doorzetten en dan komt het vanzelf wel...
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 05-08-2011 15:56 ]
Oh jumpstarts maken is heel makkelijk hoor, ben ik ook een kei inEricjooo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
He jammer...., maar hoe krijg je dat voor elkaar dan?? Ik kijk nooit wanneer iemand anders vertrekt, groen is groen en dan ga ik pas.....haha.....
- vergeten dat je de clutch toegewezen hebt aan een knop op het stuur ipv het pedaal...
- focussen op verandering van startlicht, maar al gaan als de lichten op rood springen ipv uitgaan
Dat is mij ooit één keer in de MX5 overkomen, daar baalde ik zo verschrikkelijk van (je hebt er namelijk geen voordeel van als je direct weer stopt...meer nadeel) dat ik daarna deze fout nooit meer heb gemaakt....Red Baron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:56:
[...]
focussen op verandering van startlicht, maar al gaan als de lichten op rood springen ipv uitgaan
------------------
@Eric: Zou best kunnen dat ik op het rood worden reageerde.....
------------------
To blib or not to blib:
Ik rij tot nu toe met blib.
Heb net even getest met 'zonder'. Lijkt sneller en de 'listigheid' van de auto bij het terugschakelen en remmen valt me mee.
Nadeel is wel dat je niet terug kan schakelen als je gas geeft. Maar dan zat je toch al in de foute versnelling denk ik dan.
Wat rijden jullie qua 'blib'?
??MartijnA3 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:57:
Nou, de loadcell mod voor mijn G25 wordt verstuurd. Ben benieuwd.
BIj AP?
Heb daar al 3 mails staan
Yep eerste ronde rijd iemand een ander gewoon voor de sokken en boem vliegen bijde in een spin. Daarna heel het veld erop geknalt. Wou nog wel afremmen maar was ingeboxt dus maakte niet veel uit. Stuiterde van de ene naar de andere auto. lolJoepW schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:34:
@Robbert: Ik dacht je ff te volgen in de SM race, maar je was vrij snel kapot geloof ik he?
Nog geprobeerd of ik om wat SR te redden na reparatie door kon rijden maar zelfs na 12 minuten repair time trok het stuur naar rechts.
Ja omdat je het direct merkt stop je meestal meteen weer, maar dat heeft geen zin inderdaad.Ericjooo schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:10:
[...]
Dat is mij ooit één keer in de MX5 overkomen, daar baalde ik zo verschrikkelijk van (je hebt er namelijk geen voordeel van als je direct weer stopt...meer nadeel) dat ik daarna deze fout nooit meer heb gemaakt....
Je kunt beter maar gewoon vol doorplanken en direct je penalty pakken
Ja die.RielN schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:47:
[...]
??
BIj AP?
Heb daar al 3 mails staanIk wil m ooook!
Ik heb me daar ingeschreven zo'n 2,5 maand geleden. 2 weken terug vroeg ik wanneer ik aan de beurt was, daar zou hij naar kijken. Niets gehoord, dus vandaag nog eens gevraagd. Krijg ik een mailtje waarin hij uitlegt niet door zn mailinglijst te kunnen zoeken en me daarom maar zo'n ding opstuurt na betaling.
Ik wacht maar rustig af
Maargoed. Iemand in de 22:30 star mazda race vanavond?
Echt vreemd, het verschilt van dag tot dag bij mij. Gister foutloos, nu 3x loss of control.
Bij de Proto & GT Challenge Fixed heb ik er voor gekozen om met de Corvette te rijden, want dat vind ik toch ECHT een gave auto. En door in de fixend serie met een andere auto te rijden, dan zit ik niet zo te klooien met andere setups en wennen etc.
Maar nu de race:
Ik deed mee met de race van 22:00 en er reden in totaal 3 GT's. Dus een podium zou een makkie worden. Ik lag 3e achter de nr. 2 toen een HPD mijn concurrent er af knikkerde. Daarna heb ik een heel eenzame race gereden en door nog een paar uitval beurten van HPD's nog 10e algemeen en 2e in GT1 klasse geworden.
Even bijkomen, morgen opnieuw
Wel +0.63 SR, we zijn weer boven de 3.
[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 05-08-2011 23:34 ]
Iemand?JoepW schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:34:
To blib or not to blib:
Ik rij tot nu toe met blib.
