Toon posts:

Een externe harde schijf, < 80 GB, klein/licht en toch snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben op zoek naar een externe harde schijf als extra saver voor mijn 'dierbare' bestanden. Deze moet echter mee op reis en moet dus klein en licht zijn. Ik hoef bovendien niet zoveel gb (ook al kost het even veel) want op mijn hele D-schijf heb ik überhaupt niet meer dan 20 gb gevuld. Ik heb wel mooie gezien van Freecom maar die hebben maar een snelheid van 5.400 rpm en ik zou graag 7.200 rpm hebben.

Heeft iemand de gouden tip? Dat zou fijn zijn! _/-\o_

Excuses als dit een blondie vraag is maar ik heb echt al best lang gezocht enzo O-)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik zou toch die Freecom nemen. Waarom is snelheid belangrijk als het om een extra opslag gaat? Ik heb dezelfde Freecom en hij is echt snel zat, en lekker klein.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor je bericht. Mijn vriend zei dat 5.400 rpm irritant zou zijn. Is het dan zo dat de prijs snel in de lift gaat als je een snellere wilt?

Heb je trouwens exact degene waarnaar ik linkte? Er is namelijk ook een goedkopere versie, ook 80 GB, waarvan het enige verschil dat ik zo kan ontdekken is dat hij niet 'shock proof' is. [Edit: Oh, de duurdere is ook twee keer zo licht zie ik]

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:21 ]

Verwijderd

Sja wat betreft extern, ga je USB gebruiken? Dan maakt het eigenlijk niet uit of het 7200rpm of 5400rpm is , de USB bandbreedte is toch bottleneck.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus door de USB kabel kom je toch niet boven de 5400 rpm uit wil je zeggen? Hmm. En wat is de andere optie dan via een USB ingang dan?

En is er ook een substituut van die Freecom? Een b-merk variant ofzo?

bvd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:24:
ok, dus door de USB kabel kom je toch niet boven de 5400 rpm uit wil je zeggen? Hmm. En wat is de andere optie dan via een USB ingang dan?

En is er ook een substituut van die Freecom? Een b-merk variant ofzo?

bvd
Die usb kabel heeft niets te maken met de rotatiesnelheid. De zaak is gewoon dat tegenwoordig elke schijf ruimschoots sneller is dan 30MB/s. Via usb kan ja maar een bandbreedte van ongeveer 30MB/s halen, dus maakt het niet uit wat de snelheid van de shijf is, want de bandbreedte wordt toch afgeknepen door de USB snelheid.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je geeft aan al vrij lang gezocht te hebben, maar je laat niet weten wat je bevindingen zijn. Aangezien er genoeg te vinden is over externe hardeschijven met name in dit sub forum, maar ook elders (reviews) lijkt mij dat je zelf wel meer kunt vinden dan je nu doet denken. Op GoT verwachten wij toch dat je zelf eerst op onderzoek uit gaat, voordat je een topic opend. Een andere vraag die je stelt, "een alternatief voor USB" is vrij basic. (ik noem maar FireWire, extern S-ATA), ik denk dat jij je nog wat beter kunt gaan inlezen in de materie.

Misschien is het verstandig eens in dit topic rond te gaan snuffelen: [Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1 , maar ik raad aan ook deze nogmaals door te nemen OM FAQ / Beleid , met name dit stukje OM FAQ / Beleid. Dit topic sluit ik bij deze.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.