Heb inmiddels het boek -Bewuster en beter fotograferen met de Sony Alfa 350/300- gekocht en moet zeggen dat het een goed boek is voor de beginner. Alles wordt vanaf het 0 punt uitgelegt zodat een foto n00b als ik het ook kan begrijpen.
Ik heb interesse om een Alpha 300 of 350 aan te schaffen, deze staan redelijk geprijsd nu en de nieuwere reeksen kunnen me niet echt bekoren. Enkel ben ik nog wat terughoudend aangezien een aantal reviews praat over de ruis-verhouding op hogere ISO-waardes (> 800). Iemand die me kan vertellen in hoeverre dit IRL zal opvallen, bijvoorbeeld bij nachtfotos (donkere ruimtes enzo)? Fotovoorbeelden zouden ook leuk zijn mochten jullie er hebben
Is er ook een groot verschil tussen A300 & A350 op ruisvlak, aangezien laatstgenoemde meer pixels op dezelfde sensor propt? De A350 staat momenteel in promo voor € 500 met kitlens en draagtas.
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Is het een logische aanname dat de A380 (en 330) ook in dit topic erbij kan, want dan zet ik hem er gewoon bij in de topictitel, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou zeggen dat je die nieuwe serie (α380, α330 en α230) misschien beter in een nieuw topic kunt gooien, just my €0,02
Joejoe!
de update lijkt nogal minimaal, veel overeenkomsten met de 300 en 350, eerder evolutie dan revolutie. Daarom denk ik dat de ervaringen van de 300 en 350 ook relevant zijn voor de 330 en 380...
Ditto...De nieuwe series zijn weinig veranderd, al hetgeen in dit topic gezegd is/wordt gezegd is relevant voor beide series
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
@ Flanger, heb zelf een A350 en gebruik hem vrijwel nooit boven de 800iso. Hi-ISO ruis is denk ik bij elk merk/model in deze prijsklasse een probleem.
Heb zelf gekozen voor de A350 i.v.m de mp's en gebruik mijn plaatjes vaak als achtergrond voor mijn 3D werk.
Een vergelijkende review zou ik nu even niet weten, maar op de site van DXO is dit het resultaat en komt de A350 er beter uit.
Succes
Heb zelf gekozen voor de A350 i.v.m de mp's en gebruik mijn plaatjes vaak als achtergrond voor mijn 3D werk.
Een vergelijkende review zou ik nu even niet weten, maar op de site van DXO is dit het resultaat en komt de A350 er beter uit.
Succes
Is de oculair te vervangen, dus ook het "glas" wanneer deze beschadigd is van een A300?
Of is dat een retourtje Sony?
Of is dat een retourtje Sony?
Kan nou niemand even naar zijn oculair kijken?
Ik heb hem namelijk nog niet maar kan er een overnemen, nu ben ik nogal oculair georienteerd (live view alleen onder gekke omstandigheden) dus ben benieuwd of dat uiteindelijk nog te fixen is.
Ondertussen is de kogel door de kerk en heb ik de Sony A350 aangeschaftVerwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:08:
@ Flanger, heb zelf een A350 en gebruik hem vrijwel nooit boven de 800iso. Hi-ISO ruis is denk ik bij elk merk/model in deze prijsklasse een probleem.
Succes
Nu nog op zoek naar een geschikte tas (ik dacht aan een fastpack) en een extra batterij. Heeft er iemand ervaring met no-name batterijen voor de Sony Alphas?
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Voor de mede-Alpha bezitters met Windows 7:
RAW driver van Sony!
RAW driver van Sony!
Verwijderd
Handige link!nobleone schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:53:
Voor de mede-Alpha bezitters met Windows 7:
RAW driver van Sony!
Ja, ik heb ervaringen met Hahnel accus en Soligor accus. Beide werken gewoon prima!flanger schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:21:
Nu nog op zoek naar een geschikte tas (ik dacht aan een fastpack) en een extra batterij. Heeft er iemand ervaring met no-name batterijen voor de Sony Alphas?
Ik heb sinds begin december een (2e hands) A350, en was er behoorlijk tevreden mee.
Maar sinds ik de camera een weekje op vakantie gebruikt heb brand er bij mij recht boven (achteraanzicht, waar je je duim houdt dus) een rood lampje. En het duurt 5 minuten voordat de camera aan gaat. Het ergste is dat de camera constant iets doet met de lens (als hij uit staat) waardoor de accu binnen no-time leeg is.
Ik heb wel garantie op de camera, maar de winkel ligt niet bepaald om de hoek. Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem oplos?
Maar sinds ik de camera een weekje op vakantie gebruikt heb brand er bij mij recht boven (achteraanzicht, waar je je duim houdt dus) een rood lampje. En het duurt 5 minuten voordat de camera aan gaat. Het ergste is dat de camera constant iets doet met de lens (als hij uit staat) waardoor de accu binnen no-time leeg is.
Ik heb wel garantie op de camera, maar de winkel ligt niet bepaald om de hoek. Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem oplos?
Verwijderd
Ik neem aan dat lampje dat je ziet naast het CF compartiment? http://www.letsgodigital....en/55/sony-alpha-a350.jpg
Dat is het lampje voor het beschrijven van je geheugenkaart. Zet hem eens aan zonder kaart erin!
Dat is het lampje voor het beschrijven van je geheugenkaart. Zet hem eens aan zonder kaart erin!
Een beetje een late reactie, maar het is dat lampje (op de foto) rechts van de fn knop. Zonder sd kaart, of met een andere sd kaart, of met een andere accu, of met een andere lens, (pff) is het allemaal hetzelfde resultaat.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:16:
Ik neem aan dat lampje dat je ziet naast het CF compartiment? http://www.letsgodigital....en/55/sony-alpha-a350.jpg
Door het harde werk van PowerUp is er nu een gezamelijk Sony topic, voor lenzen en body's.
Dit topic wordt daardoor gesloten. Je kan vanaf nu hier terecht:
Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010
Dit topic wordt daardoor gesloten. Je kan vanaf nu hier terecht:
Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010
Dit topic is gesloten.