Heb net even getest met 'zonder'. Lijkt sneller en de 'listigheid' van de auto bij het terugschakelen en remmen valt me mee.
Nadeel is wel dat je niet terug kan schakelen als je gas geeft. Maar dan zat je toch al in de foute versnelling denk ik dan.
Wat rijden jullie qua 'blib'?
Martijn, waarom alleen die drie?
Ik heb het idee dat de SM zonder echt sneller is. Morgen maar eens wat rondjes trainen
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 06-08-2011 00:03 ]
Een met en een zonder dus.
Maar wat ik zo kon zien, zit het grootste voordeel niet in het op of terug schakelen maar toch echt in het rem werk.
Later remmen, tot punten waar ik me (nog) niet prettig bij voel zo laat.
Merk wel dat meer rijden je wel dichter bij dat soort rempunten brengt.
Trouwens wel zonde Riel van je race net, je ging wel heel knap voorbij die mannen voor je, voordat je ff te ver over de curb ging.
En martijn ook zonde van je spin, later in de race had je die 2 makkelijk kunnen hebben, ze reden 2.05.1 of daar in de buurt, tevens had die 2e man voor je toch wel een connectie probleem, auto knipperde behoorlijk.
Rij trouwens ook met auto blip, en nu op 2.04.9
[ Voor 3% gewijzigd door ramsho op 06-08-2011 00:12 ]
Om even terug te komen op de brake curve factor, had dat ooit op 0 gezet in de MX5, net even die slider op 0.5 en daarna op 1.0 gezet en ik rijd pardoes 3 tienden van mn pb af, nu een 2:03.5.
[ Voor 11% gewijzigd door MartijnA3 op 06-08-2011 00:28 ]
Ja wilde eigenlijk zelf de race ook rijden, maar kwam er vanavond niet van.MartijnA3 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:27:
Grappig om te weten dat er mensen meekijken Ramsho.![]()
Om even terug te komen op de brake curve factor, had dat ooit op 0 gezet in de MX5, net even die slider op 0.5 en daarna op 1.0 gezet en ik rijd pardoes 3 tienden van mn pb af, nu een 2:03.5.Morgen ff verder klooien.
En zoek net als joep de laatste tiende om dichter bij de toppers te komen.
Dan is het alleen maar leuk om met jullie mee te kijken en te leren
En ja die brake curve maakt echt een wereld van verschil als je zonder load cell rijdt.. Heb hem zelf voor de clubsports van 1.9 tot 1.2 geprobeerd, en voor mij werkte rond de 1.6 echt het beste.
Ik rijd zonder blip.
Heb er verder weinig last van en met een clutch button op het stuur kan ik alsnog wel terugschakelen als ik al ietsje gas geef.
Zet hem eens op nul. Een load cell rem hoort namelijk op nul te staan in iRacing.ramsho schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:52:
[...]
En ja die brake curve maakt echt een wereld van verschil als je zonder load cell rijdt.. Heb hem zelf voor de clubsports van 1.9 tot 1.2 geprobeerd, en voor mij werkte rond de 1.6 echt het beste.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zag het, je lag toen net voor mij. Had al in het begin paar keer moeten inhouden vanwege kleine foutjes van je. Verloor daardoor ook nog een plaats omdat iemand achter me daar van kon profiteren en ik te dicht op jou zat dus moest remmen toen je iets glee. Daarna zag ik je om gaan. Was jammer want was een behoorlijk hoge SOF die race. Maakte zelf daarna ook een klein foutje waardoor ik stukje door het gras moest. Was jammer anders had ik makkelijk P5 kunnen hebben. Gelukkig daarna wel netjes zonder foutjes weg kunnen vervolgen alleen dat foutje koste me 3 plaatsen.MartijnA3 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:21:
Ik hoop van wel, maar mn jongste dochter ligt in bed en slaapt onrustig (griep) en ik ben verder alleen thuis. Moest er net mn skip race ook voor staken, maar ging al niet geweldig.
Echt vreemd, het verschilt van dag tot dag bij mij. Gister foutloos, nu 3x loss of control.
Heb gister ook voor het eerst de Silverado geprobeerd met NTM. Was nog geen groot succes. Je moet echt geluk hebben in de race.
Had lopen oefenen en kwam toen met een rondje van 59.0 goed mee. Nog niet zo snel als de toppers maar ik zit met mijn oval Irating toch niet in de top splits. En daaronder kun je goed mee met 59 laag, 58 hoog.
Eerste race werd ik uitgeschakeld doordat de gast naast me op de outside line spinde en mij mee nam bij de start. Kon nog wel repareren en heb de race ook uitgereden maar wel op 2 ronden achterstand. Kon daardoor wel wat ervaring opdoen met het racen. Jammer alleen dat ik meteen uitgeschakeld was en er in totaal gedurende de race 6 cautions waren wat wel veel tijd kost.
Tweede race ging nog slechter. Werd ik tijden een restart door een pile up vooor me weer uitgeschakeld. Kon weer niet in de leadlap blijven omdat me required repairs te lang was en men auto was ook nog is langzamer na reparatie. Verloor 1 sec per rondje. Na enorm veel restarts maar ermee opgehouden want in deze room was het gewoon een en al chaos.
Hopelijk zijn men volgende races wat beter want zo verlies ik men C licentie nog en heb ik niet zo'n fun in die trucks.
GreetZ Robbert
En ik zou eens naar dit programma kijken: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1477397.page
Activeert de vibratie net voordat je banden blokkeren. Als je zoals mij de HPD LMP rijdt is dat zeker .5 per rondje waard.
Staat op 0, er staat ook voor ik de clubsports hadPhydomir schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 09:37:
[...]
Zet hem eens op nul. Een load cell rem hoort namelijk op nul te staan in iRacing.
Aha, ik las het als dat je met de clubsports hem met verschillende waardes had geprobeerd.ramsho schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:01:
[...]
Staat op 0, er staat ook voor ik de clubsports had
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Alles kapot, kan niet meer sturen, damn kan mezelf dan echt wel klap voor de kop geven. Temeer omdat ik geen druk van achteren had.
En met race fuel ben ik stuk sneller. Morgen maar eens wat racen.
--------------------------
Wat me wel opvalt met de setup van Riel dat de bandentemperatuur aangeeft dat er te veel camber staat (binnenkant is het warmst). Dit geldt overigens niet voor rechtsachter ?!?
Ik denk dat ik morgen even nog probeer met ietsjes minder camber.
[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 06-08-2011 19:23 ]
Met nog 10 ronden te gaan raak ik even de muur, vang ik de auto op en wil ik ruimte maken voor wat mannen achter mij....gaat de voorste ook dezelfde kant op en wordt ik weer geraakt en is de ander zijn tweede plek kwijt.....lekker zeg....grrr
------------------------------
Ik heb de laatste dagen mijn SRStoel eens flink aangepakt. En alleen gebruikmakend van zooi die ik nog in huis had. Het is nu echt een solide geheel met geen enkele speling meer in alle richtingen. En meteen een iSpeed scherm met mijn toetsenbord eronder netjes opgehangen. Neveneffect is dat nu ook de hele zolder weer eens opgeruimd is

Joep die met overall, raceschoenen en een helm in die rig zit te racen denken we er zelf wel bij

Net mn SM race verkloot, weer die laatste bocht voor het rechte eind, teveel over de kerbs en in de muur. Kreeg bij de start een tik van een ander en we stonden in het gras aan elkaar gehaakt. Wil ik wegrijden, weer een contact 4x

Met 26.5L peut aan boord een 2:03.1 kunnen klokken met een optimal van 2:02.8, in m'n Q met moeite een 2:02.9 gereden dus het lijkt wel aardig te werken
setup
Nu ff racen
[ Voor 18% gewijzigd door Red Baron op 06-08-2011 22:28 ]

Gestart op P9 en in de eerste ronde raken p1 en p2 elkaar in de bocht na de hairpin waarna de complete top 8 er achterop rost en ik ging er als eerste clean doorheen. Rondenlang de druk van P2 kunnen doorstaan tot ik een gaatje kon trekken en ik 'm zomaar won! 0 inc, PB naar 1:45.889 en 197 championship points gewonnen.

Simpel bureautje met monitor en Driving Force GT
[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2011 00:23 ]
Paul, wat doe je?!

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnA3 op 06-08-2011 22:52 ]
Hoogie2004 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:39:
Mijn 'Rig'![]()
[afbeelding]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below. <Error> <Code>AccessDenied</Code> <Message>Request has expired</Message> <RequestId>25BBFBD297765F8F</RequestId> <Expires>2011-08-06T20:55:20Z</Expires> <HostId> RJABQaoLjkR0UpKIdMoQKWs+5UjP4aR0lWhrhWrMUCTQ2V/JDxrRka/0tulF9ynM </HostId> <ServerTime>2011-08-06T21:33:23Z</ServerTime> </Error> |
Ik ging in de ankers bij bordje 4 ipv bordje 3MartijnA3 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:52:
Paul, wat doe je?!Rempuntje vergeten? K*t man...

[ Voor 13% gewijzigd door Red Baron op 06-08-2011 23:34 ]
En ik zit gewoon met mijn slofjes in een t-shirtje en zonder helm hoorHoogie2004 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:39:
Mijn 'Rig'![]()
En dan zie ik naks
[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 06-08-2011 23:53 ]
http://dl.dropbox.com/u/7020587/nenad.rpy
Alle rondes zijn de moeite (laatste 9), maar de laatste ronde moet je even zien
[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 06-08-2011 23:54 ]
Heb em even gefixed. Bij mij werkt de originele vreemd genoeg wel.Red Baron schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:33:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below. <Error> <Code>AccessDenied</Code> <Message>Request has expired</Message> <RequestId>25BBFBD297765F8F</RequestId> <Expires>2011-08-06T20:55:20Z</Expires> <HostId> RJABQaoLjkR0UpKIdMoQKWs+5UjP4aR0lWhrhWrMUCTQ2V/JDxrRka/0tulF9ynM </HostId> <ServerTime>2011-08-06T21:33:23Z</ServerTime> </Error>
[...]
Ik ging in de ankers bij bordje 4 ipv bordje 3radeloos rechtdoor dus
Een G25, een Rinoseat (worden zeldzaam), en een G35 op mijn kop. Verder een pc dedicated voor iracing zo ongeveer haha.
Anoniem: 391114
... en een helm-camera............
Een G25, een Rinoseat (worden zeldzaam), en een G35 op mijn kop. Verder een pc dedicated voor iracing zo ongeveer haha.
Ziet er strak uit...
Ik was aan het kijken naar de HD6950 van AMD / ATI
Heb toevallig gisteren een nieuw systeem bij elkaar gezocht. Ik ben gegaan voor een nvidia MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC. Er zijn hier op tweakers wel reviews van te vinden. hier heb ik nog een reviewHoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:48:
Ik ben me aan het orienteren op een vaste pc, om mijn gaming laptop te vervangen. Met welke videokaart spelen jullie, en met welke settings halen jullie acceptabele framerates?
Ik speel nu op amd 6000+ met een 4850 512 MB en haal zo tussen de 35(start) en 70 FPS
Geweldige race net in de SM met SoF 2002 en derde geworden.
2 fantastische gevechten gehad. Eerste ik op 3 en om plek 2. Die gewonnen en toen kwam Marc met een veel hogere iRating en na een kleine powerslide van mij (die ik wel wist op te vangen) pakte hij plek 2.
Echt kicken. Zo hoort het te zijn. Clean battles
http://members.iracing.co...onid=3910703&custid=65950
iRating: +89 en 0 incidents: (+0.26)
3de plek in Divisie 4. En overall 95 (Wel stoer)
Aha, interessant kaartje idd.The DenMan schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:19:
[...]
Heb toevallig gisteren een nieuw systeem bij elkaar gezocht. Ik ben gegaan voor een nvidia MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC. Er zijn hier op tweakers wel reviews van te vinden. hier heb ik nog een review
Ik speel nu op amd 6000+ met een 4850 512 MB en haal zo tussen de 35(start) en 70 FPS
De ATI gaat op DX11 veel sneller. Maar de DX 10.1 games die getest werden, won de Nvidia kaart het met een paar framepjes.... Twijfel twijfel
Voordeel is dat de HD 6950 schijnbaar eenvoudig is te softmodden naar de snellere 6970, en dat scheelt veel... volgens deze site is het softmodden best betrouwbaar:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
Als ik dan een kaart kies met dual bios, is het ook nog eens risicoloos
@ Joep:
De SSD valt helaas buiten het budget...
En ga voor de Quad-Core AMD Phenom || gewoon omdat de intels zo ontieglijk duur zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2011 13:51 ]
NVIDIA GeForce GTX 480
SSD van OCZ
Werkt als een speer
----------------
Tja SSD was in de aanbieding net als de processor en de NVIDIA
Had beetje geluk bij salland.eu
----------------
Wens: 3 schermen (en misschien) trackir. Maar eerst maar weer opdrachtjes binnenslepen voor de broodnodige cash.
[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 07-08-2011 13:50 ]
Maar heb er op het moment even niet het geld voor helaas.
Dus moet ik het blijven doen met m'n Q6600 en een Ati 4870
Naja, ik verkoop mijn laptop, en koop van dat geld een nieuw systeem dat beter moet performenRed Baron schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:52:
Al dat gelul over nieuwe pc specs maakt dat ik ook weer zin krijg om m'n systeem te upgraden.
Maar heb er op het moment even niet het geld voor helaas.
Dus moet ik het blijven doen met m'n Q6600 en een Ati 4870
Ik vraag dit omdat ik niet verwacht dat ik beter zal presteren dan de laatste race. SoF wordt hoger vandaag en morgen en dus is de kans dat ik niet de top split haal is groter
Als je voor het kampioenschap wil gaan, niet rijden. Als je wil rijden, rij dan lekker. Ga gewoon racen!JoepW schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:15:
Advies nodig: Ik heb nu 2 races gereden en sta 3de in mijn divisie. Heeft het zin om een derde race te rijden?
Ik vraag dit omdat ik niet verwacht dat ik beter zal presteren dan de laatste race. SoF wordt hoger vandaag en morgen en dus is de kans dat ik niet de top split haal is groterHellup?
En anders kan je altijd in een andere klasse gaan klooien of oefenen in de Indycar
Netjes Joep. Ik had een race eerder gereden en werd daarin 4de. Was wel jammer dat ik een wat saaie race had. De 3 voor mij waren net een tandje sneller en die achter me een stuk langzamer. Had alleen de nr 2 na een spin achter me op 3 kwart van de race maar kon hem met die rechte stukken en draften niet achter me houden.JoepW schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:25:
Whoehaaaaaaaaaaaaaaaaa
Geweldige race net in de SM met SoF 2002 en derde geworden.
2 fantastische gevechten gehad. Eerste ik op 3 en om plek 2. Die gewonnen en toen kwam Marc met een veel hogere iRating en na een kleine powerslide van mij (die ik wel wist op te vangen) pakte hij plek 2.
Echt kicken. Zo hoort het te zijn. Clean battles![]()
http://members.iracing.co...onid=3910703&custid=65950
iRating: +89 en 0 incidents: (+0.26)
3de plek in Divisie 4. En overall 95 (Wel stoer)
Vind het wel vreemd die punten telling want mijn race had een hogere SOF maar voor men 4de plek krijg ik veel minder dan als ik 4de was geweest in jouw race. Heb ook nog eens een snelere race tijd. Vreemde punten telling soms.
Vergelijk de punten maar is:
http://members.iracing.co...onid=3910234&custid=66924
Dat ga ik maar eens doen.Hoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:26:
....En anders kan je altijd in een andere klasse gaan klooien of oefenen in de Indycar
Jouw iRating is hoger dan de SoF in jouw race. Bij mij was mijn iRating aanzienlijk lager dan de SoF. Dan is het toch logisch dat ik meer punten krijg bij een eventuele gelijke uitslag?DutchDevil79 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:30:
Netjes Joep. Ik had een race eerder gereden en werd daarin 4de. Was wel jammer dat ik een wat saaie race had. De 3 voor mij waren net een tandje sneller en die achter me een stuk langzamer. Had alleen de nr 2 na een spin achter me op 3 kwart van de arce maar kon hem met die rechte stukken en draften niet achter me houden.
Vind het wel vreemd die punten telling want mijn race had een hogere SOF maar voor men 4de plek krijg ik veel minder dan als ik 4de was geweest in jouw race. Heb ook nog eens een snelere race tijd. Vreemde punten telling soms.
Vergelijk de punten maar is:
http://members.iracing.co...onid=3910234&custid=66924
Sterker nog. Jij had de hoogste iRating van jouw grid. Je had moeten winnen

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 07-08-2011 14:43 ]
Klopt nog niet helemaal de nr2 in jullie room krijgt maar 1 puntje meer da de nr2 in mijn room terwijl de Irating wel enorm verschilt tussen de twee. Ene 3000+ andere 1800. Dan nog vind ik dat ze gewoon de sterkte van de room moeten nemen en een score daarvoor geven. uiteindelijk heb ik sneller dan de nr 4 in jouw room gereden in een sterker veld maar krijg er gewoon veel minder voor. Vettel krijgt ook niet minder punten voor een overwinning omdat die zover voor staat.JoepW schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:41:
Jouw iRating is hoger dan de SoF in jouw race. Bij mij was mijn iRating aanzienlijk lager dan de SoF. Dan is het toch logisch dat ik meer punten krijg bij een eventuele gelijke uitslag?
Sterker nog. Jij had de hoogste iRating van jouw grid. Je had moeten winnen
Wil trouwens jouw resultaat niet ten onder doen vind alleen de score berekening van Iracing een beetje krom.
[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-08-2011 14:49 ]
Ik kan het niet verder verklaren.
Hmm dan zal dat het wel geweest zijn. Groter veld meer punten te verdelen. Ach ja pech gehad dus.JoepW schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:05:
18 rijders bij mij en 12 bij Robbert...
Ik heb trouwens geen helm-cam, haha
Over die videokaart: een ATI heeft eyefinity met één kaart. Dit is, als je eens extra schermen op de kop kan tikken, gewoon de bom wat betreft close racen. Je ziet gewoon de gast naast je, en dat geeft een veel prettiger gevoel
Je zat maar net naast zijn achterwiel. Wel netjes dat je w88, maar hij was geloof ik echt stuk.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 07-08-2011 17:13 ]
Hij ging wijd in de bocht ervoor en maakte daarvoor ook al een aantal fouten waardoor hij p2 verloor.
Ik dacht dat hij door z'n fout wellicht wat voorzichtiger ging doen bij de volgende bocht, en aangezien hij daar normaal ook al trager was dacht ik hem wel uit te kunnen remmen.
We remden echter tegelijkertijd en ik zat er eigenlijk nauwelijks naast.
Hij stuurde wel gewoon in en toen raakten we elkaar inderdaad.
Helemaal mijn schuld en helaas had hij teveel schade waardoor hij niet echt meer normaal door kon rijden en verliet toen de race.
Ik ga voor de ATI 6950 maar dan wel de flex van Sapphire de 2 Gb. Voordeel je kunt hier 3 DVI schermen out of THE box op aansluiten zonder adapter.Hoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:48:
Ik ben me aan het orienteren op een vaste pc, om mijn gaming laptop te vervangen. Met welke videokaart spelen jullie, en met welke settings halen jullie acceptabele framerates?
Verder een HP workstation met 2x een Xeon dual Core 3.2 GHz, 4 gb en een 80 gb ssd schijf.
3x een 22" scherm. Hoop eind van de maand te draaien! Ben benieuwd
Heb 'm net ff bekeken Riel. Echt gave race.... Mooi clean ook.RielN schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:54:
Wat een brute race. Punt.
http://dl.dropbox.com/u/7020587/nenad.rpy
Alle rondes zijn de moeite (laatste 9), maar de laatste ronde moet je even zien
Als ik er 1 had, kreeg je em meteen. Helaas werkt het niet zo bij laptops.MartijnA3 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:15:
Als jullie oude videokaarten kwijt willen die beter zijn dan een GeForce 9800 GT, mail me en ik geef mn adres even door.
Ik ga ook voor het 2GB model van Sapphire, na verkoop van mijn laptop. Deze heeft namelijk ook de eenvoudige softmod optie om er een 6970 van te maken, wat je 'gratis' 105 performance geeft. En werkt de softmod niet / geeft het artifacts, dan flash je gewoon terug.RuudjeM schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:07:
[...]
Ik ga voor de ATI 6950 maar dan wel de flex van Sapphire de 2 Gb. Voordeel je kunt hier 3 DVI schermen out of THE box op aansluiten zonder adapter.
Verder een HP workstation met 2x een Xeon dual Core 3.2 GHz, 4 gb en een 80 gb ssd schijf.
3x een 22" scherm. Hoop eind van de maand te draaien! Ben benieuwd
Wat is overigens het verschil tussen de Flex en deze:
pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
Volgens de site van Sapphire ondersteund deze ook Eyefinity (niet dat ik dat snel zal gebruiken) en hij is wel 3 tientjes goedkoper zoiets.
#Edit @RuudjeM:
Ik denk dat ik voor de gewone ga. Eyefinity ga ik er nooit doorkrijgen bij de vriendin (vrouw des huizes
[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2011 20:50 ]
Het was echt zo'n race zonder grote fouten en slechts een paar hele kleintjes en dat geeft ook flink wat voldoening.
Gewoon alle 20 rondes binnen een seconde van elkaar dus heerlijk constant.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=3912997
Het was ook goed voor de eerste plek in Div2 dus dat kan nog een leuke competitie worden met Riel
Goede keuze, ik draai met een Phenom II, 8GB en een 460 gewoon tussen 150 en 300 fps.....Hoogie2004 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:29:
[...]
De SSD valt helaas buiten het budget...
En ga voor de Quad-Core AMD Phenom || gewoon omdat de intels zo ontieglijk duur zijn.
Enne....de SSD is wel een verademing hoor, mijn hele desktop inclusief iSpeed, iRacing en Skype staat binnen 10 seconden klaar!!! Als je maar enigszins een paar euro over hebt gewoon doen
Plan was om die SSD rond kerst aan te schaffen, maar zal het overwegenEricjooo schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:53:
[...]
Goede keuze, ik draai met een Phenom II, 8GB en een 460 gewoon tussen 150 en 300 fps.....
Enne....de SSD is wel een verademing hoor, mijn hele desktop inclusief iSpeed, iRacing en Skype staat binnen 10 seconden klaar!!! Als je maar enigszins een paar euro over hebt gewoon doen
8 GB komt er bij mij ook in, voor die paar euro meer t.o.v. 4 GB laat ik het niet
Beoogde config:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB | € 49,74 | € 49,74 |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 15,20 | € 15,20 |
1 | Lian Li PC-V351B (Zwart) | € 85,50 | € 85,50 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 58,25 | € 58,25 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 | € 63,50 | € 63,50 |
1 | AMD Phenom II X4 840 Boxed | € 78,90 | € 78,90 |
1 | MSI 880GM-E41 | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 219,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 626,94 |
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2011 23:01 ]
Dat ding is echt de koop van mijn leven geweest, ben je de komende 3 jaar wel de man. Ik had de 5850, en heb een i5, een mobo en wat geheugen gekocht, was ik voor 350 euro ofzo klaar met een uber-snel systeem.
Wel 85 euro aan een lian-li
Leuk, die wenslijsten. Dit zou mijn aanrader zijn ( performance performance voor een beetje extra
1 | Seagate Barracuda Green 5900.3, 1.5TB | € 49,74 | € 49,74 |
1 | Sony Optiarc AD-5260S Zwart | € 15,20 | € 15,20 |
1 | Cooler Master Elite 310 | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | OCZ ZS Series 750W | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 51,- | € 51,- |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Asrock P67 Pro3 SE | € 78,15 | € 78,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 692,84 |
[ Voor 143% gewijzigd door RielN op 08-08-2011 01:03 ]
Nja, qua kast zit ik aan wat restricties, max 33bij33 cm breed /hoog, wordt al snel lastig dan met grote graka's.RielN schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:37:
Een i5 2500k is toch niet meer zo duur? Die rent rondjes om die Phenom, en iRacing is gewoon erg CPU-georienteerd ! Bovendien klok je dat ding ver over de 4ghz zonder extra zeur.
Dat ding is echt de koop van mijn leven geweest, ben je de komende 3 jaar wel de man. Ik had de 5850, en heb een i5, een mobo en wat geheugen gekocht, was ik voor 350 euro ofzo klaar met een uber-snel systeem.
Wel 85 euro aan een lian-li
Zal nog eens kijken naar de i5. Thnx voor je input iig.
[ Voor 50% gewijzigd door RielN op 08-08-2011 01:09 ]
Helaas gaat die kast al niet passen. De is te hoog. Verder zal ik vanavond even wat verder zoekenRielN schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:01:
Ow check mijn post hierboven! Ook hebben cores geen voordeel bij iRacing, ghz echter wel!

Misschien je setup veranderen dat je wel iets groters kwijt kan??
[ Voor 24% gewijzigd door Ericjooo op 08-08-2011 07:02 ]
Ik zit gewoon aan de maximum maat die in mijn kast past. De pc moet in de woonkamer en ik wil niet dat ding onder het bureau hebben. (de vriendin ook niet overigens).Ericjooo schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 07:00:
Hmmm, dan gaat mijn kast ook niet passen![]()
[afbeelding]
Misschien je setup veranderen dat je wel iets groters kwijt kan??
Ik heb het volgende onlangs aangekocht:
110896 WD Caviar Black 1TB 7200rpm 64MB SATA3 60 72,50 1 72,50
113580 AMD Phenom II X4 965, 3.40GHz, 6MB, AM3 36 113,00 1 113,00
130843 Kingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz CL9 99 39,00 2 78,00
130858 CoolerMaster Silent Pro M600, 600Watt, ATX 60 87,50 1 87,50
131573 CoolerMaster Hyper TX3 24 15,00 1 15,00
418322 Lite On iHAS324 24xDVDRW, Zwart, SATA, Retail 24 27,00 1 27,00
517215 ASRock 870 Extreme3, AM3, 880G, 4xDDR3, ATX 24 79,00 1 79,00
892340 Xigmatek Asgard II, noPSU, Zwart/Zilver, ATX 24 35,00 1 35,00
[ Voor 13% gewijzigd door Fast-P op 08-08-2011 08:05 ]
met die ati kaart is dat niet nodig omdat je daar al 3 schermen op aan kunt sluiten .... Iracing gaat niet heel veel beter lopen met een 2e ati er naastJoepW schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:33:
Ik zou voor een klein beetje meer geld een zwaardere voeding doen. Voor het geval je gaat crossfiren
Een samsung syncmaster full hd led scherm. Dacht 23 inch ofzo. Zie een pagina terug voor foto van mijn setup. Scherm is daarop te zien.Fast-P schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 08:03:
welk type scherm gaan jullie op de 6950 aan sluiten ?
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 174,- | € 174,- |
1 | XFX Pro 550W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 198,09 | € 198,09 |
1 | Asrock P67 Pro3 | € 85,20 | € 85,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 679,08 |
On topic:
Het lukt me maar niet om een clean race te rijden in de skip.
Er is altijd wel iemand die voor me spint op een of andere manier en waar ik dan vol in klap omdat diegene gewoon overdwars op de weg staat.
Wel gaat het met de ronde tijden de goede kant op. Zit nu op een pb van 1.46.7xx en een opt van 1.46.1xx
[ Voor 1% gewijzigd door The DenMan op 08-08-2011 09:05 . Reden: layout ]
Tja had gisteren even hetzelfde probleem in de Star mazda.The DenMan schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:04:
On topic:
Het lukt me maar niet om een clean race te rijden in de skip.
Er is altijd wel iemand die voor me spint op een of andere manier en waar ik dan vol in klap omdat diegene gewoon overdwars op de weg staat.
Wel gaat het met de ronde tijden de goede kant op. Zit nu op een pb van 1.46.7xx en een opt van 1.46.1xx
Race gestart vanaf plek 8, maar bij de start al 3 plaatsten goed gemaakt.
Lekker onderweg dus, echter in ronde 2 gaan de nummers 3 en 4 in de fout in bocht 3.
Staan met z'n 2'en overdwars op de apex, en ik kon ze dus niet meer ontwijken.
Gevolg dik 5 minuten repair, en 2 minuten tow. Erg balen.
Wel uitgereden nog daarna, met 5 ronden achterstand toch nog 10e geworden, maar het voelt niet lekker (het rijden met een kromme auto trouwens ook niet, damn wat is dat irritant)
Vanavond maar ff opnieuw proberen, of moeten we nog een oefen avond opzetten voor de nieuwe baan?
ps. heb trouwens ook een i5 2500k met een nvidia 570. ssd vertex 2 voor het OS, en een raptor 10k voor o.a. iRacing. Meestal toch wel dik 150 fps. Dus zeker een aanrader
Is er interesse om vooraf een indycar sessie op te zetten voor het komende circuit? Eventueel met half uurtje race ofzo?
[ Voor 70% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-08-2011 10:43 ]
Vanavond (maandag dus) een Suzuka - Indy car oefensessie met een korte race.
Morgenavond (dinsdag dus) een Okayama - SM oefensessie zonder race.
Ennuh heeft iemand setups voor beide? Dan kan ik vandaag vast wat proberen
Ik vind het goed. Helaas geen setups nog bij mij,JoepW schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:48:
Zullen we anders 2 dingen doen:
Vanavond (maandag dus) een Suzuka - Indy car oefensessie met een korte race.
Morgenavond (dinsdag dus) een Okayama - SM oefensessie zonder race.
Ennuh heeft iemand setups voor beide? Dan kan ik vandaag vast wat proberen
@redbaron, plan maar in!
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-08-2011 11:25 ]
Dit topic is gesloten.